Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
10
av 24 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
92
64
42
24
68
Sorter omtaler etter
Viser av 290 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"

Hadde et krav om en flytur som ble betalt med Cashpoints fra Norwegian.Dette pga at min kjæreste ble utsatt for en ulykke en uke før avreise og da kunne vi ikke dra da han lå på sykehus.Ble fortalt av saksbehandler at cashpoints ikke er reelle penger og ikke refunderbart enda min kjæreste fikk refundert sitt krav fra If. Heller ikke billetten for Madrugadakonserten vi skulle på fikk jeg igjen siden dette ikke var en del av en pakkereise fikk jeg vite. Hva er da poenget med å ha en reiseforsikring? Vurderer å ta dette til forbrukerombudet for å høre hva de sier om denne saken for dette er for drøyt. Styr unna dette selskapet er min anbefaling.Har allerede byttet selskap men ikke helt ferdig med denne saken

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk en vannskade for 1 år og 4 mnd siden. Har vært utsatt for dårlig kundebehandling. Vi har en saksbehandler som ikke følger opp. Tar ukesvis før saksbehandler svarer på henvendelser. Deler av jobben er ennå ikke utført og alt oppgjør er ennå ikke utbetalt. Jobben var estimert til å ta 4-6 uker og kostnad på ca 100 000. Lurer på hvor lang tid større jobber tar? 5 år?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig selskap som man bør styre unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Direkte useriøst. Når du skal betale inn premie, er de særdeles ivrige etter å kreve inn penger. Når du har et skadeoppgjør, er det så vanskelige og treige at det er ikke henger på greip. De lager problemer av alle henvendelser som har med oppgjør for å spare seg for utbetalinger. Gjensidige, tidligere selskap, er dyrere, men når det kommer til skadeoppgjør er de raske og proffe. Jeg har ikke mye bra å si om Codan. De kan være så billige de vil, men hva hjelper det når de bare lager problemer med skadeoppgjør. Elendig, CODAN!

Bente A. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ekstremt dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bare rot med fakturaer, når man da ringer for å høre hva man skal betale, møter man frekk, arrogant medarbeider. Aldri møtt slik dårlig service. Gikk tilbake til mitt forrige forsikringsselskap. Styr unna Codan

Svar fra Codan Forsikring
14.05.2019 12.00
Hei Bente,

Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen gjeldende fakturering og at du ikke hadde en hyggelig samtale med vår medarbeider. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no - så skal vi få sjekket opp saken og tatt dette videre.

Hilsen Codan
Torstein R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring i forbindelse med bytte av bil"

Stor imøtekommenhet i forbindelse med skifte av bil. Det ble gitt tegnet forsikring slik at jeg kunne hente den brukte bilen på Vestlandet.

Svar fra Codan Forsikring
14.05.2019 11.59
Hei Torstein,
Så godt å høre at du fikk den hjelpen du trengte ved bytte av bil. Takk for en fin tilbakemelding.

Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra og kundevennlig"

Jeg synes kanskje Codan er litt dyr. Men da uhellet var ute var de fantastiske, super service og hurtig skadeoppgjør. Kjempefornøyd!

Svar fra Codan Forsikring
14.05.2019 11.59
Hei Tove,
Takk for en god tilbakemelding og godt å høre at du er fornøyd med skadeoppgjøret. Vårt mål er at kundene våre skal oppleve at skadeoppgjøret går kjapt og smertefritt.

Hilsen Codan
Vigdis T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt og greit"

Ønsket et greit og rimelig forsikring, og det er nok Codan. Men jeg er litt føre var vedr neste termin.

Svar fra Codan Forsikring
14.05.2019 11.59
Hei Vigdis,
Hyggelig å høre at du syntes forsikringen er rimelig. Ta gjerne kontakt på 408 06300 eller kunde@codanforsikring.no når du har mottatt fornyelsen og ønsker en gjennomgang.

Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har enda ikke måttet melde inn noe skade, men så langt, så godt!"

Men de er kjappe til å svare på spørsmål, rimelige på pris. Altså gjenstår det å se hvordan de forholder seg ved skade... Jeg er ikke fan av å få alt, poliser, betingelser osv som email, foretrekker papir i alle fall for polisene. Men ellers OK. OBS: meget dyre på forsikring for elsykkel...

Svar fra Codan Forsikring
14.05.2019 11.59
Hei Dolf,
Takk for en god tilbakemelding. Du kan selvfølgelig få tilsendt poliser og vilkår per post hvis du ønsker dette? Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no - så ordner vi det :)

Hilsen Codan
Libæk K
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Positiv og hyggelige kundeveiledere"

Har heldigvis ikke hatt noen forsikringssak. Virker som pålitelige og hyggelige agenter, som gjør sitt til at hverdagen til kunden skal fungere :)

Svar fra Codan Forsikring
29.04.2019 13.52
Hei,
Takk for en hyggelig anmeldelse. Skal gjøre vårt ytterste for at du fortsatt skal være en fornøyd kunde hos oss.
Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svarer ikke på henvendelser"

Jeg logget inn på hjemmesiden deres, og ba om tilbud på forsikring av bobil. Til tross for 2 purringer, fikk jeg ikke svar.

Svar fra Codan Forsikring
23.04.2019 12.29
Hei Geir,
Slik skal det jo absolutt ikke være og du skal selvfølgelig få et tilbud fra oss. Send oss en epost til kunde@codanforsikring.no eller ring på 408 06 300 så skal vi gå gitt deg et godt tilbud.

Hilsen oss i Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ødelagt ferie grunnet ryggkink, ikke nok ifølge Codan"

Fikk "ryggkink" ved ankomst på flyplassen. Det var meget smertefult. Kontaktet lege på hotellet. Var ikke ute av hotellet på hele ferien. Hadde helpensjon men orket ikke å gå ned å spise til alle måltider. Bestilte heller mat på rommet som måtte betales. Vi hadde ingen plager iflg. Codan?? Hva er meningen med forsikringen?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig kundevennlige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk en flott prat med en rådgiver hos CODAN i forbindelse med ett samlivsbrudd, føltes trygt og bra. Han svarer raskt og forklarer om det er noe jeg lurer på. Mye bedre service enn ventet. Rask svartid føles bra ved skade, venner har fått raskt oppgjør.

Svar fra Codan Forsikring
29.04.2019 13.52
Så godt å høre at du fikk den hjelpen og rådgivningen du trengte. Det er viktig for Codan at kunder føler seg ivaretatt hos oss. Takk for tilbakemeldingen:)
Hilsen oss i Codan
Svein K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk"

Forsikret gjennom en i Pronans forsikring. Oppdaget hull i baksetet på bilen (Audi Q5 S-line) da jeg skulle ta innvendig helgevask. Ringte da pronans som formidler Codan forsikring å derretter sendte mail med bilde av skaden. 2 dager senere får jeg svar at dette hadde jeg dekt under "ulykkesforsikring" så det var bare å levere den på et verksted! Ryddig, kjappt å effektiv kundeservice. TOMMEL OPP👍

Svar fra Codan Forsikring
29.04.2019 13.51
God dag Svein,
hyggelig å høre at du er fornøyd med vårt agentkontor, jeg skal selvfølgelig videreformidle denne hyggelige anmeldelsen til Pronans.
Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Aldri hatt problemer"

Fikk utbedret etterskade uten problemer ett år etter jeg ble påkjørt. Ikke mange som vet man har den muligheten.

Svar fra Codan Forsikring
29.04.2019 13.47
Takk for god tilbakemelding, Helge :)

HIlsen Codan
Thomas A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service og treg behandlig"

Er bestandig problemer med nettsidene. Har slitt med å komme i kontakt med dem. Har hatt en skadesak i perioden jeg har brukt dem som forsikringsselskap. Ingen problemer med det skadeoppgjøret.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.12
Hei Thomas,
Vi jobber kontinuerlig med å forbedre nettsiden vår og ønsker gjerne tilbakemelding på hvilke problemer du har hatt.

Når det gjelder kontakt, så er vi tilgjengelig på chat fra 08:00-16:00 alle hverdager, telefon 08:00 - 20:00 alle hverdager uten fredager da det er 08:00 - 17:00.

Epost kan du alltid sende til kunde@codanforsikring.no og da vil du få svar innen 1-2 virkedager. Send også gjerne en epost på problemene du har møtt på gjeldende vårt codanforsikring.no

Hilsen Codan:)
Bjørn F
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Aldri hatt noe med de å gjøre da jeg har kjørt skadefritt i alle års. Forsikringen er billig å bra."

Billig og bra ha ikke hatt mulighet og prate mye med de. Har kjørt skadefritt i alle år. Men de er imøtekommende når du ringer og hjelpsomme.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.11
Hei Bjørn,
Godt å høre at du er fornøyd med Codan. Vi har som mål å levere god kundeservice og alltid ha god tilgjengelighet slik at kundene alltid kan få tak i oss - takk for en hyggelig tilbakemelding.
HIlsen Codan :)
Thore E. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstrem prisøkning"

Etter flere år med en samling av forsikringer på biler og seilbåt valgte jeg å flytte bilforsikringene i fjor da Codan tapte på prisevaluering. Derimot valgte jeg å la seilbåten fortsatt være der da jeg fikk god service ved et uhell et par år tilbake, til tross for at 85% av skaden ble dekket av egenandelen. Det kom derimot som et sjokk for meg at nå fra å ha betalt Kr 812,-/mnd, plutselig fikk en E-faktura på Kr 1112,-. Ja, 37 % økning uten varsel. Helt utrolig. Dette må vel være det nærmeste man kommer å skremme vekk kundene. Her finnes helt sikkert billigere alternativer.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.10
Hei Thore.
Har prøvd å finne din kundeprofil uten hell for å se på saken, litt vanskelig med kun fornavn.

Når man starter et nytt forsikringsår så er alltid første faktura for 35 dager og resterende av året for 30 dager. Du kan se en betalingsplan på siste side av din forsikringspolise. Utover dette har du hatt flere forsikringer og hatt en samlerabatt, denne faller jo bort nå som det er fornyelse og du kun står igjen med båten. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no - slik at vi kan få sett på kundeprofilen.

Hilsen Codan.
Golfmannen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Super service"

Fikk god og effektiv service av rådgiveren min. Ga meg en tydelig forståelse for selskapet og hvorfor jeg burde inngå en avtale med dem. Svarte på alt jeg hadde av spørsmål og generelt gjorde at jeg følte meg sett og hørt.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.10
Hei Golfmannen,
Takk for en fin tilbakemelding og godt å høre at vår kunderådgiver tok seg tid til å forklare godt.
Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Beste selskapet!"

Har bare gode opplevelser med Codan , har ikke all verdens forsikringer men får grei pris og gode dekninger. Rådgiveren min hjelper meg mye når jeg trenger det. Så servicen er god også.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.09
God dag.
Hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Kundeservice er noe vi setter høyt her i Codan og blir veldig fornøyd med slike tilbakemeldinger :)

Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Litt kronglete opplevelse"

Bagasje to døgn forsinket. Sendte skademelding da jeg var kommet hjem 17.mars. Fikk bekreftelse email om at jeg ville få et skadenummer i løpet av et par dager. Den kom aldri, tok da telefonkontakt med selskapet. De kunne ikke finne skademeldingen, de skulle undersøke mer, og kontakte meg, fikk ganske kjapt en email om at de ikke kunne finne skademeldingen med en hentydning om at det var jeg som ikke hadde gjort alt rett. Tok da en screenshot av bekreftelse emailen og sendte, fikk da svar om at de plutselig hadde funnet skademeldingen min, men vedleggene var forsvunnet på veien... så jeg måtte sende alt på nytt. I dag 27.mars har jeg fortsatt ikke mottatt beløpet jeg har rett på. Til sammenligning da jeg hadde reiseforsikring hos IF gikk alt knirkefritt da bagasjen var forsinket, det tok 3 dager fra jeg sendte skademeldingen til beløpet var inne på konto. Så dette ble alt for kronglete etter min smak.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.09
Hei Line,
Beklagelig å høre om din opplevelse, slik skal det ikke være. Hvis du fortsatt ikke har mottatt svar fra reiseavdeling vil jeg gjerne at du tar kontakt med oss på kunde@codanforsikring.no, slik at vi kan ta dette videre og sjekke opp.
Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig god hjelp"

Absolutt den beste kundeservicen jeg har fått over telefon. Hyggelig og enkelt. Hun dro ikke samtalen noe lengre enn det den trengte å være, og det setter jeg stor pris på. Min erfaring er i hvert fall veldig god. Jeg hadde noen spørsmål etter kjøpet, og de var veldig hjelpsom over mail også. God deal hadde de også!

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.09
Hei Alan
Takk for en hyggelig tilbakemelding, det setter vi utrolig stor pris på. Vi skal love å ta godt var på deg som kunde.
Hilsen Codan :)
Fredrik W. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God kommunikasjon og klare retningslinjer!"

Codan scorer høyt på kundebehandling, og gir oversiktlige dokumenter angående forsikringer. Stort pluss med vilkårsgaranti dersom man er usikker på hva forsikringene dekker!

Svar fra Codan Forsikring
29.03.2019 11.35
God dag Fredrik,
Godt å høre at du er fornøyd med kundebehandlingen og dokumentene vi sender ut. Vi jobber kontinuerlig med våre forsikringsdokumenter, slik at det skal være mest mulig oversiktlig for våre kunder.
Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Storfornøyd"

Veldig fornøyd med selskapet. Rådgiver er tilgjengelig hele tiden og hjelper til når jeg trenger det.

Svar fra Codan Forsikring
29.03.2019 11.35
Hei Ashdar,
Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på :)

Hilsen alle i Codan.
Måbetaledobbelt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Alt greit helt til du flytter forskring"

De nekter å si opp bilforsikring og påstår de ikke har fått opphørsmelding fra nytt forsikringselskap, selv om de ligger inne på TFFAuto at forskiring opphører fra den datoen nytt selskap overtar.

Svar fra Codan Forsikring
29.03.2019 11.35
Hei,
Det er vanlig praksis i alle selskaper at man sender en oppsigelse med 30 dager oppsigelsestid til selskapet det skal ta over for. Vi kan ikke gå kun gå ut i fra TFFAuto da hvilke som helst forsikringselskap kan stille en garanti når de måtte ønske.

Det pleier å løse seg veldig raskt ved å ta kontakt med ditt nye selskap å be de kontakte oss, slik at vi kan ordne opp dette oss i mellom og du slipper å være en mellomperson.

Hilsen Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Per S. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Vanskelige, ikke hjelpsomme når skade har skjedd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fruen påkjørt i arbeid å det eneste de tenker på er å ikke stå ansvar for et ødelagt liv som har blitt uføre etter skaden. Stakkars ansatte som er så uheldige at firmaet bruker codan.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR