Meny
Sparebank 1 Forsikring
Sparebank 1 Forsikring har blitt Fremtind Forsikring
Sparebank 1 Forsikring og DNB Forsikring ble slått sammen 1. januar 2019 og heter nå Fremtind Forsikring. Les omtaler om Fremtind Forsikring.

Sparebank 1 Forsikring omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
0
av 29 innen
forsikringsselskap
56%
anbefaler
Sparebank 1 Forsikring
Filtrer omtaler
153
148
106
49
98
Sorter omtaler etter
Viser av 554 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Forsikring?
Ove A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Verste forsikringsselskapet jeg har vært borti"
1 syns denne omtalen er nyttig

Greide ikke å avslutte forsikringer i tidligere selskap så jeg ble dobbelforsikret. Presterte å avslutte mine forsinringer eget OG forrige selskap da jeg fant dette ut og sa jeg ikke lengre ville være kunde med dem. Gikk uforsikret med alt av forsikringer en mnde før jeg oppdaget det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Det dårligste forsikrigsselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ventet over 9 mnd. for skadeutbedring etter vannskade. Måtte "krangle" og true med advokatbistand. Skaden var ikke sjekket eller utbedret tilfredsstillende og fortsatt er ikke helt fullført. Veldig dårlig og arrogant kundebehandling. Kun for kunder med sterke nerver.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veggdyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Må sies at det er lite imøtekommende, saken er fikk påvist veggdyr som forsikringen dekker gjennom Lo Favør. Forsikringen dekker 50000 kr til bekjempelse og det er greit, men når de skal ta alt av madrasser og sofaer på frys sittet vi jo igjen uten noen mulighet og ha et sted og sove med fire barn og en av de er 5 måneder. Spurte de om hva de synes om det så sa saksbehandler at vi måtte kjøpe nye madrasser men hva er da vitsen og sende de gamle på frys, trenger jo ikke dobbelt opp. De Nekter og dekke hotell siden de sier at leilighet ikke er ubeboelig og det er jo riktig men når man ikke har mulighet med senger så ønsker de at fire små barn skal ligge på gulvet. Er dette en kundebehandling de ønsker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service og uproblematiske skadeoppgjør"

I to år har jeg hatt god erfaring med Sparebank 1 Forsikring. Fått god service de gangene jeg har hatt skade. Prisene stiger dessverre for mye hvert år. Ba i fjor om tilbud fra annet selskap, men ble værende da tilbudet totalt ble dyrere. Spent på fremtiden da jeg nå blir flyttet over til Fremtind grunnet fusjon. Blir ny runde med å innhente flere tilbud og lese erfaringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Korrupt, benytter kun interne skjønnsmenn ved skjønn!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dumt du ikke leste kritikken før du havnet utfor :( De eier også finansklagenemnda, Forbrukerrådet, kommunale instanser, eika gruppen mm.. de er større enn du tror!

Vinaccia G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd kunde"

Misfornøyd med forsikring kundeservice, mottatt med arroganse og uten mulighet til å kunne forsto en reel situasjon, de gjemmer seg bak skjult regler som er ikke mulig å lese i kontrakten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikring, dårlig kundeservice"

Fikk ikke bil forsikring, det så ut som at hun var ikke klar over regler og nektet til å forsikre en bil, bortsett fra det så var jeg en fornøyd kunde i flere år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna! Sparebank 1 og Fremtind Forsikring AS"
2 syns denne omtalen er nyttig

STYR UNNA DETTE FORSIKRINGSSELSKAPET!! Totalt udugelige forsikringsselskap. Elendig kundebehandling og operer som helt suverene. Om du får en skade og har dette selskapet, må du ikke tro du får noe oppgjør fra dem. Har en klagesak, ang. reiseforsikring jeg fikk avslag på fra dem, som er meget godt dokumentert fra vår side. Har nå klaget dem inn til Finansklagenemnda. Kommer tilbake senere med resultat fra dem der jeg kommer til å legge ut hele saken som et skrekkeksempel, slik at alle kan se hvor farlig det er å tegne forsikring hos dem og andre ikke går i samme fella. Husk: om du har forsikring hos sparebank1 eller DNB, er det nettopp dette forsikringsselskapet de bruker.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et bra selskap"

Bare gode erfaringer, men ønsker å hente tilbud fra fler da jeg oppfatter pris på forsikringer til å ligge I øvre sikt

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd men synes dem er dyre på enkeltforsikring, ikke så behjelpelig når jeg spørte om et godt tilbud på samlet forsikring på bil, innbo, reise. Men totalt sett fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok, men ikke bra nok"

Problemet med SNN blir rett og slett at de plutselig øker forsikringen med nesten 20%. Har hatt de i 2 år, så plutselig denne økningen. Betaler relativt mye og kan ikke akseptere dette. SNN burde være en seriøs aktør som tar vare på folket. Greit at vi skal betale for gode tjenester, men når plutselige økninger på ca 20% kommer over natta, så regner jeg dette for svindel! SNN skal ta f#%n på at det kun blir en vinner av dette! og det er MEG.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling, lang behandlingstid..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundebehandling, lang behandlingstid, uprofesjonelle medarbeidere, gjør hva som helst for å slippe å betale erstatning, grenser til bevisst svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig i starten"

Har lett for å la premien stige over tid. Ved skade har vi erfart at de ofte har begrensninger i utbetaling/bonus som krever litt kommunikasjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt umulig å komme igjennom på telefonen"

Helt umulig å komme igjennom på telefonen, har prøvd minst ti ganger nå men har dessverre ikke tid til å sitte i telefonen så lenge på dagtid.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rigide avtaler"

Forholdsvis gode priser om en er fagorganisert, men avtalevilkår på f.eks bilforsikring er rigide. Sjekk dette før du tegner avtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisen stiger for fort"

Ingen spesiell oppfølging. Prisene på forsikringen øker betydelig mer enn prisstigningen hvert år, så må man inn og krangle på prisen. Da setter de ned prisen et år, og så tar de det igjen med kraftig prisstigning påfølgende år. Alt til tross for at vi ikke har skader og bilene blir eldre og mindre verd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Problemfritt"

Aldri noe problem. Alltid kundevennlig og ordner opp med en gang, men prøver om det er noen "andre" som kan gi rimeligere bilforsikring?!

Snefrid L
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringene er bra dem, men jeg synes det er ganske rått når 3 forsikringer går opp 960 kr"

Har ikke hatt noe uhell så jeg vet ikke hva som skjer ved skade, men dem har god dekning. Jeg synes det blir dyrt da 3 forsikringer går opp 960 kr i ny avtale. Håper på billigere avtaler fra andre selskap. Er tross alt ufør, og det blir en ikke rik av.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig enkelt å få hjelp når man ringer kundeservice"

Veldig enkelt å få hjelp når man ringer kundeservice. Har ikke hatt bruk for noen av forsikringene enda.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De er ganske dyre"

Etter min mening så er de alt for dyre. Jeg bor alene og har andre utgifter å dekke i tillegg til forsikring på bil.. og når jeg bare er 20 år så blir det myyyye dyrere for meg siden jeg ikke er 23+ år gammel..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Avvisende kundekontakt"
1 syns denne omtalen er nyttig

I all min kommunikasjon med selskapet rundt forhandling av pris, situasjoner med skade, endring av forsikringer etc. blir jeg møtt med en tone og vilje som tilsier at de ikke lengre ønsker meg som totalkunde

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Superfornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

De topper alle når det kommer til det vi kunder hater, å melde skade. De er kjempe villige til å ordne opp for kunden å at dette skal være en lettelse å ikke mer byrde. De setter ikke spørsmål ved uhellet du har hatt å minimalt med spørsmål rundt hele oppgjøret. Har virkelig hatt goe opplevelse med LO favør SR-bank forsikring, å anbefaler alle som lurer på hvem de skal tegne med å velge SR-bank du får maks hjelp å forståelse, raske avgjørelser. Og sitter igjen med en følelse av tilfredshet å gi service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Varierende erfaring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Varierende. Sak 1 - Uproblematisk - enkel takst, gjennomføring og oppgjør. Sak 2 - Stor frustrasjon og feilaktige beregninger, mye krangling og dokumentering før saksbehandler innrømmet sine feil og rettet opp disse.

Fredrik A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lover dekning ved innsalg, slanger seg unna ved skade"

Gav spesifikke eksempler på hva jeg bruker min fritid på og at jeg trengte at tingene mine var forsikret i de fleste scenarioer og at jeg var villig til å betale for dette. Det var ikke noe problem, med pakken jeg fikk var jeg dekket i alle tilfeller. Når innbruddet i min bil inntraff på en av mine reiser, var de ikke like samarbeidsvillige. Det kostet med mange titalls tusen kroner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Flotte å ha med å gjøre, men synes de er litt dyre"

Jeg har ingen problemer med de som jobber der. Synes de er helt greie å ha med å gjøre, men jeg synes de er litt dyre. Jeg har både lån og alle kontoer der, så det hadde vært fint å hatt resten der også, sånn at de kunne gitt meg en pakkepris på det hele som var uslåelig. Men sånn tenker de ikke dessverre.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR