Advokaten anbefalte meg og ta kontakt med Propr.no for kontrakt og oppgjør for et salg av leilighet da dette var rimeligere enn advokatens salær. Propr ønsket ikke å gjennomføre salget da salget var under takst. Ga meg ingen ytterligere begrunnelse. Frekke kundebehandlere som ikke ønsket og gi ytterlige informasjon eller besvare spørsmål. Her stiller jeg meg store spørsmål ved seriøsiteten til dette selskapet. Endte med at jeg benyttet meg av tradisjonell eiendomsmegler som gikk veldig raskt og smertefritt. Styr unna Propr.
God kundeservice med rask respons hos Propr. Generelt gode digitale løsninger når det kommer til kontrakt og signering. Men de på Norsk Eiendomsoppgjør er ikke like opptatte av kundeservice som Propr. Så det trekker dessverre litt ned. De er veldig opptatt av at det er Propr som er oppdragsgiver og at det ikke er deres problem dersom pengene ikke står på konto innen overtakelse. Det er forsåvidt greit nok at de ikke er ansvarlig for at pengene står på konto innen overtakelse, men de burde som oppgjørsfirma være opptatt av at oppgjøret og overtakelsen går som den skal. En beskjed til kjøper og selger om at pengene ikke er på konto. Burde ikke være så vanskelig å få til. Spesielt med tanke på at de (ifølge dem selv) kun mottar penger på morningen. Hun sa hun kunne gi beskjed til Propr, fordi de er oppdragsgiver og ikke meg. «Det er ikke mitt problem» attitude, er ikke den beste måten å møte folk. Saksbehandler fortalte hvor utrolig mye jobb hun hadde. Hun hadde hele 17 oppgjør i dag og vårt oppgjør var det eneste som ikke hadde kommet inn. Det ville være altfor mye jobb å si fra om at pengene ikke er kommet på konto. For hun hadde tusenvis av andre oppgjør og det ville ikke gjort noen forskjell uansett. Da lurer jeg litt på hvor forsinket overtakelsen hadde blitt dersom jeg ikke hadde tatt kontakt. Håper virkelig at Propr revurderer å bruke underleverandør. Vi skulle egentlig hatt overtakelse i dag. Nå har jeg snakket med kjøper og han sier at banken har overført pengene. Så vi får se om Norsk Eiendomsoppgjør sender ut sms etter hvert. Det koster så lite å være hyggelig og imøtekommende. Det var tydeligvis mye ork å bli oppringt.
Jeg solgte min bolig med Propr i påsken 2021. Det gikk veldig bra! Jeg har sammenlignet tilbudene jeg fikk fra meglere og fant ut at jeg har spart minst 50.000 kroner ved å velge Propr i stedet for andre meglere. Det var ganske gøy å lage min egen annonse på propr og finn. Dette har jeg erfaring fra etter å ha brukt finn i flere år, så det var ingen sak. Siden jeg solgte med Propr måtte jeg selv holde visninger. Det gikk helt fint og jeg kunne sette opp visningene når det passet meg best. Budrunden gikk også bra, og jeg er fornøyd med salgsprisen. Innlogging på nett fungerte greit, men håper det blir bedre.
Forsøkte å bruke Propr.no, men førte dessverre ikke frem til noe resultat. Finnes nok bedre tjenester enn dette på markedet.
Jeg har nettopp solgt leiligheten min med propr og er veldig fornøyd! Så jeg vil takke de gode medarbeiderne på propr som har vært tilgjengelige nesten døgnet rundt og svarte med en gang på alt jeg lurte på i forhold til salget. Propr samarbeider med Norsk eiendomsoppgjør AS som tok seg av oppgjøret, tinglysing osv. Eiendomsmegleren fra Norsk eiendomsoppgjør AS har vært så tålmodig med meg og tok seg tid til å ringe meg, forklare ting og roe meg ned da jeg var bekymret og usikker om det ville gå bra med salget og oppgjøret. Jeg må si at når man selger selv så man være forberedt på at det blir en del arbeid og det vil kreve egen innsats, men jeg er så glad at jeg valgte å gjøre det. Jeg har spart mye penger og har fått en ny erfaring. Takk til Norsk eiendomsoppgjør AS for denne muligheten!
Boligen min skulle overføres fra meg til x'samboer. Var i kontakt med propr for å orde med skjøte og tinglysing. Alt virket greit helt til de førte saken videre til eindomsoppgjørs selskapet de bruker. (Norsk Eindomsoppgjør AS). Der er det bare vimsing og useriøse personer som håndterer saken videre med banken. Fått beskjed at alt er på stell, men banken våres bekrefter at kontakten ikke er ordentlig og må rettes. Har kontaktet eindomsoppgjørselskapet x antall ganger og får beskjed om at alt er på stell. Nå sitter vi her og har ikke fått overført skjøtet på boligen. Og de krever penger for noe de ikke har utført. Useriøst firma, fraråder folk om å bruke propr grunnet oppgjør selskapet de velger å bruke.
De svarer veldig raskt på chat, også i helger - og kommuniserer på norsk. Det er lett og velge hva man vil ha med og ikke, slik at man sparer penger på all jobben man gjør selv. Savnet mulighet for 360° foto via Finn gjennom propr, men ellers veldig fornøyd.