Meny

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
8
av 29 innen
forsikringsselskap
69%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
715
494
245
134
233
Sorter omtaler etter
Viser av 1821 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Lolitamy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å få kontakt med når man trenger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Grei forsikring med bra pris. Ulempe er når en vil komme i prat med forsikringen, da får man ikke prate med noen fysisk. Får en masse menyvalg og kastes ut. Noen ganger trenger man å snakke med noen fysisk for å få svar.

Sveinung
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svært hjelpsomme"

Har meget gode erfaringer med Gjensidige. Aldri noe mistenkeliggjøring eller unødvendige hindre ved skademelding. Behandler kunden med vennlighet og respekt, og oppleves som et selskap man kan stole på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har gitt meg et tilbud tidligere og sendte mail og spurte om dette var fortsatt aktuelt. Så sa de ja det er det, men så sendere beklager mail at dette er ikke aktuelt. Det høres mer ut at det er 14 åringer som jobber der som ikke kan bestemme seg.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Flere avdrag"

Fikk ikke delt opp forsikringen i flere avdrag. Med mange hus og kjøretøy blir forsikringspremien høy.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har uoversiktlige betalinger og har økt bilforsikringen med 70% uten å varsle"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig erfaring. Mange uoversiktlige betalinger, som stadig endres. i tillegg har de økt prisen på bilforsikring fra 9500 til 16000 uten å varsle. Vet ikke hvorfor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lojalitet har lite å bety"

Tidligere har lojalitet betydd noe, den tiden ser det ut som er forbi, i hvert fall hos Gjensidige. Jeg har vært trofast kunde hos Gjensidige i nærmere 20 år, og anbefalt dem til alle jeg har blitt rådspurt angående forsikring. Saken er at jeg betaler over 45 000,- i forsikring (etter at trafikkforsikringavgift er trukket i fra) til dem i året, og er vant med at forsikringene øker noe. Dette året har forsikringene økt med omtrent 4 000,-, nesten 10%. Når jeg tar kontakt med en kundebehandler, er det eneste svaret jeg får, at jeg har den beste prisen allerede, og at det er ingenting de kan gjøre, ingenting. Jeg prøver å forklare min lojalitet, mange forsikringer, og at om ikke han kan gjøre noe/hjelpe meg, så ønsker jeg å snakke med hans leder. Dette blir avfeid, med at han ikke kan gjøre det/love meg at noen kommer til å ta kontakt. Jeg forteller ham at jeg ikke kan sitte å vente i uvisshet, om noen kommer til å ta kontakt med meg, og at jeg ber ham følge dette opp, det kan han ikke love meg... Jeg har fått mange tilbud opp igjennom årene, både bedre og dårligere, men alltid vært lojal, den tiden er forbi hos meg også. Frende skal visst være bra, vant EPSI kåringen i 2019.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Knust skjerm"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var ukjent med bruk av forsikring ved skade på mobiltelefon og leverte den til Telia butikk. Etter innlevert telefon kommer melding fra Mobylife? Jeg skulle levert telefon med knust skjerm til Mobylife.. Ikke Telia butikk. Det var gang nr. 1 jeg var uheldig å knuse skjerm (‘skjermbytte). Jeg var forsikret hos Gjensidig og Telia. Jeg valgte dessverre Gjensidig hvor Trodde jeg hadde kr. 500 i egenandel. Jeg betalte faktura på kr. 2537 i butikk.. fikk kr. 537. Egenandel !. 2000.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Satt ned bonusen fra 70 til 60% etter 3mnd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hatt gjensidige i lang tid og har vært strålende fornøyd men når de plutselig setter ned bonusen etter opplysninger fra tidligere selskap som var storebrand hvor jeg faktisk hadde 70% men de hevder storebrand sier at jeg har hatt 60% enda jeg har skriftlig bevis på 70%., da tok tålmodigheten min slutt. Vært i kontakt med både Gjensidige og Storebrand men de skylder på hverandre og jeg sitter igjen med svarteper. Utrolig dårlig kundebehandling... Fraråder derfor Gjensidige som forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bytte av selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har vært kunder hos Gjensidige i snart 40 år, synes det er vanskelig å kommunisere med Gjensidige, ingen kontaktperson, bare div forskjellig personer som svarer på chat.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt oppgjør og god service hele veien"

Har hatt to skadesaker med gjensidige. Begge ganger med full kasko. Begge ganger svarte de raskt, ga takst fort. Den andre gangen var taksten noe lav, forklarte hva som var gjort på bilen med dokumentasjon, fikk da ny takst 1k over skade og tilbud om reparasjon, uten noe problem. Alltid betalt i tide og aldri noen tvil fra deres side om meg som forsikringstaker. Enkelt oppgjør, alltid hyggelig kundeservice og raske svar. Muligens noe dyrt, men hvertfall verdt det for meg.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Prisstigning"

Minstepensjonist som reiser lite. Lite egne verdier, da jeg leier. Syntes prisen bare økte og økte. Ingen alternativer som ble billigere. Prøver derfor et annet sted.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God og faglig kompetanse"

Svarer raskt på henvendelser. Ryddige oppgjør ved skader og behagelig kommunikasjon underveis i prosessen.

Henrik S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget fornlyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige lever god, presis og nyttig informasjon til endringer og forbedringer på forsiktinger og er enkle å komme i kontakt med. Rett og slett veldig fornøyd og kan anbefale gjensidige sterkt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vil sterkt anbefale å styre unna Gjensidige. De er svært dyre i pris, dårligere vilkår enn andre og ikke til å stole på.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Økte forsikringen med 10%"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fordi bilen er et år eldre, ga ikke beskjed om dette i forkant. Men kunne selvsagt kjøpe en forsikring til som jeg ikke har behov for og da få toppforsikring, særlig...

Kristine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uhyggelige prisøkningen på kort tid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Synest prisene blir satt opp/justert unormalt mye. Synes heller ikke at de såkaldte fordelene kommer kunden til gode. Men ellers er de hyggelig og grei å forholde seg til. Bare synd premie økning er så stor at jeg vurderer å bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har hatt godt forhold til nå"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra til nå, men etter et uhell med noen som har kjørt på/rygget på bilen vår må vi bære store kostnader selv om vi er uten skyld.

Wilhelmina L. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gjensidige Forsikring er bra - men jeg vil sjekke tilbud fra andre selskaper pga pris!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Egentlig veldig fornøyd. Grei kommunikasjon. Prisen kan bli lavere på dyreforsikring. Derfor vil jeg ha pris fra andre selskaper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billige og til å stole på!"

Gjensidige er blant Norges billigste forsikringsselskap men de er også meget tilgjengelig på telefon og chat. Svarer også raskt på email. Jeg har aldri hatt noen som helst skade eller forårsaket skade, så hvordan de er i en slik situasjon vet jeg ikke, men jeg føler basert på mitt kundeforhold til dem at de er til å stole på. Så alt i alt BILLIG OG BRA!

Andrey C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Raskt oppgjør"

Raskt oppgjør, svarer fort på meldinger. Hadde en kasko- og innboskade, alle skadede eiendeler ble erstatta uten trøbbel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig skadeoppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk vannlekkasje og giftig muggsopp i 2015, fortsatt venter jeg på oppgjør - 5 år etter! Har krav på over 400.000 kr! Uetisk takstmann prøvde alle triks i boken for å lure meg, ville bl.a. bygge inn giftig muggsopp. Fikk ny skade i 2019 og da var det mye bedre, men all den tid man lar en kunde vente i mange år på oppgjør ligner dette ingen ting. Klage til Gjensidiges kundeombud fører ikke frem da skadebehandler sier man ikke kan klage på en aktiv sak (!). I tillegg vokser prisene rått for hvert år slik at jeg låses inn som kunde i påvente av oppgjør...

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Harald H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"

Veldig bra med at man får utbytte. Jeg ønsker hovedsaklig å søke flere forsikringsselskaper for å samle alle de jeg har til 1, hvor kanskje prisen kan bli hyggeligere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greit nok, lite fleksibel"

Medarbeiderne i Gjensidige har alt for få muligheter til å være fleksibel i forhold til gode kunder.

Merete O. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Trygt og godt. Her blir du ivaretatt. Ryddig og flinke på informasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet akkurat til Gjensidige, og er imponert over hvor god informasjon vi fikk. Vi mistet tryggheten i vårt gamle forsikringsselskap, Fremtind. Gjensidige ga oss tryggheten tilbake. Anbefales på det varmeste! Mvh. Merete og Lars

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God erfaring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vært veldig fornøyd med gjensidige pga rask svar på forskjellige spørsmål, gode priser og betingelser.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR