Bredbånd

HomeNet omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
3
av 12 innen
bredbåndsleverandør
55%
anbefaler
HomeNet
Filtrer omtaler
180
61
19
31
165
Sorter omtaler etter
Viser av 456 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Jeg lurer på hva som skjer med internett'n min."

Ubrukelig trådløs ruter, tidvis ustabilt nett. Fikk beskjed om å kjøpe nytt utstyr selv.
Ingen kontroll på hva underleverandør driver med ved fiberbrudd.
Kundeservice som virker likegyldig og ikke har systemer for å følge opp en sak.
Har vært uten fiber fra mandags morgen (et brudd som Homenet ikke er skyld i). MEN: De fikk melding tirsdag. Nå er det fredag ettermiddag. ingen info tilgjengelig om hva som skjer. Blir mye Ludospilling i helgen....

Fredrik, Bergen

Ikkefornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Flytt aldri med Homenet"

Homnet har vi hatt i mange år, vi har alltid vært fornøyd.
Nå skal vi flytte, da går vi fra opp til 60 mbit, til 14-21 mbit. For nesten samme pris.
Vi er under binding, men skal vi flytte så må vi binde oss til 12 nye mnd, men da med ett langt dårligere produkt enn det vi har nå.
Det er jo helt høl i huet. Jeg vil aldri anbefale Homenet igjen til noen.
De har vilkår som ingen andre enn Homenet kan være fornøyde meg.

Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna!"

Jeg unner ikke mine verste fiender befatning med Homenet. Gjentatte henvendelser via telefon og chat grunnet feil på linjen førte ikke fram. Bare lovnader og løgner. Smigrer seg inn med å kutte en hundrelapp på månedsprisen, for så å true med å fakturere for et år da jeg sa opp innenfor angrefristen (Homenet fulgte ikke opp med å fikse linjen, men var derimot kjappe med å fakturere for tjenester de ikke leverte). Det er bortimot utrolig at dette selskapet får holde på. Jeg var uten nett i nesten en måned, tross det klarer bandittene å sende ut faktura for tjenesten de ikke leverer! Man synes nesten synd på disse åpenbart evneveike menneskene. Min erfaring er ikke unik - jeg har flere bekjente som opplevde eksakt det samme: når ting fungerer er alt ok, når det blir trøbbel med leveransen (og det blir det før eller siden) kan du glemme skikkelig behandling, men snarere forberede deg på en langvarig tørn i ei skikkelig hengemyr. Ta mitt råd: styr unna Homenet for enhver pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Værste internettforhandler jeg har vært borti"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi skiftet eierskap og de sa det var greit. De tar da å stenger linjen vår, slik at vi ikke har internett i flere uker. Ringer de konstant og de påstår at det ikke er problemer med linjen men heller routeren. De sender inn en operatør men han finner ikke ut problemet. Jeg sier selv til de at jeg er ganske sikker på hva problemet er (at for å skifte eierskap så bare annullerte de hele linjen og internettet vårt for å bestille en ny linje istedenfor å bare skifte navn på den som skal få regningene) men de sier at alt ser bra ut på deres side. Det går flere uker og til slutt funket internettet som det gjorde tidligere.

Også skulle jeg flytte, og internettet stod i mitt navn. Da måtte jo min romkamerat gå gjennom det samme igjen fordi de klarer visst ikke å gjøre enkle oppgaver. Han skifter eierskap i sitt eget navn men de fortsatte å sende regninger til meg, som bor 4 timer vekke fra leiligheten. Til slutt sendte de regninger i hans navn, men de sendte det til min adresse. 4 timer vekke.

TLDR: Selvom de har greie internett hastighet for bredbånd så bare unngå å bestill fra disse, de gjør alt for å gjøre det vanskelig for deg, kunden, som betaler. Værste firmaet jeg har vært borti.

Svar fra HomeNet
13.09.2018 17.54
Hei,
Slik skal det selvsagt ikke være, dette må vi selvsagt bare beklage. Dette synes jeg var veldig merkelig ettersom du skal ikke miste nettet når et eierskifte blir tatt, så her må det ha gått noe galt.

Beklager igjen og håper du kan revurdere oss som internett selskap til neste gang.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Gustav D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brudd på kabel i nabolaget. Nett og TV borte i 2 døgn. Ingen informasjon, ingen tilbakemelding og kundeservice kunne ikke bidra med noe relevant informasjon.

Svar fra HomeNet
13.09.2018 14.37
Hei,
Beklager å høre dette, vi ønsker selvsagt å holde deg / dere som kunder så godt oppdatert som mulig når det kommer til feil å feilretting.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Morten E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Veldig fornøyd med HomeNet"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig fornøyd med HomeNet. De tilbyr god hastighet til en god pris, og de gangene jeg har måttet snakke med kundeservice så har de vært veldig hyggelige og behjelpelige.

Svar fra HomeNet
05.09.2018 22.48
Hei, 

Takk for din omtale her på bytt.no. Vi setter stor pris på at du er fornøyd med oss og håper at det holder seg slik i all fremtid.
 
Vennlig hilsen 
Bastian | HomeNet
Jan-Inge
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Må ringe konstant for å få hastighet på nettet..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det blir stadig lovet løsninger som fungerer i 2 timer til 2 dager, så er det pån igjen.
Før jeg gikk over til Homenet forklarte jeg hva jeg bruker nettet til. Altså mye streaming gjennom tredjepartsprogramvare. dette skulle ikke være noe problem. Jeg er på router nr. tre nå, som fortsatt ikke løser problemet.. Hvorfor ikke bare ærlig å si at dette klarer dere ikke,
Jeg har snakket med teknisk avdeling mange ganger. De fleste har jeg forklart hva jeg har gjort, da de ikke har innsikt. Møter jeg noen med innsikt blir jeg fortalt at de jeg allerede har pratet med ikke har peiling. Hvordan i alle dager skal det være mulig å løse problemer uten kompetent utstyr og folk? Jeg har også fått beskjed om å kjøpe en egen router, men jeg leier vel vitterlig en ruter allerede som jeg ble lovet at skulle fikse mine problemer?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Homenet har bransjens mest useriøse og inkompetente eiere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sletter kritikk på fb, og til slutt stenger de meg ute. Nå jeg spør hva grunnen er, evner de ikke å gi noen grunn til det. Dette er absolutt bransjens verste bedrift. Skal lete lenge etter eiere og ledere som så tydelig og bevisst er ute etter å lure folk. Det finnes ikke noe positivt å si om denne bedriften. Det ville i så fall være løgn, fra min side.

Svar fra HomeNet
05.09.2018 22.14
Hei, 

Vi takker for din omtale her på bytt.no . Vi skal ikke slette kritikk på facebook med mindre teksten inneholder støtende ord. Beklager her at du har opplevd oss slikt. Gjerne send oss en e-post på hvorfor du er misfornøyd med oss slik at vi kan se nermere på det. 
 
 
Vennlig hilsen 
Bastian | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fungere bra og er fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg buker Homenet nå flere år, og er fornøyd, men innimellom fungere dårlig, vet ikke hvorfor, ønsker å ha stabil nett

Svar fra HomeNet
05.09.2018 22.12
Hei, 

Vi takker for din omtale her på bytt.no  og setter pris på at du er fornøyd med oss. Når det gjelder problemene du opplever innimellom er dette noe vi ønsker å se nermere på. Gjerne kontakt oss på 38990100 eller chat via www.homenet.no, så skal vi finne en løsning på dette.
 
 
Vennlig hilsen 
Bastian | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Hadde noen spørsmål ang fibernet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk svar på mine spørsmål og god veiledning ++ han kom med sin erfaring og synspunkter ang spørsmål jeg hadde.😊👍

Svar fra HomeNet
05.09.2018 21.26
Hei, 

Vi takker for din omtale her på bytt.no, og setter pris på at du er fornøyd med hjelpen du fikk i fra oss :)
 
 
Vennlig hilsen 
Bastian | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kudeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjempe fornøyd med kundeservice og teknisk support. Føler deg velkommen og alt blir ordnet der og da , spesielt imponert over teknisk support

Svar fra HomeNet
05.09.2018 21.22
Hei, 

Vi takker for din omtale her på bytt.no . Vi setter også pris på at du er fornøyd med oss!
 
 
Vennlig hilsen 
Bastian | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Hjelpsomme, god veiledning og rast svar."
1 syns denne omtalen er nyttig

De er veldig hjelpelige med alt, svarer også raskt og fikser det som er problemet med engang.

Kunne de har blitt bedre med kraftig Internett for et stort plass.
I alltid anbefaler jeg personlig.
PS ! Billig, altså god pris for det man får.

Svar fra HomeNet
05.09.2018 21.21
Hei, 

Vi takker for din omtale her på bytt.no . Vi setter også pris på at du er fornøyd med oss og at du personlig anbefaler oss til andre!
 
 
Vennlig hilsen 
Bastian | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Lett å få kontakt med"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde Internett problemer. Tok kontakt,og møtte på en meget tålmodig mann. Han løste problemene for oss på direkten, enda det tok litt tid. All ros til han.

Svar fra HomeNet
05.09.2018 21.19
Hei, 

Vi takker for din omtale her på bytt.no . Vi setter også pris på at du er fornøyd med hjelpen du fikk i fra oss!
 
 
Vennlig hilsen 
Bastian | HomeNet
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Borettslaget hadde nett fra GET. Det fungerte! Styret i borettslaget valgte å gå over til fiber fra HomeNet. (overkjøring). Resultatet ble "overkjøring " ved monteringen. Ruteren ble satt bort i en krok så det ble dårlig signaler en vi hadde før. Vi har også tv i ett annet rom. Det kunne vi glemme. Da må vi kontakte en montør for å få den opp å gå. En kostnad som vi må ta selv. Tv bilder er brukbare MEN stopper opp i tide og utide. Ikke er det mulig å få byttet kanalene i "pakka". Vil en ha andre kanaler må en betale ekstra. Hos Get kunne vi bytte kanaler uten problemer.

Svar fra HomeNet
05.09.2018 21.17
Hei, 

Vi takker for din omtale her på bytt.no . 

Når det gjelder problemene du opplever med tjenesten er det noe vi ønsker å se nermere på. Ønsker her at du kontakter oss på 38990100 for et feilsøk. Vi ønsker selvsagt å finne en løsning på dette.
 
Vennlig hilsen 
Bastian | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lover lynraskt nett, leverer null nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har nylig byttet til fiber homenet i borettslaget (hadde før kabel fra get) og har fra denne dag ikke kunne spille musikk i stua eller strømme en serie uten hakking. Utrolig dårlig at de leverer en router som ikke gir nok signal og ber oss om å selv gå ut å kjøpe en dyrere router. Sjekker jeg selv hastighet er den nede i 15, men lovnad om 1000. Dette går ikke homenet - vi klager dette videre i borettslaget.

Svar fra HomeNet
05.09.2018 21.12
Hei, 

Vi takker for din omtale her på Bytt.no. 

Dette hørtes ikke bra ut. Dette er noe vi selvsagt ønsker å finne en løsning på. Ønsker derfor at du kontakter oss på 38990100 for et feilsøk.
 
Vennlig hilsen 
Bastian | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Aldri vurder å bytte til Homenet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet nylig inn for 4 uker siden og måtte bytte til homenet. De første 2-3 ukene hadde vi ikke trådløst nett i det hele tatt, og fikk beskjed om at bare kablet nett funker, og at de ikke kunne garantere trådløst nett. Vi ble bedt om å kjøpe ny ruter, så vi punga ut med enda 1000kr for å få nettet til å endelig funke. Det funka nogenlunde som det skulle, fikk nett og alt, men nede var det igjen etter en dag. Vi ble stått uten nedt i enda 4 dager, og de klarte til slutt å fikse det. 4 dager med fungerede nett gikk, og vi fikk melding om at ‘Kjære kunde. Nå skal problemet med sentralen være løst. Dersom du fremdeles ikke kommer på nett, må du restarte ruteren din’. Noe som er svært merkelig, da vi hadde fungerende nett i god tid. Nettet ble borte og vi måtte restarte ruter. Selv etter omstart så funka det ikke, og nå står jeg uten nett igjen. For ikke å nevne at vi betaler for 500/500 mb/s opp og ned, men får bare maks 200 opp og ned. Kundeservicen dems er forferdelig, ikke tåler de kritikk og ikke klarer de å hjelpe. Ringer du til homenet sin kundeservice, er det stor sjans for at du møter på en som har null peiling om det som angår din situasjon. En feiltakelse til fra Homenet, og vi går til medie med denne saken. Dette akter vi ikke å tape penger på.

Svar fra HomeNet
05.09.2018 19.47
Hei, 

Vi takker for din omtale her på bytt.no . 

Beklager her at du opplever tjenesten slik du beskriver her. Dette er noe vi selvsagt ønsker å ordne opp i, og ønsker derfor at du tar kontakt med oss igjen på telefon for et feilsøk.
 
Vennlig hilsen 
Bastian | HomeNet
Trond A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Leverer halv hastighet, dårlig kundeservice."
1 syns denne omtalen er nyttig

Nå er jeg som mange andre i praksis låst til Homenet fordi borettslaget mitt har avtale med de, men hvis jeg hadde hatt muligheten skulle jeg gjerne byttet. I dag så er jeg avhengig av å ha en 4G ruter i tillegg til linjen fra Homenet fordi tjenestekvaliteten er for lav. Når homenet fungerer så fungerer de greit. Jeg får mellom 50 og 80% av hastigheten jeg betaler for opp og jevnt 60% ned, noe som ikke er fantastisk men til å leve med.

Svar fra HomeNet
30.08.2018 21.18
Hei Lasse,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Om du ikke mottar hastigheten og tjenestekvaliteten du skal ha, ønsker vi selvsagt å finne en løsing på dette. Derfor ber vi deg ta kontakt med oss på telefon for et videre feilsøk.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hastighet - prisen øker konstant"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har dårlige erfaringer med HomeNet. Hastigheten er langt unna den lovede, og derutover kommer der konstant meddelelser om prisøkninger - senest i dag hvor jeg mottok meddelelse om en månedlig leie på 19,- for modemet (som jeg i øvrigt kjøpte ved opprettelsen av forbindelsen.

Har kun HomeNet da det i øyeblikket er den eneste leverandør i vårt område. Håper at det snart blir mulig å skifte til en annen leverandør.

Svar fra HomeNet
30.08.2018 21.18
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no

Beklager å høre du har problemer med hastigheten din, dette ønsker vi selvsagt å fikse. Derfor ber jeg deg ta kontakt med oss på telefon for et videre feilsøk slik at du kan få hastigheten du betaler for.

Når det kommer til modem leie osv, har du som regel 12 mnd gratis modem leie fra du tegner abonnement hos oss etter dette må man betale dessverre.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Joshua G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Super service!"
1 syns denne omtalen er nyttig

I've had homenet for 2 years now, and only experienced 1 outage for 12 hours (someone pulling the wire at the junction). Their service is superb, with very honest chats online about their competition, and a really reliable and stable net.

Svar fra HomeNet
30.08.2018 21.17
Hi,
Thank you for your mention here at bytt.no.


Sincerely
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"The speed is outstandingly low!"
1 syns denne omtalen er nyttig

I have never experienced such a low speed. According to speedtest it is 1 Mbps on download (!). Really disappointed. let's see if they react on the claim

Svar fra HomeNet
30.08.2018 21.17
Hi,
Sorry to hear this, we would like that you contact us by phone so we can take a futher troubleshoot.

Sincerely
Mads | HomeNet
Kris D. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice?"
3 syns denne omtalen er nyttig

HomeNet fremstår som veldig forvirrende da de sender ut meldinger ved stengning av nett f.eks. der det blir informert om gebyrer osv om man ikke betaler, det er ok. Det som etter betalt regning skjedde var at jeg allikevel fikk gebyr på 500(!!!) for stengt linje. "Nei jo, det er to forskjellige ting" En melding som sier "Du vil få 500,- i gebyr om det ikke betales innenfor tiden" og en melding som sier "Du får et gebyr på 500,- på neste regning" av ingen grunn fikk jeg denne.
Snakket med kundeservice som "Viser til samtaler" og "jeg ser du ikke har ringt" da og da... Snakk om og hjelpe en kunde å få oversikt, ved å si at han lyver. Ikke fornøyd med HomeNet, ikke fornøyd med linjen som har vært utstabil (men de ser ikke noen feil her, det må være routern min) som forsåvidt er helt ny, og takler nettet mer en bra nok. Nei, dette er ikke noe jeg anbefaler videre til noen. Synd man bor i blokk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Svinger enormt, halvparten av hastighet lovet. Fungerer så vidt (egentlig ikke) til nettaviser."
2 syns denne omtalen er nyttig

Skuffet. Enormt sving på nett, sittet en kveld og kjørt hastighetstester på nett og går fra ingenting og maks 19mbps. Under halvparten av hva lovet. Stopper opp hvert femte minutt. Montør ryddet ikke opp etter seg, støv fra borring og strips avklipp slengt rundt på parketten.

Svar fra HomeNet
30.08.2018 21.17
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Dette er ikke greit , vi ønsker selvsagt å finne en løsning på denne varierte hastigheten du opplever. Derfor må jeg be deg ta kontakt med oss på telefon for et videre feilsøk.

Dette med montøren må vi bare beklage, skal ta dette videre.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Var fornøyd i starten"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet fungerte bra de første 2 årene, men de 2 siste har jeg hatt en del problemer og dermed måtte si opp abonnementet mitt. Dette var pga utdatert modem og kundeservice var behjelpelig med å finne en greit løsning på avslutting av kundeforholdet.

Svar fra HomeNet
30.08.2018 21.17
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no og de 2 årene du var kunde hos oss. Du er hjertelig velkommen tilbake som kunde om dette er noe du skulle ønske, om ønskelig kan vi få noen på salg til å ringe deg å gi deg et tilbud.

Vennlig hilsen

Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har aldri nett..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Skremmende dårlig internett. Enda dårligere kundeservice. Blir aldri fikset heller. Forventer snart at dere betaler 4g regningen min.

Svar fra HomeNet
30.08.2018 21.16
Hei,
Beklager å høre at internettet ikke funker som det skal, dette ønsker vi selvsagt å finne en løsning på. Får du ikke det du betaler for skal vi også kompensere for dette.

Ta kontakt med oss på telefon, slik at vi sammen kan finne en løsning.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice og bredbåndshastighet!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen er helt elendig!
Man bruker en evighet på å få snakket med noen på kundeservice!
Etter å fått snakket med noen på kundeservice, så blir ikke problemet løst!
De tåler ikke at jeg og andre kunder kritiserer de på Facebook og blokker meg og andre fra å kommentere på deres Facebook side!
Hastigheten er elendig og man mister til tider helt nettet også! Man for aldri den hastigheten man betaler for!
Bare rot med å returnere modemet, da de påstår at man ikke har returnert modemet!
Enda man har bevis på det!
Jeg er glad for at jeg ikke er kunde i dette svindlerfirmaet lengere! Jeg håper de går konkurs!

Søk Bytt.no