Meny

Sparebank 1 Forsikring omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
7
av 24 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Sparebank 1 Forsikring
Filtrer omtaler
140
127
97
41
89
Sorter omtaler etter
Viser av 494 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Forsikring?
Andreas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd men dyrt"

Ryddig og proffe nettsider, lette og komme i kontakt med, enkelt og bestille nye forsikringer men litt dyrt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kunderservice og plutselig stort hopp i forsikringspris"

Vi tegnet bilforsikring gjennom LO favør (Fremtind forsikring) hos SR-Bank. Fikk på forhånd avklart at vi kvalifiserte for 80% bonus. Dette trakk de tilbake i ettertid uten å gi oss beskjed, og de månedlige fakturaene var alltid på forskjellige priser (varierte med flere hundrelapper) fant vi ut etter en gjennomgang. De klarte ikke å gi oss et svar på hvorfor det varierte slik. Etter at de trakk vurderingen av 80% bonus, satte de også prisen på forsikringen opp. Det verste var da kundeservicemedarbeideren ikke trodde på at forsikringsprisen hadde økt, ble irritert og la på røret midt i samtalen! Forsikringsprisen ser kanskje billig ut ved første øyekast, men her lover de betingelser de ikke kan holde. Sammen med elendig kunderservice og knotete fakturasystem (som man må følge med på som en hauk) så kommer vi til å trekke ut alle forsikringene vi har gjennom SR-Bank. Stoler rett og slett ikke på etterarbeidet man risikerer å sitte med dersom man en dag faktisk trenger forsikringen. Anbefaler på det sterkeste å styre uunna forsikring i regi av SR Bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen reiseforsikring"

Jeg er kunde med dem for mer enn 5 år. Ble skadet 2 ganger i utlandet og fikk ingen dekning. Dårlig service.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Bjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget fornøyd :-)"

Jeg har hatt bruk for hjelp kun en gang og det fikk jeg veldig raskt. Så jeg har bare godt å si om både kundebehandling og reaksjon fra forsikringsselskapet :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Økte prisen 27,6% på ett år"

Ikke særlig imponert over at de klarte å øke prisen på min bilforsikring 27,6% på ett år. (Fra 9785,- til 12490,-) Ved kontakt med kundebehandler forsvares det med at dette er en "normal" prisøkning og at premien var midlertidig da det ble gitt pris før skiltene hadde bli satt på bilen. Den "midlertidige" prisen varte i ett år og en uke før den ble justert opp 27,6%. Så lærdommen får være at det er "lokkepriser" som blir gitt første år og at det lønner seg og innhente tilbud på forsikring hvert år! De kunder som ønsker å være trofast premieres ikke er min erfaring.

Ludvig R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service, men litt dyrt"

Har hatt sparebank1 på 2 biler det siste halvåret. Har da hatt ansvarsforsikring. Har vært veldig fornøyd med de bortsett fra at det er litt dyrt. De svarer på det du lurer på over telefon. Hvis du havner i en skadesak er de på din side av saken hele veien.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddi og efektivt"

Fantastisk service og skadeoppgjør, skadeoppgjøret kom fort, følte meg ivaretatt som kunde, før og etter uhellet var ute.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt"

Jeg betaler altfor mye i forsikringer pr mnd sammenlignet med venner som har andre forsikringsselskap. Og min økonomi samsvarer ikke med prisen jeg betaler i forsikringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sier opp alle forsikringer pga. behandling iforb. med en parkeringsskade."

Fikk parkeringskader på begge sider av bilen (SB1 har ikke parkeringsforsikring), med det resultat at det måtte meldes inn som to separate skader, og derav 2 egenandeler. Ingen saklig vurdering av situasjonen, kun "Robot svar" tilbake.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Innboforsikring i forbindelse med storbrann"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter storbrann som startet i leiligheten under vår, fikk vi store røykskader i vår leilighet og også et støv/pulverlag på alt innbo pga brannvesenets slukningsarbeid (inkl elektronikk etc). Brannvesenet uttalte på stedet at vi aldri ville kunne bruke noe av innboet igjen. Vi fikk ikke erstatning for klær og annet innbo som det fortsatt lukter sterkt av og som vi aldri vil kunne bruke, vi fikk heller ikke erstatning for elektronikk etc som var dekket av støv/pulver. Det hører med til historien at elektronikken ikke engang har blitt testet eller renset. Jeg og datteren min sitter nå igjen ruinert etter en brann som startet hos naboen. Jeg har vært medlem av fagbevegelsen i snart 30 år og har aldri brukt innboforsikringen før, dette var ikke behandlingen jeg hadde forventet av "Norges beste innboforsikring".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"1 år+ må du vente på at saken din vil behandles"
1 syns denne omtalen er nyttig

Snart 1 år siden jeg har meldt skade og den er ikke behandlet enda. Har kontaktet selskapet mer enn 10 ganger, men det viser seg at de ikke ønsker å behandle saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett smertefritt"

Har hatt noen få forsikringssaker, punktering til annet biluhell. Stort sett ordnet opp alt fort og greit. Var en gang jeg måtte purre ganske ofte, men jeg skal ikke si om dette ligger hos sparebank 1, takstmann eller verkstedet bilen var på sjekk til. Men der og å ordnet det seg 😊

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bedre kundeservice ved melding om skade"

Bedre respons ved bruk av redningsbil. Ble veldig oppgitt av for mye frem og tilbake av kundemottaker

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen detaljerte opplysninger om forsikring og statens avgifter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen detaljerte opplysninger om forsikring og statens avgifter. Skal ikke anbefale, jeg betalte hver måned, nå kommer en faktura fra 11/18 til 07/19 uten forklaring

Janerik E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Møtekommende hvis uhell er ute"

Møtekommende hvis uhell er ute :-) Har aldri hatt problemer uansett hva slags skade man melder ifra om, imøtekommende og rask behandling av saker kan anbefales :-)))

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har svart til forventningene"

De få gangene eg har måtte bruke forsikringen har det vert null problem :). Alt har gått automatisk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke på hugget for å beholde kunder"

Ikke fornøyd med oppfølgingen og prisen. Har vært totalkunde i over 10 år. Blir ikke behandlet slik!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"God kundeservice"

Litt kluss med å få fordelene man skal ha (eks. Lo favør rabatter) men de gruser de andre selskapene i pris på min Ford Edge. Totalt sett godt fornøyd.

Missfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Alt for dyr"

For høy pris og øker stadig prisene sine. De gir en pris men den er bare en liten stund så øker de betraktelig etter kort tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billig og beste vilkår"

Kjempegode vilkår i forhold til andre. Blant annet lengre leiebil og redusert egenandel. Kjempegod løsning for endring av forsikring og lang åpningstid på kundeservice. Anbefales på det sterkeste

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Når uhellet er ute er det ingen hjelp å få"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig service. Har hatt tyveri i bod og får ikke igjen det jeg har krav på. Dette er så elendig forsikringsselskap som det går an. Det er bare å melde seg ut fra Sparebank1 forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forkler seg med lo favfør navnets beste forsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forderdelig selskap som forkler seg med lo favfør navnets beste forsikring.. styr unna og sjekk med andre først!

Volodymyr B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De hjelper ikke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig service. Kona mi hadde problem med helse og måtte vente 2 dager for hjelp. Det var veldig vanskelig å snakke med jente. Hun og andre var veldig tøff med meg.

Torgeir H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Saksbehandler vanskelig å kommunisere med"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ingen tilbakemelding, oppfølging eller interesse fra selskapet i forbindelse med omfattende vannskade i hus.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt lang saksbehandlingstid 5 mnd for en vannskade"
2 syns denne omtalen er nyttig

tok dem 4 mnd å komme frem til at de er ansvarlig for dekking av vannskade, men selv med husleietapsforsikring med dem, dekket de ikke de 5 mnd med husleietap før badet som det var lekkasje i var fikset. Men beregnet normal arbeidstid, men tok ikke hensyn til at arbeid ikke kunne starte før endelig svar var avgitt

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR