Det lønner seg å sammenligne
OMTALER
SAMMENLIGN
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

HomeNet omtaler og erfaringer

Les alle 201 omtaler og erfaringer om HomeNet

201 omtaler
HomeNet
Rangert #1 av 11
innen bredbånd
Middels
3,2
AV 5
3,2
Kundetilfredshet
Middels
3,5
Kundeservice
Bra
3,2
Opplevd hastighet
Middels
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 201 omtaler om HomeNet sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
HomeNet?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av HomeNet
Hva synes du?
"Hjelpsom"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
3 / 5
Omtalen omhandler

Vi har vært kunde i 6 år ca, å sjeldent vært plaget. Får bestandig god service når vi ringer og god hjelp. Samt er HomeNet veldig billig. Tusen takk for jobben dere gjør :)

"Middels"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Opplevd hastighet
4 / 5
Solveig K
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Altfor lang ventetid på hjelp, dere burde ringt opp igjen på tlf. nr vårt. :(((
5sifret nr koster "flesk".

"Tilkoblingsproblem"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5

Veldig bra service. Prosesser gjennomført. Problemet var ikke løst, men var definert. Ble informert alt større områder var uten nettverket.

"Raske svar og gode tilbud"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Omtalen omhandler

HomeNet svarte raskere enn noen andre leverandører, de ga også best tilbud på pris for "liten-pakke".

"Dårlig (og delvis ulovlig) forretningspraksis"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Sebastian
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

+: Hastighet er relativt greit, jeg vet fra andre venner som bor i Bergen sentrum at det er vanlig å har dårlig hastighet når mange bruker internett samtidig (dvs. I aften eller om helg).

-: Om 07.06.2017 fikk jeg en regning fra HomeNet hvor det informerte meg at det har endret sine avtalevilkår og innførte en faktureringsgebyr. Det var ulovlig for forskjellige grunner:
[1] Ekomloven krever at "endring i eller opphør av avtale kan tidligst tre i kraft en måned etter at varsel er sendt sluttbruker". HomeNet sine avtalevilkår også sier "Ved endring er som må antas å ha en viss betydning for Kunden, skal HomeNet varsle Kunden minimum 1 - én - måned før endringen trer i kraft". Jeg tror at innføring av en gebyr som øker månedsprisen med 15% har "en viss betydning" til meg.
[2] Jeg prøvde å avslutte kontrakt fordi jeg var veldig misfornøyd med HomeNet sine forretningspraksis av å innføre gebyrer uten varsel og med generelt veldig dårlig kommunikasjon - noen jeg har rettighet til med endring av avtalevilkår - uten suksess.

Siste kommunikasjon med HomeNet bare sier at "Her har det vært misforståelse fra vår side.
Det som er tilfellet er at det har vært en systemsvikt som har endret fra elektronisk til papirfaktura, og det beklager vi. "Jeg har ikke lyst til å bli utsett slike "tilfeller". Hvis jeg ikke hadde intervenert, slike "tilfeller" burde ikke ble oppdaget og jeg burde har betalt denne gebyr hele kontraktsperioden.

"Rask og klar service"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
4 / 5

Selv om jeg bor i et området med gammelt kabelsystem, klarer Homenet å få det beste ut av systemet. Og har du det litt trangt i perioder, er det ikke noe problem med en liten utsettelse på faktura. Allover meget god service.

"Lynrask fiber!"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

Jeg har en 1000/1000Mb/s linje fra HomeNet som jeg er veldig fornøyd med, linja er både lynrask og dønnstabil. Kundeservicen deres er meget god, med både kompetente og svært hyggelige folk.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Strålende service"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

Tusen takk til Homenett som levere på alle punkter. Hadde litt trøbbel med lav opplasting med trådløs nett og en linje 1000-1000, fikk fantastisk hjelp av teknisk AVD. Dere er helt utrolig dyktig. Tusen takk!!
VH
Petter L....

"Homenet gir lynraskt bredbånd rett i hjemmet!"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

Homenet gir god service på alle hold. Lynraskt og trygt! Personell alltid behjelpelig og meget dyktige! Takk for supre år i 10år straks. Ser framover til videre samarbeid!

"Service til fingertuppen"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

De er vennlige, svarer på spørsmål og leverer.
Jeg har flyttet og det gikk som avtalt. De er til å stole på.

"Arrogante og sleipe"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Aron
HAR BYTTET SELSKAP

Ser ut som et billig alternativ, men de legger på prisen så fort lokketilbud er over.
Bytter ekstern faktureringspartner ofte og det kan skape masse trøbbel for deg som kunde. Fikk ikke tilbakemelding på henvendelser.
Meget dårlig kunnskapsnivå på kundeservice, stort gjennomtrekk på en sånn arbeidsplass.

Stort pluss er at den treige linja alltid fungerte, foruten da Homenet forsøkte å tjene penger på å stenge/åpne linje.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Kjempebra nett"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
4 / 5
Omtalen omhandler

Nettet holder seg stabilt. Har prøvd andre leverandører og har bare vært dårlig nett. Så er kjempefornøyd med HomeNett.

"Fantastisk bra"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

Her slipper man iallfall 30min i kø før man når fram til kundeservice, har hadd feil 1 gang på nettet men fikk løst det ved hjelp av kundeservice på 5 min :)

"God service og oppfølging"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
4 / 5
Bent H
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

God service og oppfølging, ingen problemer med internett linjen. Minus er for lav hastighet for å se Netflix i 4k hdr.

"Ordner alltid opp"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5

Homenet er kjempebra. Der får man all den hjelpen man trenger for å komme seg på net igjen, og de ordnet med nytt modem som kom veldig kjapt. Har vært kunde her i en haug med år og alltid like velvillige og blide til å hjelpe deg med problemene du har. Anbefales.
Kunne godt hatt 1 nødtelefon i helgene - for da er det stengt.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Rotete prosess, ting tar tydeligvis tid. Voldsomt gebyr ved avbestilling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
5 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Omtalen omhandler

Bestilte Homenet da de har lav pris.

Bestilling var selvsagt ikke noe problem. Fikk epost med bekreftelse.

Leveringsdato var derimot noe annet, etter ca. 3 uker fikk jeg beskjed om at overføring fra Telenor var sendt.

Telenor ringer 2 dager etterpå og spør om de skal kutte linja allerede 1 uke etter overføring. Jeg hadde ikke fått tidspunkt for oppkobling, ei heller modem tilsendt.

Gir beskjed til Telenor om å avbryte overføring da jeg ikke har noe ønske om å sitte uten internett.

Resultat: 2500,- i gebyr for noe som gjøres via PC. Ingenting er "fysisk" gjennomført.

Klager til Homenet, får blankt avslag. For fremtiden bør de tenke litt på hvordan de behandler "nesten" kunden, jeg vil ikke anbefale Homenet til noen som faktisk setter pris på en ryddig prosess.

5 synes denne omtalen er nyttig
"Bra kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
3 / 5
Jorunn
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Meget bra kundeservice. Raskt svar på telefon. Hyggelige, hjelpsomme og serviceinnstilte medarbeidere.

"Sleipe selgere, og dårlig kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Simen
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ble solgt et annet abonnement enn hva selgeren hadde lovet, og da jeg klagde ble jeg ikke hørt. Til stadighet oppleves skjulte kostnader og et sleipt forhold til "kun 12 måneder binding med ('diverse gratis')". Skal nå flytte, og gjøre eierbytte, som tilsynelatende ikke gjør noen endringer i kontrakten, men de skal allikevel pålegge ny eier nye 12 måneder binding, til det som har vært en utrolig ustabil og skuffende brukeropplevelse. Skulle gjerne gitt null stjerner for den verste kundeservicen jeg noen sinne har opplevd. Samtidig er den personlige brukersiden svært mangelfull på info, så du må støtt og stadig ta kontakt med dem for å få svar om din egen konto, til tross for at de ikke har en chat som funker på siden deres. Har aldri noen sinne hatt en så gjennomgående dårlig opplevelse med et selskap som HomeNet.

4 synes denne omtalen er nyttig
"Superservice"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

Topp nett og service, anbefaler til alle jeg kjenner, kunne ikke vært mer fornøyd, stabilt og superbra hastighet til en flott pris, hvorfor velge annet???

"Kundebehandlere"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

Veldig fornøyd med servicen, alltid hyggelige kundemedarbeidere. Blide og hyggelige og ønsker deg alltid en god dag uansett hva det gjelder.

"Dårlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Kjetil B
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dårlig produkt, hadde mye bedre før jeg endret, henger seg opp og dropper, har kariere innom spill og prukte å borte i 30ms før, nå kan den ligge i 30ms og plutselig droppe til 1300+ og ligge stabilt dær. Henger seg opp hele tiden og er ikke rimelig for produktet man betaler for.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Innkjøring"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
4 / 5
Omtalen omhandler

Homenet har en del småfeiler. Men dem blir bra når dem greier å rette på det. Jeg ser fram til dette.

1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
HomeNet
21.06.2017 13.54
Mads
Hei,

Vi takker for din omtale her på bytt.no
Vi håper på å rette opp i disse småfeilene du opplever!

Med vennlig hilsen

Mads
HomeNet | Teknisk Support
"Elendig kundeservice og Internett!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Misfornøyd-Kunde
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Nå blokkerte HomeNet meg fra å kommentere på Facebook! På grunn av at jeg kommenterer min kritikk til dem og advarer kunder om de! Jeg var tidligere kunde av dem og er glad jeg ikke er kunde lenger hos de!
For en elendig kundeservice og kvalitet på nettet har jeg ikke opplevd maken til!
De sensurerer kunders kritikk på Facebook! Ikke mange innlegg der nå fra kunder! Ville bare advare dere mot dette useriøse firmaet!

4 synes denne omtalen er nyttig
"God kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
4 / 5
Omtalen omhandler

+God kundeservice
+Leverer iht avtalen
- Må betale for nye modem, når det gamle ble tatt av lynet.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Uærlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Reinhart R
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Bestilte bredbånd fra dem, men telenor ga meg kontratilbud dagen etter som jeg aksepterte. Nå har jeg fått avbestillingsgebyr på 2500kr!!

Sky Homenet som pesten

2 synes denne omtalen er nyttig
Forrige side 1 2 3 4 5 6 ... 9 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om HomeNet
Skriv omtale
UTFORSK BREDBÅNDSLEVERANDØRER
Utforsk 10 andre bredbåndsleverandører og del dine erfaringer
Alle bredbåndsleverandører
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode bredbåndsleverandører innen personlig økonomi.
Alle bransjer