Sparebank 1 Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har vært svært fornøyd, men opplever etter tilbud fra andre selskap at de har dyr polise.
De er gniene og trege med oppgjør, entreprenørene de bruker og taksremennene er trege og inkompetente. Du må klage og mase hele tiden for å få gjort noe. Høye priser og høye egenandeler.
Hadde jeg kunne satt minus 1000 stjerner så hadde jeg det. Dette selskapet og deres fotsoldater er svindlere! De gjør omtrent hva som helst for å unndra seg et erstatningsansvar, de trenerer og kjører folk i ruin. Vi er en familie på to voksne og 4 barn som mistet alt vi eide i en brann i 2014, vi fikk ikke noe hjelp utover akutt hjelp dagen etter. De har bevisst motarbeidet oss igjennom hele prosessen. Historien vår er laaaaaang og vond. Opplever du brann så har jeg følgende råd. Ikke slipp inn NOEN i huset før du har tatt tusenvis av bilder i ALLE rom. Gå ALDRI med på at politiet og selskapet samarbeider, noe de nesten alltid gjør. Slipp ikke selskapet inn i brannruinen uten at du og 20 venner fotfølger de og filmer hver minste detalj de foretar seg. Disse menneskene er opplært i å tro at alle begår forsikringssvik så det er det de må "bevise". De går ikke av veien for å produsere bevis om de ikke finner noe annet og de får mulighet til det. Dette selskapet lener seg på at de kommer best ut i kundebarometere. Vel, det er snart 3 år siden vår skade og merkelig nok er det ingen som har spurt oss om å delta i et slikt kundebarometer. Ingen av de nær 50 andre vi har snakket med som har hatt vanskelige oppgjør har blitt spurt heller.... Les om saken vår her: http://www.tv2.no/nyheter/8591300/ http://www.hadeland.no/nyheter/brann/kalvsjo/gar-til-sak-for-a-fa-erstatning/s/5-21-165910 https://www.nrk.no/ho/gar-til-sak-mot-forsikringsselskapet-1.13133649 http://www.hadelandnytt.no/de-leiet-inn-privatetterforskere-for-a-finne-brannarsaken-na-gar-de-til-sak-mot-forsikringsselskapet/
Hadde 5 forsikringer, bla innbo, hus og bilforsikring hos dem. Ligger nok blant markedets beste forsikringer når det gjelder dekning og vilkår, men... Har vært kunde hos dem i over 10 år uten (dessverre) bry meg så mye om hva det kostet, da jeg hadde jo nådd alle slags fordeler, rabatter og fritak, var helkunde, e-kunde, og lo-favør medlem, så jeg trodde at jeg hadde den beste prisen. Etter å ha lest en artikkel der det ble anbefalt å bytte selskapet med jevne mellomrom, gikk jeg inn på websiden til SB1 og innhentet anonyme tilbud på på hver enkel av mine forsikringene. Altså uten å få med samlerabatt, helkundefordel og lo-favør fikk jeg en totalpris som var nesten 3000, - lavere enn det jeg betalte. Sendte mail til min "personlige rådgiver" med vedlagte tilbud og ba om en forklaring på hvorfor måtte jeg med alle mine fordeler og rabatter betaler mer enn en ny kunde. Til svar fikk jeg beskjed om at jeg hadde feil sammenligningsgrunnlag, og siden jeg hadde redusert egenandel (lo-favør), bonusfriskade (mer enn 4 år med 75%) Og fritak for egenandel (etter 4 år uten skade), så kostet forsikringen min mer..... Jeg trodde at jeg opparbeidet alt dette som en lojal kunde gjennom mange år, men det var vist noe jeg måtte betale for. Siden SB1 har ikke vist mer interesse til å ha meg som kunde enn å svare på to e-poster (det tok over en uke begge gangene), har jeg lagt ut anbud på nett. Var nedringt av forskjellige selskaper, der noen kom faktisk med halve prisen, men valgte en av de store med minst like bra dekning på forsikringene og sparte 6000, - Mitt råd - BYTT!
Mistet noe så banalt som toalettveske, stjålet fra håndveske. Toalettartikler for 1700 kr forsvant. Ringte forsikringsselskap og fikk dekket halve beløpet på timen. Trodde aldri det gikk så fort.