Sparebank 1 Forsikring omtaler og erfaringer

318 verifiserte omtaler
3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
12
av 22 innen
forsikringsselskap
58%
anbefaler
Sparebank 1 Forsikring
Filtrer omtaler
87
84
74
26
47
Sorter omtaler etter
Viser av 318 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Etter mange år som forsikringskunde, ønsket jeg nå et bedre tilbud. Det fikk jeg heller ta med et annet selskap var svaret jeg fikk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppgjør"

Forferdelig kommunikasjon med dette selskapet, opplever at jeg ikke blir trodd når skaden diskuteres. Vanskelig å komme i kontakt med saksbehandler. Skifter selskap så fort som mulig. Mangler total gjensidig tillit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Talsmannen som takserte bilen min har gjort en elendig jobb"

Bilen min er fortsatt ikke i orden etter kollisjonen fordi talsmannen og verkstedet har gjort en halvferdig jobb, og nå nekter talsmannen å rette på feilene sine!
Har ellers bare positive erfaringer med sparebank 1 forsikring og har aldri før opplevd dette!

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God dekning, ok i pris, men... "

God dekning, ok i pris, men har sannsynligvis litt å gå på. God kundebehandling, dekker mye med LO-Favørkunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra oppfølging og hjelp ved behov"

Ønsker tilbud for prissjekk og ikke grunnet misnøye med Sparebank1.

Benytter gjerne Sparebank1 videre dersom forsikringspriser ikke avviker for mye i et andre tilbud.

Ola N. A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Beste forsikringsselskapet er Sparebank 1"

Min mening er at det beste forsikringsselskapet er Sparebank 1. Meget fornøyd. Samlet er de helt topp, superbra.

Bjørn N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bedre enn dette er ikke mulig"

Sønnen min hadde knust skjermen på skole-pc sin. Meldte skade på torsdag hadde pengene på fredag.
Bedre kundebehandling enn dette tror jeg ikke er mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Vi har vært fornøyd med Sparebank 1 forsikring, det eneste er at vi ikke kunne få betalingen delt opp i månedlig betaling siden vi kun trengte 2 forsikringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok betingelser, upersonlig service"

Pris og vilkår er konkurransedyktige, men det tar lang tid før man blir oppringt igjen. Kundebehandlerne oppleves også som brå og lite kunnskapsrike. Vi har selv vært nødt til å gå gjennom vilkårene og påpeke hva de dekker og ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bonus"

De er flinke med å hjelpe fort viss det er noen problemer. Men pris og bonus på bil kan de bedre seg på.
Da min datter øvelse kjørte å fikk en bulk på egen bil mistet vi 30 % på fruen sin bilforsikring.
Jeg har selv 75% 3 år som jeg sa de eventuelt kunne fjerne noen år på for å få den opp igjen.
Men det var ikke mulig. Andre selskaper jeg har vært i kontakt med er villige å gi hun 75% med å fjerne 1 eller 2 år fra min bil forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr og vanskelig"

Kort og godt - De gangene jeg har snakket med de, har de fremstått som dyre og vanskelig å få til å gi enkle ordninger til kunden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"SR-bank terminerte betalingsforsikringen (arbeidsledighetsforsikring)"

Forsikringen ble terminert pga av de ikke tjente penger på denne. Den ble terminert for alle kunder med sluttdato på første fødselsdag etter mottatt melding. Denne typen forsikring har en karantene tid på ca 6 mnd. Dette medførte at jeg ikke hadde mulighet til å være dekket av ny forsikring før den gamle gikk ut.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra vedrørende oppgjør og kundeservice"

Har hatt et hus forsikringssak i de siste 20 årene, en del bil skade saker, et tilfelle data og et tilfelle mobil skade forsikringssaker. Vi er kjempe fornøyd med saksbehandlingen og skadeoppgjøret. Vi anbefaler selskapet. De er litt dyrt men det er verdt å betale litt ekstra mot bra og smertefri behandling og oppgjør.

Anne L. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sparebank 1 Reiseforsikring"

Var på ferie Gran Canaria og fikk en infeksjon som ga masse smerter. Kontaktet lege da jeg ikke greidde å ta på natta p.g.a smertene. Da jeg tok frem kortet viste det seg at dette var fra i fjor. Legene der krever dokumentasjon om at forsikringen er i orden. For å få noen til å sende dok måtte jeg ringe det nummeret på kortet fra utland. Jeg var nummer 53 i køen, og ble oppfordret til å trykke 1, jeg vil beholde min plass i køen. Dette var den 24 juli, enda har de ikke ringt tilbake. Jeg skrev en mail og ville ha en forklaring på dette den 25 juli, den har jeg ikke fått svar på heller. I dag er det den 13 aug. Jeg tok kontakt med forsikringsselskapet i dag for å få en forklaring på dette, da det er viktig for meg p.g.a videre kundeforhold. De skulle sjekke å ringe tilbake. Det visste jeg ikke ville skje da tilliten allerede er svekket. Null respekt for meg som har vært totalkunde så langt tilbake jeg kan huske. Er det slik deres rutiner er? Dette er ekstremt dårlig reklame vedr kundeforhold. Ingen gidder å beklage, ingen gidder bry seg, jeg fraråder alle om å ha forsikring i Sparebank1.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Dårlig kundebehandling.
Forsikringsagenten kontaktet meg mange ganger FØR forsikringen var solgt - men da det var gjort, og jeg kontaktet selger, fikk jeg ikke svar - på ukesvis! God sørvis? Nei!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Sparebank1 svarer raskt på henvendelser"

Veldig tilfreds med SPB1. De ordner det meste av forsikringer enkelt og raskt og til en grei pris. Er også åpne for reforhandlinger når det kreves og det gjør det jo hos de fleste selskaper (prisen har jo en tendens til å bli justert litt vel raskt oppover ettersom årene går.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget bra!"

Sparebank 1 er meget god på kundebehandlig aldri noen ting å si på det.. Har aldri hatt noen utbetalig fra dem grunnet ingen skader på alle mine år..... Om jeg ikke får noe knallgode tilbud, ja da beholder jeg sparebank 1....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skjønn utøves i kundens disfavør"

Meldte inn krav om erstatning for flybilletter til helgetur som utgikk grunnet sykdom -som ikke var av slik karakter at man trenger å oppsøke lege. Tenkte ikke på å kontakte forsikringsselskapet før noen gjorde meg oppmerksom på at jeg kunne ha krav på erstatning, og det hadde da gått over en måned. Fikk ikke erstatning nettopp fordi skaden ikke var meldt tidligere. Jeg burde selvsagt tenkt på det før. Men når jeg nå engang var sent ute med å oppdage muligheten, kunne kundebehandler likevel utøvet skjønn og erstattet de tapte flybillettene (3000 kr). Hun valgte derimot å tolke alle muligheter for skjønn i min disfavør, slik at forsikringsselskapet skulle slippe denne utgiften. I en tidligere forsikringssak har jeg opplevd samme vriene holdning. Får ikke erstattet kostbare men gamle stjålne sykler pga manglende dokumentasjon/kvittering. For eksempel en sykkel kjøpt privat brukt. Naboer som fikk frastjålet sykler i samme hendelse fikk dekket sine tap hos sine forsikringsselskap uten dette kravet til kvittering. Også her kunne kundevennlig skjønn gjort saken enkel. Etter mange år som "tvunget kunde" gjennom LO favør, vil jeg undersøke mulighet for å slippe å forholde meg til Sparebank 1, fortrinnsvis uten å måtte melde meg ut av fagforeningen. Jeg er slett ikke fornøyd med å bli møtt med en slik form for mistillit og vrienhet når man trenger hjelp og har betalt forsikringspremie gjennom LO i snart 20 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Jo, da. Bare gi meg en forsikring med månedlig betaling!!!"

Ønsker forsikring uten å betale for hele året, selv om man har en inkasso fra før er det unødvendig å behandle folk som idioter, selv om man ikke er kredittverdig. Alle trenger bruke bilen sin i jobb, iallfall jeg. Skal jeg jobbe uten bil, som freelance musician kan man bare legge seg ned å daue.

Finn B. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig vurderingsevne"

Hadde skade på innbo, som ble avslått. LO- favør garanterer hjelp også ved slike skader. Dette gjaldt ett ødelagt til salongbord, hvor jeg ba om ett skadebeløp på kr. 7000,00.

Beatrix B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For høye pris"

Jeg synes at den var alt for dyrt. Jeg har egentlig forventet at sparebank 1 skal gi meg mer råd underveis med for eksempel igjennom sms.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett fornøyd"

Ikke hatt noe problemer med selskapet, men syns de er litt for dyre. Vil derfor gå ned til delkasko og, siden bilen er såpass gammel likevel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God kundeservice"

Stort sett godt fornøyd med forsikringsproduktene, ikke like godt fornøyd med banktilbudene, renten kunne vært lavere på lån.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Når man er ikke fornøyd"

Bra at når du kommunisere en ulike di hjelp før, men dårlig for å ta kontakt når du ringer og du mister 40%bonus på den første små ulykke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig og bra forsikring av SB1"

Billigst på 1000cc MC av nyere type. Feks 2015 R1 kom seg på 8000, - med full kasko.

Hus og bil var også billigere enn andre sist jeg sjekket

2007 Avensis 177hk - 4000, - full kasko.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no