Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
81
av 85 innen
bredbåndsleverandør
42%
anbefaler
HomeNet
Filtrer omtaler
212
78
31
52
352
Sorter omtaler etter
Viser av 725 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kunde A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig kommunikasjon og tregt internett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Homenet har flere ganger tilbudt meg veldig tregt internett og de tar godt betalt selv når de har gjort en feil. De har kommunisert med meg på en dårlig måte. Jeg håper de endrer kommunikasjonen sin på tekst slik at de ser på kundene sine som gode folk. Jeg håper de forbedrer maten de fikser problemer på og at de samarbeider bedre med Arvato Finance så ikke kunden må lide for deres dårlige samarbeid.

Svar fra HomeNet
07.08.2020 00.04
Hei,

Dersom du mener det har blitt gjort feil fra vår side anbefaler vi å ta kontakt med oss direkte på mail til support@homenet.no slik at vi får gått gjennom saken din.

Vi ser selvfølgelig på kundene våre som pålitelige og hyggelige folk, og behandler dem med respekten de fortjener.

Det er leit å se at du har fått slik et dårlig inntrykk av oss, men håper våre kundebehandlere får muligheten til å imponere deg i fremtiden.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Dårlig kundeservice"

Hadde problemer med ustabilt internett og tok kontakt med kundeservice for hjelp. De fremsto ikke interessert i å hjelpe og virket som de bare var interessert i å få meg til å legge på. Kom ikke med noen forslag på ting jeg burde feilsøke for å få stabil drift.

Svar fra HomeNet
06.08.2020 08.45
Hei Steffen,

Meget leit å se at du har hatt slik en negativ opplevelse med oss. Våre kundebehandlere er serviceorienterte mennesker som selvfølgelig ønsker å hjelpe deg til beste evne.

Gi oss gjerne en ny mulighet til å imponere ved å kontakte oss på telefon 38 99 01 00 eller chat via homenet.no.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Sankthans
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svært dårlig opplevelse"

Det er nå 2 år siden at det kom en mann å ringte på døra å lurte på om jeg var interessert i raskt hjemmenett, dum som jeg var tegnet jeg avtale, i fjor tok kontakt med dem å spurte om dem snart skulle begynne å bygge ut her som jeg bor fikk beskjed om at dem skulle sende ut informasjon uten at det har skjedd, spurte også om det var mulig å trekke seg fra kontrakten og det var mulig mot å betale et gebyr på 8000 kr. Homenet er et firma som jeg vil anbefale alle å holde seg langt unna

Svar fra HomeNet
06.08.2020 08.45
Hei Sankthans,

Jeg er ikke kjent med saken din, men vil anbefale deg å ta kontakt direkte med vår supportavdeling på support@homenet.no for en gjennomgang av saken din hos oss.

Fiberutbygging krever avtaler, tillatelser og midler fra tredjeparter som kommune, vegvesen og entrepenører og kan dermed ta lenger tid enn forventet i noen områder. Vi forstår frustrasjonen dette kan medføre og beklager forsinkelsene du beskriver her.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
"SVINDELFIRMA"

De gav tilbud på mobilt bredbånd som jeg sa jatakk til. 2 uker senere sier de at de ikke kan levere da det ikke er kobberlinje i huset??? Så lar de dette bli registrert som om jeg har avbestilt etter angrefrist og derfor skal betale kr 2500 i avbruddsgebyr!!!!!????? Når de solgte tjenesten sa de at de kunne levere. Men etterpå påstår de at jeg skal betale fordi jeg angivelig har fjernet en kobbertråd?? Jeg fatter ikke hva det har med saken å gjøre en gang. Betaler ikke for å ikke ha fått noe levert. Ingen ba meg sjekke etter kobbertråder i vegga før bestilling!! Og etterpå så klagebehandler de på swadavis og svarer intetsigende møl. Deretter nekter de å svare mer.

Svar fra HomeNet
06.08.2020 08.44
Hei Tone,

Jeg er dessverre ikke kjent med saken din da jeg ikke har nok informasjon å finne deg med i våre systemer. Dersom du mener at kravet ikke er riktig vil jeg anbefale å ta kontakt med vår faktura avdeling på mail til faktura@homenet.no for å få en skriftlig gjennomgang av saken din.

Vi ønsker selvfølgelig å være behjelpelig, og det er leit å se at du har hatt slik en negativ opplevelse med oss.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fraværende kundeservice og et nett som absolutt ikke holder mål, ren søppel"

Totalt ubrukelig, styr unna, fraværende kundeservice, nett som faller ut særlig på kveldstid, hjemmeside som ikke fungerer.

Svar fra HomeNet
28.07.2020 06.58
Hei Tom,

Leit å høre at du er misfornøyd med oss og tjenesten vår. Vi ønsker så klart å levere så bra internett-tjeneste og kundeservice som mulig, så vi setter stor pris på tilbakemeldinger.
Vår kundeservice skal være tilgjengelige på telefon 08:00-21:00 og chat 09:00-21:00 mandag til fredag, samt chat 10:00-15:00 lørdag og søndag.

Feilen du nevner får jeg ikke sjekket da jeg ikke har ditt kundekort for hånd i skrivende stund. Ta gjerne kontakt med oss på telefon (38 99 01 00) eller chat (https://www.homenet.no/kundeservice/) slik at vi får undersøkt dette nærmere.

Vennlig hilsen
Adrian | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble koblet på internett den 8/7 og det er helt ustabilt, sender en oppsigelse på at jeg vil avslutte dette, for det er vel 14 dagers angrerett, fra den dagen jeg bruker det. Men nei da, det er 14 dager fra jeg bestiller, og hvordan kan man klage på en vare som ikke jeg har fått enda. Har ringt flere ganger, og dem legger på til meg. Dette er ikke et seriøst firma. Jeg kommer til å gå videre med dette. Så hold dere langt unna homenet folkens.

Svar fra HomeNet
15.07.2020 09.12
Hei Hanne,

Angrerett gjelder fra bestilling ettersom det dreier seg om arbeid som utføres av montør og endringer i boligen som kan sammenlignes med annet fagarbeid som installasjon av strømuttak eller annet elektrisk materiell.

Dersom du opplever problemer med tjenesten ønsker vi selvfølgelig å hjelpe og oppfordrer til kontakt med vår teknisk avdeling for et grundig feilsøk og eventuell informasjon om hva som kan være årsaken til problemet.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Lureri!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det mest useriøse firmaet jeg noen gang har vært borti. Homenet lurer folk! Jeg har vært kunde i mange år, og har hatt mye plunder hele veien. Først la de skylden på TV-leverandøren min RiksTV, så lovet de å bedre linjen sin. Linjen var bra et par dager så var det dårlig igjen. De lover en pris, så sender de plutselig regning med en mye høyere pris. De lover at bindingstiden er over, men når jeg sier opp får jeg sluttopppgjør på flere tusen kroner. Og det aller verste er at hver gang man ringer, sender Mail eller chatter er man i kontakt med ulike kundebehandlere som ikke kjenner igjen saken. Ikke noe blir lagret. EN gang i løpet av disse årene har jeg vært i kontakt med en som så hva problemet var, som lovet å bryte bindingstiden og gjøre et SISTE forsøk på få nettet opp. Denne samtalen er ikke loggført, så nå sitter jeg uten nett med ei stor regning. Annenhver kundebehandler lover å gjøre ting godt, annenhver lager h... for kunden. Anbefaler aller å holde seg LANGT unna Homenet! Og har du RiksTV eller Viaplay MÅ du IKKE la deg lure til å bruke Homenet. Kan ikke fatte at disse er samarbeidspartnere!

Svar fra HomeNet
14.07.2020 14.01
Hei Silje,

Leit å høre at din opplevelse med oss var såpass dårlig. Det er så klart påkrevd at relevant informasjon loggføres -- og da spesielt ved avtaler som angår endring i abonnement. I ditt tilfelle bindingstid.

Nå har jeg riktignok ikke kundekortet ditt foran meg her, så jeg kan ikke foreta en nærmere sjekk i skrivende stund. Det ønsker jeg derimot å gjøre, og ber deg vennligst kontakte oss slik at vi kan gå igjennom alle detaljer du nevner i ditt skriv.

Siden du nevner brudd av avtaler og ikke-loggførte henvendelser så vil jeg anbefale at videre kontakt foregår skriftlig, slik at også du har kopier av eventuelle korrespondanser. Vi er tilgjengelige på både chat og epost.

Vennlig hilsen
Adrian | HomeNet
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Homenet suicidal?"

Var så fornøyd da mamma ringte og sa vi skulle få nytt og raskere Internett, etter et halvt år med dårlig Internett der jeg bodde gledet jeg meg til å slippe alle problemene som oppstod pga dårlig dekning. Viste seg at gleden kun var et teoretisk håp basert på løgner fra leverandør og rykter om fiber. Homenet klarer å koble seg til enhver duppeditt vi har liggende i huset, enten om det er tv, pc, spillkonsoll eller pad, men det viser seg at det er det eneste de klarer. For det å faktisk gi Internettilgang?? Nei da ber du om for mye. WiFi har dødd så mange ganger siden det ble installert, skulle faktisk trodd det var et suicidal nettverk. Takk til kundeservice som sendte mld for 3 dager siden og sa problemet er fikset! Må si jeg er veldig fornøyd med effektiviteten deres ved å sende en slik mld, skulle bare ønske dere hadde fokusert på å faktisk fikse problemet, isteden for å bruke tiden til å skrive mld vi fikk. Kanskje dere ikke hadde hatt så mange misfornøyde kunder. Jeg får desverre ikke gitt noen stjerner for internettets produktivitet, da det er dødt mesteparten av tiden.

Svar fra HomeNet
09.07.2020 09.34
Hei Daniel,

Jeg er dessverre ikke kjent med saken din ettersom jeg ikke kan finne ditt kundekort med informasjonen tilgjengelig, men det er meget leit å høre at du opplever problematikk med tjenesten.

Dersom du fortsatt opplever problemene du beskriver ønsker vi gjerne å hjelpe. Ta gjerne kontakt med vår teknisk avdeling for å fortsette feilsøket slik at vi finner en løsning på frustrasjonen du opplever.
Det kan også være nyttig å sjekke denne lenken: https://www.homenet.no/bad-apples/.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Har brukt Homenet i flere år med dårlig ustabilt nett. Kontaktet dere mange ganger. Ble anbefalt å oppgradere til premium med airties. Fortsatt ustabilt nett. Siste henvendelse til dere er ikke besvart. Langt fra fornøyd med dere. Venter på fiber fra Telenor. Kan ikke se en hel fotballkamp på uten at det stopper opp og må starte på nytt flere ganger under kampen. Varierer med signaler som skifter mellom 20 m pr. sek og 0,87.

Svar fra HomeNet
09.07.2020 09.17
Hei Svend,

Jeg er dessverre ikke kjent med din historikk hos oss ettersom jeg ikke har tilstrekkelig informasjon å finne deg med i våre systemer.

Det er leit å se at du har hatt en dårlig opplevelse med vårt nettverk og vi ønsker selvfølgelig å finne en løsning på problemet. Ser frem til henvendelsen din blir behandlet av våre teknikkere, ta gjerne kontakt med dem direkte på telefon 38 99 01 00 for hurtigere behandlingstid.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Homenett er upålitelig"

Homenett har verdens dårligste kundeservice. Åpningstidene og oppdateringer tar tidlig kvelden, og er ikke tilgjengelig før langt ut på morgenen dagen derpå. Dette suger. Vil ikke anbefale dette selskapet til noen. Trodde GET var dårlig, men Homenett tar kaka. 😡😡

Svar fra HomeNet
01.07.2020 11.03
Hei, det er veldig beklagelig at du opplever det slikt.
Våre telefoner er oppe fra 08:00 til 21:00 i hverdagene.
Og vår chat er oppe fra 09:00 til 21:00, og 10:00 til 15:00 i helger og alle røde dager.

Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"LURERI i markedsføring"

Det er få leverandører å velge mellom for fiber. Det ser ut til at HomeNet tror at de kan gjøre som de vil uten at det får konsekvenser. HomeNet ringte 20. februar og tilbød oppgradering til 1000/1000 Mbps uten endring i prisen mot binding i 12 måneder. Ok svarte jeg og godtok forutsatt ingen hunder begravet eller ugler i mosen. Tirsdag fikk jeg melding om at de sette opp prisen fra 449 til 699 kroner pr måned fra 1. august. Så mye var den avtalen verd. "Avtalen kan avsluttes i periodekraft frem til prisendringen trer i kraft." Jeg testet hastigheten og fant 22 Mbps . Det er sikkert 1.000 Mbps en plass ute på nettet, men det jeg får i praksis er altså 22 Mbps. Jeg har sagt opp HomeNet.

Svar fra HomeNet
29.06.2020 18.20
Hei, dette høres ikke helt bra ut.
Dette med pris skal ikke gjelde deg dersom du har bindingstid.
Da skal du få den prisen som først ble avtalt i 12 mnd, det er kun etter de 12 mnd den da vil gå opp til 699.
Når det kommer til hastighet så skal den være høyere enn 22, det er mulig at denne målingen er gjort på 2,4GHz wifi nettet, der kan det stemme at man får en slik måling.
Anbefaler å bruke 5GHz nettet som boksen vår sender ut, den skal man få høyere hastigeht på.
For å få målt opp til 1000 for å sjekke at linjen er som den skal må man nok bruke kabel.
Du kan lese om hvordan man skal gjøre det her:
https://www.homenet.no/hastighetstest/
Da skal man klare å måle 900-1000 mbps gitt at ditt utstyr tåler det.

Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Erling S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Faktura"
1 syns denne omtalen er nyttig

Homenet lurte min leieboer til å tegne nytt ett års abonnement, skulle bare oppgi en faktura adresse. Må betale for flere mnd ekstra, selv om hun flyttet og de ikkje kunne levere til ny adresse.

Svar fra HomeNet
29.06.2020 18.19
Hei, det er normalt å binde seg opp til en ny periode på 12 mnd.
Dette skjer ofte i forbindelse med at man får en mnd gratis, eller at vi setter ned mnds prisen i de 12 mnd.
Det er da noe som burde vurderes opp mot muligheten for at man skal flytte ja, ettersom man er bundet av avtalen selvom man flytter.

Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Horribel kvalitet på alt fra nett til kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet oppererer i snitt på 30% av lovt hastighet, modem har ødelagt patch paneler, dårlig wifi etc. De verken bytter ødelagt utstyr eller gjør annet for å fikse problemene. Har vært i kontakt med kundeservice flere ganger og de stiller seg uforstående til problemene.

Svar fra HomeNet
28.06.2020 20.56
Hei,

Dersom du opplever problemer med linjen din er det ønskelig at du kontakter oss via telefon eller chat slik at vi får gjennomgått et ordentlig feilsøk med deg.

Vennlig hilsen
Ingvild | HomeNet
Hanne E. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke!"

Har fra dag en hatt problemer med å levere fra sen installering til selve fibernett. Ikke lovet hastighet. Stadige bortfall og dårlig kommunikasjon underveis. Dette produktet ville jeg ikke anbefale til noen.

Svar fra HomeNet
26.06.2020 09.05
Hei Hanne,

Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Har ikke din kundeinformasjon tilgjengelig her, men jeg anbefaler deg å kontakte oss via telefon 38 99 01 00 eller chat på www.Homenet.no slik at vi får gjennomgått et ordentlig feilsøk med deg og finne en løsning på problemet ditt.

Vennlig hilsen
Ingvild | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Oi, dette firmaet har jo forferdelige anmeldelser allerede ser jeg her..! huffda. over 700 håpløse saker ja.. Jeg burde ha googlet de før jeg trodde på det de sa til meg over telefon. -Så mye for å være godtroende:) ok, her er min situasjon: De lover et nett som skal kunne fungere til hjemmekontor, streaming av TV som Netflix, NRK, Youtube osv og generelt surfing på nett. De leverer 0.8-2 mbit linje. Ja, du leser riktig. Altså praktisk talt ingen forbindelse, og noe som er helt ubrukelig på alle tenkelige måter. Med en slik hastighet kan man ikke gjøre noe av det de lover. Og for å si det på en litt annen måte; med en slik hastighet kan du ikke gjøre noe av det du gjør "på internet" i 2020. Du sliter med å loade google.com. (dette er også etter flere justeringer fra "support") De mener jeg skal betale 448 kroner for dette ubrukelige nettet i 12 mndr fordi det jo er over 1 mbit. Avtalen som i følge selger garanterer streaming osv som nevnt ovenfor heter vistnok 1-7mbit. Kampanjepris i 12 mndr er bare en annen ordlyd de bruker på at de binder deg i 12 mndr. Svindel er jo et nærliggende ord. uff. De sier også at fiber var umulig inn på denne tomten og at den gamle telefonlinjen er eneste mulighet nå, men at de var "like i nærheten" med å legge kabel. Dette de beskriver som "like i nærheten" er altså uten å røpe for mye ca 45 minutter unna med bil.(!!) I nærheten er vel strengt tatt type naboene eller kanskje 100-200 meter fra tomta..? Fiberkabel med 1000Megabit ligger etter litt research ca 5 meter fra husveggen min, men det viste de ikke noe om, fordi de tydeligvis ikke kan benytte seg av den. Om jeg kan finne ut av det, bør de som driver med dette også kunne finne ut av det og informere kunden om det tenker nå jeg. Jeg må tilføye at det nå er en pågående sak der de skal vurdere om det er tilstrekkelig grunnlag for å slippe å betale for et ubrukelig nett. Håper de tar til fornuft og lar min samboer og meg få slippe å betale for et ubrukelig produkt i 12 mndr. -Noe annet vil jo være....?

Svar fra HomeNet
23.06.2020 10.24
Hei, dette høres ikke bra ut.
Jeg anbefaler her at du sender en mail om dette til support@homenet.no
anbefaler at du tar med mest mulig om hva selger har sagt at skal kunne gjøres på nettet, ettersom det er en 1-7 linje er det noen begrensninger på hva man kan bruke nettet til ja.
Dette med fiber er isåfall fra en annen levrandør.
Det er ikke noe vi sjekker opp for kunder desverre.

Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt grusomt ustabilt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Når det først fungerer er det raskt men har aldri i mitt liv opplevd så ustabilt nett før. Detter ut og spesielt umulig å bruke til gaming ettersom det henger seg opp kontant, så ofte som hvert tjuende minutt henger det seg fast og blir delay. Internett som ikke fungerer er det verste som fins og uheldig for meg er jeg knyttet til homenet gjennom felleskostnadene i blokka mi...

Svar fra HomeNet
17.06.2020 09.27
Hei Amund!
Leit å høre at det oppleves ustabilt. Det er en rekke faktorer som kan spille inn på stabilitet, især om det dreier seg om WiFi. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 389 90 100 slik at vi får tatt et feilsøk, og dermed avdekke hva som kan gjøres for å gi deg en bedre opplevelse.

Vennlig hilsen
Adrian | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Systematisk dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Svært ustabilt nett, ingen driftsmeldinger om hva som foregår og treg kundeservice som aldri klarer å fikse problemer. Det virker som om de forsøker å skjule at de sliter ved å ikke sende ut driftsmeldinger slik at de skal se bedre ut. De lover en hastighet men jeg har aldri noensinne klart å måle mer en under halvparten.

Svar fra HomeNet
16.06.2020 17.29
Hei Even,

Leit å høre at du er misfornøyd med oss. Dersom det er større feil som berører flere av våre kunder, poster vi driftsmeldinger her: https://www.homenet.no/driftsmeldinger
Om du opplever problemer med tjenesten ønsker jeg at du kontakter oss på 389 90 100, slik at en av våre teknikere kan forsøke å hjelpe deg med problemet!

Vennlig hilsen
Maren M | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har dessverre skiftet til HomeNet. Maken til dårlig dekning. Ser de skriver at et lyspunkt/pære ikke vil kunne lyse opp en stor bolig osv. Men når man har gjort det tidligere og alt blir mye dårligere Etter å ha skiftet leverandør, hva da? Ser de kan tilby bedre dekning med mere utstyr og økte kostnader. Med den elendige scoren de har på kundetilfredshet er dette noe de burde tilbudt kundene uten kostnad. Bare 10 mnd igjen til jeg kan skifte tilbake.

Svar fra HomeNet
16.06.2020 17.28
Heisann!

Leit å høre at du er misfornøyd med tjenesten fra oss. Det er veldig mange faktorer som spiller inn når det kommer til WiFi-dekning. Utstyret du har brukt fra andre leverandører fungerer muligens annerledes enn vårt. I forbindelse med dette øsnker jeg at du kontakter oss på 389 90 100, slik at en av våre teknikere kan forsøke å hjelpe deg med problemet!

Vennlig hilsen
Maren M | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ok nett men har prisa seg ut"

Blitt altfor dyrt :( Må se etter andre løsninger. Funker stort sett greit men årlig rekevidde. Klusser ofte på netflix.

Svar fra HomeNet
16.06.2020 13.37
Hei, det er veldig synd å høre at du har en slik opplevelse av nettet.
Det er bare å ta kontakt med oss dersom nettet ditt ikke leverer den hastigheten det skal.
Det er også mulig at vår salgs avdeling kan tilby deg noe lavere pris.

Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kommunikasjon, feil fakturering og lovnader som ikke holdes."

Ikke spesielt imponert over noenting hos homenet. Hastigheten er ikke som lovt, kundeservice dårlig, selger lovte ting som han langt ifra holdte. Brukte 5 uker mer enn lovt på leveranse. Totalvurderingen er at de svikter i alle ledd og at jeg skal prøve å komme meg ut av avtaletiden så fort som mulig.

Svar fra HomeNet
03.06.2020 07.29
Hei, det er synd at du opplever det slik.
Dette med leveransen er ikke noe jeg får gjort noe med i ettertid, men der er leveransetiden er veldig avhengig av typen linje man bestiller, men de kan også måtte flyttes på.
Dette med hastigheten anbefaler jeg at du tar kontakt med oss slik at vi kan få sett på problemet og prøve å rette opp i det.

Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst"

Prøver å få kontakt på telefon. Har hørt på dårlig musikk i 30 min. Ingen svarer. Hastighet på bredband 70mb, dårligere enn mobilt bredband. jeg gir snart opp.

Svar fra HomeNet
28.05.2020 08.54
Hei Bjørn,

Det er beklagelig at du har forsøkt å kontakte oss uten å få svar. Nå i disse hjemmekontor-tider er det slik at vi opplever litt større trafikk på telefon enn normalt.
Nå har ikke jeg mulighet til å se hva vi skal levere til din adresse, men jeg anbefaler deg å forsøke å kontakte oss på telefon eller chat igjen slik at vi kan finne en løsning på problemet ditt.


Vennlig hilsen
Ingvild | HomeNet
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bruk de"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har bestilt Internett 25.2.20 fra dette selskap! Har kontakt dere FLERE gang ang. når de skal leveres. Men ingen som vet noe ting. Fikk ei melding fra dere 1 april at normal leveringstid var på 6-8 uker. Tok kontakt med de igjen i dag, at jeg ønske å si opp avtale da de ikke holdt si del av avtale. Igjen fikk jeg beskjed... «jeg skal sjekke opp og komme tilbake til deg» fikk noe timer etter ei melding at du kunne levere juni/juli. Send igjen inn klage på at dette er IKKE GODT NOK. Og ønsker å avslutte avtale med de... kl. 17 ringte en mann fra Homenet og sa jeg måtte betale 9000.- for å gå ut av avtale med di, jeg sa at det er pga. de ikke hold si del av avtale... Da si han «vi har jo ikke gitt noe skriftlig avtale at vi sku levere 6-8 uker» Hurra!

Svar fra HomeNet
28.05.2020 11.06
Hei,

Jeg er ikke kjent med saken din da jeg ikke har noe kundeinformasjon tilgjengelig.
Det stemmer at normal leveringstid i et ferdig utbygd område er 6-8 uker.
Det er også slik at man av og til kan oppleve at leveringen tar lengre tid enn det som er normalt. Det er flere ting som spiller inn her, feks kapasitet hos underleverandører osv.
Annulleringsgebyr sendes ut ved brudd på avtalen, dette står i kontrakten man har underskrevet samt i våre avtalevilkår.
Ta gjerne kontakt med oss på telefon eller chat hvis det er noe mer vi kan hjelpe med.

Vennlig hilsen
Ingvild | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Elendig Kundeservice."
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en selger fra dere her for ca 14-15 dagers tid siden, sa til han at jeg skulle prate med kona først, og signerte med forbehold. Ringte kundeservice i går, og fikk til svar at 14 dager er gått, og angrefristen er over, så hvis jeg skal klage får jeg et gebyr på 9000kr. Hallo jeg har 3 små unger, og forholde meg til tiden går, og kona er overhode ikke interessert i det her. Jeg kommer ikke til å anbefale dere for noen andre, og tullete å betale 9000kr hvis jeg sier opp. Tror jeg går ut til media med det her, så ikke andre blir lurt heller. Mvh Roger S.

Svar fra HomeNet
26.05.2020 20.34
Hei Roger,

Først er det beklagelig hvis du føler deg lurt, er ikke kjent med saken din, så kan ikke utale meg om hva du har signert under på. Hvis du har signert en avtale med oss om fiber etablering, men velger å trekke deg fra avtalen, så vil du få et brudd gebyr på 9000 kroner som står i våre vilkår. Hvis du mener noe har gått feil for seg med avtalen din, eller kontrakten du har signert, så er det fint om du kan kontakte vårt kundesenter på telefon 38 99 01 00 eller sende oss en mail til faktura@homenet.no så kan vi se på det sammen.

Vennlig hilsen
Richard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forba#%na drittnett, skjerp dere."

Har vært hyppig bruker av internett nesten hele livet, og DÆVEN dette er det VERSTE jeg har vært borti noen gang. Har hatt en sinnsyk aggresjon over kvaliteten på homenet i et halvt år nå. En stab som absolutt ikke vet hva de driver med, og et wifi system du hadde fått kastet etter deg i 1998. Dette burde absolutt ikke vært lov til å selge med bindingstid. Egoistisk og kynisk firma som tråkker kundene sine rett i fjeset. Godt jobba Homenet. SÅ dårlig tror jeg INGEN greier å levere om de prøver engang. 17 mb ned 1 mb opp. Neida, jeg mente 250 kb ned og 120 kb opp. Det viste den ihvertfall sist gang den greide å laste speedtest siden i det hele tatt. Bra jobba. Gi kundene deres kompensasjon eller pengene tilbake og kom dere vekk fra markedet. Slutt og ødelegge for folk. Fortsetter jeg å skrive nå blir det for grovt. SKJERP DERE

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Overfakturerer og gjør det umulig å komme ut av kontrakt."
3 syns denne omtalen er nyttig

Lover mye, holder lite, men fakturerer som om dem har levert alt. Umulig å komme ut av kontrakt selv om dem gjentatte ganger bryter den selv. STYR UNNA.

Svar fra HomeNet
25.05.2020 08.48
Hei, her anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på chat/telefon slik at vi kan sjekke opp i problemet. Da altså forskjellen i det som skal ha vært lovet og hva du opplever.
Dersom det er noe feil så skal du selvfølgelig ikke måtte betale full pris.
Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR