Meny

Sparebank 1 Forsikring omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Bra
7
av 23 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Sparebank 1 Forsikring
Filtrer omtaler
119
110
85
38
69
Sorter omtaler etter
Viser av 421 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere langt unna"

En stjerne siden det ikke går med minus eller 0. Et skikkelig useriøst forsikringsselskap som gjør absolutt alt for ikke utbetale forsikringer når du trenger de! Drar ut og bruker alt av smutthull så må påregne dyre advokat utgifter og lang saksgang og dere må nok til finansklagenemnda om mulighet for få utbetalt noe. STYR UNNA FOR DERES EGEN SKYLD

Per C. I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk service og kundebehandling!"

Egen kundekontakt med mobil! Kan bestille feks bilforsikring på kveld og helg. Ringer tilbake raskt hvis opptatt! Siste sammenligning, 2 år siden; ingen kunne matche sp1

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alt styres fra en app."

Veldig greit å ha forsikring og bank i samme selskap. Alt styres fra en app. Sparebank 1s bankapp er genial. Her syres alt. Men - undersøker nå pris på forsikringer. Føler disse koster vel mye

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Må krangle om oppgjør"

Har prøvd i flere mnd å få krav på uføre forsikring jeg har hatt der i 10år. De nekter å utbetale fordi den ene av 5 diagnoser har jeg reservasjon på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt og greit"

Kjapt oppgjør uten noe problemer, lurer man på noe får man kjapt svar og de er tilgjengelig til kl. 2400 hele uken

Hermod E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Siden DNB og Sparebanken 1 forsiktig slåes sammen er jeg nok usikker på hvilke vilkår som legges til"
1 syns denne omtalen er nyttig

Siden DNB og Sparebanken 1 forsiktig slåes sammen er jeg nok usikker på hvilke vilkår som legges til. Raske oppgjør, blir godt ivaretatt og egenandel har vært på kr. 3000,00

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Anbefaler ikke noen tjenester fra de her"

Bare rot og tull hele tiden. Ingenting er på stell og det tar lang tid før mann hører noe om mann har søkt lån, forsikringer etc.

Rett og slett elendig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vilkår i forsikringen har generelt vært dårlige sammenliknet med andre selskaper."

Vilkår i forsikringen har generelt vært dårlige sammenliknet med andre selskaper. Har brukt sparebank1 forsikring i mange år. En kjapp undersøkelse på internett gav generelt billigere forsikringer med bedre vilkår. Et tips er vel å sjekke slikt med jevne mellomrom.

Øyvind R
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Skulle vært mulig å gi NULL stjerner!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en runde etter et lynnedslag. Ble behandlet som en svindler så fort de forstod at skaden var større enn egenandelen. Endte opp med en arrogant "saksbehandler" som skulle ha små ting som en switch til 200 kr til sjekk for å se om de kunne reparere den!

Går i stor bue rundt det selskapet og er uaktuell i all fremtid!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig selskap"

Jeg var med i en kjedekollisjon og var den bilen som var lengst fremme. Etter å ha sendt skademelding til dem så tok det nesten 3 måneder før jeg fikk svar. Etter jeg hadde levert bilen så fikk jeg telefon fra verksted om at det var noe problemer med forsikringen og dette måtte ordnes opp i før de kunne utlevere bilen. Tidligere har jeg brukt 3 timer på å få ordna opp i dette. Ringte dem for litt siden og de sa det er ikke noe i systemet. Det er et søppel selskap som jeg anbefaler alle å holde seg unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst"

Fikk en pris, den var mere enn høy nok, de trakk enda mye mere enn avtalt og sier nå at de glemte å fortelle at det var mye dyrere. De har heller ikke notert ned km stand på bilen selv etter den har vært forsikret i flere mnd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er låne kunde og har husforsikring her, vurderer å flytte over 2 biler og 2 scootere også. Ikke fordi de er aller billigst, men fordi jeg har opplevd god service, hyggelige kundebehandlere og raskt og greit skadeoppgjør i de tilfellene jeg har hatt behov for det gjennom 5 år.

Svein D. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"LO Favør"

Har "alt" i SPB1.

Hadde inbrudd og skadeværk i koblingskum for vanntilførsel...Ja er vel ikke akkurat vanlig
Greit oppgjør..sendte bare fakturaen til SPB1.
Tilsvarende også ved lynnedslag. Noe dyre på bil (2 MB) Riseforsikringen var dårlig, men har dette gjennom jobben som er tilsvarende dårlig..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeoppfølgning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeoppfølging; i bestefall kort og mutt muntlig tilbakemelding. Ikke noe skriftlig eller info om eventuelle klagemuligheter etc.
Vært kunde der i mange år uten å ha behov for deres hjelp. Når man tar kontakt for å be om råd / hjelp - er altså tilbakemeldingen svært slett. Anbefales ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk opplyst at våres reisegods som mobil og bærbar pc ikke ble dekket på dette.
Sa da til kundebehandler i tlf at vi fikk dekket ødelagt elektronikk av frende da vi brukte de under en ferie og da svarte kundebehandler så flytt tilbake til frende da.

Leser på regler og her står mobil og pc er dekket så skjønner ikke hvorfor di er så frekke i saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God hjelp etter stjålet mobil på ferie"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter jeg var på ferie og ble frastjålet mobil og kort ringte jeg sparebank1 som heldigvis hadde en internasjonal "nødlinje" som er åpen 24/7 og fikk sperret kortene mine samt meldt mobilen som stjålet. Når jeg var kommet hjem fra ferie forklarte jeg hva som hadde skjedd og det tok minst 2 minutter for meg å få tilsendt penger til ny mobil via sparebank1 forsikringsoppgjøret. Super kundeservice! Kunne ikke blitt mer fornøyd.
Er medlem gjennom LO.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Betaler oss ihjel"

Det var langt i fra dyrt når vu byttet selskap men etter kort tid fordoblet prisen seg. Kort ventetid på å ringe kundeservice

Henriette
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"

De er dyre og er ikke interressert i å forhandle om billigere forsikringer selv om man har har vært total kunde i 20 pluss år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende service, feilberegnet bonus og dyrere forsikring enn antatt"

Har opplevd dårlig service fra kundebehandler som ikke følger opp. Regningen ble større pga feilberegnet bonus. Nå må jeg ha lavere bonus i enda ett år, forsikring ble dermed dyrere enn dem jeg byttet i fra.

Styr unna. Du får god behandling når du inngår forsikring. Etter det betyr du ingenting. Selgerne er bare ute etter å hanke deg inn som kunde og få sin bonus.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For dårlig kundestøtte, må krangle dem er som politikere kan ikke svare ja eller nei"

Bra forsikring, men dem klarer ikke og fange opp spørsmål og svarer med motspørsmål noe jeg finner j#%lig irriterende og da vil jeg bytte, må ha forsikringssum delt opp i månedlig betalinger, noe dem ikke klarer.

Asbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Null respons"

Fikk en prisøkning på over 15,5%, premien var utregnet fra feil premie sist år, klaget via mail, ingen svar etter 10 dager, ny mail og fremdeles ikke svar etter nok en uke...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For høy premie"

Synes premien er for høy. Skal jo være fordel for LO-medlemmer, men synes ikke denne fordelen er til stede. (min mann er LO-medlem)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God på skadeoppgjør, men dyrere på forsikringspremie"

God oppfølging og oppgjør ved skadeIngen
Savner en kunderådgiver som tar kontakt en gang i året
Har fått bedre tilbud på samme produkter fra flere andre leverandører

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig servicevennlig"

God service men altfor høy pris på MC, Jeg har hatt skadeoppgjør på bil og MC og der var det fin service. God Fritidsbolig pris

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde lekkasje på badet der det kom vann opp sluken. Trengte renovasjonsbil. Fikk ingen hjelp men ble bedt om å fikse selv og sende rekning til SR-bank etterpå. Veldig dårlig service... De kunne også kun hjelpe mellom 8-16 i arbeidsdager. Jeg skulle reise på ferie og det ble totalt kaos. Når man betaler for å ha forsikring og en forsikringssak oppstår - da forventer man hjelp.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR