Forsikring

Sparebank 1 Forsikring omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
8
av 22 innen
forsikringsselskap
58%
anbefaler
Sparebank 1 Forsikring
Filtrer omtaler
103
106
78
33
57
Sorter omtaler etter
Viser av 377 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Liten oppbakking i bilsak"

Rask oppgjør for knust mobiltelefon.
Fikk liten hjelp av selskapet da min parkerte bil ble påkjørt.
Føreren av den andre bilen nektet å skrive under på skademelding. Løy om hendelsesforløp og skyldspørsmål,
Saken tok unødvendig lang tid. Selv om jeg hadde vitner og uttalelse fra verksted at skaden ikke kunne stemme overens med det den andre føreren påstod. Følte at motparten ble trodd mer enn meg uten noen som helst dokumentasjon. Brukte mye tid med NAF advokater, dokumentasjon og verksted uttalelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De oppga en betalingsum men kom med en annen når regningen skulle betales"

Jeg synes det er dårlig å gi en pris på forsikring og når regningen kommer og skal betales er summen det dobbelte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Anstendige priser"

Vettu priser, men kan ha litt tynn dekning (på bolig etc) ved sopp/naturskade etc.
Uproblematisk ved oppgjør. Barneforsikringer er dyre.
Bilforsikring er litt dyr.

Kamran Y
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Seriøs forsikring"

Rask og korekt behandling.
Kunne ha refusert priser på egenandel ved skade.
Men alt i alt jeg er fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men... setter opp prisen 60% fra et år til et annet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var veldig fornøyd med Sparebank1 Forsikring, men det å sette opp prisen 60% fra et år til et annet er helt sykt!

Jeg får 30% bonustap pga en liten parkeringsskade. Ja, greit nok, men det synes jeg er skikkelig strengt og dyrt egentlig! Jeg har tross alt kjørt skadefritt siden jeg var 18 år (altså 6 år siden snart) og hadde 50 % bonus. Enda så øker prisen med 30% til!

Men fint at det er så lett å finne seg nytt forsikringsselskap da. Sparebank1 Forsikring setter tydeligvis ikke pris på lojalitet :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra pris, horrible på oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet forsikring til Sparebank1 for å samle alt, bank og forsikringer, på et sted.
Fikk bedre pris enn hva jeg hadde og var godt fornøyd med det.

Men på oppgjør så går det ned på alle små detaljer i liten skrift som jeg leste, men ikke tenkte veldig mye over.
Når jeg nå har gått gjennom, og får avslag på ting jeg var sikker på å ha dekning for, ser jeg at det er mange situasjoner som ikke er dekket.
I tillegg har jeg fått skriftelig beskjed fra forsikringsrådgiver i SB1 at ting er forsikret, som viser seg å være feil.
At jeg har det skriftlig fra deres egne ansatte tenkte jeg ville være nok. Men det er det ikke. De nekter blankt å dekke, selv om deres egne ansatte sier at det er dekning.
Så jeg løper langt bort fra dem. Betaler gladelig mer for å gå til et annet selskap, selv om jeg tipper at jeg blir tatt i mot med åpne armer og lavere priser hos mitt tidligere forsikringsselskap.
HELT uaktuelt å bli værende i Sparebank1.

Bilgehan U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Treffes ikke på telefon"

I Sverige min bil ble ranet og skadet og kunne ikke kontakta med forsikring. Sendte politi bekreftelse og skade bilde også har ikke fikk svar enten telefon eller e-post.

Merete K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bytt selskap!!"

Veldig dårlig erfaring ved skade oppgjør etter husbrann. Følte oss kriminelle, fikk elendig behandling. Var værre enn husbrannen

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Praktisk å ha alt samlet på en plass"

Byttet til sparebank 1 på nyåret.
Fikk lavere pris enn i tidligere selskap og samme dekninger. I tillegg til tilbud på livsforsikringer.

Bruker også sparebank 1 som bank, og det er en veldig praktisk oversikt over bank/forsikringstjenester på en og samme nettside.

Har ikke testet dem på oppgjør enda, men har sett at de gjør det godt på uavhengige undersøkelser

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke har en direkte kundekontakt man kan kontakte"

Blir fort litt avstand, da man ikke har en direkte kundekontakt man kan kontakte. I tillegg så oppleves de veldig dyre på båt og bil.

Karl-Inge M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Passe fornøyd"

Får den hjølpen en spør etter. De er noe dyr men god service så langt når en kommer ut for noe. De kan bli noe bedre på oppfølging av sine kunder som har hvert der lenge.

Octaviaigrøfta
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke imøtekommende, ingen oppfølging, ingen positiv opplevelse."
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i Sparebanken i 30 år. I 12 år har jeg hatt bilforsikring hos Sparebanken og har kjørt skadefritt. For en uke siden var jeg uheldig og havnet i grøfta med bilen på en liten vei. Bilen ble skadet og sendt på verksted. Det ble opprettet skadesak og en mutt og småsur dame på telefonen sendte meg en sms med et skadenr. Hun ville ikke engang si navnet sitt: "Det står i meldingen!" var svaret. Nå har bilen vært inne på reparasjon i en uke. Ikke et pip fra Sparebanken. Verkstedet (et merkeverksted) undrer seg også hvorfor de ikke får opplysninger fra forsikringselskapet. To ganger har jeg måttet selv ringe fram og tilbake mellom verksted og forsikringselskap for å formidle info jeg selv ikke har peiling på.

Reparasjon av bilen blir selvsagt svindyrt. Jeg sitter fortsatt å lurer på om jeg må ta opp lån for å finansiere den eller om forsikringen vil dekke skaden. Bilen er ferdig i dag.

Jeg har den dyreste bilforsikringen som Sparebanken tilbyr, men blir altså ikke informert eller fulgt opp på noe som helst vis.

Elendig kundebehandling. Jeg skal definitivt bytte bilforsikring snarest.

Tatjana D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Flinke kunderådgivere"

God service, lette å komme i kontakt med. Det dårlige er at det er så mange forskjellige forsikringsavtaler å velge i mellom at det er lett å dobbelt forsikre seg og trippelt forsikre seg og da føler man seg lurt når man har forsikringer man ikke hadde trengt å tegne forsikring for.

Camilla K. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig oppfølging og kundebehandling"

Selskapet tar kontakt i begynnelsen og etter hvert som skaden blir stor og tar tid. Skjer det ikke noe mer for skadelidte. De lover å ringe tilbake ingenting skjer. Eller saksbehandler er ikke hyggelige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlige saksbehandler"

Fikk telefon etter å ha sagt opp mine forsikringer av en person som ikke hadde interesse for hvorfor jeg hadde sagt opp mitt kundeforhold. Dette er smn1 sin måte å behandle sine kunder på,ikke interessert i hvordan kunden har det etter en skade og dennes mening om skade og årsak. Min anbefaling av dette såkalte forsikringsselskap er å holde seg langt unna, useriøst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"God service, god dekning, gode avtaler"

Veldig bra forsikringer gjennom FP/NOF/LO-favør. Har imidlertid ikke hatt behov for utbetalinger annet enn ved glasskade, vet derfor lite om hvor bra håndteringen er på dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bli FOR dyrt over tid"

Bli FOR dyrt over tid, men det er jo slik det er lagt opp. Går kun på pris. Sparebank1 er topp det, ingen problemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring"

Dyr forsikring som forhåpentlig vil fungere bra om ulykken skulle være ute. Har ikke hatt forsikringsutbetalinger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sparebank 1 lurer unna nok engang!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna alle sammen Sparebank 1 for de er kun for å få penger inn og de driter i deg som en kunde. Jeg skulle få et forsikringsoppgjør tilbake for å dekke innbruddskaden min, men de brukte små detaljer ved å nekte meg forsikringspengene mine og de lurer unna all ansvar!

Jeg har tatt kontakt med en advokat og finansklagenemda og jeg skal virkelig sørge for at dems omdømme går til he#%¤te! Jeg har fått nok Sparebank 1 som lurer seg unna et par tusener og ansvar. De får se..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"

Bruk av reiseforsikring, i forbindelse med hjemreise til min mors sykdom og dødsfall ble avist ikke dekket. Forsikringen ble oppsakt fra selskapets side p.g.a. Manglende betaling selv om jeg i flere år har hatt direktetrekk fra konto, denne i sparebank 1, der var også dekning på konto
tilfeldigheter gjorde at jeg ble klar over at jeg helt stod uten forsikringer i lengre tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig og gode forsikringer"

Billig og gode forsikringer igjennom LOFavør. Aldri hatt noe problem, men heller aldri rapportert skade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Når du trenger dem finner de på alle mulige smutthull for å unngå å betale ut det du er forsikret for og har krav på...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sparebank 1 Forsikring"

Har ikke brukt forsikringen så mye. Kona brukte den for mange år siden og da var vi fornøyd med servicen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Sparebank1"

+ Bra med full oversikt ifht bank og forsikring samlet på ett sted.
- Litt dyrere enn de billigste på markedet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ser ut som selskapet vil spare på alt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Båtforsikringen (toppforsikring) joster skjorta men når det gjelder dekning så skjer det ikke noe. Når jeg meldte skaden i juni ringte takstmannen og sa at den var innenfor dekningen. Jeg bestilte time på verksted og reiste på sommerferie. Midt i ferien får jeg beskjed av saksbehandleren at de fant ut at skaden er likevel ikke innenfor forsikringsdekning. De har byttet takstmann men har ikke sett på skaden. Jeg klaget - fikk tildelt ny saksbehandler som lukket saken igjen etter en uke med samme forklaring. De sendte aldri en takstmann for å se på skaden kun snakket med sine egne mekanikerne. Videre har jeg klaget til juridisk avdeling som igjen ikke ønsket å sende takstmann. Virker som selskapet ønsker å spare penger på alt (også ved å kun holde seg kun til papir) og ikke virkelig verden. Tonen i brevene og per telefon var direkte uhøflig. De ønsker ikke å lytte til kunden (selv om jeg kom med nye relevante opplysninger om tidligere skade som kan ha forårsaket den nye med begrunnelse at dette var når båten var forsikret hos noen andre). Nå vurderer jeg å flytte alle andre forsikringene sammen med båtforsikring da jeg vil ikke risikere samme dårlige behandling på viktigere ting som hus, innbo og bil.

Søk Bytt.no