Bredbånd

HomeNet omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
3
av 12 innen
bredbåndsleverandør
55%
anbefaler
HomeNet
Filtrer omtaler
191
67
20
34
175
Sorter omtaler etter
Viser av 487 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Klarer ikke å levere nettforbindelse - styr unna"

Dette selskapet klarer ikke å holde det de lover. Hadde et velfungerende nett helt fram til overgang til HomeNet. De skylder på en underleverandør som ikke klarer å kople om telefonledningen.- Nå har vi ikke nett. Estimert tid for feilretting sier de er en uke, 7 dager.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Latterlig"

Om ein tilbyr for 20/20, men leverer gjennomsnittlig under 5/5. Er det da riktig å kreve betaling for eit produkt ein kun får ein liten bit av? Eg synst dykk bør markedsføre meir nøyaktig: Varierende hastighet mellom 1,2 - 4,6. kun 499 pr mnd! Avbrudd skjer regelmessig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kjappe å svare"

Er ny kunde å er øverrasket over koss fort du blir besvart på chatten å vanlig kundeservice. kunne kansje fått tidligere oppkobling men te nå er eg veldig fornøyde

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fikk homenet for ca en måned sida, blei lovet 50/20 linje og fikk 14/1..."

Fikk Homenet for ca en måned sida, blei lovet 50/20 linje og fikk 14/1.. Jeg sa jeg var gamer og trenger et bra og stabilt internett, Homenet er verre en Telia på nett.. Prisen jeg fikk skulle være hele beløpet pr mnd. 279.- men fikk rekning på over 1000,- og for å si opp (bruke angrefristen) koster dette da 2500kr! noe som er absurd! å betale så mye penger for et internett som er dårlig, dårlig kundeservice og lyger så det renner av dem så dem kan få solgt produkta sine til alt som beveger på seg.. elendig dritt selskap! skal du gjøre deg selv en tjeneste så velg alt annet selskap, med mindre vil vil ha en opplevelse som ikke var avtalt...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil, dårlig nett og dårlig kundebehandling"

Jeg har hatt binding i et år frem til september 2018. Etter bindingstiden ringte en fyr fra Homenet og ga nytt tilbud. Jeg sa til ham at telenor kommer med fiber nett i november 2018. Han sa at jeg kan binde meg til Homenet og dersom telenor leverer fiber i min adresse kan jeg avslutte bindingen hos Homenet uten å betale noe ekstra. Nå kontaktet jeg Homenet pga dårlig internet. Hun sier at dersom jeg sier opp må jeg betale 349kr/md for hele et år hvis jeg skal avslutte bindingen. Jeg har avtalen 14-21 mb, Når jeg sier at jeg har nesten alltid lavere enn 10mb sier hun at jeg må kontakte i neste uke for feilsøking også avslutter hun chatten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst!! Fått 3 tre forskjellige oppkoblingsdatoer"

Fått 3 tre forskjellige oppkoblingsdatoer første 24/9 pr. mail så 24/10 pr. tlf og så 28/11 ?? Hvor lang tid kan det ta å bli koblet til?? Hva gjør man for å få dette opp å gå?? Får store problemer om det ikke blir koblet til før 28/11 da bruker blir borte noen uker. Så fortvilet over hele Homenet. Hyggelige folk på kundeservice, men hva hjelper det.. Skulle bare ønske jeg hadde lest denne siden først og ikke stolt på anbefalingen av Homenet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke velg HomeNet!"

Ligg langt unna! Skulle ha 100/100 fikk 49.72/41.72 noe jeg ikke er fornøyd med. Skal man da betale full pris? Nei nei. Nei styr unna, styr unna................

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stabilt bredbånd!"

Homenet leverer meget stabil nettlinje i Stavanger! Fakturaservice Arvato må man passe seg for. 500 kr i stengegebyr!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ny kunde"

Telefon samtalen gikk veldig greit og tilbudet er ok, ikke langt tid å vente for å få svar dette likte jeg de prøver å være forståelig for kunden. 👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Look elsewhere"

Never been a fast connection, but it was stable... Until recently.

0.3mb download for weeks now and customer service have done absolutely nothing to help.

Useless, so I'm taking my money elsewhere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Doesnt answer email"
1 syns denne omtalen er nyttig

Had HomeNet for over 4 years suddenly received letter that they raise the price from 430 NOK to 558 NOK, sent them email but nobody even bothered to answer, so I called to Telenor and ordered internet from them and got better price, so I cant recommend this company at all, better go for Telenor and you get much better service.

Steinar W
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Den dårligste internettforbindelsen jeg har hatt noen gang på 15-20 år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde jeg vist det jeg erfarer nå hadde jeg valgt Altibox, kommer til å betale meg ut for å bytte. Satans pi#s!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Super behjelpelig og problemløsere, personalet de løser problemet med en smil ,super"

Vennlig, erfarne og hjelpsomme mennesker. De prøver at løse problemene og hjelpe dig på beste mulige mode.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Its the worst company’s i ever seen"
1 syns denne omtalen er nyttig

The people’s who work there cheating not saying truth..,they offer 14 speed but i get 2-3 speed i have before with telenor 8 years never i have cheating like this no very soon i will remove for another company if they cant do it why they promiss people

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Godt nett og kundeservice"

Har vært kunde siden 2001, har hatt lite problemer på alle disse årene. De få gangene jeg har hatt behov for hjelp har jeg fått rask og god tilbakemelding og hjelp til å løse saken.
Absolutt å anbefale

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uten nett!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært uten nett no i 5 dager, irriterende. Sier problemet er løst i våres område men ingen internett eller nettverk å finne. Står at nettverket våres er kanskje ikke tilgjengelig. Har ikke hatt trøbbel med nettverket før. Ringt flere ganger og det eneste man får beskjed om er at de prøver å løse saken, greit det men no er det gått 5 dager uten suksess. Prøvde å ringe denne helgen men selvfølgelig er kundeservicen stengt, så man må vente helt til mandag morgen for å få kontakt. Aldri opplevd å vært uten internett så lenge. Forbainna mannskjit.

Dag A. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Veldig bra service. Veldig bra tjeneste for kresne brukere."

Homenet (tidligere Bredbandsfabrikken) var blant de aller første som rullet ut fiberbasert internett i Oslo. Jeg har brukt internett fra dem via sameiet mitt siden 2003 og har fortsatt å bruke dem, til tross for at jeg har hatt "gratis" internett via Get TV-avtalen i sameiet siden ca 2005-2006.
* Jeg får opptil 5 offentlige IP-adresser
* Jeg får like høy ut-hastighet som inn-hastighet (jeg har valg 100mbit/100mbit) for en relativt bra pris.
* Når det en sjelden gang er brudd, blir som regel problemet løst noen minutter etter at jeg har rukket å varsle Homenet om det
* Homenet svarer raskt på telefon og man får snakke med folk som faktisk kan mye om det de leverer og datanettverk generelt.

Det som ikke er så bra er at jeg har måttet kontakte dem selv og bedt om lavere pris på abonnementet, f.eks når jeg har sett at de har hatt kampanjer.

Anbefales.

Anne-Grethe
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Jeg fikk god hjelp når jeg ringte idag👍 Fikk igjen signalet på TV."

God service👍😊
Litt raskere nett, det kan være noe trekt.
Nå har jeg ikke nett på telefon eller data. Men den er registrert som feil melding. Så dere er på saken så det er bra.

Ståle J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Anbefales"

God tilbakemelding når eks. kabel brudd-arbeid på linja, god hastighet. Har vell vert kunde der i 10 år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna Home Net"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det verste jeg har vært bort i. Dårlig og til tider ikke nett i det hele. Service er elendig. Kundebehandleren sitter å lyver.

Nettet har vært dårlig i mange måneder, av og til er det helt nede. Kundebehandlerne finner også ut at det er dårlig og lover å få det fikset. Men det skjer ikke noe. Sier de har sent en montør for å se på saken men fortsatt ingen endring. Ender bare med at jeg fikk en reining på montør på flere tusen. Her er det vel HomeNet som skulle betalt meg, for ikke å lever det jeg har betalt for. Makan til frekt firma. Anbefaler ikke HomeNet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig, uten nett i 3 uker"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært uten Internett i 3 uker, og det ser ut til at jeg vil være uten den for lenge. De ulike avdelingene kommuniserer ikke med hverandre, slik at en faktura sendes til meg selv om jeg ikke mottar tjenesten. Selskapet kommuniserer ikke riktig med teknisk støtte, slik at teknikeren ikke vet hva mitt problem er, og han mener han må installere Internett når installasjonen allerede har skjedd i forrige måned. Hver dag mottar jeg en melding som utsettes for teknisk inngrep, slik at det er umulig å planlegge en forpliktelse og bli hjemme på de dagene som meldingene viser. Jeg ventet på at teknikeren skulle komme hver dag i to uker, og hver dag blir avtalen utsatt. Når tekniker er endelig tilgjengelig, sender han en melding på et tidspunkt som ikke har blitt avtalt tidligere, og jeg er på jobb, jeg kan ikke svare eller sette meg i kommunikasjon med ham. Jeg blir senere informert om at jeg må betale kostnadene til den tekniske tjenesten, selv om jeg ikke har mottatt den. Tilsynelatende er det min feil hvis jeg ikke umiddelbart kontaktet tekniker. Jeg må derfor ringe teknisk avdeling igjen for å få en ny avtale (som jeg frykter ikke vil bli respektert). Hvis jeg hadde kjent hva som hadde skjedd med meg, ville jeg aldri ha kjøpt homenett-abonnementet. Dette er et mareritt som jeg ikke ville ønske noen.

Svar fra HomeNet
24.09.2018 21.04
Hei Maria,

Dette ønsker vi å komme til bunns i siden slik skal det selvsagt ikke være, vi ønsker derfor at du sender oss en mail slik at vi kan se nøye gjennom saken din.
Vi håper å høre fra deg!


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Ikke noe problemer 😊👍"

Rask servic og god forståelse med kundebehandlere og ikke lang ventetid for og komme gjennom til kundebehandler.

Svar fra HomeNet
24.09.2018 20.33
Hei,
Takk for din omtale her på bytt.no, godt å høre du er fornøyd, dette liker vi å høre.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Jeg lurer på hva som skjer med internett'n min."

Ubrukelig trådløs ruter, tidvis ustabilt nett. Fikk beskjed om å kjøpe nytt utstyr selv.
Ingen kontroll på hva underleverandør driver med ved fiberbrudd.
Kundeservice som virker likegyldig og ikke har systemer for å følge opp en sak.
Har vært uten fiber fra mandags morgen (et brudd som Homenet ikke er skyld i). MEN: De fikk melding tirsdag. Nå er det fredag ettermiddag. ingen info tilgjengelig om hva som skjer. Blir mye Ludospilling i helgen....

Fredrik, Bergen

Svar fra HomeNet
24.09.2018 19.28
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .
Beklager å høre du har byttet selskap, vi prøver selvsagt alltid å finne og løse feilen/ problemet du som kunde har så fort som mulig. Det at det ikke har gått nok informasjon ut til deg som kunde skal jeg selvsagt ta videre, beklager igjen og håper du en dag kan revurdere oss som din nettlevrandør.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Ikkefornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Flytt aldri med Homenet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Homnet har vi hatt i mange år, vi har alltid vært fornøyd.
Nå skal vi flytte, da går vi fra opp til 60 mbit, til 14-21 mbit. For nesten samme pris.
Vi er under binding, men skal vi flytte så må vi binde oss til 12 nye mnd, men da med ett langt dårligere produkt enn det vi har nå.
Det er jo helt høl i huet. Jeg vil aldri anbefale Homenet igjen til noen.
De har vilkår som ingen andre enn Homenet kan være fornøyde meg.

Styr unna!

Svar fra HomeNet
24.09.2018 19.18
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Dessverre så er det ikke alltid vi kan levere samme hastighet på annen adresse, dette har litt å si hvor langt unna sentralen er fra hjemmet ditt.
Når det kommer til pris osv vil vi selvsagt prøve å finne en løsning slik at du forblir kunde hos oss, du kan ta kontakt med oss på 38990100 for å sjekke mulighetene.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg unner ikke mine verste fiender befatning med Homenet. Gjentatte henvendelser via telefon og chat grunnet feil på linjen førte ikke fram. Bare lovnader og løgner. Smigrer seg inn med å kutte en hundrelapp på månedsprisen, for så å true med å fakturere for et år da jeg sa opp innenfor angrefristen (Homenet fulgte ikke opp med å fikse linjen, men var derimot kjappe med å fakturere for tjenester de ikke leverte). Det er bortimot utrolig at dette selskapet får holde på. Jeg var uten nett i nesten en måned, tross det klarer bandittene å sende ut faktura for tjenesten de ikke leverer! Man synes nesten synd på disse åpenbart evneveike menneskene. Min erfaring er ikke unik - jeg har flere bekjente som opplevde eksakt det samme: når ting fungerer er alt ok, når det blir trøbbel med leveransen (og det blir det før eller siden) kan du glemme skikkelig behandling, men snarere forberede deg på en langvarig tørn i ei skikkelig hengemyr. Ta mitt råd: styr unna Homenet for enhver pris.

Svar fra HomeNet
24.09.2018 19.06
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no.
Beklager å høre at du har hatt denne opplevelsen, slik ønsker vi selvsagt ikke at noen skal oppleve tjenesten vi leverer. Du skal heller selvsagt ikke betale for noe du ikke har fått osv, så her ønsker jeg at du tar kontakt med oss på telefon slik at vi kan se igjennom saken din på nytt og prøve å finne en løsning som funker for begge parter.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Søk Bytt.no