Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
13
av 23 innen
forsikringsselskap
59%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
75
59
38
18
56
Sorter omtaler etter
Viser av 246 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Behjelpelige helt til den dagen du trenger dem"

Elendig kundeservice. Veldig behjelpelige de to første årene da ting gikk smertefritt. Vanskelige å forholde seg til den dagen man hadde bruk for dem som forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig tilbud og service.."

Dårlig tilbud og service.. de ringte meg flere ganger om dagen, og har takket nei til tilbudet de har gitt til meg, det var værste kundeservice jeg har opplevd, veldig uhøflig mann som jobber der.

Braincooler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Overpriset og DYRT"

Først hadde vi en Nissan Leaf her. Vi "forsikret bilen i farta" i en hektisk hverdag og sjekket ikke pris andre steder. Gikk 3 mnd, så sjekket jeg noen andre forsikringsselskap. Vi betalte nesten dobbel pris, enn hva alle de andre store selskapene skulle ha (dette var kun for vanlig kasko forsikring, ikke super). Byttet på dagen. I dag har vi en ny bil. BMW 535xD. På superforsikring skal Codan ha nesten 19000kr, og denne prisen var kun hypotetisk, fordi man må ha MINST 3 forsikringer hos de for å kunne forsikre noe over 530D. Latterlig dårlig. Valgte en av de andre store (skilte kun kronestykker på de forskjellige), med superforsikring betaler jeg nå heller 6000kr. Tror jeg ALDRI kommer til å velge Codan, om de ikke gjør noe med prisene og vilkårene sine. Betaler ikke over 3 ganger så mye for det samme produktet. Hallo...?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Super fornøyd"

Min mor og jeg har codan, og jeg fikk motorhavari. Jeg ringte til codan og de sa bare kjør den på verkstedet så fikk jeg leiebil og alt var i orden innen jeg kom dit med falken. Så var bare og gå inn og hente nøklene. Min mor hadde en kollisjon for 1mnd tilbake, ringte inn til codan, og takserte skaden, fikk verksted time rett over jul, og nå er den på oppreting, leiebil fikk hun i tilsvarende størrelse, akkurat som de lovet. Så alt i alt er jeg kjempe fornøyd med Codan, og har kjøpt både Hus, innbo og reise forsikring der nå :) Takk for at dere gjør en så god jobb, med så greie medarbeidere. Veldig lett å komme i kontakt og god hjelp når du trenger det!

Svar fra Codan Forsikring
30.01.2019 12.14
Takk for tilbakemelding Simen, veldig hyggelig å høre at dere er fornøyde :) Vi skal sørge for at du blir godt invaretatt som kunde videre også!
Hilsen oss i Codan.
Sverre C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rotet med fakturaen min, brukte 8 mnd før de sa fra."

Fikk en regning på 6000 kr fordi DE hadde rotet med regningen min, og jeg ikke hadde betalt nok hver mnd. Dette brukte de 8 månder på å oppdage, brukte så 3 mnd til før de klarte å si fra hvordan det skulle fikses. Ble lovt å bli oppringt, ble aldri det.

Svar fra Codan Forsikring
30.01.2019 12.14
Hei Sverre
Leit å høre at du har opplevd slik rundt faktura på dine forsikringer. Vi hadde beklageligvis en feil fakturasystemet som gjorde at fakturaene ble satt på hold en god periode - du skulle selvfølgelig blitt kontaktet i etterkant og funnet en løsning. Kan du sende oss en epost til kunde@codanforsikring.no - slik at jeg kan finne deg i systemene og ta dette videre.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Håpløse ved skade"

Selskapet virker veldig bra, men når det oppstår en skade blir selskapet fryktelig vanskelige å ha med å gjøre. Er blitt skuffet og kommer til å bytte selskap umiddelbart.

Svar fra Codan Forsikring
30.01.2019 11.57
God dag Hanne,

Det er leit å høre at du er misfornøyd med skadebehandlingen hos oss. Vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Jeg får dessverre ikke funnet deg i systemene med kun fornavn- hvis ønskelig kan du sende inn en epost til kunde@codanforsikring.no. Slik at jeg kan få tatt dette videre med riktig avdeling.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Nästan svindel - misstänker ekonomiska problem."

*Tre veckor efter jag betalt den första räkningen på 244,- får jag ett "varsel om oppsigelse" och krav på ännu en faktura som jag aldrig sett. De sänder alltså krav och hotar med uppsägelse/inkasso på fakturor som man aldrig fått originalet av. Misstänker ekonomiska problem hos Codan. Blev lovad SAS-eurobonuspoäng av rådgivaren/säljaren som jag tecknade försäkringen av. Fick inga utbetalda och nu har jag fått reda på att deras samarbete med SAS eurobonus har upphört. Känner mig helt svindlad och avråder alla från att skaffa Codan.

Svar fra Codan Forsikring
17.01.2019 09.41
Hei Andy,
Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen her hos oss. Vanligvis så forskuddsbetaler man forsikringen sin hos oss, så første faktura er etterfakturering og faktura nummer to er forskuddsfaktura - derfor kommer disse veldig nærme hverandre. Når det gjelder purring på faktura, er vi pålagt til å informere konsekvensen hvis man ikke betaler, skal mye til før denne går ut med manglende betaling.
På gitt tidspunkt som du tegnet forsikringene visste vi ikke at SAS-eurobonus avtalen skulle opphøre - så dette beklager vi.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Saksbehandler lyver, svindel og bedrageri, kan de virkelig fortsette i Norge"

Unngå Codan lyver. Står ikke til ansvar for hva de sier. Svarer ikke på brev. Oppfører seg truende hvis man ikke trekker saken. Slenger på røret.

Svar fra Codan Forsikring
17.01.2019 09.39
Hei Linn,
ikke hyggelig å høre at du har hatt den opplevelse med vårt skadekontor. Vanskelig for meg å sette meg inn i saken, da jeg ikke finner deg på kun fornavn. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no - slik at jeg kan ta dette videre internt.
Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Har fått veldig god behandling i Codan"

Eg sparte over kr 15 000 på å flytte forsikringene til Codan og er svært fornøgd med den behandlinga eg har fått til no.

Svar fra Codan Forsikring
19.12.2018 10.42
Hei Atle,
Så hyggelig å høre at du er fornøyd, vi lover å ta godt vare på deg som kunde.
Ønsker deg og dine en god jul.

Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Det dårligste selskapet, bare svindler folk!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en skade på bil og politiet var til stedet, ikke min feil, codan mener etter 4 måneder de ikke betaler for bilen og at jeg har gjort skadene selv. Som jeg har bevis på ikke er sant.. uten noen grunn fikk jeg avslag og tapt 400.000kr på bilen, men har advokat på saken nå, og alt er på min side! Anbefaler ikke at noen velger codan! Hadde topp tesla forsikring hos dem, som er bare svindel!

Svar fra Codan Forsikring
02.01.2019 10.14
Hei Matin,
Kjedelig å høre at du hadde den opplevelsen. Klarer ikke å finne frem denne skadesaken ut i fra kun fornavn. Send oss gjerne en formell klage på kunde@codanforsikring.no - slik at vi får tatt dette videre internt. Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Utbetaling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Venter på oppgjør ved skade... har en saksbehandler som nesten ikke vil prate med meg. Pengene ble utbetalt for en uke siden, og fortsatt ikke inne på konto! Blir nok bytting av forsikringsselskap ja!

Svar fra Codan Forsikring
18.12.2018 09.50
Hei Rita,
Forstår at du ikke har hatt den beste opplevelsen med skadesaken din her hos oss. Er dessverre ikke nok informasjon med kun fornavn for å se hva saken gjelder, send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no - så skal jeg få tatt dette videre og sjekket opp.

Hilsen oss i Codan.
Andreas T
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Topp kundeservice, gode forsikringsavtaler."
1 syns denne omtalen er nyttig

Snakket først og fremst med en dyktig og hyggelig salgsperson med god kunnskap og kjennskap. Avtalene har bred dekning og inkluderer mye ekstra vi som kunder setter pris på. Rimelige priser på «pluss» forsikringene.

Svar fra Codan Forsikring
22.11.2018 10.53
Så hyggelig å høre, Andreas! Tusen takk for tilbakemelding
Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Gode vilkår til en god pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter en gjennomgang viste det seg at Codan har meget gode betingelser og vilkårgaranti, like bra/bedre enn hva jeg hadde fra før til en god pris. God gjennomgang med forsikringsrådgiver, som så våre dekningsbehov.

Svar fra Codan Forsikring
22.11.2018 10.36
Godt å høre at du er fornøyd med servicen vår, Leo. Tusen takk for tilbakemeldingen.
Vennlig hilsen Codan
Philippe S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig skadebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelog trege, sendte bil på verksted som ikke hadde kapasitet og der ble i ukesvis før den ble flyttet til ett annen verksted, det tok også ukesvis. De ble ikke enige med sin egen takstmann, virker nesten i grenseland i forhold til svindel. Bilen ble reparert for mer enn den kostet da vi kjøpte den, så her må det være noen som tjener penger på si.. Alt kan dokumenteres om ønskelig.

Svar fra Codan Forsikring
08.11.2018 13.41
God dag Phillippe.
Det er ikke hyggelig å lese at du har hatt den opplevelsen her hos oss. Det er vanskelig å finne skadesaken basert på kun fornavn.
Send oss gjerne en formell klage som vi tar videre med riktig avdeling. Dette kan du sende til kunde@codanforsikring.no
Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skadeoppgjør drosje kasko"
3 syns denne omtalen er nyttig

Møller bil tok takst. Kr 150 000 på skade. Codan bestilte ny takstmann. Codan ville ha tidligere skader for at takstmannen skal ta en verdivurdering. (Grunn jeg hadde latt vær å svare på tidligere skader på skademelding. Årsak de nye skadene var mest under bilen. Jeg avtalte å reparere skaden med codan. Så får jeg avslag pga codan gjør gjeldende svik fal 8-1. Codan; svar meg på følgende: når deres takstmann godkjenner takst på kr 150 000 som er tatt av møller bil. Bør ikke deres takstmann og deres skadebehandler forstå alle andre skader på bilen som deres takstmann finner er eldre skader ? Ingen grunn til å innhente flere opplysninger fra meg... er det vanlig å lure kundene deres på denne måten? Innrøm det er gjort feil.. erkjenn ansvar. Hvordan kan deres takstmann ta verdivurdering av bilen uten å kondemnere bilen først? Altså sette en markedsverdi for å kunne gi meg et tilbud på kondemnering ....

Svar fra Codan Forsikring
12.11.2018 15.34
Hei Francis,
Det er leit å høre at du er misfornøyd med skadebehandlingen hos oss. Vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Jeg får ikke sett noe videre på dette da jeg ikke har nok informasjon til å finne deg i systemene med kun fornavn - hvis du vil, kan du sende dette inn på kunde@codanforsikring.no slik at jeg kan få tatt det med riktig avdeling. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger.
Vennlig hilsen Codan
Cripplebilly
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig skuffa over selskapet"
5 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig skuffa over selskapet. Har aldri brukt Codan ifb med tyveri eller skade på de 10 årene jeg har vært kunde. Når jeg nå hadde behov for hjelp pga tyveri fra tilhengeren min så ville ikke Codan hjelpe eller dekke tapet mitt. Så da er saken enkel - jeg er fra i dag ikke lenger kunde hos Codan. Forbanna møkkaselskap!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Trenering"
5 syns denne omtalen er nyttig

Codan trenerer og lar være å svare! Personskade etter ulykke på jobben. Codan gjør kun situasjonen værre fremfor bedre!

Svar fra Codan Forsikring
01.11.2018 16.59
Hei Anders.
Det er leit å høre at du har hatt den opplevelsen med vårt skadekontor. Dette er noe vi tar alvorlig. Om det er ønskelig kan du sende en formell klage til kunde@codanforsikring.no, så skal vi ta dette videre. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger.
Vennlig hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kommunikasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Den er ganske bra og billig, men bare føler ikke det er en god kommunikasjon mellom kunde og selskapet.

Svar fra Codan Forsikring
30.10.2018 16.32
Hei Lia.
Så hyggelig å høre at du er fornøyd med både pris og dekningene våre:) Send oss gjerne en e-post til kunde@codanforsikring.no eller ring oss på 40806300 dersom du ønsker en gjennomgang av dine forsikringer eller om det er noe vi kan forbedre.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisøkning på 13% på 1 år"
4 syns denne omtalen er nyttig

Prisøkning på 13% på 1 år er ikke bra, typisk å få godt tilbud for at kunder skal flytte så deretter skru opp prisen.

Svar fra Codan Forsikring
30.10.2018 16.28
Hei Arvr.
Dessverre hender det at forsikringspremien øker, men vet ikke eksakt hva som har påvirket prisen i ditt tilfelle. Ta gjerne kontakt med oss på 408 06300 eller send oss en epost på kunde@codanforsikring.no for en forsikringsgjennomgang, så ser vi på det:)
Hilsen i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bytte til Codan sparte familien mye penger årlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha lest igjennom alt med liten skrift viser det seg at Codan dekket det samme jeg hadde fra før, men den årlige kostnaden ble kuttet med mange tusen kroner. De var også ærlige på hva de mente jeg ikke burde flytte av forsikringer. God kundeservice har bidratt til byttet.

Svar fra Codan Forsikring
29.10.2018 12.55
Så hyggelig å høre, Truls. Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive tilbakemelding, vi skal sørge for at du blir godt ivaretatt som kunde :)
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trenering av saksbehandling og uriktige opplysninger"
4 syns denne omtalen er nyttig

I fjor fikk jeg problemer med elektronikken knyttet til parkeringsbremsesystemet, og kontaktet Codan på telefon. Fikk da vite at vår forsikring ikke dekket dette. Senere leste gjennom vilkårene for Kasko Pluss, som vi også hadde i fjor. Der fremkom det at slike skader dekkes, og jeg kontaktet derfor Codan igjen. Jeg møtte en hyggelig saksbehandling, men fikk etterhvert beskjed om at de ikke dekket forholdet (akkurat som i fjor). Da jeg gjorde han oppmerksom på vilkårene, skulle vedkommende sjekke på nytt. Igjen fikk jeg avslag med begrunnelse i at jeg ikke hadde fulgt servicene på bilen, og at en slik skade kun oppsto som en følge av at servicen ikke ble fulgt (det er jo da pussig at en slik skade er nevnt i vilkårene). Jeg hadde imidlertid fulgt alle servicer på merkeverksted, og hvordan Codan hadde kommet frem til noe annet undres jeg over. Saksbehandleren, som hele tiden var hyggelig, ba meg sende over både verkstedsrapportene samt kvitteringene på servicene. Dette hadde jeg heldigvis, så det ble sendt over. Først da aksepterte Codan ansvar. Jeg synes denne saksbehandlingen er under pari, og totalt unødvendig. Det hjelper lite med hyggelige saksbehandlere, om selskapet forsøker å unndra seg ansvar. Spesielt ille synes jeg dette er fordi vi tegnet forsikringen gjennom fagforeningen, og er således en av mange kunder fra samme etat som bruker Codan.

Svar fra Codan Forsikring
29.10.2018 12.50
Hei L.H.
Skjønner at du ikke har hatt den beste opplevelsen med skadebehandling her hos oss, det er selvfølgelig beklagelig var vår side. Kjempe fint med tilbakemedlinger slik at vi kan forbedre oss, send gjerne inn historien din på epost til kunde@codanforsikring.no så vi kan ta dette videre.
Hilsen Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Svindel"
4 syns denne omtalen er nyttig

Snart 4 år med styr med skadeforsikring. Nekter og utbetale noe, selv om jeg nå står som arbeidsufør grunnet denne arbeidsulykken. Selv med advokat styres det videre. Snakkes i retten

Svar fra Codan Forsikring
29.10.2018 12.46
Hei Tonje.
Det er veldig kjedelig å høre at du er misfornøyd og hatt den opplevelsen hos oss, send oss gjerne en skriftlig klage til kunde@codanforsikring.no - vi bendler saken så fort som mulig.
Hilsen Codan.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling og helt paranoide ved skadeoppgjør!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Her har jeg fått den dårligste kundebehandlingen så langt i mitt 50 år gamle liv!! Jeg blir mistenkeliggjort og sett på som potesielt kriminell ved innlevering av skademelding på en triviel, ryddig og grei sak som er spesifisert som noe Codan skal dekke. Jeg er helt sjokkert over at det er mulig i Norge i 2018. Dette kan bare oppsummeres i ei kort setning: Hold dere unna dette selskapet!!

Svar fra Codan Forsikring
13.09.2018 11.23
Hei Nils.
Det er veldig leit at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Det tar vi selvfølgelig alvorlig. Hvis du ønsker kan du sende en formell klage til kunde@codanforsikring.no, så får vi sett på saken på nytt.
Vennlig hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Må bare si jeg er kjempe fornøyd. Alltid hyggelige folk på telefonen. Har fått svar og god hjelp av dem. Forsikringsprisen er også grei.

Svar fra Codan Forsikring
24.08.2018 14.32
Godt å høre at du er fornøyd med servicen vår, Anna. Tusen takk for tilbakemeldingen din.
Hilsen fra Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Undersøker priser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ingen erfaringer på godt og vondt. De jeg har snakket med i Codan, har alltid vært hyggelige.
Har ikke hatt bruk for forsikringene... bank i bordet.
men prisstigningen i alle selskaper er jo som vanlig mye høyere en prisstigningen i samfunnet ellers. så man må sørge for å hente tilbud selv, så får vi se :)

Svar fra Codan Forsikring
29.08.2018 08.30
Hei Tore. Ja, vi får håpe at du ikke har behov for forsikringen, men skulle uhellet skje skal vi sørge for at du blir godt ivaretatt da også. Det er jo det vi er her for. :)
Ta gjerne en prat med oss hvis du har behov for en gjennomgang av forsikringene dine også. Det er greit å gjøre en gang i blant. Ring oss på 408 06300 eller start chat på codanforsikring.no.
Hilsen fra Codan
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR