Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
14
av 25 innen
forsikringsselskap
56%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
92
64
43
24
73
Sorter omtaler etter
Viser av 296 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Codan er OK, men dyrt."

Valgte Codan fordi eg er medlem i Norsk Familieøkonomi, men dårlig kommunikasjon/kundeservice, og alt for dyrt!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandlig"

Dårligste kundebehandling noen sinn eg har hatt, byttet til dem siden fekk litt billigere forsikring og måtte forskuddsbetale første året siden eg har ein betalings anmerkning fra noe gammelt. Så skulle skulle det gå fint etter det med månedlig trekk, så ringte eg dem nylig skulle ha forsikring på den nye bilen. Neidå, det hadde dem aldri sagt osv måtte betale alt forskudd om eg skulle ha forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Plutselig voldsom prisøkning etter skade"

Alt ok med pris og opplevelse inntil jeg fikk skade på bilen. Premie økte vanvittig mye og forklaringen jeg fikk holdt ikke vann og var ikke troverdig i det hele tatt. Skuffende!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
John H. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice? Finnes ikke!"

Jeg har prøvd å få kontakt i over en måned, men jeg får ikke svar. Overhode ingen respons. Ikke engang kvittering på at de har mottatt mailen får jeg. De er akkurat som alle de andre billigselskapene, bare ute etter pengene dine uten å gi noe igjen for dem.

Svar fra Codan Forsikring
18.08.2019 21.09
Hei John,
Slik skal det absolutt ikke være, da vår svartid på epost er 2-3 virkedager. Man skal alltid motta en sendebekreftelse. Vår epostadresse er kunde@codanforsikring.no, ta gjerne kontakt per telefon hvis problemet vedvarer. Telefon: 408 06300. Vi er også tilgjengelig på chat fra 08.00 - 16.00 hver virkedag.
Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Reiseforsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utmerket service fra reiseforsikring avdelingen deres. Meget godt fornøyd med å få dekket mistet bagasje fra Codan da Emirates ikke ville dekke alt. Stor takk til Codan og spesielt til kundebehandleren.

Svar fra Codan Forsikring
18.08.2019 21.09
Tusen takk for en kjempefin tilbakemelding, Waqas. Dette setter vi stor pris på.
Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Codan Forsikring"

har fått en liten vannskade på kjøkken grunnet ny breder lekket vann(+- 5-10 liter) slik at gulvet må rives opp og byttes, samt kjøre avfukting etc. ikke den største jobben...breder oso produksjonsfeil... men jeg har ikke kjøkken da den er vannskadet,hvitevarer står i min 16 kw2 stue(hele leiligheten er 47 kw2)ikke vaskemaskin/ikke varmtvannsbreder eller varmt vann...ikke noe rene klær eller varm mat fra komfyr...får ikke gjort rent da ikke det er mulig..har 1 hund med imun lidelser som er allergisk mot blant annet husmidd,etc som det florere av her nå... har vært hos veterinær og må bruke antibiotika grunnet infeksjon nå + urinprøve med dyrkning ca 1500 kr jeg må betale selv. oso som varmtvansbreder produsent er veldig hyggelige, men hjelper ikke med ny breder når gulv og alt må opp og tørkes 1-2 uker+++ 6,5 kw2 kjøkken meldt inn skade codan ca 19.06.2019 og fortsatt ikke noe som skjer uten 1 mail at skade er mottatt og takstmann var raskt innom 26.06.2019 og han sa at det sendes over samme dag han var der.. har sendt de ca 15 mail om denne saken men ikke noe skjer. i morgen må jeg leie meg inn i 1 hus på mnd basis for 10 000 kr pr mnd som jeg må selv forskuddsbetal.. samt har jeg sendt mail om time til advokat da det ikke skjer noe som er egenandel på 4000 kr som jeg må betale... er det slik det skal være å ha CODAN + FORSIKRING er dette akseptabel behandlingstid for 1 liten vannskade som jeg ikke er skyld i selv..

Svar fra Codan Forsikring
16.08.2019 15.12
Hei Ronny,
Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen vedrørende din skadesak. Noen saker har lengre behandlingstid enn andre, da alle skadesaker er ulike. Vårt ønske er jo selvfølgelig at skadeoppgjøret skal skje så raskt og effektivt som mulig. Hvis du ønsker, kan du sende oss en epost til kunde@codanforsikring.no, så skal vi fått sett nærmere på saken.
Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Jeg Signert kontrakt med codan i 2018. Og i år starte vi byggarbeider med kjelleren, under bygg prosessen dukket opp vannlekasje i drenneringsrør systemet som forårsaket fuktighet samt skade i kjeller grunnlaget. Jeg forventet at jeg har fullforsikring hos codan, derfor når jeg kontaktet dem sa codan du betaler 10 000 kr i egendel for reparere skaden. Jeg kjenner ikke hvordan regnet de tallet. Når de ikke har noe fagelig raport på skaden?! Viktig å nevne den dårlig informert kundemottak som codan har, hvor de setter deg over fra person til person. I tillegg codan har dårlig oversikt over månedlig fakturering. Codan har kanselert min bilforsikrig uten noe forhåndsvarsel! Det er skuffende at jeg har ikke sett noe positivt utgitt av Codan forsikring.

Svar fra Codan Forsikring
05.07.2019 11.40
Hei Hassan,
Litt vanskelig for meg å finne din kundeprofil ut i fra kun ditt fornavn. Når man tegner inn avtalen så velger kunde selv hva man ønsker som egenandel på bygningsskade. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no eller ring inn på 408 06300, så kan vi gå gjennom egenandeler og fakturabildet ditt.
Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"

Hadde et krav om en flytur som ble betalt med Cashpoints fra Norwegian.Dette pga at min kjæreste ble utsatt for en ulykke en uke før avreise og da kunne vi ikke dra da han lå på sykehus.Ble fortalt av saksbehandler at cashpoints ikke er reelle penger og ikke refunderbart enda min kjæreste fikk refundert sitt krav fra If. Heller ikke billetten for Madrugadakonserten vi skulle på fikk jeg igjen siden dette ikke var en del av en pakkereise fikk jeg vite. Hva er da poenget med å ha en reiseforsikring? Vurderer å ta dette til forbrukerombudet for å høre hva de sier om denne saken for dette er for drøyt. Styr unna dette selskapet er min anbefaling.Har allerede byttet selskap men ikke helt ferdig med denne saken

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk en vannskade for 1 år og 4 mnd siden. Har vært utsatt for dårlig kundebehandling. Vi har en saksbehandler som ikke følger opp. Tar ukesvis før saksbehandler svarer på henvendelser. Deler av jobben er ennå ikke utført og alt oppgjør er ennå ikke utbetalt. Jobben var estimert til å ta 4-6 uker og kostnad på ca 100 000. Lurer på hvor lang tid større jobber tar? 5 år?

Svar fra Codan Forsikring
05.07.2019 11.36
God dag Merete,
Det er kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen med behandlingstid på din skadesak. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no, så skal vi få sjekket opp status på din skdesak.
Hilsen Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig selskap som man bør styre unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Direkte useriøst. Når du skal betale inn premie, er de særdeles ivrige etter å kreve inn penger. Når du har et skadeoppgjør, er det så vanskelige og treige at det er ikke henger på greip. De lager problemer av alle henvendelser som har med oppgjør for å spare seg for utbetalinger. Gjensidige, tidligere selskap, er dyrere, men når det kommer til skadeoppgjør er de raske og proffe. Jeg har ikke mye bra å si om Codan. De kan være så billige de vil, men hva hjelper det når de bare lager problemer med skadeoppgjør. Elendig, CODAN!

Svar fra Codan Forsikring
05.07.2019 11.36
Hei Kjell,
Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du har hatt den opplevelsen med ditt skadeoppgjør. Vi gjør vårt beste for at skadeoppgjøret skal skje så raskt og effektivt som mulig. Ønsker du å klage, så har du mulighet til å sende epost til kunde@codanforsikring.no.
Hilsen Codan
Bente A. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ekstremt dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bare rot med fakturaer, når man da ringer for å høre hva man skal betale, møter man frekk, arrogant medarbeider. Aldri møtt slik dårlig service. Gikk tilbake til mitt forrige forsikringsselskap. Styr unna Codan

Svar fra Codan Forsikring
14.05.2019 12.00
Hei Bente,

Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen gjeldende fakturering og at du ikke hadde en hyggelig samtale med vår medarbeider. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no - så skal vi få sjekket opp saken og tatt dette videre.

Hilsen Codan
Torstein R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring i forbindelse med bytte av bil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Stor imøtekommenhet i forbindelse med skifte av bil. Det ble gitt tegnet forsikring slik at jeg kunne hente den brukte bilen på Vestlandet.

Svar fra Codan Forsikring
14.05.2019 11.59
Hei Torstein,
Så godt å høre at du fikk den hjelpen du trengte ved bytte av bil. Takk for en fin tilbakemelding.

Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra og kundevennlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes kanskje Codan er litt dyr. Men da uhellet var ute var de fantastiske, super service og hurtig skadeoppgjør. Kjempefornøyd!

Svar fra Codan Forsikring
14.05.2019 11.59
Hei Tove,
Takk for en god tilbakemelding og godt å høre at du er fornøyd med skadeoppgjøret. Vårt mål er at kundene våre skal oppleve at skadeoppgjøret går kjapt og smertefritt.

Hilsen Codan
Vigdis T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt og greit"

Ønsket et greit og rimelig forsikring, og det er nok Codan. Men jeg er litt føre var vedr neste termin.

Svar fra Codan Forsikring
14.05.2019 11.59
Hei Vigdis,
Hyggelig å høre at du syntes forsikringen er rimelig. Ta gjerne kontakt på 408 06300 eller kunde@codanforsikring.no når du har mottatt fornyelsen og ønsker en gjennomgang.

Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har enda ikke måttet melde inn noe skade, men så langt, så godt!"

Men de er kjappe til å svare på spørsmål, rimelige på pris. Altså gjenstår det å se hvordan de forholder seg ved skade... Jeg er ikke fan av å få alt, poliser, betingelser osv som email, foretrekker papir i alle fall for polisene. Men ellers OK. OBS: meget dyre på forsikring for elsykkel...

Svar fra Codan Forsikring
14.05.2019 11.59
Hei Dolf,
Takk for en god tilbakemelding. Du kan selvfølgelig få tilsendt poliser og vilkår per post hvis du ønsker dette? Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no - så ordner vi det :)

Hilsen Codan
Libæk K
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Positiv og hyggelige kundeveiledere"

Har heldigvis ikke hatt noen forsikringssak. Virker som pålitelige og hyggelige agenter, som gjør sitt til at hverdagen til kunden skal fungere :)

Svar fra Codan Forsikring
29.04.2019 13.52
Hei,
Takk for en hyggelig anmeldelse. Skal gjøre vårt ytterste for at du fortsatt skal være en fornøyd kunde hos oss.
Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svarer ikke på henvendelser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg logget inn på hjemmesiden deres, og ba om tilbud på forsikring av bobil. Til tross for 2 purringer, fikk jeg ikke svar.

Svar fra Codan Forsikring
23.04.2019 12.29
Hei Geir,
Slik skal det jo absolutt ikke være og du skal selvfølgelig få et tilbud fra oss. Send oss en epost til kunde@codanforsikring.no eller ring på 408 06 300 så skal vi gå gitt deg et godt tilbud.

Hilsen oss i Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ødelagt ferie grunnet ryggkink, ikke nok ifølge Codan"

Fikk "ryggkink" ved ankomst på flyplassen. Det var meget smertefult. Kontaktet lege på hotellet. Var ikke ute av hotellet på hele ferien. Hadde helpensjon men orket ikke å gå ned å spise til alle måltider. Bestilte heller mat på rommet som måtte betales. Vi hadde ingen plager iflg. Codan?? Hva er meningen med forsikringen?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig kundevennlige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk en flott prat med en rådgiver hos CODAN i forbindelse med ett samlivsbrudd, føltes trygt og bra. Han svarer raskt og forklarer om det er noe jeg lurer på. Mye bedre service enn ventet. Rask svartid føles bra ved skade, venner har fått raskt oppgjør.

Svar fra Codan Forsikring
29.04.2019 13.52
Så godt å høre at du fikk den hjelpen og rådgivningen du trengte. Det er viktig for Codan at kunder føler seg ivaretatt hos oss. Takk for tilbakemeldingen:)
Hilsen oss i Codan
Svein K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk"

Forsikret gjennom en i Pronans forsikring. Oppdaget hull i baksetet på bilen (Audi Q5 S-line) da jeg skulle ta innvendig helgevask. Ringte da pronans som formidler Codan forsikring å derretter sendte mail med bilde av skaden. 2 dager senere får jeg svar at dette hadde jeg dekt under "ulykkesforsikring" så det var bare å levere den på et verksted! Ryddig, kjappt å effektiv kundeservice. TOMMEL OPP👍

Svar fra Codan Forsikring
29.04.2019 13.51
God dag Svein,
hyggelig å høre at du er fornøyd med vårt agentkontor, jeg skal selvfølgelig videreformidle denne hyggelige anmeldelsen til Pronans.
Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Aldri hatt problemer"

Fikk utbedret etterskade uten problemer ett år etter jeg ble påkjørt. Ikke mange som vet man har den muligheten.

Svar fra Codan Forsikring
29.04.2019 13.47
Takk for god tilbakemelding, Helge :)

HIlsen Codan
Thomas A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service og treg behandlig"

Er bestandig problemer med nettsidene. Har slitt med å komme i kontakt med dem. Har hatt en skadesak i perioden jeg har brukt dem som forsikringsselskap. Ingen problemer med det skadeoppgjøret.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.12
Hei Thomas,
Vi jobber kontinuerlig med å forbedre nettsiden vår og ønsker gjerne tilbakemelding på hvilke problemer du har hatt.

Når det gjelder kontakt, så er vi tilgjengelig på chat fra 08:00-16:00 alle hverdager, telefon 08:00 - 20:00 alle hverdager uten fredager da det er 08:00 - 17:00.

Epost kan du alltid sende til kunde@codanforsikring.no og da vil du få svar innen 1-2 virkedager. Send også gjerne en epost på problemene du har møtt på gjeldende vårt codanforsikring.no

Hilsen Codan:)
Bjørn F
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Aldri hatt noe med de å gjøre da jeg har kjørt skadefritt i alle års. Forsikringen er billig å bra."

Billig og bra ha ikke hatt mulighet og prate mye med de. Har kjørt skadefritt i alle år. Men de er imøtekommende når du ringer og hjelpsomme.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.11
Hei Bjørn,
Godt å høre at du er fornøyd med Codan. Vi har som mål å levere god kundeservice og alltid ha god tilgjengelighet slik at kundene alltid kan få tak i oss - takk for en hyggelig tilbakemelding.
HIlsen Codan :)
Thore E. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstrem prisøkning"

Etter flere år med en samling av forsikringer på biler og seilbåt valgte jeg å flytte bilforsikringene i fjor da Codan tapte på prisevaluering. Derimot valgte jeg å la seilbåten fortsatt være der da jeg fikk god service ved et uhell et par år tilbake, til tross for at 85% av skaden ble dekket av egenandelen. Det kom derimot som et sjokk for meg at nå fra å ha betalt Kr 812,-/mnd, plutselig fikk en E-faktura på Kr 1112,-. Ja, 37 % økning uten varsel. Helt utrolig. Dette må vel være det nærmeste man kommer å skremme vekk kundene. Her finnes helt sikkert billigere alternativer.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.10
Hei Thore.
Har prøvd å finne din kundeprofil uten hell for å se på saken, litt vanskelig med kun fornavn.

Når man starter et nytt forsikringsår så er alltid første faktura for 35 dager og resterende av året for 30 dager. Du kan se en betalingsplan på siste side av din forsikringspolise. Utover dette har du hatt flere forsikringer og hatt en samlerabatt, denne faller jo bort nå som det er fornyelse og du kun står igjen med båten. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no - slik at vi kan få sett på kundeprofilen.

Hilsen Codan.
Golfmannen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Super service"

Fikk god og effektiv service av rådgiveren min. Ga meg en tydelig forståelse for selskapet og hvorfor jeg burde inngå en avtale med dem. Svarte på alt jeg hadde av spørsmål og generelt gjorde at jeg følte meg sett og hørt.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.10
Hei Golfmannen,
Takk for en fin tilbakemelding og godt å høre at vår kunderådgiver tok seg tid til å forklare godt.
Hilsen Codan :)
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR