Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til HomeNet
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
77
av 88 innen
bredbåndsleverandør
39%
anbefaler
HomeNet
Filtrer omtaler
229
80
35
60
427
Sorter omtaler etter
Viser av 831 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig internet"

Alt for tregt internet, ikke mulig å strømme film på grunn av hakking. Telefon til Homenet resulterte i tilsendt ny Zyxel bokser x 2 som skulle speede opp nettet. RiksTV samarbeider med Home-net og ble irritert da jeg sa vi måtte ha nye rutere, fordi avtalen de hadde seg imellom sa at hovedkabelen skulle legges helt til der hovedTV i huset står. Boksene har ikke medført raskere internett. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Sitter i lange køer for å kommunisere med RiksTV og HomeNet som skylder på hverandre.

Svar fra HomeNet
27.09.2021 14:30
4663 Hei Maria, Det er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Jeg har desverre ikke tilstrekkelig informasjon for å finne saken din her, men anbefaler deg å kontakte oss direkte på telefon eller chat slik at vi kan forsøke å hjelpe deg og rette opp i dette. Vennlig hilsen Mohammed | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fiber levert som avtalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kabelen ble installert ca. to uker etter bestilling. Raskere enn jeg forventet. Installatøren ringte dagen før og kom til avtalt tid. Har 500/500 mbit og ingen problemer med hastighet eller stabilitet så langt. Veldig konkurransedyktig månedspris (området har inngått fellesavtale). Høyt installasjonsgebyr p.g.a. utbyggingskostnadene, men det er forståelig. Installatør hadde ikke med trådløst aksesspunkt som var inkludert i avtalen, men etter litt om og men blir den ettersendt. Alt i alt er erfaringen min positiv.

Svar fra HomeNet
27.09.2021 13:08
Hei Trond, Det er vedlig godt å høre at du er fornøyd! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, vi setter pris på at du tok deg tiden til å skrive. Vennlig hilsen Mohammed | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Montør kom aldri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte homenet i slutten av juni til leilighet vi skulle flytte inn i 1.juli. Leiligheten hadde ikke hadde noe Internett fra før, ville derfor få det ordnet så fort som mulig. Sa de kunne få montør til å installere 30.7 mellom 8-16. Jeg venta hele dagen uten at det kom noen. Ringte homenet, og da tikka det inn en melding (1610) om ny dato for montør 17.8. .. Dagen før fikk vi ny melding igjen om utsettelse til 7/9. Dette er helt uholdbart, og vi sa derfor opp avtalen. (Bytta til konkurrent, som har fått fikset alt på under to uker)

Svar fra HomeNet
01.09.2021 09:09
Hei Hilde, Leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Det er dessverre vanskelig å sette seg inn i hva som har skjedd her uten tilgang til din kundeinformasjon, men ta gjerne kontakt med oss dersom noe er uklart. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Svar på omtale"

Ser dere har svart på omtalen vedrørende brannfarlig utstyr her. Nå har det seg slik at jeg har vært i kontakt med dere 3 ganger om det samme problemet. Siste gangen fikk jeg beskjed om at jeg kunne velge mellom at dere kom å «kjente på utstyret» og ikke tok det med, og måtte da regne med å betale 2000 NOK for dette, eller at jeg ville få samme sms som sist. I den står det følgende: «vedrørende din innmeldte sak angående varm hjemmesentral, er den ikke brannfarlig. Det er sikkerhetsmekanismer i programvaren som sørger for å skru av alt som genererer varme når den når en viss temperatur. Det er helt trygt å la denne stå påskrudd. Mvh Homenet». Når jeg ringer tilbake for å gi beskjed om at dette er en uakseptabel måte å håndtere saken på, får jeg beskjed om at dette har deres leverandør lovet dere at ALLTID stemmer og at dere derfor ikke vil ta noe mer ansvar for det. Skal det en brann og et dødsfall til før dere bytter leverandør eller innrømmer at alt teknisk utstyr kan ha en feil? Dere kan ikke konkludere med dette uten å ha sjekket utstyret dere har satt ut. Så nei. Det er ingen vits i å ringe dere igjen for å få den samme beksjeden for tredje gang. Dere må endre praksis for hvordan dere håndterer slike klager, så kan dere ta kontakt med meg (og alle andre som har ringt om samme problem - kundeservice sa sist at dette var en vanlig tilbakemelding dere pleide å få). Skjerp dere og ta ansvar.

Svar fra HomeNet
30.08.2021 14:03
Hei, Line! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Vi vil selvfølgelig gjøre alt vi kan for at kundene våres skal føle seg trygge og ivaretatt, og forstår hvordan dette kan fremstå. Jeg kan desverre ikke dele din kundeinformasjon grunnet juridiske årsaker knyttet til personvern, men vil gjerne spesifisere at kostnaden for montør vil forekomme om montør finner ut at det ikke er feil med utstyr når han er på besøk. Sendes montør ut og finner ut at det er feil med utstyr vil dette selvfølgelig bli byttet og du skal ikke bli belastet for kostnaden av oppdraget. Om du ønsker en ny sak kan du kontakte oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på hjemmesiden vår www.homenet.no Vi beklager igjen, og håper vi kan imponere deg mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Hans E. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst. Snart 2 år siden kontrakten ble signert og masse lovnader fra selger :-( :-("

Skulle fått dette installert før sommeren 2020 ,men ingen ting er påkoblet her nesten 2 år etter kontrakten ble signert og mange lovord fra selgeren. Ser det har stått noen orange kveiler med kabler her i gården nå i flere mnd :-( Skulle si opp avtalen for noen mnd siden,men da kom det en faktura i posten på nesten 10k. Så dette selkapet har ingen tillit fra meg lenger. Kanskje jeg kan få lov å si opp nå?

Svar fra HomeNet
27.08.2021 11:10
Hei, Jeg er dessverre ikke kjent med din leveranseprosess da jeg ikke har tilstrekkelig informasjon å finne deg med i våre systemer. Det er leit å høre at du opplever å vente lenge på fibertilkoblingen. Dessverre kan forsinkelser forekomme i utbyggingen, men vi tilstreber å kunne levere så fort som mulig. Ta gjerne kontakt med oss direkte via telefon eller chat dersom noe er uklart. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Kundetilfredshet
"graving"

I gjeldende stund legger Home Net fiber i vårt område i Lillestrøm og ser akkurat nå ut av vinduet kl 2115 hvor både innkjørselen til huset og garasjen er gravd opp, UTEN at dette har blitt varslet på forhånd,. har nå sammen med 1 nabo ikke vært i stand til å komme ut eller inn siden 1700, så naboene i 70 årene og deres leieboere, samt undertegnedes sønn må parkere og hoppe over gjerder for å komme hjem. skal ikke dette varsles på forhånd? hvis det er sånn Home Net opererer ved å ta seg til rette uten å varsle, så angrer jeg ikke et sekund på at jeg takket nei.

Svar fra HomeNet
27.08.2021 11:10
Hei Eirik, Det er vanskelig for meg å få sjekket opp i dette uten noe konkret informasjon, men det skal selvsagt ikke være sånn at noen blir stengt inne på eiendommen sin som følge av vår graving. Ta gjerne kontakt med oss direkte slik at vi får sjekket dette videre med riktig avdeling. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Philip G
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hold dere unna !"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tatt flere år og spaden ikke satt i jorda ennå, de påsto at dette ikke skulle ta mer enn et år maks. Nå må jeg avbestille fordi jeg skal selge huset , gebyr 9000 kr. 14 dagers angrerett fra du får abb vilkår tilsendt ! I tillegg må kunde ordne graving selv, inne på egen eiendom, noe som ikke ble formidlet, enda jeg spurte ettertrykkelig om det var flere utgifter ifm oppstart. iflg abb vilkår kan de avbryte utgraving etc , eks hvis de ikke får grave tillatelse etc , helt uten egne forpliktelser. Altså helt uten risiko for dem , all risiko over på kunden. Hvor er forbruker rettighetene , og er dette i det hele tatt lov ?? Kun abb vilkår tilsendt , ingen formell underskrift fra min side , lurer derfor på om det er juridisk bindende i det hele tatt ?! Noen som vet ?

Svar fra HomeNet
19.08.2021 16:27
Hei, Dersom du skal flytte fra adressen abonnementet er bestilt på vil jeg anbefaler deg å høre med ny eier av boligen om det kan være interessant for de å overta bestillingen din. Når det kommer til egeninnsatsen du beskriver her er dette noe som fremkommer tydelig både i kontrakt og avtalevilkår. Dersom du mener å ikke ha underskrevet noe hos oss vil vi selvfølgelig sjekke dette, og oppfordrer deg derfor til å kontakte oss via telefon. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst faktureringsselskap og stadig uvarslet prisstigning på tjenesten."

Opprettet e-faktua med Arvato Finans AS som er HomeNets faktureringsselskap. Etter over 2 år har de enda ikke greid å levere e-faktura selv etter gjentatte purringer. Har sjekket med banken at feilen ikke ligger der. HomeNet er også særdeles glad i å skru opp prisen på tjenesten. Fikk en pris på 109 kr/ mnd. I løpet av kort tid gjorde den flere byks uten at man mottar noen som helst varsling i dag er prisen på samme tjeneste oppe i 617 kr/mnd.

Svar fra HomeNet
16.08.2021 16:39
Hei Bjørn, Dette hørtes noe merkelig ut. Så lenge e-faktura er opprettet riktig i din nettbank er det ingenting hos oss som skal hindre at dette går gjennom. I og med at jeg ikke har din kundeinformasjon tilgjengelig her er det derfor vanskelig å få sjekket opp i saken, men ta gjerne kontakt med oss igjen slik at vi får hjulpet deg med dette. Når det kommer til prisen på abonnementet vil vi, som alle andre leverandører av og til være nødt til å øke prisen på tjenesten. Dette er for å kunne vedlikeholde linjer, nødvendig drift og oppgraderinger. Du har fremdeles markedets beste pris på ditt bredbånd, men ta gjerne kontakt med abonnementsavdelingen vår slik at de får sjekket om det er mulig å gi deg en enda lavere pris. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Maktesløs kunde"

Jeg har vært fornøyd med alle tidligere kundeforhold til bredbåndsleverandører og hadde håp om at HomeNet skulle fungere godt, da dette ble tilgjengelig i nærområdet for snart 1 år siden. Daglig leder har erfaring fra et av de selskapene jeg har vært fornøyd med tidligere, og lovnaden om lynraskt fibernett var fristende. Dessverre har kundeforholdet vært preget av avtalebrudd, spesielt hastigheten har vært svært mye lavere enn det jeg betaler for, jeg har tatt gjentatte målinger med ulike speedtester, typisk ligger de 15 - 75 mbps, avtalen er "opptil 1000 Mbit/s". Jeg har brukt anslagsvis 60 timer i telefon og chat med kundeservice og teknisk support, og ingen finner noe feil, det er jeg som blir sittende med ansvaret. Det nærmeste de kommer en forklaring er at forsterkerne "air ties" er feil satt opp og derfor ikke fungerer i et stort hus. Tidligere har jeg ikke hatt behov for mer enn en hovedsentral. Alt ser riktig ut, fra HomeNets side. Alle målinger er korrekte, fra deres side. Da hjelper det ikke at jeg faktisk har et problem. Det er ikke HomeNets problem. Nå har nettet brutt helt ned. Jeg vært uten internett hjemme i to døgn, og servicetekniker ble etter ett døgn bekreftet bestilt. Jeg har i dag ventet de tre timene som var satt for intervall, men teknikeren dukket ikke opp, og ga heller ikke beskjed. Når jeg da ringte kundeservice i HomeNet for å purre på tekniker svarer kundeservice at de ikke kan få tak i vedkommende, eller selskapet han er ansatt i, etter kl 16. Så da må jeg bare vente et døgn til. Dette føyer seg inn i rekken av forferdelige kundemøter hvor jeg som kunde ikke på noe tidspunkt har opplevd at det systemet HomeNet har satt opp av teknikk og personer duger for meg som kunde. Når jeg rettet en klage til kundeservice på noe jeg opplever som avtalebrudd, nekter kundekonsulenten å ta i mot klagen, og hevder istedet: "det blir derfor ikke et avtalebrudd, du får da avslag fra meg på denne "klagen" ". Jeg har aldri opplevd å være så maktesløs som kunde noe sted. Nå blir det doble kostnader ut bindingstiden siden jeg går tilbake til tidligere leverandør så raskt som mulig.

Svar fra HomeNet
13.08.2021 10:54
Hei Trond, Dette var lei lesning. Det er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, ei heller kan jeg kommentere enkeltsaker her. Likevel ønsker jeg at du kontakter oss (igjen) direkte på enten telefon, epost eller chat slik at vi kan forsøke å hjelpe deg med dette. Dersom det foreligger feil vil vi selvsagt forsøke å rette opp i det, vi ønsker også å snu på ditt inntrykk av oss. Vennlig hilsen Maren M | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårligste service mankan få. Fått 5 datoer og måtte være hjemme fra jobb og tapt 20.000. Så advokat"

Mere dårlig service har jeg aldri vært borti. Til og med dem som kommer å kobler opp viste ikke om oppkobling på 3 av datoene. Anbefaler ike homenet og betal heller 100 kr hos noen andre. Bestiller du av dem, kan du takke deg selv. Er bare dr***unger som ikke har peiling I det hele tatt. Lykke til dem som bestiller av homenet

Svar fra HomeNet
13.08.2021 10:54
Hei Ole, Det er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, men anbefaler deg å kontakte oss direkte slik at vi kan forsøke å hjelpe deg og rette opp i ditt inntrykk av oss. Vennlig hilsen Maren M | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Svindel og bedrag"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble lurt til undertegne ett skriv på at vi var innterresert i fiber nett, ifølge person som var hos oss var det kun for å registrere hvor mange som var innterresert i vårt område. I dag fikk vi 2 fakt på 2x 9000. Vi ble oppringt for norn uker siden av selger fra Homenet og oppgordrett til å bestille. Jeg fortalte at dette ikke var aktuelt for oss. Vi har spurt om kopi av vår bestilling men ikke mottat denne fra homenet.

Svar fra HomeNet
10.08.2021 12:35
Hei, Sven! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg kan desverre ikke gi informasjon om kundekortet du har hos oss grunnet juridiske årsaker knyttet til personvern, men vi vil veldig gjerne at du kontakter oss på telefon 38 99 01 00 eller chatløsningen vår via www.homenet.no så vi kan hjelpe deg videre og gi deg informasjonen du trenger samt hjelpe deg videre med din henvendelse. Våre åpningstider er fra kl 08-21 mandag til fredag Chatløsningen er også åpent fra 10-15 på lørdag og søndag. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste kundeservicen jeg noen gang har opplevd"

Kunne sikkert skrevet en bok med negative tilbakemeldinger men velger heller å stille ett spørsmål til HomeNet? Syns dere det er normalt og god kundeservice å måtte vente over 10 uker får å få tilkobling av fiber når dere lovde at det skulle være oppe å gå mellom 6-8 uker?

Svar fra HomeNet
10.08.2021 09:30
Hei Gio, Jeg er dessverre ikke kjent med din leveranseprosess da jeg ikke har tilstrekkelig informasjon å finne deg med i våre systemer. Det er selvfølgelig leit å høre at du opplever å vente lenge på fibertilkobling. Dessverre har forsinkelser forekommet gjennom en vanskelig tid preget av karantene hos montørene våre kombinert med sommeravvikling. Vi håper vi får muligheten til å imponere med lynraskt fibernett når leveransen er gjennomført. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net
Harald A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Ganske raskt, men kan ikke logge meg inn fra et annet sted"

Ingen IPv6, der med kan jeg ikke bruke SSH for å logge meg på enhver maskin i Home_Net-nettverket hos min mor. Vanskelig med fjernstøtte da. Får heller ikke til "IP-forwarding" for å koble meg til en spesifikk maskin på nettverket.

Svar fra HomeNet
10.08.2021 09:30
Hei Harald, Remote access via SSH kan også settes opp via IPv4, men du må selv administrere slike løsninger med tanke på endringer i brannmur på routeren. Eventuelt kan tredjepartsprogrammer som eksempelvis teamviewer benyttes for enklere oppsett av fjernstøtte. Håper vi får muligheten til å imponere i fremtiden, og takker for ærlig tilbakemelding! Vennlig hilsen Håvard | Home_Net
Thomas S
Kundetilfredshet
"Raskt og godt fiber"

Stabil levereanse, god pris og god kundeservice alt i alt også. Fin ip tv løsning har de også. Hadde fått fem stjerners hvis routerene deres hadde vært bedre.

Svar fra HomeNet
06.08.2021 13:56
Hei Thomas, Godt å høre at du stort sett er fornøyd! Mange takk for flott tilbakemelding, vi setter pris på at du tok deg tiden til å skrive. Vennlig hilsen Maren M | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk for et og et halvt år siden besøk av en selger fra HomeNet. Han solgte meg fiber med lovnad om at fiber kunne føres inn til huset via luftlinje slik som strømmen min. Dette var essensielt for at jeg ønsket tjenesten da jeg forklarte at det var helt uaktuelt å grave opp asfalten i min innkjørsel. Jeg skrev derfor under på nettbrettet han hadde med. I ettertid krever HomeNet at jeg selv må grave kabelen inn til huset selv om avtalen med selgeren var å få det inn med luft. De begrunner det at det er kun ord mot ord og at i kontrakten står det at huseier selv må få kabelen inn til huset. Da jeg ringer selskapet bekrefter en av kundebehandlerne at det er et kjent problem med at deres selgere lover for mye, men selskapet tar ikke noe ansvar for dette. Jeg føler meg lurt og har klagd selskapet inn for Brukerklagenemda. Avbestillingsavgiften for min avtale er på 9 000 kroner, så jeg må når finne ut hvordan jeg kvitter meg med dette selskapet først som sist. Min anbefaling er et helt klart, STYR UNNA!

Svar fra HomeNet
15.07.2021 12:04
Hei. Jeg tror kanskje å si at det er et kjent problem er litt mye, men den type sak er ikke ukjent for oss. Vi er desverre nødt til å forholde oss til det vi har av skriftlig dokumentasjon for avtalen da det blir umulig for oss å vite hva som stemmer når det ikke er dokumentert noe sted. Vennlig hilsen Roar | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig og ustabilt."

Stort sett bare plaget de årene vi hadde Homenet. Det hele toppa seg da en selger kom på døra uten å presentere seg og forklarte at vi kunne betale 300 for å få konkurranse med Telenor. Da jeg sa jeg ikke forsto resonnementet lo han og kjørte sin vei.

Svar fra HomeNet
15.06.2021 13:20
Hei, Eskil! Jeg kan desverre ikke gi informasjon om kundekortet du har hos oss grunnet juridiske årsaker knyttet til personvern, men dette er noe vi definitivt tar med videre hos oss. Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss, og håper at vi kan kunne imponere deg mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Topp kundeservice."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg mistet internettet, og tok kontakt med kundeservice og snakket med Henrik. Han hjalp meg å sjekke alt, og det viste seg at det var brudd på Telenor sin kabel. Tiltross for elendig med beskjeder i fra Telenor, og stading nye lovnader som ikke ble holdt, så holdt Henrik meg hele tiden oppdattert og ga en top service. At Norge er avhengig av Telenor, er bare å beklage, men Henrik gjorde alt som var mulig for å få ordnet opp isaken og å holde meg underretter. I slike tilfeller tar men til og med internett brudd med et smil.

Svar fra HomeNet
13.06.2021 15:51
Heisann, Stig! Tusen takk for at du tok deg tid til og skrive denne tilbakemeldingen til oss. Vi vil ta denne kommentaren med oss videre, og er utrolig glad for at du hadde en god opplevelse med oss. Ha en fantastisk helg videre! Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Renate W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk problemer med nettet for snart to uker siden, og ble lovt montør innen 72 timer. Jeg har fortsatt ikke hverken Internett eller TV! Har forsøkt å ringe selv opptil flere ganger, men får kun beskjed om at det purres på montørene. Vurderer sterkt å bytte leverandør, for dette er helt elendig service!!

Svar fra HomeNet
11.06.2021 20:06
Hei, her høres det ut som det kan ha vært noen misforståelser. Dersom du melder inn en feil til oss som ikke blir løst av den du er i kontakt med første gang, så lages det en sak på feilen. Da skal vår teknisk 2.linje begynne å jobbe med den saken innen 72 timer, altså ikke at det kommer en montør innen 72 timer. Men på den andre siden så er 2 uker noe lenge å vente på montør, jeg ville anbefalt deg å kontakte oss igjen slik at vi da kan får sjekket opp i hvorfor dette tar så lang tid. Eller få tatt yttligere skritt for å passe på at saken bli behandlet dersom det ikke er noe god grunn til at det tar den tiden det har tatt. Vennlig hilsen Roar | Home_Net
Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og skadeverk ved innstallering."

Etter å ha fått innstallert Homenet gjennom borettslaget sitter vi igjen med ødelagte lister, og et stort hull i veggen, og det etter at vi selv måtte borre hull for dem da de ikke klarte. Homenet henviser til deres innleide montør, som vi aldri heller har hørt noe fra for å få reparert skaden, og en mnd etter er det fremdeles ikke reparert. Hverken kundeservice eller lederen for kundesenteret svarer oss. Vi tar saken til Forbrukerrådet. Hold dere langt unna dette selskapet! Det er helt elendig!!

Svar fra HomeNet
09.06.2021 08:24
Hei, dette høres ikke helt bra ut. Det kan stemme at en sak sendes til vår underlevrandør dersom det er de som må rette opp i eventuelle feil de har gjort, men dersom du ikke hører fra de skal vi kunne purre opp saken for deg. Det høres også veldig rart at du ikke får noe svar fra oss dersom du kontakter oss. Nå vet jeg ikke hvordan din sak ligger ann, og detalijer rundt den, men dersom du ikke får svar fra oss ville jeg kontaktet oss igjen. Du kan sende oss bilder av skaden du skriver om på mail til: [email protected] Så kan vi få sett på saken. Vennlig hilsen Roar | Home_Net
Uavhengig
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Totalt fraværende kundeservice"

Ikke opplevd oppgitt fart og solgt inn med ingen binding på telefon, noe som viser seg å være feil. Styr unna!

Svar fra HomeNet
10.06.2021 09:27
Hei, Leit å høre at du har denne oppfatningen av oss. Dersom du mener du har mottatt et annet produkt enn det som ble solgt inn er du velkommen til å ta kontakt med oss direkte slik at vi får sjekket det nærmere. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Trond J. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Helt topp!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med fibernett fra Homenet. Alt fungerer helt topp.

Svar fra HomeNet
07.06.2021 20:05
Hei, Trond. Tusen takk for din tilbakemelding, dette setter vi utrolig pris på :-) Ha en fin dag videre! Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil"

Den er relativt billig i sammenlign med andre og når den fungerer, den fungere veldig bra (dette også fordi vi har 1000MB og en gaming lynrask router). Men, den er alt for ofte ustabil. I noen dager faller nettet helt av for noen sekunder, nok for å kaste deg ut fra et virtuell møte eller samtale. Det som er mest irritabel er at noen ganger er nettet ned flere timer. Det står ingenting i driftsmeldinger på HomeNet siden, og vi får heller meldinger på tlf om at noe er feil, eller at det blir jobb utført i område eller lignende. Når det gjelder andre ting da vi måtte ta kontakt med kundeservisen, fikk vi forskjellige svar til samme problem. Vi bytter...

Svar fra HomeNet
18.05.2021 18:57
Hei, det er synd at du har fått en slik opplevelse. Ettersom jeg ikke finner ditt kundebildet basert på infoen her så kan jeg ikke uttale meg om saken, det stemmer nok til en viss grad at man kan få forskjellig svar fra oss da selvom alle våre kundebehandlere følger samme mal på hvordan ulike problemer skal løses, sitter vi på ulik kunnnskap og erfaring. Saker som ikke blir løst når du er i kontakt med oss meldes da videre til vår teknisk 2.linje, om dette ikke er gjort hos deg anbefaler jeg at du kontakter oss igjen, da man ikke skal oppleve de problemene du beskriver her. Vennlig hilsen Roar | Home_Net
Christina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Svindleri fra A til Å."
3 syns denne omtalen er nyttig

De sendte en ung gutt på dørene i nabolaget før å få underskrifter hvis man var interissert i bredbånd i nabolaget. Plutselig viser det seg at det er en bindende påmelding. Gutten fra homenet lyger oss rett opp i fjeset. Når de siden lover at installasjonen skal vare i box i uke 20, i 2020. Nå er vi i mai 2021 og fortsatt ikke noe installering, da vi gir beskjed om at vi ikke ønsker dem lenger på grunn av at de ikke holdt fristene sine påstår de at de ikke kan kansellere avtalen. De har ikke heller en faktura avdelingen du kan ringe (de svarer KUN på mail). Useriøsere firma får man lete etter. Dessverre er min erfaring med homenet meget dårlig.

Svar fra HomeNet
14.05.2021 14:56
Hei, Christina! Vi beklager for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg har desverre ikke din kundeinformasjon foran meg, men vil gjerne at du kontakter oss på telefon 38 99 01 00 og velger tastevalg 3 for vår fakturaavdeling som er åpent fra kl 08-16 mandag til fredag. Dette høres ikke riktig ut, så vi vil gjerne ha mulighet til og skape en dialog så vi kan komme frem til en løsning. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Svein H. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke det de lover"

Dårlig wifi med Homenet premium. 2 år med meget dårlig erfaring leverer ikke på hastighet og meget ustabil leveranse. De sier de gir 1000/1000fibernett til huset mitt, men det kommer bare til huset. Det funker meget dårlig på WiFi, når jeg samlinger med tidligere leverandør. De mener det er slik at man må koble alt med kabel til ruteren, ellers kan man regne med dårlig nett. Det er min feil at det ikke funker.? Andre wifi ødelegger mitt signal påstår de. Når jeg forlanger at de kommer og måler hastighet og sjekker stabilitet «truer» de med at da må du betale kostnaden for dette, 2000 - 3000 kr. Til slutt sender de en link som gir veileding om hvordan måle riktig! Jeg får levert 1000/1000 og forstår at hastigheten målt på wifi blir langt lavere men ikke at den normalt blir liggende på +- 350. På hytta, i et hyttefelt har jeg 500/500 fra Altiboks og måler på samme måte ca 500 ned og 450 opp. Jeg vil nå ta et initiativ slik at jeg får Altiboks her hjemme. Styr unna dersom du enda har et valg!

Svar fra HomeNet
03.05.2021 14:09
Hei Svein, Det er meget leit å se at du opplever problemer med WiFi signalet i din bolig, selv om hastigheten tilgjengelig på fiberlinjen er 1000/1000mbps inn til boligen. Det er mange variabler utenfor vår kontroll som påvirker hastighet, stabilitet og generell kvalitet på WiFi signalet du mottar i boligen. Eksempelvis fysiske hindringer som betong/murvegger, radioforstyrrelser eller utdaterte enheter lokalt på nettverket. Vi anbefaler å se denne lenken for mer informasjon angående sistnevnte: https://www.homenet.no/bad-apples/. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe og ønsker gjerne at du kontakter oss på telefon 38 99 01 00 eller chat via vår hjemmeside for et grundig feilsøk av din linje og eventuelle forstyrrelser på WiFi signalet. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig informasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

3 år siden var de på døren og loddet stemning i området for Fiber. Jeg var intr. våren 2021 er det fortsatt ikke noe som er levert av utstyr - gravd-lagt fiber i området. Jeg har i snitt sendt spm om fremdrift 3-4 ganger i året siden de var på døren, og samme svar er 'venter på entreprenør'. Eneste tegn til 'liv' var at de ringte høsten 2020 fra Rikstv ( leverandør av tv pakken til Homenet) og sa de hadde aktivert tv pakken... ikke hadde jeg hørt noe om det, ikke utstyr, ikke fiber var lagt, så det stoppet jeg tvert.. Ringte til slutt etter jul 2021 og sa jeg ikke ville stå som intr. mer og hadde ordnet meg selv med annet opplegg ( mobilt bredbånd fra GET/Telia, som funker strålende) Dette var det full forståelse for og ingen problem . 2 mnd etter dette daler det ned en faktura på 9000 kroner for kontraktsbrudd fra homenet.... Dette løste seg heldigvis etter en mail hvor jeg ganske klart sa i fra om dette.

Svar fra HomeNet
30.04.2021 12:55
Hei, Stian! Tusen takk for din tilbakemelding. Vi vil ta dette videre for å bli bedre og lære av våre feil, og håper på og kunne imponere deg i fremtiden om vi noen gang krysser veier på ny. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR