Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Codan Forsikring
3.4
506 verifiserte omtaler
Codan blir en del av Tryg Forsikring
Codan har blitt kjøpt opp av Tryg Forsikring. Eksisterende kunder vil ved hovedforfall få overført sitt kundeforhold til Tryg Forsikring. Klikk her for å gå til Tryg Forsikring.

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

Ingen trend

Codan Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
506 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
-
IKKE NOK OMTALER
Codan Forsikring trenger minimum 10 omtaler.
55%
Bra
55% anbefaler Codan Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 506 omtaler om Codan Forsikring

FILTRER OMTALER
174
95
59
42
136
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Codan Forsikring
Codan Forsikring har 506 verifiserte omtaler på Bytt.no

litt dyrt

Omtale av  Roger S

veldig fornøyd men de er litt for dyre for meg,etter en ulykke har jeg litt tynnere lommebok dessverre.

Nyttig (1)

Bra kundeservice

Omtale av  Rita G

Har bra kundeservice og bra priser på forsikringene. Har hatt ett uhell og fikk, raskt og uten problemer, dekket mine utgifter.

Svar fra Codan Forsikring
10.08.2021 08:45

Hei Rita, Hyggelig å høre at du er fornøyd med skadeoppgjøret ditt. Takk for at du tok deg tid til å skrive en hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Hilsen Codan

Nyttig (1)

Egentlig bra forsiktig.

Omtale av  Tomasz G

Lit dyr.kan blir bilegere peiser. Kan gi bedre bonuser.

Svar fra Codan Forsikring
10.08.2021 08:45

Hei Tomasz! Send oss gjerne en mail til [email protected], slik at vi kan se på prisen på dine forsikringer. Hilsen oss i Codan

Nyttig (2)

Utrolig skuffa over selskapet

Omtale av  Praveena

Uenigheter mellom meg og saksbehandler angående forsikring på huset. Jeg bor i enebolig sammen med mannen min og to skole barn, vi har tre soverom totalt. Min og mannen min sin er nede, og soverommene oppe tilhører barna. To måneder tilbake, startet det en brann i et av rommene i andre etasje, men begge rommene ble hardt rammet av brannskader. Branner førte til mye røyk, som har spredt seg videre i hele huset. Vi har bodd på annet sted i mellomtiden til huset vårt er klart til å flytte tilbake igjen. Saksbehandleren har bedt oss nylig om å flytte tilbake, men huset er fortsatt ikke ferdig fikset. Han mener vi som en familie på fire, skal klare å presse oss inn i et soverom på 10 kvadratmeter, hvor det i tillegg er dårlig luft pga røykskader. Han har sagt at vi eventuelt kan ta i bruk stuen som et sted for å sove, men arbeiderne som fikser andre etasje, må gå forbi stuen, noe som kommer til å by på mye støy og lite privatliv. Siden saksbehandler ba oss om å flytte tilbake i huset, tok vi rådet og prøvde det ut. Det endte opp at vi måtte dra fra eneboligen vår midt på natta på grunn av dårlig luft og lite plass. Hver gang jeg sender en klage skriftlig, får jeg aldri responsen tilbake skriftlig, men muntlig . Han ringer meg opp og diskuterer problemene. Hver gang jeg sender inn en klage skylder saksbehandler på takstmann og takstmann på saksbehandler. Jeg føler at saksbehandleren sammen med takstmann prøver å gjøre et forsøk på å lure meg. Jeg har følt på dårlig kommunikasjon og uhyggelig stemning under hele samtalen, og følt meg lite komfortabel. Jeg kunne ønske at situasjon hadde blitt behandlet på en mye bedre måte, hvor kommunikasjonen kunne vært holdt på et mye høyere nivå. Atmosfæren kunne også ha vært forbedret. Jeg ba saksbehandler om å sende en skriftlig versjon av samtalen vår angående boligen, hvor du blant annet nevnte at vi kunne sove i stuen og var uvitende om antall soverom vi hadde i første etasje. Sove i stuen er ikke aktuelt, med tanke på at arbeiderne som jobber oppe må gå forbi for å kunne gå opp til andre etasje. Jeg sliter allerede med søvn pga tungpust, og har vært i sykemelding frem til nå på grunn av det, og dersom noen skal går opp og ned, og lager støy, blir det ikke noe bedre. Saksbehandler sammenlignet også situasjonen min med en som bor i leilighet, og ba meg tenke hvordan de klarte å leve på et ettroms leilighet. I motsetning til dem har jeg en familie på fire, i tillegg til at jeg betaler forsikring for en enebolig og ikke en leilighet, som er relativt billigere. Det har vært lite kommunikasjon mellom dere og takstmann, hvor dere anklager hverandre dersom noe går galt og jeg trenger derfor samtalene og forhandlingene våre skriftlig, slik at jeg kan ta saken videre.

Svar fra Codan Forsikring
10.08.2021 08:45

Hei! Takk for at du tok deg tid til å skrive en utfyllende tilbakemelding til oss. Vi får dessverre ikke uttale oss om skadesaker i åpent forum. Send oss gjerne klagen på epost til [email protected], slik at vi kan ta dette videre. Hilsen Codan

Nyttig (3)

Hyggelig kontakt person og hjelpsom

Omtale av  Marit

Billigere ,hyggelig kontakt person,og flink til å fortelle meg hva som er best

Svar fra Codan Forsikring
10.08.2021 08:45

Hei Marit! Takk for at du tok deg tid til å gi oss en hyggelig tilbakemelding! Ønsker deg en fortsatt fin sommer. Hilsen Codan

Nyttig (1)
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ok forsikring og pris

Omtale av  Paul J. K

grei forsikring men mistet kunderådgiveren jeg hadde.

Svar fra Codan Forsikring
10.08.2021 08:45

Hei Paul! Hyggelig at du gir oss fire stjerner, det setter vi stor pris på. Ta gjerne kontakt på [email protected], så skal vi få satt opp en ny kunderådgiver til deg :) Hilsen oss i Codan

Nyttig (1)

Elendig service

Omtale av  Magnus

Bra i starten. Vanskelig å få kontakt med etterhvert. Utrolig dårlig oppfølging når du får skade. Alt ok så lenge pengene kun skal gå en vei... til Codan!

Svar fra Codan Forsikring
08.06.2021 14:47

Hei Magnus, trist å høre at du ikke fikk den hjelpen du forventet av skadeavdelingen. Vi gjør alt iv kan for å sikre riktig og god behandling av saken i henhold til vilkår og praksis. Sends oss gjerne en formell klage til [email protected] Hilsen oss i Codan

Nyttig (2)
Codan Forsikring har 506 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Codan Forsikring mener

Codan Forsikring

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR