Bredbånd

HomeNet omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Opplevd hastighet
Middels
1
av 12 innen
bredbåndsleverandør
59%
anbefaler
HomeNet
Filtrer omtaler
165
57
18
25
133
Sorter omtaler etter
Viser av 398 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Oppgitt"

Må være det dårligste nettet jeg har hatt noensinne. Kobler ut veldig ofte og må restarte. Henger seg opp og tar veldig lang tid når man skal inn på forskjellige aper på Apple TV. Veldig rart at det skal være sånn når man bor midt i Tønsberg senter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Sender modem på feil adresse"

Sender modem på feil adresse. Har tatt kontakt med HomeNet, de da vil sende et nytt modem på riktig adresse. Nå er 8 dager og jeg har ikke fått den.

Svar fra HomeNet
12.05.2018 22.14
Hei,
Beklager å høre dette har tatt lang tid, vi ønsker at du tar kontakt med oss på telefon/ chat slik at vi kan sjekke opp dette.


Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Norges dårligste leverandør av TV og internett"

Det er så mye som er dårlig at det er krevende å liste opp.
- Lover ting de ikke holder.
- Mange beboere har vært uten både tv og
Internett i lange perioder.
- Kundeservice opptrer lite ydmykt med
tanke på alle problemer vi har hatt. De
tilbyr heller ikke kompensasjon for alle
dager uten nett og tv. Den ene gangen vi
ble tilbud om kompensasjon fulgte de det
ikke opp.
- Jeg ba de komme ut før påske for å
sjekke alle problemer. Homenet har
enda ikke vært her. Vi måtte garantere at
vi tok kostnader hvis den enkelte hadde
gjort noe feil, noe vi garanterte.
- Folk har ringt kundeservice, får tv signal til
å virke før det kort tid etter forsvinner. Så
gjentar samme prosessen seg til folk
bare gir opp og bare konkluderer med at
de er uten signal og ikke orker å bruke tid
på dette.

Svar fra HomeNet
12.05.2018 21.53
Hei igjen,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .
Som jeg tidligere har skrevet til deg, ønsker vi selvsagt å finne en ordning her. Du vil høre fra meg iløpet av kort tid, beklager igjen hvordan denne opplevelsen har hvert, vi håper vi kan endre dette.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Byttet til HomeNet fra Telenor"

+ Hyggelig og rask kundeservice.
+ Problemfritt bytte.
+ God trådløs dekning på medfølgende bredbånds modem.
+ Stabil og god hastighet etter bytte.
+ Selgere hos HomeNet virker ærlige vedrørende hastighet.

- Meny i modem kunne vært mer oversiktlig og enklere.
- Modem kan ikke henges opp på vegg.
- Ikke mulighet for og bestille tilleggstjenester.

Alt i alt veldig fornøyd med HomeNet og er et bra alternativ til Telenor hvis man kun trenger internett aksess uten ekstra tjenester.

Svar fra HomeNet
03.05.2018 11.30
Heisann Eivind,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Godt å lese du er fornøyd med med både bytte, kundeservice, stabilitet, hastighet og ærlighet. Vi fortstår at det kan være noe minus ved modemene våre, og at funksjon ofte kunne vært bedre, samme også med muligheten for å henge dette opp.

Per i dag har vi desverre ikke noe tilleggstjenester på ADSL/VDSL abonnementer, men dersom du har fiber vil du ha denne funksjonen inne på "Din side". Vi håper også at vi i senere tid kan levere et mer tilfredsstillende modem som imøtekommer dine ønsker.

Ha en din dag!

Vennlig hilsen
Filip| HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Beste nettleverandør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri hatt problemer med Homenet.. beste internett selskap jeg har vært borti... Vil anbefale det til alle

Svar fra HomeNet
26.04.2018 13.04
God dag Marit!
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Musikk i våre ører!
Kjempe fint å høre at du er så fornøyd, da føler vi at vi har gjort noe riktig. Skulle det likevel oppstå noe problemer i fremtiden så vet du alltids hvor du kan nå oss.

Ha en fortsatt fantastisk dag videre Marit!

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Marius I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig..."

Har ikke vært borti lignende.. Homenet byttet fakturaløsning fra papir til e-post UTEN å spørre så når en måned hadde gått så stengte du internettet mitt å sa jeg måtte betale 500 kr extra for at de hadde stengt det...å var frekk nok til å si at jeg hadde bed om å bytte faktura løsning selv å la på røre til meg...

Svar fra HomeNet
24.04.2018 10.12
Heisann Marius,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Dette var merkelig. Det er absolutt ikke slik det skal være. Vi vil gjerne hjelpe deg med å se på dette, skulle det være aktuelt for deg å komme tilbake må du bare gi oss en beskjed og referere til henvendelsen så skal vi se hva vi kan få til her. Vi beklager så mye for at dette ble til store utfordringer for deg, dersom dette er noe som vi er skyld i skal det selvfølgelig ikke gå utover deg.

Du må gjerne også ta kontakt med oss over live chat på våre hjemmesider dersom det skulle være noe du ønsker å diskutere videre.

Ønsker deg en fin dag videre og takker for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding på slikt.

Vennlig hilsen

Filip| HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Billig nettlinje, men kunne spart seg for de begrensede Zhone modemene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Disse modemene de leverer kan ikke selv bridges.
Man må ringe inn til support slik de kan bridge den for deg over internett.
....men om litt så går instillingene tilbake. Hva gjorde jeg da nå? Kjøpte eget Adsl modem på nettet.
Har nå vært problemfritt i flere år.

Svar fra HomeNet
18.04.2018 13.43
Hei Anders,
Vi takker for din omtale her på bytt.no .

Det er korrekt som du sier at vi må bridge modemet hos oss. For noen skaper dette litt ekstra bry og kunne vært løst mye bedre ved at dere fikk tilgang på dette selv. At instillingene går tilbake er litt ukjent, men vi vet at det skjer dersom det blir utført reset av modemet.

Vi håper å senere kunne tilby en lettere løsning på dette, men desverre er det ikke slik i dag. Godt å høre du er fornøyd med bredbåndet ellers, vi setter stor pris på tilbakemeldingen og tar dette videre.

Du får ha en fortsatt fin dag videre!

Vennlig hilsen
Filip | HomeNet
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ustabilt nett. Nettet skulle aldri svikte.. Sa de"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ustabilt siden dag 1, dårlig kundeservice.
Aldri skrevet en anmeldelse i hele mitt liv, så det sier litt.

Caroline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Var to måneder uten internett eller TV"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi skulle få fiber-nett i borettslaget fra HomeNet. Den dagen kabler og div. skulle legges i hele bygget rakk de ikke å gjøre ferdig min leilighet. Det var visst svært vanskelig for de som jobbet på kundeservice å få ordnet en ny installasjon. "Du er lagt til i systemet, så du må bare vente." – eller noe i dur, fikk jeg som svar hver gang jeg ringte og spurte. Det resulterte i litt over to måneder uten hverken internett eller TV. Det er ganske drøy kost i 2018. (Fikk hørt en del på radio, da ...) Fikk ingen erstatning, og jeg måtte selv be om å få slippe å betale for de to månedene jeg ikke hadde internett i boligen min ...

Dette bør vel kunne gå litt mer smertefritt en slik jeg opplevde det?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"En god leverandør"

Bra service og gir seg ikke. Tingene er kommer i orden, det eneste jeg ikkje er fornøyd med er hastigheten når det er flere som er logget på nettet

Selmer H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Generelt stabilt og troverdig nettkvalitet"

Generelt fornøyd. Men - vel den dyreste kommunikasjonsleverandør. Ved etablering for noen år siden, var prisen en helt annet enn hva regningen for bruk kom på. Som forklaring fikk jeg - MAN HADDE GLEMT Å TA MED MVA I TILBUDET!! Derfor er selskapets helhetlige oppmerksomhet ovenfor meg som kunde i "startfasen"" noe "begrenset". Jeg anbefaler for øvrig gjerne HomeNet til andre - med den "lille pekefinger" på inngangsavtaler.

Thomas S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig support!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Problemet var at dsl kontakten ikke sto skikkelig i. Ringte support. De ba meg restarte modem. Dette fikset ikke problemet, så derfor sendte de ut hjelp. Fant da ut at det var kontakten som var feilen. Får nå en regning på 1800kr++ fordi dette var brukerfeil. Hadde support spurt om kontakten sto skikkelig i, i første omgang, hadde problemet vært løst. Istedenfor har jeg gått i 2 uker uten nett. Relacom har utsatt datoen 4 ganger..
Homenet nekter å ta på skyld, og support sier ting som at dette er "åpenbart", og " det sier seg selv" når jeg prøver å klage. at det ikke er nok at de ikke vil hjelpe, men de skal i tillegg snakke ned til folk på den måten.

Vi sier opp homenet i dag, og jeg anbefaler på det sterkeste, IKKE BESTILL FRA HOMENET! Verste supporten jeg har vært borti noen gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Oppfyller såvidt minstekravet"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har Homenet bredbånd med en hastighet på 14-21 mbps, den største hastigheten jeg har målt ved hjelp av speedtest og fast.com er 9 mbps. Har ringt kundeservice om dette og de sier at ingenting kan bli gjort ettersom jeg har avtale med de i 12 mnd. Styr unna Homenet om du har mulighet, selvom de er billig så får du ikke det du betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Penger er alt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Her er det snakk om en leverandør som ikke leverer noe i nærheten av det de lover, Linja er hele tiden ustabil og hastigheten lavere enn vi betaler for. Jeg har også en egen ruter som er ekstremt kraftig som de prøver å skylde på ikke er satt opp riktig, men her har jeg hatt en IT ekspert til å sette opp for meg. De nekter å gjøre noe med linja og nekter å la meg si opp bindingstiden med mindre jeg betaler i dyre dommer. Her er det bare å holde seg langt unna da det ikke finnes interesse å hjelpe kundene sine. Tror nok du kan velge hva som helst utenom homenet og de vil gi deg bedre linje eller kundeservice da begge her stinker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"

Sliter med Internett ca 3 ganger i uka. Dette er veldig irriterende da jeg hele tiden må feilsøke å finne ut hva som er galt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabil ADSL"

- Jeg opprettet abonnementet "Homenet Bredbånd" august 2017.
Det var et misforhold i starten mellom tilbud mottatt og opplysninger inne på "Min-side".
Jeg hadde bestilt uten etableringspris, men det kom opp etableringpris på 599,- inne på min-side.
Jeg kontaktet dem pr mail og fikk vite at jeg jeg hadde fått et spesialtilbud. Og at prisene på "min-side" var standard-priser. Jeg kunne forholde meg til spesialtilbudet. Og har ikke fått faktura på annet siden.
- Selve bredbåndet fungerer aldeles utmerket.
Abonnementet kan i følge Homenet gi maks 20 Mbit/s nedlasting / 1,1 Mbit/s opplasting.
Pga avstand til sentralen er hastigheten i følge Kapaks estimert til 17 Mbit/s nedlasting og 1,3 Mbit/s nedlasting.
Testing til både Nettfart.no og Speedtest.net gir i gjennomsnitt 18 Mbit/s nedlasting / 1,3 Mbit/s opplasting. Responstiden er i snitt på 15 ms.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Godt Internett, overfakturering på 250%"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter 5 måneder har jeg opplevd veldig bra Internett og forferdelig overfakturering.

Jeg flyttet etter 4 måneders abonnement, meldte det inn 2 måneder før jeg flyttet sånn at internettet skulle være på plass. Når jeg skulle koble til internettet 5 dager etter jeg flyttet inn, fant jeg ut at dette hadde vert rotet til. Nå måtte jeg bruke mobilnett i 3 uker med tilhørende ekstra kostnad, men ingen kompensasjon fra Homenet annet en at fakturaen ble kreditert for innflyttingsmåneden, jeg hadde ekstra kostnad på over 1000 pga dette.

Jeg inngikk e- avtale med Homenet som ble brukt for alt den var vert. Først ble jeg fakturert for 2 abonnementer, som ble kreditert når jeg gjorde Homenet oppmerksom på dette. Men da ble siden bare ondt verre, i steden for at jeg fikk 2 fakturaer, fikk jeg 5, 1 på gamle adressen, 2 på nye adressen og 2 for ett abonnement som jeg viste ingenting om. Alt ble siden trukket av kontoen min pga e-avtalen.

Så nå har jeg fått fakturaer og betalt for 5906 men skulle ha betalt 2662. Endelig i dag tror jeg at det er ryddet opp i dette med e-post og sammendrag fra Arvato som er helt likt det som jeg hadde tatt sammen sjølv. Det skjer etter at jeg har kranglet, vert snill, vert uhøflig, sint og oppgitt i flere timer på mobilen.

Men pdd har jeg ingen tilbud ennå om noen kompensasjon eller noe. Ble faktisk varslet om at det kommer endå en faktura den 5. Mars, uffff måtte passe på e-avtalen min sa han LOL

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Der treffer man et menneske. Alltid hyggelige og gir god hjelp. Fagfolk 👍"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har, de få gangene jeg har bruk for det, kommet greit igjennom på tlf. Det virker som de kan sine ting og gir meg alltid den hjelpen jeg har trengt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Utmerket i Tromsø. Fra problem til løsning med ny HS installert på under 24 timer."
1 syns denne omtalen er nyttig

For to uker siden begynte nettet å falle ut, vi opplevde også noe treghet i hele greia. Men vi antok at dette var pga. uværet sørpå og tenkte ikke så mye over det. Men da det fortsatte å falle ut med jevne mellomrom og omstart av hjemmesentralen (HS) ikke alltids førte fram en løsning tok vi kontakt. Da jeg ringte kundeservice var det selvfølgelig som alltids en liten ”er han teknisk kompetent” vurdering fra teknisksupport sin side. Da jeg etter ca. 5 minutter hadde bevist min ”know how” gikk alt som smurt. Det viste seg at fra HomeNet hadde de kontakt med HS vår selv om Uplink-lyset våres ikke tent. Han ba meg skru ned HS noe som gjorde at jeg måtte ”rykke litt i den” og hei presto så kom lyset på og internett tilbake og det med en hastighet som vi aldri hadde før (80mbit). Nå var jo HSen vår blitt 15 år gammel og vi kunne vel begge to forstå at noe kanskje ”nå” var løst inni den, at den rett og slett var blitt sliten - der den uforstyrret har hengt siden den ble installert. Med handa på hjertet var det DEN hyggeligste supporten jeg noen gang har opplevd, etter å ha hadd mange forskjellige "leverandører" (tromskraft, bynett, etc) oppigjennom de 15 årene. Supporten var både artig, problemorientert og informativ. Uoppfordret ble det avtalt å sende en installatør for å "sjekke" - dagen etter ringte SiteCom som kom til avtalt tid - faktisk 15 før tiden. Da fikk vi bytta den HS som kan sies å være "kambrium silur" med en ny og moderne en - og det kostnadsfritt. Dette var etter min mening helt klart - laudabilis prae ceteris - i service. Mange lysår fra for eksempel Canal Digital sin kundeservice - som er min målenhet for "værst i verden". Når det angår hastigheten så har jeg aldri målt den egentlig, men nå ligger den konsekvent på 9ish i ping og 90/90-ish mbps u/d.

Happy days!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hastighet"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi byttet til Homenet i desember og opplevde fra dag 1 veldig dårlig hastighet på linjen. Vi har kjøpt linjen 60 Mbit, men med speedtester fra tek opplever vi at nedlastingen ligger mellom 0.3-6.8Mbit. Homenet skylder på elektriske apparater og mener at vi må selv kjøpe en bedre router for å få linje. Fraskriver seg alt ansvar selv og vil ikke bryte bindingstiden selvom de ikke klarer å levere produktet som lovet. En total useriøs aktør som tydelig er mer opptatt av å få kunder inn en å beholde de de har. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Hold deg unna Homenet !"
7 syns denne omtalen er nyttig

Ligg unna Fibernett leverandør - HomeNet som banker på dørene. Ikke skriv under på noe som du kan angre på senere! Selger som var på døren min, sa det bare var å signere for å melde interesse, og at sålenge utbygging ikke var startet ville det fullt mulig å angre seg, jeg angret meg og sendte inn avbestilling 15 dager etter signering, og har nå fått en regning på 4500.- kr for ingenting!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Internett og TV-signaler"
3 syns denne omtalen er nyttig

Homenet er dårlig Internett
Dårlige fiber nett på RiksTV
Dårlige bilder på TV
Bilde henger seg når du bytte TV kanal
Kanal digital var mye bedre med TV kanaler
Bra bildet Irlands kanaler i pakka.

Muncheese
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og dårlig nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ustabilt og dårlig nett. Dette er ikke verdt det. Jeg hadde nextgentel som var dårligere hastighet jeg betalte for, men var forsatt bedre en homenet som skulle gi meg det dobbelte ...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uten nett 1 uke nå"
8 syns denne omtalen er nyttig

5 ganger har jeg fått ny rettetid. Har nettopp fått ny til i morgen kl 0600. Hva holder teknisk avdeling på med egentlig??? Ingen ydmyk beklagelse, kun at kundeservice må forholde seg til det de får beskjed om. Dette er for dårlig. Rett og slett forferdelig! I tillegg er nettet tregt når det fungerer.

Jørgen Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dag nummer fire uten nett."
5 syns denne omtalen er nyttig

Mistet nettet på fredag, og har siden hatt kontakt med kundeservice som sier at dem har folk på det. Men uansett, dag nummer fire uten nett er ikke direkte imponerende ovenfor betalende kunder. Styr unna.. mye tull med ustabil linje også.

Søk Bytt.no