Meny

Eidsiva Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Eidsiva Bredbånd
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
77
av 80 innen
bredbåndsleverandør
6%
anbefaler
Eidsiva Bredbånd
Filtrer omtaler
2
1
2
8
38
Sorter omtaler etter
Viser av 51 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eidsiva Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ett dårlig alternativ. Dyrt og elendig service."

Hastighet og stabilitet er er elendig ut fra hva vi betaler. Kundeservice kommer du igjenom Hvi du har flaks.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Prisøkninger, prisøkninger, osv"

Eidsiva er eneste leverandør i mitt område. Dyrere og dårligere oppsummerer enkelt utviklingen. De senere årene har det vært ustabilt og dårlig nett, noe som er ekstra surt ettersom de har foretatt noen heftige prisjusteringer (opp vel og merke) I fjor fikk kunder tilsendt ny ruter, og ble regelrett tvunget til å ta den i bruk. «…Hvis ikke mister du tilgangen på internett og tv» Hvor mange har kastet sin gamle router mon tro? Miljø? Jeg er ganske irritert over den holdningen Eidsiva har overfor kundene sine. «Gjør som vi sier, og ta det du får! - Vi vet at du ikke har alternativ leverandør»

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig tregt nett, har ringt kundeservice mange ganger men hva hjelper det når kundeservice er totalt fraværende… er helt feil å gi Eidsiva 1 stjerne, det riktige hadde vært å gitt minus 5 stjerner, synd det ikke går..

Marius T. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Eidsiva er forferdelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har i en lang tid slitt veldig med Internett hos Eidsiva Bredbånd, opplever svært elendig hastighet. Jeg har 500 / 500 MB/s, og i følge Speedtest.net har jeg rundt 20-50mb/s. Dette har vart lenge. Hos Eidsiva får jeg alltid til svar om jeg bruker kabel eller ikke. Nei jeg bruker ikke kabel, men Internetten skal fortsatt ikke være så dårlig fordi. Ellers har jeg fått tilsendt flere rutere av leverandøren, men hastigheten er fortsatt dårlig. Sjelden gang kan nettet mitt vist rundt 300 mb/s, sjeldent syn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Tilgang kundeservice"

Hver gang bruker jeg en halv dag for å komme i kontakt. Feilmelding på innlogging min side. Lang ventetid på kundetelefon. Dårlig telefonlinje med skurr. Dette er likt hver gang. Kundebehandler må ringe tilbake for å få tydelig tale. Akkurat i dag virker det som nettet er delvis nede. Hvis jeg til slutt kommer i kontakt, er kundebehandleren ok. Det nytter ikke at det kommer opp beklagelser over at det er mange som ringer og at oops, noe gikk galt...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke hatt Eidsiva lenge men herregud før ett ustabilt nett. Har 150/150 fiber. Apple-TV 5m fra sentral. Så ikke mulig att legge skylden på avstand. Her er det 100% garantert kapasitets problemer under populære tider på uken og døgnet som er utfordringen før Eidsiva. Tur man har Telia 4G som alternativ. Leser at mange har samme erfaring som meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Eidsiva klarer ikke å levere stabilt fiberbredbånd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk montert fiber i sommer (2021) med det dyreste abonnementet til kr 1299,- pr/mnd. Siden dag en har nettet gått i bølger, samt at det kutter i 2-3 minutter, før signalene kommer tilbake. Vi har skiftet router en gang allerede, samme resultat. Kontaktet igjen Eidsiva der vi ble enige om å teste router ved å koble direkte i pc. Alt ser bra ut og resultatet er: "du har ekstremt raskt internett". Det stemmer sikkert at hastigheten er bra, men det hjelper lite når signalet faller ut og det går i bølger. Eidsiva mener at problemet er på mitt eget wifi nett, det stemmer ikke. For å være helt ærlig så tror jeg Eidsiva er klar over dette, men de evner ikke å løse problemet. Jeg har virkelig prøvd og har hatt internett siden tidlig 90 tallet, så noen forutsetninger for å uttale meg har jeg. Det ser ut som jeg nå må bytte tilbake til Telenor analog som jeg hadde tidligere, det var alltid stabilt. Eidsiva bør forholde seg til sannheten, så kanskje de ikke mister så mange kunder fremover. Monopoltiden på fiberkabel i mitt område er nå over, så da er det vel bare å gå over til Telenor 5G. Jeg er nok redd at Eidsiva fiber innen kort tid er på historiens skraphaug sammen med Kodak og Blockbuster. Jeg anbefaler derfor ingen dette produktet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice."
2 syns denne omtalen er nyttig

Skulle koble opp kabel TV, men dekoderen fungerte ikke. Satt en time på telefon før jeg fikk kontakt med en kundebehandler. Etter mye krangling sendte de ny dekoder, men da den ankom i dag, fulgte det ikke med fjernkontroll... Ventet en time til på telefon i dag, før jeg fikk kontakt med en kundebehandler, som brukte knapt 20 sekunder på å sette inn en bestilling til fjernkontrollen. Dårligere service har jeg knapt vært borti....

Larsarne S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å komme i kontakt med kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har prøvd i det vide og brede å komme i kontakt med Kundeservice etter at modemet ble byttet. Multimodemet skal settes i bridgemode og har fast IP-adresse, ikke noe av dette var på plass ved leveransen. Jeg prøver derfor å få dette ordnet, men det ser veeeeeldig dårlig ut! Kan du benytte en annen leverandør så gjør det!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lav hastighet, upresise Tv signaler og elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var unike på lovnader FØR avtalen ble signert. I ettertid er de NULL servise. Har aldri hatt så mye problemer som med Eidsiva som leverandør. Deres « monopol» utnytter kunder på det groveste, med skyhøye priser og elendig produkt. Jeg må bruke KABEL inne i et åpent rom for å få signaler 6 m fra routeren…… Eidsiva bare bortforklarer og er ikke villige til å ta noe ansvar. TV signaler hakker, hopper i program, kjører lyd på høy speed og detter ut. Kvalitet på fiber er dårligere en det billigste internett jeg har hatt noen gang ila 20 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice må skifte navn til kundefrustrasjon med laaaaang ventetid."

Mistet WiFi i ettermiddag og ringte kundeservice. Da var det stengt til 17:30 p.g.a. Intern Tilstelling. ringte 17:30 og fikk svar 18:45, det skal ikke være mulig å vente så lenge. På tide de ansetter flere folk på kundeservice. Stakkars de som jobber der og får all kjeften, den burde sendes til ledelsen ( hvis der finnes slik i dette firma )

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"katastrofalt"

umulig å komme i kontakt med på telefon for de som trenger det! Har forsøkt å ta kontakt på telefon opptil flere ganger men havner i tlf.køen og ventet i opp til45min. Da har jeg mistet tålmodigheten. kommer heller ikke i kontakt på Eidsiva sin nettside da det det står at mitt passord er feil uansett hvilket passord jeg prøver.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig hastighet, elendig kundeservice og generelt sett dårlig oppfølging"
2 syns denne omtalen er nyttig

Eidsiva bredbånd klarer ikke å fikse elendig hastighet etter gjentatte samtaler. Ingen tilbakemelding, ingen case nummer som gjør at man kan følge saken, håpløs kvalitet på telefonsamtaler. Styr langt unna om du har alternativer.

Kristin J
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke påkoblet bredbånd som skriftlig lovet!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er skriftlig bekreftet åpning av bredbånd til (anonymisert), 13. August. Jeg ser ved en tilfeldighet at det passordet jeg må ha, er sendt til feil telefonnummer. Jeg har sittet i telefonen et utall ganger og opp til 20 minutter med et lydbånd som forteller det samme om og om igjen, siden fredag, og snakket med en kontakt som vistnok har meldt inn problemet til et senter. Jeg er frustrert og sint! Dette må dere klare å fikse i dag! Dere har for få til å svare på telefon! Vær så snill å melde i fra når det høyst nødvendige bredbåndet er åpnet. Mvh Kristin J.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Den verste kunderservis både chat/telefon"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hører ikke, lange ventetider, hjelper ikke med å løse problemer. Anbefaler å bytte til noen andre

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Dønn stabil"

Har hatt så og si null problem. 99.9% oppetid. Har fiber500 og altibox tv. Vært fiberkunde siden 2013. Hyggelig support de få gangene jeg har hatt behov. Dyrt? Kanskje. Men med kvaliteten og stabiliteten jeg får så er jeg fornøyd. Og at de er de eneste som gadd å bygge fiber her jeg bor. Måler 530mbit ned og 496mbit opp med kabel rett i modemet. Over wifi så får jeg selvfølgelig varierende resultat. Hadde radiobrebånd fra Eidsiva før 2013. Det var dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"På tide med et kurs i kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Frekk og arrogant kundebehandler. Dårlig opplevelse. Send kundebehandleren på et oppfriskningskurs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Anbefales ikke!"

Min allerede treig Internett dekning forsvant uten forklaring på onsdagskveld. På routeren blinket kun rødt på Internett og grønt på strøm. Det var ikke meldt feil på område. Hjalp ikke med reset x 3. Grunnet en irriterende dame på kundeservice valgte jeg å si opp abonnementet sammen med eieren. Fikk ingen hjelp i hele tatt med mine tekniske problemer. Hun var veldig opptatt av abonnementet, som hun mente, jeg ikke har. Tja, jeg har betalt for alt hittils. Inkompetent kundeservice! Hvis man er så lei å jobbe der, kanskje det er dags å bytte yrke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Eidsiva forstår ikke hva det vil si å levere på kundens forventninger, selv på minimumsnivå"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bare rett og slett kjempeskuffa. Eidsiva har dårlig kunnskap om egne produkter og liten forståelse av hva som skal til for å bli bedre og det har de ikke noe ønske om, så da må man ta til takke. ICE.net er raskere enn mitt fiberbredbånd fra Eidsiva! Når de blir konfrontert med dette har de INGEN forslag til løsning eller noen som kan hjelpe - så det ender med at de sender deg en ny router (som tar minimum tre dager i posten!) kostnadsfritt - så har de gjort sitt, og fakturaene tikker inn ... trist!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Monopolist som behandler sine kunder som dritt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Den ene kunderådgiveren vet ikke hva den andre gjør. Etter mange år i serviceyrke så er dette det verste firma jeg har vært bort i. PS: klarer du deg uten fiber så skygg unna denne monopolisten. I dette firma må det være elendig lederskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Skammelig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har nå betalt flerfoldige tusen på en adresse jeg ikke har bodd på 5 mnd og jeg sa opp abonnementet mitt da jeg flyttet. Fikk fortsatt regninger og ringte igjen 2 ganger til for å få det avsluttet og ordnet opp i. Fortsatt måtte jeg betale disse regningene som kom. Fikk enda en regning nå som viste seg å være et gebyr fordi jeg sluttet å være kunde på 2990 kr! Horribelt! Skal aldri mer bruke dette selskapet og vil advare andre!

Irritert
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke tilgjengelig på kveld"

Skulle koble oss opp mot fiber. Fikk ikke noe kontakt med router. Trengte hjelp, men må vente til i morgen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Veldig bra."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt fiber fra Eidsiva i noen år nå etter at de bygde ut i området mitt. Hadde først 50/50 og det fungerte fint, ble senere byttet til 100/100 da den lavere hastigheten ble fjernet. Jeg må være ærlig og si at jeg er veldig fornøyd. Det har aldri vært alvorlige problemer, og de sjeldne gangene jeg har måttet ringt kundeservice har det vært null problem. Får hastigheten jeg betaler for, og selv om prisen sikkert kunne vært noe billigere (639 nå, går opp til 679 i mars), så ligger de blant topp 5 for denne hastigheten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi har ikke noe valg enn å godta hvis vi vil ha fiber, for ett år siden høynet de prisen med over 190 kr, nå igjen skal den høynes med 40 kr. De har i praksis monopol og vi kan ikke noe annet enn å godta. I dagens samfunn er vi avhengig av god hastighet på nettet, men med denne prishøyningen begynner jeg virkelig å se etter alternativer. Så fort jeg finner et som kan levere godt nett med høy hastighet kommer jeg til å gå for dette og si opp Eidsiva. Har dere et alternativ, så IKKE velg Eidsiva

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Luringer"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kom med bra tilbud i førsten. Videre har dem bare økt og økt i pris. Lettvint og suge penger utav folk da dem er eneste leverandør på bygdene. Elendig nett som aldri er stabilt. Kvitter meg med dem så fort andre alternativer blir mulig

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR