Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Frende Forsikring
3.3
801 verifiserte omtaler

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

Positiv trend

Frende Forsikring opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
801 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#11
Middels
Frende Forsikring er rangert
#11 av 22 skadeforsikringer
51%
Bra
51% anbefaler Frende Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 801 omtaler om Frende Forsikring

FILTRER OMTALER
271
134
75
74
247
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Liten skrift - svak service

Omtale av  Egg

Bytta til Frende og sparte 3500 kroner. Det var det dummeste jeg har gjort på en stund. Da sykkelen min ble stjålet viste det seg at de bare dekket 10000 minus egenandel.. dvs 6000. Når du har en sykkel til 30 og dette er taket i forsikringa tror du at du også får igjen 30 minus egenandel. For å få denne summen må imidlertid sykkelen stå hjemme. For meg er hele poenget med sykkel at du tar den med ut av hjemmet. Derfor: Skal du forsikre hos Frende bør du lese alt, tolke spørre og grave. Jeg ble lurt og anbefaler ikke dette selskapet.

Svar fra Frende Forsikring
01.04.2019 14:25

Hei "Egg", vi kan selvfølgelig også dekke dyrere sykler enn 10.000 kroner. Beklager hvis du ikke fikk god nok informasjon om dette da du kjøpte forsikringen. Hilsen Heidi

Verste forsikring!

Omtale av  Maria

Har fått elendig erfaring med Frende fra dag 1 da de har glemt å overføre en god del av forsikringer. Deretter har brukt flere uker for å få forsikringsbevis til visum. Nå jeg er endelig ferdig med dette selskapet og gikk over til et annet men det er ikke så lett. Pga feilinformasjon de gir til kundene sine, tapte vi masse penger. Frende forsikring har den verste kundeservise, dårlig kundeoppfølging og gir feil informasjon til kunder som fører til store utgifter. Ikke løsningsorienterte, ved egen feil skylder alt på kunden! Frarådes på det sterkeste!

Svar fra Frende Forsikring
21.03.2019 14:52

Hei Maria, så leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen din hos oss. Vi hører gjerne fra deg, hvis du vil vi skal se på saken din på nytt, eller gi tilbakemelding til avdelingen du har vært kontakt med hos oss. Hilsen Heidi i Frende

Elendig ved uenighet om skyld

Omtale av  Jonas

Hadde ett uhell med enn annen bil. Takst og rapport om skade stemte med min forklaring men ikke med vedkommende jeg krasjet med. Endte med at jeg fikk skyld selvom det ikke stemte. Billig men alt for små til at de klarer å få ett rettferdig oppgjør. Anbefales absolutt ikke

Forsikringspremie

Omtale av  Michael H. H

Oppgav feil pris da jeg byttet fra annet selskap. Kundeservice unngår å besvare henvendelser.

Svar fra Frende Forsikring
18.03.2019 11:20

Hei Michael, hvis du kontakter oss på [email protected], så svarer vi og finner ut av dette. Du kan også klage hvis du mener det er gjort en salgsfeil.

Treg saksbehandling

Omtale av  Sirikitt

10.10.18 ble det opprettet en sak hos Frende. Etter noen purringer fra meg, fikk jeg svar i dag. 5 mnd, det er for langsomt! Håper ikke jeg skal vente like lenge på pengene 🙄

Svar fra Frende Forsikring
18.03.2019 11:20

Jøje meg, det høres uvanlig ut! Behandlingstiden varierer litt ut fra hvor omfattende skaden er, men vi pleier alltid å sende ut bekreftelse på at skademeldingen er mottatt.

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Bilforsikring

Omtale av  Liveta

Fin og rask kommunikasjon, full informasjon. Jeg er veldig fornøyd, tusen takk!

Svar fra Frende Forsikring
18.03.2019 11:19

Så hyggelig å høre, Liveta! Tusen takk for tilbakemeldingen.

Sak pågående i 4 mnd

Omtale av  Adam

Har hatt sak hos Frende Reise siden 15.Nov, har fremdeles ikke løst saken. En kamerat av meg hadde DNB og det gikk på under 1 uke. 4 mnd for å løse en sak er helt ut av min forståelse. Har ringt hverdag uten å få tilbakemelding fra saksbehandler. Styr unna reiseforsikringen til Frende!

Svar fra Frende Forsikring
14.03.2019 14:52

Hei Adam, jeg vet ikke hva slags reiseskade du har hatt, enkle saker får oppgjør samme dag, tyngre saker tar naturlig nok lenger tid, uansett forstår jeg at det kan være frustrerende å vente!

Priser øker

Omtale av  Håvard

Opplever att alt var bra når jeg ble kunde for 3 år siden, men ser att prisene bare øker.

Svar fra Frende Forsikring
14.03.2019 13:40

Hei Håvard, hvis du sjekker priser vil du se at i år har de fleste, om ikke alle forsikringsselskap satt opp prisene noe som følge av de mange vann-, frost-, brann- og bilskader nordmenn har opplevd de siste årene. Det vi i Frende gjør, er å gi fem prosent rabatt etter tre år som kunde, lojalitetsbonus kaller vi det. Dermed går faktisk ikke totalprisen like mye opp hos oss.

Fantastisk kundeservice

Omtale av  Tine

Profesjonelle og hyggelige personer som betjener telefonen på kundesenteret. Raskt og effektivt oppgjør.

Svar fra Frende Forsikring
11.03.2019 12:32

Takk for at du tok deg tid til å gi oss en då hyggelig tilbakemelding!

Dårlig kundeservice

Omtale av  Bjørn

Anbefaler ikke frende.. Rådgiver er veldig på at du når han til alle tidspunkt osv før du signerer avtalen.. Når den er signert får du ikke tak i han uansett om man ringer i arbeidstid. Har vært bare krøll med forsikringen fra dag.. så anbefales ikke..

Svar fra Frende Forsikring
14.03.2019 12:20

Hei Bjørn, hvis rådgiveren din ikke er tilgjengelig eller har sluttet, kan vi sjekke opp i det, og eventuelt overføre deg til en annen. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected]

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårligste servicen

Omtale av  Laila G

Ikke fått tilsendt riktig faktura, markedsfører seg med god kundeservice noe som ikke stemmer. Ønsker ikke å være behjelpelig med noe som helst.

Svar fra Frende Forsikring
08.03.2019 08:32

Hei Laila, så leit å høre at du opplever oss slik! Vi retter selvfølgelig opp i det, om du har fått feil faktura, men det kan vi ikke gjøre her, men feks via [email protected] Grunnen til at vi skryter av servicen vår, er at flere uavhengige tester har kåret oss til best på kundetilfredshet (EPSI) og topp tre kundeservice i forsikring (Kundeserviceprisen), det er vi selvfølgelig stolte av! Men du har jo rett i at vi må bevise det for kundene hver dag også!

Urofft og tomme løfter

Omtale av  Stine J. H

Vet ikke hvordan man skal oppsummere alt dårlig i en anmeldelse. Men kort fortalt så følger de ikke opp, ble lovet å ringt opp knyttet til en skade på bil sikkert 10 ganger og ble det aldri. Istedet hadde de tatt deg frihet til å avslutte saken og gi meg bonustap som kom som en overraskelse på neste faktura der jeg måtte ringe igjen og da hadde de gjort en feil tydeligvis. Rettet det og ringte meg ikke opp igjen. Fikk skriftlig mail om detaljer knyttet til min forsikring der og de fakturerte meg noe annet enn det jeg har skriftlig fra dem. Ringer aldri tilbake. De sender tilbake mail og beregninger som ikke henger på greip med mailer de har sendt til meg eller det som er snakket om på telefon (ønsket å forskuddsbetale så jeg slapp å tenke på det mens jeg var 6 mnd i utlandet). Fikk alt bekreftet per telefon og mail og betalte og krav kommer igjen og igjen i nettbank. Sier jeg bestrider kravet og de sender nytt krav i nettbank og følger ikke opp. Aldri vært borte i så uproff behandling så nå har jeg avsluttet dette kaoset. Som en profesjonell aktør går ikke dette an. De er raske til å ta telefonen, men å løse opp i problemer og følge opp kunder klarer de ikke. De klarer heller ikke gi meg noen grunn til at jeg har betalt for mye, men får ikke pengene tilbake som de kjørte gjennom i nettbanken etter jeg bestred kravet som er ulovlig, og jeg var i utlandet som jeg sa til dem og ikke mulighet å sjekke nettbanken til en hver tid. De bare slutter å følge opp når du spør om ting de faktisk ikke kan svare på eller skjønner. Helt tragisk. Finn en annen aktør, har hatt forsikringer hos andre og aldri opplevd slik uproffhet og rot. Og du kan bare glemme at de kjemper for deg i en rettsak. Kan litt om juss og hadde alt av bevis på min side men de gir seg etter en (selvfølgelig) mail som skal si meg imot fra motgående forsikringsak og bare gir seg når jeg sier her kan dere ta dem på det. Men bare å glemme, saken blir lagt i bunke og bare å glemme. Den skaden tok jeg på egen regning da det var snakk om under 10 000, men jeg hadde ikke skyld da jeg ble rygget på, men de er livredde for konfrontasjoner tydeligvis og går en grense for hvor langt man orker å vente på en telefon og snakke med 100 forskjellige folk..

Svar fra Frende Forsikring
05.03.2019 09:46

Hei Stine, hvis du har hatt en slik opplevelse med oss er det virkelig beklagelig! Håper du tar deg tid til å sende samme klage direkte til oss, slik at vi kan se på kundeforholdet ditt og følge opp det som burde vært gjort annerledes.

Useriøs

Omtale av  Johannes

Tok kontakt med Frende for å få avklart hvilket sikkerhetstiltak som måtte være tilstede for at forsikringen skulle gjeldende på sameiet jeg bor i. Fikk oppgitt informasjonen per telefon, men da jeg ba om å få dette bekreftet på epost da for dokumentasjon til felleskapet - sa kundebehandleren "Det kan du ikke få, når du ikke er kunde". Opplyste igjen at jeg var kunde felles via sameiet og at det var dette henvendelsen gjaldt, da sa vedkommende at jeg skulle lese på nett. Makan til useriøsiteter har jeg ikke vært borti. Vi kommer til å bytte fra Frende og jeg kommer til å få det vedtektsfestet at Frende Skadeforsikring AS aldri får forsikre denne bygningen igjen.

Svar fra Frende Forsikring
05.03.2019 09:45

Hei, vi kan dessverre bare opplyse detaljer til kunden direkte, i et sameie er det ofte lederen som har signaturrett og innsynsrett. Vi har i slike saker ikke oversikt over hvem alle beboerne er, og kan ikke opplyse detaljer i saker eller kundeforhold til hvem som helst. Beklager om du opplevde det som rigid.

Meget greie helt til en skade skjer

Omtale av  Frode

Meget treg når vi først har fått skade men er kjempeførnøyd med med vår kundekontakt. Han er enestående. Det er jo aller viktigst at en får hjelp når uhellet en gang dessverre er ute, men blir betenkt nå når ting tar sånn tid. Det er kjempefort gjort å bytte selskap da.

Svar fra Frende Forsikring
27.02.2019 17:44

Hei Frode, jeg vet ikke hva slags skade du har hatt, enkle saker får oppgjør samme dag, tyngre saker med flere involverte tar naturlig nok lenger tid, uansett forstår jeg at det kan være frustrerende å vente!

Litt rotete

Omtale av  Leo

Treg å ta kontakt. Vært mye rot ang bilforsikringene. Ringer, får ikke svar. Dem ringer ikke tilbake, som dem lovde.

Svar fra Frende Forsikring
27.02.2019 08:00

Hei Leo, kan det er være at du er kunde hos en av distributørene våre, og blir rutet dit i stedet for til skadeavdelingen? Hvis det gjelder en skade kan du sende henvendelse direkte til [email protected], hvis det er kjøp eller endring på forsikringer når du oss på [email protected]

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Super service

Omtale av  Maria O

Meget gode forsikringsrådgivere, gode løsninger og vilkår.

Svar fra Frende Forsikring
27.02.2019 07:59

Hei Maria, det var en hyggelig tilbakemelding å få - takk!

Frende Forsikring

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR