Forsikring

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
9
av 23 innen
forsikringsselskap
56%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
79
61
41
26
49
Sorter omtaler etter
Viser av 256 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Ulla M. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For kostbare forsikringer"

Raskt oppgjør ved behov. Bra at man kan samle alle forsikringer under ett selskap. Bra at vi får egen faktura til sameiet for Huseierforsikringen.
Mangler dyreforsikring, og reiseforsikringen er altfor dyr.

Tarstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyr"

Avventer tilbud fra andre. Foreløpig undersøkelse viser at forsikringspremien er altfor høy, sammenlignet med andre selskaper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadesak bil, uklar skyld i ulykken. Uryddig prosess uten klare beskjeder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bilskade. Kontakt og melding på nett. Melding på nett ugyldig pga ulykke utenlands (Sverige), men ingen informerte om dette.
Skade meldt enda en gang etter 3 uker, fortsatt ingen beskjed eller info fra Storebrand etter det.
Tydeligvis skulle vi oppsøke noen forskjellige verksteder for å få prisantydninger og totalvurdering av bilen. Etter at vi kontaktet Storebrand skulle en takstman komme og se på den, tok 1 uke før han dukket opp og enda 1 uke før vurdering.
Siden total stillhet fra Storebrand igjen. Vi dro da til 2 verksteder for å få skadevurdering.
Pris på halve taksten ifra ene verkstedet og ca 4/5 fra andre, Storebrand vurderer sen bilen til mellom 20-30k og vil heller utbetale det og "vrake bilen for oss" enn å lage for halve verdien. Vi velger å få utbetaling og beholde bilen, sen skjer ingenting igjen, etter purring kommer pengene på konto begynnelsen av November.
Totalt 2 måneder fra skade til utbetaling. Høstvær med trasig sidevindu.
Det vi stusser mest på er de lange ledetidene uten info á la "dette skjer nå:.." eller "dere må nå:.." og faktumet at Storebrand gladelig tar imot penger for full forsikring år etter år uten å ha den minste intensjon å utbetale hvis en reparasjon overstiger bilens verdi.
Bilen er fullutrustet og full stylet modell fra fabrikk som ligger bra over "tilsvarende" bilder på finn.

Resultat: en total oversyn av alle forsikringene hos Storebrand og en kraftig reduksjon ifra våres side.
Siden 2011 har vi betalt over 300k til Storebrand i forskjellige forsikringer. Ikke nå lenger.
Som sammenligning var jeg skyldig i en ulykke da jeg var 19 (20 år siden), bilens verdi 7k og skaden kostet 31k, full forsikring, ikke noe problem, mellom man-fre var bilen laget og alt ordnet, Trygg Hansa.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice, og fullstendig overkjøring av kunder. Kundeservice er totalt uinteressert i krav til kundebehandling, og kjører på med sine beklagelser uten å foreta seg noen som helst forbedringer. Kundesenteret etterspør ikke evaluering, og er ikke interessert i kundetilfredshet. Hjelper ingenting med gode tilbud og priser, når kundene får beklagelser, dårlig behandling, og forbedringer blir ignorert av kundesenteret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fordelskunde?"

Jeg har all forsikring og pensjon hos Storebrand, men rabattene de fronter, virker ikke reelle.
Jeg har aldri hatt så dyre forsikringer før, som nå.
Tror ikke tilbudet gjennom jobben gir stort mer i lommeboken, enn det hvem som helst andre fordelskunder hos Storebrand, har.
De er gode på å informere om paragrafer og tilbud.

Skulle ønske vi i bedriftsavtalen vår, hadde en fast kontaktperson i Storebrand å henvende oss til, for en effektiv dialog rundt våre private forsikringer.

Skuffende at vi må ha to kundeforhold i familien, fordi jeg ikke er biologisk far til begge barna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode priser og god service"

Meget gode priser på alle mine forsikringer og hyggelig, rask og profesjonell service ved skade på bil. Kan virkelig anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Storebrand"

Fornøyd med de, topp service. Lurer på å bytte hvis noen kan gi et betydelig bedre tilbud. Vært der i flere år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Økende forsikringspremier og dårlige skadeoppgjør"

Veldig misfornøyd med skadeutbetalingen. De finner en hel del å trekke for som jeg aldri har opplevd med et annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Effektiv skadebehandling"

God service og svært enkelt. Effektiv skadebehandling. Vil anbefale dette selskapet til alle. Jeg er gjennom Econa, de har gode avtaler med Storebrand.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ointresserade"

De gav mig aldrig info om att det skiljer 21kr i månaden på att vara fullt försäkrad. Då min cykel blev stulen förlorade jag många många tusen på detta. Vem hade inte betalat 21kr extra i månaden för att slippa egenandel???

Efter dialog med de så slutade de bara att svara på mina mail, skickade säkert 5-6 mail men alla dessa ignorerades. Ringer man så finns inte de ansvarige för min sak på plats.
Så gav upp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Betalte dobbelt i flere år uten å bli informert"

I mange år tok jeg ikke tak i forsikringssituasjonen min, og betalte pliktskyldig fakturaene som kom. Da jeg til slutt tok tak i det oppdaget jeg at jeg hadde betalt for to nesten helt like forsikringer i flere år. Selv kundebehandler var enig i at dette var rart. Siden det var samme forsikringsselskap ville jeg heller ikke fått dobbel forsikring selv om jeg betalte dobbelt. Mulig det er mitt ansvar å sjekke opp i slike ting selv, men jeg syns det er dårlig at de har latt det gå så lenge uten å informere meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Overaskende dårlig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en vannskade i hageleiligheten.
Storebrand sendte en takstmann som hadde til hovedoppgave å frikjenne Storebrand for et hvert ansvar.
Valgte å flytte alle mine forsikringer etter denne triste opplevelsen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skandale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dem er lite behjelpelig, prøver hele tiden å påføre kunden ekstra kostnader ved å endre forsikringen uten varsel, aller helst i helgene da man ikke kan ringe dem.

Min anbefaling er å holde seg langt vekke og heller, om så, betale de ekstra kronene. For all den ergrelsen jeg har vært igjennom med Storebrand bare for å få tegnet en forsikring hos dem er ikke verd de tusenlappene jeg skulle spare..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra bilforsikring"

Pris på bilforsikring er den beste eg har fått tilbud om hittil.
Men synes fortsatt at dette er en veldig dyr forsikring.
Derfor vil jeg prøve å innhente flere tilbud fra andre aktører. Helst per mail da eg ikkje liker slike telefonsamtaler og at jeg jobber offshore å da har mindre tilgang til telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og stivbent kundebehandling"

Dyrt og stivbent kundebehandling.
Opplever ikke at Storebrand er interessert i å beholde meg som kunde.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"

Ikke bra behandling og ikke nødvendigvis med beslut at en snø bilulykke beraknas som en egen bilulykke feil..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bonus tull"

Vært mye bonus tull og mye frem å tilbake. Har fått mye feil fakturerer grunnet dette som gjør deg forvirret!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har for lite personale, de glemmer å oppdatere mine beskjeder"

Samme som ovenfor, De glemmer å kontakte forsikringstager. Grønn forsikring uteblitt da vi skulle reise til Bulgaria på ferie.

Morten S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God pris på forsikringen"

Da jeg byttet til Storebrand på forsikringene mine, sparte jeg en del tusenlapper i året.
Storebrand bruker ikke "lokketilbud" til å skaffe seg nye kunder, som mange andre forsikringsselskaper. De tilbyr billig forsikring - that's it!

Kundeservicen er god og jeg får svar på det jeg lurer på.

Noen måneder etter jeg ble kunde hos Storebrand Forsikring, ble jeg også totalkunde hos Storebrand (bank og fondsparing).
Anbefales!

Ali M. A
Kundetilfredshet
"Jeg hoper god"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kansje sam kan bli bedre og jeg trenger tilbude og god anisfar jeg skal betlinger siste 3 monner, fortele mag hvor mye jeg skal betalle siste 3 monner ha det bra.

Jørgen K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service"

Jeg har fått god service og blitt fulgt godt opp. Jeg er veldig fornøyd. Jeg skulle selvsagt ønsket meg billigere forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd med forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Storebrand er for stor og tenker kun på selskap. Hvis kunde har problemer, akseptere selskap ingen ting men hvis di må betale noen, da venter du for lang tide.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Null oppfølging"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig tilgjengelige før man signerer kontrakten, deretter er det helt umulig å få tak i dem. Også nå at jeg har avsluttet forsikringen klarer jeg ikke å få tilbake pengene som de skylder meg. Det verste forsikringsselskapet jeg har hatt så langt!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt utrolig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vell, min situasjon gjalt tyveri på bilen. Jeg fikk altså ikke dekt en eneste ting jeg hadde i, men de var disponible til å gi meg 5000 om jeg skiftet låsen som var brutt opp som ville kostet 8000 i egenkapital bare. Tankegangen er jo meget utrolig der de mener jeg har selv glemt å låse døren, men fortsatt vil dekke *litt*. Et ord har jeg #svinn

styr unna denne forsikringa, billig men ubrukerlig om noe skulle skje.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendige opplysninger ang. Forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ingenting positivt å si om Storebrand forsikring. Får en havari, motorskade, brann o.s.v, må passe på at en har Super forsikring, noe de ikke opplyser deg om at du må ha.

Søk Bytt.no