Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Gjensidige Forsikring
3.2
2 366 verifiserte omtaler

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

Negativ trend

Gjensidige Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 366 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#13
Middels
Gjensidige Forsikring er rangert
#13 av 22 skadeforsikringer
65%
Bra
65% anbefaler Gjensidige Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 2 366 omtaler om Gjensidige Forsikring

FILTRER OMTALER
885
596
322
192
371
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Gjensidige Forsikring
Gjensidige Forsikring har 2 366 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lite samarbeidsvillig

Omtale av  Cecilie

Dyrt, lite samarbeidsvillig for å løse skadesak.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

De ga meg en klekkelig erstatning :)

Omtale av  Anders B

Det som og er bra, er at de har gått i overskudd siden jeg ble medlem (ca 7 år siden) og derfor har jeg fått en del av overskuddet hvert år, så jeg har ikke fått skjekket om de er dyr eller billig....

Det burde vært mulig med minusstjerner.

Omtale av  Maurith J. F

Dette er det dere risikerer å få som kunder i selskapet; innenfor områder som betyr tyngre utbetalinger for dem: Min mann hadde en arbeidsulykke i 2007. Etter 10 år knuste han dem i tingretten. Deres prosessfullmektig forsøkte DA å forhandle underveis i saken; de hadde tidligere ikke ønsket å forhandle på noe. Selv om skaden var -som de sa- Gjensidiges skade. De har drevet saken fra år til år. Krav om mer og mer fullmakt, hvilket de har fått. Først 3 år. Så 5 år. Uthaling. Uthaling. Deretter har Gjensidige avvist alt etter å ha betalt en symbolsk sum for en skade som gjorde min mann ufør. De ble dømt, i en knusende klar og tydelig dom, til en erstatning på nesten 2,6 mill pluss saksomkostninger. Så kommer anken, omtrent som kunne forventes ut fra alle erfaringer, 2 timer før ankefristens utløp. Smell etter smell. Nå forlanger selskapet en sakkyndig til. De har tydeligvis ikke nok med sine 2; og NAV sine 2. Den ene av Gjensidiges har han aldri møtt. Likevel har han vært klar i sin tale til fordel for Gjensidige. De håper nok på en slik uttalelse til. Vi sier det nå er tilstrekkelig sakkyndige i saken. Da vil de retten skal forlange det. Vi herjes med av ett skruppelløst selskap, som presser oss hinsides all anstendighet. For å fordrive tiden, fordrive saken, og drive oss lenger og lenger ut i fortvilelse og økonomisk ruin. Ett menneskelig aspekt juristene i Gjensidige lar interessere seg midt i ryggen. Men en ting er sikkert; vi er nå kommet så langt at vi ikke lenger lar oss kjøpe med småpenger i desperasjon. Da kan vi like gjerne gå ned med flagget til topps. Dette er Gjensidige. Selskapet som skjuler hva de egentlig opererer som bak «stiftelser» og «gode gjerninger»; og får velvilje blant kunder på utbetaling av overskudd. Som kunder som oss vet hvor kommer fra, og hvordan. Og at de tråkker skruppelløst på og over menneskelige tragedier på sin vei. Ikke la dere friste til å forsikre dere selv eller bilen i det selskapet. Kundebehandlingen gjør at de er beryktet. Kun småmynt som erkjennes når ulykken er ute; rimelig og riktig erstatning må man dra dem til retten for. Tilnavnet Gjenstridige er ingen tilfeldighet. Og det legges merke til også av journalister hvem som frekventerer rettsapparatet hyppigst av forsikringsselskapene. Og så kan man bare tenke seg hvor mange som ikke tør gå den veien av økonomiske årsaker....

Stort sett bra

Omtale av  Thorstein N

Det meste er bra, men litt vanskelig å komme gjennom på telefon. Ringte daglig i over ei uke uten å få kontakt og de ringe heller ikke opp etter at jeg var innom kundesenter og de la beskjed til skadeavdeling. Men når vi kom så langt som til takst og oppgjør var det bra.

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Vegard

Dårlig kundebehandling og mye tull med fakturaer!!

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ganske bra

Omtale av  Hassan

Prisen er høyt, derfor ønsker jeg å bytte gjensidig forsikring

Dyr morro

Omtale av  Ingeborg

Dårlig på kundeservice. Venter i en time, og når man har kommet fram, så har de dårlige rutiner på hva som er lovet/ sagt i tidligere samtaler. Og ang den bonusen man får... Den har man betalt inn mange ganger, sammenlignet med forsikringspremiene i andre selskaper. Har hatt ett oppgjør, som gikk tålig bra. Tapte endel penger da bilen ble kondemnert på tross av få skader, men for dyr å reparere da panoramavinduet i taket hadde sprukket, og vurdert som mye mindre verd enn det den var i henhold til prisklasse ved evt salg. Oppgjøret gikk ganske raskt.

Gjensidige Forsikring har 2 366 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Gjensidige Forsikring mener

Gjensidige Forsikring

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR