Forsikring

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
9
av 23 innen
forsikringsselskap
56%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
79
61
41
26
49
Sorter omtaler etter
Viser av 256 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Er en fornøyd kunde"

God kundeservice, enkle å med å gjøre og jeg syns de er billige... Så det skal mye til for at jeg bytter selskap.

Finn Å. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Stort sett bra"

Ved klage på forsikringens pris ble dette tatt til etterrettning og justert
Passe på å ha riktig premie til en hver tid
Bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fonøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble påkjørt og fikk skylden enda du kunne se på bildene at motparten sin bil hadde trykt inn siden på bilen min.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer helt fint"

Handler stort sett om pris, har liten erfaring med hvordan de forskjellige selskapene ved faktiske skadeoppgjør.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Slurv"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Storebrand i februar. Betalte og registrerte efaktura og avtalegiro. I april får jeg beskjed pr brev om at jeg ikke har betalt, og at forsikring opphører hvis jeg ikke betaler. Det gjør jeg så klart. Men jeg fikk ikke beskjed pr epost eller sms. Og jeg hadde heller ikke betalt i mars. Sjekket nettbank, der er alt i orden. Prøver å skrive Storebrand, men da må jeg fylle ut deres skjema, og må derfor ta skjermdump for å dokumentere eget brev. Hva om brevet ikke kom i posten? Hvorfor har de ikke purret i mars? Og prinsipielt: hvis jeg ikke har mulighet til å sende en epost til en epost adresse, har jeg ikke rettssikkerhet fordi jeg ikke kan dokumentere egen kommunikasjon. Dette gjelder mange selskaper. Skulle ikke være nødvendig å ta skjermdump for å dokumentere egen kommunikasjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Erre mulig?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Plutselig kommer det en regning hvor det står at avtalen er opphørt.
Trodde ikke det var lov.
Kunne feks ringt og fortalt at det var noe galt ikke bare sendt ut en melding om at det var opphørt.
Tenk om det skulle begynne å brenne i heimen eller noe....????

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Knut O. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett godt fornøyd, men en forsikring (bobilen) synes noe for høy"

Vi har tilsammen 4 forsikringer hos Storebrand og har hatt det i mange år. Vi har jo en god rabattordning ved at vi også er bankkunder hos Storebrand.
Men én forsikring (bobilen) synes noe for høy.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Hårreisende kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Billig forsikring gjennom foreningen, likevel kommer jeg til å bytte ved første anledning. Makan til "kundebehandling" har jeg ikke opplevd noe sted.

Endring til høyere kaskodekning er ikke mulig på nett. De forlanger bilder av bilen innsendt på mail. Når de bruker en uke på å behandle mailen, er bildene blitt for gamle til å godkjennes. Mail med nye bilder er ikke besvart etter 10 dager. Med andre ord, det er simpelthen ikke praktisk mulig å endre til høyere kaskodekning i Storebrand.

For nye kunder forlanger de ikke bilder av bilen ved fullkasko. Det er altså eksisterende kunder de ikke har tillit til. Dermed er den eneste fremgangsmåten å bytte selskap, så bytte tilbake til Storebrand igjen og velge kaskodekning. Men tipper ingen vil bytte tilbake til Storebrand etter en slik opplevelse...

Tips til Storebrand: Send en takstmann (for egen regning) Dersom dere ikke har tillit til kundene.

Solveig M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kommunikasjon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg opplever at Storebrand er elendige på informasjon generelt og kundebehandling over telefon spesielt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig med bra nettrabbatt"

Har ikke hatt noe større erfaring med de enda, da jeg ikke har hatt behov for og bruke forsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd så langt"

Ønsker å se hva alle andre kan tilby på pris selvom Storebrand leverer en OK produkt. Skader ikke sjekke dette opp hvert år om man kan spare noe tusenlapper.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Løgnere"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet 30% startbonus og de skiftet tilbake til 20% selv når jeg har skriftelig bevis på tilbud og aksept.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Noen dårlige ansatte som ikke bryr seg om kundene sine. Bytter selskap etter det"
4 syns denne omtalen er nyttig

Aldri mer Storebrand til dem lærer noen av sine annsatte folkekikk og respekt.
Bytt ut ansatte som ødelegger selskapet. Nå har dere mistet en kunde, mister flere kunder hvis dere ikke retter opp i det.

Mahmood S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode pris tilbud"

Jeg har brukt Storebrand forsikring i 6 år nå. Har vært veldig fornøyd med det. Kan godt anbefale det til andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant holdning ved skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige selgere, men tragisk på oppfølging ifbm skadesak.
Innleid takstmann på bilskade, som helt klart jobbet for å dra prisen mest mulig ned. Oppleves som frekk og arrogant. Storebrand valgte å ikke besvare henvendelse vedr takstmann.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, altfor lang behandlingstid på skade"
3 syns denne omtalen er nyttig

Meldte inn skade, takstmann på plass samme dag. Nå 14 dager etter svarer ikke saksbehandler på mail, ingenting skjer med saken og vi får ikke ordnet opp i skaden da vi ikke vet noe om størrelse på evt oppgjør.
Storebrand frarådes på det sterkeste!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Generelt trege på å gi tilbakemeldinger og kontakte deg.
Er vel greie på pris men som sagt hadde det vært bra med rask tilbakemelding.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk beskjed på tlf at skaden ble dekket av forsikringen.
Sendte inn all dokumentasjon på saken, og fikk avslag. Tok kontakt og fortalte at vi hadde fått muntlig bekreftelse på at skaden ble dekket. Fikk til svar at dette var i august mnd og at det var en ferievikar som hadde gitt oss gal informasjon.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask tilbakemelding ved henvendelser"

Har opplevd et greit og raskt skadeoppgjør med Storebrand nylig. Hyggelige konsulenter som gjør sitt beste for å hjelpe deg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Greit"

Er egentlig godt fornøyd med oppfølging og alt men skal sjekke pris andre steder med de samme forutsetningene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig skadeoppgjør og arrogante saksbehandlere"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tapte 30.000 på en bil som var kaskoforsikret i forhold til verdien merkeverkstedet satte.

Bilen ble kondemnert, men ble likevel reparert og går fortsatt i det samme området med de samme skiltene flere år senere. Kanskje det lønte seg å reparere bilen likevel?
Erstatningen jeg fikk var elendig.

Lave priser på forsikring, men elendig dekning på skade i tillegg til arrogante saksbehandlere og dårlig service.

Har flyttet alle mine forsikringer, og kommer ALDRI tilbake til Storebrand.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"For dyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

For lite tilgjengelig og dyrt. Ved forsøk på kontakt tar det for lang tid før det oppnås kontakt med saksbehandler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fine priser uten mas"

Likte at de ikke maste på meg som alle andre selgere gjorde når jeg lette etter forsikring. Har jo enda ikke (bank i bordet) Hatt bruk for forsikring så vet ikke annet en det.
Er jo også fornøyd med prisene da.

Milenko C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Eksellent"

Hver gang da jeg ringte Storebrand for å spørre noe var de hyggelig og fikk alltid svar på det jeg lurte om.

Øyvind E
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs oppfølging av avtalen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha satt opp en avtale med dem ble jeg anbefalt avtalegiro.
Dette ble ordnet av meg ved første betaling av fakturaen som jeg fikk tilsendt på mailen når jeg mottok forsikringsavtalen.
Det som da skjedde var at jeg tydeligvis ikke fikk fler faktura inn i nettbanken min til min avtale om avtalegiro som dem rådet meg til. Avtalegiroen står og har stått aktiv hos meg hele tiden. Det Storebrand har gjort er å sende faktura i post til min folkeregistrerte adresse som da var på min hjemplass nord. Denne hadde jeg ikke forandret pga jeg er under omskolering. Man er ikke påkrevd å skifte folkeregistrert adresse på grunn av det. Så disse fakturaene har jeg ikke fått før jeg fikk en SMS om at mine forsikringer var oppsagt og sendt til inkasso. Og bilen min vil bli avskiltet.
Jeg har betalt den eneste fakturaen jeg har fått.
Jeg har avtalegiro med Storebrand som avtalt.
Jeg betalte inkassokravet selv om jeg er uenig i at jeg må betale gebyr på det.
Jeg har fortsatt ikke aktiv forsikring fra Storebrand selv om jeg betalte dette kravet for snart 1 uke siden.
Jeg er avhengig av bil og dem vil ikke aktivere forsikringen min for dem må behandle saken.
Dem har mottatt bekreftelse både fra meg og inkassoselskapet forrige uke på at kravet er betalt.
Så nå sitter jeg uten forsikring på mine 2 hus og 1 bil. Dette mener jeg er totalt uakseptabel håndtering fra Storebrand.
Forsikringen burde settes aktiv med en gang innbetalingen fant sted.
Dessuten mener jeg kravet og omkostningene er feil. Det er ikke min feil at dem ikke har fulgt dem som ble avtalt. Jeg vil selvfølgelig betale, og har trodd at dette ble trekt på min avtalegiro hver måned som avtalt. Min beklagelse er at jeg fysisk ikke har gått inn hver måned og sjekket at dette skjedde.

Søk Bytt.no