Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
17
av 29 innen
forsikringsselskap
53%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
113
73
48
32
100
Sorter omtaler etter
Viser av 366 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Deividas M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra alt som det skal"

Bra forsikringsselskap, de kan bli bedre kundeservice, noen har ikke kontaktet meg, med ny tilbud etter 1 år ...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask saksbehandling og god kunderservice"

:-) Lett å komme i kontakt med, behjelpelige, god kundeservice. Rask saksbehandling. :-( kraftig prisøkning det siste året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig service"

Betaler 9300 i forsikring pr. år på en bil hos Codan. Fikk tilbud på 6300 hos Storebrand på samme forsikring. Codan var ikke interessert i å gå ned i pris. De ville heller miste meg som kunde. Jeg har ikke hatt noen uhell så jeg er ingen dårlig kunde heller. Nå har jeg kjøpt bil nr. 2 og Storebrand kom igjen med et bedre tilbud. Veldig skuffende av Codan.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig skade avdeling. Lang tid på oppgjør."

Dårlig skade avdeling. Umulig å kommunisere. Nekter for dokumenter de mottar i forbindelse med skade. Veldig lang tid på oppgjør, hvis man får oppgjør, blir feil, da de ikke legger riktige opplysninger til grunn. Ikke anbefalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadesak på bolig"

Elendig service, ordner ikke opp i skadesak. Lure virkelig på hvorfor jeg har forsikring. Er fortsatt ikke ferdig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke anbefalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkel vannskade i himling på bad tok 2 år! Dette skjedde i mai 2018. Takst mann kom over 1 mnd seinere. Han var det eneste profesjonelle part i denne prosessen. Etter takst var utført, nektet de å dekke skaden. (Selv med den dyreste forsikringen INNBO+) Så var de villig til å betale 1/3 av summen oppgitt iht takst rapport, minus egenandel. Hvor de uttalte i mail: Om den oppgitte sum ikke godkjennes, vil all utbetaling frafalle pga badets alder. Selv om takst bemerket badet som i veldig god stand tross alder. I frykt for å ikke få noe, bekreftet vi sum tilsvarende 1/3 av hva takst sa, minus egenandel. De bekreftet utbetaling og godkjente fra dem sin side november 2019. I dag mai 2020 2 år etter har vi fortsatt ikke mottatt penge vi har krav på. Skal sies vi fikk en liten brannskade 2 dager etter vannskaden, men det var dekt av ett annet selskap. De var raskt på plass, ordnet opp og utbetalte før Codan hadde rukket å sende takstmann. Så ikke alltid gå etter det billigste selskapet når det kommer til hus. Tips til slutt! Be de alltid bekrefte hva som er sagt over tlf på mail;) Hos oss tok det over 2 år for en enkel vannskade i himling, vil ikke anbefale Codan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke service, en ganske vag selskap.."

Ser subjektivt på kundene. Ikke være der til og forklare om rettigheter, løsningsorinterte og utrolig U innstilte ved kontakt. Anbefaler ingen de igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Virkelig dårlig"

Takstmannen hos selskapet hører ikke en gang på verkstedet om årsaken. Dette til å med etter flere mekanikker som har kommet inn på bildet og støttet at skadet var en ulykke. Det var til å med Kasko+ forsikring ... OM du velger denne selskapet være obs at de ofte vil ikke dekke skader.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Marianne M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Blir oppringt mange ganger"

Blir oppringt mange ganger i uken over leng tid av selskapet. Sperret nr. blir ringt opp på nytt nummer fra selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"

Prisøkningen etter et år ble såpass mye at jeg vil sjekke hva "markedsprisen" ligger på, all den tid jeg ikke har brukt noen tjenester.

Mujanovic A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Eg trør de er best, men no etter en bilulykke min forsikring har stiget opp... "

Eg trør de er best, men no etter en bilulykke min forsikring har stiget opp men eg har ingeting med d. Hvis du trenger godt bil raise og andre forsikring de er codan.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst selskap. Styr unna!"

Vi opplevde elendig service og rot i forsikringene her. De avslutter og starter forsikringer om hverandre. Vi opplevde også at de glemte å forsikre den ene etasjen på huset. Her kan alt bli bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde rimelig forsikring i ett. Deretter dyrt. Reforhandlet og fikk ned prisen ett år, deretter satte de opp prisen betraktelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et selskap med lokkeavtaler/priser og useriøs ovenfor kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved kjøp av ny elbil gikk jeg i samtale med mange forsikringsselskap og Codan kom først best ut. Men ble fort noe helt annet med samtaler om pris som de ikke holder og øker forsikringen hvert år. Useriøst selskap som flere skriver her lurer kundene sine, det å gå fra å ha et forsikringselskap man føler seg trygg hos til å ha stor usikkerhet om hva de gjør hvis noe skjer. Løgn, uproff samtaler er stikk ord for hva du får. Hold dere unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fagre ord, men fullstendig ubrukelig. Lureri."
3 syns denne omtalen er nyttig

Codan er flinke på selge forsikring som faktisk ikke hjelper deg som kunde når uhellet er ute. Svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Øredøvende stillhet i krisesituasjon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Øredøvende stillhet i krisesituasjon. I krisesituasjon var de totalt fraværende. Lovet, men kom aldri tilbake med svar. Her betaler man for ingenting. Kom deg unna før det smeller.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Codan hjelper ikke kundene i nød"

Etter å ha vært kunde lenge hos codan og betalt fakturaene på tide glapp vi en faktura og vi ble kastet ut. Takk

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.13
Hei. Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at forsikringene dine har blitt avsluttet. Råder deg til å sende oss en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se på saken din.
Ønsker deg en fin dag videre.
Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra forsikring med omtanke for sine kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en gang skade på innsiden på koffert, min reise forsikring avviste det, men takket jeg har brukt Sbanken kredit kort, som har Gratis reise forsikring hos Codan, jeg forklarte det til Codan, sendte bilder fra koffert, og det var ikke noe problem, fikk erstatning fra Codan. Så all ære til Codan forsikring! (kanskje jeg vil flytte all min forsikringer til Codan)

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.13
Hei Yonny. Takk for fin tilbakemelding. Hyggelig å høre at du er fornøyd med oss som forsikringsselskap.
Ønsker deg en strålende dag videre :)
Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God pris og utmerket kundebehandling"

Byttet for ca 6 mnd siden over til Codan og har vært strålende fornøyd siden. Skadeoppgjør på bil ble utført perfekt og kundebehandlingen er upåklagelig.

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.12
Hei Roger. Takk for hyggelig tilbakemelding. Godt høre at du er fornøyd med oss :)
Ønsker deg en strålende dag videre. Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling ved forsikringsoppgjør"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde innbrudd i mitt hjem. Codan forsikring fikk meg til å føle meg som innbruddstyven. Det ble mye styr for å få forsikringsoppgjøret. Jeg byttet forsikringsselskap umiddelbart etter at oppgjøret var i orden. Aldri mer Codan!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke det som loves"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tuller med fakturaer og holder ikke muntlige avtaler som går igjennom telefon. De tar opptak av samtaler, men nekter likevel å gjøre som de sier... De skjønner at folk ikke går til advokat for summer under flere tusen enda det ville fått resultat med tanke på at de har opptak av hva som ble lovet, for det ender opp med og bli mer styr en det er verdt.

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.12
Hei, Takk for din henvendelse.
Leit å høre at du har den opplevelsen av oss. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no slik at jeg kan ta dette videre internt.
Ønsker deg en fin dag videre.
Marthe O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs kundebehandling."

De avslutter forsikringen PR Mail uten noen form for forvarsel. Mitt faste trekk hadde ikke gått i november mnd, hvilket er beklagelig, men jeg mottok heller ingen purring hverken på SMS, telefon eller Mail før oppsigelsen hadde funnet sted. Jeg har sjekket all innkommende Mail, men det er heller ikke kommet i spam. Når jeg tok kontakt med kundeservice kunne de starte opp igjen forsikringen mot avgift, i tillegg informerte de meg om at den ene forsikringen kunne jeg ikke få fordi den hadde gått ut.

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.07
Hei, Takk for din tilbakemelding.
Purringer på fakturaer skal sendes pr post. Så her har nok dessverre purringen din blitt sendt til din folkeregistrerte adresse. Dersom du har fått tilbakemelding om at forsikringen kan starte opp mot avgift har du dessverre fått feil informasjon. Vanlig rutine er at utestående beløper må være innbetalt før vi kan starte opp ny forsikringsavtale igjen. Dersom du har fått beskjed om avgifter som må betales ønsker jeg gjerne at du sende oss en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se nærmere på saken.
Ønsker deg en fin dag videre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lover mye og holder lite eller ingenting om uhellet er ute"

Svært slett skadebehandling, arogante og de baserte seg på helt feile opplysninger. Ikke tok de til følge egen takstmanns konklusjon om skadeårsaken, og henviste til at det er forsikringstakeren som har bevisbyrden for at skaden er dekningsberettiget. Med andre ord at du som forsikringstager har bevisbyrden for at du har krav på dekning dersom Codan sier nei. Har hørt det samme fra andre som har hatt forsikring hos Codan.

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.06
Hei. Takk for din tilbakemelding. Det er ikke slik vi ønsker at våre forsikringstakere skal oppleve oss som forsikringsselskap. Dersom det er ønskelig kan du sende inn en klage til oss til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se nærmere på saken.
Ønsker deg en fin dag videre.
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Advarsel!! Hold dere unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var veldig åpen med informasjonen de fikk. Lot dem se over avtalen jeg har på jobb for å komplementere slik at jeg skulle være fulldekket. Rådgiveren, som skal få forbli navnløs, mente at jeg trengte to forsikringer. Dette viste seg imidlertid å være helt unødvendig da jeg allerede var dekket via jobbavtalen de hadde fått se på. Enten er dette inkompetanse eller forsøk på villedende svindel. Masse bortkastet tid. Hva kan de gjøre bedre? Være ærlige og forholde seg til god forretningsskikk.

Svar fra Codan Forsikring
26.11.2019 10.56
Hei Christian. Dette er ikke greit. Det er ikke slik vi ønsker at våre forsikringtakere skal oppleve oss som forsikringsselskap. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan ta en gjennomgang av våre rutiner internt.
Ønsker deg en fin dag videre.
Hilsen oss i Codan.
Mary A. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen kontroll"

Vært i kontakt med de flere ganger fordi fakturaene har vært for høy og opplysninger i forsikringene er ukorrekte, uten at de har klart å rette opp i det. Har hele tiden betalt mer enn jeg har blitt lovet at jeg skal betale

Svar fra Codan Forsikring
25.11.2019 14.48
Hei Mary! Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke har fått den hjelpen du trenger. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no så skal vi se nærmere på saken din.
Hilsen oss i Codan.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR