Forsikring

Sparebank 1 Forsikring omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Bra
7
av 23 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Sparebank 1 Forsikring
Filtrer omtaler
112
110
85
37
67
Sorter omtaler etter
Viser av 411 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Forsikring?
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Anbefaler ikke noen tjenester fra de her"

Bare rot og tull hele tiden. Ingenting er på stell og det tar lang tid før mann hører noe om mann har søkt lån, forsikringer etc.

Rett og slett elendig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vilkår i forsikringen har generelt vært dårlige sammenliknet med andre selskaper."

Vilkår i forsikringen har generelt vært dårlige sammenliknet med andre selskaper. Har brukt sparebank1 forsikring i mange år. En kjapp undersøkelse på internett gav generelt billigere forsikringer med bedre vilkår. Et tips er vel å sjekke slikt med jevne mellomrom.

Øyvind R
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Skulle vært mulig å gi NULL stjerner!"

Hadde en runde etter et lynnedslag. Ble behandlet som en svindler så fort de forstod at skaden var større enn egenandelen. Endte opp med en arrogant "saksbehandler" som skulle ha små ting som en switch til 200 kr til sjekk for å se om de kunne reparere den!

Går i stor bue rundt det selskapet og er uaktuell i all fremtid!

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig selskap"

Jeg var med i en kjedekollisjon og var den bilen som var lengst fremme. Etter å ha sendt skademelding til dem så tok det nesten 3 måneder før jeg fikk svar. Etter jeg hadde levert bilen så fikk jeg telefon fra verksted om at det var noe problemer med forsikringen og dette måtte ordnes opp i før de kunne utlevere bilen. Tidligere har jeg brukt 3 timer på å få ordna opp i dette. Ringte dem for litt siden og de sa det er ikke noe i systemet. Det er et søppel selskap som jeg anbefaler alle å holde seg unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst"

Fikk en pris, den var mere enn høy nok, de trakk enda mye mere enn avtalt og sier nå at de glemte å fortelle at det var mye dyrere. De har heller ikke notert ned km stand på bilen selv etter den har vært forsikret i flere mnd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget fornøyd"

Jeg er låne kunde og har husforsikring her, vurderer å flytte over 2 biler og 2 scootere også. Ikke fordi de er aller billigst, men fordi jeg har opplevd god service, hyggelige kundebehandlere og raskt og greit skadeoppgjør i de tilfellene jeg har hatt behov for det gjennom 5 år.

Svein D. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"LO Favør"

Har "alt" i SPB1.

Hadde inbrudd og skadeværk i koblingskum for vanntilførsel...Ja er vel ikke akkurat vanlig
Greit oppgjør..sendte bare fakturaen til SPB1.
Tilsvarende også ved lynnedslag. Noe dyre på bil (2 MB) Riseforsikringen var dårlig, men har dette gjennom jobben som er tilsvarende dårlig..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeoppfølgning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeoppfølging; i bestefall kort og mutt muntlig tilbakemelding. Ikke noe skriftlig eller info om eventuelle klagemuligheter etc.
Vært kunde der i mange år uten å ha behov for deres hjelp. Når man tar kontakt for å be om råd / hjelp - er altså tilbakemeldingen svært slett. Anbefales ikke.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"

Fikk opplyst at våres reisegods som mobil og bærbar pc ikke ble dekket på dette.
Sa da til kundebehandler i tlf at vi fikk dekket ødelagt elektronikk av frende da vi brukte de under en ferie og da svarte kundebehandler så flytt tilbake til frende da.

Leser på regler og her står mobil og pc er dekket så skjønner ikke hvorfor di er så frekke i saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God hjelp etter stjålet mobil på ferie"

Etter jeg var på ferie og ble frastjålet mobil og kort ringte jeg sparebank1 som heldigvis hadde en internasjonal "nødlinje" som er åpen 24/7 og fikk sperret kortene mine samt meldt mobilen som stjålet. Når jeg var kommet hjem fra ferie forklarte jeg hva som hadde skjedd og det tok minst 2 minutter for meg å få tilsendt penger til ny mobil via sparebank1 forsikringsoppgjøret. Super kundeservice! Kunne ikke blitt mer fornøyd.
Er medlem gjennom LO.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Betaler oss ihjel"

Det var langt i fra dyrt når vu byttet selskap men etter kort tid fordoblet prisen seg. Kort ventetid på å ringe kundeservice

Henriette
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"

De er dyre og er ikke interressert i å forhandle om billigere forsikringer selv om man har har vært total kunde i 20 pluss år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende service, feilberegnet bonus og dyrere forsikring enn antatt"

Har opplevd dårlig service fra kundebehandler som ikke følger opp. Regningen ble større pga feilberegnet bonus. Nå må jeg ha lavere bonus i enda ett år, forsikring ble dermed dyrere enn dem jeg byttet i fra.

Styr unna. Du får god behandling når du inngår forsikring. Etter det betyr du ingenting. Selgerne er bare ute etter å hanke deg inn som kunde og få sin bonus.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For dårlig kundestøtte, må krangle dem er som politikere kan ikke svare ja eller nei"

Bra forsikring, men dem klarer ikke og fange opp spørsmål og svarer med motspørsmål noe jeg finner j#%lig irriterende og da vil jeg bytte, må ha forsikringssum delt opp i månedlig betalinger, noe dem ikke klarer.

Asbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Null respons"

Fikk en prisøkning på over 15,5%, premien var utregnet fra feil premie sist år, klaget via mail, ingen svar etter 10 dager, ny mail og fremdeles ikke svar etter nok en uke...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For høy premie"

Synes premien er for høy. Skal jo være fordel for LO-medlemmer, men synes ikke denne fordelen er til stede. (min mann er LO-medlem)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God på skadeoppgjør, men dyrere på forsikringspremie"

God oppfølging og oppgjør ved skadeIngen
Savner en kunderådgiver som tar kontakt en gang i året
Har fått bedre tilbud på samme produkter fra flere andre leverandører

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig servicevennlig"

God service men altfor høy pris på MC, Jeg har hatt skadeoppgjør på bil og MC og der var det fin service. God Fritidsbolig pris

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde lekkasje på badet der det kom vann opp sluken. Trengte renovasjonsbil. Fikk ingen hjelp men ble bedt om å fikse selv og sende rekning til SR-bank etterpå. Veldig dårlig service... De kunne også kun hjelpe mellom 8-16 i arbeidsdager. Jeg skulle reise på ferie og det ble totalt kaos. Når man betaler for å ha forsikring og en forsikringssak oppstår - da forventer man hjelp.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Veronika
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Gjør alt for å sno seg unna sine egne forsikringsvilkår"

Vi har aldri hatt skade, og når det skjedde, så henvendte jeg meg til forsikringsselskapet for at de skulle hjelpe. Jeg hadde super innbo, så jeg visste at skaden skulle dekkes, fordi det undersøkte jeg på forhånd. Plutselig fikk jeg melding om at skaden ikke ble dekt. Jeg henviste til vilkårene, men da hadde de gardert seg med en annet vilkår som slo ihjel det som skulle garantere erstatning. Jeg stod på mitt og klagde på vedtaket. Da kom vedkommende som behandlet vedtaket og sa de hadde brukt feil vilkår, men det hjalp ikke. Jeg kunne ha gått til klagenemnda, men jeg gidder ikke bruke mer tid på dette. Det er utmattende å sloss mot dem. De får betalt for å sørge for at utbetalingene blir minst mulig. Kundeservicen var heller ikke bra. Nå har vi byttet forsikringsselskap, og vi ble oppringt fra Sparebank1 Forsikring. Men aldri mer.
Vi holder på å flytte fra banken også, men det er en annen historie.

Kjell I. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring"

Er fornøyd, men dæm er dyr på en bil som jeg har. Kundeservice er veldig bra, min erfaring ingen ting og klage på utenom at dæm er dyr på en bil.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Null hjelp å få..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har innboforsikring gjennom LO Favør. Leiligheten jeg leier er blitt utsatt for en vannskade, en skade jeg er helt uten skyld i. På ubestemt tid må nå gulv og vegger tørkes, og jeg må flytte ut. I vilkårene står det at merutgifter til annet bosted (i dette tilfelle hotell) dekkes. Men så enkelt er det ikke. Har hatt tre samtaler med tildels sure og lite imøtekommende saksbehandlere. I den siste samtalen ble jeg så å si bare bedt om å ikke kreve å få dekket opphold på hotell, blant annet fordi jeg får redusert husleie. I vilkårene står det ingen ting om en egenandel på dette (3000). Men det var det, ifølge saksbehandleren. Den sure saksbehandleren mente deretter jeg gjerne kunne betale hotell selv, og så kunne det kanskje vurderes å betale ut erstatning. Jeg spurte så hva dealen blir om arbeidet i min leilighet blir langvarig. "Neeeei, da bør du nok ut og leie en leilighet", svarte hun. Jeg bor nå midlertidig på et sted sju mil unna arbeidsstedet, og må betale en formue i bompenger til og fra jobb. Konklusjon: Man føler ikke akkurat en får hjelpen man trenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Liten oppbakking i bilsak"

Rask oppgjør for knust mobiltelefon.
Fikk liten hjelp av selskapet da min parkerte bil ble påkjørt.
Føreren av den andre bilen nektet å skrive under på skademelding. Løy om hendelsesforløp og skyldspørsmål,
Saken tok unødvendig lang tid. Selv om jeg hadde vitner og uttalelse fra verksted at skaden ikke kunne stemme overens med det den andre føreren påstod. Følte at motparten ble trodd mer enn meg uten noen som helst dokumentasjon. Brukte mye tid med NAF advokater, dokumentasjon og verksted uttalelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De oppga en betalingsum men kom med en annen når regningen skulle betales"

Jeg synes det er dårlig å gi en pris på forsikring og når regningen kommer og skal betales er summen det dobbelte.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Anstendige priser"

Vettu priser, men kan ha litt tynn dekning (på bolig etc) ved sopp/naturskade etc.
Uproblematisk ved oppgjør. Barneforsikringer er dyre.
Bilforsikring er litt dyr.

Søk Bytt.no