KLP Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ble utsatt for yrkesskade i mai 2021. Det resluterte i at eg ble sykemeldt til mai 2022 og fikk AAP fra NAV. Skaden ble godkjent av NAV som yrkesskade. I slutten av juni ble det sendt inn informasjon fra min kiropraktor ang saken. I starten av november fikk han beskjed at de har ikke fått noe av han. Kiropraktoren har fått betalt av KLP for de opplysningene han sendte juni. Når eg ringer KLP, sier de at de har rote vekk brevet fra kiropraktor. Når eg påpeker at de ikke skal gå ut over meg, ang saksbehandling. Svaret KLP gir meg er at det har skjed med flere. Samtidig med kiropraktor, får fastlegen min også ny beskjed at han må sende inn opplysninger på ny. Eg var hos fastlegen når han sendte disse opplysningene så eg var vitne til at han skrev de ut. Det viker som KLP drenerer saken og utnytter det at dette blir en ekstra belastning for meg å kjempe med forsikringsselskapet og samtidig være sjuk.
Hei Tommy! Takk for din henvendelse! Ta kontakt med oss på tlf 55548500 slik at vi kan se på saken din. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Tegnet forsikring og kjørte og kjøpte bil, men når jeg skulle registrere bilen så var ikke forsikringen i orden!
Hei Robert! Takk for din tilbakemelding! Vi ønsker å finne ut av årsaken til at forsikringen ikke var blitt satt i kraft. Ta kontakt med oss mandag mellom kl 08.00 og 16.00 på telefon 55548500 eller på chat på klp.no så hjelper vi deg. Ønsker deg en fortsatt fin søndag! Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Jeg er fornøyd med KLP forsikring, men nå har selskaper vendt ryggen på meg fordi jeg ikke betalte 'en faktura og derfor måtte bytte selskap. Dette er dårlig gjort.
Hei Adhanom! Takk for din tilbakemelding! Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Det er dessverre sånn at forsikringene opphører når faktura ikke blir betalt. Vi har rutine på å sende ut påminnelse om betaling og varsel om opphør i god tid før dette skjer. Du kan fortsatt ha forsikringer hos oss. Ta kontakt med oss på telefon 55548500 eller send oss en e-post til [email protected] så finner vi en løsning. Ønsker deg en fortsatt fin søndag! Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Rask , effektiv og hyggelig info-samtale med en KLP`s ansatte. Etter pristilbud og vurdering akseperte jeg å bytte til KLP
Hei Pål! Takk for tilbakemelding! Så hyggelig å høre at du byttet over til KLP og at du er fornøyd med servicen hos oss! Ønsker deg en fortsatt fin søndag! Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Kjøpte bobil i sommmer som ble forsikret i KLP med kjørelengde 6000 km.Kona og jeg kjørte ca.2000 km.Da vi kom hjem lånte vår sønn sammen med kone og 2 barn på 8 og 6 år bilen en uke på Vestlande,de kjørte ca 1500 km.Noen uker etter ferien skulle jeg se på forsikringene min (vi har 3 biler hus og hytte)oppdaget jeg at vi hadde bare 900 km.kjørelengde fram til hovedforfall.Jeg ble fortalt at jeg måtte ha en årlig kjørelengde på18000 km for å dekke den kjørelengden jeg hadde behov for.Jeg sa opp forsikringene dagen etter,i etterkant nektet KLP å opplyse nytt forsikringselskap om bonus på bilforsikringene pga.ett utestående beløp på Kr.470.00 som jeg betalte samme dag som jeg ble gjort oppmerksom på beløpet.Da todde jeg at alt var i orden,men den gang ei.etter at jeg hadde betalt beløpet jeg fikk opgitt hadde de sendt en purring med Kr.35,00 i gebyr. Dette resulterte i at KLP fortsatt nekter å oppgi bonus på bilene.
Hei! Takk for din tilbakemelding! Vi vil gjerne at du kontakter oss på telefon 55548500 eller sender oss en e-post til [email protected] slik at vi kan gå gjennom avtalen som du hadde hos oss. Hilsen Anne/Kundesevice
Rask og god service og enkelt ved skade å få reparert bil/dekket kostnader.
Hei Egil! Takk for din tilbakemelding! Vi setter stor pris på å få høre at du er fornøyd med oss, både med service og skadebehandling. Hilsen Anne/Kundeservice
Veldig fornøyd fram til jeg endret jobb, og dermed pensjonskasse. Nesten 24 års opptjening i KLP betydde da ingen ting mer, og prisen økte betraktelig. Nå er vi på jakt etter bedre tilbud…
Hei Hanne! Takk for din tilbakemelding! Medlemmer i KLP får noe gunstigere pris på forsikringene våre enn ikke-medlemmer. Dersom du nylig har blitt meldt ut som medlem kan du ta kontakt med oss på telefon 55548500 eller sende oss en e-post til [email protected] så kan vi se på avtalen din. Hilsen Anne/Kundeservice
Er godt fornøyd, men sjekker om prisen kan bli bedre
Hei Arnfinn! Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss som forsikringsselskap! Vi vil gjerne gå gjennom avtalen din for å sjekke om du har de riktige dekningene, eller om det er behov for å gjøre endringer. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 55548500 eller send oss en e-post til [email protected] Hilsen Anne/Kundeservice
Billig forsikring? Jepp men det er absolutt det eneste også, første gang jeg skal bruke forsikring på 12 år. Og blir tatt på svik uten grunnlag! Ikke gjør dem noe selv heller leier inn folk til og jobbe for seg som er 10×dyrere (mener ikke håndverkere osv) og har ikke peiling på hva de driver med når de er ute i felten... ikke får jeg saklige svar når jeg spør etter info om sak eller info i min egen sak. Veldig rotete er det også å må forholde seg til mange personer i en sånn sak. Anbefales på det sterkeste og styre unna KLP forsikring...
Hei Jon! Takk for din tilbakemelding! Vi ønsker at du skal få den informasjonen du har behov for. Ta kontakt med oss på telefon 55548500 eller send din henvendelse til e-post [email protected] slik at vi kan få satt deg i kontakt med riktig avdeling. Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Ble kontaktet av kundebehandler og fikk tilbud av henne før sommeren. Etter det sendte de at bonus var endret og det ble dyrere enn forsikringen jeg hadde. Styr unna disse
Hei Zain! Det er fast rutine for alle forsikringsselskaper å innhente bonus for det aktuelle kjøretøyet fra avgivende selskap. Dersom det er avvik mellom det forsikringstaker har opplyst og bonussvar fra det forrige selskapet, blir dette korrigert slik at bonus blir korrekt. Tilbudet du fikk av oss før sommeren var derfor ikke et lokketilbud, bare en bonuskorrigering etter svar fra ditt tidligere selskap. Dersom du har flere spørsmål angående bonus eller dine forsikringer hos oss er du velkommen til å ta kontakt med oss på tlf 55548500 eller e-post [email protected]. Mvh Anne/Kundeservice
Jobber overhodet ikke for kundene sine og du sitter selv igjen med hele jobben. Om deler av naboens tre faller ned 2 ganger på din terrasse med mellomrom er det du som sitter igjen med skjegget i postkassen og må dekke egenandel da dette selskapet ikke engang gidder å søke regress fra naboens selskap, selv om du og naboen har avtalt at dette skal tas mellom våre forsikringsselskap . Blir det skader på bilen din påført av en kjent tredjepart og denne nekter å betale og beløpet på skaden er under din egenandel gidder helles ikke selskapet hjelpe. De er kanskje rimelige, men du får tydeligvis det du betaler for hos de.
Hei! I KLP Skadeforsikring AS jobber vi aktivt for å ha kundene i fokus og vi strekker oss langt for å få fornøyde kunder, både før og etter at skaden har skjedd. Det er veldig kjedelig å høre om skadene på din terrasse og din bil. Dersom du trenger ytterligere informasjon om sin skadesak kan du kontakte vår skadeavdeling på tlf 55548500. Mvh Anne/Kundeservice
Har hatt reiseforsikring i KLP i mange år. Då eg øydela brillene min på reise, fekk eg negativ respons. Eg skjønar ikkje vitsen med reiseforsikring som ikkje dekkar slike skader.
Hei Elin! Det var veldig kjedelig å høre om brillene dine! Vår reiseforsikring dekker tap av personlige eiendeler som du har med deg for bruk under reise og opphold, og som skyldes: Tyveri, ran/innbrudd Skadeverk Trafikkuhell Naturskade, brann, lynnedslag, eksplosjon, inntrengning av vann eller væske i bygning (bolig eller egen forretning) Transportskade/tap når eiendeler er sendt som innsjekket bagasje.. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 55548500 eller e-post [email protected] dersom.du har flere spørsmål. Ønsker deg en fortsatt god sommer! Mvh Anne/Kundeservice
Dårlig erfaring, sier det er de samme betningelsene, men møter ikke mine forventninger til kundebehandling når det gjelder.
Hei Therese! Det er synd å høre at vi ikke oppnår til dine forventninger! Vi vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 55548500 eller e-post [email protected] slik at vi kan ta en gjennomgang av din forsikringsavtale hos oss. Mvh Anne/Kundeservice
Møtte en hyggelig og hjelpsom kunderådgiver, som KUNNE det med forsikring. I tillegg er KLP veldig gunstig på pris.
Hei Ståle! Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på. Ønsker deg en riktig god sommer. Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Jeg bestilte reise til meg og kjærsten min siden han ikke hadde penger til tur. Mitt barn ble plutselig alvorlig syk og vi kan derfor ikke reise. De nekter å dekke utgiftene for kjærsten min selv om det er jeg som har betalt, og dette var en gave fra min side. Nå sitter jeg igjen med å betale halve turen og ingen ferie. Styr unna, har hatt mye bedre opplevelse med andre forsikringsselskap.
Hei Bjørg! Det var trist å høre at ditt barn ble sykt og at dere ikke fikk reise på tur. En Reiseforsikring Familie dekker egen barn under 21 år, samt ektefelle/samboer med felles folkeregistrerte adresse. Dersom du og din kjæreste ikke har felles folkeregistrerte adresse vil ikke han være dekket av din reiseforsikring. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 55548500 eller e-post [email protected] hvis du har flere spørsmål. Hilsen KLP Skadeforsikring AS - Anne/Kundeservice
KLP krever f eks HD/AA røntgen av rase som ikke har kjent HD/AA problematikk for å få dekning av forsikring ved haltheltsutredning! Dette på en rase som ekpertisen anser IKKE å ha HD/AA problemer og hundene blir dermed ikke røntget. STYR UNNA!