Meny

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
9
av 23 innen
forsikringsselskap
55%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
80
62
43
27
54
Sorter omtaler etter
Viser av 266 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Generelt trege på å gi tilbakemeldinger og kontakte deg.
Er vel greie på pris men som sagt hadde det vært bra med rask tilbakemelding.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk beskjed på tlf at skaden ble dekket av forsikringen.
Sendte inn all dokumentasjon på saken, og fikk avslag. Tok kontakt og fortalte at vi hadde fått muntlig bekreftelse på at skaden ble dekket. Fikk til svar at dette var i august mnd og at det var en ferievikar som hadde gitt oss gal informasjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask tilbakemelding ved henvendelser"

Har opplevd et greit og raskt skadeoppgjør med Storebrand nylig. Hyggelige konsulenter som gjør sitt beste for å hjelpe deg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Greit"

Er egentlig godt fornøyd med oppfølging og alt men skal sjekke pris andre steder med de samme forutsetningene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig skadeoppgjør og arrogante saksbehandlere"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tapte 30.000 på en bil som var kaskoforsikret i forhold til verdien merkeverkstedet satte.

Bilen ble kondemnert, men ble likevel reparert og går fortsatt i det samme området med de samme skiltene flere år senere. Kanskje det lønte seg å reparere bilen likevel?
Erstatningen jeg fikk var elendig.

Lave priser på forsikring, men elendig dekning på skade i tillegg til arrogante saksbehandlere og dårlig service.

Har flyttet alle mine forsikringer, og kommer ALDRI tilbake til Storebrand.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"For dyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

For lite tilgjengelig og dyrt. Ved forsøk på kontakt tar det for lang tid før det oppnås kontakt med saksbehandler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fine priser uten mas"

Likte at de ikke maste på meg som alle andre selgere gjorde når jeg lette etter forsikring. Har jo enda ikke (bank i bordet) Hatt bruk for forsikring så vet ikke annet en det.
Er jo også fornøyd med prisene da.

Milenko C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Eksellent"

Hver gang da jeg ringte Storebrand for å spørre noe var de hyggelig og fikk alltid svar på det jeg lurte om.

Øyvind E
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs oppfølging av avtalen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha satt opp en avtale med dem ble jeg anbefalt avtalegiro.
Dette ble ordnet av meg ved første betaling av fakturaen som jeg fikk tilsendt på mailen når jeg mottok forsikringsavtalen.
Det som da skjedde var at jeg tydeligvis ikke fikk fler faktura inn i nettbanken min til min avtale om avtalegiro som dem rådet meg til. Avtalegiroen står og har stått aktiv hos meg hele tiden. Det Storebrand har gjort er å sende faktura i post til min folkeregistrerte adresse som da var på min hjemplass nord. Denne hadde jeg ikke forandret pga jeg er under omskolering. Man er ikke påkrevd å skifte folkeregistrert adresse på grunn av det. Så disse fakturaene har jeg ikke fått før jeg fikk en SMS om at mine forsikringer var oppsagt og sendt til inkasso. Og bilen min vil bli avskiltet.
Jeg har betalt den eneste fakturaen jeg har fått.
Jeg har avtalegiro med Storebrand som avtalt.
Jeg betalte inkassokravet selv om jeg er uenig i at jeg må betale gebyr på det.
Jeg har fortsatt ikke aktiv forsikring fra Storebrand selv om jeg betalte dette kravet for snart 1 uke siden.
Jeg er avhengig av bil og dem vil ikke aktivere forsikringen min for dem må behandle saken.
Dem har mottatt bekreftelse både fra meg og inkassoselskapet forrige uke på at kravet er betalt.
Så nå sitter jeg uten forsikring på mine 2 hus og 1 bil. Dette mener jeg er totalt uakseptabel håndtering fra Storebrand.
Forsikringen burde settes aktiv med en gang innbetalingen fant sted.
Dessuten mener jeg kravet og omkostningene er feil. Det er ikke min feil at dem ikke har fulgt dem som ble avtalt. Jeg vil selvfølgelig betale, og har trodd at dette ble trekt på min avtalegiro hver måned som avtalt. Min beklagelse er at jeg fysisk ikke har gått inn hver måned og sjekket at dette skjedde.

Ulla M. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For kostbare forsikringer"

Raskt oppgjør ved behov. Bra at man kan samle alle forsikringer under ett selskap. Bra at vi får egen faktura til sameiet for Huseierforsikringen.
Mangler dyreforsikring, og reiseforsikringen er altfor dyr.

Tarstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyr"

Avventer tilbud fra andre. Foreløpig undersøkelse viser at forsikringspremien er altfor høy, sammenlignet med andre selskaper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadesak bil, uklar skyld i ulykken. Uryddig prosess uten klare beskjeder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bilskade. Kontakt og melding på nett. Melding på nett ugyldig pga ulykke utenlands (Sverige), men ingen informerte om dette.
Skade meldt enda en gang etter 3 uker, fortsatt ingen beskjed eller info fra Storebrand etter det.
Tydeligvis skulle vi oppsøke noen forskjellige verksteder for å få prisantydninger og totalvurdering av bilen. Etter at vi kontaktet Storebrand skulle en takstman komme og se på den, tok 1 uke før han dukket opp og enda 1 uke før vurdering.
Siden total stillhet fra Storebrand igjen. Vi dro da til 2 verksteder for å få skadevurdering.
Pris på halve taksten ifra ene verkstedet og ca 4/5 fra andre, Storebrand vurderer sen bilen til mellom 20-30k og vil heller utbetale det og "vrake bilen for oss" enn å lage for halve verdien. Vi velger å få utbetaling og beholde bilen, sen skjer ingenting igjen, etter purring kommer pengene på konto begynnelsen av November.
Totalt 2 måneder fra skade til utbetaling. Høstvær med trasig sidevindu.
Det vi stusser mest på er de lange ledetidene uten info á la "dette skjer nå:.." eller "dere må nå:.." og faktumet at Storebrand gladelig tar imot penger for full forsikring år etter år uten å ha den minste intensjon å utbetale hvis en reparasjon overstiger bilens verdi.
Bilen er fullutrustet og full stylet modell fra fabrikk som ligger bra over "tilsvarende" bilder på finn.

Resultat: en total oversyn av alle forsikringene hos Storebrand og en kraftig reduksjon ifra våres side.
Siden 2011 har vi betalt over 300k til Storebrand i forskjellige forsikringer. Ikke nå lenger.
Som sammenligning var jeg skyldig i en ulykke da jeg var 19 (20 år siden), bilens verdi 7k og skaden kostet 31k, full forsikring, ikke noe problem, mellom man-fre var bilen laget og alt ordnet, Trygg Hansa.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice, og fullstendig overkjøring av kunder. Kundeservice er totalt uinteressert i krav til kundebehandling, og kjører på med sine beklagelser uten å foreta seg noen som helst forbedringer. Kundesenteret etterspør ikke evaluering, og er ikke interessert i kundetilfredshet. Hjelper ingenting med gode tilbud og priser, når kundene får beklagelser, dårlig behandling, og forbedringer blir ignorert av kundesenteret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fordelskunde?"

Jeg har all forsikring og pensjon hos Storebrand, men rabattene de fronter, virker ikke reelle.
Jeg har aldri hatt så dyre forsikringer før, som nå.
Tror ikke tilbudet gjennom jobben gir stort mer i lommeboken, enn det hvem som helst andre fordelskunder hos Storebrand, har.
De er gode på å informere om paragrafer og tilbud.

Skulle ønske vi i bedriftsavtalen vår, hadde en fast kontaktperson i Storebrand å henvende oss til, for en effektiv dialog rundt våre private forsikringer.

Skuffende at vi må ha to kundeforhold i familien, fordi jeg ikke er biologisk far til begge barna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode priser og god service"

Meget gode priser på alle mine forsikringer og hyggelig, rask og profesjonell service ved skade på bil. Kan virkelig anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Storebrand"

Fornøyd med de, topp service. Lurer på å bytte hvis noen kan gi et betydelig bedre tilbud. Vært der i flere år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Økende forsikringspremier og dårlige skadeoppgjør"

Veldig misfornøyd med skadeutbetalingen. De finner en hel del å trekke for som jeg aldri har opplevd med et annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Effektiv skadebehandling"

God service og svært enkelt. Effektiv skadebehandling. Vil anbefale dette selskapet til alle. Jeg er gjennom Econa, de har gode avtaler med Storebrand.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ointresserade"

De gav mig aldrig info om att det skiljer 21kr i månaden på att vara fullt försäkrad. Då min cykel blev stulen förlorade jag många många tusen på detta. Vem hade inte betalat 21kr extra i månaden för att slippa egenandel???

Efter dialog med de så slutade de bara att svara på mina mail, skickade säkert 5-6 mail men alla dessa ignorerades. Ringer man så finns inte de ansvarige för min sak på plats.
Så gav upp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Betalte dobbelt i flere år uten å bli informert"

I mange år tok jeg ikke tak i forsikringssituasjonen min, og betalte pliktskyldig fakturaene som kom. Da jeg til slutt tok tak i det oppdaget jeg at jeg hadde betalt for to nesten helt like forsikringer i flere år. Selv kundebehandler var enig i at dette var rart. Siden det var samme forsikringsselskap ville jeg heller ikke fått dobbel forsikring selv om jeg betalte dobbelt. Mulig det er mitt ansvar å sjekke opp i slike ting selv, men jeg syns det er dårlig at de har latt det gå så lenge uten å informere meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Overaskende dårlig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en vannskade i hageleiligheten.
Storebrand sendte en takstmann som hadde til hovedoppgave å frikjenne Storebrand for et hvert ansvar.
Valgte å flytte alle mine forsikringer etter denne triste opplevelsen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skandale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dem er lite behjelpelig, prøver hele tiden å påføre kunden ekstra kostnader ved å endre forsikringen uten varsel, aller helst i helgene da man ikke kan ringe dem.

Min anbefaling er å holde seg langt vekke og heller, om så, betale de ekstra kronene. For all den ergrelsen jeg har vært igjennom med Storebrand bare for å få tegnet en forsikring hos dem er ikke verd de tusenlappene jeg skulle spare..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra bilforsikring"

Pris på bilforsikring er den beste eg har fått tilbud om hittil.
Men synes fortsatt at dette er en veldig dyr forsikring.
Derfor vil jeg prøve å innhente flere tilbud fra andre aktører. Helst per mail da eg ikkje liker slike telefonsamtaler og at jeg jobber offshore å da har mindre tilgang til telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og stivbent kundebehandling"

Dyrt og stivbent kundebehandling.
Opplever ikke at Storebrand er interessert i å beholde meg som kunde.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"

Ikke bra behandling og ikke nødvendigvis med beslut at en snø bilulykke beraknas som en egen bilulykke feil..

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR