Bredbånd

HomeNet omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
0
av 12 innen
bredbåndsleverandør
57%
anbefaler
HomeNet
Filtrer omtaler
170
58
18
26
147
Sorter omtaler etter
Viser av 419 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Omid F. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Hold deg unna!"

De er lureri ☹️ Jeg fikk E-post om en måned gratis nett. Ok takket jeg til det tilbudet, men det sto med liten skrift helt nederst om at jeg inngår ny kontrakt med 1 år binding. Jeg hadde vært kunde i ett og halvt år, så nå måtte betale i 9 måneder når jeg sa opp abonnementet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uten nett flere dager/gjentatte ganger"

Har vært uten nett i flere dager nå. Jeg snakker med homenet og de sier de skal feilsøke å ringe meg opp igjen. Det skjer ingenting. Det er elendig service, og det virker som de ikke bryr seg om kundene sine. Jeg angrer virkelig på at jeg har valgt dette selskapet da jeg må forholde meg til daglige ustabiliteter og at jeg plutselig ikke kan vite om nettet mitt forsvinner ut av det blå i noen dager. Hold dere unna dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig ustabilt"

Det å levere internet skal i disse dager være en smal sak, men Homenet presterer å feile på dette området. Oppkobilingen deres er utrolig ustabil, og flere ganger om dagen vil linjen kollapse med store mengder packetloss og høy latens, samt tap av båndbredde. Hold dere unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Norges verste kundebehandling"

Lover gull og grønne skoger, tar ikke ansvar for selskapets feil og belaster 3000 kroner i bruddgebyr fordi de ikke kan videreføre avtalen til ny adresse som de bekrefter da jeg inngikk avtalen. Siden jeg fikk dette muntlig fra selger og ikke kan henvise til skriftlig bekreftelse vil de da kreve inn 3000 kroner for internett jeg har hatt i en måned. Ingen i selskapet vil ta ansvar men setter meg videre til avdeling etter avdeling. STYR UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"HOLD DEG UNNA!!"

Verre kundeservice skal man lete lenge etter! Montør dukket ikke opp 2 dager på rad, ga beskjed samme dag som de skulle komme og montere opp. Kundeservice var ekstremt frekke... velg alt annet enn homenet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Beste kundeservice jeg har opplevd"

Dette er første omtalen jeg noen gang skriver, men jeg har aldri opplevd så bra kundeservice før!
Da sameiet nå fikk bredbånd fra Homenet var jeg sein med registreringa på nett. Homenet hjalp meg med en gang gjennom registreringa på torsdagskvelden, og kommende søndag var nytt fiber i leiligheten på plass.
Da jeg skulle hente TV-boksen fra viasat, var denne i huseiers navn. Både viasat og Homenet kunne ikke gjøre noe for å endre navnet på eier av avtalen da jeg hadde fått bindingstiden, så Homenet tilbydde å ringe Viasat for meg, for å finne en løsning. Imponerende! Internettet funker veldig bra etter første uka.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Jeg synes homnet er det verste nettet som finnes, jeg og en kompis skulle spille fortnite men nettverket var så dårlig at det ikke gikk, nettverket datt ut og inn hele tiden og det var ikke komfortabel opplevelse

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Hold dere unna"

Måtte ta homenet da det eneste alternativet var NextGenTel der jeg bodde, men jeg burde virkelig tenkt meg om. Veldig ustabilt nett, usympatisk kundeservice og bindingstid på 12 måneder som jeg ikke ble informert om før jeg skulle avslutte abonnementet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabil leveranse med god kvalitet"

Etter overgang fra kabel-TV til fibernett (FTTH) har jeg ikke opplevd nedetid eller stabilitetsproblemer, har samme gode hastighet ned og opp, og prisen har gått ned.

Kundeservice har svart raskt på det lille jeg har spurt om, men jeg har ingen erfaring med feilretting da vi ikke har opplevd noen feil siden installasjon.

Eneste jeg har å utsette på Homenet er at de ikke har prioritert å rulle ut IPv6. Kundeservice kommer med et prefabrikert svar om at det ikke er nok folk som vil ha det. Derfor trekk på 1 stjerne.

Svar fra HomeNet
03.07.2018 20.40
Hei Eric!
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Kjempe fint å høre at du er så fornøyd, da føler vi at vi har gjort noe riktig. Skulle det likevel oppstå noe problemer i fremtiden så vet du alltids hvor du kan nå oss. Vi jobber med å få på plass IPv6, men har dessverre ikke noe informasjon på når dette vil skje enda, vi skal prøve å holde dere som kunder oppdater så snart vi har mer informasjon.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Snakker større enn de leverer"

Det er surt å ha så dårlig nett at du ikke kan streame netflix på dårligste kvalitet, når naboer i samme bygg får 100/25 linjer av andre selskap uten problem. Det er langt mellom virkeligheten og slagordene "Bredbånd er like viktig som vann og strøm" og "Vi mener at gode nettopplevelser burde være en menneskerett"

Vi var relativt fornøyd i forrige leilighet, og ved flytting spurte vi om vi kunne fortsette abonnementet på ny adresse. Det var selvfølgelig ingen problem sa de, men nettet på den nye adressen har vært et mareritt. Da det hadde gått 1 år fra vi originalt bestilte nett ville vi si opp, men visstnok blir bindingstiden fornøyet når man flytter (noe vi aldri ble informert om over telefonen).

Det siste halvåret har bestått av nesten daglige problemer med nettet, og samtaler med kundesenteret som ikke går noen vei.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Når det funke så funke det"

Funke bra når det funke, fra tid til annen så kan det være problemer. Men det ordner seg som regel kjappt etter en prat me kundeservice. Kundeservice bruker en del tid på å svare når man ringer, så du må ikkje ha det førr travelt om du må ringe dem. Heldigvis ikkje så ofte d må gjøres 🙂

Svar fra HomeNet
26.06.2018 10.01
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no, og ønsker deg en riktig god sommer!
Ta kontakt med oss skulle du ha noen spørsmål eller problemer.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Den værste internet som fins"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke set på en eneste film uten at den stopper opp!!!! Jeg kan ikke gå på instagram! Har kontaktet HomeNet tusen ganger. Sier at de sjekker opp linjen men det skjer ingenting!!! Jeg er virkelig dritt lei av den. Plus har de oppsigelsestid OK, men når man skal reise bort fryser de ikke den opp engang. De sier jeg har fått stor hastighet i forhold til hva jeg betaler. Hva skal jeg med den hvis ikke den fungerer i det hele tatt??

Svar fra HomeNet
25.06.2018 22.06
Hei Mina,

Beklager å høre du opplever tjenesten slik, dette ønsker vi selvsagt å se mer på.
Derfor be jeg deg ta kontakt med oss på telefon for et videre feilsøk, du kan også ta kontakt med faktura avdelingen mellom 08-16 så kan de fryse abonnomentet ditt i opp til 3 mnd.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Vært uten nettforbindelse i ukesvis uten at selskapet kontrollert hva feilen består i"

Det er hyggelige folk i serviceavdelingen. Det er dessverre til liten trøst når man er uten nettforbindelse i ukesvis uten at selskapet får kontrollert feilen. Blitt lovet flere ganger at montør skal sjekke forholdene, uten at noe skjer. Dette har sin årsak i utrolig mye rot innad hos HomeNet. Også Ustabilt nett i lang tid

Svar fra HomeNet
06.06.2018 14.36
Hei,

Beklager å høre at du opplever nettet slikt. Vi ønsker at du tar kontakt med oss på chat eller telefon så skal vi få sjekket opp i problemene du opplever og finne en rask løsning.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og umulig"

Må hele tiden restarte modem og ruter. Hver gang vi opplever problemer og ringer inn skal de «følge med» og «overvåke». Ojsann, problemet gikk visst over av seg selv, da var det vel aldri noe problem. Så skjer dette igjen og igjen... og i avtalevilkårene har de fraskrevet seg alt ansvar, så ikke noe vits å spørre om noe erstatning e.l.

Svar fra HomeNet
30.05.2018 14.07
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Beklager å høre dette er tilfellet, vi ønsker selvsagt å finne ut hva dette problemet kan være. Derfor ønsker vi at du sjekker om både wifi og kabelet nett slutter å funke før du kontakter oss for et videre feilsøk slik at vi enklere kan finne en løsning på problemet.

Kompensasjon skal du selvsagt ha for problemet du opplever og vil her at du kontakter faktura slik at de kan sjekke dette for deg.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Sævar B. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Under middels kundeservice"

Holder ikke det som loves i reklame. Bruker i reklame telefonnummer som ikke er i bruk. Gir lite tillitsvekkende veiledning ved valg av produkter. Lang og sen leveringstid av tjenester.

Svar fra HomeNet
28.05.2018 10.08
Hei,

Takk for din tilbakemelding på bytt.no. Beklager at du opplever oss slik, dette ønsker vi selvsagt og se på. Når det gjelder leveringstiden er den normalt 2-4 uker. Gjerne kontakt oss på chat eller telefon så skal vi få rettet opp i evt feil med tilbudet eller behandlingen du har fått.

Vennlig hilsen
Bastian | HomeNet
Camilla K. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Følger ikke opp nye kunder med svar."

Styr unna, de klarer ikke å følge opp nye kunder som binder seg til fiber avtale.
Aldri noe svar som helst.
Mvh
Camilla K* G*

Svar fra HomeNet
28.05.2018 12.11
Hei Camilla,

Beklager at du opplever oss slik. Om det er noe vi kan gjøre for deg her ønsker vi selvsagt det. Gjerne kontakt oss på chat eller telefon så skal vi hjelpe deg.

Vennlig hilsen
Bastian | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Oppgitt"

Må være det dårligste nettet jeg har hatt noensinne. Kobler ut veldig ofte og må restarte. Henger seg opp og tar veldig lang tid når man skal inn på forskjellige aper på Apple TV. Veldig rart at det skal være sånn når man bor midt i Tønsberg senter.

Svar fra HomeNet
28.05.2018 10.25
Hei Kim,

Beklager å høre at du opplever nettet slikt. Vi ønsker at du tar kontakt med oss på chat eller telefon så skal vi få sjekket opp i problemene du opplever.

Vennlig hilsen
Bastian | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Sender modem på feil adresse"

Sender modem på feil adresse. Har tatt kontakt med HomeNet, de da vil sende et nytt modem på riktig adresse. Nå er 8 dager og jeg har ikke fått den.

Svar fra HomeNet
12.05.2018 22.14
Hei,
Beklager å høre dette har tatt lang tid, vi ønsker at du tar kontakt med oss på telefon/ chat slik at vi kan sjekke opp dette.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Norges dårligste leverandør av TV og internett"

Det er så mye som er dårlig at det er krevende å liste opp.
- Lover ting de ikke holder.
- Mange beboere har vært uten både tv og
Internett i lange perioder.
- Kundeservice opptrer lite ydmykt med
tanke på alle problemer vi har hatt. De
tilbyr heller ikke kompensasjon for alle
dager uten nett og tv. Den ene gangen vi
ble tilbud om kompensasjon fulgte de det
ikke opp.
- Jeg ba de komme ut før påske for å
sjekke alle problemer. Homenet har
enda ikke vært her. Vi måtte garantere at
vi tok kostnader hvis den enkelte hadde
gjort noe feil, noe vi garanterte.
- Folk har ringt kundeservice, får tv signal til
å virke før det kort tid etter forsvinner. Så
gjentar samme prosessen seg til folk
bare gir opp og bare konkluderer med at
de er uten signal og ikke orker å bruke tid
på dette.

Svar fra HomeNet
12.05.2018 21.53
Hei igjen,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .
Som jeg tidligere har skrevet til deg, ønsker vi selvsagt å finne en ordning her. Du vil høre fra meg iløpet av kort tid, beklager igjen hvordan denne opplevelsen har hvert, vi håper vi kan endre dette.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Byttet til HomeNet fra Telenor"

+ Hyggelig og rask kundeservice.
+ Problemfritt bytte.
+ God trådløs dekning på medfølgende bredbånds modem.
+ Stabil og god hastighet etter bytte.
+ Selgere hos HomeNet virker ærlige vedrørende hastighet.

- Meny i modem kunne vært mer oversiktlig og enklere.
- Modem kan ikke henges opp på vegg.
- Ikke mulighet for og bestille tilleggstjenester.

Alt i alt veldig fornøyd med HomeNet og er et bra alternativ til Telenor hvis man kun trenger internett aksess uten ekstra tjenester.

Svar fra HomeNet
03.05.2018 11.30
Heisann Eivind,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Godt å lese du er fornøyd med med både bytte, kundeservice, stabilitet, hastighet og ærlighet. Vi fortstår at det kan være noe minus ved modemene våre, og at funksjon ofte kunne vært bedre, samme også med muligheten for å henge dette opp.

Per i dag har vi desverre ikke noe tilleggstjenester på ADSL/VDSL abonnementer, men dersom du har fiber vil du ha denne funksjonen inne på "Din side". Vi håper også at vi i senere tid kan levere et mer tilfredsstillende modem som imøtekommer dine ønsker.

Ha en din dag!

Vennlig hilsen
Filip| HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Beste nettleverandør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri hatt problemer med Homenet.. beste internett selskap jeg har vært borti... Vil anbefale det til alle

Svar fra HomeNet
26.04.2018 13.04
God dag Marit!
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Musikk i våre ører!
Kjempe fint å høre at du er så fornøyd, da føler vi at vi har gjort noe riktig. Skulle det likevel oppstå noe problemer i fremtiden så vet du alltids hvor du kan nå oss.

Ha en fortsatt fantastisk dag videre Marit!

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Marius I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke vært borti lignende.. Homenet byttet fakturaløsning fra papir til e-post UTEN å spørre så når en måned hadde gått så stengte du internettet mitt å sa jeg måtte betale 500 kr extra for at de hadde stengt det...å var frekk nok til å si at jeg hadde bed om å bytte faktura løsning selv å la på røre til meg...

Svar fra HomeNet
24.04.2018 10.12
Heisann Marius,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Dette var merkelig. Det er absolutt ikke slik det skal være. Vi vil gjerne hjelpe deg med å se på dette, skulle det være aktuelt for deg å komme tilbake må du bare gi oss en beskjed og referere til henvendelsen så skal vi se hva vi kan få til her. Vi beklager så mye for at dette ble til store utfordringer for deg, dersom dette er noe som vi er skyld i skal det selvfølgelig ikke gå utover deg.

Du må gjerne også ta kontakt med oss over live chat på våre hjemmesider dersom det skulle være noe du ønsker å diskutere videre.

Ønsker deg en fin dag videre og takker for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding på slikt.

Vennlig hilsen

Filip| HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Billig nettlinje, men kunne spart seg for de begrensede Zhone modemene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Disse modemene de leverer kan ikke selv bridges.
Man må ringe inn til support slik de kan bridge den for deg over internett.
....men om litt så går instillingene tilbake. Hva gjorde jeg da nå? Kjøpte eget Adsl modem på nettet.
Har nå vært problemfritt i flere år.

Svar fra HomeNet
18.04.2018 13.43
Hei Anders,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Det er korrekt som du sier at vi må bridge modemet hos oss. For noen skaper dette litt ekstra bry og kunne vært løst mye bedre ved at dere fikk tilgang på dette selv. At instillingene går tilbake er litt ukjent, men vi vet at det skjer dersom det blir utført reset av modemet.

Vi håper å senere kunne tilby en lettere løsning på dette, men desverre er det ikke slik i dag. Godt å høre du er fornøyd med bredbåndet ellers, vi setter stor pris på tilbakemeldingen og tar dette videre.

Du får ha en fortsatt fin dag videre!

Vennlig hilsen
Filip | HomeNet
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ustabilt nett. Nettet skulle aldri svikte.. Sa de"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ustabilt siden dag 1, dårlig kundeservice.
Aldri skrevet en anmeldelse i hele mitt liv, så det sier litt.

Caroline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Var to måneder uten internett eller TV"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi skulle få fiber-nett i borettslaget fra HomeNet. Den dagen kabler og div. skulle legges i hele bygget rakk de ikke å gjøre ferdig min leilighet. Det var visst svært vanskelig for de som jobbet på kundeservice å få ordnet en ny installasjon. "Du er lagt til i systemet, så du må bare vente." – eller noe i dur, fikk jeg som svar hver gang jeg ringte og spurte. Det resulterte i litt over to måneder uten hverken internett eller TV. Det er ganske drøy kost i 2018. (Fikk hørt en del på radio, da ...) Fikk ingen erstatning, og jeg måtte selv be om å få slippe å betale for de to månedene jeg ikke hadde internett i boligen min ...

Dette bør vel kunne gå litt mer smertefritt en slik jeg opplevde det?

Søk Bytt.no