Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Codan Forsikring
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
11
av 31 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
150
90
54
41
128
Sorter omtaler etter
Viser av 463 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok"

Som alle andre, veldig behjelpelig og høflig når du melder deg inn. Men veldig skarpe når uhellet er ute.

Jan C. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"topp service"

Topp service via Lyberg & Partners og CODAN direkte. Lave premier.

Muhamed K. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra forsikring selskap."

Jeg fant dem som de beste forsikringstjenestene med svært rimelige priser sammenlignet med de andre selskapene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra kundeservice"

Hyggelig personer som jobber der. Er det som redder dette. Er alt for dyrt å være kunde der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice og pris"

Meget bra kundeservice. Raskt behandling av ting, enkelt og greit. Dessverre liker jeg ikke stadig økende pris på forsikring sellom jeg har maks bonus på bilforsikring.

Andreas S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Om codan"

Flinke og imøtekommende. Fremstår profesjonelle og er enkel å få tak i.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Innboforsikring - dårlig behandling/vage regler"

Dropp innboforsikring hos codan - dårlig kundebehandling etter boligbrann - vage regler på erstatning-de trekker fra veldig mye på alder//slitasje - du sitter igjen med 8 til 10 % av verdiene som du hadde før brann i bolig .

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke svar på telefon."

Ringt til Kundeservice i 25 minutter nå. Får fortsatt beskjed at jeg er nummer 20 i køen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"litt dyrt"

veldig fornøyd men de er litt for dyre for meg,etter en ulykke har jeg litt tynnere lommebok dessverre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra kundeservice"

Har bra kundeservice og bra priser på forsikringene. Har hatt ett uhell og fikk, raskt og uten problemer, dekket mine utgifter.

Tomasz G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Egentlig bra forsiktig."
1 syns denne omtalen er nyttig

Lit dyr.kan blir bilegere peiser. Kan gi bedre bonuser.

Praveena
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig skuffa over selskapet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Uenigheter mellom meg og saksbehandler angående forsikring på huset. Jeg bor i enebolig sammen med mannen min og to skole barn, vi har tre soverom totalt. Min og mannen min sin er nede, og soverommene oppe tilhører barna. To måneder tilbake, startet det en brann i et av rommene i andre etasje, men begge rommene ble hardt rammet av brannskader. Branner førte til mye røyk, som har spredt seg videre i hele huset. Vi har bodd på annet sted i mellomtiden til huset vårt er klart til å flytte tilbake igjen. Saksbehandleren har bedt oss nylig om å flytte tilbake, men huset er fortsatt ikke ferdig fikset. Han mener vi som en familie på fire, skal klare å presse oss inn i et soverom på 10 kvadratmeter, hvor det i tillegg er dårlig luft pga røykskader. Han har sagt at vi eventuelt kan ta i bruk stuen som et sted for å sove, men arbeiderne som fikser andre etasje, må gå forbi stuen, noe som kommer til å by på mye støy og lite privatliv. Siden saksbehandler ba oss om å flytte tilbake i huset, tok vi rådet og prøvde det ut. Det endte opp at vi måtte dra fra eneboligen vår midt på natta på grunn av dårlig luft og lite plass. Hver gang jeg sender en klage skriftlig, får jeg aldri responsen tilbake skriftlig, men muntlig . Han ringer meg opp og diskuterer problemene. Hver gang jeg sender inn en klage skylder saksbehandler på takstmann og takstmann på saksbehandler. Jeg føler at saksbehandleren sammen med takstmann prøver å gjøre et forsøk på å lure meg. Jeg har følt på dårlig kommunikasjon og uhyggelig stemning under hele samtalen, og følt meg lite komfortabel. Jeg kunne ønske at situasjon hadde blitt behandlet på en mye bedre måte, hvor kommunikasjonen kunne vært holdt på et mye høyere nivå. Atmosfæren kunne også ha vært forbedret. Jeg ba saksbehandler om å sende en skriftlig versjon av samtalen vår angående boligen, hvor du blant annet nevnte at vi kunne sove i stuen og var uvitende om antall soverom vi hadde i første etasje. Sove i stuen er ikke aktuelt, med tanke på at arbeiderne som jobber oppe må gå forbi for å kunne gå opp til andre etasje. Jeg sliter allerede med søvn pga tungpust, og har vært i sykemelding frem til nå på grunn av det, og dersom noen skal går opp og ned, og lager støy, blir det ikke noe bedre. Saksbehandler sammenlignet også situasjonen min med en som bor i leilighet, og ba meg tenke hvordan de klarte å leve på et ettroms leilighet. I motsetning til dem har jeg en familie på fire, i tillegg til at jeg betaler forsikring for en enebolig og ikke en leilighet, som er relativt billigere. Det har vært lite kommunikasjon mellom dere og takstmann, hvor dere anklager hverandre dersom noe går galt og jeg trenger derfor samtalene og forhandlingene våre skriftlig, slik at jeg kan ta saken videre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hyggelig kontakt person og hjelpsom"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billigere ,hyggelig kontakt person,og flink til å fortelle meg hva som er best

Paul J. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok forsikring og pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

grei forsikring men mistet kunderådgiveren jeg hadde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra i starten. Vanskelig å få kontakt med etterhvert. Utrolig dårlig oppfølging når du får skade. Alt ok så lenge pengene kun skal gå en vei... til Codan!

Svar fra Codan Forsikring
08.06.2021 14:47
Hei Magnus, trist å høre at du ikke fikk den hjelpen du forventet av skadeavdelingen. Vi gjør alt iv kan for å sikre riktig og god behandling av saken i henhold til vilkår og praksis. Sends oss gjerne en formell klage til [email protected] Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Innlogging til mine sider med bank id, virker ikke! De fortsetter å sende faktura for forsikring som er meldt opphørt, dette i flere måneder. Svert lite tillitsskapende

Svar fra Codan Forsikring
08.06.2021 14:47
Hei Ralph. Beklager at du har hatt problemer med å logge inn på mine sider med bank-id, vi er på saken med å fikse dette. Et lite tips er å slette netthistorikken din. Ta gjerne kontakt på [email protected], slik at vi kan se på saken med opphør av forsikring. Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Total Ansvarsfraskrivelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Parafinlekkasje i nabolaget som spredde seg i hele gaten, veldokumentert fra kommune og brannvesen samt de sa selv de hadde flere i samme gaten. Underetg ubeboelig i 14 dager pga dette og datter måtte flytte ut til din mor i perioden. Fikk et enkelt og velfungerende tiltak med en undertrykksvifte i en drøy uke. Fikk dekning for klesvask av lagret tøy på kr 2950 (!) (Utrolig høy takst for rundt 7-8 maskiner, noe som jeg aldri ba om og en faktura på over 7000,- !! Pga differanse på egenandel boligforsikring. Om så er rett vil jeg nå gjerne se utregning før jeg betaler, noe som var vanskelig. Jeg ble heller aldri på noe tidspunkt orientert om dette under saken. Hverken av codan, takstmann eller recover. Ringte og ba om redegjørelse for dette regnestykket og ble møtt av en særdeles nedlatende kundebehandler. Jeg betaler over 17000 året forsikring og enkel matematikk tilsier at de til syvende og sist gjorde et dårlig valg da jeg byttet selskap pga arrogansen. Føles urettferdig å måtte betale for en skade forvoldt av en annen da det er nettopp det jeg har tegnet forsikring for å unngå. Hadde jeg nå enda vært så smart at jeg lot parajumperen bli i det rommet istedet for å redde den, ville jeg iallefall komme i null, dog uten jakke.. :p

Svar fra Codan Forsikring
08.06.2021 14:47
Hei Bjørn, Takk for at du tok deg tid til å skrive denne meldingen. Vi gjør så godt vi kan med behandling av skadesaker i henhold til vilkår og praksis. Hvis ønskelig, send oss gjerne en formell klage til [email protected] slik at vi kan ta dette videre med riktig avdeling. Hilsen Codan
Martin J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplevde kompetente personer som virkelig brydde seg om med og mitt behov. Anbefaler codan til alle som er på jakt etter en solid forsikring

Svar fra Codan Forsikring
08.06.2021 14:47
God dag Martin! Tusen takk for en kjempe fin tilbakemelding, det setter vi utrolig stor pris på :) Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Altfor dyre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjørt skadefritt flere år men uansett blir premien bare dyrere.Mener det ikke er riktig og betale får andres skader.Så lenge andre betaler får uvettig kjøring så lærer dem aldri.Nei nok er nok.

Svar fra Codan Forsikring
08.06.2021 14:47
Hei Peter, Dessverre er det slik at forsikring er et spleiselag på tvers av alle som har forsikring, men det skal selvfølgelig ikke være slik at prisen går opp mye hvert år ved skadefri kjøring. Send oss gjerne en mail til [email protected], slik at vi får sett over premien. Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hjelpsom og Billig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjapt oppgjør og hjelpsom kundebehandler. Tar tlf morgen som kveld.

Svein E. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Erfaring med Codan"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lette å ha med å gjøre. Fin og lett tilgjengelig nettside. Har ikke hatt skader, så har enda ikke prøvd det.

Svar fra Codan Forsikring
08.06.2021 14:47
Hei Svein, Takk for en fin tilbakemelding. Hvis du er så uheldig å må bruke forsikringen i fremtiden, vil vi selvfølgelig stå klar til å hjelpe deg! Hilsen Codan
Dag H. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svindel?Forglemmelse eller dårlig rutine?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet casko+,motor ,gear og elektro i 2015.Det viste seg at elektro ikke var en del av avtalen lenger. Elektro ble fjernet fra avt.for ca 3år siden. Elektro var hovedgrunnen for at jeg tegnet fors.Har ikke blitt gjort oppmerksom på dette,før jeg skulle melde en skade.Casko + koster som tillegg over kr2000 p.a.

Svar fra Codan Forsikring
09.06.2021 08:23
Hei Dag, takk for din melding. Beklagelig at du har hatt den opplevelsen, det skulle vært sendt ut beskjed om dette og komme godt frem i vilkårene som blir sendt ut ved fornyelse. Hilsen Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ingen info vedr oppsigelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

En manglende premiebetaling og oppsigelse!! Fikk sms på manglende betaling i midten av mars, 13.4 var den avsluttet. I Finans Norge sine retningslinjer av forsikring står det: at retningslinjene er å sørge for at flytting og oppsigelse av forsikringsvtaler skjer på en ryddig og kundevennlig måte, samt unngå at kunden kan bli stående uten forsikringsdekning. Noe som skjedde!!! Det skal også forelegge særlige/forhold før en forsikringssvtale kan sies opp av selskapet. Oppsigelsen fra selskapet skal skje skriftelig og den skal være begrunnet. Dette ble ikke gjort. Har prøvd å snakke med. dem men kommer ikke videre. Dårlig kundeservice!!!

Svar fra Codan Forsikring
09.06.2021 08:23
236 Hei Elisabeth! Takk for en tilbakemelding på dette. Det sendes ut en faktura og når denne ikke blir betalt, blir det sendt ut purring per post, sms og epost - der vi også informerer om at hvis ikke fakturaen betales, vil forsikringen opphøre. Ta gjerne kontakt på [email protected], slik at vi kan se på dette. Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har blitt dyre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blitt for dyre. Gi et bedre tilbud til kunder over flere år. Ikke være trofast til et selskap, som ikke tar vare på kundene sine.

Svar fra Codan Forsikring
09.06.2021 08:23
Hei Knut, Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan gå igjennom avtalen du har hos oss idag. Du kan sende epost til [email protected] eller ringe direkte på 408 06 300 Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Pris har endret seg dramatisk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Pris har endret seg dramatisk mye uten noe forklaring. Har kjørt feilfritt så lenge vi har hat Codan

Svar fra Codan Forsikring
09.06.2021 08:23
Hei Arnt! Takk for din melding. Vi ser gjerne over prisen på din forsikringsavtale. Send oss en mail på [email protected] eller ring direkte på 408 06 300. Hilsen Codan
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR