Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Dårlig
80
av 85 innen
bredbåndsleverandør
46%
anbefaler
HomeNet
Filtrer omtaler
211
77
29
46
298
Sorter omtaler etter
Viser av 661 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig"

Har ikke hatt nettverk på flere dager. HomeNet lover og lover, de har tekniker på saken osv. Men ingenting skjer. Vi bytter leverandør i dag grunnet helt elendig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Lureri"

Hold dere unna!! De var hjemme hos meg og la opp kabel til fiber. Så kuttet de også kabelen til get og dro den ut så det ikke er mulig å bytte tilbake. Useriøst firma som garantert kommer til å bli gruppesaksøkt etterhvert og som ikke overlever.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lang ventetid, konstant brudd i linjen"

Skifter fra Homenet idag grunnet konstant brudd på linjen. Liten vilje til og prøve å ordne problemet. Har ADSL, analogt, verdens gamleste og robuste system. Helt klar at her sparer de på utgiftene med og unngå og oppgradere systemene sine. Flytter til Telenor mobilt bredbånd imorgen og håper på et mer stabilt internett.

Svar fra HomeNet
15.01.2020 12.28
Hei Peer.

Vi ønsker selvfølgelig å rette opp ved brudd på linjen. Jeg er ikke kjent med din sak eller ditt område, men dessverre kan større feil noen ganger ta lenger tid å rette basert på skadeomfang.

Håper våre veier krysses ved en senere anledning, ellers ønsker jeg deg det beste på ditt nye nettverk.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dyrt og elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt og elendig. Hastighet som i 1998, da jeg ble født. Pris og produkt henger ikke i tråd med hverandre, tyder på svindel. Ubrukelig kundeservice.

Svar fra HomeNet
15.01.2020 12.28
Hei Kjartan.

Dersom du opplever hastighetsproblemer anbefaler vi å foreta et grundig feilsøk med oss over telefon 38 99 01 00 eller chat via homenet.no. Vil anbefale å teste direktekoblet til modemet for å utelukke forstyrrelser over WiFi.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"

Ustabilt stort sett hele tiden. Problemer med streaming, selv om alle produkter hjemme bortsett fra tv’n er kobla fra wifi. Har aldri hadd den hastigheten jeg betaler for.

Svar fra HomeNet
13.01.2020 09.01
Hei Carina!

Kontakt gjerne vårt kundeservice på telefon 38 99 01 00 mandag til fredag 08:00 - 21:00 eller kom innom vår chat, så kan vi se på de tekniske problemene du opplever sammen.

Vennlig hilsen
Richard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Trist"

Styr unna dette selskapet. Dessverre ser det ut fra erfaringene til mange andre at det er det samme som går igjen. Vi har hatt produktet litt over en mnd, fungerte "greit" med kun noen små avvik i starten. Leverte langt unna hva de lovet, men til vårt bruk godt nok. Men nå har vi vært uten nett (og da TV!) i vel 2 uker. Er blitt lovet tilbakemeldinger som ikke kommer. " de har teknikere på saken... osv osv " Kan bare gjøre som dere fleste andre, konstantere at håp om hjelp her er håpløst! Styr unna homenet ! Og til deg som leser dette fra homenet og har tenkt å skrive " nei, off så trist .. ta kontakt med kundeservice... vi beklager .... osv osv mvh " Ta heller å la være ! Bruk tiden til noe mere nyttig, og fix produktet deres/ samt kundeservicen.

Svar fra HomeNet
08.01.2020 13.44
Hei.

Jeg er ikke kjent med din sak og kan dermed ikke kommentere på eventuell pågang i området.

Det var leit å høre at du har hatt slik en dårlig opplevelse med vårt produkt og vår kundeservice. Vi ønsker alltid å forbedre oss, og setter pris på ærlig tilbakemelding.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Alle bør advares mot å inngå avtale med disse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bredbånd lovet i august 2019 fikk først nett tilgang 22 des. 2019. Nettet er dårlig og ustabilt. Går jeg på verandaen har jeg ikke kontakt med router som står rett på innsiden av veggen. Kundesenter gjør ikke noe for å imøtekomme vår ønsker. Og vi ønsker å si opp avtalen siden de ikke leverer et produkt vi har bestilt. Angrefristen har gått ut siden avtalen ble signert for over 1 år siden. Men produktet i seg selv ble ikke levert før nå i desember. Slik vi ser det må vi få et produkt før vi kan si det opp. 5388 kr rett ut av vinduet. Siden det er 1 år binding. Men alt for å bli kvitt dette selskapet. Her føler vi oss direkte rundlurt. Advares derfor om å ikke inngå avtale med disse

Svar fra HomeNet
08.01.2020 13.44
Hei Thomas.

Jeg er ikke kjent med din sak, men det var leit å høre at du har slik et dårlig inntrykk av oss og vårt kundesenter. Anbefaler at du tar kontakt med oss på nytt for videre feilsøk slik at vi kan få løst opp i problemene du opplever.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Mithulan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Idiotisk"

Halvparten av tiden fungerer ikkje engang internettet når eg for eksempel skal in på chrom stor det at det ikkje er nokon nettkoblinger menst eg har alle streker, heilt ubrukelig og tåpligg.

Svar fra HomeNet
08.01.2020 13.43
Hei Mithulan.

Leit å høre at du opplever problemer med vårt nettverk. Oppfordrer deg til å ta kontakt med vår tekniske avdeling for grundig feilsøk. Det er da viktig at du er hjemme og har utstyret tilgjengelig.

Du når oss på telefon 38 99 01 00 eller chat via homenet.no.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig dekning fra routeren deres, holder ikke hva de lover og hva de tidligere har lovet. Føler meg fullstendig lurt av en selger som lovet gull og grønne skoger Telenor med kabel fungerte veldig mye bedre. Største tabben jeg noengang har gjort er å installere fiber fra Homenet. Elendig service og ingen hjelp når man trenger det, styr unna for alt i verden.

Svar fra HomeNet
08.01.2020 13.43
Hei Dag.

Leit å høre at du opplever dårlig rekkevidde fra vårt utstyr. Det er mye som kan påvirke signalkvaliteten over WiFi. Alt fra utdaterte enheter koblet til nettverket, til radiosignaler i nærheten og fysiske utfordringer som betongvegger. Ta gjerne kontakt med vår tekniske avdeling for videre feilsøk.

Eventuelt vil vi anbefale vår løsning ved større boliger: https://www.homenet.no/wifi-at-home/.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig misfornøyd!"

Dette er den første omtalen jeg har skrevet på noe som helst, da jeg aldri gidder å ta meg bryet til å gjøre det. Men nå føler jeg at det er på sin plass, slik at andre ikke går i samme felle. Jeg kjøpte nytt hus å så på hvilke muligheter det var for internett og tv på eiendommen. Homenet kom opp som leverandør og jeg tok kontakt med de noen uker før overtakelse for å sjekke mulighetene. Jada, jeg kunne få fiber opp til 1000/1000mbps til en god penge. dette var i starten av oktober. Jeg fikk da beskjed av selger at jeg ville bli koblet opp på nett i slutten av november/midten av desember ved bestilling. Jeg spurte om dette var estimat eller om det ble da, da jeg er avhengig av nett til jobb. Han sa at det ikke ble senere en midten av desember, da de var klare for oppkobling straks. Jeg bestilte da tv og internett fra homenet. Vi får i midten av november melding om installasjon via underleverandør i midten av desember. Det var bra tenkte vi. Noen dager før installasjon får vi epost om at det blir avlyst og at det vil skje på et annet tidspunkt. Jeg ringer kundeservice og de sier at de ikke kan gi noe konktret svar på når bare at det ikke blir da. Jeg blir irritert og spør om det er noen som har noen svar. De ber meg da kontakte underleverandør. Jeg sier at det er de som leverandører som burde ha svarene. De sier da at de kan godt kontakte underleverandør for meg, men at svaret blir nok det samme. Jeg merker at dette svaret gjør at det koker for meg. Etter litt så får jeg beskjed om at den originale datoen blir opprettholdt og det kommer en installatør. Han er fra polen og snakker så vidt norsk. Han er veldig hyggelig å gjør en god jobb. På slutten sier han har det ikke er trukket fiber i røret så han får ikke koblet meg på. Jeg kontakter igjen kundeservice som sier at jeg må kontakte underleverandør igjen. Jeg kontakter underleverandør som ber meg kontakte homenet. Jeg kontakter homenet som igjen ber meg kontakte underleverandør da de ikke har svar på tekniske spørsmål. Jeg sier at de må kontakte underleverandører å finne svar på mine spørsmål. Jeg får da beskjed om at internett ikke kommer før i slutten av januar og at de håper å ha ting i orden til februar. jeg sender eposter å purrer på svar og hva som skjer med leveransen, men får ikke svar. Det er vell 2 uker siden jeg sendte, selv med 5 dagers svarfrist så har jeg ikke hørt noe. Chatten og telefonen har blitt brukt, men de har ingen svar. Jeg spurte om det var mulig å gå bort i fra avtalen da jeg ikke har fått det jeg ble lovet. De sa da at jeg må betale 9000kr for å bryte. ikke noe spørsmål om det er noe de kan gjøre for at jeg skal bli eller prøve på å finne en løsning. Det var ingen diskusjon om hva de kunne gjøre annerledes eller at de skulle sjekke ut feilene og komme tilbake til meg så fort de hadde svarene eller lignende. Kundeservice på minussiden. Det er den dårligste servicen jeg noen gang har fått. Jeg sa da at jeg kom til å kontakte forbrukerrådet, da sa han bare ja det må du bare gjøre. Jeg har kontaktet de å venter på svar. Men jeg kommer aldri til å anbefale dette selskapet til noen. Det virker som de har ansatt roboter på kundeservice, da de yter null service. De bryr seg hvertfall ikke om fornøyde kunder. Hadde jeg følt at jeg ble hørt og at jeg fikk litt hjelp så hadde jeg vært fornøyd. Det er kanskje noe de ikke får gjort noe med, men da gjør man litt for å holde kunden fornøyd, 1 mnd gratis internett, ett eller annet. Nei vet du hva. Elendig.

Svar fra HomeNet
07.01.2020 09.17
Hei, jeg er ikke kjent med din sak og din bestilling men her høres det ut som det er noe som har gått galt et sted ja.
Jeg er helt enig i at det ikke er slik man skal bli behandlet som kunde.
Jeg skjønner at dette kanskje har tatt mye tid og energi, men om du ønsker så kan du kontakte oss så kan vi prøve å finne ut av dette, spør gjerne etter meg om du vil.
Om du ikke alt også har en sak der så kan du kontakte vår klage avdeling her
https://www.homenet.no/klage-til-homenet/
Både de og jeg skal også kunne gi kompensasjon slik som du snakker om.
Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Steinarild
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hatighet"

Bestilte 1000/1000, Selger garanterte stor hastighet, det gikk 1,5 år før Fiber var klar til bruk, skulle ha tatt 3 mnd. Når jeg måler så ligger det rundt 150-250 på nedlasting, men opp er det noe mere. Og dette skal være Fiber, har like god hastighet på Kabelnett.

Svar fra HomeNet
06.01.2020 09.30
Hei Stein Arild,

Det var leit å høre at du har fått et slikt dårlig inntrykk av hastigheten på vårt nettverk. Ta gjerne kontakt med vår tekniske avdeling på telefon 38 99 01 00 eller chat via homenet.no for et grundig feilsøk. Det er da viktig at du er hjemme og har utstyret tilgjengelig.
Jsn A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke Internett"

Det at lørdag kl 1430 nettet går ned og kundeservice er stengt. Betyr det en helg uten tilgang til nettet?

Svar fra HomeNet
02.01.2020 12.26
Heisann! Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 99 01 00 dersom du fortsatt opplever problemer på linjen din, så kan vi gjennomgå et feilsøk sammen. Du kan nå oss i helgen på chat, via vår hjemmeside mellom 10:00 til 15:00.

Vennlig hilsen
Richard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Prisen går opp, hastigheten ned"

Lokker med "en gratis måned mot ett års binding". samme måned kommer prisøkningen. Og samtidig med den faller hastigheten. Målt hastighet er 0,5Mb/s. Og nå, ca ett år senere blir jeg oppringt med samme lokketilbud. Etterfulgt av ny prisøkning. Oppimot 40% prisøkning på 2 år. Hvis det skjer med hastigheten også som sist, har jeg ikke mere hastighet å miste. Ellers er det stortsett greie folk på kundeservice men det går tregt. Var en gang etter et lynnedslag uten nett i en halv måned uten noen form for kompensasjon. Hilsen lei snart ekskunde.

Svar fra HomeNet
22.12.2019 09.43
Hei Andreas.

Takk for ærlig tilbakemelding, vi vil alltid forbedre oss. Ta gjerne kontakt med kundeservice dersom hastigheten ikke stemmer i henhold til avtale. Spørsmål rundt prisøkning kan du gjerne ta med vår abonnementsavdeling på telefon 38 99 01 00 tastevalg 2.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lover mer enn de klarer å levere"

Elendig. Betaler for 25Mbit og blir lovet iallfall min 16Mbit , men klarer aldrig mer enn max 8Mbit. Må plutselig betale leie på utstyr som jeg allerede har hatt ibruk 5-6 år 👎

Svar fra HomeNet
22.12.2019 09.43
Hei Bjørn.

Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 99 01 00 dersom du fortsatt opplever problemer rundt hastighet. I forhold til avtalen din kan du gjerne ta kontakt med vår abonnementsavdeling på 38 99 01 00 tastevalg 2.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på tilbakemelding, setter opp pris uten å varsle, ustabil nett"

Dårlig på tilbakemelding, setter opp pris uten å varsle, ustabil nett. veldig dårlig på kommunikasjon:(

Svar fra HomeNet
22.12.2019 09.43
Hei Ayaz.

Vi ønsker alltid å forbedre oss. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 38 99 01 00 eller chat via homenet.no dersom du fortsatt opplever problemer med ditt nettverk.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekning, MYE tregere nettverk enn avtalt og helt manglende kundeservice i helg"

Hold deg unna dette selskapet. For et mareritt. Dårligste nettverk jeg har opplevd i Norge og det er ikke mulig å få hjelp i helgene. Hvordan kan en levere nettverk uten å ha kundesenter i helgene? Helt utrolig. De hadde gått konkurs i andre land sier jeg bare.

Svar fra HomeNet
19.12.2019 09.51
Hei.
Om nettet du får av oss er tregere enn avtalt så anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon slik at vi kan sjekke opp i dette.
Du kan ringe oss på 38990100.
Når det kommer til at vi ikke er åpene i helgene så er vår chat åpen i helgene mellom 1000 og 1500, du kan finne chatten på vår hjemmeside.
Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uten nett i en uke og ingen ledige teknikker som ser på saken"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vært uten nett i en uke og får beskjed fra HomeNet at de ikke har noen ledige teknikkere til å se på saken. Får ingen tilbakemelding på hva som er feil og når det kan forventes at nettet er tilbake.

Svar fra HomeNet
19.12.2019 09.50
Hei
Her ville jeg anbefalt å ta kontakt med oss igjen. Våre tenknikere på vår teknisk 2.linje jobber mandag til fredag 0800 til 1600, men om saken ligger hos et montørselskap så kan det være noe utsettelser ja.
Men vi skal kunne gi deg en oppdatering selvom den ligger hos de.
Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uten nett 50% av tiden"

Uten nett 50% av tiden. Aldri mottatt info når nettet er nede, ei heller lest en driftsmelding ang problemet. Ren svindel. Styr unna!!

Svar fra HomeNet
22.12.2019 09.42
Hei Tore.

Det var leit å høre at du har fått slik et dårlig inntrykk av oss. Vi legger ut driftsmelding når problemer berører flere av våre kunder på samme sted. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 38 99 01 00 eller chat via homenet.no dersom du fortsatt opplever problemer med din tilkobling.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Under det halve av lovt hastighet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Installerte fiber fra Homenet etter besøk av selger som lovte gull og grønne skoger. Hastigheten ble garantert til 1000/1000, noe jeg betvilte, men det skulle jeg ikke være redd for. Nå er fiber i hus og skuffelsen ble stor da hastigheten ble målt. Med kabel rett i PC ble den målt til 319 ned og 434 opp. Det er under det halve av det som ble lovt og som jeg betaler for. De er såpass lure at det er 12 mnd. bindingstid. Føler meg grundig lurt. Grenser til svindel

Svar fra HomeNet
19.12.2019 09.50
Hei, her anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss på telefon slik at vi kan feilmelde saken.
Vi ønsker også at du skal få den hastigheten som er sagt.
På telefon kan vi sjekke noen få ting også feilmelder vi den videre om det ikke løser seg da. Du kan ringe oss på 38990100.
Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Feil info fra selger!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en selger på døra for ca 2 år siden. Han skulle selge meg fiber fra Homenet. Det skulle jeg aldri godtatt. Jeg spurte flere ganger om det er ok å kople seg på fiber uten å benytte dette. Siden jeg muligens skal selge huset om ikke lenge. Han sa det var bare å kople seg på fiber uten å bruke det, men at jeg da måtte betale etablering av fiber på ca 2000,- Dette sa jeg var ok. Siden det er lettere å selge huset med fiber muligheter. Nå har jeg endelig fått fiber tilkoplet, tok MYE lenger tid enn det selger sa. I tillegg måtte jeg grave 50 m og legge ned ett rør for dere. Dette tok en del tid.. Her om dagen kommer regninga fra dere, hvor etablerings gebyr står, pålydende 1900,-. Dette stemte med det selger sa, og jeg betaler gjerne de 1900,- Men i tillegg er det en månedlig sum på 500,- ca. For ett fiber nett jeg fikk alt for seint og ikke har koplet meg på. Jeg ringte dere å forklarte at jeg kun var interessert i å kople meg på, men ikke benytte. Da får jeg til svar at jeg kan utsette oppkopling 1 år, men da vil summen øke betraktelig. Så det dette ender med er at jeg må betale uansett en månedlig sum, som jeg ikke ønsker. Derfor har jeg ett annet valg. Det er å si opp avtalen, og få en regning på 8900,- Dette står visst i kontrakta. Ikke noe selger opplyser om! Fantastisk kundebehandlere! Bare sender meg videre, ingen som kan svare på det jeg lurer på uten å sende meg videre. Og til slutt ender det med å sende Mail frem og tilbake.

Svar fra HomeNet
10.12.2019 17.49
Hei.

Det er beklagerlig at du har opplevd det slik. Når vi tar i mot bestillinger på fiber er det alltid inkludert abonnement med 1 års binding, men det er fullt mulig å få overført abonnementet til ny eier om du skulle selge huset.

Vi kan også utsette aktivering i opptil 12 måneder fra fiberen er klar til bruk. Det medfører ingen prisøkning. Kampanjeprisen du får fra bestilling gjelder fra aktivering, så hvis vi utsetter aktiveringen vil også kampanjeprisen bli utsatt.

Det gebyret på 8900 kjenner jeg ikke til, så der kan det være noe feil. Hvis et felt er bekreftet og man kansellerer bestilling utenfor angrefrist, vil en få et bruddgebyr på 9000 kroner. Om det er installert, og du kansellerer aktiv avtale, vil du bli fakturert ut bindingstiden på 12 mnd.

Ta kontakt med vår kundeservice på telefon eller epost så skal vi finne en løsning som passer alle parter her.

Vennlig hilsen
Haakon | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke bli kunde hos Homenet! Jeg ble kunde hos Homenet på den forrige adressen min. Da jeg flyttet fikk jeg beskjed om at jeg kunne flytte med meg abbonementet. På den nye adressen var det teknisk ikke mulig å koble til bredbåndsnettet. Istedenfor å annullere abbonementet mitt når de ikke kunne levere internett på adressen, ber de meg om å betale for abbonementet i et år. Styr unna Homenet.

Svar fra HomeNet
09.12.2019 13.54
Hei Mari.

Det var leit å høre at du ikke fikk tatt med deg abonnement til ny adresse. Dersom mulig ønsker vi selvfølgelig å flytte abonnementet med deg, men dersom dette ikke lar seg gjøre vil bindingstiden likevel gjelde på løpende abonnement.

Håper du fant en god alternativ løsning på den nye adressen.
Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Forfalskning av signatur og påstått inngåelse av avtale"

Selger påstod til min far, at Telenor skulle legge ned sitt bredbånd i området og at man da måtte bytte. For ellers så kunne man ende opp med ingen internett. 1 år senere mottok vi en regning på 9000kr for kontraktsbrudd. Ringte inn og så at man ikke hadde signert noe kontrakt iflg fikk se kontrakt. Selger hadde skreve under!!! Politianmeldt og sendt til forbrukerrådet

Svar fra HomeNet
09.12.2019 13.54
Hei Barex.

Dette er skrekkelig å høre om. Vi ønsker selvsagt å sjekke opp i dette og ber deg derfor henvende deg direkte med oss. Du når vår faktura avdeling på faktura@homenet.no
Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hever prisen uten å si fra..."

Homenet er basert på restene av en kynisk utbygging av kobber, ISDN og så ADSL av Telenor finansiert av staten og Norge. Nå sitter EQ og planlegger neste Exit på vår regning. Tre ganger har jeg måtte sette Homenet på plass når de justerer prisene uten å si fra. Samme skjedde vel med GET til jeg ga opp og sa dem opp.

Svar fra HomeNet
09.12.2019 14.52
Hei,
Jeg kjenner ikke til din sak, men ofte skyldes prisøkning at en kampanjeperiode på 1år tar slutt. Dersom du ikke har mottatt varsel i forkant av prisøkning på standardpris anbefaler jeg å ta kontakt med vår abonnementsavdeling.
Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Frustrert S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling"

Møter ikke opp til avtalt tid og hører heller ikke mer fra dem etter dette. Når jeg selv tar kontakt skylder de på sine underleverandører og jeg hører ikke mer fra dem angående ny dato for oppsett. Takket være dette står jeg som student uten Internett I flere uker. Velger derfor å avbestille pga det jeg mener er brudd på kontrakt fra deres side og blir fakturert med 2500kr. Anbefaler ikke min værste fiende å benytte seg av deres tilbud. Håper dere fikser opp i dette. Ser det er flere som har hatt liknende problemer. :)

Svar fra HomeNet
02.12.2019 07.55
Hei, her er jeg ikke kjent med saken.
Men om det er slik at du mener dette gebyret er feil så ville jeg tatt kontakt med vår faktura avdeling på faktura@homenet.no
De vil kunne sjekke opp i hva som har skjedd her og eventuelt fjerne ditt gebyr om det er feil eller noe slikt.
Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Tristan H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Being charged 2500 NOK for cancellation before using Homenet services"

I switched to Homenet, received their contract and then received a counter proposal from my current internet provider. I said yes to the counter proposal to avoid the hassle of returning the internet router. I knew I had 12 months binding time but I was 100% sure that I had the right to cancel until the day I would actually receive a new ADSL router from Homenet. I had the bad surprise to receive an invoice for 2500 NOK from Homenet. I think it is crazy. Reading about the Angrefristen " Du har 14 dagers angrefrist fra den dagen du har mottatt varen. […] Dørselgere kan f.eks. ikke bruke en «kontrakt» som forkorter angrefristen eller fratar deg retten til å angre kjøpet innen 14 dager." This is exactly what Homenet is doing, they are using a contract to shorten my 14 days Angrefristen and I intend to follow this up and contest the charge. Regardless, from this day, I will stay away from this company.

Svar fra HomeNet
22.11.2019 13.15
Hello,
I belive here that you are reading from the wrong law, the one that is around internett service is here:
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27
It states that the 14 day period starts when you sign the contract/ accept the offer, and not when you receive the internet.
Best regards
Roar | HomeNet
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR