Forsikring
Skjul meny
Forsikring
Gjensidige Forsikring

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

1147 verifiserte omtaler
4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
2
av 22 innen
forsikringsselskap
76%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
499
338
141
66
103
Sorter omtaler etter
Viser av 1147 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd"

Er veldig fornøyd med gjensidige, aldri hatt problemer med dei, men er lurt å sjekke markedet av og til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lokalt kontor"

Bestandig brukt Gjensidige pga lokalkontor og at jeg er YS-medlem. Nå er lokalkontoret borte og jeg jakter pristilbud fra andre forsikringsselskap.

Ingrid R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Min mening om Gjensisdige forsikring"

Oppfølging av gode og bedre tilbud kan bli bedre. Da den årlige summen på forsikringen har gått opp, ønsker jeg å innhente tilbud fra andre selskap, og som kanskje resulterer i at jeg skifter selskap.

Thomas S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig"

Oversiktlig avtale, gode samle rabatter, gode gruppeavtaler.
Litt vanskelig å sammenligne priser siden gjensidige gir "tilbakebetaling" ved års slutt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, syns Gjensidige er litt dyr"

Grei nok, ok og undersøke med andre selskaper. Kanskje litt mer informasjon på mail bl.a om reiseforsikring.

Øystein
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Gjensidige er bra de, men ønsker ikke å betale for andre folks skader/tabber (prisøkning)"

De som er bra er overskuddsutbetalingen vært år.
Det å belønne de kundene som sjelden eller aldri gjør bruk av sine forsikringer (heldigvis). Men bare betaler sin forsikringspremie hvert år.
Min erfaring er at viss du tar kontakt med noen for å spørre om råd/rettledning, er det helt tilfeldig hvem du treffer på og hvilken kunnskap denne personen har om dine spørsmål, dermed blir også svarene deretter, og ikke nødvendigvis korrekte. Det er klart at alle kan ikke svare på alt, men da må kunden settes over til en som kan svare korrekt. Det fortjener kunden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett bra"

Er fornøyd men kunne kanskje hvert noe billigere Da jeg har alle mine forsikringer her.. Og litt forvirrende at jeg har 3 forskjellige fakturaer og ikke alle kan være på en..

Jeanette T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Som regel best på pris til unge, behjelpelige ved skade eller uhell"

Gjensidige er stort sett billigst for unge. Stort pluss at det ikke er bonus på ATV registrert som MC, og dermed heller ingen bonustap ved evnt. skade, da de er de eneste jeg vet om som tilbyr dette. Likevel er de billigst på både ATV og snøskuterforsikring.

Har blitt påkjørt av en som brøt vikeplikten, hatt innbrudd i bil og fått forsinket bagasje flere ganger og Gjensidige er alltid meget behjelpelige, og det går fort å få saken ordnet.

Kundetilfredshet
"Svarer"

Finner ikke noe negativt. Jeg har ikke hatt behov for noe kontakt da selger ordnet alt når jeg kjøpte ny bil.

Thorbjørn A
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd da jeg byttet til Gjensidige"

Jeg flyttet alle mine forsikringer Hus/hjem, Båt, Reiseforsikring og Bil. Hjemforsikring har jeg i LO. (Fagforening)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

Vanligvis er kundeservicen der veldig bra, men ble nå i høst satt ansvarlig for en skade som jeg mener at jeg ikke hadde noe med og gjøre.. Fikk ikke sjans til og gjøre noe med det før det var for sent, så det var ikke bra! Jeg viste ikke om at det var en sak i det hele tatt før det var en dag eller to svarfrist til jeg ble satt som skyld i ulykken som jeg ikke var med i.

Bortsett ifra den episoden der så er jeg veldig fornøyd med Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lurt til å betale mer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige ga meg et tilbud. De skulle så hente inn mer informasjon. Dette tilbudet endret de da de hentet inn informasjon fra eksisterende selskap, men tilbudet var fremdeles såpass godt at jeg takket ja. Jeg få så mail da angreretten fra gammelt selskap har gått ut om at de har fått ny informasjon (bulk for to år siden) Som gjør at jeg ender opp med å betale 2000, - mer en det jeg gjorde før.

Denne opplevelsen har gjort at jeg har blitt mye mer skeptisk til alt som har med forsikringer å gjøre. Spesielt fra Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trygghet til en noe høy pris"

Har heldigvis hatt svært få forsikringsrelaterte skader. De få som har skjedd har vært av beskjedent omfang og i de tilfeller har forsikringsoppgjøret blitt behandlet på en meget enkel og grei måte. At selskapet ennå har et lokalt kontor som gjør det mulig å snakke med et levende menneske tror jeg er en vesentlig årsak i slike saker.

At jeg vurderer å bytte selskap er ikke noe nytt det gjør jeg ganske ofte og jeg vurderer da både pris og dekning/vilkår. Vilkårene er stort sett like. En vesentlig årsak til at Gjensidige de senere år kommet relativt gunstig ut, er at jeg har hatt gode rabattordninger gjennom min yrkesorganisasjon og mottatt "utbytte" fra selskapet. (Det siste tyder vel på at prisene har vært i høyeste laget, eller?)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok på alle plan, noe dyrt"

Hyggelig service og tilbakebetaling av overskudd.
Kan bli bedre ved å komme med årlige tilbud til trofaste kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har ikke tid til å snakke med kunden. Alltid opptatt!!"

Har ikke tid til å snakke med kunden!!! Utvasking firma som de har, som har dårlig kompetanse, når kunden selv må fortelle hva de må gjøre.

Marthe N. B
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt"

Til de som er over 23 er gjensidige veldig bra, men for de som er unge, kan det bli i det dyreste laget.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett fornøyd med gjensidige"

Får dele overskuddet fra gjensidige hvert år.
Har ikke hatt noen utbetalinger eller skader mens jeg har vore medlem av gjensidige.

Marius H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant holdning ovenfor kunde"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kommunikasjon med kunde, rotete saksbehandling, uttalelser og kommunikasjon i skadesak på tvilende grunnlag. Kjøretøy stod på verksted i 17 dager før takstmann dukket opp. Etter 32 dager på verksted igangsatte eier reparasjon av kjøretøy for egen regning, 2 dager senere kom avgjørelsen om ingen dekning av skade. Useriøst forsikringsselskap!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice"

God kundeservice og rask hjelp ved skade. Prisauke etter eit år var for høg, rabattane vart fjerna etter eit år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig, da de har givet dårlig rådgivning og høj pris forhøjelse uten grunn"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige har givet dårlig rådgivning, da ved nærmere gennem gang, har vi betalt igennem lang tid dobbelt forsikring på 1 barn...

De har forhøjet deres priser ekstremt uten grunn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Leit at de med betalingsanmerkning må betale heile årsbeløpet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra pris, men synd at de med betalingsanmerkning må betale hele beløp da det blir mye å, personlig liker jeg månedlig betaling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vi er tilfreds"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har måttet stå på for rett og riktig bonus på bil, liten samhandling mellom
skadeavdeling og kundesenter. Har bedt om revidert tilbud men har ikke fått
tilbakemelding.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skader"
4 syns denne omtalen er nyttig

Virker som de lager regler etter en skade har oppstått. Orkan skadet min campingvogn, fikk ikke engang skriftlig henvendelse, det ble sagt etter 3 synfaringer at vognen ikke var våt nok. (hadde da kjørt 3 ganger til vognen for å bistå takstmann, tilsammen 75 mil.) Nabovogner med mindre skade fikk mellom 40-85 tusen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Profesjonelt selskap, men noe dyrt"

Er generelt et bra selskap, har god dyreforsikring og har avtale med BFO. Det som er litt synd er at prisen er noe dyr.

Sigurd A. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Seriøst"

Har i alle år hatt bilene mine forsikret i Gjensidige. Har en meget god erfaring med både skadeoppgjør og kundebehandling.

Søk Bytt.no