Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
18
av 29 innen
forsikringsselskap
52%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
119
79
52
34
110
Sorter omtaler etter
Viser av 394 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Egentlig veldig fornøyd, men prisen har eksplodert opp."

Bra priser og veldig hyggelige agenter, velger å sjekke andre forsikringer etter stort hopp i pris nå i 2020.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"

Dette forsikringsselskapet ser ikke ut til å forstå at kundene betaler for å ha en sikkerhet/unngå tap hvis det skulle skje noe. De gjør alt de kan for å slippe å betale om ulykken er ute. Du betaler i teorien for en ubrukelig forsikring, så om du så kan spare noen kroner på å bytte til Codan, bruk heller pengene på et selskap du faktisk får hjelp av! Codan hjelper deg IKKE. De bruker alle triks i boka for å slippe å gi deg utbetaling. De er frekke, utilgjengelige og behandler deg som en svindler.

Aslak A. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har hjulpet meg med en dekning da dyre felger ble stjålet når de ikke var nødt til det. Det sier alt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"forsikring man bør holde seg unna"

Har hatt 2 ulykker i det siste ,det tok for lang tid med behandling tid og til slutt fikk ikke erstatning. De prøver å finne at forsikringtakker gjør en ubetydelig feil for å nekte utbetaling erstatning

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Værst i alle anledninger"

Denne forsikring er bare bortkast penger! Jeg har aldri opplevt at en forsikring bryr seg ikke i det hele om hva som helst. Skulle melde et skade midt på reise med super pluss biforsikring. Har ståt uten bil på vei til ferje fra DK til Norge midt på natten. Ingen hjelp og ingen har jobbet fornynftig med saken hittil i dag (6 uker siden). Bilen står nå ferdig i 5 uker i DK. Samme opplevelse har jeg hatt med motorskade på båten. Også Kasko super pluss inkl. motor og drev. Aldri sett en krone eller noe hjelp! Denne forsikring skulle anmeldes som useriøst.

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 10.01
Hei Tom.
Leit å lese at du har hatt den opplevelsen her hos oss. Det er vanskelig å finne skadesaken basert på kun fornavn.
Send oss gjerne en formell klage som vi tar videre med riktig avdeling. Dette kan du sende til kunde@codanforsikring.no
Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"SUPER BRA SELSKAP"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anbefale svært dette selskapet da det er veldig bra'e vilkår og dekkninger i dette selskapet. betaler med glede 100 krona ekstra eller 1000 kroner ekstra for og være dekt enn at det kommer en skade i ett annet selskap og ikke får det dekt. kjæmpe bra kundeservice :) anbefaler dette videre til andre kjente også.

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 09.55
Hei Andreas,

Tusen takk for en kjempe fin tilbakemelding, det setter vi stor pris på :)

Hilsen oss i Codan forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"En pris Før og en pris (en annen ) Etter"

Dårlig Reise forsikring . Trekker 85 % av ny pris i " elde" før evt utbetaling .og hvis produktet er kjøpt i utlandet ,, gir en utrolig dårlig omregningdskurs i utgangspunktet. Hvorfor velge noe som er så ræva !!

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 09.45
Hei Thor
Leit å høre at du er misfornøyd med oss. Om du ønsker å sende en skriftlig klage ser vi gjerne på det igjen. Du kan sende til kunde@codanforsikring.no, så behandler vi saken så fort som mulig.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringsoppgjør"

Jeg sendte inn forsikringsoppgjør for snart 3 uker siden på akutt operasjon av hund, har ikke hørt et ord ennå :-(

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 09.43
Hei Ingunn, må bare beklage at det er lang behandlingstid hos skadeavdelingen vår i disse dager. Send oss en gjerne en mail på kunde@codanforsikring.no, så skal jeg sørge for at du blir kontaktet i løpet av kort tid.

Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"talent løst!!"

eg skiftet bilforsikring til codan grunnet lavare pris .. eg har 3 biler. eg fikk ingen faktura på mail ... men en oppsigelse per brev ! kontaktet codan dagen efter. Ny avtale måtte skrives dette tog codan 7 dager!? Eg fikk avgift fra Traffikføreningen pga oførsikkrede biler!!! 150kr x 3 7 dager. tog contact med codan igjen fikk svar ikke deres feil att eg ikke gidder betale fakturen i tid. JA dette føles oseriøst ut spør du meg...du er ikke forsikret fra den datuen du kontakter dem !!!!

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 08.48
Hei Krille
Kjedelig å høre at du er misfornøyd med oss. Vanskelig å forstå hva som har skjedd her, men om du ønsker å sende en skriftlig klage ser vi gjerne på det igjen. Du kan sende til kunde@codanforsikring.no, så behandler vi saken så fort som mulig.
Hilsen oss i Codan forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"MEEEEEEEGET treg og tildels mnglende korrenspondanse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde ett nedstøpt , sprukket vannrør med vannskade i kjelleren 16 juli . Jeg ringte og ga beskjed. Selskapet sendte inn en takstmann som så på skaden , og pr 11.08.2020 har jeg ikke hørt en eneste lyd fra selskapet . Synes det er vel lenge å vente selv om det er i ferien .... Selv E-mail svarer de ikke på .... Ikke ett forsikringsselskap jeg vil anbefale til andre ....

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 08.30
Hei Inge,
Det er veldig leit at du har hatt denne opplevelsen hos oss og at det har tatt unormalt lang tid. Det tar vi selvfølgelig på alvorlig. Hvis du ønsker kan du sende en formell klage til kunde@codanforsikring.no, så får vi sett på saken.
Vennlig hilsen Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dette såkalte forsikringsselskapet kan du få gratis av meg"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk avslag på reiseforsikringsoppgjør med følgende begrunnelse: Reisen var betalt med kredittkort (noe jeg gjorde nettopp for å ha forsikring). De utbetalte bare skadeoppgjør til kunder med helårs reiseforsikring.

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 08.28
Hei Aud,
Takk for din tilbakemelding. Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen gjeldene reiseskade. Vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis.

Send oss gjerne en formell klage til kunde@codanforsikring.no, så skal vi få sett på det.

Hilsen oss i Codan
Kim D. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Konsumpris regulering"

Vært kunde i ett år nå, ikke hatt behov for og benytte forsikringen til nå, men de øker pris med nesten 800,- på et år som utgår ca 6,6% og legger det på "Konsumpris regulering", da tenker jeg at det er på tide og sjekke ut litt andre alternativ, syns det var noe drøyt påslag for et år, men kundeservice og slikt var helt ok, hyggelige folk.

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 08.27
Hei Kim,
Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du er skuffet over forklaringen på hvorfor du har fått på prisøkningen. Ta gjerne kontakt med oss igjen så kan vi se nærmere på saken. Du kan nå oss på telefon 408 06 300 alle virkedager 08:00- 17:00 eller på mail kunde@codanforsikring.no.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Treg saksgang, vanskelige saksbehandlere. Mye generelt problemer. Lette og innbetale premier hos. :)

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 08.25
Hei Tore,

Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen vedrørende din skadesak. Noen saker har lengre behandlingstid enn andre, da alle skadesaker er ulike. Vårt ønske er jo selvfølgelig at skadeoppgjøret skal skje så raskt og effektivt som mulig. Hvis du ønsker, kan du sende oss en epost til kunde@codanforsikring.no, så skal vi fått sett nærmere på saken.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stanset forsikring uten varsel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Codan stanset forsikring uten personlig varsel. En termin var ikke betalt i tide. Forsikringen ble stanset og kunne ikke igangsettes uten av det ble tegnet ny avtale med ny - meget forhøyet - pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Uprofesjonell kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble påkjørt i 2019 bakfra på motorveien av en som hadde codan forsikring på bilen sin. Etter ulykken jeg har store varig helse plager og tap av all arbeidsinntekt på over 1.5 år... Jeg har tidligere sendt inn spesialist erklæringer og alle dokumenter til codan forsikring men codan har ikke svart ordentlig engang og jeg venter siden måneder på svar.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Søppel og veldig lite profesjonell"
4 syns denne omtalen er nyttig

Verdens verste forsikringselskap når det kommer til å ha system. Krever at jeg skal betale en regning som er allerede betalt siden faktura avdelingen dems er hjerneskada folk som hadde ikke registrerte betalingen min i systemet hos dem. Har sendt dem kontoutskrifter men hver gang finner de en ny unnskyldning og hver gang driter de seg ut og bytter saksbehandler. Så nå snakker jeg med fjerde saksbehandler som snakker piss (de står fast på sitt selvom dem er feil) en gjeng komplett idi%#er! Skal anmelde dem til både Politi og forbrukerrådet for svindelforsøk. HOLD UNNA DETTE SELSKAPET.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode priser og kjappe ved båtskade"

Generelt har de gitt meg gode priser som hverken IF, Storebrand eller SRBank har klart å matche på Tesla og Båt. Hadde en båtskade ifjor og dette ble ordnet opp i kjapt og greit av Codan. Generelt har jeg også hatt kjempebra inntrykk av kundeservicen.

Deividas M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra alt som det skal"

Bra forsikringsselskap, de kan bli bedre kundeservice, noen har ikke kontaktet meg, med ny tilbud etter 1 år ...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask saksbehandling og god kunderservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

:-) Lett å komme i kontakt med, behjelpelige, god kundeservice. Rask saksbehandling. :-( kraftig prisøkning det siste året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Betaler 9300 i forsikring pr. år på en bil hos Codan. Fikk tilbud på 6300 hos Storebrand på samme forsikring. Codan var ikke interessert i å gå ned i pris. De ville heller miste meg som kunde. Jeg har ikke hatt noen uhell så jeg er ingen dårlig kunde heller. Nå har jeg kjøpt bil nr. 2 og Storebrand kom igjen med et bedre tilbud. Veldig skuffende av Codan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig skade avdeling. Lang tid på oppgjør."
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig skade avdeling. Umulig å kommunisere. Nekter for dokumenter de mottar i forbindelse med skade. Veldig lang tid på oppgjør, hvis man får oppgjør, blir feil, da de ikke legger riktige opplysninger til grunn. Ikke anbefalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadesak på bolig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig service, ordner ikke opp i skadesak. Lure virkelig på hvorfor jeg har forsikring. Er fortsatt ikke ferdig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke anbefalt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Enkel vannskade i himling på bad tok 2 år! Dette skjedde i mai 2018. Takst mann kom over 1 mnd seinere. Han var det eneste profesjonelle part i denne prosessen. Etter takst var utført, nektet de å dekke skaden. (Selv med den dyreste forsikringen INNBO+) Så var de villig til å betale 1/3 av summen oppgitt iht takst rapport, minus egenandel. Hvor de uttalte i mail: Om den oppgitte sum ikke godkjennes, vil all utbetaling frafalle pga badets alder. Selv om takst bemerket badet som i veldig god stand tross alder. I frykt for å ikke få noe, bekreftet vi sum tilsvarende 1/3 av hva takst sa, minus egenandel. De bekreftet utbetaling og godkjente fra dem sin side november 2019. I dag mai 2020 2 år etter har vi fortsatt ikke mottatt penge vi har krav på. Skal sies vi fikk en liten brannskade 2 dager etter vannskaden, men det var dekt av ett annet selskap. De var raskt på plass, ordnet opp og utbetalte før Codan hadde rukket å sende takstmann. Så ikke alltid gå etter det billigste selskapet når det kommer til hus. Tips til slutt! Be de alltid bekrefte hva som er sagt over tlf på mail;) Hos oss tok det over 2 år for en enkel vannskade i himling, vil ikke anbefale Codan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke service, en ganske vag selskap.."
2 syns denne omtalen er nyttig

Ser subjektivt på kundene. Ikke være der til og forklare om rettigheter, løsningsorinterte og utrolig U innstilte ved kontakt. Anbefaler ingen de igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Virkelig dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Takstmannen hos selskapet hører ikke en gang på verkstedet om årsaken. Dette til å med etter flere mekanikker som har kommet inn på bildet og støttet at skadet var en ulykke. Det var til å med Kasko+ forsikring ... OM du velger denne selskapet være obs at de ofte vil ikke dekke skader.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR