Det lønner seg å sammenligne
Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt
Gjensidige Forsikring er tildelt tittelen KUNDEFAVORITT 2016

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

Les alle 977 omtaler og erfaringer om Gjensidige Forsikring

977 omtaler
Gjensidige Forsikring
Rangert #2 av 22
innen forsikring
Bra
4,1
AV 5
4,0
Kundetilfredshet
Bra
4,1
Kundeservice
Bra
4,2
Skadeoppgjør
Bra
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 977 omtaler om Gjensidige Forsikring sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Gjensidige Forsikring?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Gjensidige Forsikring
Hva synes du?
"Erfaring etter en stormskade"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Terje D
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Fikk lite informasjon om hvordan selskapet har kommet fram til skadetaksten, måtte bare godta tilbudet på oppgjør.

"Meget dårlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Wenche W
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Kjøpte tilleggsforsikring reise kr 10252,- og betalte omgående! Gjensidige glemte dette og sendte kravet til inkasso! Dette ble oppklart med engang! Imidlertid fikk jeg en skade på øye og måtte konsultere lege på ferie stedet i alt nok kr 650,- denne regningen ville ikke Gjensidige betale og resultat var at jeg selv betalte denne i etterkant da regningen ble ettersendt meg etter hjemkomst! Tok kontakt med Gjensidige for å få en forklaring og fikk fortalt at tilleggsforsikringen ikke var notert og at det var billigere for meg og betale denne regn på kr 650,- ??? Ble senere oppringt og hvor det ble fortalt at dere allikevel ville dekke kr 650,- da forsikringen allikevel etter at dette ble notert var betalt til rett tid! For meg virket dette meget rotete og useriøst Jeg kommenterte til vedkommende som ringte meg opp at jeg var glad for at det ikke var større syk/eller skade som jeg hadde hatt, men ble da forklart at dette ville Gensidige selvfølgelig ordnet opp med??? Jeg er derfor noe skeptisk til Gensidige Forsikring!

2 synes denne omtalen er nyttig
"Fornøyd :)"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Lidija
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Hadde en skade og alt gikk veldig behagelig for seg. Har sjekket pris med mange selskaper og gjensidige kommer alltid best ut.

"Uerfarne rotekopper"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Marit
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Begynner snart å lure på om gjensidige overhode vet hva de driver med? Har gått over til annet selskap for snart 2 uker siden. De skjønner ikke at de har fått oppsigelse. For å sjekke gikk jeg inn på mine sider, fremdeles står huset oppført mens bil og innbo var fjernet. Er det noen som tror de er rett navle? Tror neppe det nytter og ha uerfarne ansatte på kundesenteret. Kommer "aldri" tilbake til gjensidige som kunde om det er det siste selskapet igjen.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig oppgjør"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Thuen
HAR BYTTET SELSKAP

Bra i begynnelsen, fikk vannskade, det ble masse problem, veldig dårlig service, aldri mer kunde hos dem.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig bonusordning"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Marlene
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Når du kjøper egen bil for første gang når du er 53 år og har kjørt uten skader/ ulykker siden siden du var 18 - dog mesteparten av tiden i ektefelles bil, da er det ikke greit at bli tilbudt 20% bonus når ekteskapet ryker og du trenger egen bil.

4 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Pål
06.09.2016 19.32
Ved skillsmisse skal bonusen splittes mellom ektefellene! Eks. at begge får ca. 50% bonus. Men her er det muligheter å prate med selskapene å forklare situasjonen.
"Gammelt traust selskap"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Trofast-Kunde
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har vært kunde i mange år og vært fornøyd. Liker ikke utbytte på forsikring. Først betaler jeg premien av penger som er inntektsbeskattet, så får jeg et tilsynelatende bra utbytte som jeg igjen må beskatte. Sett heller ned premien direkte, og slutt med hele utbytte.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Utrolig provoserende oppførsel av saksbehandler, får inntrykk av at jeg snakker med 'tulletelefonen'"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Oddbjørn
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Gjensidige Erfaringer bilforsikring. Utrolig lang saksbehandlingstid. Fabrikkerer egne opplysninger når det ikke finnes informasjon som er til skade for kunden. Det som er bra? Avdelingsleder tar tak og ordner raskt opp når jeg lover å ta saken til rettsapparatet. (Etter fire måneder) Ellers er det ingen ting som er bra, en stjerne i anmeldelsen er en for mye.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Topp service"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

De er veldig flink på service å ordner opp sånn at alt blir bra. Jeg er topp fornøyd med Gjensidige.

1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Marit
24.08.2016 20.03
1 synes dette svaret var nyttig
Da er du heldig iforhold til de fleste andre.
1 synes dette svaret var nyttig
"God kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Nils M
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har stort sett greie priser, det virkes som dyktige folk på kundesenteret.
Har aldri hatt behov for og bruke forsikringen så vet ikke hvordan dei er da.

"Hyggelige ansatte og utbytte! Men dyrt på slutten!"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Terje
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Hadde gjensidige i mange år, var rimeligste selskapet i begynnelsen, men etter 4 år ringte annet forsikringsselskap å jeg fikk hallvert prisen. Ellers godt fornøyd med gjensidige foruten om prisen da..

3 synes denne omtalen er nyttig
"Kundeløfte"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Bjørnar S
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Hva jeg synes om gjensidig er at det er et selskap som driver ok,
men det er enkeltpersoner som ikke forstår hva de jobber med.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Lite løsningsorientert"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Kenneth B
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Ved første skadesak (gravid påkjørt samboer), var det helt håpløst å få fullstendig dekt knust telefon.
Utrolig dårlig førsteinntrykk.

4 synes denne omtalen er nyttig
"LATTERLIG DYRT!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Marianne
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Prisen er helt latterlig. Helt vilt at man skal betale over 10 000 kr i året for forsikring, når man får det til halve prisen andre steder. Prisen var ikke så høy før, fikk bare brev i posten om at prisen var gått opp..

2 synes denne omtalen er nyttig
"Dyrt og rotete forsikringsselskap"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Cecilie
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ved en feil har noen andre betalt min forsikring i nesten et år, og enda jeg har prøvd flere ganger å forklare dette til operatørene via telefon, har de hver gang kommet frem til at alt er i orden med betalingen. Nå etter 7 måneder tar de kontakt, ettersom vedkommende som har betalt min forsikring har oppdaget dette.
Dette er en feil som har skjedd enten pga selskapet eller vedkommende som har betalt min forsikring, men likevel er det jeg som skal tilbakebetale? Enda jeg har meldt i fra om det uten å bli hørt? Så nå mener gjensidige at jeg skal betale dobbelt opp med bilforsikring for en feil de begikk. Her burde de ha lagt seg flate og fikset opp i problemet, 13-14 tusen kroner for et stort selskap er ikke det samme som for en student med allerede for mange regninger.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Til å stole på"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
John O. H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Alt bra, hyggelige kundekonsulenter og er effektive. Veldig god erfaring.
Burde ta kontakt en gang pr. år for å gjennomgå forsikringene.
Er ikke sikker på at prisen er rett.

"Vanskelig å nå igjennom, og få den hjelpen du vil ha "
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Jan-Erik D. S
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Vanskelig å få hjelp 😕 Veldig trist at et så stort selskap ikke ser behovet til vanlige mennesker som trenger hjelp. Møter som regel en dame som ikke snakker skikkelig norsk og da blir man misforstått. Veldig viktig og kunne bli forstått. Det er vel mest de du møter på Gjensidige ikke selskapet som er problemet. 😕.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Ufattelig prisøkning på bilforsikring 80%"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Bjørn S
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har kjøpt ny bil identisk med forrige overraskelsen ble stor da forsikringspremien er øket med ca 80 %.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Helt ok"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
1 / 5
Julia
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Är helt ok försäkring. Dock har dom lurat mig flertalet ggr. När jag tog försäkring hos dem så var jag bara 21 och skulle fylla 22 fyra månader senare, dom sa att jag får 10% bonus för varje år jag kör skadefritt och i tillägg blir det hela 20% billigare när jag fyller 23. Började på 20% bonus och idag är jag 23 år och har 30% bonus UTAN att ha varit med om någon skada... Dom sa att dom aldrig hört talas om någon prisändring när man fyller 23...

Sedan har deras säljare ringt mig och erbjudit rabatt på försäkring om jag ändrade mig innbo, rese och personförsäkring från DNB till dem, jag skulle spara 3500kr i året på att byta för att när jag samlade försäkringar hos dem så skulle bilförsäkringen bli mycket billigare. När jag sedan en vecka senare får hem försäkringsdokumentet inser jag att mina nya försäkringar kommer kosta mig 6500kr MER i året! Lurad åter igen! Var mycket krångel att ångra allt detta men fick ordning på det till slut utan att betala ett enda öre. Dock verkar gjensidige vara det billigaste alternativet för folk under 25.

"Dårlig innboforsikring"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Else
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Hadde et uhell med en telefon som skulle dekkes av innboforsikringen. Fikk da utbetalt 390 (!) Kroner for en telefon som kostet over 4000 kr. Har hatt gjensidige i mange år og synes forsikringene er dyre, så nå bytter jeg til et bedre selskap!!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Kundeutbytte"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Kåre
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Virker bra med kundeutbytte, men hvorfor betale for mye i førsteomgang? I hvertfall med tanke på at kundeutbyttet er variabelt OG at man må skatte 27% av utbytte. Nei, da velger jeg heller at annet alternativ.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Heilt greit. Ingen oppfølging til tross for langt kundeforhold"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Vidar
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Utbetaling av overskudd hvert år er en positiv ting. Men dette gjør det også vanskelig å sammenligne priser mot andre forsikringsselskaper.
Jeg hadde satt pris på en personlig oppfølging av mine forsikringer en gang per år. Jeg har nå vært kunde her i ca. 20 år uten å få noen som helst oppfølging av assuransefirmaet som formidler forsikringene. Våre behov endrer seg jo litt med tiden.

"Solid og tilgjengelig, men dyr"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Trude L
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Mange bra dekninger, med gode rabatter for Tekna-medlemmer. Veldig tilgjengelig og gode nettsider. Men totalen blir dyr.

"Alltid korrekte og presise svar"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Har kun godord om dette selskap, når vi har hatt bruk for deres tjenester får vi klar og tydelig veiledning. Utbetalinger i skadesaker har kommet omgående.

"Manglende kommunikasjon og grådig holdning"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Marius
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Er overrasket over at Gjensidige kommer så bra ut her. Så fort jeg ble kunde var det en helt annen tone...
Først... De endret tilbudet mitt og la på over 2000kr uten å utdype det eller snakke direkte med meg om dette. Altså: Jeg takket ja til et tilbud som viste seg å ikke være riktig... Hadde gjort mye arbeid med å sammeligne Gjensidige med andre selskaper, noe som nå oppleves som bortkastet tid. Minner meg om "lokkepris", uten at jeg skal si dette sikkert.
Deretter prøvde jeg å få kontakt med dem tre ganger på kundeservice mail uten å få svar. Når jeg til slutt fikk svar ved å ringe dem, forklarte jeg kundebehandleren at jeg opplevde "å bli lurt". De forsto dette og tilbø meg 20% rabatt på bilforsikring, noe som fortsatt er mye mer enn det opprinnelige tilbudet. Da regningen allerede var betalt på full pris, var det en lang og vanskelig prosess å få rabatten tilbakeført.. Jeg opplevde faktisk at de "prøver seg" med forskjellige metoder for å håve inn mest mulig penger. Dette er smålig av et så stort selskap som jeg har oppfattet som seriøse og trygge. Ser nå etter andre tilbud og anbefaler alle å gjøre det samme. Dagens marked har mye annet og bedre å velge i.

3 synes denne omtalen er nyttig
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
UTFORSK FORSIKRINGSSELSKAPER
Utforsk 21 andre forsikringsselskaper og del dine erfaringer
Alle forsikringsselskaper
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode forsikringsselskaper innen personlig økonomi.
Alle bransjer