Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
78
av 85 innen
bredbåndsleverandør
51%
anbefaler
HomeNet
Filtrer omtaler
208
75
26
41
233
Sorter omtaler etter
Viser av 583 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
""Fast lav pris..""

Tja - nå koster 'HomeNet 603 kroner pr måned. Det er alt alt alt for mye. Utfordringen er at de 2 andre tilbyderne ligger på ca det samme. Er det virkelig månedprisen for ADSL nå??

Karoline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Stadig uten internett"

Fungerer bra når det en gang fungerer, men vi er stadig uten Internett på grunn av feil de tydeligvis ikke evner å ordne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Har hatt Homenet i noen år nå og er godt fornøyd med det de har levert. Ingen andre har greid å levere så mange mbit til en så billig penge. Bra kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Avvik i leveranse fra HomeNet"

Jeg bestilte fiber i Oslo fra HomeNet i april 2018 gjennom en dørselger fra HomeNet. Ble lovet rask utbygging av selger forhåpentlig høsten 2018 skulle jeg få fiber. Etter flere statusoppdateringer fra HomeNet om at nå starter snart gravingen, ble det sendt utsettelse på utsettelse via mail, for at i juni 2019 så endelig gi beskjed via mail: "Avvik i leveranse fra HomeNet: Vi må dessverre meddele at HomeNet har besluttet å stoppe salg- og leveranse prosessen av fiber til ditt nærområde. Årsaken til dette er at prosjektet har blitt dyrere enn først antatt, og vi har dermed ikke den oppslutning som må til for å forsvare utbyggingen økonomisk. Vi har derfor nå kansellert din bestilling hos oss, men håper å få muligheten til å tilby deg fiber ved en senere anledning. Vi beklager eventuelle ulemper dette medfører." Oppsummering: HomeNet er ikke en leverandør en kunde kan stole på. Har du mulighet. velg en annen leverandør.

Svar fra HomeNet
14.06.2019 13.02
Hei,
Jeg skjønner at det ikke er noe gøy når et av våre prosjekt ikke ender med utbygging som først planlagt. Vi ønsker jo selvfølgelig å bygge fiber til alle, men det er også slik at det må gjøres en økonomisk vurdering hvor utfallet må være positivt for at vi går videre med utbyggingen.
Om det er slik at selger her har lovet ting som ikke skulle ha blitt lovet ville jeg tatt kontakt med oss på telefon slik at vi kan få tatt dette videre.

Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Homenet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig nett med mye "støy på linjen" som naturlig nok ordnes etter man har ringt (ofte) og sakt ifra.. prisene går opp etter en viss tid.

Svar fra HomeNet
14.06.2019 09.26
Hei,
Det er selvfølgelig mulig at det er støy på linjene til tidere, men om det er slik at du konstant opplever at nettet ikke er slik det skal her så anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon slik at vi kan gjøre et feilsøk rundt dette.
Du kan ta kontakt med oss på 38 99 01 00

Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst, dårlig service, og dårlig kundebehandling."
1 syns denne omtalen er nyttig

Useriøst, dårlig service, og dårlig kundebehandling. Opplever noe dritt garanterer gir oppsigelse og skriver masse om dere over alt. Anbefaler ikke dere mer. Skaffet mange kunde til dere men jeg skal sørge for dere mister mange kunder

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"De holder ikke det de lover"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har betalt i over 2 år for 1000 mbps, men det ligger stort sett rundt 105 mbps. Har klaget flere ganger og hver gang etter at jeg klager kommer hastigheten opp i det den skal. har en sterk mistanke om at de setter opp hastigheten noen dager for så å sette den ned igjen. STYR UNNA!

Svar fra HomeNet
14.06.2019 09.26
Hei,
Det å stille hastigheten opp eller ned på denne måten du beskriver er ikke noe vi gjør.
Jeg er ikke sikker på hvorfor dette skjer at hastigheten din faller ned på denne måten, men om du ikke har fått noe svar på dette under en av sakene du har laget hos oss anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon slik at vi kan finne ut av dette.
Vi kan kontaktes på 38 99 01 00

Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Grove brudd på GDPR!"

Har aldri vært kunde hos Homenet, og etter opplevelsen jeg har hatt med dem nå kan jeg garantere at jeg heller ALDRI kommer til å bli det. Ufattelig useriøse, og med null respekt for personvern! For noen måneder siden fikk jeg plutselig bestillingsbekreftelser og faktura på et abonnement hos Homenet, i en annen persons navn. Denne personen hadde et lignende etternavn som meg, og epostadressen registert på vedkommende var altså feilaktig tilfeldigvis min. (Aner ikke hvordan dette skjedde) Jeg tok umiddelbart kontakt med kundeservice og ba dem rette opp, noe de angivelig gjorde. Måneden etter fikk jeg likevel en ny faktura på abonnementet (!!). Etter å ha klaget på dette og fått en beklagelse og en bekreftelse på at adressen min var slettet fra alle deres systemer, har jeg nå også fått mail fra Viasat i denne andre personens navn. Hvor mange andre tredjeparter de har spredt epostadressen min til er uvisst. Jeg har nå meldt saken til Datatilsynet, og håper dette sykt useriøse firmaet får en saftig bot. Oppfordrer andre som har opplevd lignende ting å gjøre det samme! Dette selskapet burde få bøter så det svir for grove brudd på GDPR. I tillegg til at jeg har fått spredt epostadressen min rundt til gudvethvem uten mitt samtykke, har jeg også fått innsyn i sensitive opplysninger til en vilt fremmed person. Jeg har i skrivende stund feks full anledning til å logge meg inn hos Viasat på en annen persons konto og gjøre hva jeg vil med den. Det ville jeg selvsagt aldri funnet på å gjøre, men det faktum at jeg har mulighet til det er temmelig grovt. Og det er Homenet ansvarlig for.

Svar fra HomeNet
14.06.2019 09.26
Hei,
Dette er selvfølgelig ikke noe som er gjort med vilje, vi ønsker ikke at feil epost blir registrert på våre kunder.
Dette skaper problemer som de du har opplevd, at du får bekreftelser og informasjon som er ment til noen andre.
Og for kunden som ikke får den informasjonen som sendes fra oss.
Selvfølgelig vil du også få eventuelle andre bekreftelser som sendes til epost adressen som kunden registrer hos oss om han bestiller noe annet igjennom oss.
Det er vledig bra at du har kontaktet oss angående dette slik at vi har fått mulighet til å fjerne din mailadresse fra våre systemer.
Om det er slik at du fortsatt får mailer fra oss eller lignende anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss slik at vi kan finne ut av hvorfor du fortsatt får dette.

Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"HomeNet er det mest elendige nettet som jeg har hatt på flere år"

Styr unna er rett omtale og det beste rådet. Sjekk om det er muligheter for fiber i ditt området og bruk de som har dette. HomeNet har ikke hos oss og dette kunne de ha informert om slik at de unngår dette utrolige omdømme de nå får pga de ikke er på kundene sin side og gjør det som er best for de. Dårlig omdømme tar liv av dem til slutt så lykke til.

Svar fra HomeNet
27.06.2019 12.24
Hei, jeg anbefaler også det du sier om man har behov for fiber.
Det er jo ikke noe å legge skjul på at man får høyere hastighet og ofte et mer stabilt nett på fiber.

Om det er slik at noen har solgt deg internett på ADSL og sagt at dette var fiber ville jeg tatt kontakt med oss på telefon slik at vi kan finne en løsning på dette.

Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Treigt"

Vi kan tydeligvis ikke få raskere nett på adressen vår selv om vi bor sentralt i Bergen. Men den hastigheten som vi betaler for, får vi heller ikke.

Svar fra HomeNet
14.06.2019 09.26
Hei,
Om det er slik at du ønsker høyere hastighet og vi ikke kan tilby dette er det lite jeg kan gjøre med det desverre.
Men om du ikke får den hastigheten som du betaler for her anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon slik at vi kan gjøre et feilsøk rundt hvorfor du ikke får denne hastigheten.
Du kan ta kontakt med oss på 38 99 01 00

Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dyr oppkobling, lovende pakke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er en attraktiv pakke jeg snart får i hus, men tilknytningsavgifta var vel stiv. Særlig siden de samtidig skal ha forskuddsbetalt for tre mnd...

Svar fra HomeNet
29.05.2019 11.02
Heisann,

Takk for din tilbakemelding her på bytt.no. Første faktura er ofte på flere måneder da vi har forskuddsfakturering samt at vi bare sender ut faktura en gang i måneden. Når det gjelder etableringsgebyret styres det av prisen det koster å etablere området.

Vennlig hilsen
Bastian | HomeNet
Oddivar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"HomeNet for deg som ønsker service!"

Alltid hyggelige og imøtekommende. Fokuset er på meg som kunde for at jeg skal være fornøyd. Er det et problem løses det meget raskt! HomeNet anbefales fra meg!

Svar fra HomeNet
20.05.2019 13.47
Hei Oddivar,

Takk for din hyggelige tilbakemelding og omtale her på bytt.no.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Tvilsomme salgsmetoder"

Selger til eldre som ikke vet hva som bestilles. Hva skal 80 åringer med 1000 mb? Opplyser ikke om angrerett. Styr unna. Lås døra når de kommer!

Svar fra HomeNet
16.05.2019 11.01
Hei Rune,

Beklager å høre dere har hatt denne opplevelsen, vi tar din tilbakemelding med videre her hos oss.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Faller ut fra nettet til tid og utid"

Tilkoblingen faller ut til tide og utide, om det er nettet eller lokal Wi-Fi vet jeg ikke, men det er nesten alltid når jeg ser nyhetene så stopper det opp å må laste... Mange ganger mister jeg kontakten med nettverket.. Helt ærlig så ville jeg ikke anbefalt min værste fiende dette nettet!

Svar fra HomeNet
14.05.2019 16.54
Hei,

Takk for din omtale, beklager å høre du har problemer med tjenesten. Slik skal det selvsagt ikke være. Her ønsker vi derfor at du tar direkte kontakt med oss for et videre feilsøk, slik at vi sammen kan finne en løsning på dette.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Strålende"

Aldri hatt noen problemer. Er strålende fornøyd, men hadde selvsagt ikke gjort noe om nettet var litt rimeligere. Oppdager jeg feil og må kontakte kundeservice, så blir feilen rettet opp raskt. På 2 år har jeg måttet ringe 2 ganger, begge pga graving i området. Feil rettet opp veldig raskt.

Svar fra HomeNet
14.05.2019 16.54
Hei,

Vi takker for din omtale her på bytt.no!
Godt feil du tidligere har hatt har blitt rettet, og alt funker som det skal.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ubrukelig kundeservice - brudd på avtale"

Ble lovet stabil linje med 30/10 hastighet, med ingen bindingstid dersom bredbåndet var dårligere enn lovet. Nettet fungerte så og si ikke i det hele tatt. Etter mye om og men fikk jeg si opp linjen uten bindingstid, fikk allikevel en faktura på flere tusen kroner. De hadde ikke klart å loggføre feilen. De nekter nå for at noe er feil med linjen til tross for at deres egne tekniske avdeling har bekreftet at linjen er meget dårlig. Hold deg langt unna dette firmaet! :)

Svar fra HomeNet
25.04.2019 11.13
Hei Jo,

Takk for din tilbakemelding. Så kjedelig å høre at tjenesten som ble levert ikke var stabil og etter forventing. Jeg skal ta det videre angående loggføring slik at vi forhåpentligvis kan unngå slike situasjoner i fremtiden. Beklager dette.

Vennlig hilsen
Judith | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bindende avtale, men får ikke "varen""
2 syns denne omtalen er nyttig

Skrev under på avtale (som er bindende) om fibernett i juni 2018 og nå er vi i midten av april 2019. Jeg hørte ingenting i fra dem og tok kontakt. Det var usikkert når graving skulle starte. Jeg kunne ikke gå i fra avtalen uten å betale noen tusenlapper. På hjemmesiden deres sto det at de planla start graving i september 2019 (altså planlegger)

Svar fra HomeNet
25.04.2019 11.12
Hei,

Bransjenormen er levering innen 9 måneder fra bestilling, men ved forsinkelser grunnet forhold utenfor HomeNet sin kontroll er ikke denne gjeldende. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter så kan de sjekke om det er mer informasjon tilgjengelig om leveransen i ditt område.

Vennlig hilsen
Judith | HomeNet
Berntove B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Melding ved brudd.."

Jeg bor i Mandal og har ikke hatt normal internet-tilkobling. Jeg hadde forventet en sms om problemet.

Svar fra HomeNet
25.04.2019 11.11
Hei,

Takk for din tilbakemelding her på bytt.no. Jeg skal ta det videre slik at du mottar varsling om vi skulle oppleve fellesfeil i ditt område igjen, beklager dette.

Vennlig hilsen
Judith | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Noen dager funker den helt fint, andre er den litt sløv. For første gang idag forsvant Internett koblinga fullstendig, har vært uten nett over en time nu. Har prøvd alt, skru av og på modemet og restarte, ingen ting. Kundeservicen var grei, venter på folk som skal skjekke ka som e greia. Har mine mistanker at det blir ikke idag eller i mårra siden d e søndag da. Håper æ ikke må vente ti mandag og være uten nett.

Svar fra HomeNet
25.04.2019 11.10
Hei Inger,

Takk for din tilbakemelding her på bytt.no. Så kjedelig at nettet forsvant helt i helgen, våre teknikere behandler da saken neste virkedag. Om nettet oppleves ustabilt er dette noe vi kan feilsøke sammen med deg per telefon så ta gjerne kontakt med vår tekniske avdeling for feilsøking av det om det vedvarer.

Vennlig hilsen
Judith | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig og frekk kundeservice - styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig service! Arrogante kundebehandlere. De har innstillingen «kunden har alltid feil.» Jeg har aldri vært borti et så rotete, surrete og samtidig selvtilfreds firma, med så ekstremt dårlig kundeservice og instilling. Jeg har brukt flere uker på å klage til og kommunisere med kundeservice, som bare trenerer, ikke engang gidder å videresende eposter til riktig «avdeling», tror på montørens side (løgner) framfor meg, som er skadelidende, og generelt er ekstremt lite samarbeidsvillige. Jeg har skjelden klaget på tjenester før, kanskje en gang for ti år siden, men HomeNet og deres montørtjeneste er virkelig ikke å anbefale. Og jeg har klaget, men blir ikke hørt eller trodd! Alt kan bli bedre mht kundeservice. Fiber funker bra, nå, men jeg var uten internett i flere dager etter at montør var hos meg og installerte. Problemet nå er stygge merker i tapeten, påført av montør, noe som var totalt unødvendig. Nå velger HomeNet å tro på montørens løgn om hva som er årsaken til dette, der han skylder på meg! Kundeservice sier de tror på ham over meg, og ikke vil gjøre noe med saken. De beskylder mao. meg for løgn, og tror heller på montøren som har påført skaden, som sier at det var mitt ønske, og min feil! Og det er bare løgn! Skygg unna! Useriøst! Vær også obs på at de nærmest har monopol. På proff.no, står det at Broadnet, HomeNet og Lynet fiber har samme eier. Og en rekke andre fiberleverandører, også.

Svar fra HomeNet
25.04.2019 11.09
Hei,

Så dumt å høre om din dårlige opplevelse med vårt kundesenter, det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Jeg ser at du har vært i kontakt med vår klage avdeling og at dere nå har kommet frem til en enighet i saken din.
Det stemmer at HomeNet og Lynet Internett er datterselskaper av Broadnet.

Vennlig hilsen
Judith | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig trådløst nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig treg nett. Detter nettet hele tida. Bruker bredbånd og veldig skuffende erfaring med Homenet. Aldri homenet igjen.

Svar fra HomeNet
23.04.2019 08.58
Hei,

Dersom du opplever problemer med hastigheten vi leverer kan du ta kontakt med vår tekniske avdeling på telefon 38990100 når du er ved utstyret så kan vi feilsøke dette med deg.

Vennlig hilsen
Judith | HomeNet
Markus H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Eg har no bestilt nettet for en måned siden men det har bare vært tull hele tiden"
1 syns denne omtalen er nyttig

Eg har no bestilt nettet for en måned siden men det har bare vært tull hele tiden. Og når dem sier at de skal fikse det så tenke man at de fikser det, men her tar det ca 3 dager før reperasjonen kommer, og etter at den har vært her så funke det like dritt som før. Kunne ikke innbilt meg å anbefale til noen🤬

Svar fra HomeNet
23.04.2019 08.58
Hei Markus,

Så dumt å høre om din opplevelse med oss, om nettet fremdeles ikke fungerer som det skal ønsker jeg at du tar kontakt med vår tekniske avdeling på telefon 38990100 når du er ved modemet.

Vennlig hilsen
Judith | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Vel og bra så lenge alt er vel."

Får en purring pr SMS om uteblitt betaling. Dette resulterer i et stengegebyr som er større enn selve regningen. Når vi ble oppmerksom på denne forglemmelsen ble regningen betalt innen en halv time. Får da på ny en bekreftelse til åpning med ny trussel om ytterligere stengegebyr. Synes størrelsen på gebyret er utidig samt den nye trussel om stenging. Gebyrsulten er utidig. Har i dag fått tilbud fra Telenor om at de legger eget bredbånd. Dette blir jeg å takke ja til innleggelse. Det betyr at jeg som kunde i fremtiden har et valg.

Svar fra HomeNet
09.04.2019 10.09
Hei Jan,

Purring av utestående betaling sendes først 14 dager etter forfall på orginalfaktura og linjen blir stengt med gebyr ca 1 måned etter forfall. Om du ikke får orginalfaktura eller har problemer med å betale den må du evt si i fra til oss så skal vi hjelpe deg med det.

Vennlig hilsen
Bastian | HomeNet
Steenersen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Selger kom innom for flere år siden og solgte inn Fiber i området jeg bor..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Selger kom innom for flere år siden og solgte inn Fiber i området jeg bor. Det skulle være på plass innen 6-9 måneder. Jeg skrev under og tenkte det var fint, for Canal Digitals tilbud var ikke så bra i dette området. Etter det har vi fått en og annen informasjon om utsettelser, og den siste kom i dag hvor det stod at det tar enda et år. Da jeg gjør en hyggelig henvendelse om å bli løst fra avtalen fordi dette tar så lang tid, og at jeg ikke ønsker dette tilbudet lenger, blir jeg avkrevd 9 000 kroner.

Svar fra HomeNet
09.04.2019 10.09
Hei,

Beklager at leveransen har tatt lengere tid en først antatt. Normalt sett skal det leveres 9 måneder etter bestilling men utsettelser utenfor vår kontroll kan dessverre forekomme.

Beklager ulemper dette har medført deg.

Vennlig hilsen
Bastian | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Godt fornøyd med HomeNet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Legger merke til en del negative kommentarer både her og på Facebook, men det stemmer ikke med min opplevelse med HomeNet. Jeg har vært kunde i ca 4 år, og har vært godt fornøyd. Jeg får den hastigheten jeg abonnerer på (ADSL 20/1) og linja har vært meget stabil. Kan bare huske å ha opplevd ett brudd av betydning, for noen år siden, hvor linja var nede en dag eller to. Kontaktet kundeservice i etterkant, og fikk da en kompensasjon for dette. Selv om linja har vært stabil, så har jeg opplevd litt problemer med det trådløse nettet (men det er jo ikke HomeNet sin feil). Det er en del trådløse nett i nærheten der jeg bor, og disse forstyrrer hverandre. Men etter at jeg tok i bruk en ruter med 5GHz og flyttet alle enhetene som støtter dette over på den, så fungerer det bedre. Noen enheter som ikke støtter 5GHz må fortsatt gå på 2.4GHz, men siden de fleste nå går på 5GHz, så blir det mer ledig kapasitet til de gjenværende på 2.4GHz nettet. Min erfaring er at mye av problemer relatert til hastighet og ustabilitet, skyldes ikke feil hos internett leverandøren, men rett og slett det trådløse nettet hjemme. Så mitt beste tips om du opplever problemer, test med en enhet som er koblet med kabel direkte til ruteren og se hvordan det fungerer da.

Svar fra HomeNet
09.04.2019 10.08
Hei Tor,

Takk for din tilbakemelding her på bytt.no! Vi setter pris på at du er fornøyd med tjenesten vi leverer og når det gjelder WiFi er 5GHz absolutt veien å gå om det er mange andre nettverk i nærheten, da 2.4GHz har langt ferre kanaler å distribruere signalet på og det blir da fort forstyrrelser over WiFi.

Vennlig hilsen
Bastian | HomeNet
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR