Meny

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Storebrand Forsikring
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
20
av 31 innen
forsikringsselskap
47%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
128
98
73
50
141
Sorter omtaler etter
Viser av 490 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Pia B. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt"

Hadde en god opplevelse med Storebrand i begynnelsen, men dem blir for dyre

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Økte premien midt i avtaleperioden"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har i mange år hatt en (rimelig) forsikring på huset mitt gjennom et forsikringsselskap som heter Nemi forsikring. September/oktober 2020 fikk jeg beskjed om at Storebrand tok over alle Nemis kunder, men at jeg skulle få beholde den (rimelige) forsikringen jeg har hatt gjennom Nemi forsikring. Jeg ble dermed flyttet over til å bli kunde i Storebrand. Gjeldende forsikringer (hus + innbo) ble videreført slik de var da jeg hadde forsikring gjennom Nemi. Forsikringspremien er betalt for ut år 2021. I går ringte jeg Storebrand for å høre om muligheten for å kjøpe en ny forsikring på et annet hus som jeg skal kjøpe. Representanten fra Storebrand sa at de ikke hadde mulighet til å forsikre mitt nye hus, og han kunne også opplyse meg om at den rimelige forsikringen jeg i dag har på mitt første hus var feil, og at premien for denne forsikringen måtte settes opp. Begrunnelsen for økningen i premien på forsikringen min var at Storebrand visstnok hadde oppdaget at Nemi forsikring hadde gitt gale opplysninger til Storebrand vedrørende min forsikring. Forsikringspremien min ble økt på dagen selv om jeg tydelig sa fra om at dette har de ikke lov til. Jeg arbeider nå med en klage til finanstilsynet. Hold dere unna Storebrand forsikring. Terningkast null.

Christer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadd sak tok over 4mnd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna dette selskap. Gode på pris men ikke hjelpe når man trenger det. Hadde vannskade som jeg fikk dekket et beløp på, men skade var større enn først antatt og venter på tilbake melding ennå 3mnd senere. Ringet og purrer 5 ganger og blir lovt og ringe tilbake men hører ikke noe

Arnfinn I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Nemi til Storebrand"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nemi ble kjøpt opp av Storebrand og jeg ble automatisk med over, prisen ble dyrere uten noe tillegg i forsikringsvilkår eller informasjon om nye priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra Forsikring"

Bra dekkning! uten problem betale for bil etter skade

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"dårlig"

dårlig infomasjon er ikkje til o ambefale for andre angoande reiseforsikring

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svindyre og useriøse"
4 syns denne omtalen er nyttig

Storebrand er et av de dyreste og dårligste forsikringsselskapene i Norge. Kundeservice er veldig treg og uhjelpsom. De bør skjerpe seg om de ønsker å være relevante i fremtiden! Vilkårene er midt på treet.

Øyvind K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Pris ikke som lovet ved salg."
4 syns denne omtalen er nyttig

Veldig skuffet. Fikk en pris. Så når forsikringene trer i kraft viser det seg at bobilen hadde blitt forsikret som en campingvogn. Så når jeg ringer inn for å korrigere øker prsen på totalen veldig og det har blitt dyrer enn jeg hadde i forrige selskap. Da var vitsen borte. Så får jeg melding om at prisen var endret fordi selskapet jeg hadde hadde oppgitt at jeg hadde 0 i bonus. Jeg måtte ringe og fikse og dette gård et tid med. men får selskapet til å oppgi bonuser jeg har. Så kommer regningen som er uten bonuser. Da begynner bråket. Jeg føler meg lurt til de grader. Ikke noe kundevennlig overhode. Dypt skuffet er jeg.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig oppfølging"

Tar ikke kontakt med kunde og får ikke begrunnelse på problemer som har oppstått

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble med over til bytte fra tide til storebrand, så fikk greie priser med internett rabatt. Men her setter de egne priser og får ikke brukt priser fra internett. Mafia, elendig kundeservice per telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadesaker er lukket"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skademeldinger og vedleggene er sendt inn fra begge partner etter en bilulykke , saken bli lukket etter 7 uker uten behandling , ringte til kundeservice saken bli åpnet igjen og etter noen dager saken bli lukket igjen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Virket som forsikringen hadde tatt et valg for meg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Virket som Storebrand hadde tatt valget for meg som de mente var best uten å kunne sannsynliggjøre dette . Det synes jeg lite om.

Annbirgit S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandling"

Dårlig kundebehandling.Uansett når jeg hadde behov for hjelp.Var det ikke dekket.

Leiv A. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Undersøker markedet, synes det er for stor prisøkkning!"

Enorm til prisøkning . Ønsker 4000 km pr år , men det er ikke mulig. Jeg kjører veldig lite bil , men trenger den pga min mobilitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"

Storebrand Forsikring er et bra forsikringselskap, men jeg ønsker å sammenligne forsikringer med andre forsikringsselskaper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Satt opp prisen med nesten 90% uten å redegjøre for det! Kan ikke skjønne det er lov!Skal aldri forsikre noe der igjen

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Søppel"

Virker som eg kurrant selskap helt til det skjer noe, da snur det seg og du får et hel****...

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Høy økning i forsikringspremie"
1 syns denne omtalen er nyttig

Solgte seg inn med en rimelig pris, men benytter muligheten til å skru opp premien med nesten 15% ved nytt år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reise forsikring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Lange behandlings tid på enkelte saker, dårlig service, arrogante folk som sier at det er en saksbehandler som ser på saken men jeg får ikke vite hva ho/han heter eller få direkte kontakt/tlf.nr. Har ringt 5-6 ganger å måtte vente 30-60min før dem svarte de siste 2 mnd. Styr unna hvis du en gang i livet er i nød til og bruke forsikringen din og vil benytte deg av den.

Thommy G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Arogant"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ber om årsak til at båtforsikring er like dyr som bilforsikring, selv om båten ligger på land i 6mnd/år. Får til svar om jeg heller vil ha delkasko!!!🤬

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Profesjonell forsikring"

Meget fornøyd med forsikringen. Alltid god service. Litt dyrt.

Et O. F. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skadesaker som lukkes av seg selv!!! Ikke til å stole på!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde meldt en sak ifm avlyst reise i disse Coronatider. Vi har lastet opp og utfylt alt som ble krevd for å opprette en sak. Også hørte vi ingenting av Storebrand i 4 måneder. Jeg hadde nesten glemt saken, men så tilfeldigvis i deres portal om at den ble lukket uten videre. Ringte umiddelbart til kundeservice (1time 15min ventetid) og fikk høre av konsulenten om at alt ser riktig ut og fullstendig inkl vedlegg, men systemet har ikke klart å catche vedlegget av en eller annen grunn??? Og dette førte til at saken ble avsluttet av seg selv uten noen form for en varsel - ingen e-post, sms mv... Helt latterlig av en så stor aktør, mistet tilliten helt og er ferdig med Storebrand kundeforholdet...

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Ida E. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tok lang tid å få forsikringen i orden, mye frem og tilbake. Klarte å sette forsikringen i min fars navn og si opp hans forsikringer. De startet forsikringene uten å si opp mine gamle, det måtte jeg ordne selv etter 2 uker. Prøvde å ta kontakt for å ordne enkelte ting, men var vanskelig.

Jørg E. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God reklame og førsteårspriser, vanskelig kommunikasjon og brutal prisøkning etter 1 år"

Fikk faktura med 50 % prisøkning etter 1 år. Ingen forhåndsmelding eller forklaring. Mye plunder med bilforsikringsoppgjør.

Marius F. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Pålitlig"

Aldri hatt problemer med de. Alt løser seg enkelt. Anbefales!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR