Har ikke brukt forsikringen i mer enn et par ganger på 10 år, tror jeg. Har derfor ikke noe erfaringsgrunnlag for noen uttalelser om skadeoppgjør.
Kjørte på en grevliing, og fikk skader på luftfjæring.
Tilbakemelding var at de ikke dekket luftfjæringer på generelt grunnlag
Ved klage svarte de at det var hull i gamle fjæringer fra før. De overså vedlagt dok på at de var kun 4 år gamle
Ny klage, kopi av dok, og ba de om å komme og hente ødelagt demper for undersøkelse av skade, og almenntilstand på luftfjæringen.
Da endret de svar til at takstmann antok at hullet var i skjøten mot demper, og at det skyldtes sand som hadde gnaget hull
Dette er ikke riktig, hullet er midt på "gummislange" som blåses opp/ned av systemet, og "min" mekaniker monterte fjæringen på benk, og tok bilde av skaden
Dette ga de ingen respons på
Gidder ikke mer, bytter selskap så snart som mulig.
Lovet lav eller ingen prisøkning, fikk høy prisøkning og måtte ringe å klage, ha fått redusert til akseptabelt nivå.. Men burde vært unødvendig.. Selektiv kundevurdering bør være prioritet.
Jeg er veldig godt fornøyd både med service og priser. De er ikke fullt så gode på pris på bil når en har hatt en skade og går ned i % bonus, og når en har sjåfør under 24 år. Ypperlig service.
Meget bra på pris, men hadde et uhell med en henger. Snakket med skadekontoret, mannen jeg traff på kan ingenting om kundebehandling. Mer arrogant skal du lete lenge etter, han gadd ikke å høre på meg men avfeide meg over tlf, satt igjen som den store taperen. Synd at Storebrand skal ha sånne arrogante typer ellers veldig bra.
Jeg betaler nå 127 kr i måneden for å forsikre min gamle Mercedes C-klasse
1998 modell, og det er UFATTELIG mye billigere enn det f.eks. Tryg, IF og andre aktører kan tilby. I tillegg har Storebrand en velfungerende faktureringsløsning, og ikke minst forståelig og oversiktlig faktura, aldri noe ekstra overraskelser. Hvert år sjekker jeg om noen kan tilby billigere bilforsikring. Ingen er i nærheten!! Derfor blir det med Storebrand, veldig fornøyd med at de ennå er best på pris. Jeg har også en Toyota som forsikres for 125 kr pr. Måned. På disse årene har jeg spart tusenvis av kroner!
Hadde en ulykke for noen uker tilbake og jeg viste ikke at Gjensidige eier 145. 000 aksjer hos Storebrand og fører fra venstre side svingte og traff meg og bilen fikk omfattende skader at rep ble ganske høy, Gjensidige er uenig og forsikringsselskapet mitt "Storebrand" er noen j#%&er at de ikke klarer å ...
All is perfect. I recomend 100% Storebrand. Not all companies working with ppl who have only D number.
Jeg var uheldig å skadet bilen min i ett autovern. Jeg meldte raskt ifra til Storebrand som over telefon opprettet sak. I løpet av 1 time var skademeldingen godkjent å takstering gjenstod. Ved takseringen fikk jeg selv velge hvilket verksted jeg ønskte å benytte meg av.
Dessverre brukte verksted en del tid rundt taksering å innlevering osv. Samme dag som taksering var innlevert ble den justert å godkjent.
*Takstpersonene som jobber for Storebrand burde bli flinkere på å holde en god tone å ikke være frekke å tro at alle kunder er ute etter dem.
Da var alt fra Storebrand sin side fullført.
Lett å få leiebil utlevert, greie personer som man kan snakke med som setter seg inn i hver enkelte sin sak.
Utmerket selskap i en dårlig situasjon for meg.
God kundeservice, enkle å med å gjøre og jeg syns de er billige... Så det skal mye til for at jeg bytter selskap.
Ved klage på forsikringens pris ble dette tatt til etterrettning og justert
Passe på å ha riktig premie til en hver tid
Bra.
Ble påkjørt og fikk skylden enda du kunne se på bildene at motparten sin bil hadde trykt inn siden på bilen min.
Handler stort sett om pris, har liten erfaring med hvordan de forskjellige selskapene ved faktiske skadeoppgjør.
Jeg byttet til Storebrand i februar. Betalte og registrerte efaktura og avtalegiro. I april får jeg beskjed pr brev om at jeg ikke har betalt, og at forsikring opphører hvis jeg ikke betaler. Det gjør jeg så klart. Men jeg fikk ikke beskjed pr epost eller sms. Og jeg hadde heller ikke betalt i mars. Sjekket nettbank, der er alt i orden. Prøver å skrive Storebrand, men da må jeg fylle ut deres skjema, og må derfor ta skjermdump for å dokumentere eget brev. Hva om brevet ikke kom i posten? Hvorfor har de ikke purret i mars? Og prinsipielt: hvis jeg ikke har mulighet til å sende en epost til en epost adresse, har jeg ikke rettssikkerhet fordi jeg ikke kan dokumentere egen kommunikasjon. Dette gjelder mange selskaper. Skulle ikke være nødvendig å ta skjermdump for å dokumentere egen kommunikasjon.
Plutselig kommer det en regning hvor det står at avtalen er opphørt.
Trodde ikke det var lov.
Kunne feks ringt og fortalt at det var noe galt ikke bare sendt ut en melding om at det var opphørt.
Tenk om det skulle begynne å brenne i heimen eller noe....????
Vi har tilsammen 4 forsikringer hos Storebrand og har hatt det i mange år. Vi har jo en god rabattordning ved at vi også er bankkunder hos Storebrand.
Men én forsikring (bobilen) synes noe for høy.
Billig forsikring gjennom foreningen, likevel kommer jeg til å bytte ved første anledning. Makan til "kundebehandling" har jeg ikke opplevd noe sted.
Endring til høyere kaskodekning er ikke mulig på nett. De forlanger bilder av bilen innsendt på mail. Når de bruker en uke på å behandle mailen, er bildene blitt for gamle til å godkjennes. Mail med nye bilder er ikke besvart etter 10 dager. Med andre ord, det er simpelthen ikke praktisk mulig å endre til høyere kaskodekning i Storebrand.
For nye kunder forlanger de ikke bilder av bilen ved fullkasko. Det er altså eksisterende kunder de ikke har tillit til. Dermed er den eneste fremgangsmåten å bytte selskap, så bytte tilbake til Storebrand igjen og velge kaskodekning. Men tipper ingen vil bytte tilbake til Storebrand etter en slik opplevelse...
Tips til Storebrand: Send en takstmann (for egen regning) Dersom dere ikke har tillit til kundene.
Jeg opplever at Storebrand er elendige på informasjon generelt og kundebehandling over telefon spesielt.
Har ikke hatt noe større erfaring med de enda, da jeg ikke har hatt behov for og bruke forsikringen.
Ønsker å se hva alle andre kan tilby på pris selvom Storebrand leverer en OK produkt. Skader ikke sjekke dette opp hvert år om man kan spare noe tusenlapper.
Ble lovet 30% startbonus og de skiftet tilbake til 20% selv når jeg har skriftelig bevis på tilbud og aksept.
Aldri mer Storebrand til dem lærer noen av sine annsatte folkekikk og respekt.
Bytt ut ansatte som ødelegger selskapet. Nå har dere mistet en kunde, mister flere kunder hvis dere ikke retter opp i det.
Jeg har brukt Storebrand forsikring i 6 år nå. Har vært veldig fornøyd med det. Kan godt anbefale det til andre.
Hyggelige selgere, men tragisk på oppfølging ifbm skadesak.
Innleid takstmann på bilskade, som helt klart jobbet for å dra prisen mest mulig ned. Oppleves som frekk og arrogant. Storebrand valgte å ikke besvare henvendelse vedr takstmann.
Meldte inn skade, takstmann på plass samme dag. Nå 14 dager etter svarer ikke saksbehandler på mail, ingenting skjer med saken og vi får ikke ordnet opp i skaden da vi ikke vet noe om størrelse på evt oppgjør.
Storebrand frarådes på det sterkeste!