Det lønner seg å sammenligne
OMTALER
SAMMENLIGN
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

HomeNet omtaler og erfaringer

Les alle 26 omtaler og erfaringer om HomeNet

26 omtaler
HomeNet
Rangert #9 av 11
innen bredbånd
Dårlig
2,0
AV 5
1,6
Kundetilfredshet
Dårlig
2,2
Kundeservice
Dårlig
1,7
Opplevd hastighet
Dårlig
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 26 omtaler om HomeNet sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
HomeNet?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av HomeNet
Hva synes du?
"Fantastisk service og utmerket tjeneste"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5

Mitt sameie på 16 seksjoner bytter fra GET til Homenet (fiber) for et par måneder siden. Dialogen med Homenet i forkant av installasjon, under installasjon og i etterkant var upåklagelig. Alle spørsmål og eventuelle bekymringer ble tatt hånd om omgående. GET skrudde av sin forbindelse samme dag som Homenet skrudde på og det har ikke vært en eneste feil i noen av seksjonene siden oppstart. Alt har fungert optimalt fra dag 1.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Juks og fanteri"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
3 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Sverre J. P
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Har hatt Ventelo /Homenet gjennom flere år, var de første årene med Ventelo. Etter det ble Homenet har det vært jevnt og trutt med problemer, hadde nærmere 1500 kr i telefon utgifter i fjor på Homenets 5 sifrede service nr.

"HomeNet mangler kundeservice til fiberkunder i Tromsøområde. Unngå dette firmaet!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Angrende-Kunde
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Venter fortsatt i tredje uken på å få fibertilkobling etter at nett-tilgang forsvant brått og uten forvarsel den 19. Oktober. Angrer bittert på undertegning av avtale om installasjon av fiber etter å ha blitt kontaktet av dørselger (en plass i Nord Norge). Har fått beskjed at det må ha skjedd en krysskobling da jeg mistet nettet mitt (høres ut som de ikke vet hva de lokale montører holder på med), men HomeNet har så langt gjort ingenting for å rette opp feilen. Har kontaktet HomeNet gjentatte ganger, men det har vært som å snakke med en vegg. Tror ikke de har kompetanse lenger til å rette opp feil og tviler på om de har vilje til å sende en lokal feilretter hjem til meg. Frustrert og forbannet. Jeg har inngått en kontrakt med EN TOTALT USERIØS BEDRIFT som har penger for en tjeneste de IKKE GREIER Å LEVERE. ET FIRMA LOKALISERT SØRPÅ SOM IKKE HAR KUNDEBEHANDLING FOR KUNDER I NORD NORGE

Ingenting er bra med firmaet og alt kan bli bedre. Vær lur å holde deg unna HomeNet.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Nettet har konstant signalfeil"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Eivind
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettet detter inn og ut mer eller mindre konstant. Bare perioder av dagen oppfører nettet seg noen lunde. Dette holder rett og slett ikke mål! Det er noe grunnleggende galt i hele nettforbindelsen. Virker som systemet bikker inn og ut hele tiden. Har egentlig aldri vært fornøyd siden vi fikk abonnementet. Har kjøpt ny ruter, byttet ruter enda en gang, men like forbasket er dette nettet dårlig. Slik kan en rett og slett ikke operere i et seriøst marked, der folk er avhengig av tjenester som funker!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig service og nesten aldri nett"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Janny
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Har gjentatte ganger måtte ringe homenet på grunn av internetten ikke er tilstede. Må restarte ruteren flere ganger. Mange dager uten nett. De skal sende en fra teknisk for å sjekke linjene. Men det tar mange dager. En er avhengig av nett i dag. Og når en flytter så binder de deg i 12 nye måneder. Når en ikke får produktet en vil ha så skal en heller ikke være bindet til dette. Kundeservice har og mange svar. Men ikke mye hjelp. Restarte ruter osv osv. Nettet er som regel ikke til stede. Da burde en heller ikke måttet ha bindingstid til et produkt som ikke er som forventet. Skikkelig lei. Aldri mer homenet. Og kommer aldri til å anbefale det til noen.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Elendig service"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Kjell K
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har ringt dag etter dag etter dag, og de klarer ikke å få meg oppkoblet. Flyttet inn 2.9.16 og venter fremdeles på linje nå 21.9.16. De er veldig vennlig og hyggelig på kundeservice, teknisk, men dette opplever jeg som skuespill. De lover hver dag at dem skal koble meg opp, men ingenting skjer. Jeg vil sterkt fraråde at dere bruker Homenet. Jeg har gitt opp, og dessverre har sameiet inngått bindingstid med dem. Denne skal sies opp så snart bindingstiden er over.

3 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Kjell A
26.09.2016 14:49
4 synes dette svaret var nyttig
Etter en del frem og tilbake, så er emosjonene falt til ro. må også legge til at selve servicen på homenet var meget bra, og de innser også at det var en bagatell som varte for lenge. som kompensasjon fikk jeg en måned fri bruk av nettet og er fornøyd med det. jeg er nå på nett. selve sak ble opprettet 16.9.16 og det gikk da 9 dager før jeg var på nett. jeg må igjen påpeke at de som sitter på serviceavdelingen er i møtekommende, men kanskje samspill med teknikerne kunne vært justert noe. kjell k
4 synes dette svaret var nyttig
"Elendig og latterlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Jane
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Selv om de jeg snakker med virker snill og hjelpsom, I virkelighet går man rund i sirkler. Ingenting har jeg opplevd som dette... Frustrerende og bortkastet tid. Virker som Homenet har ikke peiling. Det var faktisk meg som pekt ut en av feilene. Men de hører ikke på hva man sier. At de tør å ta betaling for det! Har ikke opplevd stabilt internett i nesten ett år! Nå er det nok. Kan ikke anbefales.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
4 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Duratovic E
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Grei kundeservice... Rimelig internett men linjen faller ofte ut og da må man vente og vente og vente... Ganske irriterende når man jobber med dokumenter og eller prosjekter og skal bruke internett som hjelp. Ingen teknisk support etter kl. 16. Jeg får ikke heller fart som jeg betaler for. Den ligger under 11 Mb men betaler for 20 med såkalt VDSL modem.

"Ustabilt"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Kenneth
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har homenet fiber (50/50 tror jeg det er).

Dårlig:
Ekstremt ustabil hastighet, Nettet faller ut.

Bra:
Lett å bestille.

"HomeNet helt ok"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
4 / 5
Omtalen omhandler

Har hatt HomeNet i 30 mnd. nå, Har ikke hatt leveringsbrudd, ingen grunn til å purre på noe og nettet har fungert helt greit. Det er en rimelig og god leverandør, som ordner alt ved bestilling.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig signaler og kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Kunde-For-Siste-Gang
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Skuffende kundebehandling av Homenet. Internett som ikke egner seg for bruk av telefon eller tv. Alt hakker.
Anbefaler ikke å kjøpe avtale fra Homenet.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Ustabilt, dårlig utstyr og langt unna veiledende hastighet"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Anonym
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Medfølgende abonnementet får du en udugelig router/modem som gjerne må startes på nytt en gang om dagen eller oftere. Hastigheten på linjen vår skal være 25/5, men jeg har ikke sett nedlastningshastighet som har vært raskere enn 0,5 mb i sekundet. Vi har blitt festet til denne avtalen i et år fordi en i husholdningen takket ja til en oppgradering. Da hadde vi allerede slitt med et abonnement fra dem i over et år. Så ikke bare leverer de ikke produktene de tilbyr, men de anbefaler også kampanjer med lovnader om at det skal løse problemene. I realiteten fortsatte problemene og den oppgraderte hastigheten har vi ikke sett noe til. De gangene jeg har hatt kontakt med kundeservice har de ikke virket spesielt bekymret for å miste kunder og på et tidspunkt la personen bare på røret når jeg truet med å skifte leverandør. Det virker ikke som de har noe lovverk å forholde seg til når det kommer til hva de selger og hva du faktisk får. Anbefaler på det sterkeste å styre unna dette selskapet.

4 synes denne omtalen er nyttig
"Kundeservice og internettavbrudd"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Ab
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Personen som ringte meg for å få meg til å bytte til Homenet var ikke ærlig, og lurte meg til å skrive under. Tok meg mangfoldige timer, og mange telefoner for å rette på skaden. Få alt skriftlig!
Internettet i seg selv er ok, men falt ut ca en gang i uken. Mistet den fullstendig en gang, men fikk den tilbake en dag eller to senere.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Leverer ikke som forventet"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
7 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Mira
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Har hatt problemer fra dag en med hastighet og til tider ikke eksisterende nett. Kunde service har stort sett vært hyggelige, men har som botemiddel skrudd hastigheten på linja opp og ned hver gang vi har ringt og de har skyldt på Apple produktene våre. Vi har gått hele helger uten nett og brukt timevis på telefon med kundeservice uten at det nytter. Vi har nå sagt opp vår avtale med Homenet og vil hverken anbefale de videre eller vurdere de ved senere anledninger.

7 synes denne omtalen er nyttig
"Styr unna Homenet!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Stian
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Er du ute etter ustabilt nett, kundeservice som ikke holder det de lover, linje som er langt utenfor det du har bestilt... Da bør du bestille Homenet! Nå skal jeg avbestille hele den elendige avtalen jeg forpliktet meg til hvis jeg fikk en elendig router på kjøpet. Jeg trodde at det var bare meg som hadde disse problemene, men min far som også har homenet hadde nøyaktig det samme dritten. Og når modemet ikke fungerer så får jeg beskjed om "kjøp nytt". Herregud for et elendig internett leverandør. STYR UNNA!

4 synes denne omtalen er nyttig
"Bestilte bredbånd. Fikk en regning på 490kr fra Huseiernes Landsforbund"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Marius
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bestilte bredbånd fra de, ettersom Telenor var veldig ustabile. Ble lovet en fast pris, og at grunnen til at fastprisen var så lav, var fordi HomeNet var medlem av Huseiernes Landsforbund. De sa at jeg ble automatisk medlem av Huseiernes Landsforbund, men skulle ikke betale noe ekstra i forhold til dette, og at medlemskapet skulle automatisk avsluttes etter 1 år. Har sendt en sak til de, men om dette er sant, så benytter jeg meg av angrefristen.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Styr unna. Useriøst firma"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
6 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Stig-Are F
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Ble lovet en stabil og rask linje på 14-21Mb via telefonsalg.

Etter oppkobling var hastigheten på 2, 5Mb.

Ringte tekniker som prøvde å sette opp hastigheten, men det gikk ikke.
De sa de skulle prøve dagen etter. De sa de skulle gi tilbakemelding, men det gjorde de heller ikke. Angrefristen er 14 dager etter bestilling i følge Homenet.
Jeg mottok ikke modemet før etter 2 mnd, etter bestillingen.
Man må jo kunne teste utstyret slik at man kan angre hvis det ikke fungerer tilfredsstillende.

Etter 2 dager bestilte jeg abonnement fra Telenor som jeg hadde tidligere.
Telenor leverte linjehastighet på 26Mb som fungerte strålende.

6 synes denne omtalen er nyttig
"Ustabil, dårlige routere og frekk kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Misfornøyd
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Fikk ny router i posten som skulle være såååå bra. Det er det værste som har skjedd, ikke har de noen bruksanvisning til den og grensesnittet minner om Windows 3.1.
Når jeg tar det opp med de så innrømmer de at de har fått mange klager og jeg kan få kjøpe en ny av de. Jeg har router inkludert i abb men får ingen ny.
Måler på det beste en hastighet på 7, men normalen er 2-3 på er 20 abb. Det er for dårlig.
Vil ikke anbefale disse.

4 synes denne omtalen er nyttig
"Elendig kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Sandra
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Linjen fungerte ikke i det hele tatt i forhold til hva jeg ble lovet. Klaget og ville ut av avtalen å har møtt på kundeservice medarbeidere som har prøvd å lure meg til å si opp en avtale, for å så måtte betale mange tusen. I stede for å løse dette på en ordentlig måte, som ville vært å trekke tilbake produktet. Jeg opplevde kundeservice medarbeidere som var direkte uhøflige!! Dette går videre til forbruker rådet for min del. Aldri mer homenett!

4 synes denne omtalen er nyttig
"TROVERDIGHET ??????"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Opplevd hastighet
1 / 5
A. G. J
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

VED MÅLING AV HASTIGHET PÅ LINJEN VJSTE DEN KUN 1.62Mb AV 5Mb OG DA KAN MAN JO SPØRRE OM TROVERDIGHETEN "HOMENET"

3 synes denne omtalen er nyttig
"Ustabilt"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Lund
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Lav hastighet og ustabilt signal. Billig, men dårlig produkt.

"Verste jeg har opplevd - styr unna!!!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Bergen2016
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Helt ubrukelig. Lover og lyver. Svindel. For all del, styr unna.

"Leverer ikke tilnærmrt forespeilet hastighet"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Espen
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Når "inntil 20" egentlig er 4,6, blir det for dårlig.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Elendig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Per
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

IKKE FORNØYD. FYYY

2 synes denne omtalen er nyttig
"Frekk og uforskammet"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
5 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Tore
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Holder ikke det de lover og har skyhøye 'avbestillingsgebyrer'.

5 synes denne omtalen er nyttig
Forrige side 1 2 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om HomeNet
Skriv omtale
UTFORSK BREDBÅNDSLEVERANDØRER
Utforsk 10 andre bredbåndsleverandører og del dine erfaringer
Alle bredbåndsleverandører
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode bredbåndsleverandører innen personlig økonomi.
Alle bransjer