Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mars 2024
NTE Bredbånd
2.8
15 verifiserte omtaler

NTE Bredbånd omtaler og erfaringer

Ingen trend

NTE Bredbånd har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.8
Middels
15 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#59
Dårlig
NTE Bredbånd er rangert
#59 av 81 bredbåndsleverandører
33%
Middels
33% anbefaler NTE Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 15 omtaler om NTE Bredbånd

FILTRER OMTALER
4
1
1
2
7
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NTE Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Stabilt nett, men dyrt.

Omtale av  Knut

Stabilt nett som er til å stole på, så og si uten avbrudd. Negativt er pris. Det har vært en jevn prisutvikling oppover. Jeg mener de har priset seg ut.

Svar fra NTE Bredbånd
19.02.2024 11:57

Hei, Knut. Takk for din tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du har tatt deg tid til å dele dine erfaringer med oss. Vi er glade for å høre at du er fornøyd med stabiliteten i nettverket vårt. Når det gjelder prisen, forstår vi din bekymring. Vi streber etter å levere toppkvalitets tjenester, samtidig som vi prøver å holde prisene våre så konkurransedyktige som mulig. Vi vil ta din tilbakemelding med oss i vår fremtidige prissetting. Takk igjen for din tilbakemelding. Vennlig hilsen, oss i NTE Kundeservice

Godt fornøyd

Omtale av  Ida

Stabilt, kjapt og greit. Enkel kundeservice også.

Svar fra NTE Bredbånd
01.02.2024 16:41

Hei Ida. :-) Takk for at du tok deg tid til å dele din positive tilbakemelding med oss! Det gleder oss å høre at du er godt fornøyd med våre tjenester, inkludert stabilitet og hastighet på fiberbredbånd. Vi setter også særlig pris på dine gode ord om vår kundeservice. Dersom du har noen spørsmål eller trenger hjelp med noe, er vårt kundeserviceteam alltid tilgjengelig for å hjelpe deg. Vi strekker oss etter å gi våre kunder den beste opplevelsen og ser frem til å fortsette å levere høykvalitets internettopplevelser for deg. Takk igjen for at du valgte oss som din bredbåndsleverandør. Ha en fin dag videre. Vennlig hilsen, oss i NTE Kundeservice

Ustabilt nett, dårlig kundeservice

Omtale av  Nina

Nettet fryser og fryser og henger. Den henger til og med når man kun lese vg. Samme problem ved direkte oppkobling med ledning ut fra hjemmesentralen. Hatt samme problem i flere år. De nekter å bytte ut hjemmesentralen og skylder på at vi har for mange enheter koblet opp. Synes det er rart at det skal fryse av den grunn når man har 750/750. Klarer ikke å svare på hvor mange enheter man kan koble opp samtidig. Får ikke snakke med tekniker, men kun fra kundeservice. Tilslutt blir tilbudt ny hjemmesentral mot bindingstid på 12 mnd. Dette synes jeg er dårlig gjort. Krevde å få tilsendt rapporten/ oppsummering på alle kommunikasjon med de og vurdering fra deres tekniker på mail, men ikke sett noe til det heller. Undersøker nå andre leverandør på fibernett i mitt området.

Svar fra NTE Bredbånd
01.02.2024 17:08

Hei Nina, Takk for at du deler dine bekymringer. Det er veldig leit å høre om de utfordringene du har opplevd med nettet og kundeservicen vår, og vi må bare beklage. Det er viktig for oss å løse problemene du opplever, og å sikre at du får den beste opplevelsen med tjenestene våre. Når det gjelder hjemmesentralen og nettproblemer, har vi alltid et krav om å ta en grundigere gjennomgang av situasjonen. Vi har behov for å feilsøke sammen med deg for å finne ut av årsaken, og vi forsøker å tilpasse våre anbefalinger til hver situasjon. Alle boliger og situasjoner er unike, og må derfor ses nøye på. Vi beklager forsinkelsen vedrørende rapport for loggført kommunikasjon. Denne oppgaven tilfaller et team hos oss som har en behandlingstid på 1-3 uker, avhengig av arbeidsmengde. Det er ikke i vår intensjon å la deg vente unødig lenge. Vi kan ikke diskutere individuelle saker offentlig, men vi ønsker å forsikre deg om at vi tar deg og saken på alvor. Du skal kunne stole på at vi kontakter deg direkte for å løse problemet og holde eventuelle avtaler vi har med deg. Vi har forståelse for at du vurderer andre leverandører, men vi håper at vi får muligheten til å rette opp i dette og bevise at vi er forpliktet til kvalitet i alle våre tjenester. Takk for din tålmodighet, og vi ser frem til å løse dette sammen. Vennlig hilsen, oss i NTE Kundeservice

Altfor dårlig hastighet.

Omtale av  Pat

Får ikke den hastigheten jeg har betalt for. Var bra i starten. Men nå er det blitt dårlig.

Svar fra NTE Bredbånd
29.11.2023 14:44

Hei Pat. :) Takk for tilbakemeldingen. Vi beklager at du opplever problemer med hastigheten på tjenesten. Vi forstår at pålitelig internetthastighet er viktig, og vi ønsker å løse problemet for deg så raskt som mulig. For å kunne hjelpe deg på beste måte trenger vi litt mer informasjon. Har du allerede kontaktet vår kundeservice for å undersøke problemet? Dersom du ikke har gjort det, vil vi sterkt anbefale at du gjør det så snart som mulig. Vår kundeservice er dedikert til å løse slike utfordringer, og vil ta de nødvendige stegene for å finne og løse problemet. Hvis du allerede har vært i kontakt med kundeservice og ikke har sett forbedringer, ber vi deg vennligst ta kontakt på nytt og gi oss ytterligere detaljer slik at vi kan undersøke saken nærmere. Dette kan inkludere informasjon om tidspunkt for dårlig hastighet, enheter som er påvirket, eller eventuelle endringer i nettverkskonfigurasjonen din. Kontakt oss i kundeservice på telefonnummer 74150200 hele døgnet, eller send oss en melding på chat (www.nte.no), eller på Facebook. Vi er stolte av å kunne kalle oss kundeservicesenteret med de mest fornøyde strøm- og bredbåndskundene i 2023, og vi er svært opptatt av at du som kunde skal føle at du får den verdien du skal ha for pengene. Vi er her for å sikre at du får den hastigheten du skal ha, og vi jobber kontinuerlig med å forbedre kvaliteten på våre tjenester. Takk for din tålmodighet i saken så langt, og vi håper du vil gi oss mulighet til å løse dette problemet for deg. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Anbefales ikke

Omtale av  Dagmara

Betaler for 150mbit, men har aldri hadde den hastigheten. Den ligger på 60/80. Kundeservice sier at det er fordi jeg må bruke en kabel koblet til boksen for hver enhet. Dette betyr at jeg må sitte rett ved siden av boksen med internettforbindelse til telefonen eller laptopen i 2023! Jeg betaler neste 800kr for 80mbit hver måned! Jeg føler meg ranet. Veldig ubehagelig kundeservice.

Svar fra NTE Bredbånd
26.10.2023 08:54

Hei Dagmara, Først og fremst er vi veldig lei oss for å lese dette, og vi vil uttrykke vår dypeste beklagelse for at du har hatt en mindre enn tilfredsstillende opplevelse med tjenesten vår. Vi setter stor pris på din tilbakemelding, for den hjelper oss å se nærmere på våre rutiner slik at vi kan forbedre oss. Vi forstår at det kan være frustrerende å ikke oppnå den hastigheten du betaler for. WiFi er en kompleks teknologi, og det er mange faktorer som kan påvirke hastigheten. Dette inkluderer avstanden mellom enheten og hjemmesentralen, antall enheter koblet til nettverket, interferens fra andre elektroniske enheter, og til og med byggematerialene i hjemmet ditt. Når vi annonserer hastigheter som “150 Mbps”, betyr det at du under ideelle forhold kan oppnå disse hastighetene. I praksis er det dessverre sjelden mulig å oppnå den nøyaktige hastigheten via WiFi på grunn av de ovennevnte faktorene, og vi kan bare garantere hastigheten med en kablet tilkobling. Vi beklager hvis dette ikke har blitt klart kommunisert til deg tidligere. Vi setter stor pris på din forståelse og tålmodighet mens vi jobber for å forbedre våre tjenester og kundeservice. Hvis du har flere spørsmål eller utfordringer, vennligst ikke nøl med å kontakte oss igjen. Vi er her, og vi ønsker veldig gjerne å hjelpe deg. Med vennlig hilsen, Oss i NTE Kundeservice

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kundeservice følger ikke opp

Omtale av  Terje

Kundeservice lover hver gang tilbakemelding etter min henvendelse. Skjer ikke!

Svar fra NTE Bredbånd
23.10.2023 17:07

Hei, Terje. Først vil vi si takk for at du delte dette med oss. Det er frustrerende når du ikke får den oppfølgingen du forventer fra kundeservice. Vi forstår at dette gjør at du føler deg oversett av oss, og det er på ingen måte vår intensjon. Vi setter pris på at du tok deg tid til å gi oss beskjed om dette, da det hjelper oss å forbedre tjenestene våre. Vi tar din bekymring på alvor, og vil gjerne kontrollere at saken går slik den er ment. På grunn av anonymiteten her på bytt.no, får vi ikke anledning til å søke deg opp, men om du sender oss en melding på Facebook Messenger skal en av våre kundebehandlere personlig ta tak i saken og dobbelsjekke at det ikke er på grunn av en teknisk feil at du ikke har hørt fra oss. Noen ganger kan det være at det tar tid å innhende nødvendig informasjon før du hører fra oss, men vi skal alltid kunne gi deg informasjon om status for saken det gjelder. Uansett hva årsaken måtte være, så er det viktig at vi i kundeservice tar ansvar og følger opp henvendelsen din, og at du vet at vi forsøker å hjelpe deg. Vi setter pris på din tålmodighet og forståelse i denne saken, og håper å høre fra deg. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Stabil leverandør, rask rettetid!

Omtale av  Fredrik L

Lokal leverandør med stabilt internett og rask rettetid når det er behov!

Svar fra NTE Bredbånd
13.10.2023 14:25

Hei, Fredrik! Tusen takk for den hyggelige omtalen. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å skrive om oss her inne. Ønsker deg en fin dag og ei god helg når den tid kommer! Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Alt for ustabilt nett

Omtale av  Frode L

Nettet er for dårlig :-( Alt for ustabilt og skylder på kabler og trådløsrutere som er for dårlige, men kan ikke levere ruter selv som fungerer i 2-3 etg hus :-(

Svar fra NTE Bredbånd
08.09.2023 10:38

Hei, Frode. Det er leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med vår kundeservice. Det er selvfølgelig ikke vår intensjon. Vi jobber hardt for kundene våre og er opptatt av at dere skal være fornøyde. Det høres ut som at du har vært i kontakt med oss for å få hjelp med ditt hjemmenettverk, og at du ønsker en løsning som skal ha WiFi-rekkevidde som dekker et hus på opptil tre etasjer. Det er dessverre slik at WiFi-teknologien ikke er sterk nok til å dekke over et så stort område alene, med bare en vanlig ruter. Vi tilbyr derimot tilleggsløsninger innen mesh-teknologi som er laget for dette formålet. Har du ikke blitt opplyst om dette, ønsker vi å beklage. Kontakt gjerne vår kundeservice igjen for mer informasjon om muligheter som kan tilpasses akkurat din situasjon. Det er nemlig slik at alle situasjoner og boliger er ulike, og må vurderes individuelt. :-) Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

LITE service innstilt

Omtale av  Lasse

Gikk runde med fiberselger og montør de mente begge att det skulle bli greit og ha hjemmesentral dær den ble plassert ift signal, om ikke så skulle det være mer en nokk med en forsterker. Bestilte 3 forsterkere for og være sikker. Signalet er fortsatt ikke bra og nå krever jeg att de skal flytte hjemmesentral på deres regning men det vil de altså ikke! Blir sendt rundt i et endeløst system som ikke fungerer dær ingen har myndighet til og ta en beslutning. Anbefales IKKE! (Har 1000/1000 linje og får ikke mere en 5-700)

Svar fra NTE Bredbånd
05.06.2023 12:37

Hei, Lasse. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive om oss. Det gir oss verdifull innsikt og en anledning til å se nærmere på egne rutiner, slik at vi kan bli enda bedre på kundeservice. Det er leit for oss i NTE Kundeservice å lese at du har en dårlig opplevelse av oss. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe deg. Uten å vite hva som har hendt i denne saken, kan vi ikke annet enn å beklage. Om du ønsker det kan du gjerne ta kontakt med oss for å få sett på saken på nytt. Kontakt oss på vår døgnåpne telefonlinje (74150200), på Facebook Messenger eller på e-post, så vil en ny kundebehandler se på hva som har hendt og gjøre en vurdering for hva som kan gjøres videre. Alle situasjoner er unike og vi har tillit til at våre kundebehandlere kan komme med forslag til løsninger som passer din situasjon. Det skal veldig mye til for å måle 1000/1000 mbps på trådløst nett, selv med forsterkere, som du skriver. Lokale forhold som hindrer og frakterer signalene må forventes, men når det kommer til det trådløse internettet er det ikke hastigheten, men snarere rekkevidden og stødigheten på signalet som er det viktigste. Hvilke problemer opplever du med avspilling, opplasting, streaming eller annet som følge av at det trådløse nettet har lavere hastighet enn det du kan måle på kabel? Hvis du mente at du kun får 500-700 mbps på kablet nett, vil vi sterkt anbefale deg å ringe oss for et feilsøk. Det skal selvfølgelig være full kapasitet når du måler internetthastighet på fiber fra oss, for fiberteknologien er den enetse internett-teknologien som kan garanteres. Hvis det stemmer at du får 500-700 mbps på en 1000/1000 mbps-linje, må vi finne ut av dette og gjøre tiltak. Vi håper derfor du tar våre råd til ettertanke slik at du kan gjøre riktig vurdering for deg og din situasjon. Om du er usikker på betydningen av det som er skrevet her, kan du også gjerne ta kontakt med oss, for jobben vår er ikke bare å komme med råd, men også å veilede. Vi ser frem til å høre fra deg. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

For dyrt

Omtale av  Andreas

Greit nok, med for dyrt. Stabil linje, men 100/100 til 999,- er ikke konkurrere dyktige pris

Svar fra NTE Bredbånd
10.05.2023 14:37

Hei, Andreas. :-) Fint å høre at du er fornøyd med leveransen vår, den tilbakemeldingen er vi glade for! Det stemmer nok ikke at det koster 999 kroner for skarve 100/100 Mbps, slik du skriver. Snarere får du TI ganger så mye fart på bredbåndet for bare noen kroner ekstra! Du kan få hastigheten 1000/1000 Mbps (som nærmest er som lynets hastighet, spør du oss), for 1299 kroner. Prisene våre vil få en liten økning fra og med 01.06.23 for å holde tritt med den øvrige prisstigningen i samfunnet. Vi må dessverre ta høyde for økte kostnader som følge av inflasjonen. Den nye prisen for 1000/1000 Mbps vil derfor være 1329 kroner etter første juni, altså en økning på 30 kroner fra dagens pris. Det koster å utvikle og drifte et godt og stabilt fibernett, men vi er likevel ikke dyrere enn andre leverandører. Altibox og NTE forsøker å legge seg på en fornuftig pris slik at kundene skal oppleve at de får mye innhold for prisen de betaler. Vi har stor forståelse for at mange er opptatt av å ha den laveste prisen. Kanskje er ikke 1000/1000 Mbps nødvendig for normalt forbruk. Kanskje holder det med halvparten. Gjerne snakk med oss for å få gode råd og anbefalinger som passer ditt forbruk. :-) Her kan du se de øvrige tjenestene våre og hva de koster: nte.no/tv-og-internett Her kan du lese om årsaken til prisøkningen: https://www.altibox.no/prisendring-2023/ Takk for at du bruker tid på å skrive en omtale av oss, vi tar alle tilbakemeldinger på alvor slik at vi kan lære av dem. Vi håper å få høre fra deg og ønsker deg en fortsatt fin dag. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Tar seg til rette ved utbygging

Omtale av  Hissigproppen

De graver ut nytt fibernett her jeg bor, og siden det er ei kasse på mi tomt fra før jeg kjøpte her tok de seg bare til rette og gravde over plena mi og la mange rør inn på tomta mi. Dette uten å undersøke med meg på forkant! Respekten mangler når det gjøres på denne måten. De forventet i tillegg at dette skulle de få lov til uten å stille med kompensasjon. De har fått beskjed om å fjerne opplegget sitt. Ikke finner jeg mailadresse for å sende inn formell klage heller.

NTE og hærverk på andres eiendom ved legging av fiber

Omtale av  Tore F

De som legger fiber i bakken for dere i Stjørdalsområdet m/Skatval gjør stor skade på Andres eiendom, både på private veger og i hager, Det kuttes avgrensingskabler til robotklippere som forsøkes holdes skjult (repareres m/koblinger som er ment for innendørs bruk!). Dette er er helt utrolig dårlig og amatørmessig fremferd, der NTE er oppdragsgiver.

Svar fra NTE Bredbånd
27.06.2022 16:31

Hei Tore. Dette var leit å lese. Våre entreprenører skal opptre på en respektfull måte, så vi tar med oss meldingen din videre. NTE er opptatt av å være en tillitsfull aktør og kundetilfredshet har stor betydning for oss. Det er dessverre ikke til å unngå at det blir synlige tegn på at det er utført arbeid i områder knyttet til fiberutbygging. Det skal selvfølgelig ryddes opp i på best mulig måte uten å gå utover en annen persons eiendeler, som f.eks robotgressklippere. Antageligvis har de det eventuelt gjelder for som har vært uheldig og fått ødelagt slike kabler kontaktet oss eller selskapet vi er oppdragsgiver for allerede, og fått bistand med saken. Skulle det derimot ikke være tilfellet håper vi du oppfordrer dem til å gjøre det. Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale. Det gir oss en stor mulighet til å lære av våre tilbakemeldinger, så det setter vi pris på. Ha en fin dag videre. Vennlig hilsen oss i NTE

Anbefaler

Omtale av  Magnus

Savner å kunne finne faktura på Mine sider, men de hjelper alltid til når jeg ønsker en kopi. Ellers er nettet stødig og fint. Velger de fordi de støtter samfunnet, mer enn du kan si om andre leverandører.

Dårlig produkt og ELENDIG kundeservice

Omtale av  Misfornøyd

Betaler for 50/50mbit linje, men har aldri opplevd den hastigheten. Ligger på 20/20mbit gode dager... Hakker og faller ut! NTE kundeservice er rett og slett elendig. Null hjelp å få! Skylder på hjemmesentral, men kan ikke sende meg en ny... For det må jeg koste selv! Har nå brukt 3000kr på ny router, men fortsatt like tregt nett. Ingenting vi kan gjøre med det sier kundeservice. STYR UNNA!!!

0 problem

Omtale av  Tommy A. B

0 problem med de, har 1000/1000 hos de og nettet er 100% stabilt, de reagerer raskt når det er nede og får det opp iløpet av max en time. Ikke noe å klage på.

NTE Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av bedrifter
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR