Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Sparebank 1 Forsikring omtaler og erfaringer

282 verifiserte omtaler
3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
11
av 22 innen
forsikringsselskap
59%
anbefaler
Sparebank 1 Forsikring
Filtrer omtaler
75
78
66
23
40
Sorter omtaler etter
Viser av 282 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Jo, da. Bare gi meg en forsikring med månedlig betaling!!!"

Ønsker forsikring uten å betale for hele året, selv om man har en inkasso fra før er det unødvendig å behandle folk som idioter, selv om man ikke er kredittverdig. Alle trenger bruke bilen sin i jobb, iallfall jeg. Skal jeg jobbe uten bil, som freelance musician kan man bare legge seg ned å daue.

Finn B. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig vurderingsevne"

Hadde skade på innbo, som ble avslått. LO- favør garanterer hjelp også ved slike skader. Dette gjaldt ett ødelagt til salongbord, hvor jeg ba om ett skadebeløp på kr. 7000,00.

Beatrix B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For høye pris"

Jeg synes at den var alt for dyrt. Jeg har egentlig forventet at sparebank 1 skal gi meg mer råd underveis med for eksempel igjennom sms.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett fornøyd"

Ikke hatt noe problemer med selskapet, men syns de er litt for dyre. Vil derfor gå ned til delkasko og, siden bilen er såpass gammel likevel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God kundeservice"

Stort sett godt fornøyd med forsikringsproduktene, ikke like godt fornøyd med banktilbudene, renten kunne vært lavere på lån.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Når man er ikke fornøyd"

Bra at når du kommunisere en ulike di hjelp før, men dårlig for å ta kontakt når du ringer og du mister 40%bonus på den første små ulykke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig og bra forsikring av SB1"

Billigst på 1000cc MC av nyere type. Feks 2015 R1 kom seg på 8000, - med full kasko.

Hus og bil var også billigere enn andre sist jeg sjekket

2007 Avensis 177hk - 4000, - full kasko.

Sigrun M. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen endring av forsikringsvilkår etter at fører er fyllt 23 år på tross av henvendelse om dette"
2 syns denne omtalen er nyttig

Min datter hadde adgang til å bruke vår bil også da hun var under 23 år. Da hun for over to år siden fylte 23 meddelte jeg dette til Sparebank 1 som sa at de ville redusere premien for bilforsikringen. Jeg har nå oppdaget at de ikke har fulgt dette opp, og at jeg i over 2 år har betalt for mye til tross for at ingen i husstanden er under 23 år. Selskapet vil ikke betale meg tilbake. Jeg har derfor ikke lenger tiltro til dem i det jeg åpenbart må ha skriftlig dokumentasjon på at de følger opp det de sier på telefonen.

Michael P
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Forsikring"

Forsikringen er bra, men prisen går opp vært år. Selvom jeg ikke har noen skader. Derfor vil jeg ha en annen forsikring som er billigere.

Jan-Henrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra greier"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra kunde behandling og oppfølging.
De gjør som de skal, men siden de har avtale med LO, så må vi bytte.
Liker ikke LO lengre.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Arrogante, dyre, vrir seg unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prisene har økt uten at det er noe bedre service. De er hyggelige så lenge en skal kjøpe. Skade er en annen sak. Makan til frekkhet skal du lete lenge! Har bytte fra dem og aldri mer! De dolker deg i ryggen når du trenger dem mest! Styr unna!

Bjørn-Anders
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra service, greie priser"

Kjapp avklaring etter å ha blitt påkjørt, ryddig oppgjør og bruk av personlig valgt verksted. Konkurransedyktige priser og imøtekommende saksbehandlere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tregt oppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter biltyveri har det vært minimalt med komunikasjon fra selskapet.. Svarer ikke på mail som blir tilsendt. Takstmann lover å gi ett tilbud etter 1-2 dager, gått over 4 uker og fremdeles intet hørt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask behandling"

Opplever raske svar, tilbakemeldinger og behandling. Fornøyd med selskapet, så kommer til å bli værende med mindre prisen økes.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt fornøyd etter 2 skadesaker"

Jeg har hatt 2 skadesaker og har opplevd å få meget god service. Min kjære storpuddel opplevde å få akutt magedreining en søndag kveld i fellesferien. Det bar rett av sted til dyrlege og videre på operasjonsbordet - det ble en meget kostbar affære. Sendte dagen etter kopi av epikrisen til Sparebank1 forsikring og hadde pengene på konto dagen etter uten spørsmål. Neste sak var skade på bil ifm med feltskifte der jeg hadde all skyld. Kontaktet selskapet og leverte på bilen på verksted. Selskapet ordnet alt og sendte meg regning på egenandel. Fikk bilen tilbake etter 3 dager på verksted. Beholdt bonusen. God service og bra oppfølging altså. Har fått tilsvarende tilbud fra andre selskap, men de kan ikke konkurrere på premie som ligger ca 15% lavere enn de andre for mitt tilfelle. Jeg beholder Sparebank1 Forsikring en stund til. Hadde tidligere Tryg og IF. Disse var betydelig dyrere, men også god service.

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Superbra innboforsikring gjennom LO Favør"

Hadde et uhell som involverte en mobiltelefon og en do. Innboforsikringa gjennom LO Favør dekket heldigvis dette, og med studentmedlemskap ble det ingenting i egenandel! Skadeoppgjøret gikk enkelt og greit for seg, og veldig god kundebehandling.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppgjør på skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt 2 episoder. 1 Bilen ble stjålet og dette var en spesiell bil, fikk ikke mer enn 75% av det bilen var verdt ifølge wolksvagen og det var 2 stk på Finn.no til salgs. 2 var en sprengeulykke ved jobben min som ikke har noe men min jobb å gjøre, denne gang var også utbetalt så liten i forhold til skadene på bilen. :( For å få bilen så bra som den var, måtte det en hel lakkering av bilen og da fikk jeg beskjed om at det var jo en varebil og 4 år gammel, så det var jo ikke såå farlig. Får de bonus av hvor lite de utbetaler av skader som er skjedd???

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Byttet i fjor høst og en totalsum forsikring på 1138 kr var bra men innbetalings blankett nå 2587 kr veldig dårlig.

Christer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra"

Kjempe flotte mennesker som jobber der og gjør gjerne mer enn de trenger for å få hjulpet med det de kan, men dersom min bil går i stykker lang veien skulle jeg ønske at de kunne hjulpet meg med å få bilen hjem istedenfor bare til nærmeste verksted.

Maj-Britt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundebehandling. Ble satt videre til folk som var på ferie som ba meg ringe et annet nummer. Denne personen var også på ferie. De svarte ikke på Mail. Og plutselig var saken avsluttet mens bilen vår ikke var kjørbar. Vi fikk ikke engang start på den. Og gearkassene var ødelagt. Vi måtte til slutt ta advokat. Saken tok 2,5 år! Før bilen var kjørbar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Jeg synes at dem ligger ganske høyt på bilforsikringen"

Jeg har heldigvis ikke trengt å melde skade de siste 5 år så jeg vet ikke hvordan S1F er på dette området.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ble straffet med bonustap etter innbrudd/herverk i garasjen når innbruddstyven ble tatt på stedet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har begge to kjørt skadefritt i over 20 år men fikk likevel stort bonustap etter et innbrudd i vår garasje. Innbruddstyven ble tatt på fersken etter å ha brutt seg inn i fem garasjer å gjort herverk på lakk og ruter. I tillegg tok det nesten et år før lakk og ruteskadene ble rettet og dekt. Trenering og rot med visning tre ganger for takstmann.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hvorfor har man forsikring når de ikke dekker noen ting... Bare hvis og osv bla bla"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde vannskade i huset, takst kr 300.000, utbetaling kr 0. Måtte krangle for at de skulle betale takstmannen.

Hadde skade på soltaket på bilen i dag, det hadde blitt knust mens jeg var på jobb. Verkstedet sa til meg, dette dekker forsikringen med glass skade, jeg fortelte hva som skjedde med huset og hadde ikke noe tillit men han kunne ringe for meg resultat, dette måtte gå på kasko da de ikke dekket dette på glass skaden. Resultat må betale kr 10 000 selv. Godt jeg er forsikret godt i Sparebank 1, må bytte nååååååååå.

Ørjan S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Super sørvis"

Har hatt 2 innbosaker (LO Favør) og 3 saker i forbindelse med reise de siste årene. Sparebank 1 Forsikring er super på oppfølging. Etter at kvitteringer sendes inn er pengene på konto samme dag. Er behjelpelig med tips og svarer kjapt på spørsmål. Ordner opp og har inntrykk av at de ikke lukker en sak før alle parter er fornøyd.

Har flyttet alle forsikringer foruten innbo, da de ikke kommer helt i havn på pris, men er uslåelig når det kommer til skadeoppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et bra forsikringselskap"

De gangene jeg har ringt sparebank1 forsikring. Har jeg blitt møtt med vennlighet, og har hvert til god hjelp.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap