Meny
Codan blir en del av Tryg Forsikring
Codan har blitt kjøpt opp av Tryg Forsikring. Eksisterende kunder vil ved hovedforfall få overført sitt kundeforhold til Tryg Forsikring. Klikk her for å gå til Tryg Forsikring.

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

Gå til Codan Forsikring
3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
55%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
174
95
59
42
136
Sorter omtaler etter
Viser av 506 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Annebritt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"

Misfornøyd med at forsikring. Kun gjelder for meg som sjåfør av bilen, og at mine 2 barn over 23 år ikke kan kjøre bilen

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget fornøyd!"

Er bare meget fornøyd. God service. Fornøyd med fast kunderådgiver. Tommel opp.

Lukamostar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Priser på forsikringen sky høge og dårlig service og kommunikasjon."

Hvert år prisene gikk ca.30%. Pris på bilen gikk fra 7000kr og innen 5år gikk prisen til 19.000kr pr år. Når eg tok forsikringer hos Codan var prisen 20.000kr pr år, idag betaler jeg 60.000kr pr år. Det er alt for dyrt. Hadde par skader gjennom Codan hvor jeg ventet å få hjelp og få refundert penger det gikk i ca. 2-3 uker. Dessvere de er dårlige på service. Håper at Trygg forsikring kan rette på priser og ikke minst til god service.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Sindre H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Er fornøyd"

Jeg er fornøyd med codan, ønsker å sjekke pris i andre selskaper da jeg har vært kunde noen år. Nettsiden kan bli bedre

Terje-Olav L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Codan har endret seg ?"

Gode erfaringer, men ønsker nå å samle alt i en boks. Mye kan bli bedre og de har ikke gitt meg veteran forsikring på bil og Mc .

Jørns S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok pris"

Regner med prisen stigerbetraktelig nå når tryg forsikring har kjøpt opp codan

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Service minded innstilling"

Effektive og dyktige. telefon konsulenter bør øke kunnskapsnivå mht til hvilken instans man skal henvende seg til

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hva skal man med codan forsikring?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vert husløs i et 1/2 år nå , fraskrivelse-lureri, svarer frekt. Har hus + å står helt uten rettigheter!! v tegnet forsikringen var det ikke måte på hva de kunne hjelpe med! når skaden oppsto gjaldt ingen ting! Er fremdeles husløs.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Null service :-("

Mars 2021 sendte jeg skademelding pga frosset vannrør. Etter 2 måneder fikk beskjed at saken skulle undersøkes. Flere måneder senere fortsatt ingen resultat. Ingen svar på mail henvendelser. Sen høst 2021 mail fra Codan om at de venter på bekreftelse fra rørlegger at arbeidet ble utført - selv om at jeg la ved faktura fra rørlegger ved skademelding ! Januar 2022 har gitt opp og flyttet til en annen forsikringsselskap. Styr unna Codan, de ta pengene, setter opp premie pris uten varsel og svarer ikke på henvendelser fra kunder. Null tillit til dette selskap :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
"fornøyd kunde"

Bra kundeservice og forsikringspakke. Fornøyd med det tilbudet som jeg fikk av dem og har anbefalt videre til mine venner og familie

Reidar K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra , ingen kommentarer ellers"

Grei kundebehandling og oppgjør etter skademelding

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Totalsum"

Når di øker forsikringen så fikk jeg ikke noe e-post fra di -forsikringsummen gikk opp 3000kr i året uten jeg fikk vite om det--ikke bra

Thomas U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Null kommunikasjon og sender regninger i blinde. Oppdaterer ikke avtaler i henhold til beskjeder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler ikke til min verste fiende. Flinke til å sende regninger, men sender gjerne på avregistrerte og solgte kjøretøy...

Annelise
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kan anbefales"
1 syns denne omtalen er nyttig

God og riktig informasjon om forsikringen, konkurransedyktige betingelser og pris. Minus er lang ventetid på telefon, men det er det jo på fleste steder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"STYR UNNA! brukt nesten 2 år på å behandle sak og svarer meg ikke"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dette er den verste forsikringen jeg har vert borti! Maken til dårlig kundebehandling er vanskelig å finne!! Vi har lekkasje i huset som vi mener burde dekkes av forsikring, men de ser ikke ut til i det hele tatt å ville se på saken. Nå har saken min vert uoppklart i 1år og 8 måneder. Jeg har gjort alt som Codan har bedt meg om å gjøre og vert utrolig tålmodig, men nå kan vi ikke vente lenger! Jeg har kontaktet dem mange ganger de siste nesten 2 årene, men de vil ikke svare meg.. Siste takstmann var her 20 mai 2020, jeg viste ham hvor skaden kom i fra og han sa seg enig og mente dette var tydelig håndverker feil noe som ble ekstra tydelig når han så mange andre feil i huset som; flere dårlig monterte vinduer og dører, løse fliser, mangel på grunning, maling som skreller av veggene m.m. Han sa dette skulle være dekket av forsikringen som dårlig håndverker arbeid. Men så etter dette hører jeg ikke mer fra dem…. Etter flere forsøk på å få svar pr telefon uten nytte fikk jeg endelig en email 2 August, dette er første svar jeg får og da sier de at de avventer rapport fra takstmann… altså 2 måneder etter han har vert her… Men så hører jeg ikke mer! Jeg har nå forsøkt mange ganger å kontakte Codan pr email uten noe svar og også telefon hvor jeg bare ble fortalt at de ikke kunne se på min sak for de var opptatt med andre lekkasje saker.. men at jeg snart ville bli kontaktet… det var 5 oktober og jeg har enda ikke hørt noe! Det er her altså snakk om en lekkasje, en sak som bare blir verre og som forårsaker mer skade for Side 2 av 2 Dokumentdato: 15.11.2021 18:25:06 hver dag som går. Vi ble for et år siden fortalt at vi måtte stenge av rommet pga muggel av takstmenn Codan har sent. Vi har 3 små barn, en baby på 2mnd som må leve med dette!.. Og allikevel har de ikke vist noen indikasjon i å ville se på saken.. Gikk nå inn for å finne kopi av polisen å sende dere, fikk meg da et sjokk når jeg ser at forsikrings prisen min skal nå gå opp fra over 31000 til over 51000 i året. P.s.få dager etter at Finans Klage nemda anmodet dem å svare meg fikk jeg endelig svar.. der står det at jeg skal få utbetalt 50 000,- minus egenandel.. De har delt saken opp i tre deler og mener jeg derfor må betale 3 egenandeler altså 3x8 000,- .. så da sitter vi igjen med 26 000,- som altså bare er 6000,- ettersom de vil sette opp forsikringskostnadene med 20 000,- !!!!!

Marianne D
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Godt fornøyd med kontaktperson og oppfølging."

Har ikke fått bruk for forsikring enda men håper på å bli imøtekommet på samme måte hvis så skulle skje.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Skade"

Har benyttet dere for sykdom i utlandet. Det var godt for oss på den tiden å få hjelp fra dere! Glemmer det ikke. All hjelp vi fikk kan ikke beskrives med ord. Nok en gang takk så mye.!

Tovemelanie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hyggelig og effektivt ."

Vi har fått hjelp av Codan ved akutt tannhelsehjelp i utlandet og ved hjemreise fra Spania da pandemien brøt ut. Raskt og greit.

Jan E. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Flinke med forsikringer"

Flinke med forsikringer og alltid god service, ikke hatt behov for å bruke forsikringene Men den dagen jeg trengte vei hjelp forsikringen min så var dette ikke lett. Jeg ga opp på veien og dekket alt selv bare. Skal vel ikke være slik vil jeg tro

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask avgjørelse"

Viste tillit og forståelse, og tok en rask praktisk avgjørelse i forståelse med meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Utmerket kundeservice."

Vi byttet nettopp alle våre forsikringer til Codan, og opplevde innsalget som meget folkelig og uten "press". Vi ønsket all kommunikasjon via epost, som ble overholdt uten problem fra de, men ikke hos de andre. Rådgiveren hos Codan var i tillegg meget rask og presis i sine svar, uten noe lureri. For å toppe alt var Codan absolutt billigst på alle punkt som vi ønsket forsikringstilbud på av de forespurte, og i tillegg med det vi anser som gode vilkår.

Veronica C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Stort sett fornøyd"

Jeg syns de kunne hatt kommet uoppfordret med tilbud om billigere avtale når man er en fast, pålitelig og langvarig kunde. Jeg syns også de burde bli flinkere til å fikse opp i digitale feilmeldinger på nettsidene dems/mine sider. Ellers burde de også gitt flere muligheter til rabatter på alternative forsikringer/pakketilbud/produkter/butikker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med det å ha en personlig rådgiver du kan ringe direkte både morgen og kveld og ikke trenger å sitte i telefonkø og snakke med random folk. Fikk en parkeringsskade på bilen min, ringte min rådgiver og allerede neste dag var det oppgjort og klart. Godt fornøyd men de er ikke rimeligst på pris.

Robert N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Blir feil at bilens verdi synker og forsikringen øker"

Dere tar ikke hensyn til tapet på bilens verdi på Deres økende pris på forsikring .

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skadesak"

Lang behandlingstid hvor forsinkelsen så langt skyldes fagmann hos Codan.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR