Meny

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Storebrand Forsikring
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
19
av 31 innen
forsikringsselskap
48%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
126
98
70
50
133
Sorter omtaler etter
Viser av 477 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tvangs overført"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ikke et selskap jeg har hat god erfaring med før , ble tvangs overført til dem fra Nemi , og før det tvangs overført til Nemi , detter tar aldrig slutt , jeg vil velge selskap selv , ikke drive å bli flytta frem og tilbake mellom selskaper hvert forbanna år for så å måtte betale nye og ekstra kostnader hvert bidige år når en må signere nye avtaler! , de sender SPAM mails i postkassen , de har ikke mulighet til å sende faktura på e-post slik som nemi gjorde , de skader samfundet og regnskogen med papir søl og spam i postkassen , helt utrolig i 2021.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot ved bytte, komensasjon som de siden har trukket tilbake.. Bedre å bruke annet fima"
6 syns denne omtalen er nyttig

Byttet våren 2020, byttet tok fra Storebrand sim side hele 90 dager med bare rot som gjorde at hus bil mc innbo tilslutt sto uten forsikring. Jeg hadde endel innestående hos min gammle forsikringsselskapet noe som reddet meg fra å stå forsikringsløs men som også gjorde at jeg Ikke heller fikk beskjed. Da Storebrand skulle gi kompensasjon for feilen slo de av 2000kr og kortet ned forsikringen fra 12 til 11 måneder så kompensasjonen ble 0.. Så og stole på storebrand da skal du følge godt med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig og liten kundebehandling"
9 syns denne omtalen er nyttig

Ble overflyttet fra Nemi til Storebrand. Vanskelig å få svar på spørsmål ang. vilkår. Jeg klarer ikke lese mellom linjene på avtale vilkårene, noe kundebehandlere heller ikke klarer. Nå har jeg vært i kontakt på chat, tlf og mail uten å få et skikkelig svar. Dårlig oppfølging og dårlig kundebehandling. Takk for meg Storebrand!!!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite fleksible"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte endring av dekningen i februar. Hadde en skade i mars. Fikk beskjed om at dekningen jeg hadde bestilt i februar enda ikke var trådd i kraft og fikk således ikke dekningen jeg hadde bestilt

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Holder ikke det skriftlige! Endrer på vilkår ved overflytting fra Nemi."
3 syns denne omtalen er nyttig

Overflyttes fra Nemi. . Om jeg godtar tilslutt..🤔🤨 På sidene deres står det at det er samme vilkår og samme pris. Det er det ikke! Gjør de oppmerksom på dette, at de også tar vekk ett viktig vilkår. Og til og med leverer ett dyrere tilbud! Da sier de at jeg ikke trenger å bry meg med vilkårene de har skrevet! De vil holde de samme vilkår jeg har fra før..? Jeg vil ha det endret skriftlig vilkårene, som i Nemi, som de lover skriftlig på sine nettsider.. Både fra Nemi og Storebrand. De sier da at de har det på opptak, det holder sier de, (vel jeg har ikke opptaket!) Og sender ikke meg nytt som viser dette skriftlig.? .det står, tross alt, at hvis man ikke gir beskjed/endrer om vilkårene, så er man enige i det skriftlige! Gjør de også oppmerksom på at jeg er medlem huseierne, og om de da ikke skal gi meg 20 %avslag? Som deres selskap og huseierne skriver.? Gir de da min tillatelse /kundenummer i huseiernes.. Alt dette skriftlig på mine sider hos de. Svarene jeg får er som om de ikke forstår!.. De ber meg godta at huseierne får min tillatelse til å bekrefte å følge opp at jeg er kunde..? Da har jeg skrevet mitt kundenummer og gitt Storebrand tilatelse, men likevel ser jeg ikke at de bekrefter minus 20 % avslag på fakturatilbudet? .. Her er det mye galt ut og går.. Lukter svindel lang lei. De svarer ikke på hva jeg spørr. Endrer ikke etter hva de selv har skrevet på sine nettsider.. Når jeg henviser til dette.. Så kundevennlighet? Ikke sett den ennå skriftlig - der ser det kun ut som de ikke forstår.. eller muntlig.-svært sur under tlfsamtale, da jeg til og med er evnt ny kunde.. . Her bør man se seg om godt! Skriv ned alt på 'mine sider' og ta skjermbilder, så du har bekreftet dette. For kommer dine sider vekk, så har du ikke dette ved mail.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelige, dyre, ikke kunde endelige, elendige rett og slett, jeg skal aldri tilbake til Storebrand det skjer ikke nei da er det bedre å Ikke ha forsikring

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"veldi svak,ambefaler ikke"

har ikkre utbetalt bilskade etter innkjøring av en sykkel på bil min fra fjor(2020) i august

Alf M. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Litt dyre"

Jeg synes de er litt dyre, kunnet godt ha senket prisen på bilforsikringer

Bernardo G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hadde en parkering skade og det gikk veldig bra med alt med Storebrand. Ingen krøller."

Hadde en parkering skade og det gikk veldig bra med alt med Storebrand. Ingen krøller.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Pris ved bytte"
5 syns denne omtalen er nyttig

De burde gi meg samme pris når de overtok etter Nemi. Og de burde sende meg et forsikringstilbud i god tid. Og gjerne ringe meg.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Reduce bounce on reported cases, even we have not used insurance to pay bill"
10 syns denne omtalen er nyttig

There was 2 minor cases on our car. Storebrand asked us to register on website. We reported it, but found out too costly to use insurance. We decided not to use it. Storebrand reduced our bounce with 20% on the 2 cases anyway. I wrote 5-6 messages to communicate and explained I have not used insurance, therefore should not get bounce reduction. They insisted the reported cases are reason to reduce the bounce. I called other companies, none do so as Storebrand! In the end, they claimed "har stått som bonsubelastende da vi har fått inntrykk av at du ønsket å bruke forsikringen i disse sakene". Storebrand reduces bounces based on their own impression, not on fact. How ridiculous and hopeless! No stay with Storebrand any more.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har hatt Nemi som eg tror ble kjøpt opp av Storebrand"

Fornøyd med Nemi forsikring , men ble oppkjøpt av storbrann forsikring ,

Pia B. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt"

Hadde en god opplevelse med Storebrand i begynnelsen, men dem blir for dyre

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Økte premien midt i avtaleperioden"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har i mange år hatt en (rimelig) forsikring på huset mitt gjennom et forsikringsselskap som heter Nemi forsikring. September/oktober 2020 fikk jeg beskjed om at Storebrand tok over alle Nemis kunder, men at jeg skulle få beholde den (rimelige) forsikringen jeg har hatt gjennom Nemi forsikring. Jeg ble dermed flyttet over til å bli kunde i Storebrand. Gjeldende forsikringer (hus + innbo) ble videreført slik de var da jeg hadde forsikring gjennom Nemi. Forsikringspremien er betalt for ut år 2021. I går ringte jeg Storebrand for å høre om muligheten for å kjøpe en ny forsikring på et annet hus som jeg skal kjøpe. Representanten fra Storebrand sa at de ikke hadde mulighet til å forsikre mitt nye hus, og han kunne også opplyse meg om at den rimelige forsikringen jeg i dag har på mitt første hus var feil, og at premien for denne forsikringen måtte settes opp. Begrunnelsen for økningen i premien på forsikringen min var at Storebrand visstnok hadde oppdaget at Nemi forsikring hadde gitt gale opplysninger til Storebrand vedrørende min forsikring. Forsikringspremien min ble økt på dagen selv om jeg tydelig sa fra om at dette har de ikke lov til. Jeg arbeider nå med en klage til finanstilsynet. Hold dere unna Storebrand forsikring. Terningkast null.

Christer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadd sak tok over 4mnd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna dette selskap. Gode på pris men ikke hjelpe når man trenger det. Hadde vannskade som jeg fikk dekket et beløp på, men skade var større enn først antatt og venter på tilbake melding ennå 3mnd senere. Ringet og purrer 5 ganger og blir lovt og ringe tilbake men hører ikke noe

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Arnfinn I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Nemi til Storebrand"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nemi ble kjøpt opp av Storebrand og jeg ble automatisk med over, prisen ble dyrere uten noe tillegg i forsikringsvilkår eller informasjon om nye priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra Forsikring"

Bra dekkning! uten problem betale for bil etter skade

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"dårlig"

dårlig infomasjon er ikkje til o ambefale for andre angoande reiseforsikring

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svindyre og useriøse"
4 syns denne omtalen er nyttig

Storebrand er et av de dyreste og dårligste forsikringsselskapene i Norge. Kundeservice er veldig treg og uhjelpsom. De bør skjerpe seg om de ønsker å være relevante i fremtiden! Vilkårene er midt på treet.

Øyvind K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Pris ikke som lovet ved salg."
4 syns denne omtalen er nyttig

Veldig skuffet. Fikk en pris. Så når forsikringene trer i kraft viser det seg at bobilen hadde blitt forsikret som en campingvogn. Så når jeg ringer inn for å korrigere øker prsen på totalen veldig og det har blitt dyrer enn jeg hadde i forrige selskap. Da var vitsen borte. Så får jeg melding om at prisen var endret fordi selskapet jeg hadde hadde oppgitt at jeg hadde 0 i bonus. Jeg måtte ringe og fikse og dette gård et tid med. men får selskapet til å oppgi bonuser jeg har. Så kommer regningen som er uten bonuser. Da begynner bråket. Jeg føler meg lurt til de grader. Ikke noe kundevennlig overhode. Dypt skuffet er jeg.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig oppfølging"

Tar ikke kontakt med kunde og får ikke begrunnelse på problemer som har oppstått

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble med over til bytte fra tide til storebrand, så fikk greie priser med internett rabatt. Men her setter de egne priser og får ikke brukt priser fra internett. Mafia, elendig kundeservice per telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadesaker er lukket"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skademeldinger og vedleggene er sendt inn fra begge partner etter en bilulykke , saken bli lukket etter 7 uker uten behandling , ringte til kundeservice saken bli åpnet igjen og etter noen dager saken bli lukket igjen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Virket som forsikringen hadde tatt et valg for meg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Virket som Storebrand hadde tatt valget for meg som de mente var best uten å kunne sannsynliggjøre dette . Det synes jeg lite om.

Annbirgit S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandling"

Dårlig kundebehandling.Uansett når jeg hadde behov for hjelp.Var det ikke dekket.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR