Meny

Sparebank 1 Forsikring omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
6
av 25 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Sparebank 1 Forsikring
Filtrer omtaler
149
140
101
45
92
Sorter omtaler etter
Viser av 527 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisen stiger for fort"

Ingen spesiell oppfølging. Prisene på forsikringen øker betydelig mer enn prisstigningen hvert år, så må man inn og krangle på prisen. Da setter de ned prisen et år, og så tar de det igjen med kraftig prisstigning påfølgende år. Alt til tross for at vi ikke har skader og bilene blir eldre og mindre verd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Problemfritt"

Aldri noe problem. Alltid kundevennlig og ordner opp med en gang, men prøver om det er noen "andre" som kan gi rimeligere bilforsikring?!

Snefrid L
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringene er bra dem, men jeg synes det er ganske rått når 3 forsikringer går opp 960 kr"

Har ikke hatt noe uhell så jeg vet ikke hva som skjer ved skade, men dem har god dekning. Jeg synes det blir dyrt da 3 forsikringer går opp 960 kr i ny avtale. Håper på billigere avtaler fra andre selskap. Er tross alt ufør, og det blir en ikke rik av.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig enkelt å få hjelp når man ringer kundeservice"

Veldig enkelt å få hjelp når man ringer kundeservice. Har ikke hatt bruk for noen av forsikringene enda.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De er ganske dyre"

Etter min mening så er de alt for dyre. Jeg bor alene og har andre utgifter å dekke i tillegg til forsikring på bil.. og når jeg bare er 20 år så blir det myyyye dyrere for meg siden jeg ikke er 23+ år gammel..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Avvisende kundekontakt"

I all min kommunikasjon med selskapet rundt forhandling av pris, situasjoner med skade, endring av forsikringer etc. blir jeg møtt med en tone og vilje som tilsier at de ikke lengre ønsker meg som totalkunde

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Superfornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

De topper alle når det kommer til det vi kunder hater, å melde skade. De er kjempe villige til å ordne opp for kunden å at dette skal være en lettelse å ikke mer byrde. De setter ikke spørsmål ved uhellet du har hatt å minimalt med spørsmål rundt hele oppgjøret. Har virkelig hatt goe opplevelse med LO favør SR-bank forsikring, å anbefaler alle som lurer på hvem de skal tegne med å velge SR-bank du får maks hjelp å forståelse, raske avgjørelser. Og sitter igjen med en følelse av tilfredshet å gi service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Varierende erfaring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Varierende. Sak 1 - Uproblematisk - enkel takst, gjennomføring og oppgjør. Sak 2 - Stor frustrasjon og feilaktige beregninger, mye krangling og dokumentering før saksbehandler innrømmet sine feil og rettet opp disse.

Fredrik A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lover dekning ved innsalg, slanger seg unna ved skade"

Gav spesifikke eksempler på hva jeg bruker min fritid på og at jeg trengte at tingene mine var forsikret i de fleste scenarioer og at jeg var villig til å betale for dette. Det var ikke noe problem, med pakken jeg fikk var jeg dekket i alle tilfeller. Når innbruddet i min bil inntraff på en av mine reiser, var de ikke like samarbeidsvillige. Det kostet med mange titalls tusen kroner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Flotte å ha med å gjøre, men synes de er litt dyre"

Jeg har ingen problemer med de som jobber der. Synes de er helt greie å ha med å gjøre, men jeg synes de er litt dyre. Jeg har både lån og alle kontoer der, så det hadde vært fint å hatt resten der også, sånn at de kunne gitt meg en pakkepris på det hele som var uslåelig. Men sånn tenker de ikke dessverre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Var bra for noen år tilbake, nå er de litt som IF = Ikke forsikret..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Rakk ikke ett fly på grunn av tog forsinkelse i utlandet. Informasjonen som blir gitt fra tog selskapet er: "Toget er forsinket". Sparebank 1 kan ikke dekke de ekstra omkostningene, da de ikke vet hva forsinkelsen skyldes. Altså dokumentasjon på faktisk forsinkelse holder ikke, kunde må dokumentere at tog selskap i utland har forsinkelser som berettiger utbetaling. Dette opplever som de gjør seg vanskelige i håp om at jeg bare gir opp...

Knut H. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice, men er blitt dyrt"

Enkelt for bankkunder, samme kundekontakt for bank og forsikring, God service, enkel håndtering av saker. Men kostnadene har gått radikalt opp etter samarbeide med DnB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hva er hensikten med forsikring?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i mange år, og når man trenger hjelp så blir man avvist. Blir nok byttet forsikringsselskap ganske snart.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Oddbjørn G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett mellomfornøyd"

Lett å bruke og kontakte. De har klart å være billigere enn andre fordi vi har LOfavør avtaler, men som en del andre selskaper er de profittsøkende og setter såvisst ikke kunden først. Jeg ble påkjørt av en som også hadde forsikring i samme selskapet og da ble det selvsagt deling av skyld, slik at begge fikk bonustap og selskapet ble enda rikere. Boligforsikringen er svært god og der har jeg ikke hatt noen ting å utsette på de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dem er dyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Godt selskap, men dyr på forsikring. Ønsker å spare litt penger på forsikring, derfor vurdere æ å bytte til annet selskap

Andreas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd men dyrt"

Ryddig og proffe nettsider, lette og komme i kontakt med, enkelt og bestille nye forsikringer men litt dyrt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kunderservice og plutselig stort hopp i forsikringspris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi tegnet bilforsikring gjennom LO favør (Fremtind forsikring) hos SR-Bank. Fikk på forhånd avklart at vi kvalifiserte for 80% bonus. Dette trakk de tilbake i ettertid uten å gi oss beskjed, og de månedlige fakturaene var alltid på forskjellige priser (varierte med flere hundrelapper) fant vi ut etter en gjennomgang. De klarte ikke å gi oss et svar på hvorfor det varierte slik. Etter at de trakk vurderingen av 80% bonus, satte de også prisen på forsikringen opp. Det verste var da kundeservicemedarbeideren ikke trodde på at forsikringsprisen hadde økt, ble irritert og la på røret midt i samtalen! Forsikringsprisen ser kanskje billig ut ved første øyekast, men her lover de betingelser de ikke kan holde. Sammen med elendig kunderservice og knotete fakturasystem (som man må følge med på som en hauk) så kommer vi til å trekke ut alle forsikringene vi har gjennom SR-Bank. Stoler rett og slett ikke på etterarbeidet man risikerer å sitte med dersom man en dag faktisk trenger forsikringen. Anbefaler på det sterkeste å styre uunna forsikring i regi av SR Bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen reiseforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er kunde med dem for mer enn 5 år. Ble skadet 2 ganger i utlandet og fikk ingen dekning. Dårlig service.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Bjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget fornøyd :-)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt bruk for hjelp kun en gang og det fikk jeg veldig raskt. Så jeg har bare godt å si om både kundebehandling og reaksjon fra forsikringsselskapet :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Økte prisen 27,6% på ett år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke særlig imponert over at de klarte å øke prisen på min bilforsikring 27,6% på ett år. (Fra 9785,- til 12490,-) Ved kontakt med kundebehandler forsvares det med at dette er en "normal" prisøkning og at premien var midlertidig da det ble gitt pris før skiltene hadde bli satt på bilen. Den "midlertidige" prisen varte i ett år og en uke før den ble justert opp 27,6%. Så lærdommen får være at det er "lokkepriser" som blir gitt første år og at det lønner seg og innhente tilbud på forsikring hvert år! De kunder som ønsker å være trofast premieres ikke er min erfaring.

Ludvig R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service, men litt dyrt"

Har hatt sparebank1 på 2 biler det siste halvåret. Har da hatt ansvarsforsikring. Har vært veldig fornøyd med de bortsett fra at det er litt dyrt. De svarer på det du lurer på over telefon. Hvis du havner i en skadesak er de på din side av saken hele veien.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddi og efektivt"

Fantastisk service og skadeoppgjør, skadeoppgjøret kom fort, følte meg ivaretatt som kunde, før og etter uhellet var ute.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg betaler altfor mye i forsikringer pr mnd sammenlignet med venner som har andre forsikringsselskap. Og min økonomi samsvarer ikke med prisen jeg betaler i forsikringer.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sier opp alle forsikringer pga. behandling iforb. med en parkeringsskade."
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk parkeringskader på begge sider av bilen (SB1 har ikke parkeringsforsikring), med det resultat at det måtte meldes inn som to separate skader, og derav 2 egenandeler. Ingen saklig vurdering av situasjonen, kun "Robot svar" tilbake.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Innboforsikring i forbindelse med storbrann"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter storbrann som startet i leiligheten under vår, fikk vi store røykskader i vår leilighet og også et støv/pulverlag på alt innbo pga brannvesenets slukningsarbeid (inkl elektronikk etc). Brannvesenet uttalte på stedet at vi aldri ville kunne bruke noe av innboet igjen. Vi fikk ikke erstatning for klær og annet innbo som det fortsatt lukter sterkt av og som vi aldri vil kunne bruke, vi fikk heller ikke erstatning for elektronikk etc som var dekket av støv/pulver. Det hører med til historien at elektronikken ikke engang har blitt testet eller renset. Jeg og datteren min sitter nå igjen ruinert etter en brann som startet hos naboen. Jeg har vært medlem av fagbevegelsen i snart 30 år og har aldri brukt innboforsikringen før, dette var ikke behandlingen jeg hadde forventet av "Norges beste innboforsikring".

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR