Meny

Sparebank 1 Forsikring omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
7
av 25 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Sparebank 1 Forsikring
Filtrer omtaler
151
144
104
48
94
Sorter omtaler etter
Viser av 541 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikring, dårlig kundeservice"

Fikk ikke bil forsikring, det så ut som at hun var ikke klar over regler og nektet til å forsikre en bil, bortsett fra det så var jeg en fornøyd kunde i flere år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna! Sparebank 1 og Fremtind Forsikring AS"

STYR UNNA DETTE FORSIKRINGSSELSKAPET!! Totalt udugelige forsikringsselskap. Elendig kundebehandling og operer som helt suverene. Om du får en skade og har dette selskapet, må du ikke tro du får noe oppgjør fra dem. Har en klagesak, ang. reiseforsikring jeg fikk avslag på fra dem, som er meget godt dokumentert fra vår side. Har nå klaget dem inn til Finansklagenemnda. Kommer tilbake senere med resultat fra dem der jeg kommer til å legge ut hele saken som et skrekkeksempel, slik at alle kan se hvor farlig det er å tegne forsikring hos dem og andre ikke går i samme fella. Husk: om du har forsikring hos sparebank1 eller DNB, er det nettopp dette forsikringsselskapet de bruker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et bra selskap"

Bare gode erfaringer, men ønsker å hente tilbud fra fler da jeg oppfatter pris på forsikringer til å ligge I øvre sikt

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Fornøyd men synes dem er dyre på enkeltforsikring, ikke så behjelpelig når jeg spørte om et godt tilbud på samlet forsikring på bil, innbo, reise. Men totalt sett fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok, men ikke bra nok"

Problemet med SNN blir rett og slett at de plutselig øker forsikringen med nesten 20%. Har hatt de i 2 år, så plutselig denne økningen. Betaler relativt mye og kan ikke akseptere dette. SNN burde være en seriøs aktør som tar vare på folket. Greit at vi skal betale for gode tjenester, men når plutselige økninger på ca 20% kommer over natta, så regner jeg dette for svindel! SNN skal ta f#%n på at det kun blir en vinner av dette! og det er MEG.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling, lang behandlingstid..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundebehandling, lang behandlingstid, uprofesjonelle medarbeidere, gjør hva som helst for å slippe å betale erstatning, grenser til bevisst svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig i starten"

Har lett for å la premien stige over tid. Ved skade har vi erfart at de ofte har begrensninger i utbetaling/bonus som krever litt kommunikasjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt umulig å komme igjennom på telefonen"

Helt umulig å komme igjennom på telefonen, har prøvd minst ti ganger nå men har dessverre ikke tid til å sitte i telefonen så lenge på dagtid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rigide avtaler"

Forholdsvis gode priser om en er fagorganisert, men avtalevilkår på f.eks bilforsikring er rigide. Sjekk dette før du tegner avtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisen stiger for fort"

Ingen spesiell oppfølging. Prisene på forsikringen øker betydelig mer enn prisstigningen hvert år, så må man inn og krangle på prisen. Da setter de ned prisen et år, og så tar de det igjen med kraftig prisstigning påfølgende år. Alt til tross for at vi ikke har skader og bilene blir eldre og mindre verd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Problemfritt"

Aldri noe problem. Alltid kundevennlig og ordner opp med en gang, men prøver om det er noen "andre" som kan gi rimeligere bilforsikring?!

Snefrid L
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringene er bra dem, men jeg synes det er ganske rått når 3 forsikringer går opp 960 kr"

Har ikke hatt noe uhell så jeg vet ikke hva som skjer ved skade, men dem har god dekning. Jeg synes det blir dyrt da 3 forsikringer går opp 960 kr i ny avtale. Håper på billigere avtaler fra andre selskap. Er tross alt ufør, og det blir en ikke rik av.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig enkelt å få hjelp når man ringer kundeservice"

Veldig enkelt å få hjelp når man ringer kundeservice. Har ikke hatt bruk for noen av forsikringene enda.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De er ganske dyre"

Etter min mening så er de alt for dyre. Jeg bor alene og har andre utgifter å dekke i tillegg til forsikring på bil.. og når jeg bare er 20 år så blir det myyyye dyrere for meg siden jeg ikke er 23+ år gammel..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Avvisende kundekontakt"
1 syns denne omtalen er nyttig

I all min kommunikasjon med selskapet rundt forhandling av pris, situasjoner med skade, endring av forsikringer etc. blir jeg møtt med en tone og vilje som tilsier at de ikke lengre ønsker meg som totalkunde

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Superfornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

De topper alle når det kommer til det vi kunder hater, å melde skade. De er kjempe villige til å ordne opp for kunden å at dette skal være en lettelse å ikke mer byrde. De setter ikke spørsmål ved uhellet du har hatt å minimalt med spørsmål rundt hele oppgjøret. Har virkelig hatt goe opplevelse med LO favør SR-bank forsikring, å anbefaler alle som lurer på hvem de skal tegne med å velge SR-bank du får maks hjelp å forståelse, raske avgjørelser. Og sitter igjen med en følelse av tilfredshet å gi service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Varierende erfaring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Varierende. Sak 1 - Uproblematisk - enkel takst, gjennomføring og oppgjør. Sak 2 - Stor frustrasjon og feilaktige beregninger, mye krangling og dokumentering før saksbehandler innrømmet sine feil og rettet opp disse.

Fredrik A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lover dekning ved innsalg, slanger seg unna ved skade"

Gav spesifikke eksempler på hva jeg bruker min fritid på og at jeg trengte at tingene mine var forsikret i de fleste scenarioer og at jeg var villig til å betale for dette. Det var ikke noe problem, med pakken jeg fikk var jeg dekket i alle tilfeller. Når innbruddet i min bil inntraff på en av mine reiser, var de ikke like samarbeidsvillige. Det kostet med mange titalls tusen kroner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Flotte å ha med å gjøre, men synes de er litt dyre"

Jeg har ingen problemer med de som jobber der. Synes de er helt greie å ha med å gjøre, men jeg synes de er litt dyre. Jeg har både lån og alle kontoer der, så det hadde vært fint å hatt resten der også, sånn at de kunne gitt meg en pakkepris på det hele som var uslåelig. Men sånn tenker de ikke dessverre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Var bra for noen år tilbake, nå er de litt som IF = Ikke forsikret..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Rakk ikke ett fly på grunn av tog forsinkelse i utlandet. Informasjonen som blir gitt fra tog selskapet er: "Toget er forsinket". Sparebank 1 kan ikke dekke de ekstra omkostningene, da de ikke vet hva forsinkelsen skyldes. Altså dokumentasjon på faktisk forsinkelse holder ikke, kunde må dokumentere at tog selskap i utland har forsinkelser som berettiger utbetaling. Dette opplever som de gjør seg vanskelige i håp om at jeg bare gir opp...

Knut H. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice, men er blitt dyrt"

Enkelt for bankkunder, samme kundekontakt for bank og forsikring, God service, enkel håndtering av saker. Men kostnadene har gått radikalt opp etter samarbeide med DnB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hva er hensikten med forsikring?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i mange år, og når man trenger hjelp så blir man avvist. Blir nok byttet forsikringsselskap ganske snart.

Oddbjørn G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett mellomfornøyd"

Lett å bruke og kontakte. De har klart å være billigere enn andre fordi vi har LOfavør avtaler, men som en del andre selskaper er de profittsøkende og setter såvisst ikke kunden først. Jeg ble påkjørt av en som også hadde forsikring i samme selskapet og da ble det selvsagt deling av skyld, slik at begge fikk bonustap og selskapet ble enda rikere. Boligforsikringen er svært god og der har jeg ikke hatt noen ting å utsette på de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dem er dyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Godt selskap, men dyr på forsikring. Ønsker å spare litt penger på forsikring, derfor vurdere æ å bytte til annet selskap

Andreas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd men dyrt"

Ryddig og proffe nettsider, lette og komme i kontakt med, enkelt og bestille nye forsikringer men litt dyrt

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR