Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
18
av 29 innen
forsikringsselskap
49%
anbefaler
Frende Forsikring

"Priser øker"

Omtale om Frende Forsikring skrevet av Håvard for 13.03.2019 23.24

Frende Forsikring har totalt 519 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Priser øker"

Opplever att alt var bra når jeg ble kunde for 3 år siden, men ser att prisene bare øker.

Svar fra Frende Forsikring
14.03.2019 13.40
Hei Håvard, hvis du sjekker priser vil du se at i år har de fleste, om ikke alle forsikringsselskap satt opp prisene noe som følge av de mange vann-, frost-, brann- og bilskader nordmenn har opplevd de siste årene.
Det vi i Frende gjør, er å gi fem prosent rabatt etter tre år som kunde, lojalitetsbonus kaller vi det. Dermed går faktisk ikke totalprisen like mye opp hos oss.
Bytt.no
"Priser øker" skrev Håvard om Frende Forsikring

Har du en tilsvarende erfaring med Frende Forsikring?
Gjør som Håvard og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Frende Forsikring du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Profesjonelle og hyggelige personer som betjener telefonen på kundesenteret. Raskt og effektivt oppgjør.

Svar fra Frende Forsikring
11.03.2019 12.32
Takk for at du tok deg tid til å gi oss en då hyggelig tilbakemelding!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler ikke frende.. Rådgiver er veldig på at du når han til alle tidspunkt osv før du signerer avtalen.. Når den er signert får du ikke tak i han uansett om man ringer i arbeidstid. Har vært bare krøll med forsikringen fra dag.. så anbefales ikke..

Svar fra Frende Forsikring
14.03.2019 12.20
Hei Bjørn, hvis rådgiveren din ikke er tilgjengelig eller har sluttet, kan vi sjekke opp i det, og eventuelt overføre deg til en annen. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice@frende.no
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste servicen"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ikke fått tilsendt riktig faktura, markedsfører seg med god kundeservice noe som ikke stemmer. Ønsker ikke å være behjelpelig med noe som helst.

Svar fra Frende Forsikring
08.03.2019 08.32
Hei Laila, så leit å høre at du opplever oss slik! Vi retter selvfølgelig opp i det, om du har fått feil faktura, men det kan vi ikke gjøre her, men feks via kundeservice@frende.no
Grunnen til at vi skryter av servicen vår, er at flere uavhengige tester har kåret oss til best på kundetilfredshet (EPSI) og topp tre kundeservice i forsikring (Kundeserviceprisen), det er vi selvfølgelig stolte av! Men du har jo rett i at vi må bevise det for kundene hver dag også!
Stine J. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Urofft og tomme løfter"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vet ikke hvordan man skal oppsummere alt dårlig i en anmeldelse. Men kort fortalt så følger de ikke opp, ble lovet å ringt opp knyttet til en skade på bil sikkert 10 ganger og ble det aldri. Istedet hadde de tatt deg frihet til å avslutte saken og gi meg bonustap som kom som en overraskelse på neste faktura der jeg måtte ringe igjen og da hadde de gjort en feil tydeligvis. Rettet det og ringte meg ikke opp igjen. Fikk skriftlig mail om detaljer knyttet til min forsikring der og de fakturerte meg noe annet enn det jeg har skriftlig fra dem. Ringer aldri tilbake. De sender tilbake mail og beregninger som ikke henger på greip med mailer de har sendt til meg eller det som er snakket om på telefon (ønsket å forskuddsbetale så jeg slapp å tenke på det mens jeg var 6 mnd i utlandet). Fikk alt bekreftet per telefon og mail og betalte og krav kommer igjen og igjen i nettbank. Sier jeg bestrider kravet og de sender nytt krav i nettbank og følger ikke opp. Aldri vært borte i så uproff behandling så nå har jeg avsluttet dette kaoset. Som en profesjonell aktør går ikke dette an. De er raske til å ta telefonen, men å løse opp i problemer og følge opp kunder klarer de ikke. De klarer heller ikke gi meg noen grunn til at jeg har betalt for mye, men får ikke pengene tilbake som de kjørte gjennom i nettbanken etter jeg bestred kravet som er ulovlig, og jeg var i utlandet som jeg sa til dem og ikke mulighet å sjekke nettbanken til en hver tid. De bare slutter å følge opp når du spør om ting de faktisk ikke kan svare på eller skjønner. Helt tragisk. Finn en annen aktør, har hatt forsikringer hos andre og aldri opplevd slik uproffhet og rot. Og du kan bare glemme at de kjemper for deg i en rettsak. Kan litt om juss og hadde alt av bevis på min side men de gir seg etter en (selvfølgelig) mail som skal si meg imot fra motgående forsikringsak og bare gir seg når jeg sier her kan dere ta dem på det. Men bare å glemme, saken blir lagt i bunke og bare å glemme. Den skaden tok jeg på egen regning da det var snakk om under 10 000, men jeg hadde ikke skyld da jeg ble rygget på, men de er livredde for konfrontasjoner tydeligvis og går en grense for hvor langt man orker å vente på en telefon og snakke med 100 forskjellige folk..

Svar fra Frende Forsikring
05.03.2019 09.46
Hei Stine, hvis du har hatt en slik opplevelse med oss er det virkelig beklagelig! Håper du tar deg tid til å sende samme klage direkte til oss, slik at vi kan se på kundeforholdet ditt og følge opp det som burde vært gjort annerledes.
Frende Forsikring har totalt 519 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR