Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
80
av 85 innen
bredbåndsleverandør
45%
anbefaler
HomeNet
Filtrer omtaler
211
78
30
46
309
Sorter omtaler etter
Viser av 674 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig fremgang med utbygging"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skrev kontrakt med dem høsten 2018 og ble lovet at de skal begynne å bygge ut fiber i mitt område som ligger i Kløfta i Ullensaker kommune høsten 2019. Nå er vi i februar 2020 og fortsatt ikke skjedd noe og fryktelig dårlig med informasjon om hva som skjer videre eller hva som er grunnen for all den forsinkelsen. Fikk denne melding etter jeg ringte til kundeservice og la inn en klage: "Hei, Viser til din henvendelse. Per i dag så har vi ikke noen ny informasjon for ditt område. Vi jobber med å finne løsninger for fremtidig utbygging, og så snart informasjon foreligger så vil vi sende ut felles informasjonsskriv til dere som har bestilt fiber fra oss i ditt område. Mvh HomeNet" Som sagt ting går utrolig tregt med dem og altfor dårlig med informasjon til sine kunder.

Svar fra HomeNet
25.02.2020 18.38
Hei,

Det er mange omstendigheter som er avgjørende for om vi kan levere fiber i området.
Noen av omstendighetene kan oppstå etter at vi har startet salgsprosessen, og i noen tilfeller også utbyggingsprosessen.

Vi beklager forsinkelsene som kan forekomme ved utbygging og takker for tålmodigheten du har vist oss og den ærlige tilbakemeldingen.
Vi ser frem til å levere lynraskt fibernett på din adresse slik at du får en bedre kundeopplevelse med oss fremover!

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Dårlig hastighet, har hatt under 6 mbp/s download i flere uker (og vi betaler for 6 mbp/s) og 0.5 upload på det beste. Vi har ringt og ringt og de sier de "fører saken videre". Nesten ingenting har skjedd siden da.

Svar fra HomeNet
25.02.2020 18.37
Hei Stian,

Jeg kan ikke finne informasjon i forbindelse med din innmeldte sak hos oss da jeg ikke har kundeinformasjon å gå etter. Ta gjerne kontakt med oss for mer informasjon angående din pågående sak.

Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe!

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Inkompetente"

Inkompetente idiota. Ble lovet skyfri himmel og grønne enger, fiber skulle bli lagt inn og jeg skulle ikke trenge løfte en finger. Får regning på over 9000kr pga av dem ikke har klart og installere dritten sin.

Svar fra HomeNet
25.02.2020 18.36
Hei Simon,

Jeg kan ikke diskutere din sak offentlig grunnet personvernårsaker. Dersom du har fått annulleringsgebyr av oss og mener dette ikke er riktig ønsker vi gjerne at du tar kontakt med vår faktura avdeling på mail til faktura@homenet.no.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hvis dere ønsker en pålitelig og rask nett så må dere holde langt unna homenet"

Hvis dere ønsker en pålitelig og rask nett så må dere holde langt unna homenet. En av de mest grusomme leverandørene som finnes!

Svar fra HomeNet
25.02.2020 18.36
Hei Harald,

Det var leit å høre at du har hatt slik en dårlig opplevelse med oss. Dette er selvfølgelig ikke måten vi ønsker å fremstå og ønsker svært gjerne å hjelpe dersom du opplever problemer med vår tjeneste. Ta gjerne kontakt med oss vårt kundesenter på telefon 38 99 01 00, chat via homenet.no eller mail til support@homenet.no.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Møkkaselskap"

Gir meg tilbud på en gitt månedspris på bredbånd. Deretter, når jeg har forpliktet meg til avtalen, opplyser de om at månedsprisen vil stige med 200kr etter et år. Dette er prisstigning på nærmere 50%! Prisstigningen var ikke oppgitt i det skriftlige tilbudet jeg mottok, og var umulig å lete seg frem til på deres nettsider. Svindel, holder meg langt unna.

Svar fra HomeNet
24.02.2020 09.42
Hei Torun!

Her er det mulig du har hatt en kampanjepris i 12 måneder du har bindt deg til. Det er vanlig at prisen økes til ordinærpris etter kampanjen er over.
Hvis du kontakter oss over telefon 38 99 01 00 eller chat, så kan abonnement avdelingen se over avtalen din, og mulig komme med en bedre avtale til deg.

Vennlig hilsen
Richard | HomeNet
Jon A. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Helt supert foreløpig! (Fiber)"

Når selger var på døra ble vi lovet fibernett klart til bruk i november 2018. Fasit ble februar 2020. Men etter det har alt vært helt knall! Montør kom som avtalt og kontakt med kundeservice har vært helt topp. Speed test viser stabilt tett oppunder 1000/1000 hver gang. Nice!! (Hvertfall enn så lenge og jeg håper mitt inntrykk forblir slik når jeg leser alle andre misfornøyde tilbakemeldinger her)

Svar fra HomeNet
21.02.2020 09.03
Hei Jon,

Takk for at du tok deg tid til å skrive slikt et positivt innlegg! Kjempehyggelig at du opplever god kundeservice hos oss.

Takk for tålmodigheten du har vist oss i leveransefasen, veldig godt å høre at du opplever hastighet i henhold til avtalen. Skulle du ved en senere anledning oppleve problemer med tjenesten, eller har andre spørsmål ta gjerne kontakt med oss!

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil linje. Liten interesse for feilsøking og feilretting."

Helt fra installasjonen har vi som sameie vært misfornøyd med Homenet. Installasjonen var helt texas, hadde ikke lange nok bor, kabler kommer ut midt på veggen etc. Etter installasjonen har en rekke av sameierne hatt problemer med nettet uten at feilene noen gang har blitt feilsøkt på en ordentlig måte. Vi ble også lovet 100/100 linje ved installasjonen for 5 år siden, men den linja har vi ikke sett noe til. Styr unna!

Svar fra HomeNet
21.02.2020 09.03
Hei Ronny,

Det er svært leit å høre at du har fått slik et dårlig inntrykk av oss, og vi ønsker svært gjerne å hjelpe. Jeg kan ikke gå i detalj i forhold til din situasjon på et offentlig forum grunnet personvernårsaker, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 38 99 01 00, chat via homenet.no eller e-post via support@homenet.no.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Sinnanordlening
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Inkompetent"

Helt elendig. Vet ikke hva de driver med og sitter som support for supporten. Har hatt i 6 mnd nå og de har enda ikke fixet linjen og har ingen konkrete svar på hvorfor det er noe dritt.

Svar fra HomeNet
18.02.2020 09.22
Hei.

Leit å høre at du har et slikt negativt inntrykk av vår kundeservice. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe. Ta gjerne kontakt med vår teknisk support på telefon 38 99 01 00, eller chat via homenet.no.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Lite hjelpsomme og bare tull"

Styr unna!! Har bare vært tull med de, spesielt med faktura og hastighet. Veldig lite hjelpsomme og fremstår som kyniske. Tar 700 kroner i måneden med mindre du binder deg i et år og har du problemer med faktura så glem det!! Styr unna!

Svar fra HomeNet
30.01.2020 17.45
Hei Einar

Beklager at du opplever oss slik. Om du ikke fikk god nok hjelp av oss ønsker jeg at du kontakter oss igjen slik at vi kan hjelpe deg med problemene du skulle oppleve.

Vennlig hilsen
Richard | HomeNet
Per A. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig, men allikevel minst verst!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har i mange år drevet med forretningsførsel av eiendommer og utleie av boliger. Jeg har forsøkt omtrent alle de nettleverandørene som finnes. Homenet er dårlig, men allikevel minst verst av alle de jeg har forsøkt. Telenor er konsekvent uærlige, arrogante og håpløse å ha med å gjøre. De saboterer også bevisst andre leverandører ved reparasjoner. De øvrige er verre eller like ille. Homenet er også egentlig forferdelig dårlige, men allikevel ikke så ille som de andre. Er det ikke mulig i Norge å finne et ordentlig, ryddig og seriøst nettselskap? For å ta det dårligste med Homenet først så er det faktureringen. Homenet bruker et factoringselskap, Arvato. De er så uforskammende, så lite servicevennlige og gjør så mange feil, at Homenet burde kastet dem ut for lenge siden. For det første er det utrolig mye feil i faktureringen. Dertil fakturerer de med 12 dagers betalingsfrist og den 13. dagen får man inkassovarsel. På peker man feilene, får man aldri et hyggelig svar. De bare sender inkassokrav. Faktureringen til Homenet/Arvato er nesten like dårlig og arrogant som Telenor (men ikke fullt så ille). Jeg skulle ha en ny linje montert i oktober 2018. Jeg oppga riktig adresse. Men Homenet sendte den til en adresse som ikke eksisterer. Alt ble bare kaos og det tok to uker før det ble ordnet. Også i fjor tegnet jeg et nytt abonnement. Jeg presiserte at jeg skulle reise bort om to uker og måtte ha ruteren før det. Dette ble lovet. Men Homenet sendte den etter 2 1/2 uke, ble ikke hentet på postkontoret og returnert. Det tok over en måned å få etablert abonnementet. I fjor mistet jeg forbindelsen på internett i mai måned. Vel, ikke helt. Men nettet svingte mellom 0,0 og 12 mB. Jeg skal ha mellom 14 og 20 mB. Homenet skulle overvåke linjen og rette feilen. Det skjedde ikke. Etter flere purringer reiste jeg til mitt feriested og var borte til midten av august. Da jeg kom tilbake var fortsatt den samme feilen der. Så var det en rekke endeløse telefoner og SMS'er. Jeg ringte etterhvert Homenet hver dag. Etter hvert viste det seg at Homenet hadde greid å notere feilen på feil abonnement, et som virket. Derfor hadde de ikke gjort noe. Men selv etter at dette ble oppklart var fremdriften mildest talt bedrøvelig. Etterhvert forsvant forbindelsen omtrent helt, sank til mellom 0,0 og 0,6 mB. Jeg fikk hver dag SMS'er med at det skulle ordnes "i morgen innen kl. 2000". Men det eneste jeg fikk neste dag var en ny SMS med at rettingen er "utsatt til i morgen innen kl. 2000." Homenet skyldte på reparatørselskapet og "kapasitetsproblemer". Først 2. januar 2020, altså etter mer enn 7 måneder, ble det ordnet. Går det an å ha så dårlig oppfølging? Så til det som er ihvertfall ganske bra. Homenet har gjennomgående høflige og hjelpsomme medarbeidere på kundeservice. Når mine mange berettigede fakturaklager først kommer til Homenet, blir det som regel orden på det. De som er på kundeservice roter ganske mye. Men høflige er de. Det er ihvertfall noe. Jeg har også inntrykk at de prøver å hjelpe. Men det svikter andre steder i systemet, antageligvis høyere opp. Det første Homenet burde gjøre er å kvitte seg med Arvato. Det selskapet er bare egnet til å gi Homenet dårlig omdømme og mye unødig og kostbart feilopprettingsarbeid. Dernest må de reforhandle avtalene sine med de reparatørselskapene de har. Disse selskapene har en alt for vid anledning til å utsette og utsette. Her burde forpliktelsene og tidsfristene vært klarere og strammere. Ellers kan de gjøre som med meg, bruke mange måneder på å rette en feil uten at de får konsekvenser.

Svar fra HomeNet
29.01.2020 15.26
Hei, Per.
Takk for tilbakemeldingen. Nå kjenner jeg ikke til sakene dine, så vet ikke helt hva som har skjedd her.

Normalt er forfall på faktura 14 dager etter det ble sendt ut, og en purre-sms blir sendt 7 dager etter forfall, og inkassovarsel kommer 14 dager etter forfall. Som sagt, så vet ikke jeg hva som har skjedd her.

I forhold til hastighetsproblemene, så ta gjerne kontakt med vår fakturaavdeling, så kan de kompensere deg for problemene du har opplevd. Har vi levert for dårlig, skal du selvsagt ikke betale for tjenesten du ikke har fått.
Vi kan også da sjekke opp i de problemene du har hatt med Arvato.

Vennlig hilsen
Haakon | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna Homenet"

Slett kundeservice. Seks dager uten nett og tv. Når det endelig kom noen å reparerte fiberen klarte de å ødelegge nettet til naboene som nå har vært uten nett i tre dager.

Svar fra HomeNet
28.01.2020 09.16
Hei Simon.

Jeg er ikke kjent med saken din, men dette høres ikke bra ut. Vi ønsker selvfølgelig å rette opp i skade utført av våre reperatører. Dersom feilen fortsatt ikke er rettet opp i ønsker vi gjerne kontakt på telefon 38 99 01 00 eller chat via homenet.no.

Takk for ærlig tilbakemelding.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig på alt"

Kjære kunde, vi følger opp din pågående feilretting, men har dessverre ikke mottatt en bekreftelse fra underleverandør om at feilrettingen er fullført. Vi forventer derfor at rettetiden blir utsatt til neste virkedag innen kl. 16:00. Vi beklager dette, og sender SMS med oppdatering i løpet av morgendagen. Hilsen HomeNet

Svar fra HomeNet
28.01.2020 08.52
Hei.

Jeg er ikke kjent med din innmeldte sak, men det er leit å se at rettetid muligens ble utsatt. For informasjon relatert til saken anbefaler vi at du tar kontakt med vår tekniske avdeling på telefon 38 99 01 00 eller chat via homenet.no.

Takk for ærlig tilbakemelding, vi ønsker alltid å forbedre oss.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dette er rett og slett ikke internett"

Får beskjed om å kable nettet til enheten, noe den er. Måler under 1MB/s. Ringer kundeservice, de gir inntrykk av at de skal ta tak i det og «bytte» linjen. Det som da er dumt er at jeg ikke heller etter dette måler over 1 MB/s, på KABLET tilkobling. Dette er rett og slett ikke Internett, vennligst hold dere langt langt unna. Er bedre uten Internett, for da slipper man frustrasjonen i hvertfall.

Svar fra HomeNet
24.01.2020 09.50
Hei, Kjartan.
Kjenner ikke til saken din, så vet desverre ikke hva som er gjort. Vi skal selvsagt alltid prøve å løse problemer dere opplever, og må beklage at du er så missfornøyd med nettet vi har levert til deg.

Vennlig hilsen
Haakon | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig"

Har ikke hatt nettverk på flere dager. HomeNet lover og lover, de har tekniker på saken osv. Men ingenting skjer. Vi bytter leverandør i dag grunnet helt elendig kundeservice.

Svar fra HomeNet
20.01.2020 09.54
Hei Helene.

Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, men det er leit å høre at du har slikt et dårlig inntrykk av vår kundeservice.

Vi skulle gjerne ønske at vi fikk fullført feilrettingen på din linje, men håper du får en god opplevelse med nettverket hos din neste leverandør.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Lureri"

Hold dere unna!! De var hjemme hos meg og la opp kabel til fiber. Så kuttet de også kabelen til get og dro den ut så det ikke er mulig å bytte tilbake. Useriøst firma som garantert kommer til å bli gruppesaksøkt etterhvert og som ikke overlever.

Svar fra HomeNet
20.01.2020 09.54
Hei Espen.

Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, men beklager den negative opplevelsen du har hatt med oss. Dersom du fortsatt opplever problemene du beskriver ønsker vi gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller chat via homenet.no.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lang ventetid, konstant brudd i linjen"

Skifter fra Homenet idag grunnet konstant brudd på linjen. Liten vilje til og prøve å ordne problemet. Har ADSL, analogt, verdens gamleste og robuste system. Helt klar at her sparer de på utgiftene med og unngå og oppgradere systemene sine. Flytter til Telenor mobilt bredbånd imorgen og håper på et mer stabilt internett.

Svar fra HomeNet
15.01.2020 12.28
Hei Peer.

Vi ønsker selvfølgelig å rette opp ved brudd på linjen. Jeg er ikke kjent med din sak eller ditt område, men dessverre kan større feil noen ganger ta lenger tid å rette basert på skadeomfang.

Håper våre veier krysses ved en senere anledning, ellers ønsker jeg deg det beste på ditt nye nettverk.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"

Ustabilt stort sett hele tiden. Problemer med streaming, selv om alle produkter hjemme bortsett fra tv’n er kobla fra wifi. Har aldri hadd den hastigheten jeg betaler for.

Svar fra HomeNet
13.01.2020 09.01
Hei Carina!

Kontakt gjerne vårt kundeservice på telefon 38 99 01 00 mandag til fredag 08:00 - 21:00 eller kom innom vår chat, så kan vi se på de tekniske problemene du opplever sammen.

Vennlig hilsen
Richard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Trist"

Styr unna dette selskapet. Dessverre ser det ut fra erfaringene til mange andre at det er det samme som går igjen. Vi har hatt produktet litt over en mnd, fungerte "greit" med kun noen små avvik i starten. Leverte langt unna hva de lovet, men til vårt bruk godt nok. Men nå har vi vært uten nett (og da TV!) i vel 2 uker. Er blitt lovet tilbakemeldinger som ikke kommer. " de har teknikere på saken... osv osv " Kan bare gjøre som dere fleste andre, konstantere at håp om hjelp her er håpløst! Styr unna homenet ! Og til deg som leser dette fra homenet og har tenkt å skrive " nei, off så trist .. ta kontakt med kundeservice... vi beklager .... osv osv mvh " Ta heller å la være ! Bruk tiden til noe mere nyttig, og fix produktet deres/ samt kundeservicen.

Svar fra HomeNet
08.01.2020 13.44
Hei.

Jeg er ikke kjent med din sak og kan dermed ikke kommentere på eventuell pågang i området.

Det var leit å høre at du har hatt slik en dårlig opplevelse med vårt produkt og vår kundeservice. Vi ønsker alltid å forbedre oss, og setter pris på ærlig tilbakemelding.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Alle bør advares mot å inngå avtale med disse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bredbånd lovet i august 2019 fikk først nett tilgang 22 des. 2019. Nettet er dårlig og ustabilt. Går jeg på verandaen har jeg ikke kontakt med router som står rett på innsiden av veggen. Kundesenter gjør ikke noe for å imøtekomme vår ønsker. Og vi ønsker å si opp avtalen siden de ikke leverer et produkt vi har bestilt. Angrefristen har gått ut siden avtalen ble signert for over 1 år siden. Men produktet i seg selv ble ikke levert før nå i desember. Slik vi ser det må vi få et produkt før vi kan si det opp. 5388 kr rett ut av vinduet. Siden det er 1 år binding. Men alt for å bli kvitt dette selskapet. Her føler vi oss direkte rundlurt. Advares derfor om å ikke inngå avtale med disse

Svar fra HomeNet
08.01.2020 13.44
Hei Thomas.

Jeg er ikke kjent med din sak, men det var leit å høre at du har slik et dårlig inntrykk av oss og vårt kundesenter. Anbefaler at du tar kontakt med oss på nytt for videre feilsøk slik at vi kan få løst opp i problemene du opplever.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Mithulan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Idiotisk"

Halvparten av tiden fungerer ikkje engang internettet når eg for eksempel skal in på chrom stor det at det ikkje er nokon nettkoblinger menst eg har alle streker, heilt ubrukelig og tåpligg.

Svar fra HomeNet
08.01.2020 13.43
Hei Mithulan.

Leit å høre at du opplever problemer med vårt nettverk. Oppfordrer deg til å ta kontakt med vår tekniske avdeling for grundig feilsøk. Det er da viktig at du er hjemme og har utstyret tilgjengelig.

Du når oss på telefon 38 99 01 00 eller chat via homenet.no.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig dekning fra routeren deres, holder ikke hva de lover og hva de tidligere har lovet. Føler meg fullstendig lurt av en selger som lovet gull og grønne skoger Telenor med kabel fungerte veldig mye bedre. Største tabben jeg noengang har gjort er å installere fiber fra Homenet. Elendig service og ingen hjelp når man trenger det, styr unna for alt i verden.

Svar fra HomeNet
08.01.2020 13.43
Hei Dag.

Leit å høre at du opplever dårlig rekkevidde fra vårt utstyr. Det er mye som kan påvirke signalkvaliteten over WiFi. Alt fra utdaterte enheter koblet til nettverket, til radiosignaler i nærheten og fysiske utfordringer som betongvegger. Ta gjerne kontakt med vår tekniske avdeling for videre feilsøk.

Eventuelt vil vi anbefale vår løsning ved større boliger: https://www.homenet.no/wifi-at-home/.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig misfornøyd!"

Dette er den første omtalen jeg har skrevet på noe som helst, da jeg aldri gidder å ta meg bryet til å gjøre det. Men nå føler jeg at det er på sin plass, slik at andre ikke går i samme felle. Jeg kjøpte nytt hus å så på hvilke muligheter det var for internett og tv på eiendommen. Homenet kom opp som leverandør og jeg tok kontakt med de noen uker før overtakelse for å sjekke mulighetene. Jada, jeg kunne få fiber opp til 1000/1000mbps til en god penge. dette var i starten av oktober. Jeg fikk da beskjed av selger at jeg ville bli koblet opp på nett i slutten av november/midten av desember ved bestilling. Jeg spurte om dette var estimat eller om det ble da, da jeg er avhengig av nett til jobb. Han sa at det ikke ble senere en midten av desember, da de var klare for oppkobling straks. Jeg bestilte da tv og internett fra homenet. Vi får i midten av november melding om installasjon via underleverandør i midten av desember. Det var bra tenkte vi. Noen dager før installasjon får vi epost om at det blir avlyst og at det vil skje på et annet tidspunkt. Jeg ringer kundeservice og de sier at de ikke kan gi noe konktret svar på når bare at det ikke blir da. Jeg blir irritert og spør om det er noen som har noen svar. De ber meg da kontakte underleverandør. Jeg sier at det er de som leverandører som burde ha svarene. De sier da at de kan godt kontakte underleverandør for meg, men at svaret blir nok det samme. Jeg merker at dette svaret gjør at det koker for meg. Etter litt så får jeg beskjed om at den originale datoen blir opprettholdt og det kommer en installatør. Han er fra polen og snakker så vidt norsk. Han er veldig hyggelig å gjør en god jobb. På slutten sier han har det ikke er trukket fiber i røret så han får ikke koblet meg på. Jeg kontakter igjen kundeservice som sier at jeg må kontakte underleverandør igjen. Jeg kontakter underleverandør som ber meg kontakte homenet. Jeg kontakter homenet som igjen ber meg kontakte underleverandør da de ikke har svar på tekniske spørsmål. Jeg sier at de må kontakte underleverandører å finne svar på mine spørsmål. Jeg får da beskjed om at internett ikke kommer før i slutten av januar og at de håper å ha ting i orden til februar. jeg sender eposter å purrer på svar og hva som skjer med leveransen, men får ikke svar. Det er vell 2 uker siden jeg sendte, selv med 5 dagers svarfrist så har jeg ikke hørt noe. Chatten og telefonen har blitt brukt, men de har ingen svar. Jeg spurte om det var mulig å gå bort i fra avtalen da jeg ikke har fått det jeg ble lovet. De sa da at jeg må betale 9000kr for å bryte. ikke noe spørsmål om det er noe de kan gjøre for at jeg skal bli eller prøve på å finne en løsning. Det var ingen diskusjon om hva de kunne gjøre annerledes eller at de skulle sjekke ut feilene og komme tilbake til meg så fort de hadde svarene eller lignende. Kundeservice på minussiden. Det er den dårligste servicen jeg noen gang har fått. Jeg sa da at jeg kom til å kontakte forbrukerrådet, da sa han bare ja det må du bare gjøre. Jeg har kontaktet de å venter på svar. Men jeg kommer aldri til å anbefale dette selskapet til noen. Det virker som de har ansatt roboter på kundeservice, da de yter null service. De bryr seg hvertfall ikke om fornøyde kunder. Hadde jeg følt at jeg ble hørt og at jeg fikk litt hjelp så hadde jeg vært fornøyd. Det er kanskje noe de ikke får gjort noe med, men da gjør man litt for å holde kunden fornøyd, 1 mnd gratis internett, ett eller annet. Nei vet du hva. Elendig.

Svar fra HomeNet
07.01.2020 09.17
Hei, jeg er ikke kjent med din sak og din bestilling men her høres det ut som det er noe som har gått galt et sted ja.
Jeg er helt enig i at det ikke er slik man skal bli behandlet som kunde.
Jeg skjønner at dette kanskje har tatt mye tid og energi, men om du ønsker så kan du kontakte oss så kan vi prøve å finne ut av dette, spør gjerne etter meg om du vil.
Om du ikke alt også har en sak der så kan du kontakte vår klage avdeling her
https://www.homenet.no/klage-til-homenet/
Både de og jeg skal også kunne gi kompensasjon slik som du snakker om.
Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Steinarild
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hatighet"

Bestilte 1000/1000, Selger garanterte stor hastighet, det gikk 1,5 år før Fiber var klar til bruk, skulle ha tatt 3 mnd. Når jeg måler så ligger det rundt 150-250 på nedlasting, men opp er det noe mere. Og dette skal være Fiber, har like god hastighet på Kabelnett.

Svar fra HomeNet
06.01.2020 09.30
Hei Stein Arild,

Det var leit å høre at du har fått et slikt dårlig inntrykk av hastigheten på vårt nettverk. Ta gjerne kontakt med vår tekniske avdeling på telefon 38 99 01 00 eller chat via homenet.no for et grundig feilsøk. Det er da viktig at du er hjemme og har utstyret tilgjengelig.
Jsn A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke Internett"

Det at lørdag kl 1430 nettet går ned og kundeservice er stengt. Betyr det en helg uten tilgang til nettet?

Svar fra HomeNet
02.01.2020 12.26
Heisann! Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 99 01 00 dersom du fortsatt opplever problemer på linjen din, så kan vi gjennomgå et feilsøk sammen. Du kan nå oss i helgen på chat, via vår hjemmeside mellom 10:00 til 15:00.

Vennlig hilsen
Richard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Prisen går opp, hastigheten ned"

Lokker med "en gratis måned mot ett års binding". samme måned kommer prisøkningen. Og samtidig med den faller hastigheten. Målt hastighet er 0,5Mb/s. Og nå, ca ett år senere blir jeg oppringt med samme lokketilbud. Etterfulgt av ny prisøkning. Oppimot 40% prisøkning på 2 år. Hvis det skjer med hastigheten også som sist, har jeg ikke mere hastighet å miste. Ellers er det stortsett greie folk på kundeservice men det går tregt. Var en gang etter et lynnedslag uten nett i en halv måned uten noen form for kompensasjon. Hilsen lei snart ekskunde.

Svar fra HomeNet
22.12.2019 09.43
Hei Andreas.

Takk for ærlig tilbakemelding, vi vil alltid forbedre oss. Ta gjerne kontakt med kundeservice dersom hastigheten ikke stemmer i henhold til avtale. Spørsmål rundt prisøkning kan du gjerne ta med vår abonnementsavdeling på telefon 38 99 01 00 tastevalg 2.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR