Det lønner seg å sammenligne
Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt
Gjensidige Forsikring er tildelt tittelen KUNDEFAVORITT 2016

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

Les alle 825 omtaler og erfaringer om Gjensidige Forsikring

825 omtaler
Gjensidige Forsikring
Rangert #2 av 22
innen forsikring
Bra
4,1
AV 5
4,0
Kundetilfredshet
Bra
4,2
Kundeservice
Bra
4,2
Skadeoppgjør
Bra
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 825 omtaler om Gjensidige Forsikring sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Gjensidige Forsikring?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Gjensidige Forsikring
Hva synes du?
"Er fornøyd!"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Omtalen omhandler

De fullforsikrer driftsbygning.
Har samlefaktura på alt du har forsikret.
Får god hjelp om en lurer på noe.
Får tilbake utbytte årlig.

"Elendig kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
M. A
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Etter en brannskade og frekk saksbehandler har jeg byttet fra gjensidige til et bedre og billigere forsikringsselskap.
Saksbehandleren var så frekk og mente at jeg måtte levere tilbake leiebilen etter 13 dager selv om jeg har rett på 30 dager og selv om jeg ikke hadde fått erstatning ennå, han sa at jeg kunne bare bytte fra gjensidige om jeg ikke var fornøyd med dem, og det gjorde eg med gang jeg la på tlf. Fikk tilbud på 24000 kr for en bil som var kjøpt 1 år siden for 46000 kr, nå har det gått 40 dager siden skaden skjedde og fortsett ingen svar.
Etter 8 år med dem ble jeg behandlet på denne måte, skal aldri anbefale gjensidige til noen som helst.

4 synes denne omtalen er nyttig
"Lite behjelpelig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Annonym
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Gjensidige betaler ikke ut det man har krav på, og hjelper heller ikke til dersom det har skjedd en ulykke.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Stort sett bare positivt med Gjensidige"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Andreas O
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Kundebehandlere virker kunnskapsrike. Man får god hjelp på telefon, og det er god oversikt i nettbaserte løsninger. Jeg har vært kunde der siden min første forsikring, men ønsker nå å teste markedet med tanke på lavere pris for samme produkt. Jeg føler at de har en del å gå på med tanke på pris, og at man ikke får bedre avtaler med mindre man bruker pressmidler. Det er litt synd med tanke på at langvarige kunder bør automatisk tilbys gunstigste vilkår og at de gjøre kjent med at dette er praksisen.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Har egentlig bare positivt og si om gjensidige forsikring"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Omtalen omhandler

Har ikke brukt forsikringen annet enn at jeg har forsikring men, syns jeg betaler mye. Ellers er jeg fornøyd.

"Øker prisen med 20%"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Christian
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Gjensidige økte prisen på mine forsikringer dramatisk når NAF flytta over. Ikke bare ble det mye dyrere men jeg må også betale NAF medlemskontigent for å være med.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Oversiktlig, ryddig og rettvist"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig

Har ingen dårlige erfaringer med Gjensidige. Oppgjør ved skade skjer oversiktlig og ryddig. Gode og oversiktlige nettsider med "din side". Forståelige oppgjør ved skade.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Super billige"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig

Jeg flyttet forsikringene mine fra Sparebank1 til Gjensidige og sparte 10.000 kr i året på dette. Kundeservice på sitt aller beste.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Helt ok"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
5 / 5
Gunnar
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Greie priser, men mye tull med faktura. Kommer ofte inn for høye summer på faktura enn jeg skal betale. Må ringe inn ofte å be om at det sjekkes.

"Absolutt et rimelig og seriøst forsikringsselskap"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Jonas
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Veldig fornøyd med Gjensidige sin kundeservice og deres hyggelige takstmenn. Har ikke vært borti så mye annet.

"Verken eller"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Christine
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Har et godt åpningstilbud på bil. Men har ikke fått noe tilbud videre som umiddelbart gjør at jeg fortsetter der.

"Dyre forsikringer"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Ole
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

De utnytter at man har betalingsanmerkning. Prøvde å få et bedre tilbud i forhold til konkurrenter. Fikk til svar at du får ikke byttet siden du har betalinganmerkning.

"Ok. Men forsikringene er dyre"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Bjørn H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Forsikringselskapet er ok. Men det er for dyrt nå ift. andre selskaper.

Ved skade på bil har det vært veldig bra oppfølging. :-)

Selskapet må sette prisene ned.
Pr. nå så anbefaler jeg ikke selskapet pga. pris.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Utmerket service"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Utmerket service.
Alltid tilgjengelig når jeg ringer.
Kommer til å bruke de når jeg starter egen bedrift også.

"God kundebehandling - enkelt oppgjør"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Alt bra med Gjensidige stort sett. Konkurransedyktig på pris, spesielt når en tar med årlig tilbakebetaling.

"Hjelp når du trenger det"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Har hatt flere skader på innbo. Pengene på konto dagen etter skaden er meldt. Profesjonelt selskap. Veldig fornøyd. Har lån i samme selskap. Beste lånerente :)

1 synes denne omtalen er nyttig
"Skylddeling!?"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
7 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Erlend K
HAR BYTTET SELSKAP

Når du står stille på en parkeringsplass og blir påkjørt av en Transporter skal vel saken være klinkende klar? Ikke når begge parter hadde gjensidige.
Jeg fikk beskjed om skylddeling.
Den andre føreren bommet på bremsepedal og traff gasspedal, for så og ikke klare stoppe. Traff min bil i front.

Skylddeling var beskjeden.
Kommer aldri til å nevne gjensidige med en positiv tone.

Venner og familie får se og høre hvordan jeg har blitt overkjørt av dette selskapet.

7 synes denne omtalen er nyttig
"Jeg liker Gjensidige"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Bjørn J. M
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Gjensidige holder det de lover men klarer ikke å ordne erstatninger som ikke er ferdigbehandlet av andre selskaper dette lovde de tidligere i telefonsamtale med en av deres selgere.

"Godt fornøgd"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Omtalen omhandler

Er fornøgd med pris i forhold til andre selskap.

Har vært heldig og ikkje måtte hatt nevneverdig oppgjør.

Ok utbetaling på vetrinærutgifter.
Ser skjelden at det er negativ omtale i media.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Trygt og godt"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5

Rask respons og utmerket servicegrad. Alltid klar til å hjelpe meg over telefonen. Anbefaler selskapet for alle i min omgangskrets. 👍👍Kundeutbytte hvert år er jo en bonus 😁.

"Veldig bra"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Har evnen til å lytte og er lette å kommunisere med og det er etter mitt syn en god måte å behandle sine kunder på og da blir utfallet av en sak at begge parter er fornøyde.

"Best på innbrudd/tyveri"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Omtalen omhandler

Jeg har to erfaringer med gjensidige ang. Innbrudd/tyveri. Et innbrudd i Spania og et tyveri i Norge. Begge gangene fikk jeg og min familie bedre behandling av Gjensidige enn man har lov til å drømme om.
I mitt tidligere yrke var jeg noen år godsspaner i Oslo pd, og hadde jevnlig kontakt med alle forsikringsselskapene. Gjensidige utmerket seg også dengang med utmerket og rettferdig kundebehandling. Faktisk var det Gjensidige og Storebrand som vi syntes var de beste selskapene for kundene.
Når det kommer til min andre erfaring, nemlig trafikkulykker er jeg mer ambivalent. Der scorer ikke Gjensidige like høyt.
For noen år siden kjørte bak en lastebil med usikret last nedover Lierbakkene. En bølgeblikkplate blåste av, og jeg landet i min kjørebane. Heldigvis fikk jeg løftet framhjulet på min motorsykkel og unngikk den store smellen. Men da jeg kontaktet Gjensidige, som også var skadeforøverens forsikringsselskap fikk jeg en sterk følelse av at saksbehandler forsøkte å "minimere" Gjensidiges utgifter. Jeg så meg rett og slett nødt til å ta en motivasjonssamtale med ham pr. tlf.

Med vennlig hilsen

Jan T. Odden

2 synes denne omtalen er nyttig
"God service, pris og tilgjengelighet"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Veldig fornøyd med alt. God service, oppfølging og behandlingstid på forespørsler. Bytter ikke forsikringsselskap med det første her i huset.

"Dårlige tilbud"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Pv
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Gjensidiges forsikring er uoversiktlig, og dårlig informert om. De hjelper deg ikke med det du spør om, men vrir det over til andre tilbud. De sender heller ikke ut måntlige regninger, og hjelper deg ikke til å skaffe avtalegiro i banken. De sender heller ut purring på hele året isteden for å hjelpe deg med en månedsavtale!

2 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig behandling av saksbehandler"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Krb
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har fått en saksbehandler på min personskade etter trafikkuhell som ikke var min skyld. Jeg fikk beskjed av han å ikke ringe flere ganger til gjensidig forsikring da jeg ringte for å høre hvordan det gikk med oppfølginga av min skade. Merkelig måte å behandle sine kunder på. De dårlige ryktene som går om gjensidig forsikring har jeg begynt å tro på etter denne behandlingen. De er veldig hyggelig så lenge mann ikke har noen skader som krever utbetaling av de da blir de fryktelig vanskelig.

3 synes denne omtalen er nyttig
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
UTFORSK FORSIKRINGSSELSKAPER
Utforsk 21 andre forsikringsselskaper og del dine erfaringer
Alle forsikringsselskaper
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode forsikringsselskaper innen personlig økonomi.
Alle bransjer