Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
4
av 12 innen
bredbåndsleverandør
54%
anbefaler
HomeNet
Filtrer omtaler
197
70
21
35
194
Sorter omtaler etter
Viser av 517 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"God service"

God service. Men kundebehandler på teknisk syntes ikke å ha kompetanse på trådløs forbindelse Netgear mellom tv og ruter. Derfor ble samtalen forstyrret av det.

Svar fra HomeNet
10.01.2019 12.38
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no, vi vil ta din tilbakemelding videre å sjekke hvordan vi kan gjøre at vi blir bedre på dette.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt dårlig nett"

Routeren som kom med abonnementet er noe av det mest ustabile og elendige som jeg har vært borti, stopper helt opp i perioder.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bare teknisk problemer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har bare hatt tekniske problemer siden vi fikk Homenet gjennom borettslaget. Plutselig så detter alle signaler ut og har verken TV eller nett. Forbeholder ingen varslet på feil i anlegg. Når man ringer kundeservice så får man Beskjed at Nettel skal kontakte deg i løpet av maks 2-3 dager, men blir fort 6-7 dager uten TV eller nett. Har man andre alternativer en Homenet så velger man det. Styr langt unna alt som har med Homenet å gjøre er en trygg anbefaling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Holder ikke hva de lover"

Ble lovet gratis installasjon for flere måneder siden uten noen form for egeninnsats. Nå leverer de lenge etter avtalt dato og krever at jeg selv skal grave ned kabelen. Styr unna. Løgn og dårlig kundeservice.

Svar fra HomeNet
10.01.2019 12.38
Hei Mike,

Beklager å høre leveranse prossesen ikke har godt som planlagt av og til kan dette skje dessverre men vi forsøker alltid å forbedre oss. Når det kommer til gratis installasjon ønsker vi å sjekke dette næremere sammen med deg å ber deg derfor kontakt oss.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"God Pris, God Kundeservice, Anbefaler"

Hei, Jeg har hatt Homenet i ca 18mnd og har stort sett vært fornøyd, og gir dem 5/5 fordi 4/5 blir feil iforhold til mine små negativer, og jeg kan ikke gi 4,5 :) Negativt: Det eneste jeg har å si negativt er at det var mye nedetid i perioden 01.08.2017-16.01.2018 hvor det ikke ble meldt om hva som var galt, hva som blir gjort, eller når nettet var oppe igjen. I hele 2018 har jeg ikke opplevd brudd på mer enn 1-5 min, og jeg er VELDIG mye på nett. Positivt: Kundeservice er hyggelig, imøtekommende, og tilbyr fleksible løsninger. Prisene er gode, Og Jeg fikk nok ett litt bedre tilbud da jeg binder meg til 12mnd kontrakter hvert år.

Svar fra HomeNet
10.01.2019 12.38
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Godt å høre du generelt er fornøyd, og takk for tilbakemeldingene dette tar vi til oss.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett og elendig trådløsdekning fra router. Mister betydelig hastighet på trådløse enheter."

Nettverket er ustabilt og router trenger stadig omstart. Elendig trådløs dekning på routeren som følger med.

Svar fra HomeNet
10.01.2019 12.37
Hei Tor,

Beklager å høre du har problemer med tjenesten, dette ønsker vi å sjekke slik at vi mulig kan komme til en løsning. Ta kontakt med oss for et videre feilsøk.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig nett og reklamerer feil"

Har fra dag 1 hatt mye dårligere nett enn hva som ble lovet, skulle ha 5mb. Etter en stund kunne vi få en «bedre» pakke (7mb) mot at vi bindet oss i 1 år, nettet var fortsatt like dårlig og eier av hovednettet (Telenor) sa at det ikke var mulig å få bedre nett enn 5mb, så Homenet har reklamert for noe som ikke er mulig. Alle ganger hastigheten har vært målt har den vært mye dårligere enn hva vi har betalt for. De prøvde også å øke månedsprisen 14 dager før forfall, noe som heller ikke er lovlig.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 12.01
Hei Kristoffer, beklager å høre det har hatt disse problemene. Klarer vi ikke leverer i hendhold til avtale skal vi heller ikke holde deg til noe binding og du skal selvsagt ikke betale full pris.
Vi ønsker at du kontakter oss direkte slik at vi kan sjekke dette nærmere.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Doble kontrakter- ligg unna!"

De opererer bevisst med feil opplysninger angående bindingstid. På "min side" står det at du ikke har bindingstid, men ringer du for å si opp har du 12 mnd bindingstid. Generell tilbakemelding til kunde er fraværende, og de må purres på gjentatte ganger. Angrerett og fristilling er et fremmedord. De unnlater å gi riktig informasjon ang. linjehastighet, selv om de etterhvert ble enige om at linjehastigheten er dårligere enn bestilt av kunde.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 12.00
Hei,
Dette ønsker vi å sjekke opp, og ber deg derfor ta kontakt med oss direkte slik at vi kan gi deg en forklaring på hvorfor du eventuelt enda har binding og hva som har da gått galt med minside.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Ole C. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Bredband fra Homenet er ustabilt og det er dyrt og veldig lav hastighet på det selskapet"

Har dårlig erfaring fra min tid som kunde da de ikke har levert det som var avtalt. Sa opp abonnement etter bindende avtale i 1 år og er det dårligste nettleverandør jeg har vært borte i. Amatørmessig selskap som jeg ikke skjønner at det er på markedet ennå pga hard konkurranse om kunden.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 12.00
Hei,
beklager å høre du har hatt denne erfaringen, vi ønsker selvsagt å levere det som er avtalt og håper derfor du kan vurdere oss som selskap neste gang du skal ha nett.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Fredrik V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig, dårlig service! Upålitelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ringte for å høre ang bredbånd siden det sluttet å virke etter jeg var på ferie, ble sendt videre til inkasso selskapet dem bruker, da hadde min regning fra 800 blitt til 5400.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11.58
Hei Fredrik,

Her virker det som om du ikke har fått betalt fakturaene dine i tide, og derfor har linjen blitt sperret og faktura gått til inkasso. Dessverre så skjer slikt når fakturaer ikke betales innen forfall.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Fredrik H. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Dårlig informasjonsflyt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Oppsto teknisk feil, slik at vi ble uten internett. Men det var veldig dårlig informasjonsflyt fra HomeNet, måtte selv etterspørre oppdatering på saken. Først etter det var gått 8(!) dager begynte jeg å meldinger med oppdateringer om saken. Nå selv om saken har blitt rettet er vi fortsatt uten internett (15 dager), så måtte opprette ny feilmelding. Jeg er fortsatt usikker på når jeg kommer til å få internettet tilbake. Forsåvidt er det veldig lettvint at HomeNet også tilbyr kundeservice via Chat der man får muligheten for å få tilsendt transcript av samtalen som er bra for oppfølging og referanse. Jeg forventer å få en melding med en gang HomeNet registrerer en feil. Selv meldinger som sier at de ikke vet hva det skyldes men at de holder på å diagnostisere, er verdifulle siden dem skaper tillit til at jeg vil få informasjon så fort den er tilgjengelig.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11.52
Hei,
Beklager å høre saksgangen ikke har godt som forventet her, dette må jeg bare beklage å tar dette med oss videre.
Vi overvåker ikke enkelt linjer og har dessverre ikke muligheten til å varsle enkelt kunder som mister nettet. Mister dere nettet er det viktig at dere gir beskjed så fort som mulig slik at vi kan begynne feilretting.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Profesjonelt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Plutselige mistet jeg Internetttilgangen. Chatte først. Men ble anbefalt å ringe. Ringte og fikk snakke med en hyggelig mann. Etter kort tid fant han feilen. Feilen var en forsterker som jeg brukte på et distalt soverom. Jeg hadde slått av hovedsikringen og dermed trodde ruteren at forsterkeren var hovednettverket. Min feil. Men de fattet hva som hadde skjedd! God problemløsning Jeg vil virkelig anbefale HomeNett💪

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11.51
Hei Per,

Godt høre vi sammen kunne finne en løsning på problemet du opplevde. Takk for din omtale her på bytt.no


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett, og krever betaling for tjenester som ikke er utført."
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig nettkvalitet. Klagde, og de bestilte montør uten å informere oss om kostnader. Vi avbestilte montør straks så han kom ikke. Montør skrev han ikke skulle ta betalt. HomeNet skrev at hvis montør ikke krevde noe skulle de ikke kreve noe. Alikevel krevde de over kr. 2000 for montør som ikke hadde vært der noen måneder senere. Lagt til i en avtalegiro så man ikke skulle merker det. Jeg oppdaget det tilfeldigvis. De skrev at de ikke kunne dokumentere at montør hadde sendt dem regning. Alikevel nektet de å slette kravet. Utrolig dårlig! Styr unna!

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11.50
Hei Hilde,

Dette høres veldig merkelig ut, i en feilmelding informerer kundebehandlere alltid om montørgebyr skulle feilen ligge hos deg og ikke "oss"/homenet.

Men om du sier du har fått beskjed fra montør om at dette ikke skal koste noe, vil jeg gjerne at du sender oss en mail på dette slik at vi kan sjekke dette nærmere.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Forsåvidt ukomplisert å installere hjemme"

Samlet sett meget fornøyd, raskt svar over telefon fra kundeservice når det skulle oppstå f.eks. avvik ved leveranse av materiell.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11.50
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Anbefales ikke"

Bestilte fiber under første utbygging i Hamna Tromsø, fikk ustabile leveranser og etter utallige samtaler med kundeservice gikk jeg tilbake til Canal Digital som leverer stabilt. Etter et par år fikk jeg et nytt tilbud som virket veldig bra og rimelig som jeg aksepterte, men etter 4 måneder med venting på montør viste det seg at bestilling var falt ut og jeg måtte på ny venteliste. Ergo, ikke fornøyd med kvalitet eller kundeservice eller oppfølgning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"

Dårlig kundeservice og leverer langt unna hastigheten de lover. Jeg skal ha 1000/1000 men får 40/200

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11.48
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no

Beklager å høre du har problemer med hastigheten, du skal selvsagt ikke betaler for noe du ikke får.

Dette ønsker vi å finne en løsning på å må derfor be deg kontakte oss på telefon for et videre feilsøk.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Homenet leverer ikke det de lover og driter i deg som kunde"

Hadde 1000/1000 linje fra Homenet og den har fungert i ca 3 år - så fikk de feil på utstyret og nekter å fikse det - så når jeg klagde endret de avtalen å ga meg 100/100 linje og prisreduksjon på 100,- Etter en post på facebook i en gruppe for nabolaget her (1241 medlemmer) viser det seg at mange sliter med akkurat det samme ... bytter så snart jeg får mulighet

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11.47
Hei,
Dette høres veldig merkelig ut, her må jeg be deg kontakte oss på mail eller telefon slik at vi kan undersøke dette næremere.


Vennlig hilsen

Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Imøtekommende og service innstilt"

De ansatte i HomeNet er utrolig imøtekommende og kundevennlige. Så jeg kan lett anbefale dette til alle.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11.43
​Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig hastighet på fiber"

Vi har bestilt 1000 Mbps nett fra Homenet. Trådløst på telefonene måler vi maks 150, i perioder har det vært nede i 6 Mbps!! Nett fra Canal digital som vi har hatt overlapp på i to måneder leverer raskere. De skal levere 300 Mbps. Homenet skylder på vårt utstyr og forstyrrelser. Vi mener de ikke leverer etter avtale men Homenet nekter å oppheve avtalen. Vi har nå installert fiber fra signal i tillegg. De skal levere 500 Mbps, og vi måler 300 trådløst på telefon. Altså dobbelt så fort som Homenet. Elendig kundeservice. Anbefaler ingen å inngå avtale med Homenet.

Arild M. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Faller gjennom på pris og kvalitet"

Vi har vært kunde hos Homenett noen år nå, dessverre er nettet utrolig ustabilt. Utstyret Homenet leverer er for dårlig, på toppen av dette tar de betalt for leie av utstyr. Jeg måtte bytte ut ruteren fra Homenet da denne ikke klarte jobben med å kommunisere med mine wifi produkter. Jeg kjører nå med google wifi som er enestående. Dessverre faller det lille modemet fra Homenet Eltek A7100-A2 gjennom. Det er ustabilt så det holder, så jeg må nok kjøpe modem også. Blir store utgifter ved å være kunde hos homenet. Nå er heldigvis telenor kommet på banen og kan levere samme hastighet til 100kr mindre pr mnd. Så jeg får vel ta kontakt med dem siden Homenet ikke følger opp kundene sine og prisene. Med hilsen Arild O.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11.41
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no
Her ønsker vi å finne en løsning, derfor må jeg be deg ta kontakt med oss på telefon slik at vi sammen kan se på problemet du opplever. Her tenker jeg du skal få et nytt modem av oss ettersom det du har begynner å bli veldig gammelt.

Når det kommer til pris kan du forsøke å høre med salg om de har noen kampanjer.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig"

Elendig nett som både er dyrt og dårlig. Fungerer ikke på noe annet rom enn rett ved siden av ruter.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11.40
Hei Johanne,

Beklager å høre du har problemer med wifi signaler, dessverre så kan vi ikke garantere deg wifi dekkning på alle rom i din bolig. Men her ønsker jeg at du tar kontakt med oss på telefon slik at vi kan forsøke å ta noen justeringer som kan bedre problemet du opplever.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mangelfull informasjon og prosjektledelse"

Ved nyetablering bør det være ett innslag for henvendelser, da kundeservice ikke kjenner til fremdrift eller hvem som står som ansvarlig for prosjektet. Det er ikke samsvar mellom leveranser og hvem gjør hva og når. Koordinering mellom Homenet, Realcom og Viasat virker tilfeldig og ikke styrt. Tidsplaner ikke kommunisert ved forsinkelser til involverte parter og oss som kunde

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11.36
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Vi tar din tilbakemelding å krittikk med videre, slik at vi kan forbedre oss i denne prossessen.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Venter fremdeles"

Ny kunde får SMS at alt er i orden må kontakte dere etter 14 dager da jeg ikke har mottatt noen mail og nå må jeg vente enda lenger det. Dårlig Første inntrykk.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11.35
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no 

Beklager å høre leveranse / bestillings prossessen ikke har godt som forventet. Vi tar dette videre og håper du kan bli fornøyd når tjenesten kommer på plass.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hastighet"

Fikk lagt fiber av homenet og skal ha 1000/1000 linje. Får 15/40 kablet. Vurderer å bytte tilbake til Telenor, får ikke fiber men hastigheten er uansett høyere.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11.34
Hei,

Takk for din omtale, slik skal det selvsagt ikke være. Her ønsker jeg at du kontakter oss på telefon for et videre feilsøk slik at vi kan få hastigheten din opp til maks.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Trash kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Internettet har gått flere ganger i helgene, og den j#%la kundeservicen deres er ikke åpen i helgene. Måtte gå hele helgen uten nett.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11.28
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Beklager å høre du har hatt problemer med tjenesten i helgen, dette ønsker vi selvsagt å finne en løsning på. Når det kommer til åpningstider er vi åpent fra 10-15 på chat inne på homenet.no.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR