Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
14
av 25 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
103
67
45
27
86
Sorter omtaler etter
Viser av 328 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lover mye og holder lite eller ingenting om uhellet er ute"

Svært slett skadebehandling, arogante og de baserte seg på helt feile opplysninger. Ikke tok de til følge egen takstmanns konklusjon om skadeårsaken, og henviste til at det er forsikringstakeren som har bevisbyrden for at skaden er dekningsberettiget. Med andre ord at du som forsikringstager har bevisbyrden for at du har krav på dekning dersom Codan sier nei. Har hørt det samme fra andre som har hatt forsikring hos Codan.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Advarsel!! Hold dere unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var veldig åpen med informasjonen de fikk. Lot dem se over avtalen jeg har på jobb for å komplementere slik at jeg skulle være fulldekket. Rådgiveren, som skal få forbli navnløs, mente at jeg trengte to forsikringer. Dette viste seg imidlertid å være helt unødvendig da jeg allerede var dekket via jobbavtalen de hadde fått se på. Enten er dette inkompetanse eller forsøk på villedende svindel. Masse bortkastet tid. Hva kan de gjøre bedre? Være ærlige og forholde seg til god forretningsskikk.

Svar fra Codan Forsikring
26.11.2019 10.56
Hei Christian. Dette er ikke greit. Det er ikke slik vi ønsker at våre forsikringtakere skal oppleve oss som forsikringsselskap. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan ta en gjennomgang av våre rutiner internt.
Ønsker deg en fin dag videre.
Hilsen oss i Codan.
Mary A. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen kontroll"

Vært i kontakt med de flere ganger fordi fakturaene har vært for høy og opplysninger i forsikringene er ukorrekte, uten at de har klart å rette opp i det. Har hele tiden betalt mer enn jeg har blitt lovet at jeg skal betale

Svar fra Codan Forsikring
25.11.2019 14.48
Hei Mary! Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke har fått den hjelpen du trenger. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no så skal vi se nærmere på saken din.
Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tilbudet for totalforsikring er god"

Godt tilbud på Tesla bilforsikring da du blant annet får Tesla som lånebil dersom skaden skulle oppstå.

Svar fra Codan Forsikring
17.11.2019 21.04
Hei Frode. Takk for din fine tilbakemelding :)
Ønsker deg en strålende dag videre og god helg når den tid kommer.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"OK selskap, anbefalt av min finansrådgiver"
1 syns denne omtalen er nyttig

Greit oppgjør etter bilskade. Kan gjerne vise mere interesse mht å reklamere for egenskaper de har som ingen andre har, og som derfor kan være av nytte for meg.

Svar fra Codan Forsikring
17.11.2019 21.04
Hei Bjørn.
Takk for din tilbakemelding. Skal ta dette videre med vår avdeling for markedsføring.
Ønsker deg en strålende fredag og god helg når den tid kommer.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke ivaretatt"

Føler oss lurt og ikke ivaretatt når trengt hjelp. Det er kun når de har vela solgt forsikring de har vært behjelpelig. Meget dårlig behandling av saksbehandler.

Svar fra Codan Forsikring
15.11.2019 14.51
Hei Anna. Veldig trist å høre at dere ikke føler dere ivaretatt hos oss. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no med informasjon om hva dette gjelder slik at vi kan se nærmere på saken.
Hører fra deg.
Ønsker deg en fin dag videre.
Hilsen Codan.
Bjørn H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Når skade oppstår er Codan meget vanskelig å få i tale, lang behandlingstid."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde skade på kjøkkengulv, sprukne fliser. Følgeskader. Codan ville ikke dekke dette til tross for at de innrømmet forholdet. Måtte ta saken hele veien til Finansklagenemnda. Der ble saken avgjort i min favør etter ca. 9 måneder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fantastisk folk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er kanon fornøyd med folkene og kjempe hyggelige.. Andre skal være mye billigere for at skal bytte..

Svar fra Codan Forsikring
28.10.2019 13.23
Hei Pål. Takk for en kjempehyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en strålende dag videre!
Hilsen oss i Codan :)
Formidleren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"For å være forsikret og gjennomgått et rent..."

For å være forsikret og gjennomgått et rent hel%#te med disse folkene, så har jeg fått en krav på opp i mot 30 000 kr. Har aldri fått noen opplysninger om at jeg må betale dem en krone. Fordi jeg var forsikret via et MasterCard. Holde dere unna disse menneskene, de vrir og vender på alt du sier og gjør. Virker veldig hyggelig! Men er vel det man kan definere som djevelen selv i foreklær. Alt er negativt med dette selskapet. Vil dere unngå problemer, unngå CODAN Forsikring.

Nodira O
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig forsikring"

Det bare lureri de drive på med, verste forsikring jeg vet, får masse årsak og bla bla men aldri hjelp.

Svar fra Codan Forsikring
21.10.2019 13.19
Hei, takk for din tilbakemelding. Dette er absolutt ikke slik vi ønsker at våre forsikringstakere skal oppfatte oss som forsikringsselskap. Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se nærmere på denne saken.
Ønsker deg en fin dag videre.
Hilsen Codan
Jan E. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Treg skadebehandling, vanskelig å få tak i"

Vi var uheldige å få skader på avløp like før påske 2018. De var ikke interessert i å hjelpe med å finne en løsning. Når jeg spør om jeg kan gjøre noe med dette for å begrense skadene, så får jeg beskjed om at jeg vil holdes ansvarlig hvis det oppstår flere problemer. Fikk heller ingen erstatning eller hjelp til å utbedre skadene. Eneste de kunne hjelpe med, var å rengjøre en betong kjeller etter at jeg hadde støpt nytt gulv.. enda kaller de det Hus pluss.. jeg måtte hugge opp kjeller gulv å grave opp helt frem til hovedledning, uten hjelp.. Hva skal man med husforsikring??

Svar fra Codan Forsikring
17.10.2019 09.06
Hei Jan, takk for din tilbakemelding. Veldig leit å høre at du har hatt en slik opplevelse vedrørende en skadesak. Jeg skal ta denne videre til skadeavdelingen slik at vi kan se på våre rutiner rundt dette.
Ønsker deg en fin dag.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Feilfakturering og ingen hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Codan feilfakturerte meg hele tiden. Eneste svar av agenten var at de hadde feil i fakturasystem. Men det kom ikke kreditfaktura eller annet svar, bestridde fakturaer men fikk da bare nye, som også bestriddes men så nye igjen. Håpløs.

Svar fra Codan Forsikring
16.10.2019 09.43
Hei Jens, Takk for din tilbakemelding.
Slik skal det ikke være! Send oss gjerne en mail til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan se nærmere på saken.
Ønsker deg en fin dag.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sjokkert"
1 syns denne omtalen er nyttig

Totalt var tapet på over 140 tusen kroner. Dere har trukket fra enorme mengder av summen og jeg sitter igjen med 46.000 som skal dekke alt som koster 140.000 pluss nytt??? Forklar meg hvordan dette skal gå an. Og egenandelen klarte dere å øke fra 4000 til 15000 pga naturkatastrofe.... Her lukter det å bytte forsikringsselskap når dette er slik man blir behandlet etter å ha mistet så å si ALT man hadde på rommene til sine tre barn inkludert en god del av sine egne klær og sko.

Svar fra Codan Forsikring
16.10.2019 09.43
Hei Helbi,
Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med skadeoppgjør. Slik skal det absolutt ikke være! Jeg tar saken videre til vår skadeavdeling. Ønsker deg en fin dag videre!
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Mistenker kundene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hatt nylig rotter / Mus i huset og det ble skade på klær, jakker og sko i den forbindelse. Sendte skadesak til Codan og forklarte at jeg hatt hatt denne hendelse men pga barn i huset og fare for smitte og sykdom av mus avføring og dårlig lukt hygiene så kastet jeg skadet gjenstander. Skrev også til de om dette ikke dekkes pga gjenstandene er kastet og ikke dokumentert så aksepterer jeg dette. Men den ubehagelige opplevelsen å bli mistenkeliggjort for svindel de sender utreder på vår skade sak til 16 000kr. Jeg har klær til verdi på over 200 000kr i garderoben, skulle jeg drevet noe svindel så hadde jeg ikke det vært skade på 16 000. Glad jeg fant ut raskt hvordan dere behandler kunder på innbo skadesaker. Aldri mer Codan!!!

Svar fra Codan Forsikring
02.10.2019 09.25
Hei Butt, Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du er skuffet over oppgjøret i din skadesak. Ta gjerne kontakt med oss igjen så kan vi se nærmere på saken. Du kan nå oss på telefon 408 06 300 alle virkedager 08:00- 17:00 eller på mail kunde@codanforsikring.no.
Hilsen oss i Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Paulwilly P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svært profesjonelle og hjelpsomme"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt skade på bil og måtte benytte hundeforsikring, begge gangene ble saksbehandlingen foretatt på minutter. Enkleste samhandling med forsikringsselskap du kan forestille deg.

Svar fra Codan Forsikring
24.09.2019 22.15
Hei Paulwilly P! Tusen takk for kjempehyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en strålende dag videre :)
Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrere og dyrere"

Siden Codan nå nesten er dyrest spurte jeg om de kunne tilpasse prisen. Etter 13 år som kunde burde dette jo være mulig? Nei var svaret. Har også hatt to sprengskader på huset, hvor samme takstman kom. Han hevdet hardnakket at det ikke var sprengskade ... målingene gjort ved begge sprengningene var gjort på feil sted, noe han heller ikke godkjente. Har nå lyst å få en forsikring som er på min side.

Svar fra Codan Forsikring
19.09.2019 13.28
Hei Sverre. Takk for din tilbakemelding. Slik skal det absolutt ikke være. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan se nærmere på saken. Du kan nå oss på telefon 408 06 300 alle virkedager 08:00- 17:00 eller på mail kunde@codanforsikring.no.
Hilsen oss i Codan
Joanna R
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hjelpsom"

Har akkurat flyttet over til Codan fra Frende. Fikk fantastiske tilbud og sparte masse penger i året. Ikke nok med det men fra flytte dag har frende bare laget he#%ete og kunderådgivere min har hjelpt så mye som han kan og selv kontaktet de for å spør hva f#%n de driver med. Så lang veldig fornøyd!

Svar fra Codan Forsikring
19.09.2019 13.17
Hei Joanna. Tusen takk for veldig fin omtale. Godt å høre at du er fornøyd med pris og vår rådgiver.
Hilsen oss i Codan 😊
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Hever prisen med over 10% andre året på rad"

Dyr forsikring ved at selskapet har økt forsikringer med over 10% minst to år etter hverandre (til tross for at de forsikrede objektene synker i verdi, 3 båter, MC og bil) og begrunner det hver gang med at det har vært ekstra store utbetalinger dette året.

Svar fra Codan Forsikring
12.09.2019 09.44
Hei Jaffe. Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du er skuffet over forklaringen på hvorfor du har fått på prisøkningen. Ta gjerne kontakt med oss igjen så kan vi se nærmere på saken. Du kan nå oss på telefon 408 06 300 alle virkedager 08:00- 17:00 eller på mail kunde@codanforsikring.no.
Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Codan er OK, men dyrt."

Valgte Codan fordi eg er medlem i Norsk Familieøkonomi, men dårlig kommunikasjon/kundeservice, og alt for dyrt!

Svar fra Codan Forsikring
12.09.2019 09.40
Hei Anton. Det er kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen med vår kundeservice. Slik skal det absolutt ikke være. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no - så skal vi få sjekket opp saken og tatt dette videre.
Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandlig"

Dårligste kundebehandling noen sinn eg har hatt, byttet til dem siden fekk litt billigere forsikring og måtte forskuddsbetale første året siden eg har ein betalings anmerkning fra noe gammelt. Så skulle skulle det gå fint etter det med månedlig trekk, så ringte eg dem nylig skulle ha forsikring på den nye bilen. Neidå, det hadde dem aldri sagt osv måtte betale alt forskudd om eg skulle ha forsikring.

Svar fra Codan Forsikring
12.09.2019 09.40
Hei Woddy. Leit å høre at du har hatt den opplevelsen med oss. Dessverre så er det slik at med betalingsanmerkning må man forskuddsbetale forsikring før den kan aktiveres. At du har fått beskjed om noe annet er veldig beklagelig og jeg tar dette videre.
Hilsen oss i Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Plutselig voldsom prisøkning etter skade"

Alt ok med pris og opplevelse inntil jeg fikk skade på bilen. Premie økte vanvittig mye og forklaringen jeg fikk holdt ikke vann og var ikke troverdig i det hele tatt. Skuffende!

Svar fra Codan Forsikring
27.08.2019 09.14
Hei Erik. Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du er skuffet over forklaringen på hvorfor du har fått på prisøkningen, slik skal det ikke være. Vi i Codan streber alltid etter gode kundeopplevelser og ønsker å strekke oss langt for å gjøre våre forsikringstakere fornøyde. Ta gjerne kontakt med oss igjen så kan vi se nærmere på saken. Du kan nå oss på telefon 408 06 300 alle virkedager 08:00- 17:00 eller på mail kunde@codanforsikring.no.
Hilsen Marthe
John H. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice? Finnes ikke!"

Jeg har prøvd å få kontakt i over en måned, men jeg får ikke svar. Overhode ingen respons. Ikke engang kvittering på at de har mottatt mailen får jeg. De er akkurat som alle de andre billigselskapene, bare ute etter pengene dine uten å gi noe igjen for dem.

Svar fra Codan Forsikring
18.08.2019 21.09
Hei John,
Slik skal det absolutt ikke være, da vår svartid på epost er 2-3 virkedager. Man skal alltid motta en sendebekreftelse. Vår epostadresse er kunde@codanforsikring.no, ta gjerne kontakt per telefon hvis problemet vedvarer. Telefon: 408 06300. Vi er også tilgjengelig på chat fra 08.00 - 16.00 hver virkedag.
Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Reiseforsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utmerket service fra reiseforsikring avdelingen deres. Meget godt fornøyd med å få dekket mistet bagasje fra Codan da Emirates ikke ville dekke alt. Stor takk til Codan og spesielt til kundebehandleren.

Svar fra Codan Forsikring
18.08.2019 21.09
Tusen takk for en kjempefin tilbakemelding, Waqas. Dette setter vi stor pris på.
Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Codan Forsikring"

har fått en liten vannskade på kjøkken grunnet ny breder lekket vann(+- 5-10 liter) slik at gulvet må rives opp og byttes, samt kjøre avfukting etc. ikke den største jobben...breder oso produksjonsfeil... men jeg har ikke kjøkken da den er vannskadet,hvitevarer står i min 16 kw2 stue(hele leiligheten er 47 kw2)ikke vaskemaskin/ikke varmtvannsbreder eller varmt vann...ikke noe rene klær eller varm mat fra komfyr...får ikke gjort rent da ikke det er mulig..har 1 hund med imun lidelser som er allergisk mot blant annet husmidd,etc som det florere av her nå... har vært hos veterinær og må bruke antibiotika grunnet infeksjon nå + urinprøve med dyrkning ca 1500 kr jeg må betale selv. oso som varmtvansbreder produsent er veldig hyggelige, men hjelper ikke med ny breder når gulv og alt må opp og tørkes 1-2 uker+++ 6,5 kw2 kjøkken meldt inn skade codan ca 19.06.2019 og fortsatt ikke noe som skjer uten 1 mail at skade er mottatt og takstmann var raskt innom 26.06.2019 og han sa at det sendes over samme dag han var der.. har sendt de ca 15 mail om denne saken men ikke noe skjer. i morgen må jeg leie meg inn i 1 hus på mnd basis for 10 000 kr pr mnd som jeg må selv forskuddsbetal.. samt har jeg sendt mail om time til advokat da det ikke skjer noe som er egenandel på 4000 kr som jeg må betale... er det slik det skal være å ha CODAN + FORSIKRING er dette akseptabel behandlingstid for 1 liten vannskade som jeg ikke er skyld i selv..

Svar fra Codan Forsikring
16.08.2019 15.12
Hei Ronny,
Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen vedrørende din skadesak. Noen saker har lengre behandlingstid enn andre, da alle skadesaker er ulike. Vårt ønske er jo selvfølgelig at skadeoppgjøret skal skje så raskt og effektivt som mulig. Hvis du ønsker, kan du sende oss en epost til kunde@codanforsikring.no, så skal vi fått sett nærmere på saken.
Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Jeg Signert kontrakt med codan i 2018. Og i år starte vi byggarbeider med kjelleren, under bygg prosessen dukket opp vannlekasje i drenneringsrør systemet som forårsaket fuktighet samt skade i kjeller grunnlaget. Jeg forventet at jeg har fullforsikring hos codan, derfor når jeg kontaktet dem sa codan du betaler 10 000 kr i egendel for reparere skaden. Jeg kjenner ikke hvordan regnet de tallet. Når de ikke har noe fagelig raport på skaden?! Viktig å nevne den dårlig informert kundemottak som codan har, hvor de setter deg over fra person til person. I tillegg codan har dårlig oversikt over månedlig fakturering. Codan har kanselert min bilforsikrig uten noe forhåndsvarsel! Det er skuffende at jeg har ikke sett noe positivt utgitt av Codan forsikring.

Svar fra Codan Forsikring
05.07.2019 11.40
Hei Hassan,
Litt vanskelig for meg å finne din kundeprofil ut i fra kun ditt fornavn. Når man tegner inn avtalen så velger kunde selv hva man ønsker som egenandel på bygningsskade. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no eller ring inn på 408 06300, så kan vi gå gjennom egenandeler og fakturabildet ditt.
Hilsen oss i Codan.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR