If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Svarer rask på henvendelser, Betalingsplan forandres litt for ofte, vanskelig å få svar på hvorfor det skjer.
If opererer med et utall av typer forsikringer, og tilbyr nye kunder "vanlige" forsikringspakker. Når skaden har oppstått viser det seg for to av våre tilfeller at vi ikke har "superforsikring". Vi har ikke blitt tilbudt denne typen forsikring. Det kan virke som om de er mer opptatt av å matche prisen til de andre selskapene med egne standardpakker. Da vi først oppdaget dette så utvidet vi til superforsikring på det vi trodde var vår innboforsikring. De beklaget at de ikke hadde tilbudt oss dette i første omgang. Når vi kontaktet dem ifm en annen skade nå så får vi vite at dette kun gjaldt bygning og ikke innbo. Herlighet. Er det ikke mer ansvarlig å få kundene til å velge "full pakke" i første omgang, og så er det kundens ansvar å strippe den ned hvis de vil ha en billigere pakke??
Bare gode erfaringer. Jeg ønsker å få sammenliknet pris på forsikringen med andre selskap.
Jeg kan ikke peke på noen dårlige opplevelser med IF, så da har jeg ingen dårlige punkter.
For dyr forsikring i if. Ønsker å bytte....
Har fungert greit så langt - ingen negative erfaringer men har heller ikke hatt noen forsikringsoppgjør av betydning.
Raske og positive tilbakemeldinger. Lett å komme i kontakt med saksbehandlere.
Har ikke noe negativt å melde. Har jeg hatt noen skader har If alltid ordnet opp i de på en utmerket måte.
De er der når du trenger hjelp! Ryddige og flinke, det eneste minuset er at de legger på prisene hvis du ikke følger opp.
Hatt If i mange år. Noe dårleg erfaring med reiseforsikring. Når eg sammenligner med annet selskap. Nære venner fekk bedre behandling i annet selskap.
Har i mange år vært totalkunde hos If forsikring. Så lenge en bare betaler premien og ikke har skader fungerer selskapet helt greit. Det er først når det oppstår skader på eks eiendom en får vite hva dette selskapet virkelig står for. En elendig service, arroganse, lang restureringstid, og ikke minst selskapet benytter ikke fagfolk til tilbakestilling av skader, som i vårt tilfelle, bygg. Anbefaler ingen å benytte If forsikring. Anbefaler alle som har If forsikring til å sterkt vurdere å bytte til et annet selskap før en står i situasjoner der en som kunde erfarer hva en virkelig får tilbake for det en betaler for. Ikke vent til en står i en skadesituasjon og må oppleve hva If forsikring virkelig er, til tross for deres reklame som forteller om all hjelp og støtte en får ved skade.
Rask behandling og god bistand ved skadeoppgjør. Veldig fornøyd.
Er skuffet over if. Trengte hjelp angående at jeg ble påkjørt. If var lite hjelpsomme og veldig lite serviceinnstilt.
IF sender kun ut faktura som e-faktura, de er dårlig strukturert, har ingen kontroll på adresseendringer og faktura blir sendt rett til inkasso og koster fort mer enn dekningene i seg selv. Kundeservice har også tett med mindre beleste arbeidstakere. Det er vanskelig å kommunisere med dem, telefontiden er lang og prisene er høye. Lykke til med videre drift!
Vi hadde noen reparasjoner på bilen i fjor og måtte låne penger av familie. Blant annet røyk vannpumpe og etter mye styr og tapt ferie så måtte vi bytte motor på bilen. Vi betalte 60000. Og får igjen på forsikringa 19000. 😳 Må si at jeg ble lang i maska. Her betaler jeg forsikring og så er dette det jeg får igjen? Derfor tenker jeg. Er det et annet forsikringsselskap som hadde lønnt seg?
Har aldri hatt noen problemer, og ingen skader heller. Om jeg vurderer bytte er det på grunn av pris. Som pensjonist er det snakk om økonomi.