Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
78
av 85 innen
bredbåndsleverandør
47%
anbefaler
HomeNet
Filtrer omtaler
211
77
29
44
276
Sorter omtaler etter
Viser av 637 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig service"

Ikke bli kunde hos Homenet! Jeg ble kunde hos Homenet på den forrige adressen min. Da jeg flyttet fikk jeg beskjed om at jeg kunne flytte med meg abbonementet. På den nye adressen var det teknisk ikke mulig å koble til bredbåndsnettet. Istedenfor å annullere abbonementet mitt når de ikke kunne levere internett på adressen, ber de meg om å betale for abbonementet i et år. Styr unna Homenet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Forfalskning av signatur og påstått inngåelse av avtale"

Selger påstod til min far, at Telenor skulle legge ned sitt bredbånd i området og at man da måtte bytte. For ellers så kunne man ende opp med ingen internett. 1 år senere mottok vi en regning på 9000kr for kontraktsbrudd. Ringte inn og så at man ikke hadde signert noe kontrakt iflg fikk se kontrakt. Selger hadde skreve under!!! Politianmeldt og sendt til forbrukerrådet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hever prisen uten å si fra..."

Homenet er basert på restene av en kynisk utbygging av kobber, ISDN og så ADSL av Telenor finansiert av staten og Norge. Nå sitter EQ og planlegger neste Exit på vår regning. Tre ganger har jeg måtte sette Homenet på plass når de justerer prisene uten å si fra. Samme skjedde vel med GET til jeg ga opp og sa dem opp.

Frustrert S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling"

Møter ikke opp til avtalt tid og hører heller ikke mer fra dem etter dette. Når jeg selv tar kontakt skylder de på sine underleverandører og jeg hører ikke mer fra dem angående ny dato for oppsett. Takket være dette står jeg som student uten Internett I flere uker. Velger derfor å avbestille pga det jeg mener er brudd på kontrakt fra deres side og blir fakturert med 2500kr. Anbefaler ikke min værste fiende å benytte seg av deres tilbud. Håper dere fikser opp i dette. Ser det er flere som har hatt liknende problemer. :)

Svar fra HomeNet
02.12.2019 07.55
Hei, her er jeg ikke kjent med saken.
Men om det er slik at du mener dette gebyret er feil så ville jeg tatt kontakt med vår faktura avdeling på faktura@homenet.no
De vil kunne sjekke opp i hva som har skjedd her og eventuelt fjerne ditt gebyr om det er feil eller noe slikt.
Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Tristan H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Being charged 2500 NOK for cancellation before using Homenet services"

I switched to Homenet, received their contract and then received a counter proposal from my current internet provider. I said yes to the counter proposal to avoid the hassle of returning the internet router. I knew I had 12 months binding time but I was 100% sure that I had the right to cancel until the day I would actually receive a new ADSL router from Homenet. I had the bad surprise to receive an invoice for 2500 NOK from Homenet. I think it is crazy. Reading about the Angrefristen " Du har 14 dagers angrefrist fra den dagen du har mottatt varen. […] Dørselgere kan f.eks. ikke bruke en «kontrakt» som forkorter angrefristen eller fratar deg retten til å angre kjøpet innen 14 dager." This is exactly what Homenet is doing, they are using a contract to shorten my 14 days Angrefristen and I intend to follow this up and contest the charge. Regardless, from this day, I will stay away from this company.

Svar fra HomeNet
22.11.2019 13.15
Hello,
I belive here that you are reading from the wrong law, the one that is around internett service is here:
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27
It states that the 14 day period starts when you sign the contract/ accept the offer, and not when you receive the internet.
Best regards
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Styr unna dette selskapet og spar deg selv for problemer!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Verste nettselskap jeg noen gang har vært borti. Holdt ikke det de lovet, brukt utallige timer på å få kontakt pr telefon. Ser at SVAR fra Homenet her nesten uten unntak er; « Beklager, slik skal det ikke være anbefaler kontakt på telefon... Jeg ble lovet gull og grønne skoger... resultat kort summert uten Internett, frekke svar fra kundeservice, når jeg endelig fikk kontakt. Truet med stort avbestillingsgebyr... Inkasso varsler skriftlig og på SMS. Dette pågikk i månedsvis, hele tiden uten nettilgang. Tynnslitte nerver og dårlig nattesøvn ble resultatet. Besluttet å bruke FORLIKSRÅDET... Og jeg vant. Håper mange som vurderer å bruke dette selskapet styrer unna.

Svar fra HomeNet
22.11.2019 12.56
Hei, det er veldig synd at du fikk en slik opplevelse med oss.
Her er jeg ikke kjent med saken selv men ettersom du da vant i forliksrådet virker det som noe som har skjedd i din sak ikke er/var slik som det skal/skulle.
Det som da har skjedd i din sak som ikke var som det skulle er hvertfall noe vi tar med oss videre som kan gjøre at ingen andre opplever det slik som du har gjort.
Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Virket bra i 1 år sammenhengende"

Var noen problemer i starten, og ga da en dårlig anmeldelse. Men nå har det virket perfekt i 1 år uten avbrudd. Så er fornøyd og kan trygt anbefales

Svar fra HomeNet
22.11.2019 13.14
Hei, så bra å høre at du er fornøyd med ditt internett.
Vi ønsker selvfølgelig å løse feil og problemer som oppstår, men skjønner også at det ikke er noe man ønsker at skal skje som ny kunde.
Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"De klare ikke og koble meg til nettet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter 6 uker har de ikke klart og tilknyttet meg til internet. Nå har jeg en regning for 2500 kr for en job de klarer ikke til. Denne selskap er bare dritt.

Svar fra HomeNet
22.11.2019 13.13
Hei Lewis,

Beklager at montør ikke dukket opp til avtalt dato. Vi har forsøkt å lage nye avtaler med deg men du svarte oss ikke og ordren ble derfor annullert med gebyr.

Vennlig hilsen
Bastian | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Fullstendig skruppelløs og uredelig drift av et selskap"

Fullstendig skruppelløs og uredelig drift av et selskap. Jeg har på mine 52 år aldri opplevd maken. Ble avtalt oppkobling forrige tirsdag, og i dag en uke seinere, æ d fortsatt ikke oppkoblet. Ingen seriøse svar ifra Homenet. Ingen ny dato ift estimert oppkoplingsdato. Alt seiler.

Svar fra HomeNet
18.11.2019 10.20
Hei! Om du har hatt en montør som ikke har møtt opp hos deg, skal du få en ny dato på mail/sms fra oss.
Om du enda ikke har fått noe ny dato anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon slik at vi kan undersøke hva som foregår med leveransen din.
Du kan kontakte oss på 38 99 01 00.

Vennlig hilsen
Richard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke hastigheten jeg er lovet"

Byttet til fiber for og få raskere og et stabilt nett, har aldri hatt så dårlig hastighet noen gang!

Svar fra HomeNet
12.11.2019 20.15
Hei.
Det høres ikke bra ut, og det skal vi selvsagt finne en løsning på.
Ta kontakt med vår kundeservice på telefon 38 99 01 00 når du er hjemme, så kan vi feilsøke problemene du opplever, slik at vi skal få nettet ditt til å fungere slik det skal.

Vennlig hilsen
Haakon | HomeNet
Kundetilfredshet
"Ikke svar"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har sendt mail til Homenet angående bestilling. Jeg har nytt hus men skjønner at jeg må grave trekkerør til huset. Har prøvd og få svar hvilket trekkepunkt jeg skal grave fra, men får ikke noe svar. Nå er snøen kommet og den gjør det ikke lettere.

Svar fra HomeNet
12.11.2019 20.15
Hei.
Vi har opptil 5 virkedagers svartid på mailen vår, så hvis det er lengre enn 5 dager siden du sendte mail, ta kontakt med vår kundeservice på telefon eller chat så kan vi sjekke om mailen din er svart, og evt se på saken din.

Vennlig hilsen
Haakon | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"HomeNet leverer ikke"

Skrev kontrakt for levering i august 2018. De har fortsatt ikke levert noen verdens ting, og gjentatte purringer har ikke gitt resultat. HomeNet kan heller ikke si når de planlegger å levere.

Svar fra HomeNet
08.11.2019 09.08
Hei, dette høres ikke bra ut.
Jeg vet at det er noen steder leveranser blir utsatt i forhold til vår opprinnelige plan, men dette er noe som vår leveranse avdeling har god oversikt over.
Her anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss på mail eller telefon så kan vi lage en sak til vår leveranse avdeling slik at de kan komme med et svar på når vi kan levere til deg.
Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Dårligste nett og firma i hele Norge..."

Dårligste nett og firma i hele Norge man kan ikke stole på, jeg hadde bestilte nett fra homenet, skulle komme og koble meg til nett og fire uker, men etter fire uker de sendte meg melding om at jeg må vente tre uker til. Jeg skjønte ikke hvorfor de ikke sa først at jeg må vente to måneder, det var kjempevanskelig for meg å vente fordi jeg var student hjemme og jeg trengte virkelig nett. Egentlig måtte jeg klage over dem, men de sendte meg en nå at jeg må betale den.

Svar fra HomeNet
08.11.2019 09.07
Hei, her må vi bare beklage.
Vi ønsker også at de datoene vi gir ut skal stemme helt 100%, men av erfaring vet vi desverre at det hender disse må flyttes på. Men du skal ikke måtte betale for den perioden mellom de oppkoblingene hvor du ikke har fått nett.
Om du har blitt fortalt dette anbefaler jeg deg å ta kontat med oss på mail eller telefon så kan vi ordne opp i dette.
Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og kjempe dårlig nett"

Veldig missfornøyde. Ble lovet av dem å få lynrask nett, det stemmer ikke. Jeg har kontaktet kundeservice for å gi beskjed, eller løse problemene, de sier alt er bra hos oss. Jeg svarte det er kanskje bra hos dere, men det er ikke bra hos oss. Ingen hjelp. Får beskjed å kjøpe flere tjenester fra dem eller i butikken. Jeg har betalt nok synes jeg. Hadde Telenor fra før, veldig fornøyd med Telenor, fikk alltid hjelp. Sendte ny Modem uten ekstra kostnader.

Svar fra HomeNet
08.11.2019 09.07
Hei, dette høres ikke bra ut.
Om du fortsatt opplever disse problemene anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon, du kan ringe oss på 38 99 01 00.
Litt avhengig om du har fiber eller adls/vdsl, men vi sender også ut nye modem uten ekstra kostnad for de fleste av våre kunder.
Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig og ustabilt nett. Kan ikke game og se Netflix samtidig. Kan få kjøpt en annen box som skal være bedre, men fikk beskjed da jeg bestilte dette skulle være like godt som Telenor.

Svar fra HomeNet
08.11.2019 09.07
Hei, om dit nett ikke er slik som avtalt anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon slik at vi kan få ordnet opp i dette. Du kan ringe oss på 38 99 01 00.
Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst firma"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundebehandling og elendig nettforbindelse. Har klaget siden dag 1 men de er ikke villige til å gjøre noe. Selgere som juger på telefonen og lover godt nett men de leverer noe som ikke kan brukes i det hele tatt. Møkkafirma. Så her er det forbrukerrådet neste.

Svar fra HomeNet
08.11.2019 09.06
Hei, dette er ikke slik vi ønsker at våre kunder skal oppleve det vi lever.
Om det er slik at det vi leverer ikke er slik som avtalt anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon, du kan ringe på 38 99 01 00.
Om vi ikke får løst saken der så kan vi feilmelde den til vår teknisk 2.linje.
Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Problemer med modem og nett"

Ca hver 3 mnd får jeg problemer med å komme på nett. Da må jeg restarte modem 4-7 ganger før jeg er online. I dag har jeg restartet ca 20 ganger. Får av og til opp at jeg er på nett men kommer ikke inn på noen nettsider. Så i dag var jeg nødt til å kjøpe datapakke til min tlf så jeg kan gå på nett. Så nå ser jeg ingen annen utvei en å finne en annen leverandør :(

Svar fra HomeNet
08.11.2019 09.06
Hei, dette er ikke slik nettet burde være.
Her anbefaler jeg å ta kontakt med oss på 38 99 01 00.
Da kan vi gjøre et feilsøk på din linje og om vi ikke får løst det der og da så lager vi en sak på det til vår teknisk 2.linje som kan ta det videre.
Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Nå har jeg 950 Mbit!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skrev et par uker siden omtale hvor jeg sa at selv om forbindelse var stabilt og mye raskere enn jeg hadde hatt noensinne, får jeg maks 150 Mbit. Og så fikk jeg telefon fra dem og de sa at det ikke var bra nok og at de ønsket å komme tilbake for å undersøke saken. Og de kom, til og med på lørdag da jeg var hjemme, de testet og forbedret koblinger i deres koblingsboks, og bingo! Speedtest viser nå 950 Mbit både nedlasting og opplasting. Jeg må si at jeg er veldig imponert over hvor alvorlig de så på mitt hastighetsproblem og hvor rask og effektiv de reagerte. Well done HomeNet!

Svar fra HomeNet
07.11.2019 09.08
Hei, så bra å høre at du er fornøyd med vårt produkt.
Om du opplever at noe skal endre seg er det bare å ta kontakt så kan vi få sett på det.
Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Håller inte ingågna avtal"
1 syns denne omtalen er nyttig

Håller inte ingågna avtal. Arrogant kundeservice, när man framför en relevant klagan säger dom köp nytt modem.

Svar fra HomeNet
07.11.2019 09.07
Hei, her kjenner jeg ikke helt til saken, men det er ikke ønskelig at man sitter igjen med en sånn opplevelse.
Men om du har blitt bedt om å kjøpe et nytt modem/ruter og mener dette er feil er det bare å ta kontakt med oss igjen så kan vi gjøre et feilsøk og feilmelde saken om vi ikke får løst den.
Mvh
Roar | HomeNet
Geofysikk
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ligg unna Homenet og lignende bredbånd selgere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Homenet bredbånd er bare selgere av bredbånd. Det verste med Homenet er at de ikke klarer å levere bredbånd rask. Kunden må vente månedsvis. Hvis kunden blir lei av ventetiden så truer de kunden med en bruddgebyr på 2500nok uten at kunden har fått noe smak av internett fra Homenet. De har avtale med mange forskjellige montør av bredbånd. I etterkant finner de ikke hvem skal montere bredbånd hos kunden. Verdens verste selskap er Homenet. Montør de har avtale med kontakter ikke kunden i det hele periode og Homenet vet ikke når installatøren skulle komme. Kunden venter og bare venter uten å få noe fra Homenet. Det er ren kriminalitet. Min anbefaling er at hvis noen ønsker bredbånd så må du finne et selskap som er ikke bare er selger av bredbånd liksom Homenet, men bredbåndsleverandør også.

Svar fra HomeNet
07.11.2019 09.07
Hei, her høres det ut som om det er snakk om levering i fiber, der stemmer det at det kan gå noe tid fra bestilling til levering, ettersom dette bygges ut felt for felt, og der er vi avhengige at det blir nok beboere som vil ha nett.
Det stemmer også at man får et slik bruddgebyr om man går bort fra den avtalen, men det er ikke slik at man ikke kan gå ut av avtaler om det er slik at vi bruker for lang tid på vår leveranse.
Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt homenet i over 1 år og har egentlig vært fornøyd med pris og produkt. Men internettet sluttet å fungere i august: Har ventet i nesten to måneder på at det skal bli fikset. Får nye meldinger flere ganger i uken om at de skal sende en reparatør til å fikse problemet neste virkedag, men det blir aldri sendt ut en reparatør. Har ringt til kundeservice, men får arrogante svar som ikke forteller hva problemet er og jeg må bare vente til neste virkedag og være klar hjemme dersom reparatøren kommer. Synes dette er en utrolig kjedelig erfaring og har nå funnet en annen leverandør.

Svar fra HomeNet
07.11.2019 09.06
Hei, dette er ikke opplevelsen vi ønsker at våre kunder skal sitte igjen med.
Jeg skal få meldt ifra om dette videre slik at denne typen behandling ikke skjer igjen.
Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Rikstv dekoder"

Jeg har ventet på en rikstv, dekoder i fire uker. Håper dere sender den ut snart, da er avhengig av å ha tv.

Svar fra HomeNet
06.11.2019 17.46
Hei dette er noe som Rikstv sender ut.
Om du enda ikke har fått dette anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon så kan vi få purret opp på Rikstv
Mvh
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"The new KING on Trondenes"
1 syns denne omtalen er nyttig

Endelig fått lys på linja. Testa i rundt 14 daga nu, and I love it. Fiber 1000/1000. I rock the INET. Konge Homenet.

Svar fra HomeNet
24.09.2019 22.15
Hei,
Vi takker for din omtale her på bytt.no.
Godt å høre alt er helt "Konge" :)
Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Leveransen fra Homenett fremstår for meg som systematisk svindel. Sterke ord kanskje, men når man ser at så mange andre har hatt samme dårlige opplevelser. Vi har hatt/har tregt wifi som til tider bare stopper helt opp. Så man får beskjed om at de ikke ser noen feil på sin side og at det feks må skyldes brukernes mobiltelefoner.. MEN at de tilfeldigvis selger en løsning på problemet med en premium utgave ruter med raskt og knirkefritt internett, til et aldri så lite ekstra månedsgebyr. I tilleg har også vi hatt den hyggelige opplevelsen av å bli ‘’truet’’ med fakturering av montør dersom denne skulle kjøre bomtur til oss for å sjekke. Ikke å anbefale...

Svar fra HomeNet
24.09.2019 22.14
Hei Kristian,

Beklager å høre du har problemer med tjenesten, vi ønsker selvsagt å sjekke dette. Men for å kunne sjekke dette må vi utelukke feil fra din side slik at men ikke ender opp med et slikt gebyr, vi ønsker ingen kunder dette gebyret derfor er det viktig at vi informerer deg om dette.

Ta direkte kontakt om du enda har problemer med tjenesten.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna Homenet!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har nettopp skiftet fra kabelinternett (Canal Digital) til fiberinternett fra HomeNet. Nettet ble mindre stabilt, og i enkelte perioder mye, mye tregere. Dette var ikke bra i det hele tatt! Vil bytte tilbake til min gamle leverandør, men dessverre må jeg vente til bindingstiden er over. Moralen er: Ligg unna HomeNet! Ikke verdt pengene!

Svar fra HomeNet
24.09.2019 22.13
Hei Anita,
Vi ønsker å levere bedre hvertfall like bra som din tidligere leverandør, og må bare beklage du opplever problemer med tjenesten.

Vi ønsker å finne en løsning og må derfor be deg ta direkte kontakt med oss på telefon for et videre feilsøk.

Vennlig hilsen
Mads | HomeNet
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR