Bredbånd

HomeNet omtaler og erfaringer

348 verifiserte omtaler
3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Opplevd hastighet
Middels
1
av 12 innen
bredbåndsleverandør
62%
anbefaler
HomeNet
Filtrer omtaler
156
49
17
18
108
Sorter omtaler etter
Viser av 348 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice. Nikkedukker av noen ansatte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kontaktet dem første gang for nesten to uker siden når nettet forsvant og kom tilbake igjen en gang i minuttet. De sa de skulle se på saken neste virkedag. Neste virkedag kom og gikk, jeg ringte dem igjen og de sa denne gang at det kunne ta 1 til 3 virkedager fra problemet ble rapportert. Dagene kommer og går. De kommer med samme visa. "Vi har notert din klage, og gitt beskjed til de som skal ta seg av det. Det blir sett på I morgen", eller en variant av samme leksa.
Det gikk en uke før jeg fikk første melding om at en tekniker var satt på saken. Teknikere kom aldri eller ringte aldri. Jeg ringer og purrer på dem igjen. Samme leksa "neste virkedag"... Jeg gav beskjed om at noe måtte skje snart, de nikker og sier ja, men ingen ting skjer.

Til slutt ville de ha meg til å ringe ett 815 nummer (dyre å ringe), som skulle sette meg videre til en underleverandør for mitt område. Jeg spurte om de kunne ringe for meg eller om jeg kunne få ett direkte nummer det var umulig siden "vi kan ikke se hvilken under leverandører kundene våre har". Jeg ville ikke ringe dette nummeret første dagen, pga kostnadene og de elendige unnskyldningene så jeg lot det gå en dag til. Neste dag ringer jeg opp igjen, og MENS jeg snakker med support hører jeg ham trykke som en gal på tastaturet. Det blir stille fra hans ende noen sekunder og jeg får en SMS som sier at en montør har forsøkt å kontakte meg tidligere på dagen og at jeg måtte ringe 815 nummeret fra tidligere for å kontakte dem med ett referanse nummer til mitt kundeforhold. Jeg ringte motvillig 815 nummeret. Der fikk jeg beskjed om at de aldri hadde mottatt noen sak på mitt kundeforhold, og at det siste de hadde rapportert i sine logger var at monteringen av linja for 3 måneder siden ville bli utsatt med to uker. Det hadde aldri vært noen montør hos meg den dagen.

Jeg ringer opp igjen til Homenet og informerer dem om dette. Selv når de er tatt på fersken i en soleklar løgn spiller de defensivt... Det trykkes litt på ett tastatur og jeg får som svar "Ja, se her ja. Mhm. Ja. Her har det skjedd en teknisk feil ja. Det virker som om saken din aldri ble registrert videre. Men jeg skal registrere en ny sak med en gang". Dette etter at jeg nesten daglig har purret på saken. Jeg er likevel høflig, takker og venter til neste virkedag.

Ingen ting skjer. Jeg ringer igjen og blir bedt om å ringe tilbake til under leverandøren, men ikke bruke 815 nummeret. Jeg skulle I stedet bruke ett internt nummer de brukte for direkte kontakt (husker dere at dette var umulig i går?...). Jeg skulle og gi ett internt nummer som kun ville ta meg direkte til den nye saken min. Jeg får snakke med en dame som får nummeret jeg ble bedt lese opp. Hun svarer at "ja, tekniker har prøvd å kontakte deg. Du har fått beskjed om å avtale nytt møte".

Sånn bare for å understreke dette: Jeg har aldri blitt oppringt, ingen tapte anrop, ingen SMS fra teknikker og ingen epost. Hun snakker altså ren fantasi.

Vi avtaler at tekniker kommer neste dag mellom 8 og 16 (Jepp... De er så spessifikke på tiden).
Jeg spør når tekniker kontaktet meg sist. Hun svarer (en dato for 7 dager siden). Meldingen jeg fikk mens jeg snakket med support som ville jeg skulle ringe 815 nummeret er fra i går. Jeg forsøker å få inn ett til spørsmål, men midt i setningen avbryter hun meg, sier "ja, da ble det i morgen. Ha en god dag. "

Jeg fikk så vidt inn ett "Eh, jo, hade? " før hun la på.

Dette var tidligere i dag. Jeg har mine tvil om at tekniker møter opp i morgen, men jeg har ett håp... Er bundet med 12 måneder, og det er helt åpenbart at de er klar over det når man ser på måten de behandler kunder på.

Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Masse rot"

Masse rot. Svarer ikke på gjentatte mail. Vanskelig å kommunisere med kundeservice. Måtte purre etter å ikke ha fått tilgodehavende beløp etter å ha avsluttet abonnement. Velg en annen leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Når det virker er det bra! Kundeservice er halve jobben, Hvor mange taster må du ta før du ømmer fet"

Selskapet som ikke stiller de viktigste spørsmål til slutt. Etter en uke, ringer så tilbake og får et surt svar..... " Dette spørsmålet stilte du ikke" Hæææææ.
Det var faktisk en viktig del av avtalen,.
Er spent nå. Skal stille de et spørsmål ang; SSID WEP Key. Fikk et likt som en annen hadde. Ber om et bra svar. Det er jul for alle... Fikk dato og kl de skulle for de var både nøye og ingen spørsmål skulle ligge ubesvart. Streamer mye, det er nytteløst, da jeg ikke har egen WEP og SSID key.

Rubadubdub
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig internett. Treigt. Kuttes ut"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bor i leilighet i et hus som i følge HomeNet skal ha 200/200 fibernett. Har hatt 100 i nedlasting én gang. Ellers ligger det som regel på 60-80 ned og 90 opp. I tillegg til dette er kuttes internettet ut så fort min samboer går på f. fks. Facebook på telefonen. Blir for dumt å bruke 4G når man betaler for så bra internett. Selv når man har bare 60 (av 200) og man deler internett med 3 andre bør man kunne sitte å f. eks. game mens de andre gjør sitt uten problem. Neida! Ikke med HomeNet. De sier selvfølgelig at "alt ser ut til å være perfekt her. Du må kanskje bytte router." Etter 15 år som "gamer" vet jeg at selv en 1,5år gammel router ikke er problemet. Greit at man får kontakt med kundeservice og svar, men dette hjelper jo ingenting når det "aldri er deres feil".

Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"God service når en ringer"

Hadde nytt telefon nummer slik at jeg måtte skrive ned et nytt nummer. Heldigvis hadde jeg blyant tilgjengelig.
Informasjon til brukere kunne ha vært bedre ved skifte av telefon og også ved salg av hele selskapet. Startet med Ventelo :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Internettet kutter hele tiden når det er fler enn tre tilkoblinger. Så er det veldig tregt. Og når jeg ringer når internettet har kuttet sier de at de skal fikse det neste dag og det sier de dag etter dag.

Øystein S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"

Akkurat nå er det egentlig ikke noe som er bra. 2 døgn uten nett er ikke bra og når de ikke holder avtalen om estimert innkobling i kveld kl 21.00, er det slett ikke bra og ny informasjon ikke foreligger, er det værre. Tilgjengelighet for spørsmål er ikke bra og førstelinja på tlf var ikke oppdatert og kunne ikke svare på spørsmål om status. Skjærpings. Det heller mot Telenor etter dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke verdt pengene"
1 syns denne omtalen er nyttig

I 2017 regner en med å ha kundeservice tilgjengelig i helgene også. Dette er ikke tilfelle med Homenet og det byr på mye irritasjon og en helg uten internett.
De fleste har i våre dager SmartTV og er avhengig av nett for å se tv.
Det er rett og slett ikke verdt billigere nett om man ikke kan få hjelp når en trenger det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Super kundeservice"

Har brukt selskapet i mange år, alltid fått god kundeservice. Den er viktigaste grunnen til at eg framleis er kunde. Vert alltid tatt imot på ein god måte, uten lang ventetid. Hadde litt dårlege rutere i starten, men er godt nøgd med den me har no. Litt treigt nett til tider, skulle ønska det var meir stabilt. Men igjen, SUPER kundeservice!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Elendig kundeservice, fiber, wifi router sluttet å virke etter en dag, fra første samtale prøver de å skyve ansvaret over på meg som kunde, får ny boks som også tar kvelden etter en dag. Sier de skal ringe meg tilbake men hører aldri noe, på selv ta kontakt igjen og igjen,
har aldri opplevd så dårlig behandling, fra noen annen leverandør... Aldri ingå kontrakt med homenet.

Mohammad S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Utmerket hastighet og kjempe billig"

Utmerket hastighet og effektivt samt serviceinstilt personal hos homenet spesielt skryt fortjener teknisk support personal.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk kundeservice!"

Sønnen min rev modemet i gulvet så strømkabelen ble ødelagt. Møtte på en fantastisk serviceinnstilt mann som løste problemet med en gang. Tusen takk HomeNet :)
Når det kommer til hastigheten, så er den dårlig. Men kan ikke skylde på HomeNet at jeg bor langt til skogs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Raskt og stabilt nett"

Synes jeg har fått den tjenesten jeg ønsket, nemlig ett raskt og stabilt nettverk, nå har jeg bare ringt dem en gang, og det var bare med ett fakturaspørsmål, raskt svar og ei kunnskapsrik kundebehandler ga meg svar på det jeg lurte på. Absolutt å anbefale.

Arne O. N
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Manglet praktiske opplysninger om mail"

Ingen nevnte at jeg kunne miste mailadressen min og at det kunne ta tid å komme på nett igjen! Jeg mangler ennå innstillingen på mail ut! Telenor måtte fortelle meg hva jeg manglet og at det er dere som sitter på opplysningene! Guttene hos dere som jeg snakket med var greie nok, men de manglet altså kunnskap om dette!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Om det hadde vært mulig å gi 0 - NULL - stjerner, så hadde dere fått det! Snart to uker (!) uten TV-signaler, og dere har enda ikke greid å finne ut HVEM som har ansvaret for feilen!! HomeNet skylder på OpenNet, og OpenNet skylder på HomeNet. Siste nytt i saken er at dere trenger enda en uke (!) på å finne ut HVEM som skal se på dette!

... Jeg har ikke ord for hvor tragisk kundebehandling dere har!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"USERIØST SELSKAP"

La dere ALDRI friste til å bestille disse, det må være et av de mest useriøse selskapene som fins. Og all kritikken de får preller av dem som vann på gåsa, de bryr seg ikke om kundene. Huff for et selskap, vi har hatt masse problemer med dem. Vi var på utkikk etter å bytte nettleverandør da vi syns den vi hadde var dyr, og HomeNet kom opp med et greit tilbud, med kort leveringstid. Etter at vi hadde inngått avtale med dem, ble det tyst, og all videre kontakt måtte vi mase oss til selv. To uker skulle det ta fra bestilling til levering, etter 6 uker hadde vi enda ikke fått en dato, da takket vi nei, de hadde jo helt klart brutt avtalen vi hadde med dem, noe de har benektet. Vi gikk over til Telenor, riktignok dyrt, men stabilt. Etter det har vi hatt en haug med problemer med HomeNet, orker ikke bruke tid å krefter på å gå i detaljer, men saken er ikke ferdig enda, 1 år etter første kontakt vi hadde med dem. De er rett og slett så useriøs at dette selskapet, at jeg håper folk tenker seg flere ganger om før de inngår avtale med dem. Det kan bli kjempe dyrt for dere.

Vegard S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Halvert kostnader og stabilt nett!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkel og utmerket.
Tidligere leverandør var ustabil og faktisk dobbelt så dyr med lik hadtighet.
Rask og hyggelig kundeservice.
Fornøyd ny kunde 😀
Anbefales 👍.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Horribel kundeservice"

Etter at de ikke levde opp til det de lovet har jeg vært i kontakt med kundeservice flere ganger, men har møtt på tafatte personer og ting har absolutt ikke blitt bedre. STYR UNNA!

Jeanette
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra nett til bra pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjapp til å hjelpe med problemer og hjelpsomme til å hjelpe med å rette feil og gi råd som kan hjelpe med forbedringer.

Svar fra HomeNet
28.11.2017 18.05
Hei,

Takk for din omtale, godt å høre at du får den hjelpen du trenger. Skulle det være noe er det bare å ta kontakt.


Med vennlig hilsen

Mads
HomeNet | Teknisk Support
Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig nett Ble lovet bedre nett enn Telenor. Med Telenor var vi på hele tiden, men datt aldri ut. Med Homenet gjør vi ikke noe annet enn å dette ut. Til og med når vi er koblet opp direkte med ledning, detter vi ut. STYR UNNA DETTE SELSKAPET ER MITT RÅD....

Svar fra HomeNet
28.11.2017 18.04
Hei,

Vi takker for din omtale her på bytt.no

Vi beklager problemene du opplever og ønsker selvsagt å finne en løsning på dette. Slik skal linjen ikke være, derfor ønsker vi at du kontakter oss på telefon. Slik at vi kan finne en rask løsning på problemene du opplever.

Med vennlig hilsen

Mads
HomeNet | Teknisk Support
Bergtora F
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregt nett"

Negativt:

- Lang leveringstid (6 uker).
- Får bare 10 - 30% av hastigheten jeg skal ha.
- Rotete GUI på ruterens instillinger.

Bra:

- Billig.
- Kan koble opp ruteren selv på avtalt oppkoblingsdato.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregt?"

Guri så tilfeldig hastighet man har... Går opp og ned som en jojo fra 0,2 mbit til 10 mbit som jeg skal ha....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lav hastighet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Servicen stort sett bra, kommer ann på hvem en snakker med. Har ringt flere ganger om for lav hastighet, da har Homenett skyldt på Modemet mitt. Modemet er skiftet, men like dårlig hastighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Billig internett"

HomeNet var den internettleverandøren som hadde fått best omtale på Bytt.no. Eg sjansa valet og bestemte meg for HomeNet til tross for 12 månaders ventetid. Det tok lang tid før vi fekk internettet kopla til, men alt i alt er det eit bra internett som er litt seinare enn lovt frå HomeNet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Skrur opp prisen uten varsel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ser brått at prisen på mitt abonnement er skrudd opp med 50 kr.
Først skrudde de opp prisen for linjeleie fra 79,- til 109,- og nå har de skrudd opp prisen på abonnementet fra 349,- til 399,-. Fikk varsel på økt linjeleie, men ikke på abonnementet.
Er dessverre i bindingstid, ellers hadde jeg byttet de ut kjapt.

Søk Bytt.no