Meny

KLP Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
8
av 25 innen
forsikringsselskap
62%
anbefaler
KLP Forsikring
Filtrer omtaler
69
37
9
23
30
Sorter omtaler etter
Viser av 168 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med KLP Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Man må vite hva man skal spørre etter, men jeg er ikke forsikringsagent"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved oppstått vannskade som ble oppdaget langt i ettertid, betaler de ingenting da skaden er for gammel. Inntilliggende treverk som har råteskader p.g.a. fukten gir heller ikke utbetaling da de sier det ikke er noen sammenheng mellom lekkasjen og råten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, grei pris"

Fungerer bra. Fornyer i utgangspunktet gjerne eksisterende forsikringsavtale, men vil undersøke alternativer.

Thomas S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Så rotetete, useriøst og elendig selskap skal man lete lenge etter"
6 syns denne omtalen er nyttig

Veldig hyggelig når man skulle melde seg inn.. Men guri malla for et rot når man trenger hjelpen deres. Det tok dem 10 mnd for å utbetale en forsikring.. Og har pr i dag en sak med dem for 4 år på rad, hvor jeg må gjøre dem oppmerksom på at dem ikke har gjort samme saken ferdig...
Dette er BARE en av mange punkter dem er dårlige på.. Det er nok andre å ta av..

Min kommentar til selskapet. Gjør det dere er gode på (pensjon), og la andre seriøse aktører holde på med det andre. Kan dere ikke forsikring eller bank.. Så la vær å prøv.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig med god grunn"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlige kundebehandlere, prisen er forsåvidt grei, men ikkje når man tenker på at dette er et selskap med spesialpris for medlemmer i klp. Når skaden har skjedd fikk jeg veldig lite hjelp og endte opp med å måtte saksbehandle saken på egenhånd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Oppfatter de som veldig lite tilgjengelig og nettsiden samt kunderservice er utrolig gammeldags og firkantet.

Gunnar W
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Det er bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får den hjelp jeg trenger når jeg ringer. Det er hyggelige kundebehandlere, så jeg føler at dem hører på meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi er kjempe fornøyd med KLP Forsikringen. Billig og bra forsikring. Kundeservice super. Ingen problemer med utbetaling når vi har hatt skade på bilen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Yrkesskade"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ufattelig at vi som ansatte i kommunen er forsikret hos dem.
Hatt en skade, 12 mnd gått fra innmeldt, og enda ikke avklart. De viser en arroganse, trenering og uthaling som ut fra mitt forstand ikke kan være lov i forhold til de faktiske dokumenterte tap og i forhold til beh.tid. Men er vel slik de opererer for å bryte ned/ ta motet fra den skadede. Så sparer de det erstatningskravet. Men som ansatt prisgitt de. Men aldri i livet et valg for privat forsikring. De får stryk x 100.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billig og bra"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har en Toyota rav 4 2003 modell. Betaler kun 600 kr per mnd. De er enkle att få kontakt med. Har dog ikke fått bruke skadeerstatning så kan ikke uttale meg om det.

Margit J. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Jeg er veldig fornøyd. Hadde bestilt tur til Oslo fra Lakselv tur retur i januar måned i år. Brekte foten og fikk alt dekket av forsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tilbakemelding"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det som irriterer meg er at nye kunder får bedre vilkår enn det jeg får, selv om jeg har vært kunde i mange år uten noen form for skader.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Helt suverent!"

Jeg har vært Gjensidige kunde i mange år, og IF kunde i mange år. Brukte disse to fordi dem skal være de "største" aktørene. Har brukt dem i skadetilfelle et par ganger, og det var OK hjelp.

Tok sjansen å gikk til KLP med 3 biler, hus, innbo og reiseforsikring. Etter kort tid ble jeg utsatt for skade på hus. Må si hjelpen jeg fikk var i samsvar med prisen - HELT konge! Enkelt og få tak i, raskt oppgjør, forholdt seg til avtalen og alt gikk smertefritt for meg som kunde.

Anbefaler på det STERKESTE og bytte til KLP, om du har muligheten til dette.

Atle S. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Eit profesjonelt selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

KLP er effektive og pålitelege i skadetilfelle. Mi erfaring er at prisnivå og kvalitet er på et godt nivå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Yrkesskade"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde arbeidsuhell på jobb, sendt inn skade sak. Det ble avvist momentant. Fryktelig arrogant.

Man har ikke som privatperson sjans til å nå fram når man er syk, holder meg langt unna de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fint flott og billig, helt til noe skjer. Elendig kundeservice. Saksbehandlingstid på over to måneder (!) ved skade - skylder det på motpartens selskap (som forøvrig også var KLP). Og totalt unøytrale ved skyldfordeling dersom motpart også er kunde hos dem. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å få tak i dem når det trenges"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kommunikasjon, vanskelig å få tak i dem. Dyrt, "skaper" litt for mange efaktura uten varsling, nesten umulig å finne ut hva de driver med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kompensasjon ved lønnstap ved yrkesskade"
4 syns denne omtalen er nyttig

Som kommunal ansatt er man forsikret i KLP. Halvt år er gått etter innmeldt yrkesskade. Ingen avklaring i sikte. Ja man er helt prisgitt KLP, og de kan hale ut tiden så lenge de vil. Maken til treghet og manglende service skal man lete lenge etter. I en så sårbar situasjon, burde dette ikke være akseptabelt fra arbeidsgiver. Forsikringen de velger for sine ansatte må kunne stilles krav til i form av raskere saksgang og større forståelse for den situasjonen man er i ved en yrkesskade... KLP får stryk!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikring med godt innhold, raskt oppgjør ved skade"

Raskt oppgjør ved skade, godt innhold.
Merkbart prisøkning fra år til år.
Nå skiller det lite eller ingenting på pris fra andre selskap.

Karianne N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billig og veldig bra!"

Billig og veldig bra.
Fikk tilbud om KLP forsikring på bilen som var 2500 kroner mindre enn nest billigst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"For dyr i lengden"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk kun nettrabatt i 2 år, da ble forsikringene dyrere en 4 andre selskaper som faktisk har bedre dekning. Jeg har 4 biler og hus/innbo, har også reise. Har blitt lovet nå en normal stigning av prisene, så får vi se:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra kundeservice"

Fikk kjapp service ved skade på bil. Som ansatt i en fylkeskommune, fikk jeg også en bra pris på bilforsikringen min.

Misnøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundesevice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er ikke enkelt å komme i kontakt med, når man får kontakt er de IKKE innstilt på å hjelpe kunden i stedet fraskriver de seg problemet og ingen tegn for hjelpe / løse problemet. Eneste grunn for å ha forsikring hos KLP er at de har grei ordning for unge førere.

Bjørn B
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ryddig og greit"

Har ikke omfattende erfaring med skadeoppgjør fra klp såvidt jeg kan huske, men synes det har vært helt greitt de få gangene jeg har tatt kontakt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sjekke vilkår nøye før du gjør avtale"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hus forsikring i KLP har dårlige vilkår når det gjelder vanninntrenging fra grunnen hvis du blir utsatt for det to ganger på rad. De har en karantenetid på 3 år. Andre selskap har 1 år. Dette kommer ikke godt frem i tilbud og anbefaler de som vurderer å ha forsikring i KLP å sammenligne vilkår med andre selskap. Kan hende det er greit å ha trygghet i å betale for en forsikring som faktisk hjelper deg når du uforskyldt blir utsatt for uhell. Egenandel steg fra 5000 til 25 000 kr grunnet denne karenstiden. I tillegg må en selv ta ansvar for bestilling og utbedring av skaden. Forrige selskap hjalp til med å organisere dette. Skuffet.

Hilsen kunde som er på utkikk etter annen forsikring.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Øker prisen og bonus faller betraktelig ved skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ellers litt rot nå jeg skulle øke kjørelengden, hvor det ikke ble gjort. Ellers helt greit fornøyd, tilbyr det som de andre forsikringsseskapene gjør.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR