Meny

Sparebank 1 Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
7
av 23 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Sparebank 1 Forsikring
Filtrer omtaler
123
116
90
40
77
Sorter omtaler etter
Viser av 446 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Forsikring?
Torgeir H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Saksbehandler vanskelig å kommunisere med"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen tilbakemelding, oppfølging eller interesse fra selskapet i forbindelse med omfattende vannskade i hus.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt lang saksbehandlingstid 5 mnd for en vannskade"

tok dem 4 mnd å komme frem til at de er ansvarlig for dekking av vannskade, men selv med husleietapsforsikring med dem, dekket de ikke de 5 mnd med husleietap før badet som det var lekkasje i var fikset. Men beregnet normal arbeidstid, men tok ikke hensyn til at arbeid ikke kunne starte før endelig svar var avgitt

Håkon F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"OK service, men tro ikke forsikringsselskapet er en venn."

Pene websider, der du ikke kan velge rimeligere bilforsikring enn den du allerede har. Som kunde kan du ikke se hva en rimleigere forsikring en den du har vil koste deg. Du får bare melding om at denne er allerede forsikret av deg. Å be andre ikkekunder sjekke, for i det hele tatt å få en pris, skulle vært unødvendig. Finner ikke en ren ansvarsforsikring i det hele tatt.

Reidun G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Når man blir utsatt for svindel, tyveri og herværk, opplever man å bli mistenkt for selv å svindle"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å ha med å gjøre når uhellet er ute. Man opplever å bli mistenkt og behandlet som om man svindler - selv om jeg har eksempler og vannsikre bevis for at Sparebank 1 driver med grov svindel. Men det er vel slik :" på seg selv kjenner man andre"?

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men stiv pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fins sikker bedre tilbud. Billig på noe hvis du har flere forsikringer i selskapet, men tar det igjen på andre ting.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg må få lov til å si at jeg er meget skuffet over behandlingen Sparebank1 Forsikring viser. Jeg kan dessverre ikke huske at jeg har vært utsatt for dårligere service (kundeservice) i mine 52 år. De unnlater konsekvent å svare på mailene jeg sender, når jeg ringer blir jeg møtt med en sur og arrogant holdning! Jeg betaler nesten 25.000 kroner årlig i forsikring til Sparebank1, det minste man kan forlanger er litt respekt! For guds navn hold dere unna Sparebank1 Forsikring !!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig erfaring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en parkert bil som ble kjørt på, motparten hadde min farge på bilen sin, og vitnebeskrivelse fra overvåkningskamera, men det hjalp ikke. De skulle ha 10.000kr og 30% bonustap for å hjelpe. Verdt å nevne at dette var "Topp-forsikringen" deres. Anbefaler ingen å bruke Sparebank 1 Forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Generelt bra"

Bra kundeforhold, men i overkant dyre synes jeg. Ønsker og høre meg litt rundt siden jeg aldri har byttet selskap før.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna, de gjør alt for å ikke utbetale oppgjør. Vi har hatt både Sparebank 1 forsikring og Gjensidige, og Gjensidige er 100% bedre på alt, de er raske, utbetaler oppgjør og ikke noe frem og tilbake. Sparebank 1 har klart å styre seg unna de sakene vi har meldt inn, lang tid bruker de også, anbefaler absolutt ikke!!!!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra dekning, men overpriset"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har trafikkforsikring og reiseforsikring og selve dekningen er bra men de tilbyr ikke gode priser for langvarige kunder med få forsikringer.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt gikk fint og ordnet avtalegiro. Var sen med å få penger inn 2 mnd å ga beskjed om at jeg var avhengig å få mine mnd penger fra nav. Likevel avtalegiro ble ikke trekt fra konto som avtalt, og nå forlangte di hele årssummen for å få det i orden, noe jeg ikke har mulighet til. Viste ingen forståelse som banker flest!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ukompentent kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ringer og spør om en spesifik sak som jeg ikke får svar på. Bare idag har jeg snakket med tre forskjellige konsulenter hvor ingen av dem kan svare på mitt spørsmål om hva reiseforsikringen dekker mtp på helikopter utsettelser fra Nordsjøen. Da jeg (av flere konsulenter) blir oppfordret til å ringe skadeavdelingen deres ettersom konsulentene ikke kan svare blir jeg møtt av en sint konsulent som forteller meg at jeg IKKE skal ringe skadeavdeligen med slike henvendelser, ettersom det telefonnummeret KUN er for å melde skade,, selv om jeg forklarer at samtalen har blitt overført av en av deres kollegaer. Deres vilkår er ikke nødvendigvis selvsagte å begripe når det kommer til spesifikke situasjoner, og da må kundeservice kunne opplyse om dette når man tar kontakt. For slikt er essensielt å ha fullstendig klart for seg før skade/uønsket situasjon oppstår. Nå får jeg sannsynligvis ikke reist grunnet dette, eller så tar jeg en stor risiko. Dette er meget uheldig, og absolutt uønsket. Lite bemanning under høytider er ingen unnskyldning når de driver et firma som også skal være tilgjengelig da, ettersom vi alle betaler for å også være forsikret under høytider. Vil nå bytte tegne forsikring i et annet firma som viser seg mer kompetente. Har tidligere hatt ok erfaring med Sparebank1 Forsikring, men nå viste de seg fullstendig udugelige! Ukompetente folk for å si det mildt, og dette kan ikke forsvares

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fantastisk til ett punkt"
1 syns denne omtalen er nyttig

De er flotte på saksbehandling, men det er forskjellige brancher i samme type firma, som gjør at du må navigere gjennom en skog av telefonnr for å komme til rette. Har flyttet en del på meg, og er vanskelig når forsikringen ikke har ett kontor utenfor nord norge. De er kjempeflinke på kundeservice når man er midt i en operasjon. Er bare litt for dyrt for min del akkurat nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

De gjør alt de kan for å slippe unna, enda du har alt som skal til for å innfri kravet for forsikringsoppgjøret. Elendig service. Etter jul flytter jeg alle forsikringene vekk fra dette useriøse liksomselskapet👎

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere langt unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

En stjerne siden det ikke går med minus eller 0. Et skikkelig useriøst forsikringsselskap som gjør absolutt alt for ikke utbetale forsikringer når du trenger de! Drar ut og bruker alt av smutthull så må påregne dyre advokat utgifter og lang saksgang og dere må nok til finansklagenemnda om mulighet for få utbetalt noe. STYR UNNA FOR DERES EGEN SKYLD

Per C. I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk service og kundebehandling!"

Egen kundekontakt med mobil! Kan bestille feks bilforsikring på kveld og helg. Ringer tilbake raskt hvis opptatt! Siste sammenligning, 2 år siden; ingen kunne matche sp1

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alt styres fra en app."

Veldig greit å ha forsikring og bank i samme selskap. Alt styres fra en app. Sparebank 1s bankapp er genial. Her syres alt. Men - undersøker nå pris på forsikringer. Føler disse koster vel mye

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Må krangle om oppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd i flere mnd å få krav på uføre forsikring jeg har hatt der i 10år. De nekter å utbetale fordi den ene av 5 diagnoser har jeg reservasjon på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt og greit"

Kjapt oppgjør uten noe problemer, lurer man på noe får man kjapt svar og de er tilgjengelig til kl. 2400 hele uken

Hermod E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Siden DNB og Sparebanken 1 forsiktig slåes sammen er jeg nok usikker på hvilke vilkår som legges til"
1 syns denne omtalen er nyttig

Siden DNB og Sparebanken 1 forsiktig slåes sammen er jeg nok usikker på hvilke vilkår som legges til. Raske oppgjør, blir godt ivaretatt og egenandel har vært på kr. 3000,00

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Anbefaler ikke noen tjenester fra de her"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bare rot og tull hele tiden. Ingenting er på stell og det tar lang tid før mann hører noe om mann har søkt lån, forsikringer etc.

Rett og slett elendig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vilkår i forsikringen har generelt vært dårlige sammenliknet med andre selskaper."

Vilkår i forsikringen har generelt vært dårlige sammenliknet med andre selskaper. Har brukt sparebank1 forsikring i mange år. En kjapp undersøkelse på internett gav generelt billigere forsikringer med bedre vilkår. Et tips er vel å sjekke slikt med jevne mellomrom.

Øyvind R
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Skulle vært mulig å gi NULL stjerner!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en runde etter et lynnedslag. Ble behandlet som en svindler så fort de forstod at skaden var større enn egenandelen. Endte opp med en arrogant "saksbehandler" som skulle ha små ting som en switch til 200 kr til sjekk for å se om de kunne reparere den!

Går i stor bue rundt det selskapet og er uaktuell i all fremtid!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig selskap"

Jeg var med i en kjedekollisjon og var den bilen som var lengst fremme. Etter å ha sendt skademelding til dem så tok det nesten 3 måneder før jeg fikk svar. Etter jeg hadde levert bilen så fikk jeg telefon fra verksted om at det var noe problemer med forsikringen og dette måtte ordnes opp i før de kunne utlevere bilen. Tidligere har jeg brukt 3 timer på å få ordna opp i dette. Ringte dem for litt siden og de sa det er ikke noe i systemet. Det er et søppel selskap som jeg anbefaler alle å holde seg unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst"

Fikk en pris, den var mere enn høy nok, de trakk enda mye mere enn avtalt og sier nå at de glemte å fortelle at det var mye dyrere. De har heller ikke notert ned km stand på bilen selv etter den har vært forsikret i flere mnd.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR