Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 30 innen
forsikringsselskap
52%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
123
81
54
37
113
Sorter omtaler etter
Viser av 408 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Synes de har blitt for dyre"

De har en god avtale med enkelte bransjer. Usikker på om de er konkurranse dyktige på privatavtaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Provoserende"

Startet bra og var såpass imponert etter at jeg snakker med innleid takstmann, fikk servert hva jeg hadde krav på og fikk en god følelse på at ting kom til å ordne seg greit. Jeg fortalte dette til mine nære og de var klare for å bytte over til samme selskap, men det tok ikke lange tiden før ting snudde. Saksbehandler var ikke noe å skryte av, det tok en tlf samtale fra han for å finne ut. Tok derfor raskt runden til til mine nære for å be de holde ann byttet av selskap. Man kan ikke regne med at man sitter igjen med det man hadde før skade, prøver å komme unna betalinger så godt de kan, finner unnskyldninger for å sleppe å dekke tapte ting, sier at ting er ødelagt av tilfeldigheter og ikke på grunn av brann/røyk som det var i mitt tilfelle. svarer sent på spørsmål og svar er heller ufine og kranglete. Aldri mer Codan for meg eller noen jeg kjenner.

Svar fra Codan Forsikring
05.01.2021 14:26
Hei Kap, trist å høre at du ikke fikk den hjelpen du forventet av din skadebehandler. Vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Det skal heller ikke være slik at du opplever at skadebehandler er ufine og kranglete. Hvis du ønsker å sende en formell klage, kan du gjøre dette til kunde@codanforsikring.no. Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelle"

Vi byttet fra gjensidige til codan, samtidig sa vi opp reiseforsikringen. Codan sendte aldri dokumentasjon til gjensidige på det, og etter 3 mnd kom innkasso fra gjensidige. Etter mye om og men og 10 talls tlf klarte vi selv å finne ut hva som var skjedd, og Codan tok hele skylden på seg....MEN, vær obs på at når sånt skjer så mister du kreditt score, vi mistet 200 poeng, og det lot ikke til at Codan visste om det, de klarte heller ikke få de poengene tilbake til oss........ Kreditt score er viktig idag, og at et forsikringsselskap kan ødelegge kundene sine poeng så enkelt er skummelt. Første saksbehandler var en dame, som omtrent tilbød seg å overta mannen min, og ba han på hyttetur!!?? Etter det har vi fått 2 nye saksbehandlere på 6 mnd, begge er sluttet og har ikke videreført saken vår....STYR UNNA. Her mangler det kvalitetssikring i samtlige ledd. Og for å nevne en ting til, vi fikk et tilbud, men betaler mye mer enn tilbudet, rot i hop er min konklusjon.

Svar fra Codan Forsikring
05.01.2021 14:26
Hei Aud, Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at glippen fra vår side gjorde at dere mistet kreditt score og må bare nok en gang beklage dette. Det at skadebehandler "omtrent tilbød seg å ta over mannen din" som du skriver, skal det absolutt ikke skje. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no, slik at jeg kan ta dette videre internt. Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna! Vanskelige ved enkel skadesak bil."

Ble utsatt for skade og ble nødt til å melde for oppretting på bil. Fikk beskjed fra skadebehandler at dette var en enkel sak og at jeg kunne forvente at saken skulle bli løst mellom partene (de to forsikringsselskapene) innen en snar fremtid. Snart ett år etterpå er saken ikke ferdig. Skadebehandler er enig med meg, men fortsatt skjer ikke noe.

Svar fra Codan Forsikring
10.12.2020 15:08
Hei Ted, takk for din tilbakemelding. Forstår frustrasjonen din når en skadesak tar så lang tid, vi gjør alt vi kan for at en skadesak skal gå smidig og kjapt for kunden - men ikke alltid forholdene tillater det. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no, slik at vi kan purre på saken. Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Omdømme"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Codan igjennom mange år. Har bl.a hatt flere bobiler. Har hatt sykkelulykke (egen) der bobil ( og vi) måtte fraktes hjem. Meget rask og topp service. Generelt veldig oversiktlige ved endring av diverse forsikringer.

Svar fra Codan Forsikring
10.12.2020 13:58
Hei John, Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding. Dette setter vi stor pris på. Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"useriøs"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når det er pandemi og forbud mot opphold på fritidseiendom utenfor egen kommune, fra regjeringen så skal Codan ha reiserestriksjoner fra UTENRIKSdepartementet for å kunne utbetale forsikring på tapt INNENLANDSreise.. UTENRIKSdepartementet er underlagt Regjeringen, men siden UTENRIKSdepartementet IKKE spesifikk fraråder INNENLANDSreiser så kan de ikke gjøre noe!? Useriøst, lavmål og fullstendig blottet for fornuft. Dette tenker jeg må gjøres noe med!

Svar fra Codan Forsikring
10.12.2020 13:55
Hei Renate, trist å høre at du ikke fikk den hjelpen du forventet med din reisesak. Vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Hvis du ønsker å sende en formell klage, kan du gjøre dette til kunde@codanforsikring.no. Hilsen Codan
Enitsirk
Kundetilfredshet
"Alt for dyrt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra system, dyre priser for unge mennesker under 23 år, kanskje de som allerede sliter mest økonomisk? Kjipt å ikke ta hensyn til oss å se på oss som uforsvarlige sjåfører er dumt fordi alle passer ikke inn under samme kam??!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Egentlig veldig fornøyd, men prisen har eksplodert opp."
5 syns denne omtalen er nyttig

Bra priser og veldig hyggelige agenter, velger å sjekke andre forsikringer etter stort hopp i pris nå i 2020.

Svar fra Codan Forsikring
30.10.2020 14:09
Hei Jo, takk for en god tilbakemelding og godt å høre at du er fornøyd med oss. Ta gjerne kontakt med oss på kunde@codanforsikring.no eller på 408 06 300, så kan vi ta en gjennomgang av forsikringsavtalen og prisene. Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette forsikringsselskapet ser ikke ut til å forstå at kundene betaler for å ha en sikkerhet/unngå tap hvis det skulle skje noe. De gjør alt de kan for å slippe å betale om ulykken er ute. Du betaler i teorien for en ubrukelig forsikring, så om du så kan spare noen kroner på å bytte til Codan, bruk heller pengene på et selskap du faktisk får hjelp av! Codan hjelper deg IKKE. De bruker alle triks i boka for å slippe å gi deg utbetaling. De er frekke, utilgjengelige og behandler deg som en svindler.

Svar fra Codan Forsikring
30.10.2020 14:08
Hei Polly Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du har hatt den opplevelsen med ditt skadeoppgjør. Vi gjør vårt beste for at skadeoppgjøret skal skje så raskt og effektivt som mulig, samt i henhold til vilkår og praksis Ønsker du å klage, så har du mulighet til å sende epost til kunde@codanforsikring.no. Hilsen Codan
Aslak A. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

De har hjulpet meg med en dekning da dyre felger ble stjålet når de ikke var nødt til det. Det sier alt.

Svar fra Codan Forsikring
30.10.2020 14:05
Hei Aslak! Takk for en hyggelig anmeldelse. Skal gjøre vårt ytterste for at du fortsatt skal være en fornøyd kunde hos oss. Ønsker deg en god helg. Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"forsikring man bør holde seg unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt 2 ulykker i det siste ,det tok for lang tid med behandling tid og til slutt fikk ikke erstatning. De prøver å finne at forsikringtakker gjør en ubetydelig feil for å nekte utbetaling erstatning

Svar fra Codan Forsikring
30.10.2020 14:03
God dag Enis, Det er kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen med behandlingstid og utfallet på på din skadesak. Vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Hilsen Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Værst i alle anledninger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Denne forsikring er bare bortkast penger! Jeg har aldri opplevt at en forsikring bryr seg ikke i det hele om hva som helst. Skulle melde et skade midt på reise med super pluss biforsikring. Har ståt uten bil på vei til ferje fra DK til Norge midt på natten. Ingen hjelp og ingen har jobbet fornynftig med saken hittil i dag (6 uker siden). Bilen står nå ferdig i 5 uker i DK. Samme opplevelse har jeg hatt med motorskade på båten. Også Kasko super pluss inkl. motor og drev. Aldri sett en krone eller noe hjelp! Denne forsikring skulle anmeldes som useriøst.

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 10:01
Hei Tom. Leit å lese at du har hatt den opplevelsen her hos oss. Det er vanskelig å finne skadesaken basert på kun fornavn. Send oss gjerne en formell klage som vi tar videre med riktig avdeling. Dette kan du sende til kunde@codanforsikring.no Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"SUPER BRA SELSKAP"
5 syns denne omtalen er nyttig

Anbefale svært dette selskapet da det er veldig bra'e vilkår og dekkninger i dette selskapet. betaler med glede 100 krona ekstra eller 1000 kroner ekstra for og være dekt enn at det kommer en skade i ett annet selskap og ikke får det dekt. kjæmpe bra kundeservice :) anbefaler dette videre til andre kjente også.

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 09:55
Hei Andreas, Tusen takk for en kjempe fin tilbakemelding, det setter vi stor pris på :) Hilsen oss i Codan forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"En pris Før og en pris (en annen ) Etter"

Dårlig Reise forsikring . Trekker 85 % av ny pris i " elde" før evt utbetaling .og hvis produktet er kjøpt i utlandet ,, gir en utrolig dårlig omregningdskurs i utgangspunktet. Hvorfor velge noe som er så ræva !!

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 09:45
Hei Thor Leit å høre at du er misfornøyd med oss. Om du ønsker å sende en skriftlig klage ser vi gjerne på det igjen. Du kan sende til kunde@codanforsikring.no, så behandler vi saken så fort som mulig. Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringsoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg sendte inn forsikringsoppgjør for snart 3 uker siden på akutt operasjon av hund, har ikke hørt et ord ennå :-(

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 09:43
Hei Ingunn, må bare beklage at det er lang behandlingstid hos skadeavdelingen vår i disse dager. Send oss en gjerne en mail på kunde@codanforsikring.no, så skal jeg sørge for at du blir kontaktet i løpet av kort tid. Hilsen Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"talent løst!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

eg skiftet bilforsikring til codan grunnet lavare pris .. eg har 3 biler. eg fikk ingen faktura på mail ... men en oppsigelse per brev ! kontaktet codan dagen efter. Ny avtale måtte skrives dette tog codan 7 dager!? Eg fikk avgift fra Traffikføreningen pga oførsikkrede biler!!! 150kr x 3 7 dager. tog contact med codan igjen fikk svar ikke deres feil att eg ikke gidder betale fakturen i tid. JA dette føles oseriøst ut spør du meg...du er ikke forsikret fra den datuen du kontakter dem !!!!

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 08:48
Hei Krille Kjedelig å høre at du er misfornøyd med oss. Vanskelig å forstå hva som har skjedd her, men om du ønsker å sende en skriftlig klage ser vi gjerne på det igjen. Du kan sende til kunde@codanforsikring.no, så behandler vi saken så fort som mulig. Hilsen oss i Codan forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"MEEEEEEEGET treg og tildels mnglende korrenspondanse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde ett nedstøpt , sprukket vannrør med vannskade i kjelleren 16 juli . Jeg ringte og ga beskjed. Selskapet sendte inn en takstmann som så på skaden , og pr 11.08.2020 har jeg ikke hørt en eneste lyd fra selskapet . Synes det er vel lenge å vente selv om det er i ferien .... Selv E-mail svarer de ikke på .... Ikke ett forsikringsselskap jeg vil anbefale til andre ....

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 08:30
Hei Inge, Det er veldig leit at du har hatt denne opplevelsen hos oss og at det har tatt unormalt lang tid. Det tar vi selvfølgelig på alvorlig. Hvis du ønsker kan du sende en formell klage til kunde@codanforsikring.no, så får vi sett på saken. Vennlig hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dette såkalte forsikringsselskapet kan du få gratis av meg"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk avslag på reiseforsikringsoppgjør med følgende begrunnelse: Reisen var betalt med kredittkort (noe jeg gjorde nettopp for å ha forsikring). De utbetalte bare skadeoppgjør til kunder med helårs reiseforsikring.

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 08:28
Hei Aud, Takk for din tilbakemelding. Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen gjeldene reiseskade. Vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Send oss gjerne en formell klage til kunde@codanforsikring.no, så skal vi få sett på det. Hilsen oss i Codan
Kim D. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Konsumpris regulering"

Vært kunde i ett år nå, ikke hatt behov for og benytte forsikringen til nå, men de øker pris med nesten 800,- på et år som utgår ca 6,6% og legger det på "Konsumpris regulering", da tenker jeg at det er på tide og sjekke ut litt andre alternativ, syns det var noe drøyt påslag for et år, men kundeservice og slikt var helt ok, hyggelige folk.

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 08:27
Hei Kim, Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du er skuffet over forklaringen på hvorfor du har fått på prisøkningen. Ta gjerne kontakt med oss igjen så kan vi se nærmere på saken. Du kan nå oss på telefon 408 06 300 alle virkedager 08:00- 17:00 eller på mail kunde@codanforsikring.no. Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Treg saksgang, vanskelige saksbehandlere. Mye generelt problemer. Lette og innbetale premier hos. :)

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 08:25
Hei Tore, Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen vedrørende din skadesak. Noen saker har lengre behandlingstid enn andre, da alle skadesaker er ulike. Vårt ønske er jo selvfølgelig at skadeoppgjøret skal skje så raskt og effektivt som mulig. Hvis du ønsker, kan du sende oss en epost til kunde@codanforsikring.no, så skal vi fått sett nærmere på saken. Hilsen Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stanset forsikring uten varsel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Codan stanset forsikring uten personlig varsel. En termin var ikke betalt i tide. Forsikringen ble stanset og kunne ikke igangsettes uten av det ble tegnet ny avtale med ny - meget forhøyet - pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Uprofesjonell kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble påkjørt i 2019 bakfra på motorveien av en som hadde codan forsikring på bilen sin. Etter ulykken jeg har store varig helse plager og tap av all arbeidsinntekt på over 1.5 år... Jeg har tidligere sendt inn spesialist erklæringer og alle dokumenter til codan forsikring men codan har ikke svart ordentlig engang og jeg venter siden måneder på svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Søppel og veldig lite profesjonell"
6 syns denne omtalen er nyttig

Verdens verste forsikringselskap når det kommer til å ha system. Krever at jeg skal betale en regning som er allerede betalt siden faktura avdelingen dems er hjerneskada folk som hadde ikke registrerte betalingen min i systemet hos dem. Har sendt dem kontoutskrifter men hver gang finner de en ny unnskyldning og hver gang driter de seg ut og bytter saksbehandler. Så nå snakker jeg med fjerde saksbehandler som snakker piss (de står fast på sitt selvom dem er feil) en gjeng komplett idi%#er! Skal anmelde dem til både Politi og forbrukerrådet for svindelforsøk. HOLD UNNA DETTE SELSKAPET.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode priser og kjappe ved båtskade"
4 syns denne omtalen er nyttig

Generelt har de gitt meg gode priser som hverken IF, Storebrand eller SRBank har klart å matche på Tesla og Båt. Hadde en båtskade ifjor og dette ble ordnet opp i kjapt og greit av Codan. Generelt har jeg også hatt kjempebra inntrykk av kundeservicen.

Deividas M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra alt som det skal"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bra forsikringsselskap, de kan bli bedre kundeservice, noen har ikke kontaktet meg, med ny tilbud etter 1 år ...

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR