Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
15
av 25 innen
forsikringsselskap
55%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
96
66
44
26
80
Sorter omtaler etter
Viser av 312 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Nodira O
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig forsikring"

Det bare lureri de drive på med, verste forsikring jeg vet, får masse årsak og bla bla men aldri hjelp.

Svar fra Codan Forsikring
21.10.2019 13.19
Hei, takk for din tilbakemelding. Dette er absolutt ikke slik vi ønsker at våre forsikringstakere skal oppfatte oss som forsikringsselskap. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se nærmere på denne saken.
Ønsker deg en fin dag videre.
Hilsen Codan
Jan E. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Treg skadebehandling, vanskelig å få tak i"

Vi var uheldige å få skader på avløp like før påske 2018. De var ikke interessert i å hjelpe med å finne en løsning. Når jeg spør om jeg kan gjøre noe med dette for å begrense skadene, så får jeg beskjed om at jeg vil holdes ansvarlig hvis det oppstår flere problemer. Fikk heller ingen erstatning eller hjelp til å utbedre skadene. Eneste de kunne hjelpe med, var å rengjøre en betong kjeller etter at jeg hadde støpt nytt gulv.. enda kaller de det Hus pluss.. jeg måtte hugge opp kjeller gulv å grave opp helt frem til hovedledning, uten hjelp.. Hva skal man med husforsikring??

Svar fra Codan Forsikring
17.10.2019 09.06
Hei Jan, takk for din tilbakemelding. Veldig leit å høre at du har hatt en slik opplevelse vedrørende en skadesak. Jeg skal ta denne videre til skadeavdelingen slik at vi kan se på våre rutiner rundt dette.
Ønsker deg en fin dag.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Feilfakturering og ingen hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Codan feilfakturerte meg hele tiden. Eneste svar av agenten var at de hadde feil i fakturasystem. Men det kom ikke kreditfaktura eller annet svar, bestridde fakturaer men fikk da bare nye, som også bestriddes men så nye igjen. Håpløs.

Svar fra Codan Forsikring
16.10.2019 09.43
Hei Jens, Takk for din tilbakemelding.
Slik skal det ikke være! Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se nærmere på saken.
Ønsker deg en fin dag.
Hilsen Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sjokkert"

Totalt var tapet på over 140 tusen kroner. Dere har trukket fra enorme mengder av summen og jeg sitter igjen med 46.000 som skal dekke alt som koster 140.000 pluss nytt??? Forklar meg hvordan dette skal gå an. Og egenandelen klarte dere å øke fra 4000 til 15000 pga naturkatastrofe.... Her lukter det å bytte forsikringsselskap når dette er slik man blir behandlet etter å ha mistet så å si ALT man hadde på rommene til sine tre barn inkludert en god del av sine egne klær og sko.

Svar fra Codan Forsikring
16.10.2019 09.43
Hei Helbi,
Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med skadeoppgjør. Slik skal det absolutt ikke være! Jeg tar saken videre til vår skadeavdeling. Ønsker deg en fin dag videre!
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Mistenker kundene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hatt nylig rotter / Mus i huset og det ble skade på klær, jakker og sko i den forbindelse. Sendte skadesak til Codan og forklarte at jeg hatt hatt denne hendelse men pga barn i huset og fare for smitte og sykdom av mus avføring og dårlig lukt hygiene så kastet jeg skadet gjenstander. Skrev også til de om dette ikke dekkes pga gjenstandene er kastet og ikke dokumentert så aksepterer jeg dette. Men den ubehagelige opplevelsen å bli mistenkeliggjort for svindel de sender utreder på vår skade sak til 16 000kr. Jeg har klær til verdi på over 200 000kr i garderoben, skulle jeg drevet noe svindel så hadde jeg ikke det vært skade på 16 000. Glad jeg fant ut raskt hvordan dere behandler kunder på innbo skadesaker. Aldri mer Codan!!!

Svar fra Codan Forsikring
02.10.2019 09.25
Hei Butt, Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du er skuffet over oppgjøret i din skadesak. Ta gjerne kontakt med oss igjen så kan vi se nærmere på saken. Du kan nå oss på telefon 408 06 300 alle virkedager 08:00- 17:00 eller på mail kunde@codanforsikring.no.
Hilsen oss i Codan
Paulwilly P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svært profesjonelle og hjelpsomme"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt skade på bil og måtte benytte hundeforsikring, begge gangene ble saksbehandlingen foretatt på minutter. Enkleste samhandling med forsikringsselskap du kan forestille deg.

Svar fra Codan Forsikring
24.09.2019 22.15
Hei Paulwilly P! Tusen takk for kjempehyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en strålende dag videre :)
Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrere og dyrere"

Siden Codan nå nesten er dyrest spurte jeg om de kunne tilpasse prisen. Etter 13 år som kunde burde dette jo være mulig? Nei var svaret. Har også hatt to sprengskader på huset, hvor samme takstman kom. Han hevdet hardnakket at det ikke var sprengskade ... målingene gjort ved begge sprengningene var gjort på feil sted, noe han heller ikke godkjente. Har nå lyst å få en forsikring som er på min side.

Svar fra Codan Forsikring
19.09.2019 13.28
Hei Sverre. Takk for din tilbakemelding. Slik skal det absolutt ikke være. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan se nærmere på saken. Du kan nå oss på telefon 408 06 300 alle virkedager 08:00- 17:00 eller på mail kunde@codanforsikring.no.
Hilsen oss i Codan
Joanna R
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hjelpsom"

Har akkurat flyttet over til Codan fra Frende. Fikk fantastiske tilbud og sparte masse penger i året. Ikke nok med det men fra flytte dag har frende bare laget he#%ete og kunderådgivere min har hjelpt så mye som han kan og selv kontaktet de for å spør hva f#%n de driver med. Så lang veldig fornøyd!

Svar fra Codan Forsikring
19.09.2019 13.17
Hei Joanna. Tusen takk for veldig fin omtale. Godt å høre at du er fornøyd med pris og vår rådgiver.
Hilsen oss i Codan 😊
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Hever prisen med over 10% andre året på rad"

Dyr forsikring ved at selskapet har økt forsikringer med over 10% minst to år etter hverandre (til tross for at de forsikrede objektene synker i verdi, 3 båter, MC og bil) og begrunner det hver gang med at det har vært ekstra store utbetalinger dette året.

Svar fra Codan Forsikring
12.09.2019 09.44
Hei Jaffe. Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du er skuffet over forklaringen på hvorfor du har fått på prisøkningen. Ta gjerne kontakt med oss igjen så kan vi se nærmere på saken. Du kan nå oss på telefon 408 06 300 alle virkedager 08:00- 17:00 eller på mail kunde@codanforsikring.no.
Hilsen oss i Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Codan er OK, men dyrt."

Valgte Codan fordi eg er medlem i Norsk Familieøkonomi, men dårlig kommunikasjon/kundeservice, og alt for dyrt!

Svar fra Codan Forsikring
12.09.2019 09.40
Hei Anton. Det er kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen med vår kundeservice. Slik skal det absolutt ikke være. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no - så skal vi få sjekket opp saken og tatt dette videre.
Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandlig"

Dårligste kundebehandling noen sinn eg har hatt, byttet til dem siden fekk litt billigere forsikring og måtte forskuddsbetale første året siden eg har ein betalings anmerkning fra noe gammelt. Så skulle skulle det gå fint etter det med månedlig trekk, så ringte eg dem nylig skulle ha forsikring på den nye bilen. Neidå, det hadde dem aldri sagt osv måtte betale alt forskudd om eg skulle ha forsikring.

Svar fra Codan Forsikring
12.09.2019 09.40
Hei Woddy. Leit å høre at du har hatt den opplevelsen med oss. Dessverre så er det slik at med betalingsanmerkning må man forskuddsbetale forsikring før den kan aktiveres. At du har fått beskjed om noe annet er veldig beklagelig og jeg tar dette videre.
Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Plutselig voldsom prisøkning etter skade"

Alt ok med pris og opplevelse inntil jeg fikk skade på bilen. Premie økte vanvittig mye og forklaringen jeg fikk holdt ikke vann og var ikke troverdig i det hele tatt. Skuffende!

Svar fra Codan Forsikring
27.08.2019 09.14
Hei Erik. Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du er skuffet over forklaringen på hvorfor du har fått på prisøkningen, slik skal det ikke være. Vi i Codan streber alltid etter gode kundeopplevelser og ønsker å strekke oss langt for å gjøre våre forsikringstakere fornøyde. Ta gjerne kontakt med oss igjen så kan vi se nærmere på saken. Du kan nå oss på telefon 408 06 300 alle virkedager 08:00- 17:00 eller på mail kunde@codanforsikring.no.
Hilsen Marthe
John H. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice? Finnes ikke!"

Jeg har prøvd å få kontakt i over en måned, men jeg får ikke svar. Overhode ingen respons. Ikke engang kvittering på at de har mottatt mailen får jeg. De er akkurat som alle de andre billigselskapene, bare ute etter pengene dine uten å gi noe igjen for dem.

Svar fra Codan Forsikring
18.08.2019 21.09
Hei John,
Slik skal det absolutt ikke være, da vår svartid på epost er 2-3 virkedager. Man skal alltid motta en sendebekreftelse. Vår epostadresse er kunde@codanforsikring.no, ta gjerne kontakt per telefon hvis problemet vedvarer. Telefon: 408 06300. Vi er også tilgjengelig på chat fra 08.00 - 16.00 hver virkedag.
Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Reiseforsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utmerket service fra reiseforsikring avdelingen deres. Meget godt fornøyd med å få dekket mistet bagasje fra Codan da Emirates ikke ville dekke alt. Stor takk til Codan og spesielt til kundebehandleren.

Svar fra Codan Forsikring
18.08.2019 21.09
Tusen takk for en kjempefin tilbakemelding, Waqas. Dette setter vi stor pris på.
Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Codan Forsikring"

har fått en liten vannskade på kjøkken grunnet ny breder lekket vann(+- 5-10 liter) slik at gulvet må rives opp og byttes, samt kjøre avfukting etc. ikke den største jobben...breder oso produksjonsfeil... men jeg har ikke kjøkken da den er vannskadet,hvitevarer står i min 16 kw2 stue(hele leiligheten er 47 kw2)ikke vaskemaskin/ikke varmtvannsbreder eller varmt vann...ikke noe rene klær eller varm mat fra komfyr...får ikke gjort rent da ikke det er mulig..har 1 hund med imun lidelser som er allergisk mot blant annet husmidd,etc som det florere av her nå... har vært hos veterinær og må bruke antibiotika grunnet infeksjon nå + urinprøve med dyrkning ca 1500 kr jeg må betale selv. oso som varmtvansbreder produsent er veldig hyggelige, men hjelper ikke med ny breder når gulv og alt må opp og tørkes 1-2 uker+++ 6,5 kw2 kjøkken meldt inn skade codan ca 19.06.2019 og fortsatt ikke noe som skjer uten 1 mail at skade er mottatt og takstmann var raskt innom 26.06.2019 og han sa at det sendes over samme dag han var der.. har sendt de ca 15 mail om denne saken men ikke noe skjer. i morgen må jeg leie meg inn i 1 hus på mnd basis for 10 000 kr pr mnd som jeg må selv forskuddsbetal.. samt har jeg sendt mail om time til advokat da det ikke skjer noe som er egenandel på 4000 kr som jeg må betale... er det slik det skal være å ha CODAN + FORSIKRING er dette akseptabel behandlingstid for 1 liten vannskade som jeg ikke er skyld i selv..

Svar fra Codan Forsikring
16.08.2019 15.12
Hei Ronny,
Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen vedrørende din skadesak. Noen saker har lengre behandlingstid enn andre, da alle skadesaker er ulike. Vårt ønske er jo selvfølgelig at skadeoppgjøret skal skje så raskt og effektivt som mulig. Hvis du ønsker, kan du sende oss en epost til kunde@codanforsikring.no, så skal vi fått sett nærmere på saken.
Hilsen oss i Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Jeg Signert kontrakt med codan i 2018. Og i år starte vi byggarbeider med kjelleren, under bygg prosessen dukket opp vannlekasje i drenneringsrør systemet som forårsaket fuktighet samt skade i kjeller grunnlaget. Jeg forventet at jeg har fullforsikring hos codan, derfor når jeg kontaktet dem sa codan du betaler 10 000 kr i egendel for reparere skaden. Jeg kjenner ikke hvordan regnet de tallet. Når de ikke har noe fagelig raport på skaden?! Viktig å nevne den dårlig informert kundemottak som codan har, hvor de setter deg over fra person til person. I tillegg codan har dårlig oversikt over månedlig fakturering. Codan har kanselert min bilforsikrig uten noe forhåndsvarsel! Det er skuffende at jeg har ikke sett noe positivt utgitt av Codan forsikring.

Svar fra Codan Forsikring
05.07.2019 11.40
Hei Hassan,
Litt vanskelig for meg å finne din kundeprofil ut i fra kun ditt fornavn. Når man tegner inn avtalen så velger kunde selv hva man ønsker som egenandel på bygningsskade. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no eller ring inn på 408 06300, så kan vi gå gjennom egenandeler og fakturabildet ditt.
Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"

Hadde et krav om en flytur som ble betalt med Cashpoints fra Norwegian.Dette pga at min kjæreste ble utsatt for en ulykke en uke før avreise og da kunne vi ikke dra da han lå på sykehus.Ble fortalt av saksbehandler at cashpoints ikke er reelle penger og ikke refunderbart enda min kjæreste fikk refundert sitt krav fra If. Heller ikke billetten for Madrugadakonserten vi skulle på fikk jeg igjen siden dette ikke var en del av en pakkereise fikk jeg vite. Hva er da poenget med å ha en reiseforsikring? Vurderer å ta dette til forbrukerombudet for å høre hva de sier om denne saken for dette er for drøyt. Styr unna dette selskapet er min anbefaling.Har allerede byttet selskap men ikke helt ferdig med denne saken

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk en vannskade for 1 år og 4 mnd siden. Har vært utsatt for dårlig kundebehandling. Vi har en saksbehandler som ikke følger opp. Tar ukesvis før saksbehandler svarer på henvendelser. Deler av jobben er ennå ikke utført og alt oppgjør er ennå ikke utbetalt. Jobben var estimert til å ta 4-6 uker og kostnad på ca 100 000. Lurer på hvor lang tid større jobber tar? 5 år?

Svar fra Codan Forsikring
05.07.2019 11.36
God dag Merete,
Det er kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen med behandlingstid på din skadesak. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no, så skal vi få sjekket opp status på din skdesak.
Hilsen Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig selskap som man bør styre unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Direkte useriøst. Når du skal betale inn premie, er de særdeles ivrige etter å kreve inn penger. Når du har et skadeoppgjør, er det så vanskelige og treige at det er ikke henger på greip. De lager problemer av alle henvendelser som har med oppgjør for å spare seg for utbetalinger. Gjensidige, tidligere selskap, er dyrere, men når det kommer til skadeoppgjør er de raske og proffe. Jeg har ikke mye bra å si om Codan. De kan være så billige de vil, men hva hjelper det når de bare lager problemer med skadeoppgjør. Elendig, CODAN!

Svar fra Codan Forsikring
05.07.2019 11.36
Hei Kjell,
Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du har hatt den opplevelsen med ditt skadeoppgjør. Vi gjør vårt beste for at skadeoppgjøret skal skje så raskt og effektivt som mulig. Ønsker du å klage, så har du mulighet til å sende epost til kunde@codanforsikring.no.
Hilsen Codan
Bente A. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ekstremt dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bare rot med fakturaer, når man da ringer for å høre hva man skal betale, møter man frekk, arrogant medarbeider. Aldri møtt slik dårlig service. Gikk tilbake til mitt forrige forsikringsselskap. Styr unna Codan

Svar fra Codan Forsikring
14.05.2019 12.00
Hei Bente,

Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen gjeldende fakturering og at du ikke hadde en hyggelig samtale med vår medarbeider. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no - så skal vi få sjekket opp saken og tatt dette videre.

Hilsen Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Torstein R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring i forbindelse med bytte av bil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Stor imøtekommenhet i forbindelse med skifte av bil. Det ble gitt tegnet forsikring slik at jeg kunne hente den brukte bilen på Vestlandet.

Svar fra Codan Forsikring
14.05.2019 11.59
Hei Torstein,
Så godt å høre at du fikk den hjelpen du trengte ved bytte av bil. Takk for en fin tilbakemelding.

Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra og kundevennlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes kanskje Codan er litt dyr. Men da uhellet var ute var de fantastiske, super service og hurtig skadeoppgjør. Kjempefornøyd!

Svar fra Codan Forsikring
14.05.2019 11.59
Hei Tove,
Takk for en god tilbakemelding og godt å høre at du er fornøyd med skadeoppgjøret. Vårt mål er at kundene våre skal oppleve at skadeoppgjøret går kjapt og smertefritt.

Hilsen Codan
Vigdis T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt og greit"

Ønsket et greit og rimelig forsikring, og det er nok Codan. Men jeg er litt føre var vedr neste termin.

Svar fra Codan Forsikring
14.05.2019 11.59
Hei Vigdis,
Hyggelig å høre at du syntes forsikringen er rimelig. Ta gjerne kontakt på 408 06300 eller kunde@codanforsikring.no når du har mottatt fornyelsen og ønsker en gjennomgang.

Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har enda ikke måttet melde inn noe skade, men så langt, så godt!"

Men de er kjappe til å svare på spørsmål, rimelige på pris. Altså gjenstår det å se hvordan de forholder seg ved skade... Jeg er ikke fan av å få alt, poliser, betingelser osv som email, foretrekker papir i alle fall for polisene. Men ellers OK. OBS: meget dyre på forsikring for elsykkel...

Svar fra Codan Forsikring
14.05.2019 11.59
Hei Dolf,
Takk for en god tilbakemelding. Du kan selvfølgelig få tilsendt poliser og vilkår per post hvis du ønsker dette? Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no - så ordner vi det :)

Hilsen Codan
Libæk K
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Positiv og hyggelige kundeveiledere"

Har heldigvis ikke hatt noen forsikringssak. Virker som pålitelige og hyggelige agenter, som gjør sitt til at hverdagen til kunden skal fungere :)

Svar fra Codan Forsikring
29.04.2019 13.52
Hei,
Takk for en hyggelig anmeldelse. Skal gjøre vårt ytterste for at du fortsatt skal være en fornøyd kunde hos oss.
Hilsen Codan :)
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR