Forsikring

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 22 innen
forsikringsselskap
61%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
68
55
34
14
42
Sorter omtaler etter
Viser av 213 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lite smidig forsikringsselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

2 forsikringssaker, ingen gav utbetaling.. Den verste, var når vi fikk motorhavari, hadde den beste bilforsikringen Codan hadde, men fikk til svar at bilen var 8 år og 10 dager gammel. 10 dager for gammel til utbetaling.. Lite smidig!!!! Var på telttur med familien, måtte ordne oss selv. Betaler nå litt mer i et annet selskap i håp om å få hjelp når jeg trenger det...

Svar fra Codan Forsikring
16.07.2018 10.44
Hei Tor.
Forstår godt frustrasjonen din, men dessverre må vi følge de avtalte vilkårene i skadesaker.
Antar dette er en sak en stund tilbake i tid, for de siste par årene har vi ikke lenger hatt aldersbegrensning på motorskader. Med kasko pluss dekker vi motor- og elektronikkskader inntil bilen har kjørt 200 000 km.
Håper du ved en senere anledning vil gi oss en ny sjanse.
Ønsker deg en fin sommer.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig! Styr unna."
2 syns denne omtalen er nyttig

De har rotet det til skikkelig med mine forsikringer og er ikke villig til å løse opp i dette.
Det koster meg over 2000kr å rette opp i en feil de har gjort. Bytter på dagen! Aldri mer

Svar fra Codan Forsikring
16.07.2018 10.43
Hei Mt.
Leit å høre at du er misfornøyd med oss. Vanskelig å forstå hva som har skjedd her, men om du ønsker å sende en skriftlig klage ser vi gjerne på det igjen. Du kan sende til kunde@codanforsikring.no, så behandler vi saken så fort som mulig.
Hilsen Codan
Dmitri L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mange år uten noen skade, så nektet de å gjøre noe når det kom en skade!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har super kasko forsikring og var kunde i ca.10 år.

Så lenge en bare betaler premien og ikke har skader så funker alt greit. Det er først når det oppstår skader på bilen får du vite hva dette selskapet virkelig står for.

Bilen min var skadet i vaskehallen eid av Cirkce K som fikk elektronikk feil og børstene låste seg i flere minutter mens de roterte og klemte bilen hard. Har en video fra bilens kamera med g sensor som viser avvikende store vibrasjoner i dette tidspunktet kontra vibrasjoner når vaskehallansvarlig restartet vaskehall og startet programmet på nytt. Video viser også at børstene roterte på samme sted i flere minutter.
Denne grundig bilvask resulterte i lakkskader på stedene, hvor børstene låste seg mens de roterte i flere minutter. Trodde det skulle bli en grei liten sak for Codan i det at jeg hadde filmet hele hendelse på bilens kamera og med mobil telefon. Problemene allerede begynte ved registrering av saken. Det uke før saken var registrert. Jeg måtte purre saksbehandleren flere ganger og minne på å sende dokumenter videre, noe hun har glemt og skyldte på interne systemer, noe som forsinket saksbehandling.
Nå, to og halv måned senere, flere purringer og eposter frem i tilbake fikk jeg endelig avslag i saken. Det kom fram i saken at vaskehall forsikret i Protector som ikke akkurat kjent for sin velvilje med å ordne opp i ting på en annen måte enn å avvise de fleste henvendelser. Til tross for video, grafene fra G sensor kom Protector med uttalelse fra vaskehall ansvarlig, at i følge loggene ingenting feil var registrert og de tar ikke ansvar for denne saken. Skadene er ikke i samsvar til typiske vaskehall skadene. Dette til tross alt at vaskehall ansvarlig er faktisk var filmet av bilens kamera mens han inspiserer bilen og restarter vaskehall for å avslutte vaskeprogrammet.
Saken skal videre til nemnda og evt småkravprosess i retten. Skal etter hvert bytte forsikring til et annet, mer kundevennlig. Dette er en liten sak, men som illustrer hvordan de takler henvendelser fra kunder som faktisk har bruk for forsikring for første gang på mange år. Alt du får høre, beklager Protector tar ikke ansvar og det er ingenting vi kan gjøre. Hva er vits med forsikring som er nikkedukke for Protector, jeg er ikke kunde hos dem.

Svar fra Codan Forsikring
16.07.2018 10.42
Hei Dmitri.
Det er ikke noe hyggelig å lese at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Vanskelig å finne saken din kun basert på fornavn, men din tilbakemelding har vi tatt videre internt hos oss.
Anbefaler deg allikevel å sende inn en e-post til oss også med klagen din, slik at vi kan gjøre et nytt forsøk på å hjelpe deg.
Hilsen Codan
Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Holder ikke hva som loves"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har i alle år, mange 10 år, betalt reiser med Master card via Danske bank., og har vært fornøyd med det, da jeg aldri har hatt behov for forsikring.
Men i juni var jeg på sykkeltur i Ungarn og ble overrasket av et forferdelig regn og tordenvær.. Resultatet var at mobiltelefon ble ødelagt av fuktighet. Min Samsung 4 år gammel hadde vært på sin siste reis.
Tok kontakt med Codan, som fortalte at de ikke dekket dette.
Sjekket polisen ved hjemkomst som forteller at den dekker telefoner i storm.
Ingen forsikringsselskaper dekker dette fikk jeg høre, selv om det står i polisen.
Farvel til Codan og Kr. 9500 fattigere

Svar fra Codan Forsikring
16.07.2018 10.40
Hei Birger.
Takk for din tilbakemelding. Forstår veldig godt at det er frustrerende at telefonen din ble ødelagt av regnet. Ifølge vilkårene dekkes skade på reisegods som følge av naturskade. Vanlig uvær som regn og torden er ikke nødvendigvis storm, og dekkes dessverre ikke av reiseforsikringen. Anbefaler deg å sjekke om du har en egen mobilforsikring. Det kan kanskje hjelpe deg.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bruker mye tid på gjennomgang og ikke holder hva de lovet. Skylder på tidligere ansatte"

Dårlig på kundebehandling, føler at jeg er årsaken til at de har gitt dårlig tilbakemelding og gir kunden nærmest skyld for rot med faktura, salg av bil, nykjøpt av bil ble ikke forsikring registrert hos Statens Vegvesen og vi fikk utfordringer med ekstra avgift, så tok de en hvit løgn for å bortforklare saken. Er ikke trygge på dem lengre, jobber nå med å bytte selskap, jeg ligger igjen hvert år 33500 kr og har vært kunde med få skader (glassrute på bil).

Hadde de gitt avslag i pris eller bedre dekninger eller lengre kjørelengde på bilene, hadde jeg trolig forsatt hos dem, men er ikke fortrolig med dem.

Svar fra Codan Forsikring
18.06.2018 13.43
Hei Kjetil. Takk for tilbakemeldingen din. Dette vil vi absolutt ta videre, for en slik kundeopplevelse ønsker vi selvfølgelig ikke gi våre kunder. Fint om du kontakter oss på 408 06300 slik at vi kan undersøke saken og hjelpe deg. Så vil vi gjøre vårt beste for å rette opp ditt inntrykk av oss, og få deg til å føle deg trygg hos oss igjen.
Med vennlig hilsen Codan
Cristin S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dyrt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Codan Forsikring, for det første er veldig dyrt også de er ikke hjelpsomme. For den første er veldig dyrt også de er ikke hjelpsome.

Svar fra Codan Forsikring
11.06.2018 11.52
Hei Cristin. Så leit at du har den oppfatningen av oss. Slik ønsker vi overhodet ikke det skal være. Vi vil gjerne å høre mer fra deg om du vil ta det videre direkte med oss. Send oss en e-post til kunde@codanforsikring.no eller ring 408 06300.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lover mye holder lite"

Min erfaring var med en punktering i januar måtte selv kontakte bergningsbil, betale kr.500,- dekk til kr. 2300,- hadde påkjørsel 16.de mai må selv dekke.
Bestilte premium forsikring og endte med vanlig kasko.

Svar fra Codan Forsikring
28.05.2018 16.18
Hei Johnny.
Forstår at du har vært litt uheldig i det siste og det er selvfølgelig fryktelig kjedelig. Trenger du veihjelp ringer du vårt nummer 408 06300 og velger veihjelp i tastevalget.
Egenandelen ved veihjelp er kr 500 med delkasko eller kasko, så dekker vi resten.

Nye dekk etter punktering erstattes ikke av bilforsikringen, men reparasjon på stedet hvis mulig eller frakt til nærmeste utsalg av dekk vil dekkes av veihjelpen.

Det er fint om du kontakter oss vedrørende påkjørselen så kan vi se på saken, da vi ikke har nok detaljer her.

Hilsen Codan
Bjarne P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Relativt positiv"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har i de fleste tilfeller sett opptrådt ryddig og greit.
Grunn for denne undersøkelse hos andre selskap, er prisen.

Svar fra Codan Forsikring
28.05.2018 15.05
Hei Bjarne.
Takk for omtalen. Ta gjerne en gjennomgang av forsikringene dine med oss, så kan vi se på prisen sammen igjen. Ring oss på 408 06300 så hjelper vi deg. Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er godt fornøyd med Codan. Syntes jeg fikk for dyr mc forsikring, derfor jeg henter inn tilbud nå.

Svar fra Codan Forsikring
22.05.2018 10.25
Takk for tilbakemeldingen din, Trond. Veldig hyggelig at du er fornøyd:) Ta gjerne kontakt med oss så kan vi ta en gjennomgang av MC-forsikringen din. Hilsen Codan
Svein-Erik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Codan sagt opp forsikringsavtale på MC."
3 syns denne omtalen er nyttig

Ca 5 mnd etter jeg tegnet hus/bil og motorsykkel forsikring for jeg beskjed at forsikringen er sagt opp pga manglende betaling?? Trodde først at jeg hadde glemt og betale,men det rare er at jeg ikke hadde mottatt noe som hest purring som Codan påstår har sendt meg flere ganger. Ikke var det mulig å betale og få forsikringen aktiv igjen.
Finner så kvittering som viser at 1 termin er betalt sammen med alt annet vi har forsikret hos Codan. Har nå sendt kopi av kvitteringen så for man se hva som skjer. Opphever de ikke deres avgjørelse og ordner opp med forsikringen så flytter jeg alt ut derfra.

Svar fra Codan Forsikring
08.05.2018 15.29
Hei Svein-Erik.
Takk for tilbakemeldingen din. Det er selvfølgelig ingen god opplevelse, så dette vil vi undersøke. Fint at du sendte betalingskvitteringen, da hører du fra oss. Hilsen Codan
Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Min rådgiver fra Forsikringspartner Sør var lett og hyggelig å prate med. Satt opp en personforsikring, og det var en kjempe enkel og behagelig prosess da Codan hadde en god hjelpende hånd hele veien. Ingen ting dårlig å si på dette!

Svar fra Codan Forsikring
07.05.2018 17.21
Så hyggelig å høre, Ingvild! Takk for tilbakemeldingen din. Vi skal sørge for at du blir godt ivaretatt som kunde videre også :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd med Codan, ingenting spesielt å anmerke..
Har kun en forsikringssak for 11 års siden, grei prosess fra Codan.

Svar fra Codan Forsikring
18.04.2018 15.24
Så flott at du er fornøyd med oss, Harald.
Godt å lese at du fikk god hjelp med saken for 11 år siden. Det skal vi fortsette med :)
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bare positive erfaringer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke opplevd noe negativt med Codan.
Har sjekka pris og vilkår med andre selskap å Codan kommer godt ut. Vi er NBCC medlemmer.

Svar fra Codan Forsikring
09.04.2018 17.10
Hei Unni. Veldig hyggelig tilbakemelding. Tusen takk! Godt å lese at du er fornøyd.
Norsk Bobil og Caravan Club-medlemmer har veldig gode forsikringsbetingelser, så det er flott at du benytter deg av dine medlemsfordeler:)
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Enkel kundebehandling"

Enkel kundebehandling. Har ingen erfaring fra å bruke forsikringen, det er først da man får inntrykk av selskapet man har valgt.

Svar fra Codan Forsikring
04.04.2018 09.51
Hei Bror. Takk for din omtale. Om det er noe du savner fra oss ikke nøl med å ta kontakt. Vi er tilgjengelig på tlf 408 06300 mandag til torsdag kl 8-20 og fredag kl 8-17. Ved akutt hjelp i forbindelse med skade er vi tilgjengelig hver dag hele døgnet.
Ha en fin dag! Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig forsikringsselskap, styr unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Alt er generelt dårlig, informasjon mangelfull, selger vulkan forsikring til kunder i Norge. Samt storm forsikring i innlandet... Uten og opplyse om hva en faktisk kjøper...!

Svar fra Codan Forsikring
15.03.2018 16.07
Hei Al. Takk for tilbakemeldingen din. Så leit å høre at du har den oppfattelsen av oss.
Forsikringsbeviset og vilkårene som sendes på e-post og Min Side skal alltid beskrive hva slags forsikring du har kjøpt, så er usikker på hvilken informasjon du ikke har mottatt.
Hvis du ikke har fått tilstrekkelig informasjon er det selvfølgelig ikke bra og vi må se på våre rutiner og forbedre oss.
Ta kontakt med oss dersom du trenger hjelp eller om du har ytterligere tilbakemelding til oss.
Ha en fin dag. Hilsen Codan
Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Fornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Strålende fornøyd med vår faste kontaktperson"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har både privat- og firmaforsikringer gjennom Viken Forsikring avd. Sør i Sandefjord, og er strålende fornøyd med vår faste kontaktperson. Han er alltid tilgjengelig om det skulle være noe, følger opp, er nøyaktig, profesjonell, pålitelig, og holder det han lover. Anbefales!

Svar fra Codan Forsikring
06.03.2018 09.25
Hei! Så godt å lese at du er fornøyd som kunde hos oss:) Takk for at du tok deg tid til å dele din opplevelse.
Hilsen Codan
Lars S. B
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt noen skade oppgjør dei årene jeg har brukt Codan, så det er kun pris som er tatt i betrakning.

Svar fra Codan Forsikring
27.02.2018 14.51
Hei Lars.
Takk for at du tok deg tid til å vurdere oss.
Send oss gjerne en e-post til kunde@codanforsikring.no dersom det er noe du mener vi kan forbedre.
Alle tilbakemeldinger er nyttige:)
Ønsker deg en fin dag videre.
Hilse Codan
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst selskap. Minner om en barnehage"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kommer plutselig med informasjon at forsikringen på bo bilen blir sagt opp fordi codan plutselig ikke kan forsikre biler over 5000 kg. Ufattelig men, men, da bytter vi alt av forsikring. Så får barnehagen fortsette og leke butikk. David S

Svar fra Codan Forsikring
07.02.2018 11.46
Hei David.
Forstår at du opplever dette useriøst, og vi beklager selvfølgelig at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Som et mindre forsikringsselskap har vi aldri forsikret kjøretøy over 7 500 kg, så her kan det ha skjedd en feil.
Viser til dine klagemuligheter på finkn.no eller ta gjerne direkte kontakt med oss på kunde@codanforsikring.no eller 408 06300, så kan vi gi deg svar på det du måtte lure på.
Hilsen Codan
Missingrid
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Masete saksbehandler, nærmest tryglet om avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

La inn anbud hos to selskaper, ble oppringt etter EN UKE av en meget pågående selger. H*n maste og kverulerte på en selger-måte og tok meg ikke på ordet når jeg sa at dette måtte jeg tenke på og sammenlikne ordentlig med mitt nåværende forsikringsselskap. Jeg følte jeg gjentok meg selv om og om igjen. Etter en lang samtale, fikk jeg beskjed om at jeg skulle bli oppringt fredagen etter for å avgi mitt svar. Ble ikke ringt opp. Ble ringt mandagen etter og igjen forsøkt overbevist om at jeg skulle bytte til Codan. Det virket som jeg hadde fått forsikring uansett prisen jeg ville ha bedt om. Og på bakgrunn av skrekkhistorier og useriøsitet, ønsket jeg å avvise selgeren. Fikk som et siste "gledes nyhet" beskjed om at hvis jeg byttet så ville jeg være så "heldig" å få BARE h*n som rådgiver. Det var definitivt dråpen som fikk meg til å ALDRI bli kunde hos Codan. En meget ubehagelig opplevelse i møte med et forsikringsselskap. Og hvis dette er det de viser kundene ved et førsteinntrykk kan jeg bare prøve å forestille meg hvor mye ubehag resten av kundeforholdet ville kunne ha gitt meg. Nei takk!

Svar fra Codan Forsikring
23.01.2018 11.25
Hei Missingrid. Skjønner at du ikke har hatt den beste opplevelsen med oss. Det er selvfølgelig veldig leit og beklagelig. Det kan tenkes at kunderådgiveren har vært litt vel ivrig her. Vi ønsker alle tilbakemeldinger velkommen slik at vi kan lære og kan forbedre oss. Du kan gjerne sende historien din på mail til kunde@codanforsikring.no, så får vi også tatt det opp med den enkelte.
Ha en fin dag:)
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra valg av selskap"

Jeg har hatt Codan som leverandør noen år nå. Konkurranse dyktige på pris, men først og fremst god rådgivning. Har kjøpt forsikringene både privat og bedrift av Østlandet forsikring. Har blitt fulgt opp tett hele tiden.
Har også hatt skader, og har fått greie og riktige oppgjør i hht polise.

Svar fra Codan Forsikring
22.01.2018 09.39
Hei Lars. Strålende å høre at du er fornøyd med oss og din forsikringsrådgiver. Takk for at du deler din opplevelse:)
Ha en riktig fin dag!
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Useriøse, frekke, svindlere"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ville holdt meg så langt vekke fra codan forsikring som mulig. Dei svindler folk. Lover det ene og det andre med oppgjør, men betaler ikkje ut noe. Sier du meningen din til di så blir du utestengt fra å kontakte di.

Ville ikkje anbefalt codan forsikring til min verate fiende.

Svar fra Codan Forsikring
08.01.2018 10.07
Hei Pål.
Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Du skal selvfølgelig få ta kontakt med oss dersom du har noen spørsmål, det er ikke noe problem:)
Alle er hjertelig velkommen til å kontakte oss, men ved sjikane eller stygt språkbruk på våre kanaler på sosiale medier kan vi utestenge brukere.
Ring oss gjerne på 408 06300 så kan vi ta en prat.
Hvis du ønsker å klage på skadebehandlingen kan du ta kontakt med Finansklagenemda www.finkn.no.
Ønsker deg en god dag.
Hilsen Codan
Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et bra forsikringsselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra kundebehandling, og bra håndtering av skader. Har hatt forsikring hos dem i fem år og er godt fornøyd.

Svar fra Codan Forsikring
08.01.2018 08.33
Hei Per.
Strålende å høre at du er fornøyd med oss. Slik skal det være :)
Ønsker deg et godt nyttår!
Hilsen Codan
Daniel M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Drar ut tiden og spør om flere opplysninger i håp om at du skal gi opp"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt tre forsikringssaker i hele mitt liv, og dette er den tredje. Ingen av de har bydd på store mengder administrering, og dette er første gangen jeg har opprettet et forsikringskrav på minst ti år, men selv om jeg hele tiden har gitt riktig opplysninger, meldt fra tyveri til Politi, kontaktet åstedet selv for å se om de har funnet noe, og gitt de alt av opplysninger som de har spurt etter, så utsetter de å ettergi kravet og utsetter erstatningen ved å spørre etter mer tid til å administrere eller flere opplysninger.

Jeg har brukt veldig mye tid på å administrere, hente inn vitner som kan bekrefte mine bevegelser og prøvd alt for finne ut om noen har sett noe. Jeg ble også opplyst feil opplysninger i henhold til forsikringens vilkår for å få meg til å avsi fra meg mitt rettmessige krav. Tonen til de ansatte over telefon er nedsettende og truende. Jeg syns beskjedene de gir er tvetydige og informasjonen er lite synkronisert mellom de ansatte, i det minste utad mot meg som kunde.

Kjenner meg godt igjen i mange av de negative omtalene som er registrert på denne siden, og vil i fremtiden bruke mer tid på å velge alternativer som fungerer smidigere og er mer kundevennlig enn Codan.

Svar fra Codan Forsikring
02.01.2018 13.56
Hei Daniel.
Takk for tilbakemeldingen din.
Vi kan ikke gå konkret inn på saken din her, men forstår at du ikke har den beste opplevelsen av oss. Dessverre kan enkelte skadesaker ta noe tid, mens andre kan gå raskere. Noen ganger trenger vi mer informasjon for å kartlegge hendelsesforløpet. Men du skal selvfølgelig ikke oppleve nedsettende tone fra skadebehandler. Det er selvfølgelig beklagelig, og vi tar det videre.
Hvis du fortsatt trenger hjelp i forbindelse med saken din, kontakt oss gjerne på tlf 408 06300.
Ønsker deg et godt nyttår.
Hilsen Codan
Inger-Lise S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bytte til kasko"
3 syns denne omtalen er nyttig

Som god kunde i mange år er jeg skuffet over merkelig behandling av ei som heter ####. Skulle bytte fra del kasko til full kasko. Men da må jeg ha bilen på verksted og få tilstandsrapport. Samt sende bilder av bilen. Jeg har ikke mulig til å ta fri fra jobb og dra på et verksted. Samt man må betale for dette også. Føler meg mistenkelig gjort. Da bytter jeg til et annet selskap, da det er mye lettere.

Svar fra Codan Forsikring
14.12.2017 09.29
Hei Inger-Lise.
Takk for tilbakemeldingen din. Det er leit at du følte det slik.
Vi ønsker selvfølgelig ikke å gjøre det vanskelig for deg, men kundebehandleren fulgte våre retningslinjer.
Ta gjerne kontakt med oss hvis du har noen spørsmål i forbindelse med dette.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Verdiløs tåkeforsikring"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en skade på en gangbane over myra til hytta. Blankt avslag, fordi jeg selv ikke eide grunnen over myra. Jeg har tillatelse fra grunneier, men dette var tydligvis ikke nok for Codan.
Hva skal man med forsikring når man allikevel må betale selv for skaden.

Kan jeg få kontigenten igjen for en verdiløs tåkeforsikring som jeg er lurt til å betale på?

Selskapet ønsker tilbake melding for å gjøre Codan bedre...

Skrev et brev og fortalte Codan om kundebehandling, kanskje de ville beholde oss som kunder.... De gadd aldri å svare engang.

Er i full sving for å finne et seriøst selskap for enebolig, to hytter, to garasjer og en bil.

Svar fra Codan Forsikring
07.12.2017 15.53
Hei Per.
Leit at du har fått en skade på gangbanen din og det er forståelig at du er frustrert over avslaget. Vilkåret er dessverre allikevel likt for alle forsikringsselskap.

Hvis det er en naturskade anbefaler vi deg å sjekke om naturskadefondet dekker skaden.

Vi kan foreløpig ikke se at vi har mottatt klagebrevet om denne saken, men vi svarer selvfølgelig når vi mottar denne.
For raskere svartid kan du gjerne sende oss en mail til bk@codanforsikring.no.

Hilsen Codan
Søk Bytt.no