Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

152 verifiserte omtaler
3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
7
av 22 innen
forsikringsselskap
66%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
52
46
24
10
20
Sorter omtaler etter
Viser av 152 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Alt for høye pris på mc"

Synes det er veldig dårlig at jeg får kun 60% bonus, når jeg har 75% for evig tid på bil, jeg kjører mc til daglig i yrket mitt (Trafikkorpset ved Oslo politidistrikt)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Pålitelig forsikringsselskap"

Har alltid fått god service og rask behandling av saker. Ingen problemer med oppgjør og erstatning. Er til nå det rimeligste selskapet jeg har blitt kontaktet av.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svært dårlig oppfølging"

Har fått svært dårlig service, det kan virke som det eneste de er opptatt av er å lete etter bestemmelser som unngår utbetaling ved skader.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"

Skadeoppgjør Synser de bare om og jeg som kunde sitter med skjegget i postkassen. Har vært innom flere takstmenn og såkalt fagfolk og de er ikke enige, mens jeg som kunde er skadelidene enda det er en kasko sak.

Jan M. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ikke noe spørsmål om å ta ansvar"

Jeg har en veldig positiv erfaring med codan - De tar på seg ansvar og ingen problem med skadeoppgjør. En enorm dekning av forskjellige ting. Har superforsikring og her har de mange forskjellige dekninger.. Superfornøyd.

Nå må jeg tenke helhet og har fått et veldig godt tilbud fra en annen forsikringselskap. Flytter med smerte bilen herifra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dårlige på oppgjør"

Drar ut tiden på ferdigbehandling av saker der feilen er opplagt og innrømmet.
OVER 3 ukers behandlingstid og tilbakemelding på status holder IKKE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men tilbyr ikke forsikringen vi nå søker"

Bra så langt, men tilbyr ikke forsikring for vertikaldelt tomannsbolig og derfor må vi se oss om etter annet selskap.

Nils H. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Helt perfekt, hjelpsom og god service"

Codan er billig, og har god service, alltid hyggelig og hjelpsom, det er gøy og snakke med kundekonsulentene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Anbefales!"

Har vært frem og tilbake i mange forsikringsselskaper, men aldri fått på langt nær så god behandling som jeg får hos Codan. Rask hjelp og et godt skadeoppgjør. 👍.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For dyre"

Greit oppgjør om det skulle være skade. Begynner lavt i pris men øker jevnt og trutt slik at de nå virker å ligge noen tusen over andre selskaper.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"De påstår at målgruppen for forsikringstaker er 30-60 år, dermed diskriminerer de andre som ikke er"

Tilbudet jeg fikk var mye høyere enn hva min sønn fikk. Da jeg spurte om hvorfor fikk jeg beskjed om at jeg var passert 70, og ikke var innenfor målgruppen de ønsket å tilby forsikring til, derav dyrere forsikringspremie...

Lars-Andr
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Codan Forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk egen saksbehandler, som faktisk er tilgjengelig når man har behov for å komme i kontakt. Hyggelige priser på forsikringsavtalene, hadde Gjensidige tidligere men her ble det faktisk litt billigere enda man fikk litt tilbake hvert år fra Gjensidige. Fikk enda bedre dekning på avtalene enn man hadde tidligere, bortsett fra Barneforsikring, her var også saksbehandleren ærlig å sa at jeg burde beholde avtale der jeg hadde den. Jeg får en del av betalt premie tilbake i form av Eurobonuspoeng, noe jeg liker godt da jeg reiser litt. Alt i alt, et ærlig selskap som tar vare på deg som kunde. Alt annet som jeg har lest av negative omtaler kjenner jeg meg ikke igjen i. Har bare positiv erfaring til nå.

Minuset er vel barneforsikringen, her ønsker jeg dem kommer med en forbedring, sånn at jeg kan samle alt hos et selskap!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"5-sifret tlf. nr"

Samme hva dere mener selv - å bruke 5-sifret tlf. nummer og med vitende og vilje hjelpe teleselskapene med å flå kundene deres er mere enn helt uakseptabelt.
Vet at dere da vil fremheve Chat, men det fungerer svær dårlig og spesielt på litte mere avansert enn ja og nei.
God tur videre i deres unødvendig dyre verden.

Wenche H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Betale for mye kasko"

Jeg er så misfornøyd med dem Angående kasko på min corolla 2005mod. Betaler kr. 6000,00 i året, alt for mye å betale synes jeg. Og har vært vant betale to ganger i året. Januar og juni.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ett selskap som er lett å forholde seg til"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ett selskap som er lett å forholde seg til... Lett å få tak i saksbehandlere som ikke skal presse på en nye forsikringer, og svarer lett og greit på spørsmål en måtte ha... Litt få saksbehandlere, og min var på ferie når jeg skulle ha bruk for de. Men andre stilte opp...

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Nektet å sende takstmann!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vår bil ble påkjørt bakfra da min sønn stoppet for et barn som gikk over veien i et fotgjengerfelt. Da jeg kontaktet selskapet i dag og ville høre hvordan det gikk med saken, og når de ville bestille takstmann for å se på skaden så fikk jeg beskjed om at vår sak var valgt ut som en teknisk vurderingssak? Og vi måtte dessverre vente til de hadde kommet til sin konklusjon.?? Jeg spurte om ikke en skadetakst ville være greit å ha når de skal trekke konklusjon men de nektet å takste bilen vår nå, selv om motparten har innrømmet feil. Motparten er forsikret hos Codan. Særdeles useriøs saksbehandling og oppførsel.

Gunnar B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Premieøkning for høy"

Anser at generell prisøkning på mine forsikringer er for høy, spesielt en økning på over 7% for bilforsikringen.

Gerd T. S. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

De vil ikke forsikre hytta!!! Den er for gammel! Saken er at på 50 tallet bygget de mye mer solid enn hva de gjør i dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Flinke folk"

Stiv på pris ifht bil og hus. Flere flinke hos Codan som kan det de selger og snakker om ifht vilkår osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Mange år uten noen som helst skade, så nektet de å gjøre opp når det kom en skade!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde 8 forsikringer over flere år, når jeg først fikk mitt første uhell, så dro de den så langt ut i tid og umulig å komme i kontakt med saksbehandler og deretter nektet for erstatningsplikt.

Min erfaring hold deg langt unna, dette er et selskap som ikke holder hva de lover...Det er bare ord og snakk for å få deg inn, deretter så blir du nærmest lurt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra på pris og ellers svært behjelpelig"

Synes å være bra på pris - men som vanlig er, usikker på om det skyldes at jeg har begrensninger i vilkår og poliser, som får prisen ned. Har ved skade vært ryddige og fremoverlent.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna dette forsikringselskapet"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt bilene forsikret i Codan i flere år. Etter at det ble kluss med betaling innen tidsfrist 2 måneder på rad pga oppsettet i nettbanken, sa selskapet opp forsikringen uten å forholde seg til opplysningsplikten i Lov om forsikringsavtaler. Jeg kjørte dermed en og en halv måned uten forsikring på bilene uten å være klar over det (helt til jeg mottok vedtak om bruksforbud fra Statens Vegvesen).

Jeg har blitt generelt skeptisk til disse småselskapene etter min opplevelse med Codan, og betaler gjerne en litt høyere premie i et seriøst forsikringsselskap.

Anne G. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Codan har vært serviceinnstilt og leverer det de lover. Har hatt bedre erfaring med reiseforsikring hos Codan enn hos Europeiske!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes prisene er blitt vesentlig høyere enn jeg hadde forventet.
Jeg hadde forventet å få litt mer rabatt pga. godt kundeforhold.
Ellers er kundebehandlingen utmerket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kundeundervurdering??!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk avtale for ca 3-4 år siden pga prima skadehistorikk, og fikk gode premiepriser. Men nå har grådigheten slått til og nå måtte jeg betale for trofastheten - tok kontakt for å reforhandle avtaler, men telesupport er som en snakkemaskin uten vurderingsevne eller fullmakter. Etter flytting og oppsigelse ble jeg kontaktet for å fortsette som kunde med et noe bedre tilbud enn opprinnelig krav. Dette beviser at Codan prøver å lure sine klienter --men når de ikke lykkes "beklager de grådigheten" og biter i det sure eplet!!! Resultat og konklusjon: Ønsker ikke kontakt med slike og lignende forretningsforbindelser!

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap