Har hatt Homenet fiber siden august. Hadde med meg Airties 4930(mesh nettverk) som jeg hadde brukt på Get med godt resultat(bortsett fra når nettet kranglet, og det gjorde det jevnlig.). Ganske raskt begynte jeg å få ustabilt nett og Airties(oppdatert med sist tilgjengelig fimrware) som sto og jobbet(en og en falt ut.). Kontaktet Homenet som ga de vanlige rådene skru av Wifi på modem osv. I og med at Airties ikke har innebygd ruter og derfor bruker ruteren i modemet mistenkte jeg at problemet kunne ligge der. Uansett så fugnerte ikke samspillet. Ønsket å prøve en annet modem fra Homenet for å finne feilen. Det kunne jeg men da måtte jeg betale. Forøvrig så har naben som fikk fiber fra Homenet og Airties hatt massive problemer og byttet Airties en gang uten at problemet har blitt borte. Jeg kjøpte nå Tp Link Deco 5(rimelig mesh nettverk) og fikk koblet modemet i bromodus(må ringe Homenet og betale kr. 10 pr mnd. for ip adresse!) og problemet er løst. Raskt og stabilt nett i hele huset. Kablet nett opp mot 1000 mb opp og ned på stasjonær pc. Kunne ønsket meg en mer kompetent løsning fra Homenet. De bør være klar over at Airties/Genexsis platinum er en problem kombo.

Har ikke hatt noe særlig med negative opplevelser med homenet. -Har nå abbonert ett år og det var en feil på linja som ble utredet og fiksa kjapt. Ruteren er grei og funker fint uten at noen behøver å tukle med den :)

I 3 mnd. har jeg prøvd å få kontakt med deres fakt.avd uten å lykkes ventetid på telefonen opptil 20 min. Det har også blitt sendt en e-post fra Arvato Finance A/S den 18-2-21 som det blir bedt om svare meg, det har heller ikke skjedd noe fra dere der. hilsen Arnfinn

Internettet fungerer kun i ny og ne. Skype pålogging/tilgang har vært ikke mulig. Jeg har vært fast/lojal kunde i over 10år (Ventelo/Homenett). Da jeg sa opp abonnementet fikk jeg tildelt en måneds kompensasjon på bakgrunn av ovennevnte internett problematikk..! Hvilket jeg synes er smålig sammenlignet med de 5 måneder ustabile internett tilgangene jeg har hatt.

Homenet tar betalt for å sende faktura på epost, har aldri vært borte i det før. Internetten er så dårlig at man såvidt har internett en meter fra ruteren, bare å glemme å få internett i hele huset med denne aktøren. Ble lova at dette skulle være billigere, men det ble dyrere etter mye juging av selger. Ble instalert 12 måneder for sent. Vil fraråde alle å bruke de.

Hei fikk Hom-Net på Onsdag 10.02.2021 det var så dårlig nett att fikk ikke brukt til å laste ned VG på telefonen en gang var lovet att det var ikke noe problemer med å bruke det til RIKS-TV det kan jeg bare glemme ringt inn å klaget fikk vite att det bare var å sende tilbake ruteren skulle få sendt en retur lapp så fikk jeg en nye melding om att det kunne jeg ikke trodde man hadde 14 dager angre frist Syntes dette er dårlig kunde behandling litt frustrer kunde

Dårlig wifi ennå med mash. De sier de gir 1000/1000fibernett til huset mitt MEN, det kommer bare til huset. Det funker dårlig på WiFi, og de gir ikke utstyr som støtter dette . De mener det er slik at man må koble alt med kabel til ruteren, ellers kan man regne med dårlig nett. Spiller ingen rolle at jeg har mesh og alt er nytt. Det er min feil at det ikke funker mener de. Andre wifi ødelegger mitt signal påstår de. Dårlige svar spør du meg. Tullete selskap

ufattelig dyrt , 2 montører brukter 15-20 min. har tv og internett i husleia ellers hadde jeg byttet med en gang.

De driver med direkte svindel. De lover en linje som de overhodet ikke kan holde. For at jeg skal legge ut et bildet på sosiale medier eller sende til familie/venner må jeg logge av wifi og på 4g for å få det til. Jeg sa at jeg ønsket en linje som skulle fungere for en familie på fire, og at jeg var helt uviten om hva jeg da trengte - og spurte om demmes kompetanse og servise til å gjøre et godt kjøp. Det stod aldri på økonomien, kun produktet. Nå sitter jeg fast i en avtale hvor jeg betaler for å Ikke har Internett, og bruker massive penger på å streame med 4g når barna skal se på Netflix f.eks. STYR UNNA! Svindelen ligger i at de sier at du kan få en linje mellom f.eks 1-10 for en viss sum, så leverer de deg 3, og sier etter du har signert at hos deg er det det høyeste de kan levere. Noe de ikke informerer om forhånd. Den opplevelsen jeg har hatt med dem har vært svært stressende, for meg og barna og en belasting jeg ikke ønsker på noen. Datteren min kom hjem å sa «mamma ingen vil være med meg hjem lenger fordi Internett aldri virker hos oss». Jeg må også sende datteren min til naboen for å gjøre lekser som er over iPaden: Det finnes så mange andre valg - så IKKE gjør som meg, for dette har gitt en hel familie søvnløse netter og en utfordrende hverdag - i en tid hvor vi alle er stengt inne og det er lite annet verden har by. Jeg håper jeg kan ha reddet minst en familie ved å advare om dette.

later som du skal få 1000/1000, i realiteten får du 10/10 som er ustabilt og lagger. Kundeservice setter deg over og ber deg ringe opp igjen imorgen. TV2 hjelper deg snart? Når du ringer og klager ber de deg restarte ruteren, nekter å frigjøre deg fra avtalen

useriøst levenardør, som vil melke deg for penger. Fikk feil informasjon av selger på døren,når jeg da prlvde å komme meg ut av kontrakten fikk jeg beskjed om å betale 9000 kr for avbetillinmgs avgift. De har ikke engang startet med graving eller noe form for arbeid i område. ALDRI MER HOMENET!!anbefales ikke!!

Selger hos leverandør lover meg hastighet på 21 mbps. Opplevd hastighet på internet varierer fra 0,6 - 15 mbps og kutter helt til tider. Snakket med teknisk avdeling 3 ganger, men problemet forsetter. I dag fikk jeg beskjed om at jeg bruker for mye data, og at dette var min feil. For å strømme en film trenger jeg en hastighet på 6 mbps. Skulle jeg i tillegg lese en avis bruker jeg maks 8 mbps totalt, og da burde det fortsatt være noe å gå på. Det å legge ansvaret for sin egen utilstrekkelighet på kunden, er jo skikkelig lavmål og enormt provoserende. Tenker at denne leverandøren hadde hatt godt av en runde på Tv2 hjelper deg. Jeg har tidligere hatt internet fra Telenor på samme linja, uten å oppleve noen av disse problemene. Min erfaring med HomeNet er styr unna, så slipper du å oppleve måtte ta ansvar for deres utilstrekkelighet.

Dårlig kundebehandling. Lover å ringe tilbake,ringer ikke. Har så lav fart at jeg kommer ikke inn på nettbanken engang. Styr unna !!!

Monteringen gikk relativt rask (...etter noe plunder og heft), når teknisk kom igang. Bra!! Teknisk support etter installasjon er bra. Rask respons, positivt utfall. *Montør legger IKKE Fiber i rør (...bør kunne legges i Blå 16mm trekkerør). Resultatet er at Fiberkabelen ligger åpen på yttervegg (...fra patch panel og inn til huset), med lite eller ingen beskyttelse. Ikke Bra!! Karakter etter kort tids bruk gir 4.

Tok kontakt med support pga dårlig hastighet. De foreslo å sende meg nettverksforsterker uten å opplyse om kostnad for dette. Istedenfor å sende faktura mottok jeg inkasso varsel. Saken er til behandling for annen gang men virker ikke som de tar dette på alvor eller at de, sliter med intern kommunikasjon. Jeg som har borettslag avtale betaler kostnadene mine gjennom felles utgifter. Må få presisere at jeg aldri har bestilt nettverksforsterker som de krever penger for. Styr unna her er det mye rot i alle ledd. Har gjort en del interne undersøkelse i borettslaget å vi har funnet ut at ruter ikke holder mål.

Nå har jeg vært i kontakt med de tidligere ang dårlig dekning i min 30m2 leilighet. Skal vel ikke være nødvendig å betale ekstra for forsterker i en leilighet som er så liten

5 dager for å få svar på Mail. En håpløs chatte funksjon der de faktisk ikke kan hjelpe deg. Svært vanskelig og dårlig kommunikasjon. Tror det er bedre og betale litt mer og om du trenger og snakke med noen slipper du denne frustrasjonen

Nothing worse than charging 200 nok more and losing connection frequently. Even plugging a second router was an issue to resolve with IT support. It should just work as a HUB on ethernet, no need for a 2nd IP address. I long for canal digital again. I think we are close to mobil broadband now. 100GB is enough. If i can find 200GB no questions in my mind about switching.

Dårlig nett får ikke det jeg betaler for ,elendig nett i tilstøtende rom dårlig, elendig .Kan like godt ta billigste hastighet,merker sikkert ikke noe forsjell

Ubehagelig tregt og rundt kl 00.00 står de nesten stilt. Bare å drite i netflix og streme på canal digital boksen. Alt henger se opp. Lei av å starte boksen på nytt i håp om noe blir bedre. Å mobilen går de ofte på 4g fordi nettet er håpløst.

Bestillte fiber til to boenheter. Tok da noe tid før utbygging begynte. Nå er fiberen installert, og ingen ting fungerer oppimot eksisterende anlegg. Prøvd å kontakte HomeNet ved flere anledninger, får bare en frekt svar tilbake. Har nå valgt å benytte angre rett. Det ble et sirkus uten like, de mener angreretten er 14 dager etter bestilling (som var for et år siden). I norsk lov står det 14 dager etter siste mottatte vare. Regner med at dette blir advokat mat. Hold dere unna dette tulle firmaet. De vil ikke ha annet et pengene dine.

Tegnet abonoment og fikk beskjed av selger at det ikke var bindingstid, da jeg skulle flytte etter 4-5 mnd kunne jeg ikke ha bindingstid. Det fant jeg ut av etter jeg avslutta abonomentet og fikk en faktura på nesten 4,000kr for de resterende 7 mnd med internett jeg ikke trenger eller skal bruke, tok kontakt med «kundeservice» for og få løst dette og fikk klar beskjed at det bare er og betale og ingenting kunne gjøres. Styr unna.

Vi bor i en 45 kvm leilighet hvor internettet fra Homenet ikke engang rekker frem til soverommet. En av oss jobber hjemmekontor og måtte kjøpe ekstra internett ledning som vi nå har dratt gjennom hele leiligheten for at jobb skal kunne funke som normalt. Prøvde å kontakte kundeservice og fikk beskjed om at «vi er dessverre ikke ansvarlige for hvor godt eller dårlig internett fungerer hjemme hos dere». Helt idiotisk, STYR UNNA.

Overtok leilighet med allerede innlagt fiber fra Homenet i November. Litt ustabilt nett i noen uker av og på. Så jeg bestemte meg for å få en montør til å se på det. Dagen etter får jeg en montør på døren til avtalt tid og han er hyggelig fra start til slutt! Det viste seg at fiberkabelen var brukket og trengte en ny lengde med kabel. Det fikset montøren på 20 min og ryddet og børstet nærmest støv etter seg. En god lytter, positiv og imøtekommer mine preferanser. Han gjorde rett og slett dagen min bedre. DET er god kundeservice på høyt nivå. Håper denne teknikeren får vite at han blir satt pris på. Gi denne mannen en medalje!

Vi fikk avtalen fra en tidligere leietakere, men internett var treg siden dag en. De kunne ikke fikse det. Skal bytte over til en annet selskap men må betaler for de neste 6 måneder likevel de levere ingenting til meg. De gir ingen kanselering gebyr eller ingenting unntatt fra nei du må betale.
