Forsikring

Sparebank 1 Forsikring omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
8
av 22 innen
forsikringsselskap
58%
anbefaler
Sparebank 1 Forsikring
Filtrer omtaler
109
109
84
35
62
Sorter omtaler etter
Viser av 399 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"

Fikk opplyst at våres reisegods som mobil og bærbar pc ikke ble dekket på dette.
Sa da til kundebehandler i tlf at vi fikk dekket ødelagt elektronikk av frende da vi brukte de under en ferie og da svarte kundebehandler så flytt tilbake til frende da.

Leser på regler og her står mobil og pc er dekket så skjønner ikke hvorfor di er så frekke i saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God hjelp etter stjålet mobil på ferie"

Etter jeg var på ferie og ble frastjålet mobil og kort ringte jeg sparebank1 som heldigvis hadde en internasjonal "nødlinje" som er åpen 24/7 og fikk sperret kortene mine samt meldt mobilen som stjålet. Når jeg var kommet hjem fra ferie forklarte jeg hva som hadde skjedd og det tok minst 2 minutter for meg å få tilsendt penger til ny mobil via sparebank1 forsikringsoppgjøret. Super kundeservice! Kunne ikke blitt mer fornøyd.
Er medlem gjennom LO.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Betaler oss ihjel"

Det var langt i fra dyrt når vu byttet selskap men etter kort tid fordoblet prisen seg. Kort ventetid på å ringe kundeservice

Henriette
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"

De er dyre og er ikke interressert i å forhandle om billigere forsikringer selv om man har har vært total kunde i 20 pluss år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende service, feilberegnet bonus og dyrere forsikring enn antatt"

Har opplevd dårlig service fra kundebehandler som ikke følger opp. Regningen ble større pga feilberegnet bonus. Nå må jeg ha lavere bonus i enda ett år, forsikring ble dermed dyrere enn dem jeg byttet i fra.

Styr unna. Du får god behandling når du inngår forsikring. Etter det betyr du ingenting. Selgerne er bare ute etter å hanke deg inn som kunde og få sin bonus.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For dårlig kundestøtte, må krangle dem er som politikere kan ikke svare ja eller nei"

Bra forsikring, men dem klarer ikke og fange opp spørsmål og svarer med motspørsmål noe jeg finner j#%lig irriterende og da vil jeg bytte, må ha forsikringssum delt opp i månedlig betalinger, noe dem ikke klarer.

Asbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Null respons"

Fikk en prisøkning på over 15,5%, premien var utregnet fra feil premie sist år, klaget via mail, ingen svar etter 10 dager, ny mail og fremdeles ikke svar etter nok en uke...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For høy premie"

Synes premien er for høy. Skal jo være fordel for LO-medlemmer, men synes ikke denne fordelen er til stede. (min mann er LO-medlem)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God på skadeoppgjør, men dyrere på forsikringspremie"

God oppfølging og oppgjør ved skadeIngen
Savner en kunderådgiver som tar kontakt en gang i året
Har fått bedre tilbud på samme produkter fra flere andre leverandører

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig servicevennlig"

God service men altfor høy pris på MC, Jeg har hatt skadeoppgjør på bil og MC og der var det fin service. God Fritidsbolig pris

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Hadde lekkasje på badet der det kom vann opp sluken. Trengte renovasjonsbil. Fikk ingen hjelp men ble bedt om å fikse selv og sende rekning til SR-bank etterpå. Veldig dårlig service... De kunne også kun hjelpe mellom 8-16 i arbeidsdager. Jeg skulle reise på ferie og det ble totalt kaos. Når man betaler for å ha forsikring og en forsikringssak oppstår - da forventer man hjelp.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Veronika
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Gjør alt for å sno seg unna sine egne forsikringsvilkår"

Vi har aldri hatt skade, og når det skjedde, så henvendte jeg meg til forsikringsselskapet for at de skulle hjelpe. Jeg hadde super innbo, så jeg visste at skaden skulle dekkes, fordi det undersøkte jeg på forhånd. Plutselig fikk jeg melding om at skaden ikke ble dekt. Jeg henviste til vilkårene, men da hadde de gardert seg med en annet vilkår som slo ihjel det som skulle garantere erstatning. Jeg stod på mitt og klagde på vedtaket. Da kom vedkommende som behandlet vedtaket og sa de hadde brukt feil vilkår, men det hjalp ikke. Jeg kunne ha gått til klagenemnda, men jeg gidder ikke bruke mer tid på dette. Det er utmattende å sloss mot dem. De får betalt for å sørge for at utbetalingene blir minst mulig. Kundeservicen var heller ikke bra. Nå har vi byttet forsikringsselskap, og vi ble oppringt fra Sparebank1 Forsikring. Men aldri mer.
Vi holder på å flytte fra banken også, men det er en annen historie.

Kjell I. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring"

Er fornøyd, men dæm er dyr på en bil som jeg har. Kundeservice er veldig bra, min erfaring ingen ting og klage på utenom at dæm er dyr på en bil.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Null hjelp å få..."

Har innboforsikring gjennom LO Favør. Leiligheten jeg leier er blitt utsatt for en vannskade, en skade jeg er helt uten skyld i. På ubestemt tid må nå gulv og vegger tørkes, og jeg må flytte ut. I vilkårene står det at merutgifter til annet bosted (i dette tilfelle hotell) dekkes. Men så enkelt er det ikke. Har hatt tre samtaler med tildels sure og lite imøtekommende saksbehandlere. I den siste samtalen ble jeg så å si bare bedt om å ikke kreve å få dekket opphold på hotell, blant annet fordi jeg får redusert husleie. I vilkårene står det ingen ting om en egenandel på dette (3000). Men det var det, ifølge saksbehandleren. Den sure saksbehandleren mente deretter jeg gjerne kunne betale hotell selv, og så kunne det kanskje vurderes å betale ut erstatning. Jeg spurte så hva dealen blir om arbeidet i min leilighet blir langvarig. "Neeeei, da bør du nok ut og leie en leilighet", svarte hun. Jeg bor nå midlertidig på et sted sju mil unna arbeidsstedet, og må betale en formue i bompenger til og fra jobb. Konklusjon: Man føler ikke akkurat en får hjelpen man trenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Liten oppbakking i bilsak"

Rask oppgjør for knust mobiltelefon.
Fikk liten hjelp av selskapet da min parkerte bil ble påkjørt.
Føreren av den andre bilen nektet å skrive under på skademelding. Løy om hendelsesforløp og skyldspørsmål,
Saken tok unødvendig lang tid. Selv om jeg hadde vitner og uttalelse fra verksted at skaden ikke kunne stemme overens med det den andre føreren påstod. Følte at motparten ble trodd mer enn meg uten noen som helst dokumentasjon. Brukte mye tid med NAF advokater, dokumentasjon og verksted uttalelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De oppga en betalingsum men kom med en annen når regningen skulle betales"

Jeg synes det er dårlig å gi en pris på forsikring og når regningen kommer og skal betales er summen det dobbelte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Anstendige priser"

Vettu priser, men kan ha litt tynn dekning (på bolig etc) ved sopp/naturskade etc.
Uproblematisk ved oppgjør. Barneforsikringer er dyre.
Bilforsikring er litt dyr.

Kamran Y
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Seriøs forsikring"

Rask og korekt behandling.
Kunne ha refusert priser på egenandel ved skade.
Men alt i alt jeg er fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men... setter opp prisen 60% fra et år til et annet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var veldig fornøyd med Sparebank1 Forsikring, men det å sette opp prisen 60% fra et år til et annet er helt sykt!

Jeg får 30% bonustap pga en liten parkeringsskade. Ja, greit nok, men det synes jeg er skikkelig strengt og dyrt egentlig! Jeg har tross alt kjørt skadefritt siden jeg var 18 år (altså 6 år siden snart) og hadde 50 % bonus. Enda så øker prisen med 30% til!

Men fint at det er så lett å finne seg nytt forsikringsselskap da. Sparebank1 Forsikring setter tydeligvis ikke pris på lojalitet :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra pris, horrible på oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet forsikring til Sparebank1 for å samle alt, bank og forsikringer, på et sted.
Fikk bedre pris enn hva jeg hadde og var godt fornøyd med det.

Men på oppgjør så går det ned på alle små detaljer i liten skrift som jeg leste, men ikke tenkte veldig mye over.
Når jeg nå har gått gjennom, og får avslag på ting jeg var sikker på å ha dekning for, ser jeg at det er mange situasjoner som ikke er dekket.
I tillegg har jeg fått skriftelig beskjed fra forsikringsrådgiver i SB1 at ting er forsikret, som viser seg å være feil.
At jeg har det skriftlig fra deres egne ansatte tenkte jeg ville være nok. Men det er det ikke. De nekter blankt å dekke, selv om deres egne ansatte sier at det er dekning.
Så jeg løper langt bort fra dem. Betaler gladelig mer for å gå til et annet selskap, selv om jeg tipper at jeg blir tatt i mot med åpne armer og lavere priser hos mitt tidligere forsikringsselskap.
HELT uaktuelt å bli værende i Sparebank1.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Bilgehan U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Treffes ikke på telefon"

I Sverige min bil ble ranet og skadet og kunne ikke kontakta med forsikring. Sendte politi bekreftelse og skade bilde også har ikke fikk svar enten telefon eller e-post.

Merete K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bytt selskap!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig erfaring ved skade oppgjør etter husbrann. Følte oss kriminelle, fikk elendig behandling. Var værre enn husbrannen

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Praktisk å ha alt samlet på en plass"

Byttet til sparebank 1 på nyåret.
Fikk lavere pris enn i tidligere selskap og samme dekninger. I tillegg til tilbud på livsforsikringer.

Bruker også sparebank 1 som bank, og det er en veldig praktisk oversikt over bank/forsikringstjenester på en og samme nettside.

Har ikke testet dem på oppgjør enda, men har sett at de gjør det godt på uavhengige undersøkelser

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke har en direkte kundekontakt man kan kontakte"

Blir fort litt avstand, da man ikke har en direkte kundekontakt man kan kontakte. I tillegg så oppleves de veldig dyre på båt og bil.

Karl-Inge M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Passe fornøyd"

Får den hjølpen en spør etter. De er noe dyr men god service så langt når en kommer ut for noe. De kan bli noe bedre på oppfølging av sine kunder som har hvert der lenge.

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no