Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Selskapet bedriver svindel satt i system,svarer ikke på e-post, kundeservice sender deg bare rundt i ring og saksbehandler ringer aldri tilbake,de gjør hva som helst for og slite ut sine betalende kunder når uhellet først er ute,dessverre googlet jeg ikke frende før familien satt alle våre forsikringer hos de,nå tas dette rettslig. Styr unna.
Hei, Geir! Vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen din, men det er leit du har opplevd oss på denne måten. Heldigvis finnes det uavhengige klageinstanser du kan ta saken til, hvis du er uenig med forsikringsselskapet ditt. Jeg kan dessverre ikke følge opp herfra. Hilsen Heidi
Rimelig og bra bilforskring.Har brukt de en gang,og alt gikk smertefritt,da batteriet var flatt.Ordnet raskt opp
Glad for å høre at du er fornøyd, Georg! Hyggelig at du tok deg tid til å sende oss en tilbakemelding. Det setter vi pris på!
Greit selskap men prisen øker raskt. Mangelfull informasjon og behovsanalyse.
Hei, Odd, hyggelig å høre at du stort sett er fornøyd! Ta gjerne kontakt med oss for å få en gjennomgang av forsikringene dine. Alle selskap skal gå igjennom forsikringsbehovet ditt når du kjøper forsikring, det er vi forpliktet til gjennom IDD-reglementet. Hilsen Heidi
Their smart delete isn't work I flight to Barcelona , I had connection to next flight in Nice , byt my flight canceled, i bought another ticket, and insurance not return me money for ticket. Also it was difficult call them . I not recommend this insurance company.
Hello, Yaros. Smart Delay works if you register the flight a minimum of two hours before departure. Our travel assistance is open 24 hours, and should be able to help you.
Mener de benytter feil takstmann,uten særlig greie på min skade
Hei Kristen, fint om du gir oss direkte tilbakemelding hvis du mener takstkonsulenten har gjort en feil. Det er også mulig å sende inn egen dokumentasjon, hvis du har det. Hilsen Heidi
Frende bil Forsikringen er billigste i Norge. Jeg er kunde til dem siden 2009.
Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen din, Kawa! Hilsen Heidi
Fryktelig behandling. Aldri hatt skade på bil før så havner jeg i en kollisjon og må ha leiebil fordi jeg er avhengig av bil til jobben. Vi har og 2 små barn som må på skole og barnehage og eldstemann har en hjerneskade og er avhengig av å bli kjørt rundt omkring, han har HC bevis og. Men så har vi glemt å legge til leiebil i forsikringen før uhellet skjedde, og nei da de kan ikke gi oss leiebil pga denne bagatellen som koster en tusenlapp ekstra i året og jeg har og tilbudt meg å betale inn den tusenlappen. Men nei da, de viser ikke skjønn og er helt firkantet overfor en sårbar familie som ikke visste at leiebil ikke var inkludert i kasko som andre selskaper har. En fryktelig kundebehandling og ingen medmenneskelighet overfor en liten gutt som ikke kommer seg på skole og fritidsaktiviteter pga en liten bagatell som ikke vil koste selskapet en krone ekstra siden jeg har tilbudt meg å betale mellomlegget for et helt år.
Hei, Kurt, leit å høre om utfordringene til sønnen din. Skjønner godt det var styrete i hverdagen da dere ikke hadde leiebil mens bilen var på verksted. Leiebil er en valgfri dekning også hos de fleste av konkurrentene våre. Hilsen Heidi
Sier det samme som omtalen under her, ufattelig dårlig, lite profesjonelt og tregt selskap. Anbefales overhodet ikke, styr unna.
Hei, Renate, hvis du har en sak du vil vi skal se nærmere på, kan du gjerne ta kontakt med oss. Vi hører gjerne hva vi kunne gjort annerledes. Hilsen Heidi
Proffe mennesker og en raskt oppgjør. Har også hatt Gjensidige som er et mareritt
Takk for at du tok deg tid til å sende oss en hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på. Oftest er det misfornøyde kunder som vil lette hjertet sitt her :) Hilsen Heidi
Tok kontakt etter skade og mottok oppgjør neste dag og fikk på plass erstatningsprodukt så raskt at det ikke skapte noen utfordringer for meg/oss.
Blir altså SÅ glad når også fornøyde kunder tar seg tid til å anmelde oss her! Tusen takk, Leif. Glad for å høre at det gikk raskt og greit for deg. Sånn skal det være! Hilsen Heidi
Helt forferdelig selskap, ytterst uprofesjonelt og tregt. Sendte inn skademelding på følgesskade av utett våtrom med en rapport fra takstmann - får deretter svar om at det ikke er dekning på påfølgende rom (som beskrevet i dekningsvilkårene) pga takstmann har skrevet en sum på rens av svertesopp og mugg - det hadde de tolket som utbedring på den oppråtne trappen, råtne veggen og bunnsvillen. Dette tok over 1 mnd å få svar på. Deretter måtte jeg ringe inn og forklare dette - og fikk beskjed om at ja selvfølgelig er dette dekt. «Beløp under 50 000 dekkes, bare lever kvitteringer og gjør det». Jeg svarte at dette blir vanskelig å få til for det, da trapp må rives og byttes ut. Fikk oversendt kostnadsoverslag fra firma, og det tok nye 1,5 mnd (med ca 3-4 purringer) før jeg fikk til svar at de trekker tilbake dekningen totalt - altså ingen dekning. Det er helt utrolig, blir helt satt ut av hvor dårlig svartid, kompetanse og idioti som blir presentert av firmaet. Har selvsagt byttet og opplever en helt annen behandling til f.eks Tryg Forsikring - ennå jeg hadde valgt tilleggsforsikring på fuktskader i Frende. Skadesaken er langt fra ferdig, men jeg må vel vente nye 2 mnd før det kommer noe svar. Fraråder alle og enhver og styre unna Frende.
Hei Daniel, leit å høre at det har gått tregt i saken din. Vi opplyser alltid om at vi kan måtte revurdere om skaden er dekket hvis det kommer nye opplysninger. Satser på at saken løser seg, hvis du fortsatt ikke er enig med oss, kan du bruke klageskjemaet du finner på frende.no for å gi oss en tilbakemelding. Jeg finner ikke saken din herfra med bare fornavn. Hilsen Heidi
Synes de er alt for re gode i forhold til skade som oppstår. Vanskelig å få dekt skade som er ganske åpenbar.
Hei, Kjell, ta gjerne kontakt med oss hvis du trenger en bedre forklaring på hva som er dekket og ikke, det står også i avtalen din med oss. Lei for å høre at du syns det var tungvint. Hilsen Heidi
Hei. Frende, saksbehandler, (Anonym), har godtatt en takst på under 50 000,- etter flom, men nå er saken oppe i ca. 220- 250 000,- av en frekk takstmann, (Anonym), som også lurte, stjal til seg min havarerte snøfreser, fra verksted føre oppgjør og føre jeg har fått klarhet i mine rettigheter. Og med Frendes saksbehandler sin velsignelse. De vi ha meg til å godta kontant oppgjør under 50 000,- Noe jeg har sagt nei til. Vil ha tingene erstatta. Jeg skulle få isolert rom erstattet, men ikke dørene?? Hvem kan forstå slikt?? Snøfreseren er av verdi på 45 000,- og rommet er en verdi på ca,43 000,-elektrikker,11153,- represjon på maskiner på, 21 401,- rens av tepper,2005,-, snekker,43 325,- vann pumpe 17 019,- gartner, 43 950,- + en regning jeg ikke får innsyn i!!?? Hva blir dette? Under 50 000,- Makan til frekkheter!! Enda så mangler det ting, men Frende slenger ut oppgjør på 41 992,- og sier at jeg skal få dørene, om sider!! Men, ingen pris på dette? Har ikke fått for arbeidstimer, strøm, bord, gjødsel sekker. Jeg har nå fått helseproblemer, og vil ha erstatning. Frende og takstmann er nå anmeldt, og klaget inn til Frende. Saken vil komme ut i det offentlige rom. Frende har en fin mail tekst: Vi hjelper deg! Ta det vekk! Bør stå: Vi skal ikke hjelpe deg.!!!! Dessverre er jeg ikke alene, det vet jeg. Frende er kjeltringer og med på tyveri og bedrageri!! Ut av Frende og pass på å ikke komme borti takstmannen, (Anonym)!!! Det finnes andre forsikringsselskaper dere!! Ikke nøl. Dette må være årets frekkeste oppgjør. Jeg har ikke skrevd under på noe!! Saken skal ut og det blir kanskje en bok!! Og nesten alle som skulle ha betalt for jobbene, fikk ikke betalt i tide. Jeg fikk purringer og inkassoer. Tusen takk til dere, frekke Frende! Jeg har fått nedsatt livskvalitet pga Frende og takstmann. TUSEN TAKK. Jeg har ikke hørt noe om at dere har mottatt mine klager. Jeg er ikke fornøyd. Men, (Anonym) leverer sikkert en rapport på over 50 000,- kanskje 500 000,- Hvor går pengene hen?? Folk er sjokka over denne behandlingen, og de fleste sier, kjemp, anmeld, klag, dette når de ikke frem med. Og jeg er anbefalt å ta advokat, saken hører hjemme i rettsalen, så de får sin straff. Tusen takk, en sint, Aina G.
Hei, Aina. Du kan være trygg på at klagen din har nådd oss, og at vi ser på saken. Hilsen Heidi
Altfor dyr uten at en får noe igjen. Ingen forsikring-heller at de svikter når det er mest nødvendig
Vi kjenner oss ikke igjen i den beskrivelsen, Inga. Selvfølgelig får du det som står i avtalen og vilkårene dine hos oss som alle andre. Det var dumt at oppgjøret ikke sto til forventningene dine, men da ville det sannsynligvis ikke vært dekket hos andre heller. Hvis du mener vi har gjort feil, eller har nye opplysninger, ser vi gjerne på saken på nytt. Hilsen Heidi
Enkle å få tak i. Rask og effektivt saksbehandling og utbetaling.
Hei, Siv! Så hyggelig tilbakemelding å få. Tusen takk! Hilsen Heidi
Lett å komme i kontakt med, og fått raske oppgjør etter skader😍
Tusen takk for at du tok deg tid til å sende oss en hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på! ❤️ Hilsen Heidi