Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
13
av 23 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
86
61
41
24
64
Sorter omtaler etter
Viser av 276 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svarer ikke på henvendelser"

Jeg logget inn på hjemmesiden deres, og ba om tilbud på forsikring av bobil. Til tross for 2 purringer, fikk jeg ikke svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ødelagt ferie grunnet ryggkink, ikke nok ifølge Codan"

Fikk "ryggkink" ved ankomst på flyplassen. Det var meget smertefult. Kontaktet lege på hotellet. Var ikke ute av hotellet på hele ferien. Hadde helpensjon men orket ikke å gå ned å spise til alle måltider. Bestilte heller mat på rommet som måtte betales. Vi hadde ingen plager iflg. Codan?? Hva er meningen med forsikringen?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig kundevennlige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk en flott prat med en rådgiver hos CODAN i forbindelse med ett samlivsbrudd, føltes trygt og bra. Han svarer raskt og forklarer om det er noe jeg lurer på. Mye bedre service enn ventet. Rask svartid føles bra ved skade, venner har fått raskt oppgjør.

Svein K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk"

Forsikret gjennom en i Pronans forsikring. Oppdaget hull i baksetet på bilen (Audi Q5 S-line) da jeg skulle ta innvendig helgevask. Ringte da pronans som formidler Codan forsikring å derretter sendte mail med bilde av skaden. 2 dager senere får jeg svar at dette hadde jeg dekt under "ulykkesforsikring" så det var bare å levere den på et verksted! Ryddig, kjappt å effektiv kundeservice. TOMMEL OPP👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Aldri hatt problemer"

Fikk utbedret etterskade uten problemer ett år etter jeg ble påkjørt. Ikke mange som vet man har den muligheten.

Thomas A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service og treg behandlig"

Er bestandig problemer med nettsidene. Har slitt med å komme i kontakt med dem. Har hatt en skadesak i perioden jeg har brukt dem som forsikringsselskap. Ingen problemer med det skadeoppgjøret.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.12
Hei Thomas,
Vi jobber kontinuerlig med å forbedre nettsiden vår og ønsker gjerne tilbakemelding på hvilke problemer du har hatt.

Når det gjelder kontakt, så er vi tilgjengelig på chat fra 08:00-16:00 alle hverdager, telefon 08:00 - 20:00 alle hverdager uten fredager da det er 08:00 - 17:00.

Epost kan du alltid sende til kunde@codanforsikring.no og da vil du få svar innen 1-2 virkedager. Send også gjerne en epost på problemene du har møtt på gjeldende vårt codanforsikring.no

Hilsen Codan:)
Bjørn F
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Aldri hatt noe med de å gjøre da jeg har kjørt skadefritt i alle års. Forsikringen er billig å bra."

Billig og bra ha ikke hatt mulighet og prate mye med de. Har kjørt skadefritt i alle år. Men de er imøtekommende når du ringer og hjelpsomme.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.11
Hei Bjørn,
Godt å høre at du er fornøyd med Codan. Vi har som mål å levere god kundeservice og alltid ha god tilgjengelighet slik at kundene alltid kan få tak i oss - takk for en hyggelig tilbakemelding.
HIlsen Codan :)
Thore E. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstrem prisøkning"

Etter flere år med en samling av forsikringer på biler og seilbåt valgte jeg å flytte bilforsikringene i fjor da Codan tapte på prisevaluering. Derimot valgte jeg å la seilbåten fortsatt være der da jeg fikk god service ved et uhell et par år tilbake, til tross for at 85% av skaden ble dekket av egenandelen. Det kom derimot som et sjokk for meg at nå fra å ha betalt Kr 812,-/mnd, plutselig fikk en E-faktura på Kr 1112,-. Ja, 37 % økning uten varsel. Helt utrolig. Dette må vel være det nærmeste man kommer å skremme vekk kundene. Her finnes helt sikkert billigere alternativer.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.10
Hei Thore.
Har prøvd å finne din kundeprofil uten hell for å se på saken, litt vanskelig med kun fornavn.

Når man starter et nytt forsikringsår så er alltid første faktura for 35 dager og resterende av året for 30 dager. Du kan se en betalingsplan på siste side av din forsikringspolise. Utover dette har du hatt flere forsikringer og hatt en samlerabatt, denne faller jo bort nå som det er fornyelse og du kun står igjen med båten. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no - slik at vi kan få sett på kundeprofilen.

Hilsen Codan.
Golfmannen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Super service"

Fikk god og effektiv service av rådgiveren min. Ga meg en tydelig forståelse for selskapet og hvorfor jeg burde inngå en avtale med dem. Svarte på alt jeg hadde av spørsmål og generelt gjorde at jeg følte meg sett og hørt.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.10
Hei Golfmannen,
Takk for en fin tilbakemelding og godt å høre at vår kunderådgiver tok seg tid til å forklare godt.
Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Beste selskapet!"

Har bare gode opplevelser med Codan , har ikke all verdens forsikringer men får grei pris og gode dekninger. Rådgiveren min hjelper meg mye når jeg trenger det. Så servicen er god også.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.09
God dag.
Hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Kundeservice er noe vi setter høyt her i Codan og blir veldig fornøyd med slike tilbakemeldinger :)

Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Litt kronglete opplevelse"

Bagasje to døgn forsinket. Sendte skademelding da jeg var kommet hjem 17.mars. Fikk bekreftelse email om at jeg ville få et skadenummer i løpet av et par dager. Den kom aldri, tok da telefonkontakt med selskapet. De kunne ikke finne skademeldingen, de skulle undersøke mer, og kontakte meg, fikk ganske kjapt en email om at de ikke kunne finne skademeldingen med en hentydning om at det var jeg som ikke hadde gjort alt rett. Tok da en screenshot av bekreftelse emailen og sendte, fikk da svar om at de plutselig hadde funnet skademeldingen min, men vedleggene var forsvunnet på veien... så jeg måtte sende alt på nytt. I dag 27.mars har jeg fortsatt ikke mottatt beløpet jeg har rett på. Til sammenligning da jeg hadde reiseforsikring hos IF gikk alt knirkefritt da bagasjen var forsinket, det tok 3 dager fra jeg sendte skademeldingen til beløpet var inne på konto. Så dette ble alt for kronglete etter min smak.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.09
Hei Line,
Beklagelig å høre om din opplevelse, slik skal det ikke være. Hvis du fortsatt ikke har mottatt svar fra reiseavdeling vil jeg gjerne at du tar kontakt med oss på kunde@codanforsikring.no, slik at vi kan ta dette videre og sjekke opp.
Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig god hjelp"

Absolutt den beste kundeservicen jeg har fått over telefon. Hyggelig og enkelt. Hun dro ikke samtalen noe lengre enn det den trengte å være, og det setter jeg stor pris på. Min erfaring er i hvert fall veldig god. Jeg hadde noen spørsmål etter kjøpet, og de var veldig hjelpsom over mail også. God deal hadde de også!

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.09
Hei Alan
Takk for en hyggelig tilbakemelding, det setter vi utrolig stor pris på. Vi skal love å ta godt var på deg som kunde.
Hilsen Codan :)
Fredrik W. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God kommunikasjon og klare retningslinjer!"

Codan scorer høyt på kundebehandling, og gir oversiktlige dokumenter angående forsikringer. Stort pluss med vilkårsgaranti dersom man er usikker på hva forsikringene dekker!

Svar fra Codan Forsikring
29.03.2019 11.35
God dag Fredrik,
Godt å høre at du er fornøyd med kundebehandlingen og dokumentene vi sender ut. Vi jobber kontinuerlig med våre forsikringsdokumenter, slik at det skal være mest mulig oversiktlig for våre kunder.
Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Storfornøyd"

Veldig fornøyd med selskapet. Rådgiver er tilgjengelig hele tiden og hjelper til når jeg trenger det.

Svar fra Codan Forsikring
29.03.2019 11.35
Hei Ashdar,
Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på :)

Hilsen alle i Codan.
Måbetaledobbelt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Alt greit helt til du flytter forskring"

De nekter å si opp bilforsikring og påstår de ikke har fått opphørsmelding fra nytt forsikringselskap, selv om de ligger inne på TFFAuto at forskiring opphører fra den datoen nytt selskap overtar.

Svar fra Codan Forsikring
29.03.2019 11.35
Hei,
Det er vanlig praksis i alle selskaper at man sender en oppsigelse med 30 dager oppsigelsestid til selskapet det skal ta over for. Vi kan ikke gå kun gå ut i fra TFFAuto da hvilke som helst forsikringselskap kan stille en garanti når de måtte ønske.

Det pleier å løse seg veldig raskt ved å ta kontakt med ditt nye selskap å be de kontakte oss, slik at vi kan ordne opp dette oss i mellom og du slipper å være en mellomperson.

Hilsen Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Per S. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Vanskelige, ikke hjelpsomme når skade har skjedd"

Fruen påkjørt i arbeid å det eneste de tenker på er å ikke stå ansvar for et ødelagt liv som har blitt uføre etter skaden. Stakkars ansatte som er så uheldige at firmaet bruker codan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dålig kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Codan dårlig kundebehandling Min kundebehandlare på codan misstro mig og dragit ut på min behandling i fyra ukker. Men kundebandlaren är ikke någon dålig person, det är just sättet han eller hon bemöter mig på via telefon og dessvärre de dåliga kunddirkettiv. Det hände något på min resia, men han eller hon ikke tro alls på mig. Känner mig väldigt kränkt og vet ikke vem jag kan kontakta i det här ärendet. Jag har skickat in alla kvitteringar, men känner att jag blir riktigt dålig behandlad. Og nu när olyckan var framme så blir man missbetrod, og kränkt! Ingen respekt alls. Nu har kundebehandlingen tagit fyra ukker, viket skulle ha tagit 7 dagar max. Enligt säljaren om något skulle inträffa så skulle det ta 4 dagar, og ikke 4 ukker, stor skilnad. Nu har jag blivit kontaktad av VG det är andra kunder som har blivit illa behandlade men jag har sagt att jag ska invänta beslut, og ge codan en chanse. Men mitt ärende kunde ha löst enkel og nämt, men ändo väljer min handläggare att in i det sista att ikke tro på mig. Nu värdera jag att skift forsekringsbolag, så här dåligt får man absolut ikke bli behandlad :(

Svar fra Codan Forsikring
29.03.2019 11.35
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen gjeldene reiseskade. Vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis.

Jeg ser at du har sendt inn dette til kundeboksen vår også, slik at vi har fått tatt dette videre.

Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å ha med å gjøre når det kom til skadeoppgjør på bil. Svarer ikke på tlf eller mail uten å måtte purre. Dårlig kundebehandling.

Svar fra Codan Forsikring
29.03.2019 11.35
Hei Synne,
Det er leit å høre at du har hatt den opplevelsen med vår skadeavdeling. Noen saker tar lengre å behandle enn andre. Jeg klarer ikke å finne din skadesak basert på kun fornavn, så fint om du kunne sendt en epost til kunde@codanforsikring.no - slik at jeg får tatt dette videre.

Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd, men dessverre blir man aldri belønnet for å være trofast"

Fornøyd med pris og dekning selv om jeg ikke har hatt brukt for forsikringen. Har derfor ingen omtale av skadeoppgjør.

Svar fra Codan Forsikring
19.03.2019 11.43
Hei Jardar,
Godt å høre at du er fornøyd med pris og dekning. Vi vil veldig gjerne ta vare på kundene som er lojale og trofaste - send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan gå over avtalen din.

Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Falsk trygghet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Spar dere bryet å styr unna. Problemene kommer med skaden når dere trenger det. Forholder seg ikke til egne vilkår for å sno seg unna ansvar. Ventet over 6 mnd på oppgjør. Uten å komme noen vei. Styr unna...

Svar fra Codan Forsikring
19.03.2019 11.43
Hei Trond,
Litt vanskelig å finne din skadesak ut i fra kun fornavn. Noen skadesaker tar litt lengre tid enn andre, men seks måneder er absoloutt ikke normalen. Kan du sende oss en epost til kunde@codanforsikring.no - så vi kan se litt nærmere på dette.

Hører fra deg - Hilsen Codan.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vilkårsgaranti"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Gjensidige, som har mobilglassforsikring inkludert i innbo pluss, egenandel 500. Fikk en skade på sønnens telefon og regnet med at dette var grei skuring. Codan med vilkårsgaranti: 4000 i egenandel (glasset koster 1300 å fikse). Dermed har jeg tapt alt jeg eventuelt tjente på å bytte til Codan i utgangspunktet.

Svar fra Codan Forsikring
19.03.2019 11.42
God dag Thor,
Det er dessverre slik at man ikke alltid kan være best på alt når det kommer til vilkår og pris. Noen ganger har vi en dekning et annet selskap ikke har og omvent. Vi jobber hele tiden med villkårene våre og gjør det vi kan for å være konkurransedyktig - takk for din tilbakemelding, jeg skal ta dette videre.
Hilsen oss i Codan.
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Behjelpelige helt til den dagen du trenger dem"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Veldig behjelpelige de to første årene da ting gikk smertefritt. Vanskelige å forholde seg til den dagen man hadde bruk for dem som forsikringsselskap.

Svar fra Codan Forsikring
19.03.2019 11.42
Hei Kristian,
Takk for din tilbakemelding. Synd at du har hatt det intrykket av vår skadeavdeling. Hvis du ønsker kan du sende en klage til kunde@codanforsikring.no - så skal vi selvfølgelig tatt dette videre.
Hilsen Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig tilbud og service.."

Dårlig tilbud og service.. de ringte meg flere ganger om dagen, og har takket nei til tilbudet de har gitt til meg, det var værste kundeservice jeg har opplevd, veldig uhøflig mann som jobber der.

Svar fra Codan Forsikring
26.02.2019 09.55
Hei Robert.
Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen med en av selgerne våre. Hvis du ønsker så kan du gjerne sende oss en epost til kunde@codanforsikring.no - slik at vi får sett hvem du har snakket med og vi kan ta dette videre internt.
Hilsen Codan
Braincooler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Overpriset og DYRT"
1 syns denne omtalen er nyttig

Først hadde vi en Nissan Leaf her. Vi "forsikret bilen i farta" i en hektisk hverdag og sjekket ikke pris andre steder. Gikk 3 mnd, så sjekket jeg noen andre forsikringsselskap. Vi betalte nesten dobbel pris, enn hva alle de andre store selskapene skulle ha (dette var kun for vanlig kasko forsikring, ikke super). Byttet på dagen. I dag har vi en ny bil. BMW 535xD. På superforsikring skal Codan ha nesten 19000kr, og denne prisen var kun hypotetisk, fordi man må ha MINST 3 forsikringer hos de for å kunne forsikre noe over 530D. Latterlig dårlig. Valgte en av de andre store (skilte kun kronestykker på de forskjellige), med superforsikring betaler jeg nå heller 6000kr. Tror jeg ALDRI kommer til å velge Codan, om de ikke gjør noe med prisene og vilkårene sine. Betaler ikke over 3 ganger så mye for det samme produktet. Hallo...?

Svar fra Codan Forsikring
26.02.2019 11.22
Hei Braincooler.
Synd at vi ikke konkurrere på pris når det gjaldt deres Nissan Leaf, det er mye som skjer med prisene rundt elbiler om dagen - da dette generelt er veldig nye biler på markedet og man har lite skadehistorikk på disse type biler.

Når det gjelder deres BMW er dessverre slik at noen biler er vi dyrere på enn andre og da spesielt biler med mye hestekrefter hvor det også er krav om et totalkundeforhold.

Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Super fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min mor og jeg har codan, og jeg fikk motorhavari. Jeg ringte til codan og de sa bare kjør den på verkstedet så fikk jeg leiebil og alt var i orden innen jeg kom dit med falken. Så var bare og gå inn og hente nøklene. Min mor hadde en kollisjon for 1mnd tilbake, ringte inn til codan, og takserte skaden, fikk verksted time rett over jul, og nå er den på oppreting, leiebil fikk hun i tilsvarende størrelse, akkurat som de lovet. Så alt i alt er jeg kjempe fornøyd med Codan, og har kjøpt både Hus, innbo og reise forsikring der nå :) Takk for at dere gjør en så god jobb, med så greie medarbeidere. Veldig lett å komme i kontakt og god hjelp når du trenger det!

Svar fra Codan Forsikring
30.01.2019 12.14
Takk for tilbakemelding Simen, veldig hyggelig å høre at dere er fornøyde :) Vi skal sørge for at du blir godt invaretatt som kunde videre også!
Hilsen oss i Codan.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR