Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

HomeNet omtaler og erfaringer

270 verifiserte omtaler
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Opplevd hastighet
Middels
1
av 11 innen
bredbåndsleverandør
64%
anbefaler
HomeNet
Filtrer omtaler
130
34
14
12
80
Sorter omtaler etter
Viser av 270 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kamilla A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Svindel og ræva kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg flytta for litt over to mnd siden. Og rett før jeg skulle flytte fikk jeg en SMS "er du på flyttefot? Nå har vi tilbud på gratis flytting og montering av bredbåndet i mai/juni/juli. Bare send kodeordet "FLYTTING" til (også nr)...
Yppelig tenkte jeg og sendte sms med kodeord "FLYTTING" i retur med en gang. Fikk aldri noe svar og ingen tok kontakt med meg. Og jeg betalte da faktisk regningene på den linja i den gamle leiligheten fordi jeg ikke gadd å si opp abonomanget siden jeg skulle flytte. Til slutt fikk jeg susa meg til å ringe når jeg hadde kommet litt i orden og fikk tid til å ringe. Da hadde jeg også betalt for den andre mnd for en linje som ikke var i bruk.

Jeg sa klart og tydelig ifra til han jeg snakket med at ikke det er uttak til modem i veggen nede hos meg og at jeg ikke vet om det var lagt opp ledning til to linjer her. Da sa han at det ikke skulle være noe stress for det var inkludert i tilbudet hvis linje og uttak til modem måtte oppkobles. Jeg syntes det virket litt merkelig fordi det er jo en del jobb men jeg tenkte at det er jo supert for min del og da er det jo bare å benytte seg. Så kom montøren og det var ikke så enkelt alikevel. Han hadde ikke fått noe som helst beskjed om at ikke jeg hadde egen linje og uttak til modemet her. Og han visste ikke hvem som skulle betale det hvis han måtte komme tilbake å gjøre den jobben. Derfor valgte jeg å anullere det. Da fikk jeg ett anulleringsgebyr på 2500 kr pluss ett gebyr for å ha sagt opp en bindingstid på 12 mnd på 1740,75. Saken er at jeg aldri hadde sagt opp linja på den gamle leiligheten og forstod det som at jeg flyttet over det samme abonomanget som jeg allerede hadde. Men homenet har tydeligvis satt meg opp som kunde på nytt med ny bindingstid på 12 mnd. Det stod ingen ting om at man ble bundet på nytt i den smsn om flytting. Da trodde jeg at det var ment som at man skulle flytte den linja eller det abonomanget jeg allerede hadde fra før. Hadde jeg visst det hadde jeg jo sagt opp og ikke giddi å betalt to mnd til på den gamle linja.

Nå har jeg satt forbrukerrådet på saken og hvis ikke det hjelper må jeg gå hardere til verks. For dette synes jeg er helt uhørt.

Hilsen svært missfornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"12 mnder med rent helvete fremfor meg?"

Desverre bor jeg på en adresse hvor de ikke leverer fiber, selv om de 400 meter lenger opp i byen har full fibertilgang. Hadde bredbånd fra Telenor og var forsåvidt fornøyd med det, men så fant dem ut at de skulle skru opp prisen med 40,- pr mnd og alle vet jo at Telenor er forholdsvis dyre allerede. Så da gikk turen hit for å legge inn at jeg ønsket vurdering på nytt bredbånd. HomeNet ringte først og var en trivelig selger som lovet gull og grønne skoger. Nå sliter jeg med en linje som leverer på det beste 12, 36 mbps ned og 0,74 mbps opp... HURRAMEGRUNDT!!! ER det mulig? I 2017? I Norge? Det er bedre linje på det mobile bredbåndet mitt. Kjenner jeg blir flau på vegne av norske bredbåndsleverandører, og irritert på disse fiberfolka som har dratt til seg statlige konsesjonspenger i milliardklassen for å bygge ut fibernettet men f£%n ikke klarer å dekke sentrumsnære boliger i en by med 23000 innbyggere engang...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"HomeNet gjør jobben bra, ordner opp med en gang"

Dere har gode folk på kundesørvice, som gir god sørvis. Derfor kan jeg anbefale dere til mine venner og bekjente.

Joakim A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lite informasjon"

Veldig lite informasjon rundt utbygging. Og tullete entreprenører, men det kan ikke homenet klandres for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig, men litt dyrt"

Veldig ryddige å ha med å gjøre. Prisen er litt i øvre sjikt. Trofast leverandør. Aldri vært uten nett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kan ikke være bedre"

Raskt og utmerket bredbånd, aldri problem. Kan bare ikke bli bedre enn det. Bra service og og rask svar med hyggelig telefon betjening. Takk HomeNet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Har veldig bra erfaring med HomeNet"

Er fornøyd med nett å veldig bra kundeservice.. Når hatt problemer så er de veldig behjelpelig på kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Flott"

Syns dem er hyggelige og lett å snakke med. Internett er helt ok ikke noe store problemer. Er et flott selskap med god hjelp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilitet på nett"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting her å se annet enn an du må styre deg langt unna HomeNet. Hvis du har en DSL linje og tror at det blir bedre med fiber fra HomeNet så tar du rett og slett helt feil. Ustabilitet på høyt nivå, jeg drifter en server hjemme og veit akkurat når driften er nede og jeg ikke har nett, dette sjer opptil 2 ganger døgnet med 10 minutter nedetid. Noen ganger så mister vi signalet 3-4 timer. Treig og ustabilt nett lover ikke hva de sier. STYR UNNAAA!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Helhetlig fornøyd"

Alt er bra. Hastighet og stabilitet. De få gangene linjen har vært nede. Har det gjerne vært ekstraordinært. Som lyn nedslag i lokal sentral ol. Support hvis linje er nede bør bli bedre. Og ikke gi teknisk veiledning på noe de selv ikke har kunnskap om.

Christina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Godt fornøyd"

Bra at man ikke må sitte flere minutter i telefon når man vil ha tak i kundeservice.

Kvaliteten på nett er ikke like bra.
Har veldig god erfaring med homenet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fantastisk support"

Fikk nytt modem kun 20t etter at jeg ringte support når lynet hadde svidd modemet. Imponerende raskt. Og når Internett forsvant igjen en uke etterpå, og modemet ikke var problemet, var problemet løst fra Homenet sin side innen 2 min etter at samtalen var over.
Og, ikke minst, de trodde på meg når jeg sa at jeg hadde prøvd omstart og reset 👍🏻
Jeg er strålende fornøyd med kundebehandlingen og effektiviteten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Meget fornøyd!"

Fantastisk kundeservice som tar godt vare på kundene sine, noe det er stor mangel på i mange kyniske bedrifter. Keep up the good work! Toppkarakter!

Annelen K. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Hjelpsomme"

Det er ikke ofte jeg må ringe for vi har aldri problemer med nettet, hittil på 5 år har jeg ringt 3 ganger og alle 3 gangene er det uvær som har tatt knekken på utstyret og vi har fått tilsendt nytt på dagen hver gang med ett smil fra kundeservice.

Sigrun S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kjempe fornøyd"

Kommunikasjon og hurtig sørvis 👍🏼 De ganger jeg har kontaktet de har jeg fått raskt svar på det jeg lurer på og blitt møtt med veldig hyggelige personer 😊

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Rask og forståelsesfull kundeservice"

Tar kundene på alvor og hjelper deg med det du har på hjertet. Har vært kunde i mange år, vil anbefale Homenet som leverandør. Da får man det man betaler for og vel så det. 😊

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"For mye nedetid"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nå har nettet vært nede, igjen. Nå en i en uke. Ny fellesfeil. Ingen varsel på SMS. Lover stadig frist feilretting, men ingen ting skjer. Skylder på at de venter på deler...??
Jeg har måttet kjøpe meg trådløst 4G for å ha i reserve.
Så nå sier jeg opp så snart fiber er på plass.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Service i topp"

Straks vennlig og kompetent svar når man kontakter Homenet og oppfølging er på topp.
Har hatt uflaks med lyn. Nytt modem dagen etter. God veiledning når det oppstår andre problemer. Anbefales på det varmeste.

Svar fra HomeNet
04.08.2017 14.34
Hei,

Vi takker for din omtale her på bytt.no
Mye modem som går når det er lyn og torden, anbefaler alle kunde å ta en tur innom https://www.homenet.no/lyn-og-torden/ Slik at det ikke skjer igjen.

Med vennlig hilsen

Mads
HomeNet | Teknisk Support
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forderdelig service og dekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Homenet var en av de bedriftene som tok kontakt etter å ha lagt ut på nett at jeg søkte nytt wifi i huset. På telefonen solgte de seg UFATTELIG bra og vi beit på.

30.05 var alt bestilt, og vi ville motta nettet innen kort tid og fikk 14 dagers angrerett.
Den 15.06 fikk vi så en melding om at angreretten var gått ut å ett 4 sifret beløp måtte betales om vi var missfornøyd... Internettet kom ikke før 15.07 og var ELENDIG! Ikke brukbart til å surfe på ipaden engang.

Og når vi da nå har ringt utallige ganger får vi beskjed om å kjøpe oss en ny ruter? Det er ikke vi som har gjort feil og når ruteren de nettopp har sendt ikke er god nok burde vell hele firmaet vurdere å ta kvelden.

FORFERDELIGE ANSATTE. FORFERDELIG FIRMA. Løgnløgn.

Svar fra HomeNet
04.08.2017 15.19
Hei,

Vi takker for din omtale her på bytt.no, vi beklager problemene du har opplevd i forhold til leveranse. Når det kommer til feilene du opplever ønsker vi selvsagt å fikse dette eventuelt komme til en enighet.

Derfor ønsker jeg at du tar kontakt med oss på telefon slik at vi kan komme til en løsning. Når du kontakter oss gjerne si til kunde behandler at du har hvert i kontakt med meg her på bytt.no


Med vennlig hilsen

Mads
HomeNet | Teknisk Support
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"God service"

Veldig fornøyd med kundeservice, pris og stabilitet på nettet. Alt er som avtalt, ingen overraskelser.

Svar fra HomeNet
04.08.2017 15.19
Hei,
Hyggelig å høre at du er fornøyd med produktet og ikke minst kundeservicen hos oss, vi takker for din omtale her på bytt.no!

Med vennlig hilsen

Mads
HomeNet | Teknisk Support
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Solid"

Alltid presis, alltid tilgjengelig og alltid på nett! Lett å få tak i via telefon og chat, og utrolig kompetent gjeng som ikke trenger å nøle når man har et spørsmål. Meget fornøyd med både kundeservice, pris og hastighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Fornøyd kunde"

Har vært kunde siden oppstarten, da de het Bredbåndsfabrikken. HomeNet er utrolig stabilt, og jeg kan telle nedetiden ila alle disse årene på en hånd. Fungerer utmerket, og anbefales til andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Bedre enn Telenor"

Når jeg bestilte mente Homenet jeg ville få 25mbs nedlastining, i realiteten varierte det mellom 26-28. Gjennom hele perioden jeg var kunde hadde de ikke nedetid en eneste gang (i motsetning til Telenor, som lot meg gå flere helger nettløs). Hadde jeg ikke skulle flyttet til et sted med nett inkludert i leien ville jeg fremdeles vært kunde. Har vært strålende fornøyd med Homenet og vil absolutt anbefale de til alle som kan få 20+ mbs levert i veggen.

Helge O. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Problemer med Arvato!!"

Jeg er fornøyd med Homenet som leverandør, men når dere byttet til Arvato ble det plutselig vanskelig å betale regningen. Faktura har altid blitt sendt direkte til arbeidsgiver. Dette ble veldig vanskelig for Arvato :-(

Fredrik L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Hyggelig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra: raskt svar på telefonen, og hyggelige folk som raskt kom med løsning og ordnet problemet.

Minus: Helgestengt servicetelefon. Kjedelig i mitt tilfelle, med lynnedslag fredag kveld. Ringte påfølgende mandag, og hadde ny router i posten på onsdagen.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap