Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Bergen Fiber
2.0
62 verifiserte omtaler

Bergen Fiber omtaler og erfaringer

Ingen trend

Bergen Fiber har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.0
Dårlig
62 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#80
Forferdelig
Bergen Fiber er rangert
#80 av 83 bredbåndsleverandører
8%
Forferdelig
8% anbefaler Bergen Fiber
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 62 omtaler om Bergen Fiber

FILTRER OMTALER
5
0
6
11
40
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Bergen Fiber?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Blodpriser for fiberbredbånd

Omtale av  Ola

Bergen Fiber tar blodpris for sine fiberbredbånd. 829 kr per mnd for det billigste alternativet i skrivende stund, som er 150/150 Mbps og som få har behov for. Hvordan kan dere forsvare den prisen? Hvorfor kan dere ikke lansere 50/50 og 100/100 fiberbredbånd med en lavere pris som deres konkurrenter gjør? Sånn går det når konkurrenter ikke kan levere kablet/fiberbredbånd til mange da Bergen Fiber har monopol på flere nabolag/større områder her.

Svar fra Bergen Fiber
28.05.2024 05:23

Hei, Ola. Det er beklagelig å høre at du føler prisene våre er for høye. Vi har dessverre sett oss nødt til å øke prisene våre som følge av inflasjon. Det gjør at vi kan sikre utvikling og vedlikehold av nettverket og våre tjenester. Vi jobber hele tiden målrettet mot å sikre deg best mulig innhold til en fornuftig pris og vil ta din tilbakemelding til betraktning. Hilsen oss i Bergen Fiber.

Altfor dyrt

Omtale av  Arnstein N

Stabilt bredbånd, men ALTFOR DYRT! Svaret fra Bergen fiber blir selvfølgelig at de er konkurransedyktige i forhold til resten av markedet som leverer tilsvarende linjer og hastigheter. Poenget er at de ikke leverer det produktet jeg trenger (max 50/50) og er derfor tvunget til å betale for noe jeg ikke trenger (150/150).

Svar fra Bergen Fiber
18.04.2024 02:20

Hei, Arnstein! Våre priser skal være konkurransedyktige i forhold til resten av markedet som leverer tilsvarende linjer og hastigheter som oss i Bergen Fiber. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 55 12 72 00, Facebook eller chat på bergenfiber.no, hvis du ønsker å diskutere abonnementet ditt med oss. Hilsen oss i Bergen Fiber.

Dette er for dårlig.

Omtale av  Arne K. F

Betaler for 500/500, men de siste dagene er hastigheten 20/20, Hvorfor?Dette er ikke greit

Svar fra Bergen Fiber
10.04.2024 13:40

Hei, Arne. Takk for henvendelsen din. Så kjedelig at nettet ditt ikke fungerer optimalt - det må vi klare å gjøre noe med. Vi skulle gjerne kontaktet deg direkte, men i og med at vi ikke har kundedataen din tilgjengelig, ber vi deg kontakte oss på tlf 55 12 72 00, Facebook eller chat på bergenfiber.no. Ser frem til å høre fra deg. Hilsen oss i Bergen Fiber.

Leverte ikke og ingen svar å få!

Omtale av  Ik

Bestilte da selgeren lovet himmel og hav hvordan de er så bra og pålitelig. Etter 3 måneder er det fortsatt ingen info om installasjon. Selgeren svarer ikke lenger på henvendelser. Kundeservice "vet ingenting". Ingen oppfølging når man har tatt kontakt flere ganger.

Svar fra Bergen Fiber
13.03.2024 05:20

Hei, dette var leit å høre. I noen tilfeller kan det oppstå uventede utfordringer med installasjonsprosessen. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss og tar dette til oss. Vist du har vært i kontakt, er jeg sikker på at du vil bli fulgt opp. Hilsen oss i Bergen Fiber.

Lite valgmuligheter

Omtale av  Q

Dyrt. Hastighet på fiber har flere ganger blitt høynet uten at vi som kunde har ønsket det, og dermed økt prisen grunnet det.

Svar fra Bergen Fiber
11.04.2024 12:46

Hei. Våre priser skal være konkurransedyktige i forhold til resten av markedet som leverer tilsvarende linjer og hastigheter som oss i Bergen Fiber. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 55 12 72 00, Facebook eller chat på bergenfiber.no, hvis du ønsker å diskutere abonnementet ditt med oss. Hilsen oss i Bergen Fiber.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Styr unna

Omtale av  Vidar

Gjennomgående dårlig kundeservice. Lite interesse å hjelpe når det er problemer med utstyret. Når de først kom så installerte de utstyr med ekstra månedsavgift uten at dette var avtalt. De koblet også bort husets mesh nettverk.

Svar fra Bergen Fiber
11.04.2024 12:40

Hei. Dette var kjedelig å høre. Vi hjelper deg gjerne med problemene du måtte oppleve med tjenestene våre. Vi skulle gjerne kontaktet deg direkte, men vi har ikke kontaktinformasjonen din. Ring oss gjerne på tlf 55 12 72 00, send melding på Facebook eller chat via bergenfiber.no når du er ledig. Vi er døgnåpen, hele året. Ser frem til å høre fra deg. Hilsen oss i Bergen Fiber.

Stort forbedringspotensiale

Omtale av  Berg1

Det ble installert ny hjemmesentral og ruter i sameiet 2 ganger pga rot hos Bergen Fiber. Hvorfor har dere på standard at det skal være privat ip adresse som medfører vesentlige begrensninger på bruk av internettet? Ikke har man noe valg ved oppsett, og dersom man ikke er teknisk kyndig kan jeg forestille meg at det er mange som ikke forstår hvorfor enkelte tjenester ikke fungerer som de skal. Ikke kan man endre dette selv på mine sider, men man må ringe inn.

Svar fra Bergen Fiber
11.04.2024 12:41

Hei. Dette var kjedelig å høre. Vi hjelper deg gjerne med problemene du måtte oppleve med tjenestene våre. Vi skulle gjerne kontaktet deg direkte, men vi har ikke kontaktinformasjonen din. Ring oss gjerne på tlf 55 12 72 00, send melding på Facebook eller chat via bergenfiber.no når du er ledig. Vi er døgnåpen, hele året. Ser frem til å høre fra deg. Hilsen oss i Bergen Fiber.

Det er lettere å komme seg inn i Norges Bank enn å komme i dialog med Bergen Fiber.

Omtale av  Asle K. A

Går inn på Min side og prøver å finne et kontaktskjema. Etter å ha søk etter kontaktskjema, kommer det opp et ord en kan klikke på. Det fører til en side som ikke eksisterer. Hadde en feil som gjorde at vi var uten nett i en uke. Mottaker av feilmeldingen gjorde oppmerksom på at dersom feilen låg i huset og var selvforskyldt, ble vi fakturert for feilrettingen. Det viste seg at feilen lå i skapet utvendig der fiberen fra huset er koblet. Fiberbrudd som følge av dårlig orden i skapet. Har forsøkt å snu problemstillingen ifht feilkilde og kostnader. BF regnet ut at de ville kunne refundere meg kr 88, men kunne runde av oppover til kr 100. Ser meg nå om etter alternativ til Bergen Fiber.

Svar fra Bergen Fiber
11.04.2024 12:45

Hei, Asle. Så merkelig at du kommer til en side som ikke eksiterer når du forsøker å finne kontaktskjemaet vårt. Skjemaet ligger på bergenfiber.no - Kundeservice - nederst på siden. Alternativt kan du ringe på 55 12 72 00, ta kontakt på Facebook eller chat. Du når oss hele døgnet, alle dager i året. Hilsen oss i Bergen Fiber.

Stabilt men veldig dyrt.

Omtale av  Espen

Stabilt, men dyrt. 879kr mnd for 150/150 linje. Det er nesten tyveri.

Svar fra Bergen Fiber
11.04.2024 12:46

Hei, Espen. Våre priser skal være konkurransedyktige i forhold til resten av markedet som leverer tilsvarende linjer og hastigheter som oss i Bergen Fiber. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 55 12 72 00, Facebook eller chat på bergenfiber.no, hvis du ønsker å diskutere abonnementet ditt med oss. Hilsen oss i Bergen Fiber.

Elendigt og dyrt internett

Omtale av  Jakub

har hatt bergen fiber som leverandør i 2 år no og har ringt og spørt om hjelp pga dårle og utsabilt internett. har ringt og spørdd om hjelp fleire ganger men aldri blitt noke bedre. har 250/250 og betaler 880kr for elendigt internett...

Svar fra Bergen Fiber
23.01.2024 19:35

Hei Jakub, Det er leit å høre at du at du ikke er fornøyd kunde hos oss. Vi ønsker fjerne å komme frem til en god løsning. Ring oss gjerne på 55 12 72 00, chat eller via vårt kontaktskjema på bergenfiber.no slik at vi kan se på saken. Hilsen Bergen Fiber

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ganske dårlig

Omtale av  Nicholas

Dårlig rekkevidde på wifi, måtte skaffe google mesh for at det skulle strekke til. Store svingninger i kvaliteten på nettet.

Svar fra Bergen Fiber
23.01.2024 14:17

Hei Nicholas, I enkelte tilfeller vil vår sentral dessverre ikke være nok til å dekke hele boligen. Eksterne faktorer som blant annet material i vegger, og annet elektronisk utstyr vil ha en påvirkning for hvor god dekning man vil få. Vi anbefaler våre kunder som opplever dekningsproblemer å benytte forsterker, eller mesh for å få fullstendig utnytelse av det tråløse nettverket. Vi håper du har en bedre opplevelse etter du koblet til Google mesh. Ring gjerne vårt kundesenter på 55127200 dersom du fortsatt opplever problemer.

Dårlig tjeneste, ingen service og løgn om bindingstiden

Omtale av  Jonatan R

Betalt for 750/750, får 30/30 veldig ustabilt. Tatt konakt gjentatte ganger, men ingen hjelp. Spurt om de kan sende noen til å fikse det, men ingen hjelp. Endte opp med å bruke flere tusen på mesh wifi router system. Det gjorde ingen forskjell. Når jeg bestilte pakken, valgte jeg den spesifikt for å slippe bindingstid. Nå når jeg har spurt om oppsigelse, må jeg betale 3måneder mens jeg venter på oppsigelsen.

Svar fra Bergen Fiber
09.01.2024 00:38

Hei Jonatan, Det er leit å høre du har en dårlig opplevelse med våre tjenester. Vi ønsker gjerne å komme frem til en løsning. Ring oss gjerne på 55127200 når du har tid. Mvh Bergen Fiber

Svindlere og tyver!!!!

Omtale av  Michal

BergenFiber er svindlere og tyver! De har ranet meg lenge! Jeg betaler for fiberinternett 1000/1000 og jeg får 30/30. Saken har pågått i flere uker og BergenFiber har ikke gjort noe for å fikse det. Betaler jeg ikke fakturaen truer de meg med inkasso!! Men jeg har fortsatt 30/30 hastighet i stedet for 1000/1000. Jeg anbefaler absolutt BergenFiber! Svindlere og tyver!!!!

Svar fra Bergen Fiber
21.12.2023 15:20

Hei, Michal. Det er beklagelig å høre at du har denne opplevelsen. Abonnerer du på en 1000/1000 fiberlinje skal du selvsagt ha dette. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 55 12 72 00 for å gjennomføre feilsøk slik at vi kan finne en løsning. Det er fint om du kan ha gjennomført en omstart av hjemmesentralen i forkant. Hilsen oss i Bergen Fiber

dyrt og uoversiktilig nettside

Omtale av  Fredrik A

har ikke fått til å opprette avtalegiro, ekstremt dyrt ved forsinket betaling. og de har økt prisene 2 ganger

Svar fra Bergen Fiber
09.12.2023 03:31

Beklager veldig for denne opplevelsen. Når det komme til avtalegiro kan din bank hjelpe deg å få dette i orden, dette har dessverre ikke vi noen rettigheter til å fikse for kunder. Du har også mulighet å utsette betalingsfristen inne på min side og faktura. Håper denne infoen kan hjelpe.

Dyrt og falskt

Omtale av  Mons

Må ringe folka for at du skal skifte abonnement. Hastighetene stemmer ikke. Du blir tvunget til å kjøpe fiber og tv kanaler. For mye dilldall til for stive priser. Eneste grunnen til at de får en stjerne er pga Kundeservice. Hadde gitt 0 om jeg kunne.

Svar fra Bergen Fiber
23.11.2023 09:44

Hei Mons. Dette var leit å høre. Ta gjerne kontakt med oss for å se på en løsning som kan passe deg. Du når oss på 55127200.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dyrt og lite villige å gi avslag

Omtale av  Tove H

Gir dårlige tilbud. Dyrt for aleneforsørgere å betale så mye…………………………………….

Svar fra Bergen Fiber
17.11.2023 01:14

Hei, Tove, Vi har forskjellige priser på produktene våre. Ta gjerne kontakt med oss for å se på en løsning som kan passe deg. Du når oss på 55127200.

Forrige
Side 1 av 4

Bergen Fiber

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR