Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
17
av 28 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
109
68
46
28
94
Sorter omtaler etter
Viser av 345 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring"

Hadde rimelig forsikring i ett. Deretter dyrt. Reforhandlet og fikk ned prisen ett år, deretter satte de opp prisen betraktelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et selskap med lokkeavtaler/priser og useriøs ovenfor kunder"

Ved kjøp av ny elbil gikk jeg i samtale med mange forsikringsselskap og Codan kom først best ut. Men ble fort noe helt annet med samtaler om pris som de ikke holder og øker forsikringen hvert år. Useriøst selskap som flere skriver her lurer kundene sine, det å gå fra å ha et forsikringselskap man føler seg trygg hos til å ha stor usikkerhet om hva de gjør hvis noe skjer. Løgn, uproff samtaler er stikk ord for hva du får. Hold dere unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fagre ord, men fullstendig ubrukelig. Lureri."
1 syns denne omtalen er nyttig

Codan er flinke på selge forsikring som faktisk ikke hjelper deg som kunde når uhellet er ute. Svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Øredøvende stillhet i krisesituasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Øredøvende stillhet i krisesituasjon. I krisesituasjon var de totalt fraværende. Lovet, men kom aldri tilbake med svar. Her betaler man for ingenting. Kom deg unna før det smeller.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Codan hjelper ikke kundene i nød"

Etter å ha vært kunde lenge hos codan og betalt fakturaene på tide glapp vi en faktura og vi ble kastet ut. Takk

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.13
Hei. Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at forsikringene dine har blitt avsluttet. Råder deg til å sende oss en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se på saken din.
Ønsker deg en fin dag videre.
Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra forsikring med omtanke for sine kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en gang skade på innsiden på koffert, min reise forsikring avviste det, men takket jeg har brukt Sbanken kredit kort, som har Gratis reise forsikring hos Codan, jeg forklarte det til Codan, sendte bilder fra koffert, og det var ikke noe problem, fikk erstatning fra Codan. Så all ære til Codan forsikring! (kanskje jeg vil flytte all min forsikringer til Codan)

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.13
Hei Yonny. Takk for fin tilbakemelding. Hyggelig å høre at du er fornøyd med oss som forsikringsselskap.
Ønsker deg en strålende dag videre :)
Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God pris og utmerket kundebehandling"

Byttet for ca 6 mnd siden over til Codan og har vært strålende fornøyd siden. Skadeoppgjør på bil ble utført perfekt og kundebehandlingen er upåklagelig.

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.12
Hei Roger. Takk for hyggelig tilbakemelding. Godt høre at du er fornøyd med oss :)
Ønsker deg en strålende dag videre. Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling ved forsikringsoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde innbrudd i mitt hjem. Codan forsikring fikk meg til å føle meg som innbruddstyven. Det ble mye styr for å få forsikringsoppgjøret. Jeg byttet forsikringsselskap umiddelbart etter at oppgjøret var i orden. Aldri mer Codan!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke det som loves"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tuller med fakturaer og holder ikke muntlige avtaler som går igjennom telefon. De tar opptak av samtaler, men nekter likevel å gjøre som de sier... De skjønner at folk ikke går til advokat for summer under flere tusen enda det ville fått resultat med tanke på at de har opptak av hva som ble lovet, for det ender opp med og bli mer styr en det er verdt.

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.12
Hei, Takk for din henvendelse.
Leit å høre at du har den opplevelsen av oss. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no slik at jeg kan ta dette videre internt.
Ønsker deg en fin dag videre.
Marthe O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs kundebehandling."

De avslutter forsikringen PR Mail uten noen form for forvarsel. Mitt faste trekk hadde ikke gått i november mnd, hvilket er beklagelig, men jeg mottok heller ingen purring hverken på SMS, telefon eller Mail før oppsigelsen hadde funnet sted. Jeg har sjekket all innkommende Mail, men det er heller ikke kommet i spam. Når jeg tok kontakt med kundeservice kunne de starte opp igjen forsikringen mot avgift, i tillegg informerte de meg om at den ene forsikringen kunne jeg ikke få fordi den hadde gått ut.

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.07
Hei, Takk for din tilbakemelding.
Purringer på fakturaer skal sendes pr post. Så her har nok dessverre purringen din blitt sendt til din folkeregistrerte adresse. Dersom du har fått tilbakemelding om at forsikringen kan starte opp mot avgift har du dessverre fått feil informasjon. Vanlig rutine er at utestående beløper må være innbetalt før vi kan starte opp ny forsikringsavtale igjen. Dersom du har fått beskjed om avgifter som må betales ønsker jeg gjerne at du sende oss en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se nærmere på saken.
Ønsker deg en fin dag videre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lover mye og holder lite eller ingenting om uhellet er ute"

Svært slett skadebehandling, arogante og de baserte seg på helt feile opplysninger. Ikke tok de til følge egen takstmanns konklusjon om skadeårsaken, og henviste til at det er forsikringstakeren som har bevisbyrden for at skaden er dekningsberettiget. Med andre ord at du som forsikringstager har bevisbyrden for at du har krav på dekning dersom Codan sier nei. Har hørt det samme fra andre som har hatt forsikring hos Codan.

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.06
Hei. Takk for din tilbakemelding. Det er ikke slik vi ønsker at våre forsikringstakere skal oppleve oss som forsikringsselskap. Dersom det er ønskelig kan du sende inn en klage til oss til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se nærmere på saken.
Ønsker deg en fin dag videre.
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Advarsel!! Hold dere unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var veldig åpen med informasjonen de fikk. Lot dem se over avtalen jeg har på jobb for å komplementere slik at jeg skulle være fulldekket. Rådgiveren, som skal få forbli navnløs, mente at jeg trengte to forsikringer. Dette viste seg imidlertid å være helt unødvendig da jeg allerede var dekket via jobbavtalen de hadde fått se på. Enten er dette inkompetanse eller forsøk på villedende svindel. Masse bortkastet tid. Hva kan de gjøre bedre? Være ærlige og forholde seg til god forretningsskikk.

Svar fra Codan Forsikring
26.11.2019 10.56
Hei Christian. Dette er ikke greit. Det er ikke slik vi ønsker at våre forsikringtakere skal oppleve oss som forsikringsselskap. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan ta en gjennomgang av våre rutiner internt.
Ønsker deg en fin dag videre.
Hilsen oss i Codan.
Mary A. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen kontroll"

Vært i kontakt med de flere ganger fordi fakturaene har vært for høy og opplysninger i forsikringene er ukorrekte, uten at de har klart å rette opp i det. Har hele tiden betalt mer enn jeg har blitt lovet at jeg skal betale

Svar fra Codan Forsikring
25.11.2019 14.48
Hei Mary! Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke har fått den hjelpen du trenger. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no så skal vi se nærmere på saken din.
Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tilbudet for totalforsikring er god"

Godt tilbud på Tesla bilforsikring da du blant annet får Tesla som lånebil dersom skaden skulle oppstå.

Svar fra Codan Forsikring
17.11.2019 21.04
Hei Frode. Takk for din fine tilbakemelding :)
Ønsker deg en strålende dag videre og god helg når den tid kommer.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"OK selskap, anbefalt av min finansrådgiver"
1 syns denne omtalen er nyttig

Greit oppgjør etter bilskade. Kan gjerne vise mere interesse mht å reklamere for egenskaper de har som ingen andre har, og som derfor kan være av nytte for meg.

Svar fra Codan Forsikring
17.11.2019 21.04
Hei Bjørn.
Takk for din tilbakemelding. Skal ta dette videre med vår avdeling for markedsføring.
Ønsker deg en strålende fredag og god helg når den tid kommer.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke ivaretatt"

Føler oss lurt og ikke ivaretatt når trengt hjelp. Det er kun når de har vela solgt forsikring de har vært behjelpelig. Meget dårlig behandling av saksbehandler.

Svar fra Codan Forsikring
15.11.2019 14.51
Hei Anna. Veldig trist å høre at dere ikke føler dere ivaretatt hos oss. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no med informasjon om hva dette gjelder slik at vi kan se nærmere på saken.
Hører fra deg.
Ønsker deg en fin dag videre.
Hilsen Codan.
Bjørn H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Når skade oppstår er Codan meget vanskelig å få i tale, lang behandlingstid."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde skade på kjøkkengulv, sprukne fliser. Følgeskader. Codan ville ikke dekke dette til tross for at de innrømmet forholdet. Måtte ta saken hele veien til Finansklagenemnda. Der ble saken avgjort i min favør etter ca. 9 måneder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fantastisk folk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er kanon fornøyd med folkene og kjempe hyggelige.. Andre skal være mye billigere for at skal bytte..

Svar fra Codan Forsikring
28.10.2019 13.23
Hei Pål. Takk for en kjempehyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en strålende dag videre!
Hilsen oss i Codan :)
Formidleren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"For å være forsikret og gjennomgått et rent..."

For å være forsikret og gjennomgått et rent hel%#te med disse folkene, så har jeg fått en krav på opp i mot 30 000 kr. Har aldri fått noen opplysninger om at jeg må betale dem en krone. Fordi jeg var forsikret via et MasterCard. Holde dere unna disse menneskene, de vrir og vender på alt du sier og gjør. Virker veldig hyggelig! Men er vel det man kan definere som djevelen selv i foreklær. Alt er negativt med dette selskapet. Vil dere unngå problemer, unngå CODAN Forsikring.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Nodira O
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig forsikring"

Det bare lureri de drive på med, verste forsikring jeg vet, får masse årsak og bla bla men aldri hjelp.

Svar fra Codan Forsikring
21.10.2019 13.19
Hei, takk for din tilbakemelding. Dette er absolutt ikke slik vi ønsker at våre forsikringstakere skal oppfatte oss som forsikringsselskap. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se nærmere på denne saken.
Ønsker deg en fin dag videre.
Hilsen Codan
Jan E. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Treg skadebehandling, vanskelig å få tak i"

Vi var uheldige å få skader på avløp like før påske 2018. De var ikke interessert i å hjelpe med å finne en løsning. Når jeg spør om jeg kan gjøre noe med dette for å begrense skadene, så får jeg beskjed om at jeg vil holdes ansvarlig hvis det oppstår flere problemer. Fikk heller ingen erstatning eller hjelp til å utbedre skadene. Eneste de kunne hjelpe med, var å rengjøre en betong kjeller etter at jeg hadde støpt nytt gulv.. enda kaller de det Hus pluss.. jeg måtte hugge opp kjeller gulv å grave opp helt frem til hovedledning, uten hjelp.. Hva skal man med husforsikring??

Svar fra Codan Forsikring
17.10.2019 09.06
Hei Jan, takk for din tilbakemelding. Veldig leit å høre at du har hatt en slik opplevelse vedrørende en skadesak. Jeg skal ta denne videre til skadeavdelingen slik at vi kan se på våre rutiner rundt dette.
Ønsker deg en fin dag.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Feilfakturering og ingen hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Codan feilfakturerte meg hele tiden. Eneste svar av agenten var at de hadde feil i fakturasystem. Men det kom ikke kreditfaktura eller annet svar, bestridde fakturaer men fikk da bare nye, som også bestriddes men så nye igjen. Håpløs.

Svar fra Codan Forsikring
16.10.2019 09.43
Hei Jens, Takk for din tilbakemelding.
Slik skal det ikke være! Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se nærmere på saken.
Ønsker deg en fin dag.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sjokkert"
1 syns denne omtalen er nyttig

Totalt var tapet på over 140 tusen kroner. Dere har trukket fra enorme mengder av summen og jeg sitter igjen med 46.000 som skal dekke alt som koster 140.000 pluss nytt??? Forklar meg hvordan dette skal gå an. Og egenandelen klarte dere å øke fra 4000 til 15000 pga naturkatastrofe.... Her lukter det å bytte forsikringsselskap når dette er slik man blir behandlet etter å ha mistet så å si ALT man hadde på rommene til sine tre barn inkludert en god del av sine egne klær og sko.

Svar fra Codan Forsikring
16.10.2019 09.43
Hei Helbi,
Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med skadeoppgjør. Slik skal det absolutt ikke være! Jeg tar saken videre til vår skadeavdeling. Ønsker deg en fin dag videre!
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Mistenker kundene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hatt nylig rotter / Mus i huset og det ble skade på klær, jakker og sko i den forbindelse. Sendte skadesak til Codan og forklarte at jeg hatt hatt denne hendelse men pga barn i huset og fare for smitte og sykdom av mus avføring og dårlig lukt hygiene så kastet jeg skadet gjenstander. Skrev også til de om dette ikke dekkes pga gjenstandene er kastet og ikke dokumentert så aksepterer jeg dette. Men den ubehagelige opplevelsen å bli mistenkeliggjort for svindel de sender utreder på vår skade sak til 16 000kr. Jeg har klær til verdi på over 200 000kr i garderoben, skulle jeg drevet noe svindel så hadde jeg ikke det vært skade på 16 000. Glad jeg fant ut raskt hvordan dere behandler kunder på innbo skadesaker. Aldri mer Codan!!!

Svar fra Codan Forsikring
02.10.2019 09.25
Hei Butt, Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du er skuffet over oppgjøret i din skadesak. Ta gjerne kontakt med oss igjen så kan vi se nærmere på saken. Du kan nå oss på telefon 408 06 300 alle virkedager 08:00- 17:00 eller på mail kunde@codanforsikring.no.
Hilsen oss i Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Paulwilly P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svært profesjonelle og hjelpsomme"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt skade på bil og måtte benytte hundeforsikring, begge gangene ble saksbehandlingen foretatt på minutter. Enkleste samhandling med forsikringsselskap du kan forestille deg.

Svar fra Codan Forsikring
24.09.2019 22.15
Hei Paulwilly P! Tusen takk for kjempehyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en strålende dag videre :)
Hilsen oss i Codan
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR