Forsikring
Skjul meny
Forsikring
Sparebank 1 Forsikring

Sparebank 1 Forsikring omtaler og erfaringer

341 verifiserte omtaler
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
13
av 22 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Sparebank 1 Forsikring
Filtrer omtaler
92
93
76
27
53
Sorter omtaler etter
Viser av 341 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring"

Dyr forsikring som forhåpentlig vil fungere bra om ulykken skulle være ute. Har ikke hatt forsikringsutbetalinger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sparebank 1 lurer unna nok engang!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna alle sammen Sparebank 1 for de er kun for å få penger inn og de driter i deg som en kunde. Jeg skulle få et forsikringsoppgjør tilbake for å dekke innbruddskaden min, men de brukte små detaljer ved å nekte meg forsikringspengene mine og de lurer unna all ansvar!

Jeg har tatt kontakt med en advokat og finansklagenemda og jeg skal virkelig sørge for at dems omdømme går til he#%¤te! Jeg har fått nok Sparebank 1 som lurer seg unna et par tusener og ansvar. De får se..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"

Bruk av reiseforsikring, i forbindelse med hjemreise til min mors sykdom og dødsfall ble avist ikke dekket. Forsikringen ble oppsakt fra selskapets side p.g.a. Manglende betaling selv om jeg i flere år har hatt direktetrekk fra konto, denne i sparebank 1, der var også dekning på konto
tilfeldigheter gjorde at jeg ble klar over at jeg helt stod uten forsikringer i lengre tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig og gode forsikringer"

Billig og gode forsikringer igjennom LOFavør. Aldri hatt noe problem, men heller aldri rapportert skade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Når du trenger dem finner de på alle mulige smutthull for å unngå å betale ut det du er forsikret for og har krav på...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sparebank 1 Forsikring"

Har ikke brukt forsikringen så mye. Kona brukte den for mange år siden og da var vi fornøyd med servicen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Sparebank1"

+ Bra med full oversikt ifht bank og forsikring samlet på ett sted.
- Litt dyrere enn de billigste på markedet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ser ut som selskapet vil spare på alt"

Båtforsikringen (toppforsikring) joster skjorta men når det gjelder dekning så skjer det ikke noe. Når jeg meldte skaden i juni ringte takstmannen og sa at den var innenfor dekningen. Jeg bestilte time på verksted og reiste på sommerferie. Midt i ferien får jeg beskjed av saksbehandleren at de fant ut at skaden er likevel ikke innenfor forsikringsdekning. De har byttet takstmann men har ikke sett på skaden. Jeg klaget - fikk tildelt ny saksbehandler som lukket saken igjen etter en uke med samme forklaring. De sendte aldri en takstmann for å se på skaden kun snakket med sine egne mekanikerne. Videre har jeg klaget til juridisk avdeling som igjen ikke ønsket å sende takstmann. Virker som selskapet ønsker å spare penger på alt (også ved å kun holde seg kun til papir) og ikke virkelig verden. Tonen i brevene og per telefon var direkte uhøflig. De ønsker ikke å lytte til kunden (selv om jeg kom med nye relevante opplysninger om tidligere skade som kan ha forårsaket den nye med begrunnelse at dette var når båten var forsikret hos noen andre). Nå vurderer jeg å flytte alle andre forsikringene sammen med båtforsikring da jeg vil ikke risikere samme dårlige behandling på viktigere ting som hus, innbo og bil.

Camilla K. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging og kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig oppfølging og kundebehandling. Service empati på skade og kunde info med kundebehandling.

Ibrahim I. M
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ønsker bedre pris"

Veldig fornøyd med min forsikring hos sparebank 1. Som LO medlem har jeg en del forsikring som følger med medlemskapet. Derfor hadde jeg tenkt å samle alt på en plass. Men det er alltid bra å sjekke rundt omkring å se om man finner noe enda bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Noe blandet erfaring"

Først og fremst lang tid å få tak i kundebehandler. Enkelte kundebehandlere kan ikke svare, de må be andre ringe tilbake og så får jeg ingen tilbakemeldinger. Prisene går uforholdsmessig mye oppover.

Christian C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mistet tilliten etter jeg har lest forsikringspapirene fra Sparebank 1"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mistet tilliten etter jeg har lest forsikringspapirene som blir send 1 gang i året fra Sparebank 1. Er bare glad at ikke noe som er skjedd med huset, bilene, og med oss familien. Synes at det var å bortkaste pengene som jeg har betalt i alle år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter mange år som forsikringskunde, ønsket jeg nå et bedre tilbud. Det fikk jeg heller ta med et annet selskap var svaret jeg fikk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig kommunikasjon med dette selskapet, opplever at jeg ikke blir trodd når skaden diskuteres. Vanskelig å komme i kontakt med saksbehandler. Skifter selskap så fort som mulig. Mangler total gjensidig tillit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Talsmannen som takserte bilen min har gjort en elendig jobb"

Bilen min er fortsatt ikke i orden etter kollisjonen fordi talsmannen og verkstedet har gjort en halvferdig jobb, og nå nekter talsmannen å rette på feilene sine!
Har ellers bare positive erfaringer med sparebank 1 forsikring og har aldri før opplevd dette!

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God dekning, ok i pris, men... "

God dekning, ok i pris, men har sannsynligvis litt å gå på. God kundebehandling, dekker mye med LO-Favørkunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra oppfølging og hjelp ved behov"

Ønsker tilbud for prissjekk og ikke grunnet misnøye med Sparebank1.

Benytter gjerne Sparebank1 videre dersom forsikringspriser ikke avviker for mye i et andre tilbud.

Ola N. A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Beste forsikringsselskapet er Sparebank 1"

Min mening er at det beste forsikringsselskapet er Sparebank 1. Meget fornøyd. Samlet er de helt topp, superbra.

Bjørn N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bedre enn dette er ikke mulig"

Sønnen min hadde knust skjermen på skole-pc sin. Meldte skade på torsdag hadde pengene på fredag.
Bedre kundebehandling enn dette tror jeg ikke er mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Vi har vært fornøyd med Sparebank 1 forsikring, det eneste er at vi ikke kunne få betalingen delt opp i månedlig betaling siden vi kun trengte 2 forsikringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok betingelser, upersonlig service"

Pris og vilkår er konkurransedyktige, men det tar lang tid før man blir oppringt igjen. Kundebehandlerne oppleves også som brå og lite kunnskapsrike. Vi har selv vært nødt til å gå gjennom vilkårene og påpeke hva de dekker og ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bonus"

De er flinke med å hjelpe fort viss det er noen problemer. Men pris og bonus på bil kan de bedre seg på.
Da min datter øvelse kjørte å fikk en bulk på egen bil mistet vi 30 % på fruen sin bilforsikring.
Jeg har selv 75% 3 år som jeg sa de eventuelt kunne fjerne noen år på for å få den opp igjen.
Men det var ikke mulig. Andre selskaper jeg har vært i kontakt med er villige å gi hun 75% med å fjerne 1 eller 2 år fra min bil forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr og vanskelig"

Kort og godt - De gangene jeg har snakket med de, har de fremstått som dyre og vanskelig å få til å gi enkle ordninger til kunden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"SR-bank terminerte betalingsforsikringen (arbeidsledighetsforsikring)"

Forsikringen ble terminert pga av de ikke tjente penger på denne. Den ble terminert for alle kunder med sluttdato på første fødselsdag etter mottatt melding. Denne typen forsikring har en karantene tid på ca 6 mnd. Dette medførte at jeg ikke hadde mulighet til å være dekket av ny forsikring før den gamle gikk ut.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra vedrørende oppgjør og kundeservice"

Har hatt et hus forsikringssak i de siste 20 årene, en del bil skade saker, et tilfelle data og et tilfelle mobil skade forsikringssaker. Vi er kjempe fornøyd med saksbehandlingen og skadeoppgjøret. Vi anbefaler selskapet. De er litt dyrt men det er verdt å betale litt ekstra mot bra og smertefri behandling og oppgjør.

Søk Bytt.no