Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 28 innen
forsikringsselskap
53%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
111
70
47
29
96
Sorter omtaler etter
Viser av 353 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Virkelig dårlig"

Takstmannen hos selskapet hører ikke en gang på verkstedet om årsaken. Dette til å med etter flere mekanikker som har kommet inn på bildet og støttet at skadet var en ulykke. Det var til å med Kasko+ forsikring ... OM du velger denne selskapet være obs at de ofte vil ikke dekke skader.

Marianne M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Blir oppringt mange ganger"

Blir oppringt mange ganger i uken over leng tid av selskapet. Sperret nr. blir ringt opp på nytt nummer fra selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"

Prisøkningen etter et år ble såpass mye at jeg vil sjekke hva "markedsprisen" ligger på, all den tid jeg ikke har brukt noen tjenester.

Mujanovic A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Eg trør de er best, men no etter en bilulykke min forsikring har stiget opp... "

Eg trør de er best, men no etter en bilulykke min forsikring har stiget opp men eg har ingeting med d. Hvis du trenger godt bil raise og andre forsikring de er codan.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst selskap. Styr unna!"

Vi opplevde elendig service og rot i forsikringene her. De avslutter og starter forsikringer om hverandre. Vi opplevde også at de glemte å forsikre den ene etasjen på huset. Her kan alt bli bedre.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde rimelig forsikring i ett. Deretter dyrt. Reforhandlet og fikk ned prisen ett år, deretter satte de opp prisen betraktelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et selskap med lokkeavtaler/priser og useriøs ovenfor kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved kjøp av ny elbil gikk jeg i samtale med mange forsikringsselskap og Codan kom først best ut. Men ble fort noe helt annet med samtaler om pris som de ikke holder og øker forsikringen hvert år. Useriøst selskap som flere skriver her lurer kundene sine, det å gå fra å ha et forsikringselskap man føler seg trygg hos til å ha stor usikkerhet om hva de gjør hvis noe skjer. Løgn, uproff samtaler er stikk ord for hva du får. Hold dere unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fagre ord, men fullstendig ubrukelig. Lureri."
2 syns denne omtalen er nyttig

Codan er flinke på selge forsikring som faktisk ikke hjelper deg som kunde når uhellet er ute. Svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Øredøvende stillhet i krisesituasjon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Øredøvende stillhet i krisesituasjon. I krisesituasjon var de totalt fraværende. Lovet, men kom aldri tilbake med svar. Her betaler man for ingenting. Kom deg unna før det smeller.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Codan hjelper ikke kundene i nød"

Etter å ha vært kunde lenge hos codan og betalt fakturaene på tide glapp vi en faktura og vi ble kastet ut. Takk

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.13
Hei. Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at forsikringene dine har blitt avsluttet. Råder deg til å sende oss en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se på saken din.
Ønsker deg en fin dag videre.
Hilsen oss i Codan.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra forsikring med omtanke for sine kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en gang skade på innsiden på koffert, min reise forsikring avviste det, men takket jeg har brukt Sbanken kredit kort, som har Gratis reise forsikring hos Codan, jeg forklarte det til Codan, sendte bilder fra koffert, og det var ikke noe problem, fikk erstatning fra Codan. Så all ære til Codan forsikring! (kanskje jeg vil flytte all min forsikringer til Codan)

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.13
Hei Yonny. Takk for fin tilbakemelding. Hyggelig å høre at du er fornøyd med oss som forsikringsselskap.
Ønsker deg en strålende dag videre :)
Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God pris og utmerket kundebehandling"

Byttet for ca 6 mnd siden over til Codan og har vært strålende fornøyd siden. Skadeoppgjør på bil ble utført perfekt og kundebehandlingen er upåklagelig.

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.12
Hei Roger. Takk for hyggelig tilbakemelding. Godt høre at du er fornøyd med oss :)
Ønsker deg en strålende dag videre. Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling ved forsikringsoppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde innbrudd i mitt hjem. Codan forsikring fikk meg til å føle meg som innbruddstyven. Det ble mye styr for å få forsikringsoppgjøret. Jeg byttet forsikringsselskap umiddelbart etter at oppgjøret var i orden. Aldri mer Codan!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke det som loves"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tuller med fakturaer og holder ikke muntlige avtaler som går igjennom telefon. De tar opptak av samtaler, men nekter likevel å gjøre som de sier... De skjønner at folk ikke går til advokat for summer under flere tusen enda det ville fått resultat med tanke på at de har opptak av hva som ble lovet, for det ender opp med og bli mer styr en det er verdt.

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.12
Hei, Takk for din henvendelse.
Leit å høre at du har den opplevelsen av oss. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no slik at jeg kan ta dette videre internt.
Ønsker deg en fin dag videre.
Marthe O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs kundebehandling."

De avslutter forsikringen PR Mail uten noen form for forvarsel. Mitt faste trekk hadde ikke gått i november mnd, hvilket er beklagelig, men jeg mottok heller ingen purring hverken på SMS, telefon eller Mail før oppsigelsen hadde funnet sted. Jeg har sjekket all innkommende Mail, men det er heller ikke kommet i spam. Når jeg tok kontakt med kundeservice kunne de starte opp igjen forsikringen mot avgift, i tillegg informerte de meg om at den ene forsikringen kunne jeg ikke få fordi den hadde gått ut.

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.07
Hei, Takk for din tilbakemelding.
Purringer på fakturaer skal sendes pr post. Så her har nok dessverre purringen din blitt sendt til din folkeregistrerte adresse. Dersom du har fått tilbakemelding om at forsikringen kan starte opp mot avgift har du dessverre fått feil informasjon. Vanlig rutine er at utestående beløper må være innbetalt før vi kan starte opp ny forsikringsavtale igjen. Dersom du har fått beskjed om avgifter som må betales ønsker jeg gjerne at du sende oss en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se nærmere på saken.
Ønsker deg en fin dag videre.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lover mye og holder lite eller ingenting om uhellet er ute"

Svært slett skadebehandling, arogante og de baserte seg på helt feile opplysninger. Ikke tok de til følge egen takstmanns konklusjon om skadeårsaken, og henviste til at det er forsikringstakeren som har bevisbyrden for at skaden er dekningsberettiget. Med andre ord at du som forsikringstager har bevisbyrden for at du har krav på dekning dersom Codan sier nei. Har hørt det samme fra andre som har hatt forsikring hos Codan.

Svar fra Codan Forsikring
14.01.2020 20.06
Hei. Takk for din tilbakemelding. Det er ikke slik vi ønsker at våre forsikringstakere skal oppleve oss som forsikringsselskap. Dersom det er ønskelig kan du sende inn en klage til oss til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se nærmere på saken.
Ønsker deg en fin dag videre.
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Advarsel!! Hold dere unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var veldig åpen med informasjonen de fikk. Lot dem se over avtalen jeg har på jobb for å komplementere slik at jeg skulle være fulldekket. Rådgiveren, som skal få forbli navnløs, mente at jeg trengte to forsikringer. Dette viste seg imidlertid å være helt unødvendig da jeg allerede var dekket via jobbavtalen de hadde fått se på. Enten er dette inkompetanse eller forsøk på villedende svindel. Masse bortkastet tid. Hva kan de gjøre bedre? Være ærlige og forholde seg til god forretningsskikk.

Svar fra Codan Forsikring
26.11.2019 10.56
Hei Christian. Dette er ikke greit. Det er ikke slik vi ønsker at våre forsikringtakere skal oppleve oss som forsikringsselskap. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan ta en gjennomgang av våre rutiner internt.
Ønsker deg en fin dag videre.
Hilsen oss i Codan.
Mary A. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen kontroll"

Vært i kontakt med de flere ganger fordi fakturaene har vært for høy og opplysninger i forsikringene er ukorrekte, uten at de har klart å rette opp i det. Har hele tiden betalt mer enn jeg har blitt lovet at jeg skal betale

Svar fra Codan Forsikring
25.11.2019 14.48
Hei Mary! Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke har fått den hjelpen du trenger. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no så skal vi se nærmere på saken din.
Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tilbudet for totalforsikring er god"

Godt tilbud på Tesla bilforsikring da du blant annet får Tesla som lånebil dersom skaden skulle oppstå.

Svar fra Codan Forsikring
17.11.2019 21.04
Hei Frode. Takk for din fine tilbakemelding :)
Ønsker deg en strålende dag videre og god helg når den tid kommer.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"OK selskap, anbefalt av min finansrådgiver"
1 syns denne omtalen er nyttig

Greit oppgjør etter bilskade. Kan gjerne vise mere interesse mht å reklamere for egenskaper de har som ingen andre har, og som derfor kan være av nytte for meg.

Svar fra Codan Forsikring
17.11.2019 21.04
Hei Bjørn.
Takk for din tilbakemelding. Skal ta dette videre med vår avdeling for markedsføring.
Ønsker deg en strålende fredag og god helg når den tid kommer.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke ivaretatt"

Føler oss lurt og ikke ivaretatt når trengt hjelp. Det er kun når de har vela solgt forsikring de har vært behjelpelig. Meget dårlig behandling av saksbehandler.

Svar fra Codan Forsikring
15.11.2019 14.51
Hei Anna. Veldig trist å høre at dere ikke føler dere ivaretatt hos oss. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no med informasjon om hva dette gjelder slik at vi kan se nærmere på saken.
Hører fra deg.
Ønsker deg en fin dag videre.
Hilsen Codan.
Bjørn H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Når skade oppstår er Codan meget vanskelig å få i tale, lang behandlingstid."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde skade på kjøkkengulv, sprukne fliser. Følgeskader. Codan ville ikke dekke dette til tross for at de innrømmet forholdet. Måtte ta saken hele veien til Finansklagenemnda. Der ble saken avgjort i min favør etter ca. 9 måneder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fantastisk folk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er kanon fornøyd med folkene og kjempe hyggelige.. Andre skal være mye billigere for at skal bytte..

Svar fra Codan Forsikring
28.10.2019 13.23
Hei Pål. Takk for en kjempehyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en strålende dag videre!
Hilsen oss i Codan :)
Formidleren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"For å være forsikret og gjennomgått et rent..."
1 syns denne omtalen er nyttig

For å være forsikret og gjennomgått et rent hel%#te med disse folkene, så har jeg fått en krav på opp i mot 30 000 kr. Har aldri fått noen opplysninger om at jeg må betale dem en krone. Fordi jeg var forsikret via et MasterCard. Holde dere unna disse menneskene, de vrir og vender på alt du sier og gjør. Virker veldig hyggelig! Men er vel det man kan definere som djevelen selv i foreklær. Alt er negativt med dette selskapet. Vil dere unngå problemer, unngå CODAN Forsikring.

Nodira O
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig forsikring"

Det bare lureri de drive på med, verste forsikring jeg vet, får masse årsak og bla bla men aldri hjelp.

Svar fra Codan Forsikring
21.10.2019 13.19
Hei, takk for din tilbakemelding. Dette er absolutt ikke slik vi ønsker at våre forsikringstakere skal oppfatte oss som forsikringsselskap. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se nærmere på denne saken.
Ønsker deg en fin dag videre.
Hilsen Codan
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR