Meny

KLP Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til KLP Forsikring
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
6
av 31 innen
forsikringsselskap
61%
anbefaler
KLP Forsikring
Filtrer omtaler
102
49
26
33
39
Sorter omtaler etter
Viser av 249 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med KLP Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Brukte over 2 måneder på skadeoppgjør!!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hadde bil og husforsikring hos klp, billig var dem. Men når uhellet skjedde viste seg hvorfor de var billige forholdet mange andre! Jeg ble behandlet dritt og fikk kjeft hver gang jeg ringte og spurte om saken. KLP nektet å dekke noe av skaden som bilen fikk når uhellet skjedde og de mente at jeg drev med svindel!! Til slutt dekket de alt men jeg måtte bruke advokat for løse saken!!! DERFOR ANBEFALER JEG INGEN TIL Å HA FORSIKRING HOS KLP!!!

Waterpit
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rotete"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mye rot ved endringer. Kunne ha gjort endringer enklere på nett. Ofte du MÅ! ta kontakt og det tar laaang tid

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Ved henvendelser møter man forskjellige saksbehandlere som bare kan gi generelle svar. Får ingen hjelp ved vannskade og skadebegrensning. Man må ordne alt selv opp imot takstmann og rørlegger. Selskapet har ingen lokalkontorer og ingen kundekontakt. Det virker som om all deres saksbehandling kun går ut på å unnlate seg å dekke kostnader ved skader. KLP er billig da de ikke har lokalkontorer og alt er sentralisert på et kontor i Oslo. Skal du ha innboforsikring til hus så styr langt unna dette firmaet. De bør heller fokusere på pensjon og banktjenester.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig ufine folk"
3 syns denne omtalen er nyttig

ja de er nok en av de billigste men hva hjelper det når ingenting gjelder når det skjer noe. samtidlig er de forferdelig ufine i oppførsell både til meg og de firma jeg bruker dette er på lang vei et svindel selskap.

Kim A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rotete"

Rotete system. Mailer 3-4 ganger året hvor forsikring nullstilles og startes. Plutselig penger tilbake og så regning i posten med purregebyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"KLP anerkjenner IKKE eltilsynets rapport om at husets elanlegg er sjekket og godkjent av dem!"

Det informeres av KLP om at rabatt kan oppnås om en har gjennomført sikkerhets-sjekk av elanlegget, Infratek gjør den jobben PÅ VEGNE av eltilsynet (som er øverste instans på sjekk av el) Infratek konkluderer etter sjekk hele huset med at alt er funnet iorden og ok-Ingen feil funnet....Godkjent. når jeg sender kopi av tilsynsrapporten sier KLP at de ikke godtar denne som dokumentasjon??? Finner jeg bare annet forsikringsselskap som verdsetter kunder som Aldri har hatt skadeutbetaling / bonusberøvende eller annet på noen av sine poliser er vår tid i KLP over -Og de kan droppe først som sist i å prøve seg på et antall "rednings-telefoner" når alle våre forsikringer er flyttet derfra. KLP framstår for meg som noen som bare Leker forsikring, så kanskje like bra å oppdage det nå FØR man havner i en evnt skadesituasjon..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig for medlemmer men dårlig behandling i skadesak"
3 syns denne omtalen er nyttig

Opplever at når skaden først har skjedd - vanninntrengning i bolig - så er det vanskelig å få tak i hjelp/ melde inn skaden for å skadebegrense og satt i gang tiltak. Dårlig på kundebehandling og mest opptatt av å avdekke skyld/årsak og spare mest penger for sin arbeidsgiver. Jeg forventer at når en skade først har skjedd så skal forsikringsselskapet trå til og sette igang tiltak og berolige kunden med at alt ordner seg og at det vil bli ordnet på beste måte. Det oppleves dessverre ikke slik fra dette forsikringsselskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kunstig forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her virker ikke noe når det gjeller. Det er din skyld ,og behandling som får deg til å lure. Hva skal man med forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Pensjonsutbetaling"
2 syns denne omtalen er nyttig

STRYKKARAKTER. Flyttet min pensjon fra en konkurrent til KLP. Det tok flere måneder før jeg fikk betalt for den måneden jeg flyttet pensjonen til de. Beklageligvis måtte jeg ta saken til klagenemda for å få fortgang i dette. Ikke svarte de på spørsmålene klagenemda stilte, og det tok over 3 uker mellom hver gang de kom med noen kryptiske meldinger. Jeg fikk ikke utbetalt pensjonen som jeg lever av før April, mens opprinnelig skulle jeg ha hatt den i februar. Først svarte KLP med at jeg mistet ikke pengene, jeg kom til å få lagt en ekstra måned etter 9 år!!! Dette skulle ha gått helt automatisk!!!

Tonje M. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra..."
4 syns denne omtalen er nyttig

Billig men teit... De mener at jeg skal sitte her helt uten bil og vanskelig å komme seg med kollektivt her.. Hadde ikke krav på leiebil selv om jeg har kasko maks fordi sånn og sånn... Ikke vet jeg når verkstedet får sett på bilen heller.

Rune R. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kræsjet for første gang på mange år. Må betale både egenandel og mister 15% i bonus. Håpløst sammenliknet med bl.a. IF forsikring.

Sverre L. O. G. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Utrulig god"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har Klp forsikring og er utrulig godt fornøyd. Min kone jobber i helsevesen og er medlem i klp derfor forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Konkurransedyktige betingelser og veldig god service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meget konkurransedyktige på bilforsikring. I motsetning til selskaper jeg har vært kunde hos tidligere, har KLP ikke lokkepriser for nye kunder, med saftige oppjusteringer ved første hovedforfall. Prisene holdes lave - uten nye anbud og hyppig bytte av selskap. Rask og ubyråkratisk oppgjør. Hyggelige saksbehandlere. KLP bør vurdere ny bonusordning på bilforsikring - men det er utvilsomt at gunstigere ordning, slik som et par konkurrenter nå lanserer, vil medføre høyere priser på forsikringene. Har også benyttet både reiseforsikringen og hundeforsikringen - begge med utrolig kjapt oppgjør og lite byråkati.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forskjellsbehandling"

De som behandler saker har Ingen lojalitet og stoler ikke på kundene sine. Dummeste jeg har hørt når de ber om prisoverslag og du leverer den men fortsatt sier de at nei dette kan hende at du har gjort det gjennom telefonen, de ser ikke at DT er stempel med firma sitt navn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dekker Ingenting"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har flyttet alle mine forsikringer fra gjensidige til klp, fordi klp var mye billigere, så etter en samtale med en konsulent på klp fikk jeg et inntrykk at vilkårene er like bra. Jeg tok skammelig feil. Hunden min har brudd kloa og vi måtte til veterinær, det kostet meg over 2000 kr pluss medisin til ca 300 kr. Hvor overasket ble jeg da jeg fikk vite at forsikringen hos klp ikke dekker en halv part av utgiftene en gang! "Det er imidlertid unntak for utgifter til diettfôr, foreskrevne/utleverte medisiner, resepter, forbindingsmateriell og andre administrative kostnader samt gebyrer, attestutstedelse og utlevering av journaler" - skrev de til meg 😕. Det er nesten samme som ikke ha forsikring i det hele tatt. Kan også si at nettsiden deres ikke fungerer på mobil og nettbrett. Av positive ting kan jeg nevne: 1. Grei kundeservice 2. Prisen, men det hjelper lite fordi når ulykken er ute, viser det seg at man må nesten dekke alt selv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billig og bra får medlemmer"

Billig og bra får medlemmer. Har ikke haft bruk for den, derfor kan jeg ikke uttale meg om skadeoppgjør.

Rita H. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tidligere fornøyd KLP medlem"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har tidligere vært medlem i KLP da jeg var yrkes aktiv. SVÆRT FORNØYD SOM MEDLEM OG DE FORDELER PÅ Bla FORSIKRING. Nå er jeg uføretrygdet. Jeg ønsker et prisoverslag på hvor mye det koster å være forsikret hos KLP. Innbo forsikring inntil kr 200.000.-.

Lars W. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Passe fornøgd"
1 syns denne omtalen er nyttig

For dyre bilforsikringer. Og særs dårleg service på tlf i høve personforsikring. Sjekker difor no andre forsikringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig med dårlig forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er virkelig når man har bruk for forsikring man ser hva man har. Føler meg litt av klp toppforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Beste bilforsikringen hittil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en liten ulykke med bil og måtte fikse på verksted, alt gikk knirkefritt - god dialog på mail og telefon. Leiebil sto klar og jeg har ingen klager.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fikk ikke kommunal tilbud selv om jeg er kommunal ansatt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er dyrt. Men det er bra service. Jeg forventet at jeg skulle fått medlems tilbud. Men det fikk jeg ikke.

Kjell O. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Knallgod service og gode priser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er mennesker som kan dette med forsikringer og anbefalinger vedrørende dette Derfor barn jeg vært kunde immanent mange år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Man må vite hva man skal spørre etter, men jeg er ikke forsikringsagent"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved oppstått vannskade som ble oppdaget langt i ettertid, betaler de ingenting da skaden er for gammel. Inntilliggende treverk som har råteskader p.g.a. fukten gir heller ikke utbetaling da de sier det ikke er noen sammenheng mellom lekkasjen og råten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, grei pris"

Fungerer bra. Fornyer i utgangspunktet gjerne eksisterende forsikringsavtale, men vil undersøke alternativer.

Thomas S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Så rotetete, useriøst og elendig selskap skal man lete lenge etter"
6 syns denne omtalen er nyttig

Veldig hyggelig når man skulle melde seg inn.. Men guri malla for et rot når man trenger hjelpen deres. Det tok dem 10 mnd for å utbetale en forsikring.. Og har pr i dag en sak med dem for 4 år på rad, hvor jeg må gjøre dem oppmerksom på at dem ikke har gjort samme saken ferdig... Dette er BARE en av mange punkter dem er dårlige på.. Det er nok andre å ta av.. Min kommentar til selskapet. Gjør det dere er gode på (pensjon), og la andre seriøse aktører holde på med det andre. Kan dere ikke forsikring eller bank.. Så la vær å prøv.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR