Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Styr unna😡

Omtale av  Kl

Vi fikk melding 1 desember om at Telenor fibernett ble stengt og at HomeNet skulle åpne fibernettet. Vi skjønte ingenting, fordi vi hadde ikke fått noe melding om når vi skulle motta utstyret til nett og tv. Vi ringte og da fikk vi vite at det var forsinket med posten og skulle komme rundt den 5 des. Vi fikk til tv etter et døgn og fikk trådløst modem i går. Dette er for dårlig. Så vi har ikke hatt nett på 5 dager. I tillegg har vi funnet ut at det selger sa, ikke stemmer med noen kanaler som vi ikke får i RiksTV pakken. Den ekstra boksen til nettet, (forsterker) funker ikke, får ikke kontakt med den. Vi sier opp hele greia og går tilbake til Telenor. Bedre nett og godt utvalg på tv.

Svar fra HomeNet
08.12.2022 09:27

Hei, Angående disse problemene så er det ønskelig at du kontakter oss direkte på tlf 389 90 100 slik at en av våre kundebehandlere kan hjelpe deg med å få de løst. Mvh Mohammed | HomeNet

Nyttig (0)

Hold dere unna Homenet AS

Omtale av  Frank J. B

Sykt av et scam-firma. Ble lovet oppkobling av nett i løpet av 2 uker. Etter 1 1/2 uke ringer jeg for å forsikre at det holder det de lover (da nett var essensielt for meg med hjemmekontor). Da strekker de det én une til. Ringer igjen etter 3 uker enda flere forsinkelser. De sier at de ikke har noen ledige montører. Så velger jeg å si opp bestillingen (ikke avtale). Så plutselig får jeg en faktura på 2500kr. Kundeservice setter seg fast på at det er angrefrist. Hvilket helvet*** angrefrist når dere ikke har levert et eneste produkt, og ikke har dere heller fått kontakt med montører. Jeg betaler ikke 2500 for at en tulling hos dere klikker på en par museklikk. Sender en mer detaljert beskrivelse inn til dem og bestrider fakturaen. Nå har jeg fått inkasso fra Gothia AS (at disse tør å jobbe med en så uproft selskap, sier mye om Gothia AS). Kontaktet Gothia AS umiddelbart og ber om at saken taes videre til forliksrådet slik at dette kommer ut i lyset. Gjør dere selv en tjeneste. Ikke kontakt et slikt useriøst firma. Lang ventetid, ingen respons i supporten og sjelløse konsulenter som bare er ute etter angrefrist-pengen da de bare strekker installeringen lengre og lengre.

Svar fra HomeNet
08.12.2022 09:27

Hei Frank, Grunnet personsvernsregler så kan jeg desverre ikke saken din på offentlig forum, men utifra hva du skriver her så har du angret en bestilling etter angrefristen har gått ut. Da vil normale avtalevilkår gjelde hvor man får anulleringsgebyr for angring utenfor angrefrist. Om du ønsker å ta dette videre med oss så ber vi deg kontakte oss direkte på tlf 389 90 100 eller via vår chat løsning på www.homenet.no. Mvh Mohammed | HomeNet

Nyttig (0)

Ustabilt nett, lave hastigheter og løgner fra selger

Omtale av  Christian

Det kom en selger på døren en kveld og tilbø oss 3 x hastighet enn Telenor, samt bundle tilbud med Rikstv og alt til lavere pris siden monopolet til Telenor var over i vårt område. De skulle levere 300/300, med 3 noder. Vi hadde dårlig nett fra dag èn og hadde bare fått 2 noder (løgn fra selger nr.1). Vi fikk 3dje node, men nettet har ikke blitt noe særlig bedre. Kundeservice ble lei, og ba meg kjøpe eget utstyr. Vi nekter, og har truet med forbrukerloven. De jobber nå med å forbedre, men ennå er det ikke i orden. I tillegg bundlet de tilbud med Rikstv. Vi var allerede rikstv kunde, men han sa at det ikke gjorde noe, og vi kunne bruke alt utstyret vi hadde fra før. Samt at vi fikk en appletv gratis (Løgn nr 2). Dette er et selskap som ikke leverer det de lover, og har ikke kontroll på hva selgere selger. Styr unna!

Svar fra HomeNet
02.12.2022 15:30

Hei Christian, Jeg har desverre ikke nok informasjon her for å kunne finne deg i vår database, men utifra hva du skriver så er det wifi du har utfordringer med. HomeNet har en løsning som skal passe de aller fleste sine behov, om vår løsning ikke dekker behovet ditt så har du mulighet til å gå til innkjøp av eget utstyr. Angående manglene TV utstyr så kan du kontakte oss dirkete på tlf 389 90 100 slik at vi kan få ordnet det. Mvh Mohammed | HomeNet

Nyttig (0)

Ventet 1 år, lite informasjon, dårlig kundeservice

Omtale av  M13

1 år siden dørselger var på døren, utsettelser flere ganger. I tillegg til brunbjørn opplegget etterhvert. Lite og dårlige oppdateringer. Vanskelig å komme i kontakt med kundeservice, fortsatt ikke fått svar på 2/3 ganger. Småspydige når vi først fikk kontakt. Homenet har ikke levert varen og har ikke en tilfredstillende kundeservice, likevel må man betale 9000kr for å komme seg unna dette. Selgeren gjorde et godt førsteinntrykk for firmaet, men skinnet kan bedra. Homenet anbefales ikke!

Svar fra HomeNet
02.12.2022 15:30

Hei, Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, men vil beklage at området du hører til er berørt av forsinkelser på grunn av omstendigheter rundt vår tidligere entreprenør. Når det kommer til kontakten du har hatt med kundeservice er det selvsagt ikke slik det skal være, vi takker for tilbakemeldingen og tar med oss dette videre. Med vennlig hilsen Ingvild | HomeNet

Nyttig (0)

Blokkerer og stjeler nett og tid fra folk

Omtale av  Paul

Vi bestilte Home nett, fikk kun en del av tre. I tillegg blokkerte de den gamle linjen våres slik at det var umulig å komme på nett. Har gått uten internett i flere dager grunnet home nett sitt rot, de klarer heler ikke å åpne linjen som de har stengt(blokkert). Brukte fire timer på tlf, og fikk kun misvisende informasjon og ingen løsning. Anbefaler folk å holde seg unna denne leverandøren. Derre risikerer å stå uten nett, isteden for med.

Svar fra HomeNet
02.12.2022 15:30

Hei Paul, Leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss, det beklager vi. Ved overgang fra tidligere leverandør til oss skal det ikke være noe nedetid, dersom utstyr er forsinket i posten eller lignende skal man kunne bruke tidligere leverandør sitt utstyr på vår linje frem til du mottar vårt utstyr. Med vennlig hilsen Ingvild | HomeNet

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Produktene i seg selv er ok, kundeservice er noe annet

Omtale av  Vegard

Vi har hatt Homenett siden de kom på døren da de skulle bygge ut fiber i næromerådet. Vi godtok et tilbud på 12 mnd som var en ok pris. Nå har de mnd gått ut og vi ville ha et nytt tilbud. Vi fikk et tilbud, men kundeservice hadde ikke "aktivert" det så vi ble trukket dobbel pris. Selv om vi gjorde alt vi ble bedt om så var det oss det gikk ut over. Kundeservice har ikke vært flinke og vil ikke tilbake kreditere. Sånne problemer vi hadde med Telia/Get ble fikset uten noen problemer. Hos Homenet krever de dokumentasjon, og selv om du har levert det. Så vil de ikke ta hensyn til det.

Svar fra HomeNet
01.12.2022 14:20

Hei Vegard, dette ønsker vi ordne opp i. Vi har ikke lov til å diskutere enkelt saker i offentlig forum, veldig fint om du kan kontakte oss direkte på +47 38 99 01 00, e-post eller via chat på nettsiden vår slik at vi får hjulpet med dette! :) Med vennlig hilsen Mathias | HomeNet

Nyttig (3)

De har veldig dårlig tekninsk avdeling

Omtale av  Fal

Jeg har vært kunde hos dem, har hatt problem med linje teknisk avdeling oprettet ikke saken før en e måneder, brukt cirka en måneder til å oprette saken til slutt etter to måneder sa de du kan ikke få stabil linje med hastight som står og kreditert ikke noe av de månden( de kun kreditert for to måneder som jeg alerede har flyttet til en annen leverandor.

Svar fra HomeNet
30.11.2022 15:45

Hei, jeg er dessverre ikke kjent med din sak men om du kontakter oss direkte på telefon +47 38 99 01 00, via chat på hjemmesiden vår eller via e-post skal vi få hjulpet deg med dette. Med vennlig hilsen Mathias | HomeNet

Nyttig (1)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR