Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Frende Forsikring er et god valg. Aldrig problemer når man skal bruke dem
Veldig glad for tilbakemelding fra deg, Per! Tusen takk! Hilsen Heidi
Fikk knust mobilen men de kunne ikke skaffe ny skjerm så jeg skulle få erstatte t 2666 kr ca har fått nesten 700 kr men mangler resten har sendt ange mail men kundeservice bare trenere meg. Bør få ryddet opp i de som jobber der. Men siden DnB og eika har gått inn så virker det er om å gjøre å trenere kundene
Hei Arne, denne tilbakemeldingen skulle du nok sendt til Fremtind, ikke oss i Frende. Det er to forskjellige selskap. Kanskje du vil slette, siden dette ikke handler om oss :) HIlsen Heidi
Etter å ha vært fornøyd kunde hos Frende siden 2018, opplevde jeg at ved automatisk fornying 1/7 i år hadde min tre forsikringer steget 62 % i pris siden 2024. Husforsikringen hadde steget 68 %, og jeg har ikke hatt noen skader siden 2018. " Dette var den beste prisen jeg kunne få... Ha en fin dag"
Hei, skjønner at det oppleves voldsomt med slik prisøkning. Det er ganske uvanlig, og vi har hatt stabile priser i mange år. Årsaken er at det har vært voldsomt mye skader på denne typen forsikring, og da øker prisen for alle som har den. Hilsen Heidi
Hyggelige samtaler med alle selgere, men de klarte ikke matche på pris.
Takk for hyggelig tilbakemelding! Kanskje vi matcher neste gang? ☺️ Hilsen Heidi
Raskt oppgjør og helt iht. min dokumentasjon og krav på flere tap jeg har hatt ifm. reiser og kortere opphold utenfor hjemmet! Anbefales!
Så hyggelig å høre at du er fornøyd, Øyvind. Setter pris på at du tok deg tid til å fortelle om en gode opplevelser! <3 Hilsen Heidi
Gode forsikringer til konkurransedyktig pris. Fornøyd.
Så kjekt å høre, Jan! Tusen takk for god tilbakemelding fra deg, det setter vi stor pris på. Hilsen Heidi
Reiste fra Manchester til Oslo, mellomlanding i Amsterdam og Trondheim. Når jeg skal hente ut bagasjen i Trondheim før jeg skal videre til Oslo på jobbreise er bagasjen igjen i Amsterdam. Jeg ringer vakttelefonen til Frende som informerer om at jeg kan kjøpe meg klær og toalettartikler for 6000,- men må ta vare på kvitteringer. Kjøper meg klær og toalettartikler for litt over 6000,- da jeg skal være 3 dager i Oslo på jobb. Når jeg sender saken videre til Frende dekker dem ikke utgiftene, tiltross for at selskapet de bruker som vakttelefon ga beskjed om hvordan ting skulle være. Reiseforsikringen er altså ubrukelig hvis man skal på mellomreise. Etter 20 år som kunde hos Frende er det nå slutt.
Hei, her kan ha skjedd rn misforståelse, for forsinket bagasje dekkes vanligvis ikke på hjemreise, siden du da kommer hjem og har det meste der. På gjennomreise kan det være annerledes. Jeg kan ikke sjekke saken din med bare fornavn, men ta gjerne kontakt med oss på [email protected] og fortelle hvilke opplysninger du fikk fra alarmsentralen, og hva slags reise du var på. Hilsen Heidi
I forbindelse med skade etter brann i garasjeanlegg på Orkanger nyttårsaften 2024 var det ca. 20 biler som ble skadet og 6-7 biler kondemnert. I vårt tilfelle har Frende krevd egenandel for begge bilene vi hadde i parkeringsgarasjen, mens andre forsikringsselskaper ikke har krevd egenandel. Dette oppleves som urettferdig og forskjellsbehandlende. Videre virker det som Frende bevisst drenerer legale og dokumenterte krav etter vår skade. Eksempelvis gjelder dette løsøre i bilen som er dokumentert skadet, men som Frende holder igjen utbetaling på. I tillegg har jeg sendt Frende flere e-poster vedrørende våre skader som de har unnlatt å svare på.
Hei, Ole P, skjønner godt at det er fortvilende situasjon å stå i når så mange biler, leiligheter, ting og utstyr blir skadet i brann. Så lenge en brann er under etterforskning er det helt vanlig at alle involverte i første omgang må bruke sin egen forsikring, og ofte legge ut egenandel, inntil brannårsaken er avklart. Selskapene samarbeider om å finne brannårsaken, for å være sikre på at kostnadene plasseres der de hører hjemme. Hvis en brannårsak forblir uklar, må hvert selskap dekke kostnadene for sine kunder, og alle kundene betale egenandel. Hvis brannårsaken blir avklart, er går regningen til det ansvarlige selskapet. Her har nok noen selskaper tatt sjansen på å dekke bilskadene til sine kunder uten egenandel, i håp om at brannårsaken ble avklart. Det er på ingen måte slik at vi bevisst trenerer saken, tvert imot, vi har gjort alt vi kan for å komme i mål her. Hilsen Heidi
Lett å få kontakt med, gode nettsider, god informasjon og veiledning, raske oppgjør.
Så hyggelig å få så fin tilbakemelding fra deg, Ivar! Tusen takk! Hilsen Heidi
Bra servise og informasjon samt forsikring til rett pris.
Takk for at du tok deg tid til å sende oss en god tilbakemelding! Det blir vi virkelig glade for! Hilsen Heidi
Er veldig godt fornøyd med Frende som forsikringsselskap. Har vært nødt til å benytte oss av dekningen i reiseforsikringen og i dyreforsikringen, og har kun hatt gode opplevelser med dem. Flott oppfølging og raske oppgjør. Frende er kanskje noe dyrere enn de rimeligste forsikringsselskapene, men det er det verdt. Bedre å betale litt ekstra og få god oppfølging enn å betale lite og få dårlig eller ingen oppfølging/erstatning.
Så veldig hyggelig å høre, Rune! Sånn skal det være. Tusen takk for at du tok deg tid til å dele opplevelsen din. Hilsen Heidi
Misfornøyd, veldig dyr forsikring. Ble lovet å ha forfall den 20 i hver måned. Jeg betaler også dobbelt opp på reiseforsikring, da denne ikke kan sies opp.
Hei, Grete! Her må det være en misforståelse? Du kan si opp alle forsikringer med en måneds varsel! Ta gjerne kontakt med kundeservice for å ordne opp i det og sjekke opp i forfallsdatoen du har valgt. Hilsen Heidi
Saksbehandler raskt, enkelt og effektivt. Konkurransedyktige priser.
Kjempehyggelig tilbakemelding å få! Takk skal du ha, Torbjørn! Hilsen Heidi
Det at de i det hele tatt brukte nesten 2 måneder på å gi meg et svar på bilen min er bare helt sykt, jeg har vært uten bil i 2 måneder, og har ikke fått leiebil fra dere i tillegg. Dette har gått utover meg og jobben min. Men greit, dere dekker ikke denne skaden, helt fint for meg, men dere kunne brukt mindre tid på det enn dere har gjort. Dere har vært respektløse med tanke på hvordan dere har behandlet saken, og dette skal bli tatt med videre. Jeg har vært 100% ærlig fra min side, og har ingen GRUNN til å lyve om en så liten skade som denne, og jo vi hadde en telefonsamtale med en kvinnelig kollega av deg som sa at JEG skulle stå for multireimen og dere skulle få dekket lakkskader, dermed ga jeg beskjed til verksted om å få fikset hele bilen, for det gir ikke mening at jeg skal be verkstedet om å fikse hele bilen uten grunn. Jeg kunne like godt bedt verkstedet om å fikse bare multireimen om dere hadde gitt meg svar med en gang om at dere ikke skal dekke for lakkskaden. Jeg har ringt flere ganger fordi det er helt sykt og umulig at dette har tatt så lang tid. Dere ba om bildebevis med dato, jeg viste dere bilde av bilen uten skader med dato og klokkeslett, og likevel var det ikke nok for at dere skulle dekke for skaden på bilen min. Denne forsikringa er lureri, jeg avslutter som medlem i dag, og burde kreve hver eneste krone tilbake som jeg har betalt dere, for dere har ikke «FORSIKRA» bilen min. Glem at jeg skal betale neste faktura. Jeg er ferdig her og det kommer flere kunder til å bli etter hvert.
Hei, hei, skjønner godt det er frustrerende å vente, men når en bil har skader som ikke stammer fra uhellet som er meldt inn som skade, er vi nødt til å undersøke det nærmere. Med leiebildekning får du leiebil så lenge bilen står på verksted, hvis du ikke har kjøpt dekningen, kan vi dessverre ikke hjelpe deg med det. Hilsen Heidi
Bare rot, kosta meg flere tusen. Kundeservice skjønner ingen ting og påstår alt er i orden. For så å komme å påstå at jeg ikke har betalt hele regninga for 3-4 mnd siden.
Hei, Geir, dette kan vi helt sikkert få nøstet opp i og ordnet. Ta gjerne kontakt så vi ihvertfall kan få gitt deg en forståelig forklaring. Hilsen Heidi
Styr unna dettan selskapet. Har fremdeles etter snart 4 månder ikke fått noen avklart etter stor vannskade så råtner huset mitt opp.
Hei, Steinar. Umulig for meg å følge opp herfra uten mer informasjon. Send gjerne en e-post til [email protected], hvis du vil at nye øyne skal se på saken din. Hilsen Heidi