Tide Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Alvorlig skade på bilen, Tide nær ved å kondemnere - men neida, de helt klare følgeskadene "kunne absolutt ikke knyttes til den opprinnelige skaden" ... Så nå sitter jeg med en så vidt kjørbar, men helt ubrukelig bil. Trodde faktisk man betalte forsikring for enten å få reparert bilen etter skade til omtrent tilsvarende tilstand eller å få den kondemnert - nå står jeg midt imellom med en ubrukelig bil de ikke vil gjøre mer med. Og det er jo da først når man får tak i dem: Helt ufattelig hvor lang tid de bruker på å respondere, skulle tro at de som jobbet der kun var innom i hytt og pine ... De presterer til og med å påpeke at man som kunde har egen personlig rådgiver: Min "personlige rådgiver" var svært ivrig i begynnelsen for å få meg inn som kunde - siden dess har det vært nesten umulig å få tak i ham. Så dessuten at noen her nevnte disse eksterne takstmennene i litt negative ordelag: Kan ikke si meg annet enn helt enig. Har aldri vært borti mer inkompetanse og rotete saksbehandling - jeg måtte purre selv etter fire uker, og da måtte takstmannen ta vurderingen "på husken" siden han ikke hadde peiling på hvor bildene jeg hadde sendt på e-post var blitt av ... Tide forsikring er etter min mening noe av det verste man kan ta i med tang. Hold dere langt unna - her er man ikke kunde, men melkeku!
Slagordet burde være "bytt til oss vi litt billigere i året fordi vi ikke har folk svarer, hjelper eller fungerer eller holder det vi lover! "Aldri igjen" e blitt mitt slagord. Byttet rask tilbake til gjensidige, som faktisk er et utrolig kompetent og effektivt firma som er noe få skarve kroner dyrere.
Tregt skadeoppgjør og vanskelig å få kontakt med skadeavdelingen og svarer ikke på mail
Kundebehandlingen er topp du får svar på mail til alle døgnets tider.
Jeg har 8 forskjellige forsikringer i selskapet og betaler tilsammen 23.000,- utenom trafikkavigfter til staten. Jeg har veldig sjeldent skader, men denne sommeren har jeg blitt frastjålet lommebok og mobil. Dette for at det ikke skulle bli dekket under deres "premium reiseforsikring" mente de var gjenglemming selv om dette var et tyveri. De er gode på priser, men når det skjer noe så blir det ikke dekket nesten uansett hva det gjelder. Min bil ble også erklært kondemnert i fjor, pga. Påkjørsel av annen bil. Når vi koblet inn verkstedet for å takstere bilen hadde de ikke hørt om tide forsikring og tides eksterne takstselskap som de kaller det som er tre av tides ansatte som har startet noe som de kaller forsikringstakst.com. Uansett I denne saken så endte de å krangle med verkstedet og prøvde å påpeke at skaden ikke var så stor som verkstedet skulle ha det til. Slik at prisen skulle bli presset ned og det ikke skulle bli en kondemneringssak. Verkstedet ville ikke ha noe med mitt forsikringsselskap å gjøre lenger, så de avviste meg som kunde og mente mitt selskap var kriminelle og svindlere. Jeg ble jo da selvfølgelig sendt videre av forsikringsselskapet mitt til et neste takst og denne taksten ble veldig lik forrige takst selvfølgelig så selskapet mitt prøvde igjen alle mulige måter for å prøve og presse prisen ned slik at det kunne repareres billigst mulig. De ville at verkstedet skulle gjøre denne reparasjonen på fastpris og var ikke interessert i å høre hva slags pris bilen ble takstert til. Dette nye verkstedet var veldig enige med det forrige verkstedet og begge disse verkstedene er veldig store verksteder like i nærheten av hverandre. Så de påstod også at jeg burde å bytte selskap og at de aldri hadde opplevd makan til forsikringsselskap og prosedyrer. De ville ikke heller ta min bil på reparasjon siden mitt selskap var helt annerledes fra alle selskap og de hadde aldri opplevd lignende. Jeg har vært i dette selskapet i 3 år nå med 4 forskjellige biler og aldri hatt en skade før dette. Eneste grunnen til at jeg har holdt meg såpass lenge i selskapet er grunnet pris og at de har flinke forsikringsråsgivere. Men god pris har ingenting å si når alt av skader som skjer blir nektet eller prøvd å bli tvistet i den grad at man skal få mindre erstatning eller ingen erstatning... Jeg anbefaler aldri dette selskapet til noen og jeg har nå flyttet fra dette selskapet med alle mine forsikringer, skal aldri tilbake uansett om jeg hadde fått halv pris på alle mine forsikringer. Min anbefaling til alle som er interessert i pris og forsikringer er, ikke spør om pris her og aldri meld dere inn i selskapet for det vil du uansett angre på i fremtiden og det er uten tvil!
Jeg har ingen ting å utsette på Tide forsikring, bortsett fra økning i forsikringene fra ett til ett annet er for stor etter min mening. Dette har jeg ikke tatt opp med Tide enda. Venter på tilbud fra dere.
Tide forsikring selger skikkelig billig forsikring, det kan jeg ikke nekte for. Men hva er du egentlig forsikret for?? Hvis du er av typen som liker å kaste penger ut vinduet og tror du har et greit forsikringsselskap i ryggen, da er du som meg. Rett å slett på bærtur:-) Vær OBS her...Selgeren var veldig trivelig type og lett å prate med.. Skulle nå ønske samtalen vår var tatt opp på bånd, da videre omtale av Tide kunne blir bedre verifisert. Opplevde nå i sommer (på campingferie) en forsikringssak som var en relativt klinkende klar maskinskade på bil. Tok kontakt med forsikringselskap og ba om hjelp. Samtalen startet bra, men etter 6 timer og 4 saksbehandlere senere begynte jeg å se tråden. Tide brukte i starten tiden til å være behjelpelig, men det tok ikke lang tid før jeg følte meg som en svindler. De prøvde å villede meg (m/familien på autobahn i tyskland) med dokumentasjonskrav og "beviser" som vi måtte fremlegge, mens i mellomtiden fant Tide også noen korte tekster i de 2 kg forsikringspapirene som gjorde hele vår sak til et spørsmål som kunne diskuteres. De valgte derfor å avslå å hjelpe oss videre + valgte å legge hele bevisbyrde på oss. Takk Tide forsikring.. Veldig irriterende at det der å da føltes som om dere sparker oss mens vi lå nede på bakken og trengte dere mest. Godt råd til mange... Hold dere langt unna og spar heller pengene enn å sende dem til Tide forsikring. De tar kun imot vederlag, og stiller advokatsterke ikke med, men imot sine kunder når uhell først er ute. Min anbefaling er å bruke noen tusenlapper ekstra, hos et større og velrenomert selskap. Da er man ihvertfall forsikret. Har fått et godt råd fra bekjent som arbeider i et velrenomert bank og forsikringsselskap. Hans anbefaling i generelt alle forsikringsaker hvor en ikke er enig, om å sende skriftlig klage. Da må forsikringselskapet enten godta/gå med på klagen eller betale ca 18-20 000,- pr.skriftlig klage for at saken skal gå til en tredjepart som skal vurdere saken på ny.