Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Fremtind Forsikring
4.1
23 338 verifiserte omtaler

Fremtind Forsikring omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.1
Bra
23 338 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#3
Utmerket
Fremtind Forsikring er rangert
#3 av 22 skadeforsikringer
76%
Utmerket
76% anbefaler Fremtind Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 23 371 omtaler om Fremtind Forsikring

FILTRER OMTALER
14 846
2 763
1 025
1 119
3 618
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fremtind Forsikring
Fremtind Forsikring har 23 371 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fornøyd med saksbehandling.

Omtale av  Gunnar

Fornøyd med saksbehandling. Litt vanskelig å finne avtalene og forsikringsbevis. Må logge inn via DnB. Ektefelle/ pårørende kan ikke logge seg inn. Bør være mulig med to personers innlogging.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fremtind Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fornøyd med hjelpen

Omtale av  Sølvi E

Fornøyd med tilbakemeldingene underveis i saken og at det var lett å komme i kontakt med saksbehandler

Forferdelig dårlig kundebehandling.

Omtale av  Anne L

Kundebehandler fastslå etter 1min.at her er det ingen erstatning å hente. Vi oppfatter at kundebehandler setter spørsmåltegn om vi er oppegående/redelige mennesker gjennom div. konklusjoner som blir tatt. Dette er en forsikring som jeg har gjennom mitt medlemskap i HK/LO

Styr unna forsikring i Fremtind!

Omtale av  Jan S

Vi har hatt mellom 8 og 10 private forsikringer i SpareBank1/Fremtind i nesten 10 år. I tillegg har vi vært kunde i Dnb/Fremtind i over 20 år. Ungdommene i huset har vært kunde i Dnb/Fremtind hele livet. Vi har aldri benyttet oss av forsikringen før denne saken. På forhånd var en kronisk sykdom rapportert inn etter selskapets vedtekter. Vi fikk hjelp av Dnb sin egen service-vert for å forsikre oss om at det ble gjort riktig. Fremtind skriver "vi kan ikke se at en slik informasjon er notert på din kundeprofil". De skriver videre at de "pleier å lagre slik info på kundeprofil. VI VET IKKE HVA SOM HAR SKJEDD", skriver de. Det vet heller ikke vi, men det kan ikke være vårt ansvar at Fremtind ikke behandler innsendt dokumentasjon etter sine egne retningslinjer. En av ungdommene ble innlagt på sykehus i utlandet. Fikk avslag på forsikring grunnet påstand om sykdom og behandling før avreise. Vi anket pga. faktafeil angående sykehistorien i rapporten fra det spanske sykehuset. Feilene ble dokumentert av 3 spesialister ved St. Olavs Hospital i Trondheim. Spesialistene skriver " var i god form før hun dro, ingen holdepunkter for at hun skulle bli syk på reisen. Reisen var klarert (før avreise) fra vår side". "Ingen sikker sammenheng mellom den aktuelle virusinfeksjon hun hadde før avreise og den infeksjonen hun fikk behandling for i Spania". Spesialistene konkluderer med at dette var en uventet hendelse! Saksbehandler skriver gjentatte ganger "Vi har ikke medisinsk kompetanse" og fortsetter med at "min vurderinger at man ikke kan si at det var uventet at hun ville få behov for helsehjelp i ferien". Uten medisinsk kompetanse overprøver hun spesialistenes vurderinger som har masse kompetanse! Videre skriver Fremtind at de MÅ forholde seg til den spanske rapporten. Hvorfor MÅ de det når vi har dokumentert at den inneholder feil???Underveis har de også byttet årsak til avslaget. Da brukte de den kroniske sykdommen (som var innrapportert etter vedtektene, som de bekrefter å ha mottatt, som de ikke visste hva som var skjedd) som begrunnelse. Vi er 4 personer i vår husstand. Alle er dessverre organisert i LO, og får derfor ikke sagt opp alle våre kollektive forsikringer, men vi har i allefall byttet de vi kan! Fremtind nekter å forholde seg til en dokumentert riktig sykehistorie. De velger å gå ut fra uriktig sykehistorie fra Spania, for å opprettholde avslag på dekning av sykehusopphold/reise via reiseforsikringen. Neste stopp blir Finansklagenemnda! Da har saken vært i Finansklagenemda.( FKN ) Fremtind har snudd!!! Uten nye opplysninger!!! Vi har i over 2 år kranglet med Fremtind om en reiseforsikring. De har konsekvent nektet å høre på vår side av saken. Når vi sender saken til FKN snur Fremtind ganske fort og dekker utgiftene. Fremtind er så feige å snur fremfor å tape en sak i FKN. Oppfordrer på det sterkeste alle til å bruke FKN. Underveis i saken har vi sloss mot saksbehandlere og juridisk saksbehandler. Nå vet vi hvordan det oppleves å diskutere med nett-troll. Tror de finner en slags glede (opphisselse?) ved å trakassere kundene. De sitter å skriver uten i det hele tatt å forholde seg til fakta. Saksbehandlerne har vært ett kapittel for seg selv. De har gjentatte ganger påpekt at de ikke har medisinsk kompetanse. Til tross for det overprøver de spesialistene og bruker sin egen medisinske vurdering. Man er jo tross alt Skadekonsulent. Når det gjelder påstand om at de har juridisk kompetanse så er vi usikker på det. Anbefaler på det sterkeste å ta kurset på nytt eller kreve pengene tilbake. Vi har ikke juridisk kompetanse men har lært så mye at man skal ta hensyn til begge parters dokumentasjon. Ikke bare det som passer seg. En ting er at vi har brukt masse tid på saken, men det har jammen legene våre også, som feks å forklare at forkjølelse og urinveisinfeksjon er to forskjellige ting. Utrolig vanskelig. Konklusjon: STYR UNNA ALT SOM HAR MED FREMTIND OG DERES NETT-TROLL Å GJØRE! Elin&Jan

For dårlig overalt

Omtale av  Emil

Følger ikke godt nok opp og tar ikke ansvar, hører blindt på reco som de bruker til å se på skader, rense møbler osv. sofa og seng skulle renses etter kloakk lekasje i leilighet. Når vi skal flytte sofaen etter at vi har fått beskjed om at den var renset var stoffet helt seig og ser under putene at de ikke er renset. Får beskjed av utleier at de ikke har vært der å vasket i det heletatt. Når vi ringer for andre problemer så «ser de ikke problemstillingen» for å sitere dem på ordet. De bytter saksbehandler hele tiden og får beskjed om at ny saksbehandler ikke har hatt tid til å lese seg opp på saken og skal ringe oss opp senest neste dag, noe som ikke skjer. Styr unna

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Enkel saksbehandling.

Omtale av  Karl O. E

Ukomplisert saksbehandling ved skade. Ble oppfordret til å ta bilder, men så ingen mulighet til å legge ved blider i skademeldingsskjema.

Opplysning

Omtale av  Henrik M

Som pensjonist og tidligere ansatt i Sparebank 1 kunne jeg og andre pensjonister hatt en rabatt.

Fremtind Forsikring har 23 371 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fremtind Forsikring mener

Fremtind Forsikring

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR