Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Codan Forsikring
3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
11
av 31 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
140
87
54
39
122
Sorter omtaler etter
Viser av 442 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ingen info vedr oppsigelse"

En manglende premiebetaling og oppsigelse!! Fikk sms på manglende betaling i midten av mars, 13.4 var den avsluttet. I Finans Norge sine retningslinjer av forsikring står det: at retningslinjene er å sørge for at flytting og oppsigelse av forsikringsvtaler skjer på en ryddig og kundevennlig måte, samt unngå at kunden kan bli stående uten forsikringsdekning. Noe som skjedde!!! Det skal også forelegge særlige/forhold før en forsikringssvtale kan sies opp av selskapet. Oppsigelsen fra selskapet skal skje skriftelig og den skal være begrunnet. Dette ble ikke gjort. Har prøvd å snakke med. dem men kommer ikke videre. Dårlig kundeservice!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har blitt dyre"

Blitt for dyre. Gi et bedre tilbud til kunder over flere år. Ikke være trofast til et selskap, som ikke tar vare på kundene sine.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Pris har endret seg dramatisk"

Pris har endret seg dramatisk mye uten noe forklaring. Har kjørt feilfritt så lenge vi har hat Codan

Martin R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"ENKEL OG GREI"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det var lite skjemautfylling. Bare kort redgjørelse for de faktiske forhold. resten ordnet Codan og bilverkstedet. kunne gjerne sløyfet skadeskjemaet også. jeg var og er fullt kapabel til å redgjøre for fakta når det bare er en part .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vannskade sokkel, med inntrenging av vann som ikke ble oppdaget i tide. Skader på soverom som de påstår min forsikring ikke dekker. Har aldri hatt skade i de 15 årene jeg har vært kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"godt fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

er bra fornøyd med dem men da jeg har byttet bil vil jeg bare innhente tilbud fra andre da jeg tror dette er sunt

Kundetilfredshet
"Telefonsalg, tross stengt mobilnummer"

Setter liten pris på at selgere fra Codan ringer, selv om mobilnummer er stengt i BRR. Det er useriøst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Profesjonell og særdeles hyggelig service."
5 syns denne omtalen er nyttig

Frossent vann med skade og utgifter til midlertidig løsning. Tok telefonkontakt med Codan og ble raskt satt over til en imøtekommende og løsningsorientert saksbehandler som også viste uvanlig kjapp oppfatningsevne. Ingen behov for gjentakelser og presiseringer fra min side. Smidig, kjapp og profesjonell service!

Svar fra Codan Forsikring
11.03.2021 09:50
Hei Ulla! Takk for en hyggelig og fin tilbakemelding. Denne gode tilbakemeldingen skal jeg ta videre med skadeavdelingen :) Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Løysningsorientert"
5 syns denne omtalen er nyttig

Min erfaring med Codan er at dei er solid forsikringsselskap, som finner løysninger til kundane. Kundeservice er meget bra, fant fort fram til ulike løysninger på mi problemstilling, der eg som kunde kunne velge fritt.

Svar fra Codan Forsikring
11.03.2021 09:44
Hei Runar! Takk for at du tok deg tid til å skrive en så fin tilbakemelding, det setter vi pris på :) Hilsen Codan
Jan E. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Aldri opplevd en så rask og positiv saksbehandling i mitt snart åtti - årige liv."
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ringte inn en skade ca kl. 0900 torsdag den 26. februar 2021, og ble møtt av en hyggelig dame. Jeg forklarte hva skaden var ( mus hadde spist på ledningsnettet i bilen min, og jeg var meget spent på om dette ble dekket av cascoen min hos Codan. Hun svarte at hun trodde det, og hun ga meg et skadenummer. Jeg snakket så med verkstedet som opplyste at skaden på bilen var meget omfattende. Jeg var meget spent på om avgjørelsen hos Codan, og etter ca to timer tok jeg en telefon igjen. Da traff jeg igjen en hyggelig person som kunne opplyse at skaden var godkjent , og ville bli dekket av Codan. Jeg har aldri opplevd en slik rask og positiv saksbehandling, oblitt møtt med så hyggelige medarbeidere. Min kone og jeg har begge hatt våre biler i mange år forsikret i Codan, og det vil vi fortsette med.

Svar fra Codan Forsikring
11.03.2021 09:44
Hei Jan! Dette var en veldig hyggelig tilbakemelding å få, tusen takk :) Vi jobber hardt for at skadeprossessen skal være smertefri og rask for våre kunder! Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Utmattelsestaktikk - Codan er lite behjelpelige og tilgjengelige når skaden inntreffer"
2 syns denne omtalen er nyttig

På pinseaften 2020 kom det kloakk opp i kjelleren. Jeg ringte Codan for å få rede på hvordan jeg skulle forholde meg. De bad meg om å ringe tilbake om to dager, fordi de hadde stengt. For å begrense skaden mest mulig, ringte jeg rørlegger for å få ordnet opp. De ringte også Codan uten å få snakket med noen. Det ble en stor jobb. Før rørleggeren rekvirerte «slam sugebil» ble det uttrykkelig nevnt at de var vanlig å få dekket dette gjennom forsikringen. Skaden viste seg å være brudd på mitt kloakk rør forårsaket av at naboen for 7 år tidligere hadde gravd sine kloakk rør tvers over mine rør på min eiendom. Det er tydelig dokumentert av profesjonelle at bruddet er rett under «naboens» rør dette er fremlagt overfor Codan. Denne skaden kom på kr 120.000 Saksbehandler gav avslag, og hevdet at alle kloakkrør eldre enn 40 år var avskrevet. I mine vilkår ser jeg ikke at dette står nevnt. Jeg ba innstendig om at hun ga saken til regress avdelingen. Hun var passiv og virket lite interessert i å hjelpe. Videre informerte hun meg om at bevisbyrden lå hos meg og at jeg måtte ordne opp med naboen. (Ingen enkelt sak ettersom naboen er utbygger). Etter noen måneder fikk jeg svar fra regress avdelingen om at saken var foreldet. Jeg spurte videre om retts dekningen på min forsikring dekket et evt krav, det gjorde det. Etter å være usikker på rettsak valgte jeg å gi opp. Ingen hjelp og stor usikkerhet samt utmattelses taktikk, har jeg nå etter 8 mnd skiftet selskap. Da jeg skulle si opp forsikringene mine ønsket jeg å formidle hvorfor jeg sa opp. Vedk la på røret! Hilsen en som har hatt beste forsikringer gjennom 45 år og aldri tidligere har forårsaket skade på hus, bil og hytte...

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"elendig, styr unna"

Har hatt en brann i min bil for 12 uker siden. Har enda ikke fått oppgjør for skaden. Codan kom med et tilbud som var veldig lavt. Måtte kjøpe ny tilsvarende bil og måtte gi 30000,- mer enn tilbudet codan ga meg. I tillegg fikk jeg en del verktøy skadet som jeg bruker privat i mitt hjem og hytte. Dette vil ikke Codan erstatte uten videre. Må ha dokumentasjon fra regnskapsfører at dette ikke tilhørte firmaet som jeg jobber i. Styr unna Codan. Greie priser, men når det gjelder skadeoppgjør er dem ikke så enkel lenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Uventet god behandling"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en kjedelig hendelse med bilen hvor noen presset meg av veien og inn i et autovern, med det resultat at hele høyre side på bilen ble skadet. Personen som presset meg av veien stakk av så ingen vitner. På toppen av dette hadde jeg overkjørt kilometer på bilen. Codan håndterte dette veldig positivt. Jeg mistet ett nivå bonus, men det skulle bare mangle. De var i tillegg rause med overkjørt kilometer. Dette var over hva jeg forventet å få av et forsikringsselskap og slapp en lang runde med krangling. Forblir nok Codan kunde i lang tid fremover.

Svar fra Codan Forsikring
11.03.2021 09:44
Hei Morten! Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med skadehåndteringen på din bilskade. Skal bringe denne fine tilbakemeldingen videre til skadeavdelingen :) Ønsker deg en fin dag videre. Hilsen Codan!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vennlig og behjelpelig."
7 syns denne omtalen er nyttig

Vennlig og behjelpelig på telefonen, fikk tilbakebetalt utvekslingsreise som ble avlyst grunnet koronapandemien.

Svar fra Codan Forsikring
11.03.2021 09:43
Hei Yngvild! Takk for en hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på :) Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kraftig overprising på innboforsikring"

Jeg har vært kunde av Codan en årrekke, og har ikke brukt mye tid på å sjekke alternativer da jeg har forventet at de er konkurransedyktige. Jeg har nylig sjekket prisen på innboforsikring i Codan, og deres priser en nærmere 4 ganger høyere enn konkurentene. Da jeg sjekket prisen på deres hjemmesider var prisen under halvparten av det jeg betaler i dag, og da føler jeg meg grundig lurt. I tillegg har de økt prisen med nærmere 9% det siste året. Det er ikke slik jeg forventer at et seriøst forsikringsselskap skal opptre.

Trine M. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask og effektiv saksbehandling"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg opplevde å få raskt svar på mine henvendelser ang. reiseforsikring på kredittkort. Etter en korona-avlyst ferietur fikk jeg god hjelp og veiledning om mine rettigheter og muligheter. Da refusjon var avklart med reiseselskapet, fikk jeg igjen det resterende på kortforsikringen etter rask og effektiv saksbehandling. Veldig takknemlig for profesjonaliteten jeg møtte hos Codan etter mye frustrasjon i møte med de andre aktørene i saken.

Svar fra Codan Forsikring
11.03.2021 09:43
Hei Trine! Godt å høre at du er fornøyd med behandlingen av din reisesak :) Ønsker deg en strålende dag videre. Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Vennlig, enkelt og effektivt fra skade til oppgjør."
5 syns denne omtalen er nyttig

Hele skaden ble løst med 1 telefonsamtale med en vennlig kundebehandler. Ble ellers oppdatert via mail da skaden var gjort opp.

Svar fra Codan Forsikring
11.03.2021 09:43
Hei Eirik! Tusen takk for en kjempefin tilbakemelding, skal sørge for at skadeavdelingen får denne tilbakemeldingen! Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God Kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Raske på svar, vært støttende og justeringsvillige på pris, men etter at vi kjøpte en BMW X3 gikk prisen rett i været, udiskutabelt dessverre.

Svar fra Codan Forsikring
11.03.2021 09:43
Hei Geir! Takk for en god tilbakemelding. Det er ikke alltid vi treffer på pris dessverre og håper vi kommer bedre ut neste gang. Ha en fin dag videre. Hilsen oss i Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"CODAN driver med ren svindeltaktikk mot uskyldige kunder!🥺"
2 syns denne omtalen er nyttig

LIGG UNNA DETTE ER REN SVINDEL! Det de gjør er å sende ut noen etterforskere fra et utenforstående firma, som får bonus hvis de kan hindre en utbetaling. Det de gjør er å lete etter utveier fra sitt ansvar! Å de overser viktige bevis. Å finner smarte løsninger. Så de kan betale ut Milliard utbytte til sine utenlandske eiere..

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig bra kundeservice og gode priser"
6 syns denne omtalen er nyttig

Codan er veldig bra på kundeservice, jeg kommer alltid gjennom på telefon uten ventetid og de har dyktige og vennlige ansatte som jobber i kundesuport-avdelingen. De har også gode priser på forsikringene sine og klare og ryddige kontrakter. Alt i alt er jeg godt fornlyd med Codan.

Svar fra Codan Forsikring
08.02.2021 16:26
Hei Tommy, Veldig hyggelig at du tok deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Tusen takk for det, godt å høre at du er fornøyd med oss :-) Hilsen Codan
Tor I. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Codan forsikring leverer til topp kateketer."
6 syns denne omtalen er nyttig

Codan anbefales på det sterkeste. Alt ifra kunde service, skade behandlere og skadeoppgjør har vært supert . Hvis du er på utkikk etter ett forsikring selskap som tar vare på kundene sine så veger du codan. Vært gjennom skadeopp på bilforsikring og det var en veldig god opplevelse.

Svar fra Codan Forsikring
01.02.2021 07:54
Hei Tor, Tusen takk for en kjempefin tilbakemelding, det setter vi utrolig stor pris på :) Ønsker deg en god helg! Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Synes de har blitt for dyre"

De har en god avtale med enkelte bransjer. Usikker på om de er konkurranse dyktige på privatavtaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Provoserende"

Startet bra og var såpass imponert etter at jeg snakker med innleid takstmann, fikk servert hva jeg hadde krav på og fikk en god følelse på at ting kom til å ordne seg greit. Jeg fortalte dette til mine nære og de var klare for å bytte over til samme selskap, men det tok ikke lange tiden før ting snudde. Saksbehandler var ikke noe å skryte av, det tok en tlf samtale fra han for å finne ut. Tok derfor raskt runden til til mine nære for å be de holde ann byttet av selskap. Man kan ikke regne med at man sitter igjen med det man hadde før skade, prøver å komme unna betalinger så godt de kan, finner unnskyldninger for å sleppe å dekke tapte ting, sier at ting er ødelagt av tilfeldigheter og ikke på grunn av brann/røyk som det var i mitt tilfelle. svarer sent på spørsmål og svar er heller ufine og kranglete. Aldri mer Codan for meg eller noen jeg kjenner.

Svar fra Codan Forsikring
05.01.2021 14:26
Hei Kap, trist å høre at du ikke fikk den hjelpen du forventet av din skadebehandler. Vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Det skal heller ikke være slik at du opplever at skadebehandler er ufine og kranglete. Hvis du ønsker å sende en formell klage, kan du gjøre dette til [email protected] Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelle"

Vi byttet fra gjensidige til codan, samtidig sa vi opp reiseforsikringen. Codan sendte aldri dokumentasjon til gjensidige på det, og etter 3 mnd kom innkasso fra gjensidige. Etter mye om og men og 10 talls tlf klarte vi selv å finne ut hva som var skjedd, og Codan tok hele skylden på seg....MEN, vær obs på at når sånt skjer så mister du kreditt score, vi mistet 200 poeng, og det lot ikke til at Codan visste om det, de klarte heller ikke få de poengene tilbake til oss........ Kreditt score er viktig idag, og at et forsikringsselskap kan ødelegge kundene sine poeng så enkelt er skummelt. Første saksbehandler var en dame, som omtrent tilbød seg å overta mannen min, og ba han på hyttetur!!?? Etter det har vi fått 2 nye saksbehandlere på 6 mnd, begge er sluttet og har ikke videreført saken vår....STYR UNNA. Her mangler det kvalitetssikring i samtlige ledd. Og for å nevne en ting til, vi fikk et tilbud, men betaler mye mer enn tilbudet, rot i hop er min konklusjon.

Svar fra Codan Forsikring
05.01.2021 14:26
Hei Aud, Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at glippen fra vår side gjorde at dere mistet kreditt score og må bare nok en gang beklage dette. Det at skadebehandler "omtrent tilbød seg å ta over mannen din" som du skriver, skal det absolutt ikke skje. Send oss gjerne en epost til [email protected], slik at jeg kan ta dette videre internt. Hilsen Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna! Vanskelige ved enkel skadesak bil."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble utsatt for skade og ble nødt til å melde for oppretting på bil. Fikk beskjed fra skadebehandler at dette var en enkel sak og at jeg kunne forvente at saken skulle bli løst mellom partene (de to forsikringsselskapene) innen en snar fremtid. Snart ett år etterpå er saken ikke ferdig. Skadebehandler er enig med meg, men fortsatt skjer ikke noe.

Svar fra Codan Forsikring
10.12.2020 15:08
Hei Ted, takk for din tilbakemelding. Forstår frustrasjonen din når en skadesak tar så lang tid, vi gjør alt vi kan for at en skadesak skal gå smidig og kjapt for kunden - men ikke alltid forholdene tillater det. Send oss gjerne en epost til [email protected], slik at vi kan purre på saken. Hilsen Codan
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR