If Skadeforsikring opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
For noen år siden ble jeg kontaktet av en telefonselger fra If. Hun ville selge meg billig bilforsikring og pakken jeg ble tilbydd var betydelig billigere enn den jeg hadde, så jeg gikk over. Utrolig nok så skrudde selskapet opp prisen på pakken noe helt ekstremt etter bare 3 måneder, slik at pakken i stedet var betydelig dyrere enn min gamle. Etter å ha opplevd en slik useriøs behandling, råder jeg alle til å styre unna dette selskapet.
Fikk anbefalt å bytte hit da det var halve prisen av forrige aktør, det angrer jeg stort på. Får ikke hjelp under påske eller vanlig virkedager på normale tider og de reklamerer for at de har åpent døgnet rundt (hva gjelder en vakttelefon som ikke kan hjelpe deg). Jeg må krangle med dem om å få pengene jeg har krav på grunnet skadet vare. Dette skulle de dekke inntil 750.000 og det er snakk om under 10.000. Du blir ikke trodd av dem inntil du har kvittering, noe jeg heldigvis fant etter å ha hatt produkt i litt mindre enn 2 år. Nå krever de at jeg forsøker å reparere dette produktet fra egen lomme og de har påført meg STORE konsekvenser jobbmessig og STORT ØKOMISK TAP. Spurte hvem de mener burde dekke dette og da sa de «INGEN». Ekstremt frekke kundebehandlere. Har vært hos gjensidige i flere år, hos dem melder du enkelt inn saken i en app og der ordner de med alt under 24timer, du kan også sende dokumentasjon SENERE uten å STRESSE på det det måtte gjelde om du har. Så og si hele prosessen har vært ekstremt dårlig hos IF, fra kundebehandling til oppgjør. Saken står som ikke løst og opplever totalt sett at de ser på meg som en tyv eller svindler. Alt må bli bedre før jeg i det hele tatt vurderer dette selskapet, da skal det også være snakk om 1 år gratis for det å belage seg på halve prisen av gjensidige med denne servicen er ren galskap! Hold deg langt unna IF forsikring!
Anbefaler ingen å ha forsikringer i IF. Elendige på skadeoppgjør. IF er Ikke interessert i å hjelpe kunden når man må benytte seg av forsikringen. Kommer med elendig skadeoppgjør og prøver å fraskrive seg erstatningsansvar.
Jeg har nesten aldri hatt behov for dekning av skade og kan derfor ikke komme med kommentar her.
Meget god kundeservice. Alltid hyggelig med behagelig samtaler med kunderådgiver.
For min del 8000,- spart med å skifte til annet selskap. Stødig selskap, men en må forhandle pris!
Det har vært prisendring siden Corona. Veldig vanskelig i å gi god pris og for mye høy årspris.
Har vært svært godt fornøyd med selskapet, så lenge det ikke var uhell. Opplevde at i det øyeblikket jeg var uheldig, ikke uforsiktig, ble opplevelsen at jeg ble en «kvise» på nesen ... Har nærmest opplevd å bli irettesatt, og måtte påpeke dette for vedkommende saksbehandler, hvorpå hun ble overdrevent hyggelig. De ansatte har svært spesifikke felt de arbeider med, og vil ikke gi konkret informasjon om saker med spørsmål om f.eks hva som ble utbetalt for et tyveri. Jeg må da starte helt på nytt, med mange tastevalg, før jeg får beskjed om at dette kan ikke den jeg er kommet til svare på, farvel. Ny runde ...
Mine verste forventninger om hvor dårlig forsikringsselskap behandler sine kunder når man forsøker å benytte seg av forsikringene er bekreftet med IF. For å presisere gjelder dette Europeiske reiseforsikring. De siste 10 år har jeg hatt to tilfeller. Man blir alltid møtt med et stort nei. Alt er vanskelig. Ingen velvilje. Henviser du til konkrete punkter i vilkårene blir du møtt med latter(!) og benektelse fra de som håndterer skader. De er profesjonelle kranglefanter som har som oppgave å slite ut din tålmodighet.
Har vært If kunde i mange år å alltid fått god service. Syntes prisen begynte å bli veldig stiv å sjekket derfor med andre selskaper å fikk da et sjokk. Kan spare opp mot 7-18000 i året til sammenligning. Har sjekket pris på 4 biler, hus, hund og reise. Ingen skader på mange år.
Har ikke brukt selskapet for skade-erstatning enda, Vet ikke om de er bra eller dårlige.
forsikring oppgjør er bra. har had en brann på ei hytte.
God kundeservice men opplevde nå litt høy pris ved bytte av bil
Generelt sett godt fornøyd med skadebehandling, men muligens noe dyrt.
Det ønsker jeg ikke å skrive. Hvorfor skulle jeg de
Veldig lang behandlingstid, dårlig dekning på reiseforsikringen. Etter konkret vurdering om at reparasjon av telefon ikke anbefales er det fortsatt dette de faller ned på.