Forsikring

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
0
av 22 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
74
60
38
24
46
Sorter omtaler etter
Viser av 242 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Betalte dobbelt i flere år uten å bli informert"

I mange år tok jeg ikke tak i forsikringssituasjonen min, og betalte pliktskyldig fakturaene som kom. Da jeg til slutt tok tak i det oppdaget jeg at jeg hadde betalt for to nesten helt like forsikringer i flere år. Selv kundebehandler var enig i at dette var rart. Siden det var samme forsikringsselskap ville jeg heller ikke fått dobbel forsikring selv om jeg betalte dobbelt. Mulig det er mitt ansvar å sjekke opp i slike ting selv, men jeg syns det er dårlig at de har latt det gå så lenge uten å informere meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Overaskende dårlig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en vannskade i hageleiligheten.
Storebrand sendte en takstmann som hadde til hovedoppgave å frikjenne Storebrand for et hvert ansvar.
Valgte å flytte alle mine forsikringer etter denne triste opplevelsen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skandale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dem er lite behjelpelig, prøver hele tiden å påføre kunden ekstra kostnader ved å endre forsikringen uten varsel, aller helst i helgene da man ikke kan ringe dem.

Min anbefaling er å holde seg langt vekke og heller, om så, betale de ekstra kronene. For all den ergrelsen jeg har vært igjennom med Storebrand bare for å få tegnet en forsikring hos dem er ikke verd de tusenlappene jeg skulle spare..

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra bilforsikring"

Pris på bilforsikring er den beste eg har fått tilbud om hittil.
Men synes fortsatt at dette er en veldig dyr forsikring.
Derfor vil jeg prøve å innhente flere tilbud fra andre aktører. Helst per mail da eg ikkje liker slike telefonsamtaler og at jeg jobber offshore å da har mindre tilgang til telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og stivbent kundebehandling"

Dyrt og stivbent kundebehandling.
Opplever ikke at Storebrand er interessert i å beholde meg som kunde.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"

Ikke bra behandling og ikke nødvendigvis med beslut at en snø bilulykke beraknas som en egen bilulykke feil..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bonus tull"

Vært mye bonus tull og mye frem å tilbake. Har fått mye feil fakturerer grunnet dette som gjør deg forvirret!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har for lite personale, de glemmer å oppdatere mine beskjeder"

Samme som ovenfor, De glemmer å kontakte forsikringstager. Grønn forsikring uteblitt da vi skulle reise til Bulgaria på ferie.

Morten S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God pris på forsikringen"

Da jeg byttet til Storebrand på forsikringene mine, sparte jeg en del tusenlapper i året.
Storebrand bruker ikke "lokketilbud" til å skaffe seg nye kunder, som mange andre forsikringsselskaper. De tilbyr billig forsikring - that's it!

Kundeservicen er god og jeg får svar på det jeg lurer på.

Noen måneder etter jeg ble kunde hos Storebrand Forsikring, ble jeg også totalkunde hos Storebrand (bank og fondsparing).
Anbefales!

Ali M. A
Kundetilfredshet
"Jeg hoper god"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kansje sam kan bli bedre og jeg trenger tilbude og god anisfar jeg skal betlinger siste 3 monner, fortele mag hvor mye jeg skal betalle siste 3 monner ha det bra.

Jørgen K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service"

Jeg har fått god service og blitt fulgt godt opp. Jeg er veldig fornøyd. Jeg skulle selvsagt ønsket meg billigere forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd med forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Storebrand er for stor og tenker kun på selskap. Hvis kunde har problemer, akseptere selskap ingen ting men hvis di må betale noen, da venter du for lang tide.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Null oppfølging"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig tilgjengelige før man signerer kontrakten, deretter er det helt umulig å få tak i dem. Også nå at jeg har avsluttet forsikringen klarer jeg ikke å få tilbake pengene som de skylder meg. Det verste forsikringsselskapet jeg har hatt så langt!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt utrolig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vell, min situasjon gjalt tyveri på bilen. Jeg fikk altså ikke dekt en eneste ting jeg hadde i, men de var disponible til å gi meg 5000 om jeg skiftet låsen som var brutt opp som ville kostet 8000 i egenkapital bare. Tankegangen er jo meget utrolig der de mener jeg har selv glemt å låse døren, men fortsatt vil dekke *litt*. Et ord har jeg #svinn

styr unna denne forsikringa, billig men ubrukerlig om noe skulle skje.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendige opplysninger ang. Forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ingenting positivt å si om Storebrand forsikring. Får en havari, motorskade, brann o.s.v, må passe på at en har Super forsikring, noe de ikke opplyser deg om at du må ha.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Seriøse og kundevennlig"

Har stort sett hatt med Storebrand Bank og der har det vært rask og hyggelig behandling, samtidig har det vært lettvint og ha all kontakt i ett selskap.

Freddy A
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere avtaler enn antatt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har kun trengt forsikring på vegne av barn eller samboer, hvor det har gjeldt små ting. Med Sparebank1 fikk jeg heller hjelp til å finne en løsning, mens hos Storebrand er det nærmest usannsynlig å oppfylle krav uten å måtte lyve om det. Bra totalpris når det ble avtalt, men skjønte raskt nå at det koster vesentlig mer enn før å faktisk bruke forsikringen til noe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tid for å sjekke priser igjen!"

Synes jeg har brukbare priser hos Storebrand, og sånn sett ingen grunn til å bytte, men de har dessverre ikke utleieforsikring som jeg nå er på utkikk etter, så da blir det en runde for å se hva som er i markedet. Kan godt tenkes jeg beholder Storebrand, og kjøper utleieforsikring separat hos If.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"grei forsikring"

jeg hadde ikke mye sak ång forsikring men en gang bilen min måtte taues fra hjemme da storebrand forsikring sa at de dekker ikke hjemme hjelp.Det var noe nytt for meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bedrövligt dåliga"
2 syns denne omtalen er nyttig

Otroligt dåligt företag. Tar dem månader att ta tag i den enklaste sak, men ändå klarar de inte lyssna på mig som kund. Helt bedrövliga.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ble tatt godt i mot"

Jeg har ett regresskrav som visstnok gjør at jeg ikke kan få forsikring, bytte mobilleverandør ol. Tok dette opp med brønnøysundregisteret og de har ikke noen dårlig betalingsevne eller andre negative bemerkninger på meg, og mener at det må ligge noe fra veldig gammelt av som ikke har blitt stryki ut av registeret. Men Storebrand ga meg en sjanse

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"varierende"

Har hatt et godt inntrykk av selskapet, men de øker prisene hvert år og det taper de kunder på. Ellers har de ordnet opp hvis det har vært noe.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt dyrt dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en kjempe avtale med Storebrand som jeg var skikkelig fornøyd med, men har nå fått ny bil, ganske lik og ellers ingen andre forhold som har endret seg, bortsett fra prisen. Må nå ut med over 4000kr mer i året!!! Da er det bare å bytte med en gang

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"På motpartens side"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ved et par tilfeller hvor motparten var skadeforvolderen, opplevde jeg ved telefonhenveldelser at saksbehandleren aktivt motarbeidet meg, slik at jeg ga opp, og betalte for reparasjon av skadene av egen konto. Subjektiv opplevelse.

Tony A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"For lang responstid på skadesak"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meldte ifra et tyveri til politiet. Dere har enda ikke svar henvendelsen, og det er 1 uke siden. Hvis jeg er i en krise situasjon i utlandet, vil jeg ha rask hjelp. Dette er ikke godt nok fra et forsikringsselskap

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no