Meny

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Storebrand Forsikring
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
20
av 31 innen
forsikringsselskap
48%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
128
98
72
50
139
Sorter omtaler etter
Viser av 487 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Adil M. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Pris Økning uten forvarsel"

Prisøkning uten forvarsel per år. Det er ikke anbefalt selv om man har akademiker avtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vil ikke gi superforsikring på bil over 7 år/"

Fikk ikke engang tilbud på superforsikring på bilen. Da pga. At kjøretøyet er 7 1/2 år. Uvesentlig kmstand visstnok. Ellers et greit nok forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok, men kunne vart bedre"

Nett basert løsning er ikke godt nok for å håndtere skade saker. Det er ikke alltid finnes riktig vei / valg å beskrive hendelse slik at man må ringe eller skrive for å forklare bedre og får råd fra konsulent. Og så det tar langt tid til å få tilbake melding fra dem. Den siste sak hos meg tok 2 måneder selv om det var enkelt sak angående skade på takboks som var skadet når jeg kjørte inn i garasjen. I tillegg fikk jeg beskjed at de skal redusere bonusen min på grunn av det. Det synes jeg er urettferdig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Missnøye"

Ikke mulig å komme i kontakt med saksbehandler. Ringt ikke mindre enn 4 ganger på en dag

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lokketilbud"
3 syns denne omtalen er nyttig

Storebrand strakk seg langt for å få meg over fra If. Jeg hadde en betingelse om at det ikke måtte komme noe useriøst prishopp etter 1 år, men bl.a 11,85% prisøkning på en av bilene (uten at det hadde vært noe skade) synes jeg ble veldig useriøst...

Adeel A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Setter på brukt dør på bilen, og skriver at egenandelen er 400 kr. i brev, men tar 4000 kr."
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble litt satt ut når 2012 Volvo S60 fikk dørskade og døren måtte byttes. Så sier verkstedet at policyen til Storebrand er å sette på brukt dør pga. gammel bil. 8 år gammel bil har blitt gammelt nå? Javel. Så sender de brev der de skriver at egenandelen er på 400 kr. Jeg blir glad, tenker at den er lav pga. parkeringshusskade (de har kun 10% bonustap ved parkeringsskader og ta tenkte jeg at de kanskje har lavere egenandel ved parkeringsskader også). Men så sier verkstedet at den er 4000 kr. Ringer Storebrand, de sier at det mangler et 0-tall. Dette er for dårlig synes jeg, for mye rot og ukurrante løsninger.

Kenneth S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ble mistenkt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bilen ble stjelt mens jeg var i karantene etter at jeg kom hjem fra Thailand,politiet tok biltyven på fersken da han hadde tent på bilen min,politiet har utelukket meg som medskyldig da di hadde fotobevis av to gjerningspersoner som kjørte bilen min den aktuelle perioden,men forsikringsselskapet nekter meg forsikring selv om jeg er utelukket av saken🤬 har kontaktet div instanser som kan gå i strupen på di da di ikke har ett bevis på at jeg hadde det involvert i saken,betale forsikring på noe som ødelegger nattesøvnen min pga at Storebrand,

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kundevennlig, Bonus og raske svar"

Bra og raske svar på hendvendelser. Bonus med fagforeningtilknytning - Norsk Lektorlag

Jon M. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God kvalitet på saksbehandlingen."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er meget fornøyd. Jeg anbefaler Storebrand på det varmeste!! Deres forsikringer er gode og dekker mye. Kort behandlingstid tross Covid pandemi, god kommunikasjon. Ett godt forsikringsselskap ha i ryggen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring"

Nøytralt selskap som ikke plager deg med for mye kontakt. Prismessig i øvre sjiktet.

Trond A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sommerbil brukes ofte av entusiaster som passer på bilen. Årlig pris er alr for høy i forhold til rissiko. Helt urimelige priser på sommerbil. Selv om beregningen er satt fra Års pris så er vi brukere ikke dumme. Helt urimelig årspris! Ta kunden på alvor i hele livs forsikrings perioden. Spill på lag med kunden, med åpne kort.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"bra selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får raskt tilbakemelding når jeg trenger svar. Sender inn mail eller chatter også er problemet løst. Kommunikasjon elektronisk fungerer utmerket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke hjelp når en trenger det!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke hjelp når en trenger det! Først var der i forhold til reise som var planlagt før covid-19 som Storebrand var vanskelig med! Ble sendt videre uten hjelp. Så var der en mobil på reise som ikke kunne dekkes på reise forsikring, hvor beskjeden var at den gikk på innbo. Men ei heller der ble det hjelp å få! På tide å bytte!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fantastisk selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fantastisk hyggelig og hjelpsom service, sto på 50 prosent ved en feil i 5 måneder, men jeg ble saatt opp til 60 og får pengene som er overtrukket trukket av neste faktura Utrolig priser gor ungdommer, bilforsikringen er 500kr billigere enn gjensidige!

Flemming
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lurer kunden"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vannskade garasje. Dårlig håndværker forsøker å reparere tre ganger. Storebrand vil ikke bruke annen håndværker, og nu er der igen vann i garasjen!!

Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Anbefaler ikke Storebrand"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en ganske gunstig årlig pris på hus, innbo, reise og bil hos Storebrand, men når uhellet først var ute, så hadde jeg forventet mer. Lite profesjonelle kundebehandlere, lang ventetid på telefon og saksbehandling. Lite informasjon å få, både på nett og telefon. Byttet til Gjensidige og fikk bedre forsikringsvilkår, litt rimeligere årlig pris og en hyggelig kunderådgiver som hjalp meg. Et enkelt bytte

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra Selskap med god info"

God erfaring. Ingenting negativt å utsette på Selskapet. Sjekker andre kun pga pris.

Christoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Lang saksbehandlingstid, vanskelig å få kontakt med kunderservice og noen dårlige erfaringer med kundebehandlere. Styr unna! Langt bedre erfaring med IF og DNB forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dritdårlig kundeservice, kjeltringer"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice som aldri kan oppnåes på telefon. Forsikringsfakturaer som kommer uanmeldt uten at man har takket ja til forsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"

Bilen min har fått sprek på rute og har byttet ruta betalte 2000 kr egen andel men forsikring prisen gikk opp 57 kr hver måned på grunn av glass skade

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fornøyd kunde"

Langvarig kundeforhold - god service og bra tilbud

Kristoffer K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra - god kundeservice"

Veldig bra kundehåndtering. Rask tilbakemelding. Enkeltog kurant!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Super service til skade oppstår"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Storebrand i en årrekke. Min erfaring er at de er veldig serviceminded når du skal kjøpe forsikring og hjelpsomme med opplysninger i forbindelse med dette. Men der slutter den gode servicen. I sommer opplevde jeg dessverre å bli frastålet mobil da jeg var på ferie. Dette var aller første gang jeg er blitt utsatt for tyveri. Å miste mobil er en ille nok opplevelse i seg selv, alle fine bilder og viktige dokumenter borte, men den behandlingen jeg opplevde hos Storebrand tok kaken og forverret alt. Jeg politianmeldte hendelsen og gikk gjennom alle prosedyrer og lette etter dokumenter slik forsikringsselskapet krevde. Alt munnet ut i et enkelt svar at de avviser kravet mitt fordi de mente jeg var skyld i hendelsen selv som la mobilen min på disken i resepsjonen. Deres definisjon var at jeg glemte igjen varen og at det var min skyld at mobilen ikke lå der da jeg sekunder etter gikk for å hente den. Jeg var maks ti meter fra resepsjonen hele tiden og hadde ikke med meg sekk eller jakke jeg kunne legge min mobilen min i. Mobilen min er stor i størrelse derfor la jeg den på disken for å frigjøre hendene slik at jeg kunne finne fram bekreftelsen av transport og baguetter som jeg hadde printet ut på ark. Jeg syns det er trist at selskapet får kundene til å føle seg så maktesløse når de trenger hjelpen mest. Det får meg til å tenke på hvordan de kan komme til å behandle meg dersom jeg en dag opplever en større skade på bolig eller helse. Så for første gang tenker jeg nå at jeg må se etter et annet forsikringsselskap som tar meg seriøs i alle ledd, ikke bare ved salg. Anbefaler på bakgrunn av dette ikke Storebrand som forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Konkurrensedygitge priser men kundeservicen halter dessverre"

Konkurrensedygitge priser men kundeservicen halter dessverre. Vær obs på at holde øye med premien når forsikringerne fornyes da Storebrand hæver samtlige forsikringspremier langt over vanlig indeksering uten at give kunderne varsling samt forklaring på årsaken. Ved siste fornyelse blev forsikringspremien på min bil regulert op med 20% uten der blev givet premievarsel i forsikringsavtalelovens forstand. Dessverre kendte Storebrands kundeserviceansatte ikke til forsikringsavtaleloven og jeg talte derfor for døve øre - selvom kravene og selskapets mulighet til at give vesentlige premieøkninger er klart og tydeligt beskrevet i forsikringsavtaleloven, der er lavet for at beskytte forsikringstageren. Var involvert i biluheld hvor min bil ble påkørt - og der har skadesbehandlingen dessverre heller ikke vært noget at råbe hurra for pga. manglende opfølgning og dårlig service hvor de ikke på noget tidspunkt er i nærheten av at give kunden mere end de forventer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig forsikring"
5 syns denne omtalen er nyttig

Frekke og dårlige når uhellet først er ute. Ville valgt et annet selskap. Værste møkka jeg har vært borti.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR