Sammenling. Bytt. Spar.
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert desember 2023
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Styr unna!

Omtale av  Anders

Jeg sa til selgeren som oppsøkte oss at det ikke var aktuelt å bytte leverandør nå fordi vi snart skal flytte til et sted uten fiber, og da vil vi ikke være bundet til en avtale i 12 måneder. Han løy og sa at dette ikke var noe problem fordi flytting var gyldig grunn til oppsigelse og at det ikke ville tilkomme noen gebyrer. Det gikk mer enn 14 dager før jeg finleste kontrakten og oppdaget at han hadde løyet. Jeg krevde da at vi skulle fristilles fra kontrakten fordi den var inngått på feilaktig grunnlag. Global Con nekter ikke for å ha løyet, men sier at det er mitt problem siden jeg ikke klagde før det var gått to uker. Deretter kuttet de vår gamle nettforbindelse. Forøvrig tar det ca. 50 minutters ventetid om man ringer kundeservice. Dette er andre dag med nettet deres, og det er ikke like stabilt som det var hos forrige leverandør. Eneste grunn til at de får én stjerne er at det ikke er mulig å gi null stjerner.

Nyttig (7)

Selger som lyver.

Omtale av  Per

Hadde en selger på døren som løy om Telenor og deres nett. Ble rapportert inn at det tar seg dårlig ut at de har selgere som lyver!

Svar fra HomeNet
29.05.2023 14:07

Hei Per, Takk for tilbakemelding! Her vil vi gjerne finne ut av hva som har skjedd og sørge for at det ikke skjer igjen. Ta gjerne kontakt med oss direkte slik at vi kan sjekket dette ytterligere, og for at vi kan ta noen steg for å forhindre det i fremtiden. Mvh Mohammed | GlobalConnect Privat

Nyttig (0)

Lurefirma

Omtale av  Atle

Elendig trådløst nett. Har også 3 stk forsterker på det trådløse som jeg leier av de, men fortsatt er det bingo om det virker eller ikke. 15 minutt på å åpne vg.no er rekordraskt her. Heldigvis er 1 års binding/helvete snart over.

Svar fra HomeNet
29.05.2023 14:05

Hei Atle, Dette høres ikke bra ut! Her vil vi gjerne hjelpe deg med dette, men trenger at du kontakter oss direkte for at vi kan ta feilsøk sammen med deg for å finne årsaken for opplevd dårlig hastighet! Mvh Mohammed | GlobalConnect Privat

Nyttig (2)

Home_Net, Norges dårligste Internet Tjeneste

Omtale av  Stein

NEGATIVT: Det er en grunn til at de har lavest karakter av alle Internet selskapene på lista, till tross for at alle har ganske lav karakter, er Homenet altså helt på bunn, som I seg selv er imponerende De glemmer å nevne enkelte ting når man går med på å kjøpe bredbånd, som man kanskje ikke er vant med. For eksempel at du må grave ned fiberen selv. Angreretten er også bare 14 dager fra du signerer kjøpet, ikke fra når du faktisk får internet. Som vill si at angreretten går ut lenge før de kommer å slenger en fiber kabel over plenen din og forteller deg at du må grave den ned selv. Det er også umulig å få tak I den ivrige selgeren på det tidspunktet, siden selger allerede har solgt deg det han ville selge. Du kan ikke si opp uten å betale 12 måneder. Utstyret må leveres tilbake. Du MÅ ringe for å si opp, og det ta opp til 2 timer med venting for å få svar. De tar også 44 kroner ekstra I "papiravgift" hver måned, selv om det står på regninga at å signere avtalegiro vill stoppe papir regning, og det nytter ikke å klage. Hvis du får svar til slutt så fortsetter de likevel å ta 44 kroner ekstra. Har veldig dårlig samvittighet for at jeg anbefalte Homenet til naboen. POSITIVT Det er tross alt ganske grei pris for raskt nett. Bare be om at det ikke oppstår noen problemer, for du kan bare glemme å fikse det på noen vis.

Svar fra HomeNet
29.05.2023 13:57

Hei Stein, Takk for tilbakemeldingen! Her er det slik at når man inngår en avtale med oss så får man tilsendt kontrakt og avtalevilkår, der står det beskrevet om fiberen må graves eller ikke. Når det kommer til angrefrist så er dette standarden for alle internett leverandører. For oppsigelse kan man ringe, sende mail eller kontakte oss på chat. Angånde papiravgift så vil vi løse dette problemet for deg men trenger da at du kontakter oss direkte. Håper dette var avklarende! :) Mvh Mohammed | GlobalConnect Privat

Nyttig (2)

Dyrere og dyrere

Omtale av  Peder S

I starten var tilbudet godt - konkurrerte på pris og nok båndbredde. Nå har prisen økt år for år. I tillegg har GlobalConnect tatt over - og vi opplever økende grad av begrensninger som f.eks. ikke nok båndbredde på dagtid -som passer dårlig når man har hjemmekontor.

Svar fra HomeNet
28.05.2023 14:57

Hei Peder, Dette høres ikke bra ut! Når det kommer til prisene så er det slik at når folk bestiller hos oss så får de en kampanjepris i 12 måneder, når disse månedene har gått ut så går prisen opp til ordinær pris. Man kan evenutelt kontakte oss for å få en ny kampanje. Angående båndbredden vil vi finne ut av problemet, men er avhening av at du kontakter oss direkte slik at vi kan ta et feilsøk med deg! Mvh Mohammed | GlobalConnect Privat

Nyttig (3)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig

Omtale av  Ann

Nettet faller ut ganske så ofte og må styre noe veldig for å få kontakt med alle boksene igjen

Svar fra HomeNet
16.05.2023 15:43

4663 Hei, Beklager du opplever disse problemene med tjenesten vår. Ønsker at du tar kontakt med vår support ente på chat eller telefon: 389 90 100. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect

Nyttig (1)

Fungerer tidvis

Omtale av  Rob

Ustabilt nett. Hopper ut i tid og utide. Nå får jeg ikke koblet meg på igjen. Har trykket reset, trekt ut kontakten osv., men får beskjed om at nettet er usikkert. Aldri fått beskjed om det tidligere, men nå er d visst det. Står også at jeg har configured successfully, to an access point, så da er vel alt greit? Neida.

Svar fra HomeNet
16.05.2023 15:40

4663 Beklager for at du opplever disse problemene med tjenesten vår. Ønsker at du tar kontakt direkte med vår support ente på chat eller telefon: 389 90 100. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect Privat

Nyttig (1)

Elendig hastighet!

Omtale av  Barbro

Rett å slett elendig hastighet! Får absolutt ikke det du betaler for!

Svar fra HomeNet
25.04.2023 15:07

Hei Barbro Bare å beklage for at du har problemer med hastigheten din. Dette ønsker vi å finne løsningen på og ber deg derfor kontakte en kundebehandler på telefon 38990100 eller chat via våre hjemmesider for ett grundig feilsøk av din linje. Vennlig hilsen Jonas | GlobalConnect Privat

Nyttig (2)

Selger lover mer enn de holder

Omtale av  Ivar B

Fikk en selger på døra når vår binding med Telenor gikk ut. Han lovet samme hastighet på nettet som vi hadde fra før og tv-boks med opptaksmulighet. Det endte med et nett med 1/3 av hastigheten og ingen opptaksmulighet. Dersom jeg ville ha samme ytelser og funksjon som før, ville prisen bli ca. det dobbelte av kampanjeprisen og også mye dyrere enn jeg hadde med Telenor. Ingen hjelp å få fra kundeservice og det tok alltid mange uker mellom hvert svar, selv etter purringer.. Elendig, kommer til å si opp ved bindingstidens slutt!🤬

Svar fra HomeNet
25.04.2023 15:07

Hei Ivar Bare å beklage for opplevelsen du har hatt her. Jeg kjenner dessverre ikke godt nok til din sak og ber deg derfor kontakte en kundebehandler på telefon 38990100 eller chat via våre hjemmesider for ett grundig feilsøk av din linje. Vennlig hilsen Jonas | GlobalConnect Privat

Nyttig (3)

Skulle aldri ha gjort det!

Omtale av  Wenche S

Håpløs installasjon, fryktelig dårlig informasjon om hva som krevdes. Ingen estetikk. måtte involvere egen elektriker. Sitter med mye dårligere internett enn før, siste måling 35! Har målt helt nede i 13. måtte bytte fra Telia til riks tv og de har vesentlig dårligere opptaks muligheter . Der jeg før kunne bruke bare apple fjern kontroll må jeg nå bruke begge. Sameiet har tegnet lang kontrakt så vi kommer ikke ut av avtalen.

Svar fra HomeNet
25.04.2023 15:07

Hei Wenche Beklager å høre at du opplever problemer med nettet her Har dessverre ikke innsikt i saken din direkte, men ønsker at du kontakter oss direkte på chat eller 38 99 01 00 slik at vi kan fikse dette sammen med deg Vennlig hilsen Bjørn Tore | Globalconncet

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Uprofesjonelt firma

Omtale av  Jenny

Har ikke fått levert internett innen rimelig eller lovet tid, ønsket da å avbestille pga mye ekstra utgifter på 4g-pakker og manglende internett over flere måneder. Fikk da beskjed om at jeg måtte betale 4500kr, og deretter beskjed fra en annen at om jeg kom i tlf med ham hadde utfallet vært annerledes, men det kunne han ikke gjøre noe med. Det er tydelig at de ansatte ikke har faste retningslinjer som følges likt. Da jeg klaget på alt dette fikk jeg beskjed om å sende dem en skriftlig klage, og at jeg ikke skulle motta fakturaen før jeg fikk svar. En liten stund etter kom fakturaen og ingen svar på klagen. Har nå tatt saken videre med brukerklagenemda. Anbefaler på det sterkeste å holde seg langt unna dette ekstremt useriøse firmaet.

Svar fra HomeNet
25.04.2023 15:07

Hei Jenny Vil først beklage opplevelsen du har hatt her. Har dessverre ikke innsikt i saken din direkte og ber deg derfor ta kontakt med oss på telefon 38990100 eller chat via våre hjemmesider, slik at vi kan undersøke dette videre. Vennlig hilsen Jonas | GlobalConnect Privat

Nyttig (1)

Treg opp og med lasting

Omtale av  Rolf

Fikk installer fiber og vi har hatt det I 4-5 år. 1000mb/sek Med mesh i huset er det 160mb på det raskeste. Har klaget i 4 år men de sier att det ikje er noe feil og det er brukerfeil? 5 år senere har måneds prisen økt fra 449.- til 999.- Føler oss lurt og ført bak lyset. Og kundeservicen kan kun bli bedre. Desverre, men skulle gjerne hatt noe bra og si. Men her er det solgt inn et produkt som aldri har holdt det som er blitt lovet. Og deretter fått en dobling av prisen på 5 år.. kundeservicen deres kan jo kun bli bedre.. Hilsen svært skuffa bruker Viken

Svar fra HomeNet
25.04.2023 15:07

Hei Rolf Beklager å høre at du har opplevd disse problemene på nettet Når det gjelder prisen vil vi alltid kunne tilby en ny kampanjepris dersom dette er ønskelig Når det gjelder problemene du opplever på nettet har jeg dessverre ikke innsikt i saken din dirkete, og ønsker at du kontakter oss direkte på chat eller 38 99 01 00 slik at vi kan får sjekket dette sammen med deg Vennlig hilsen Bjørn Tore | Globalconnect

Nyttig (1)

Dårlig nett

Omtale av  Richart

Ustabiltt dårlig sørvis har sendt 4/5 Mail har ikke gått svar på noen av de , dette er rett å slett for dårlig.

Svar fra HomeNet
25.04.2023 15:07

Hei Richart Beklager å høre at du har opplevd dårligere tilbakemelding på servicen Her har jeg dessverre ikke nok innsikt i saken din, men kontakt oss direkte slik at vi kan få sjekket opp i dette med deg Vi kan nås på 38 99 01 00 eler chat

Nyttig (1)

No WiFi is provided - it's an extra, they just sell wired internet

Omtale av  Rob F

Switched from NextGenTel to HomeNet as they promised low prices and good service. From day one the WiFi has been awful, they just kept sending more routers until I reached four and I gave up. This weekend the WiFi just switched off and when I complained their response was use a wired connection. Do they realise it is 2023? Now I have to decide whether to pay the fine to break the contract from a company that tells me WiFi is not the service i am buying from them. Please inform your sales team that you can only provide wired connections and WiFi is apparently a perk (as long as you are in the same room as the wired router). Shockingly bad.

Svar fra HomeNet
17.04.2023 15:43

Hi Rob. Im sorry to hear about the experance you had with us. I dont know enough on your case and will like for you to contact us directly so we can look into this. Wish you a good day Best regards Vilde | GlobalConnect Privat

Nyttig (0)

Måtte betale for faktura selv om personen på tlf sa jeg ikke måtte det

Omtale av  Benjamin

Jeg snakket med kundesservice for ikke så lenge siden, og jeg ville si opp abbonementet mitt. Når jeg ringte inn sier jeg at jeg vil si opp abbonementet mitt grunnet flytting, og da spør jeg kundeservice om jeg må betale for noe. Kundesservice forteller meg at jeg ikke må betale for noe, så da tenkte jeg det var det. Senere i tid får jeg en faktura som er da oppsigelsestid prisen. Jeg spør da kundesservice på chat (Tlf var ikke åpent, og åpner ikke før tirsdag) hvorfor jeg har fått det når kundesservice på tlf sier jeg ikke måtte betale for oppsigelsestiden. Personen på chat forteller at det ikke er skrevet ned at jeg ikke måtte betale. Dette synes jeg blir alt for teit, og useriøst. Jeg skal ringe igjen på tirsdag og få snakket med han jeg snakket med på tlf

Svar fra HomeNet
11.04.2023 11:05

Hei Benjamin Vil først beklage opplevelsen du har hatt når du var i kontakt med oss her. Har dessverre ikke innsikt i saken din direkte men ønsker å hjelpe deg komme frem til en løsning her Her ønsker vi at du kontakter oss direkte på chat eller 38 99 01 00 slik at vi kan få sett på dette sammen Vennlig hilsen Bjørn Tore | Globalconnect

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Greit levert

Omtale av  Roy A. B

Greit levert, men måtte ha overraskende mye ekstra utstyr for å ha nett nesten alle steder. Fortsatt noen plasser i huset med dårlig nett. Litt rot i oppstarten hvor kabel skulle inn i huset. Ble et annet sted enn avtalt. Måtte derfor grave ned kabelen selv. Ellers vært hyggelig å være i kontakt med.

Svar fra HomeNet
03.04.2023 09:01

Hei Roy. Takk for din tilbakemelding Når det kommer til wifi er det forskjellig behov fra bolig til bolig da det er mange forstyrrelser over wifi som påvirker signalene. Dersom du har problemer med tjenesten din er det fint du tar kontakt med oss slik at vi får sjekket opp i dette. Vennlig hilsen Vilde | GlobalConnect Privat

Nyttig (0)
Forrige
Side 1 av 62

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av bedrifter
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR