Meny

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Gjensidige Forsikring
3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
7
av 31 innen
forsikringsselskap
69%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
770
543
265
148
264
Sorter omtaler etter
Viser av 1990 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dyr bilforsikring"

Raskt oppgjør, fint med årlig bonus utifra forsikringssummer

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fikk dyr forsikring gjennom bilselger, ikke mulighet til å endre."

Bilselger sa at jeg kunne endre forsikring etter gratismåneden var omme, men Gjensidige gav klar beskjed om at jeg var nødt til å bruke det som jeg hadde fått allerede.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Firkantet selskap"

Anbefales ikke. Sendte inn en skade noe for sent, og er alt for rigide. Skjønn bør benyttes.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt men godt"

Har aldri hatt problemer med utbetalinger eller kundeservice, men det har blitt veldig dyrt etterhvert. Har vært kunde i 18 år...

Einar A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fryktelig dyrt!"

Fullkasko på over 1600 kr er helt borte i natta, så er ikke tilfreds med den prisen.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"

Latterlig premieøkning.. og vås om ta ut kundeutbytte. Premieøkningen har blitt så stor at reklamen om dele kundeutbytte har blitt en parodi.. De sakene jeg har måttet bruke forsikringen er nå ting de ikke lenger dekker eller har økt prisene på.. Gjensididige var de beste,, nå er de snart på bunnen av å ha komiske premieøkninger..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"En leverandør som stort sett leverer over all forventning"

Har de fleste forsikringene her, bortsett fra innbo i dag som er "påtvunget" gjennom Fremtind pga LO-medlemskap, kommer til å bytte sistnevnte. Gjensidige leverer stort sett over all forventning og jeg har hatt mye bruk for de i reiseforsikringen. SElvsagt noen utfordringer knyttet opp mot pandemien nå, men slik er det over alt. Kjapp kundeservice, kjappe oppgjør og bra på kundeservice

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Amatør behandling av skadekonsulent"

Da jeg skulle få oppgjøret så var det amatørmessig behandling av konsulent. Banning og kjefting. Måtte drive og prute for å få bedre tilbud. Elendig....

Ann K. K. U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"rotete"
1 syns denne omtalen er nyttig

opplever dårlig kommunikasjon og ellers synes jeg det er veldig ritete opplegg

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke interesse"

Det er ikke interesse. Det kan variere pris uten noe grunner.

Lisekristin H
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fleksibel"

Fleksibel, god kundeservice Enkel å ha med å gjøre

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Når man i ettertid finner at man har betalt på ugyldig forsikring grunnet "manglende dokumentasjon""
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet livs-, helse- og uføreforsikring hos Gjensidige. Fikk tilsendt et helseerklæringsskjema for utfylling og krysset av på "allergi" og "astma", sistnevnte var noe jeg hadde under barndommen og vokste av meg. Allergi er noe jeg knapt trenger medisiner mot, men det hender enkelte år basert på pollenspredning. Hver gang jeg får medisiner er det noe nytt og bedre, og jeg husker selvfølgelig ikke navnet på dette, men understreket at det kunne kjøpes reseptfritt og var i bruk maks noen uker de årene det var nødvendig. Åtte måneder i etterkant får jeg brev om at jeg har oppgitt utilstrekkelige helseopplysninger, samt at, om man leser kontrakten med omhu, er det tydelig at man har betalt på hva jeg vil kalle en "ugyldig" forsikring i 8 måneder, dersom jeg skulle være uheldig med helsa i denne perioden, hadde jeg hatt problemer med en eventuell utbetaling. Dette anser jeg som problematisk og totalt uakseptabelt av en seriøs aktør, som kunde å bli opplyst om dette etter åtte måneder fremfor f.eks. umiddelbart.

Pernille H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddige forhold"

Veldig ryddige forhold, pliktoppfyllende kundebehandlere

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd med gjensidige forsikring"

Aldri opplevd no problem med gjensidige. De er hyggelige, imøtekommende har god kundeservice og er enkle å få tak i dersom man ønsker det!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lurer trofaste kunder."

Har vært kunde i over 20 år. Har betalt nesten kr 12000 pr år for kasko med full opptjening for en 7 år gammel Nissan Leaf. Lønner seg ikke å være trofast kunde der.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra men litt dyr"

God service .lett å få kontakt som kunde. Litt høye priser på bil

Øystein R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Supert selskap.. men litt høy premie"

Flott selskap.. men litt høy premie å betale..hurtig og raskt skadeoppgjør

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Norges mest elendige kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gjentatte ganger har vi prøvd å ta kontakt med kundeservicen til Gjensidige om feil på faktura og adresseendring, og 4 av 6 ganger har vi havnet i samtale med frekke og grinete «service» medarbeidere som tydelig ikke kan jobben sin.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"trege og sleipe"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt en vannskade sak i over ett år. grunnen til det er pga en saksbehandler som velger å ignorere mail når de møter motstand( alt fra 2uker til 3mnd) Det er melking på top nivå. Hvis han som kommer på befaring mener det er 3-skader når det bare er 1skade mener de at du skal betale 10tusen ganger 3. Er du uenig?da er du nødt til å krangle med 2 parter.For gjensidige stoler blindt på disse. De mente at stuperøret fra takrenna var grunnen til vannlekkasje i bod. Det viste seg at dreneringsrøret under bakken var knust. Og hvis du er så (u)heldig å har gjensidig så må du være klar for en vanskeligstilt reise,fylt med lite samarbeidsvillige folk i gjensidige. Hvis leiligheten din blir ubeboelig og du må leie. Betaler de kun fra start til slutt.Så la oss si du får 16tusen i mnd for å leie et sted og arbeidet skal ta 4-6 uker. Så ender de med å bli ferdig den 4. påbegynte mnd. Da min venn! står du med skjegget i postkassen med resten av regningen den mnd. FORDI I quote : Det er ikke mitt problem, det er sånn forsikringsverden fungerer. Jeg er helt sikker på at leietager syns det er helt ok. selvom de veit hvordan en leie fungerer. Ikke bare har du det tungt med å flytte bort med eller uten barn i denne pandemien. Når man trenger dem mest etter å betale for dem mnd etter mnd. Syns de at det er rimelig og greit å være vanskelig med sine kunder. skal gjerne inkludere noe det står her hva som er bra? - at det ordnet seg etter 1 1/2år hva som kan bli bedre? slutte å være sleip. hjelpe fremfor å hale tiden ut. kanskje bytte ut noen saksbehandlere med noen som har empati og bryr seg om andre samt jobben de jobber i. mine egne erfaringer - alltid vært dårlig for meg. siden min første bil. Gikk da inn for å aldri ha dere som forsikring. hvorfor har du oss nå ? sameiet jeg bor i har avtale med dere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Litt i tvil"

Gjensidige er gode på oppgjør og vært stort sett samarbeidsvillige. Liker ikke takstmann for han driver og lurer folk. Men andre oppgjør har gått relativt raskt og fint. Prisen dem har er sinnsykt høy så vurderer sterkt og bytte. Iforhold til mine forsikringer så skiller det 10 000,-i året

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"dyktige og kundevennlige"

Dyktige og flinke. Vraket bilen min og fikk tilbake penger relativt kjapt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit, lett å prate med"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en dårlig opplevelse, hvor jeg byttet selvskap. Da ringer dem meg noen måneder etter å lurer på hvorfor jeg sa opp og dem kom med et godt tilbud å bedre avtale en jeg hadde fra før.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ble snyltet for reiseforsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skulle skippe noe til utlandet som ble ødelagt på veien. Jeg fikk ingenting av de fordi egenandelen vistnok ble satt til å være 10000, noe som er relativt nære prisen jeg måtte betalt for å kjøpe alt nytt

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"service og betingeøser og oppgjør"

Bra service og betingeøser og oppgjør Bra med utbytte

Jonathan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dyre forsikring"

Ikke problem med forsikringsutbetaling ved uhell. Lett og oversiktelig system og innsending. Middels til rask saksbehandlingstid

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR