Landkreditt Forsikring opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Vi har en sak gående nå der Landkreditt Forsikring (LF) forsøker å lure oss for ca 1,2 mill. Vi har i flere år hatt alle våre forsikringer hos det som hette Landbruksforsikring. Deriblandt forsikring på en driftsbygning på gården vår som er et nedlagt småbruk. Driftsbygningen brant ned i april 2018. LF hevder at de kan bruke vilkår som gjelder næringsdrivende, til tross for at forsikringen er på et personnummer, ikke et org nr, og at det ikke har vært næringsdrift på gården siden vi overtok og siden forsikringen ble opprettet. De svarer arrogant og er ganske frekke i sine påstander. Vårt råd er å holde seg unna dette selskapet. Når de blir satt til veggs med fakta svarer de på andre ting enn det de blir spurt om. Når kritiske spørsmål blir fulgt opp lar de ganske enkelt være å svare. Når de refererer til vår spørsmål vrir de alltid litt på det vi spør om, slik at de kan svare på noe annet enn de vi egentlig spør om. Når de lover at vi skal slippe å forholde oss til en nokså frekk saksbehandler gir de bare denne saksbehandleren en pause, og så er han tilbake igjen etter et par måneder. Vi er særdeles skuffet over at vi som forbrukere skal bli behandlet på denne måten. Mye av dialogen fra LF er som klippet ut av "Lærebok for hersketeknikker". Det er ikke slik at vi ikke får noe for det som gikk tapt, det er det at de velger å bruke vilkår som ikke gjelder for oss, noe de allerede har innrømmet i to tilfeller, på en slik måte at de kan trekke fra 1,2 mill av 4,4 mill i den summen vi har å bygge opp igjen for. Saken går nå til Finansklagenemnda. LF har noe de kaller "Kundeombud", dette er bare tull. Det er bare en annen saksbehandler, en kollega av din saksbehandler. Dette er en rolle de bytter på internt. "Kundeombudet" har tydeligvis så mange klager å behandle at de bruker tre mnd på et svar på under en halv A4 side. De har også et system der de, når de holder på å gå tom for argumenter, sender saken over til en "Ekstern Konsulent" "for å få noen til å se på saken med "andre øyne"" Denne "Eksterne Konsulenten" har da til alt overmål Landkreditt Forsikring sin logo i sitt brevhode. "Forsikring er som en venn som låner deg en paraply når sola skinner, og så tar den til bake når det begynner å regne" er et ordtak. I vårt tilfelle blir det mer; "Landkreditt Forsikring er som en venn som leier ut paraplyen sin til deg når sola skinner og så tar den tilbake, og slår deg i hodet med den mens de ler høyt, når det begynner å regne"
Veldig dyrt og plutselig faktura avtale en annen og får mer faktura, nei nei og nei.
Nylig utforkjøring endte med totalvraket bil, men greit og raskt oppgjør fra selskapet.
Raskt oppgjør og rettferdig. Veldig konkurransedyktig på pris.
Jeg bruker min agent og har utmerket forhold.
Ganske rimelig på forsikringer og så har de også banktjenester.
Ikke hyggelig kundeservice selv om de siste mnd har vært bedre.