Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
15
av 25 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
Frende Forsikring

"Ok fornøyd"

Omtale om Frende Forsikring skrevet av Bjørn for 12.07.2019 09.39

Frende Forsikring har totalt 385 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ok fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ok fornøyd. Ingen steke meninger. Ingen skadeoppgjør. Kanskje ikke det rimeligste selskapet?

Bytt.no
"Ok fornøyd" skrev Bjørn om Frende Forsikring

Har du en tilsvarende erfaring med Frende Forsikring?
Gjør som Bjørn og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Frende Forsikring du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Svært fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vil gi all ære til kundeservicen hos Frende. Jeg hadde i vinter en sak med et annet forsikringsselskap og byttet til Frende i forbindelse med dette. Det er utrolig stor forskjell på Frende i forhold til det andre, hos Frende fikk jeg en personlig kontakt å forholde meg til og jeg får alltid svar raskt om jeg lurer på noe. Jeg fikk særdeles god hjelp og det føles trygt å ha forsikringene hos Frende. De er lett å få tak i, og man kan spørre om hjelp til stort og smått. I tillegg er det en oversiktlig nettside, og for meg som også er kunde i Sparebank Vest er det enkelt å holde oversikt både på bank og forsikring. Er glad for at jeg byttet og kommer til å fortsette å være kunde der.

Svar fra Frende Forsikring
14.07.2019 22.15
Veldig hyggelig å høre, Lisa! Vi er også veldig glad for samarbeidet med eierbankene våre, smart og lettvint med bank og forsikring på ett sted. ☺️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårligste kundebehandling jeg har vært utsatt for"
1 syns denne omtalen er nyttig

Arrogante og direkte ufine. Anbefaler alle å styre unna dette selskapet. De vil bare ha penger inn. Nekter å utbetale erstatning på kasko skade

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skremmende dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi opplevde å bli møtt på en utrolig dårlig måte ift. en stor vannskade i huset vårt. I starten informerte jeg saksbehandler i Frende om oppussingsplanene vi hadde, som vi skulle til med etter vannskaden. Dette for å ha alt på det rene og for å ikke si eller gjøre noe feil. For å være ærlig rett å slett. Da ble jeg møtt med en mistro og en spydig kommentar: "Frende dekker ikke oppussing". Det var virkelig ikke min hensikt å prøve å få skadeforsikring til å dekke oppussing, og å bli mistenkt for det, var ikke noe morro, når vi står i en slik situasjon og behøver hjelp. Advokaten vår fra vår boligkjøperforsikring anbefalte oss om å undersøke retten til å tre inn i tidiligere eiers husforsikring (fordi skaden var oppstått før vi kjøpte huset). Vi trodde først at tidligere huseier også hadde Frende forsikring. Spurte saksbehandler i Frende om retten til å tre inn i tidligere eiers husforsikring. Dette var i en krisesituasjon, hvor vi måtte stoppe vannet i huset og vi ikke hadde vanntilgang. Det var på sommeren i fjor, i "hete månedene". Hadde vi ikke hatt svigers rett ved, kunne vi ikke bodd i huset. Jeg fikk til svar fra saksbehandler i Frende at hun ikke visste om det var mulig eller ikke. Og hun kunne ikke finne ut av det for meg heller. Så hun kunne ikke gi meg svarene jeg trengte for å komme videre og ville ikke hjelpe meg i det. Når jeg sa at jeg er kjent med at dette er praktisert i tidligere saker og at vi trenger å få undersøkt om dette er mulig, svarte hun spydig at "nei men hun kan jo ikke åpne alle enkeltsaker for å se hva som er blitt gjort i hver enkelt sak". Ingen hjelp å få der. Til Frendes forsvar; så hadde ikke tidligere eier forsikring hos Frende, men det visste vi ikke på det tidspunktet, og det burde blitt sjekket opp i/avklart. Saken endte med at vi fikk skaden dekket på tidligere eiers forsikring, i et annet selskap. Skrev en klage til Frende i måten vi hadde blitt behandlet på i ettertid, men fikk ikke en gang et svar på dette. De repeterte kun at de ikke dekket skaden, men svarte ingenting på min klage og opplevelse i hvordan jeg var blitt møtt.

Svar fra Frende Forsikring
09.07.2019 20.40
Hei Katrine, det er leit å høre at du ikke er fornøyd med møtet ditt med oss. Fint om du tar direkte kontakt eller sender en klage hvis du vil vi skal vurdere saken på nytt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dyreforsikring, styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kom til veterinær med schàferhund (førstegangsfødende) i fødsel som hadde født 7 valper hjemme, med behov for akutt fødselshjelp da fødsel hadde stoppet opp. Røntgen viste 3 valper i livmor, ultralyd viste at den ene valpen var død og lå i feilstilling, dette var grunn til at fødsel stoppet opp og potensielt setter tispas liv i fare. For å redde tispen og de resterende valpene fikk hun fødselshjelp i form av riestimulerende. Vi var heldig og fikk ut alle 3 valpene, en død og 2 levende. Frende nekter å dekke utgiften fordi vi ikke har tatt keisersnitt. Det skal nevnes at denne type fødselshjelp koster ca 1/4 av et keisersnitt så forstå logikken den som vil både etisk og økonomisk. Frende på sin side mener altså at det hadde vært etisk riktig å legge en drektig tispe i anestesi for å gjennomføre kirurgi som er et betydelig større inngrep hos tispen enn å gi riestimulerende til tispen og forløse valpene vaginalt. I vilkårene er det spesifisert at de ikke dekker fødselshjelp eller keisersnitt hos enkelte raser, men schàfer er ikke en av de. Uavhengig av det nekter de å dekke skaden. Frende mener også at fødselshjelp ikke er sykdom men at keisersnitt er sykdom. Jeg jobber selv som autorisert dyrepleier og vi betegner både fødselshjelp og keisersnitt som behandling, ikke en diagnose. Feilstilling hos foster derimot er en diagnose, men Frende velger å se bort i fra dette. Så har man tispe i fødsel med behov for akutt hjelp skal den altså slenges på operasjonsbordet uten at veterinærens medisinske vurdering skal legges til grunn. Det forventes altså at eier skal akseptere og at veterinær skal bryte x antall lover hvis man skal få dekket et slikt tilfelle. Jeg sitter igjen med hele fakturaen for hjelp hos veterinær på natt, men min tispe slapp keisersnitt som var en stor og unødvendig operasjon, og jeg kunne reise hjem med 2 friske valper til. Jeg gleder meg til å si opp alle mine forsikringer hos Frende for så å bytte selskap til noen som har litt mer moral når det kommer til behandling av levende dyr. Aldri mer Frende, styr unna!!!

Svar fra Frende Forsikring
09.07.2019 20.39
Det er godt å høre at det gikk bra med mor og de fleste valpene. Spørsmål og klage til saksbehandlingen kan vi ikke gå inn i her.
Frende Forsikring har totalt 385 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR