Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 689 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 689 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 689 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
324
210
128
135
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 689 verifiserte omtaler på Bytt.no

Anbefales ikke

Omtale av  Andreas

Fikk oppkoblingsdato fra NextGenTel, men montør (Netel) kom ikke. Ringte montør og de hadde en annen dato i sitt system (ingen dukket opp denne datoen heller). Spurte om jeg kunne kansellere bestillingen, men NextGenTel ville ikke la meg gjøre det siden angrefristen har gått ut. Etter mye fram og tilbake fikk jeg beskjed om at jeg kan kansellere bestillingen hvis det går lengre enn 14 uker fra bestilling til levering. Fikk ny dato av NextGenTel og en melding om at jeg skulle kontakte montør for tidspunkt. Ringte montør, men de hadde ikke denne datoen i sitt system i det hele tatt. NextGenTel og Netel skylder på hverandre. I skrivende stund har jeg ingen informasjon om ny oppkoblingsdato. Anbefaler ikke dette selskapet da de har brutt avtalen om oppkoblingsdato fler ganger samt at kommunikasjonen mellom leverandør og montør ikke fungerer. Noe som igjen går utover kunden.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ustabilt

Omtale av  Per

Kommer og går noen ganger har jeg 50Mbit og andre ganger bare 5 Mbit og jeg mister nettet av og til.

Angret innen angrefrist. Fikk regning på 2500kr

Omtale av  Ste

De påstår det kostet de penger den lille tiden jeg sto på listen dems. Frarådes på det sterkeste

Stabilt

Omtale av  Per C. J

Her hos meg har nettet vært stabilt og bra. Fikk ikke den hastigheten de lovet, men etter litt klabb og babb ble det bra. Om noe skulle blitt bedre er det kundeservice, nesten umulig å få svar der.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2023 09:46

Hei Per! Takk for hyggelig tilbakemelding. Det setter vi pris på 🥳 Og takk for at du også peker på ting vi kan bli bedre på! Kundeservice og svartid er noe som har høyt fokus hos oss, nettopp fordi vi vet at det noen ganger kan ta i overkant lang tid å komme i kontakt med oss. Men vi blir bedre 😍 Ha en strålende dag 😊 /Christian

Useriøst selskap

Omtale av  Anna

Deres selger informerte oss ikke at vi kan bli nødt til å kjøpe eller leie bokser hos dem – tvert imot, han forsikret oss at vi trenger ikke ny ruter (untatt tv-boks). Da Telenor stengte sine bokser, og vi fikk beskjed fra NextGenTel at vi MÅ kjøpe er leie hos dem, sa vi opp avtalen. VI fikk en bot på 4900kr for det. En utrolig frekk hundebehandler (kunne skrive navnet hennes hvis jeg trodde at NextGenTel bryr seg om kunder) påstår at det ikke er deres skyld fordi ”boksene fungerte da vi signerte avtalen”... Tar det videre opp med Forbrukerrådet.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2023 09:46

Hei Anna, Veldig kjedelig å høre at du har hatt en negativ opplevelse hos oss. Uten å kjenne din sak spesifikt vil jeg si at det er svært overraskende å høre at du har blitt fortalt at du MÅTTE leie av oss, og hvis så er tilfelle er det svært beklagelig. Vi er åpne i all kommunikasjon rundt at noen leverandører har lagt inn sperrer på utstyr du som kunde har kjøpt fra de tidligere, og at denne sperren blokkerer WiFi-funksjonaliteten når du får bredbånd fra andre leverandører. Vi er like åpne på at du kan leie dette utstyret av oss, eller kjøpe det på hvilken som helst elektronikkbutikk. Jeg håper du tar deg tid til å sende meg en rask e-post på [email protected], eller sender oss en chat-melding på Facebook hvor du henviser til denne dialogen, for jeg ønsker veldig gjerne å følge opp hvis det er sånn at du har fått feilaktig informasjon. Ha en fin dag videre /Christian

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Hårreisende kundebehandling

Omtale av  Kjell S

Jeg angret bestillingen og ringte RiksTV om dette, det var helt i orden var svaret jeg fikk. I dag får jeg beskjed fra nex gen tell om at angrefristen er gådd ut og at jeg vil få et gebyr på kr 4990, hva gjør jeg???

Billig av en grunn

Omtale av  Ida

Ble kunde hos next gentel og fikk dato med oppkobling til internett. Dato kommer og går uten internett. Ingen i kundeservice har snøring. Får 3 forskjellige beskjeder om datoer flere uker frem i tid. Avslutter pga dette kundeforhold og bytter til Telenor. Etter 2 måneder som kunde hos Telenor blir vi koblet av og byttet tilbake next gentel trass bekreftelse fra next gentel kundeservice at vi ikke er kunde hos de lenger. Telenor bekrefter at Next gentel har gått inn og byttet oss tilbake til seg som leverandør UTEN VÅRT SAMTYKKE. Kaos og Hårreisende service… Løp.

NextGenTel Bredbånd har 1 689 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR