DNB Eiendom har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har vært veldig godt fornøyd med salgsprosessen ifbm salg av både leilighet og fritidsbolig. Megler (Anonym) opptrådte på en profesjonell måte og fullførte salgene på en veldig god måte.
Hei! Tusen takk for 5 stjerner og fin tilbakemelding :-) Det setter vi pris på! /Frida
Veldig aktiv ung megler, som jobbet jevnt og trutt for å bringe salget i havn.
Hei, dette var kjekt å lese. Tusen takk for fin tilbakemelding! /Lisa
Megler (anonym) ved DnB eiendom Skien er den mest uprofesjonelle og useriøse megleren jeg har vært borti. Har overhode ikke peiling på hva han driver med. Kun ute etter raske penger og lyver,nekter og fra skriver seg alt ansvar selv med salgsrapporten full av feil. Kjøpte et hus igjennom han og pga han og feilene han gjorde og ikke sto for har kostet oss mange 100 tusener i etter kan. Styr langt unna DnB eiendom.
Hei! Veldig leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men send gjerne henvendelsen din på e-post til [email protected] slik at vi kan se nærmere på dette. /Marthe
Han lyver til sine kunder, inngår avtaler som han bevisst ikke har intensjon om å holde og følger ikke lov om eiendomsmegling. Når du tar han i løgner så slutter han å kommunisere med kunden (boligselger). I uke 11 2023 signerte vi på en avtale med (Anonym) om salg av vår bolig. Før signering ble det opplyst om at vi ønsket å selge vår bolig så snart som mulig. I tillegg til at vi allerede var flyttet fra hverandre, så begynte markedet på dette tidspunktet å bli vanskeligere for boligselger og områdets første store leilighetsprosjekt kom til å være ferdigstilt om noen få måneder noe som antageligvis ville gjøre at flere boliger i området ble lagt ut for salg i nær framtid. På dette tidspunktet hadde (Anonym) kun et annet oppdrag i området (et dødsbo).(Anonym) lovet å kontakte takstmann like etter møte hvis vi inngikk kontrakt med han, og fotografering av bolig skulle skje uken etter påske (uke 15) og annonsering påfølgende uke. Onsdag i påskenuken (uke 14) ringer (Anonym). Vi venter da fortsatt på tidspunkt for fotograferingen i uke 15. (Anonym) forteller at han har tenkt mye og mener at det vil være bedre om vi venter til ca 1 mai med fotografering og salg. Jeg sier at dette ønsker jeg ikke siden det da er større sannsynlighet for at flere boliger kommer for salg og mai er en måned med mange helligdager. (Anonym) lover at dersom vi går med på å flytte salget, skal han skal ha alt klart til dagen for fotografering (annonse, prospekt ol). Det eneste som skal er å legge inn bilder, samt korrektur fra oss. (Anonym) har heller ikke fått noen nye oppdrag i nærområdet siden sist. Vi lar oss overbevise og fotografering/salg flyttes på. Fotografering skjer 3.mai. Samme dag forteller (Anonym) at takstmann er forsinket med sine papirer og han får dermed ikke lagt ut boligen vår som planlagt. Dette har han hatt lang tid på fortelle, men drøyer altså så lenge at bolig vår ikke kommer til salgs 7.mai slik som lovet og garantert tidligere av (Anonym). I stedet for vår bolig, legger (Anonym) ut en annen bolig for salg i nærområdet denne dagen. Dette viser seg å være boligen til et familiemedlem av hans kollega. Jeg stiller i ettertid spørsmål om hvordan boligen til hans kollega kunne bli lagt ut før oss når han ikke hadde dette oppdraget for kun 4 uker siden. Dette vil ikke (Anonym) svar på og etter dette ungår han kontakt med oss. Det blir satt opp to ordinære visninger på vår bolig til 3000 kr stk. Etter visningene, tar ikke (Anonym) kontakt med oss for å fortelle om hvordan visningene har gått. Dette tar jeg opp med han i portalen og spør om han tenker at vi skal betale fullpris når han ikke kommuniserer med oss i etterkant. Dette svarer han ikke på (men fakturer fullt ut). Noen dager etter siste oppsatte visning tar kjøper kontakt med (Anonym) for å legge inn et bud. Dette ønsker ikke (Anonym) å videreformidle til oss. Han henviser heller kjøper til å ta kontakt med oss privat for å avlegge bud (brudd forskrift §6-3). Han guider kjøper under hele prosessen, men tar ingen konktakt med oss han har oppdraget. Oss vil han ikke prate med etter at det ble oppdaget at han solgte kollegaens "bolig" før vår (brudd på god meglerskikk ihht eiendomsmeglerloven). På morningen for overlevering våkner vi til en melding fra dnb om at oppgjør ikke er på konto og at vi må ta kontakt med megler, og vi ringer (Anonym) mange ganger uten at han svarer eller ringer opp igjen. Like før overleveringen ringer jeg (Anonym)s sjef og forteller om situasjonen. Hun ønsker heller ikke å gi oss råd om hva vi skal gjøre, men lover å få (Anonym) til å ringe oss opp. Et kvarter ut i overleveringen ringer endelig (Anonym). Han sier at det ikke angår han at oppgjør ikke er på konto og legger på. (Anonym) har tatt seg full pris for oppdraget selv om han ikke har levert. Dette har vi klaget på allerede i juni 2023, men etter et år har han fremdeles ikke svart, tross purringer fra oss via dnb's oppgjørsavdeling.
Fikk pristilbud på salg av leilighet bekreftet på sms. Da oppgjøret endelig kom tok megler ekstra betalt
Hei! Takk for tilbakemelding. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med megler, kontoret eller kundeservice slik at vi får sett nærmere på dette: https://dnbeiendom.no/Kontakt /Marthe
Har tatt kontakt med DnB eiendom og en annen megler. Fikk samme verdivurdering. Men valgt den andre megler. Det som skjedde etterpå at DnB megler begynte å spre rykter at huset var høyprist og anbefalt den som ville kjøpe å betale kr 2 000 000 under takst. I tilegn sa han til noen jeg kjenner at huset er høyprist. Hvor er moralen her? Diskutere huset mitt med andre som ikke ville kjøpe så får jeg vite fra dem at huset et for dyrt ! Uprofesjonelt arbeid. Jeg har brukt DnB tidligere og har dårlig erfaring med megler. Hun hørte ikke på hva vi sier, glemte å nevne en ekstra stue vi hadde.
Hei, dette er ikke praksis vi ønsker at våre rådgivere praktiserer. Hvis du kan kontakte oss på [email protected] og forklare saken nærmere, og hvem det gjelder, så skal vi få sett nærmere på dette og tatt saken din :) Vi håper du kan gjøre dette så vi kan se nærmere på saken din, da vi har et øye fokus på ekspertise og profesjonalitet! Håper å høre fra deg /Vinjar
Hold dere langt unna DNB eiendom avd sandnes. Vanvittig Uprofesjonell ledelse. De er ikke til å stole på..
Hei! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. VI har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt på 91504800, så kan vi se på det. /Tonje