Det lønner seg å sammenligne
OMTALER
SAMMENLIGN
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

HomeNet omtaler og erfaringer

Les alle 41 omtaler og erfaringer om HomeNet

41 omtaler
HomeNet
Rangert #9 av 11
innen bredbånd
Dårlig
2,3
AV 5
2,0
Kundetilfredshet
Dårlig
2,4
Kundeservice
Dårlig
2,2
Opplevd hastighet
Dårlig
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 41 omtaler om HomeNet sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
HomeNet?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av HomeNet
Hva synes du?
"Mye bedre enn forventet!"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

Bestilte Homenet da jeg flyttet inn i mitt nye rekkehus mest pga. prisen de hadde på VDSL. Kundebehandleren jeg snakket med forespeilet meg en hastighet på 40/10 Mbit. Når jeg måler linjen på kabel måler jeg 78 Mbit i nedlastning! :D Er kun rett over 50 Mbit trådløst men likevel mye bedre hastighet enn jeg forventet!
Syntes også de tar telefonen veldig raskt når jeg ringer.
Ble litt kluss med fakturaene en liten periode men forstod at de har byttet faktura system nettopp så virker som det fungerer greit igjen nå.

Generelt veldig fornøyd!

"God nett"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

Jeg er fornøyd med byttet. De ringte en måned siden, jeg har brukt den en uke. Hastighet fornøyd, pris litt billigere.

"Stod til forventningene"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

Jeg byttet over etter å ha pratet med en som ringte meg, fordi de hadde oppgradert internett sentralen i nabolaget. Jeg sparte endel penger, men var redd for at hastigheten ikke skulle bli like bra som hos Telenor. Når jeg etter noen uker ble koblet opp hos de, fikk jeg faktisk litt mer hastighet enn det de forespeilte, og linjen har aldri vært mer stabil. Meget fornøyd.

"Forferdelig kundeservice og glupske telefonselgere"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Lars
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Homenet var helt greit så lenge de opererte som Broadnet. Det var billig, greit og fungerte fint. Plutselig en dag ble jeg ringt opp av en selger i Homenet som ville oppgradere mitt abonnement til VDSL. Jeg var skeptisk med tanke på linjelengde og tykkelse på kobberledning men lot meg dog overtale med løfte om et bra ytelseshopp på linja.

I praksis var det ingen gevinst å hente på det oppgraderte abonnementet og jeg klaget 2-3 ganger med ønske om å gå tilbake til gammel avtale. Svaret jeg fikk var at jeg måtte ringe et femsifret nummer (som vi jo vet er dyrt å ringe) for at de skulle kunne feilsøke linjen?!?

Jeg ga opp og endte med å betale en dyrere månedspris for samme hastighet som tidligere. Noen måneder senere solgte jeg hus med et ønske om å flytte linjen til nytt bosted. Jeg fikk da til svar at det ikke var noe ledig linje på det nye bostedet og at jeg måtte betale ut avtaleperioden på tolv måneder for avtalen som var inngått med VDSL! Altså den avtalen som aldri hadde gitt meg noe mer kontra ADSL til en dyrere pris hadde også bindingstid.

Jeg sendte noen epost til kundeservice med kopi av gamle eposter for å prøve å komme meg ut av bindingen, men det endte til slutt med at jeg ikke fikk svar på mine eposter.

Jeg mottok nylig en regning for abonnement i januar og februar 2017. Så her sitter jeg fremdeles å betaler for et produkt som jeg ikke engang har mer og som aldri ga meg noe mer og som jeg allerede har overbetalt for i flere måneder. Nå skal jeg samle krefter for å klage Homenet inn for forbrukerrådet.

Styr unna Homenet er mitt råd!

"Suverent!"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

God service og utmerket internett, jeg er veldig fornøyd med HomeNet som min internett leverandør!!! Jeg anbefaler HomeNet til alle som er prisbevisst.

"Elendig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Ole
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ustabilt og ubrukelig, fungerer veldig dårlig med mye nede tid. Har ingen god erfaring med kundeservice, styr unna!

"Elendig leverandør"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Anonym
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettet hakker og faller ut konstant. Nå har nettet vært borte flere dager, ingen hjelp å få. Her blir det Telenor..

1 synes denne omtalen er nyttig
"Angrer!!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Nina
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettet detter ut hele tiden, og helst etter at kundeservice er stengt. I begynnelsen var de veldig hyggelig på kundeservice, men etter at jeg nok har klaget for mye så er det lite hjelp å hente.

Jeg trenger stabilt nett pga skolearbeid og fordi jeg ikke har tv kanaler så bruker jeg mye Netflix og Viaplay. Får jo ikke sett en hel episode uten hakking og frysing på skjerm. De finner ingen feil sier de.
Jeg må ha et nett som fungerer med 3 brukere. Og det skal jeg ha i følge de. Jeg har bare ikke funnet ut hvordan enda!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Ikke så bra"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
4 / 5
Opplevd hastighet
3 / 5
Anna S
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har fungert helt ok. Men for mange problemer til at jeg vil fortsette, leser også her at hastigheten blir jukset med, hvordan er det mulig?
Bytter!
Synes imidlertid at de alltid er veldig hjelpsomme pr telefon, og hyggelige folk som jobber der.

"Et problem mindre i hverdagen :-)"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

God service, stabilt og holder det de lover.
Byttet til Homenet i sommer og er svært fornøyd leveransen. Jeg har redusert kostnader og har fått stabilt nett som sjelden er nede. Fakturaer er riktige. Uforutsette problemer under installasjon ble løst uten merarbeid og kostnader for meg.

"Elendig hastighet /ping /packet loss"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Tulip
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg ble nylig tvangsflyttet fra powertech som var en veldig bra leverandør, da homenet tok over startet problemene, høy ping, packet loss, lav hastighet. Homenet mener jeg uploader for mye med 500 KB/s, og at det er det som forårsaker problemene. Hadde ikke dette problemet med powertech alle årene jeg hadde dem.

Jeg fikk heller ikke beskjed om når modemet skulle byttes. Linja ble bare "død".

Så et lite tips til deg, Velg noe ANNET.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Svindlere, ordner ikke opp"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Hal
HAR BYTTET SELSKAP

Holder ikke det de lover. Og lyver efterpå. Sender ikke ut lovpålagte varsler. Stenger nettet og åpner ikke til tross for betaling.
SVINDLERE!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Fantastisk service og utmerket tjeneste"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5

Mitt sameie på 16 seksjoner bytter fra GET til Homenet (fiber) for et par måneder siden. Dialogen med Homenet i forkant av installasjon, under installasjon og i etterkant var upåklagelig. Alle spørsmål og eventuelle bekymringer ble tatt hånd om omgående. GET skrudde av sin forbindelse samme dag som Homenet skrudde på og det har ikke vært en eneste feil i noen av seksjonene siden oppstart. Alt har fungert optimalt fra dag 1.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Juks og fanteri"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Sverre J. P
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Har hatt Ventelo /Homenet gjennom flere år, var de første årene med Ventelo. Etter det ble Homenet har det vært jevnt og trutt med problemer, hadde nærmere 1500 kr i telefon utgifter i fjor på Homenets 5 sifrede service nr.

1 synes denne omtalen er nyttig
"HomeNet mangler kundeservice til fiberkunder i Tromsøområde. Unngå dette firmaet!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Angrende-Kunde
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Venter fortsatt i tredje uken på å få fibertilkobling etter at nett-tilgang forsvant brått og uten forvarsel den 19. Oktober. Angrer bittert på undertegning av avtale om installasjon av fiber etter å ha blitt kontaktet av dørselger (en plass i Nord Norge). Har fått beskjed at det må ha skjedd en krysskobling da jeg mistet nettet mitt (høres ut som de ikke vet hva de lokale montører holder på med), men HomeNet har så langt gjort ingenting for å rette opp feilen. Har kontaktet HomeNet gjentatte ganger, men det har vært som å snakke med en vegg. Tror ikke de har kompetanse lenger til å rette opp feil og tviler på om de har vilje til å sende en lokal feilretter hjem til meg. Frustrert og forbannet. Jeg har inngått en kontrakt med EN TOTALT USERIØS BEDRIFT som har penger for en tjeneste de IKKE GREIER Å LEVERE. ET FIRMA LOKALISERT SØRPÅ SOM IKKE HAR KUNDEBEHANDLING FOR KUNDER I NORD NORGE

Ingenting er bra med firmaet og alt kan bli bedre. Vær lur å holde deg unna HomeNet.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Nettet har konstant signalfeil"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Eivind
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettet detter inn og ut mer eller mindre konstant. Bare perioder av dagen oppfører nettet seg noen lunde. Dette holder rett og slett ikke mål! Det er noe grunnleggende galt i hele nettforbindelsen. Virker som systemet bikker inn og ut hele tiden. Har egentlig aldri vært fornøyd siden vi fikk abonnementet. Har kjøpt ny ruter, byttet ruter enda en gang, men like forbasket er dette nettet dårlig. Slik kan en rett og slett ikke operere i et seriøst marked, der folk er avhengig av tjenester som funker!

2 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig service og nesten aldri nett"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Janny
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Har gjentatte ganger måtte ringe homenet på grunn av internetten ikke er tilstede. Må restarte ruteren flere ganger. Mange dager uten nett. De skal sende en fra teknisk for å sjekke linjene. Men det tar mange dager. En er avhengig av nett i dag. Og når en flytter så binder de deg i 12 nye måneder. Når en ikke får produktet en vil ha så skal en heller ikke være bindet til dette. Kundeservice har og mange svar. Men ikke mye hjelp. Restarte ruter osv osv. Nettet er som regel ikke til stede. Da burde en heller ikke måttet ha bindingstid til et produkt som ikke er som forventet. Skikkelig lei. Aldri mer homenet. Og kommer aldri til å anbefale det til noen.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Elendig service"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Kjell K
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har ringt dag etter dag etter dag, og de klarer ikke å få meg oppkoblet. Flyttet inn 2.9.16 og venter fremdeles på linje nå 21.9.16. De er veldig vennlig og hyggelig på kundeservice, teknisk, men dette opplever jeg som skuespill. De lover hver dag at dem skal koble meg opp, men ingenting skjer. Jeg vil sterkt fraråde at dere bruker Homenet. Jeg har gitt opp, og dessverre har sameiet inngått bindingstid med dem. Denne skal sies opp så snart bindingstiden er over.

3 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Kjell A
26.09.2016 14:49
4 synes dette svaret var nyttig
Etter en del frem og tilbake, så er emosjonene falt til ro. må også legge til at selve servicen på homenet var meget bra, og de innser også at det var en bagatell som varte for lenge. som kompensasjon fikk jeg en måned fri bruk av nettet og er fornøyd med det. jeg er nå på nett. selve sak ble opprettet 16.9.16 og det gikk da 9 dager før jeg var på nett. jeg må igjen påpeke at de som sitter på serviceavdelingen er i møtekommende, men kanskje samspill med teknikerne kunne vært justert noe. kjell k
4 synes dette svaret var nyttig
"Elendig og latterlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
5 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Jane
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Selv om de jeg snakker med virker snill og hjelpsom, I virkelighet går man rund i sirkler. Ingenting har jeg opplevd som dette... Frustrerende og bortkastet tid. Virker som Homenet har ikke peiling. Det var faktisk meg som pekt ut en av feilene. Men de hører ikke på hva man sier. At de tør å ta betaling for det! Har ikke opplevd stabilt internett i nesten ett år! Nå er det nok. Kan ikke anbefales.

5 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Duratovic E
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Grei kundeservice... Rimelig internett men linjen faller ofte ut og da må man vente og vente og vente... Ganske irriterende når man jobber med dokumenter og eller prosjekter og skal bruke internett som hjelp. Ingen teknisk support etter kl. 16. Jeg får ikke heller fart som jeg betaler for. Den ligger under 11 Mb men betaler for 20 med såkalt VDSL modem.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Ustabilt"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Kenneth
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har homenet fiber (50/50 tror jeg det er).

Dårlig:
Ekstremt ustabil hastighet, Nettet faller ut.

Bra:
Lett å bestille.

"HomeNet helt ok"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
4 / 5
Omtalen omhandler

Har hatt HomeNet i 30 mnd. nå, Har ikke hatt leveringsbrudd, ingen grunn til å purre på noe og nettet har fungert helt greit. Det er en rimelig og god leverandør, som ordner alt ved bestilling.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig signaler og kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Kunde-For-Siste-Gang
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Skuffende kundebehandling av Homenet. Internett som ikke egner seg for bruk av telefon eller tv. Alt hakker.
Anbefaler ikke å kjøpe avtale fra Homenet.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Ustabilt, dårlig utstyr og langt unna veiledende hastighet"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
6 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Anonym
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Medfølgende abonnementet får du en udugelig router/modem som gjerne må startes på nytt en gang om dagen eller oftere. Hastigheten på linjen vår skal være 25/5, men jeg har ikke sett nedlastningshastighet som har vært raskere enn 0,5 mb i sekundet. Vi har blitt festet til denne avtalen i et år fordi en i husholdningen takket ja til en oppgradering. Da hadde vi allerede slitt med et abonnement fra dem i over et år. Så ikke bare leverer de ikke produktene de tilbyr, men de anbefaler også kampanjer med lovnader om at det skal løse problemene. I realiteten fortsatte problemene og den oppgraderte hastigheten har vi ikke sett noe til. De gangene jeg har hatt kontakt med kundeservice har de ikke virket spesielt bekymret for å miste kunder og på et tidspunkt la personen bare på røret når jeg truet med å skifte leverandør. Det virker ikke som de har noe lovverk å forholde seg til når det kommer til hva de selger og hva du faktisk får. Anbefaler på det sterkeste å styre unna dette selskapet.

6 synes denne omtalen er nyttig
"Kundeservice og internettavbrudd"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Ab
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Personen som ringte meg for å få meg til å bytte til Homenet var ikke ærlig, og lurte meg til å skrive under. Tok meg mangfoldige timer, og mange telefoner for å rette på skaden. Få alt skriftlig!
Internettet i seg selv er ok, men falt ut ca en gang i uken. Mistet den fullstendig en gang, men fikk den tilbake en dag eller to senere.

3 synes denne omtalen er nyttig
Forrige side 1 2 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om HomeNet
Skriv omtale
UTFORSK BREDBÅNDSLEVERANDØRER
Utforsk 10 andre bredbåndsleverandører og del dine erfaringer
Alle bredbåndsleverandører
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode bredbåndsleverandører innen personlig økonomi.
Alle bransjer