Forsikring

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
0
av 22 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
74
60
38
24
46
Sorter omtaler etter
Viser av 242 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd så langt"

Ønsker å se hva alle andre kan tilby på pris selvom Storebrand leverer en OK produkt. Skader ikke sjekke dette opp hvert år om man kan spare noe tusenlapper.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Løgnere"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet 30% startbonus og de skiftet tilbake til 20% selv når jeg har skriftelig bevis på tilbud og aksept.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Noen dårlige ansatte som ikke bryr seg om kundene sine. Bytter selskap etter det"
4 syns denne omtalen er nyttig

Aldri mer Storebrand til dem lærer noen av sine annsatte folkekikk og respekt.
Bytt ut ansatte som ødelegger selskapet. Nå har dere mistet en kunde, mister flere kunder hvis dere ikke retter opp i det.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Mahmood S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode pris tilbud"

Jeg har brukt Storebrand forsikring i 6 år nå. Har vært veldig fornøyd med det. Kan godt anbefale det til andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant holdning ved skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige selgere, men tragisk på oppfølging ifbm skadesak.
Innleid takstmann på bilskade, som helt klart jobbet for å dra prisen mest mulig ned. Oppleves som frekk og arrogant. Storebrand valgte å ikke besvare henvendelse vedr takstmann.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, altfor lang behandlingstid på skade"
3 syns denne omtalen er nyttig

Meldte inn skade, takstmann på plass samme dag. Nå 14 dager etter svarer ikke saksbehandler på mail, ingenting skjer med saken og vi får ikke ordnet opp i skaden da vi ikke vet noe om størrelse på evt oppgjør.
Storebrand frarådes på det sterkeste!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Generelt trege på å gi tilbakemeldinger og kontakte deg.
Er vel greie på pris men som sagt hadde det vært bra med rask tilbakemelding.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk beskjed på tlf at skaden ble dekket av forsikringen.
Sendte inn all dokumentasjon på saken, og fikk avslag. Tok kontakt og fortalte at vi hadde fått muntlig bekreftelse på at skaden ble dekket. Fikk til svar at dette var i august mnd og at det var en ferievikar som hadde gitt oss gal informasjon.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask tilbakemelding ved henvendelser"

Har opplevd et greit og raskt skadeoppgjør med Storebrand nylig. Hyggelige konsulenter som gjør sitt beste for å hjelpe deg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Greit"

Er egentlig godt fornøyd med oppfølging og alt men skal sjekke pris andre steder med de samme forutsetningene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig skadeoppgjør og arrogante saksbehandlere"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tapte 30.000 på en bil som var kaskoforsikret i forhold til verdien merkeverkstedet satte.

Bilen ble kondemnert, men ble likevel reparert og går fortsatt i det samme området med de samme skiltene flere år senere. Kanskje det lønte seg å reparere bilen likevel?
Erstatningen jeg fikk var elendig.

Lave priser på forsikring, men elendig dekning på skade i tillegg til arrogante saksbehandlere og dårlig service.

Har flyttet alle mine forsikringer, og kommer ALDRI tilbake til Storebrand.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"For dyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

For lite tilgjengelig og dyrt. Ved forsøk på kontakt tar det for lang tid før det oppnås kontakt med saksbehandler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fine priser uten mas"

Likte at de ikke maste på meg som alle andre selgere gjorde når jeg lette etter forsikring. Har jo enda ikke (bank i bordet) Hatt bruk for forsikring så vet ikke annet en det.
Er jo også fornøyd med prisene da.

Milenko C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Eksellent"

Hver gang da jeg ringte Storebrand for å spørre noe var de hyggelig og fikk alltid svar på det jeg lurte om.

Øyvind E
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs oppfølging av avtalen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha satt opp en avtale med dem ble jeg anbefalt avtalegiro.
Dette ble ordnet av meg ved første betaling av fakturaen som jeg fikk tilsendt på mailen når jeg mottok forsikringsavtalen.
Det som da skjedde var at jeg tydeligvis ikke fikk fler faktura inn i nettbanken min til min avtale om avtalegiro som dem rådet meg til. Avtalegiroen står og har stått aktiv hos meg hele tiden. Det Storebrand har gjort er å sende faktura i post til min folkeregistrerte adresse som da var på min hjemplass nord. Denne hadde jeg ikke forandret pga jeg er under omskolering. Man er ikke påkrevd å skifte folkeregistrert adresse på grunn av det. Så disse fakturaene har jeg ikke fått før jeg fikk en SMS om at mine forsikringer var oppsagt og sendt til inkasso. Og bilen min vil bli avskiltet.
Jeg har betalt den eneste fakturaen jeg har fått.
Jeg har avtalegiro med Storebrand som avtalt.
Jeg betalte inkassokravet selv om jeg er uenig i at jeg må betale gebyr på det.
Jeg har fortsatt ikke aktiv forsikring fra Storebrand selv om jeg betalte dette kravet for snart 1 uke siden.
Jeg er avhengig av bil og dem vil ikke aktivere forsikringen min for dem må behandle saken.
Dem har mottatt bekreftelse både fra meg og inkassoselskapet forrige uke på at kravet er betalt.
Så nå sitter jeg uten forsikring på mine 2 hus og 1 bil. Dette mener jeg er totalt uakseptabel håndtering fra Storebrand.
Forsikringen burde settes aktiv med en gang innbetalingen fant sted.
Dessuten mener jeg kravet og omkostningene er feil. Det er ikke min feil at dem ikke har fulgt dem som ble avtalt. Jeg vil selvfølgelig betale, og har trodd at dette ble trekt på min avtalegiro hver måned som avtalt. Min beklagelse er at jeg fysisk ikke har gått inn hver måned og sjekket at dette skjedde.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Ulla M. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For kostbare forsikringer"

Raskt oppgjør ved behov. Bra at man kan samle alle forsikringer under ett selskap. Bra at vi får egen faktura til sameiet for Huseierforsikringen.
Mangler dyreforsikring, og reiseforsikringen er altfor dyr.

Tarstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyr"

Avventer tilbud fra andre. Foreløpig undersøkelse viser at forsikringspremien er altfor høy, sammenlignet med andre selskaper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadesak bil, uklar skyld i ulykken. Uryddig prosess uten klare beskjeder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bilskade. Kontakt og melding på nett. Melding på nett ugyldig pga ulykke utenlands (Sverige), men ingen informerte om dette.
Skade meldt enda en gang etter 3 uker, fortsatt ingen beskjed eller info fra Storebrand etter det.
Tydeligvis skulle vi oppsøke noen forskjellige verksteder for å få prisantydninger og totalvurdering av bilen. Etter at vi kontaktet Storebrand skulle en takstman komme og se på den, tok 1 uke før han dukket opp og enda 1 uke før vurdering.
Siden total stillhet fra Storebrand igjen. Vi dro da til 2 verksteder for å få skadevurdering.
Pris på halve taksten ifra ene verkstedet og ca 4/5 fra andre, Storebrand vurderer sen bilen til mellom 20-30k og vil heller utbetale det og "vrake bilen for oss" enn å lage for halve verdien. Vi velger å få utbetaling og beholde bilen, sen skjer ingenting igjen, etter purring kommer pengene på konto begynnelsen av November.
Totalt 2 måneder fra skade til utbetaling. Høstvær med trasig sidevindu.
Det vi stusser mest på er de lange ledetidene uten info á la "dette skjer nå:.." eller "dere må nå:.." og faktumet at Storebrand gladelig tar imot penger for full forsikring år etter år uten å ha den minste intensjon å utbetale hvis en reparasjon overstiger bilens verdi.
Bilen er fullutrustet og full stylet modell fra fabrikk som ligger bra over "tilsvarende" bilder på finn.

Resultat: en total oversyn av alle forsikringene hos Storebrand og en kraftig reduksjon ifra våres side.
Siden 2011 har vi betalt over 300k til Storebrand i forskjellige forsikringer. Ikke nå lenger.
Som sammenligning var jeg skyldig i en ulykke da jeg var 19 (20 år siden), bilens verdi 7k og skaden kostet 31k, full forsikring, ikke noe problem, mellom man-fre var bilen laget og alt ordnet, Trygg Hansa.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice, og fullstendig overkjøring av kunder. Kundeservice er totalt uinteressert i krav til kundebehandling, og kjører på med sine beklagelser uten å foreta seg noen som helst forbedringer. Kundesenteret etterspør ikke evaluering, og er ikke interessert i kundetilfredshet. Hjelper ingenting med gode tilbud og priser, når kundene får beklagelser, dårlig behandling, og forbedringer blir ignorert av kundesenteret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fordelskunde?"

Jeg har all forsikring og pensjon hos Storebrand, men rabattene de fronter, virker ikke reelle.
Jeg har aldri hatt så dyre forsikringer før, som nå.
Tror ikke tilbudet gjennom jobben gir stort mer i lommeboken, enn det hvem som helst andre fordelskunder hos Storebrand, har.
De er gode på å informere om paragrafer og tilbud.

Skulle ønske vi i bedriftsavtalen vår, hadde en fast kontaktperson i Storebrand å henvende oss til, for en effektiv dialog rundt våre private forsikringer.

Skuffende at vi må ha to kundeforhold i familien, fordi jeg ikke er biologisk far til begge barna.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode priser og god service"

Meget gode priser på alle mine forsikringer og hyggelig, rask og profesjonell service ved skade på bil. Kan virkelig anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Storebrand"

Fornøyd med de, topp service. Lurer på å bytte hvis noen kan gi et betydelig bedre tilbud. Vært der i flere år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Økende forsikringspremier og dårlige skadeoppgjør"

Veldig misfornøyd med skadeutbetalingen. De finner en hel del å trekke for som jeg aldri har opplevd med et annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Effektiv skadebehandling"

God service og svært enkelt. Effektiv skadebehandling. Vil anbefale dette selskapet til alle. Jeg er gjennom Econa, de har gode avtaler med Storebrand.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ointresserade"

De gav mig aldrig info om att det skiljer 21kr i månaden på att vara fullt försäkrad. Då min cykel blev stulen förlorade jag många många tusen på detta. Vem hade inte betalat 21kr extra i månaden för att slippa egenandel???

Efter dialog med de så slutade de bara att svara på mina mail, skickade säkert 5-6 mail men alla dessa ignorerades. Ringer man så finns inte de ansvarige för min sak på plats.
Så gav upp.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no