Forsikring

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
15
av 22 innen
forsikringsselskap
58%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
103
27
13
25
68
Sorter omtaler etter
Viser av 236 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et problem hjemme med et bordtennisbord som var blitt vandalisert, sendte inn skademelding og oppgjøret var inne 4 dager etterpå - uten mye kluss og treghet.
Enn så lenge er jeg fornøyd med forsikringsselskapet og kan gledelig anbefale det videre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mye rot internt i firma"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk god hjelp fra personelig rådgiver, frem ti at vi fikk en skade på bil.
Etter dette har vi vært frem og tilbake med skade avdelingen, samt at prisen gikk i været uten at noen virker til å kunne hjelpe oss med den, når vår rådgiver har tatt ferie. Vi brukte motor og drivverk forsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Tegner avtaler når man ringer for å høre om pris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig forsikringsselskap som tegner avtaler når man ringer for å høre om pris og i tillegg sender de ut betalingspåmindelser på epost som ikke eksisterer. Har ringt og spurt om hvorfor jeg får betalingspåmindelser når jeg verken har eller har hatt noe forsikret hos dem, men får aldri svar på det. Det eneste de sier er at jeg må ta kontakt med en rådgiveren som ikke svare. Anbefale å styre unna detta selskapet!

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kjempe fornøyd!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Er svært fornøyd med Tide Forsikring Trondheim.

Har vært kunde i 2 år og er veldig fornøyd med min rådgiver som alltid er tilgjengelig dag og kveld.

Fått rask hjelp de 2 gangene jeg har sendt inn skademelding.

Har allerede anbefalt Tide til venner og familie som har spart mye penger på å bytte.

Hilsen Haider.

Wigdis W. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De har ikke penger"
6 syns denne omtalen er nyttig

Stort sett umulig å få svar, saksbehandlere som ikke gjør jobben sin. Skade i nov 2017 etter stormen Ylva er fortsatt ikke avklart, fra dag en ønsket selskapet skjønn i stede for normal saksgang. Til tross for dette holdtes ikke skjønner før mai 18, 7 måneder etter skaden. Juli 18 og ingenting er ennå avklart, skulle få utbetaling på 200.000 i mai ( merverdi av bygget) fortsatt ikke fått 1 kr, får bare beskjed at de samler sammen penger i England. Hvordan de skal klare å erstatte bygget i sin helhet skjønner ikke jeg når de ikke har "småpenger" å betale med engang. Regning for utkobling av strøm og ny varmepumpe etter stormen gikk til inkasso før de omsider klarte å få de betalt. Entreprenør som tok rive jobben i januar 18 venter fortsatt på betaling, ikke fungerer saksbehandlerne og ikke har de penger, styr unna !!!! Skifter selv så snart min sak er over.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Et forsikringsselskap for deg som liker å krangle"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen er ikke tilstedeværende! Det er umulig å få kontakt med de - til og med finansklagenemda sleit med å få tak i de. Etter 5 svarpurring klarte de å lirke noe ut av seg, og det var definitivt ikke godt nok eller dekkende for sakens omfang. De tar tydeligvis ikke selvkritikk, og har heller ikke ønsker om å forbedre seg ettersom jeg har klaget på responstiden og måten jeg får svar på fra første fakturering.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler ikke å ha forsikringen hos Tide.
Fikk et bra tilbud fra Tide hvor vi kunne spare ca 5000kr i året. Byttet så forsikring til Tide og fikk som avtalt første faktura med avtalt sum. Når vi mottar den andre fakturaen fra Tide har de økt den årlige betalingen med 14000kr i året. Etter å ha sendt inn klage fikk vi beskjed at de manglet noen papirer fra forsikringsselskapet vi hadde hatt tidligere og at så snart papirene var i orden skulle vi få kreditert beløpet. Godtroende gikk vi med på dette og betalte. Fra perioden februar til mai 2018 var vi jevnlig i kontakt med Tide som forsikret oss om at dette skulle ordne seg straks. Når vi i mai følte at det ikke skjedde noe og fakturaene fortsatte å komme bestemte vi oss for å sende en siste mail hvor vi forlangte at de måtte ordne opp innen slutten av mai måned hvis ikke måtte vi bytte forsikringsselskap. Vi fikk ikke noe mer svar fra Tide og har nå byttet forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Anbefales IKKE!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Forsikringsagenten var svært behjelpelig og svarte fort på alle henvendelser før jeg signerte avtale, men etter den var signert så har han vært nesten umulig å få tak på. Fikk feil faktura og så fikk jeg inkassovarsel på feil faktura. Etter jeg klaget så har jeg ikke fått en eneste faktura. Kun trøbbel! Skal bytte tilbake til forrige selskap så fort jeg får mulighet! Billig er ikke alltid bra. Grøsser over tanken på å måtte ha et skadeoppgjør med de.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig behandling"
8 syns denne omtalen er nyttig

Avviste forsikringssak før de hadde sett/undersøkt skadegrunn/omfang. De sa opp avtalen med meg og merket saken som forsikringssvindel. Har en sak gående mot de nå! HOLD AVSTAND FRA DETTE SELSKAPET!

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget dårlig service"
9 syns denne omtalen er nyttig

Tide svarer aldri på mail, skadeoppgjør tar flere måneder og du må gjøre all jobben selv. Jeg sendte inn skademeldingsskjema, hørte ingen ting, tok kontakt på mail og hørte fortsatt ingen ting. Etter dette ringer jeg og får beskjed om at jeg skulle ha mottatt et brev fra dem, det har jeg ikke gjort. Tide forsikring er et greit forsikringsselskap helt til det skjer noe, som da mister hele verdien i et forsikringsselskap. Verksted får heller ikke tak i dem, og når jeg fortalte mitt verksted at jeg hadde Tide kom det bare ett sukk fra reparatør og takstmann. Ingen har god erfaring med dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tregt system"
6 syns denne omtalen er nyttig

Min kontaktperson i Alta er veldig flink, trivelig og meget hjelpsom.
Resten av systemet er utrolig tregt, oppgjør osv har tatt altfor lang tid og kundebehandlere på det sentrale kundesenteret virket ikke som at de hadde peiling på noe som helst. Generelt har jeg hatt meget dårlig opplevelser når jeg har blitt påkjørt og frastjålet kjøretøy.
Bortsett fra det lokale kontoret i Alta da, som har gjort det de kan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Den beste jeg har funnet på reiseforsikring - 75 dager"
6 syns denne omtalen er nyttig

Meget bra, spesielt fornøyd med reiseforsikring på kr 1400,- hvor jeg kan oppholde meg i utlandet i 75 dager uten å utvide forsikringen

Missfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Upålitelig og useriøst selskap"
11 syns denne omtalen er nyttig

Dette er noe av det mest useriøse forsikringsselskapet jeg har vært borti, ble lokket med billige priser med høye egenandeler og byttet tilbake til lavere pris og bedre vilkår

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Værste selskapet"
10 syns denne omtalen er nyttig

De er utrolig vanskelig å samarbeide med, de har ikke systemet sitt i orden og overholder ikke avtaler med kundene sine. Jeg har skiftet forsikring, de ønsker ikke en gang å opplyse det nye forsikringsselskapet om min bonus.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Tillit mellom kunde og Tide."
12 syns denne omtalen er nyttig

Etter å hadd mine forsikringer i flere av de store selskapene som IF,Gjensidige så må æ bare si at Tide er utrolig,for det første så er dem billig.Etter frossen kloakk med oppkom i kjeller etter tining gjorde æ jobben selv med vaskins, kloring, bortkjøring med godkjenning av Tide, dette skjedde 21/4-18 og i dag ble oppgjøret overført min konto. Viktig med god dokumentasjon som bilder, faktura fra Kommunen og ikke minst normalt med timer hva æ brukte til jobben, 👍opp for Tide.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice hva er det??"
14 syns denne omtalen er nyttig

Ubrukeli kundeservice. 6 mnd fra skade til utbetaling.
14 dager til en mnd fra du leverer skademelding til du får svar om at de skal se på saken. Så må du nok vente en måned til før de gjør det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Manglende respons"
14 syns denne omtalen er nyttig

Her har vi av solid erfaring intet positivt i det hele tatt å komme med. En simpel, uproblematisk sak drar ut i måneder uten noen form for respons av Tide kundeservice. Vi har 9 forskjellige forsikringer hos Tide og må avslutte samtlige pga manglende respons eller hjelp. Direkte skremmende begredelig premium forsikring og kundesupport. Kan beklageligvis ikke nevne 1 eneste positiv ting om Tide. Man er bare rett og slett skremt bort som kunde med solid grunn

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanvittig økning av forsikringspremie"
7 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vart fornøyd kunde i 4 år må jeg si at denne følelsen er over, forsikringpremie på bil økte med 100% og på huset med 50% uten noen form for varsel.
Kontaktet både lokalkontoret og kundeservice uten å få svar på hvorfor!
Sorry Tide forholdet våres er over

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Venter enda på skadeoppgjør"
13 syns denne omtalen er nyttig

Min bil ble rygget på av noen som er forsikret i Tide Forsikring, dette er 3 måneder siden. Venter enda på skadeoppgjør fra Tide, de svarer ikke på henvendelser hverken fra meg eller mitt forsikringsselskap. Ville ikke brukt Tide Forsikring som mitt forsikringsselskap, om de så "dekka" meg gratis.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Venter enda"
12 syns denne omtalen er nyttig

Venter enda på oppgjør på båtskade.
9 mnd siden skaden ble rapportert inn.
Dem svarer meg ikke på e-post eller tlf.

Skygg unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hadde byttet selskap hadde det ikke vert for forsikringsrådgiveren i Tromsø."
9 syns denne omtalen er nyttig

Når man melder skade så går det veeeeldig lang tid for man får tilbakemelding. eller avslag på noe man har krav på og betaler for.
Ting skjer ikke før man kontakter sin faste rådgiver. 2 av 2 skader har jeg måttet fått ting fikset via min fantastiske rådgiver i Tromsø

Tide sentralt bør skjerpe seg og bør sendes på opplæring mtp lesing av forsikringsavtaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig oppfølging"
13 syns denne omtalen er nyttig

Etter bilbrann har jeg nå ventet over 7 uker på oppgjør, til tross 25 purringer. Tide benytter et eksternt firma for skadebehandling, Forsikringstakst AS. De gjør sikkert sitt beste, men får heller ikke svar fra Tide, derfor går ukene. Tide har gode priser, men hva hjelper det når det tar uendelig tid og ufattelig frustrasjon for å få oppgjør. Til sammenligning så brukte If to dager og en telefonsamtale på et forsikringsoppgjør. Jeg har derfor flyttet alle mine 22 forsikringer til If.
Mitt råd til andre er: STYR UNNA TIDE FORSIKRING

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Gjør alt i sin makt for å slippe utbetaling"
12 syns denne omtalen er nyttig

Bra på pris. Dårlig når uhellet er ute. Bruker konsulent firmaer, veldig misfornøyd med oppgjør, endte opp med å totalt betale over 30% av reperasjonskostnader selv, dette var med kaskoforsikring. Byttet forsikringselskap etter dette. Skal sies at dette er eneste gang i mitt liv jeg har benyttet forsikring.

Idiris A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Jeg er fornøyd med Tide Forsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

jeg var medlem hos tide forsikring, nesten et år siden, fordi jeg kastet min bil. men jeg skal bli kunde hos Tide forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"STYR UNNA!"
12 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et selskap du bør styre langt unna, og jeg kommer til å operere som motstander av dette forsikringsselskapet i mange år! Man kommer ingen vei da de bruker alle midler og betingelser for å slippe å tilbakebetale. En enkel sak hvor flere andre aktører hadde innvilget saken men hos Tide Forsikring virker det som om de ikke er interessert i og ha fornøyde kunder og utnytter alt med liten skrift i kontrakt. Noe som er fjølspikkeri spør du meg! og dette er første gang jeg har meldt forsikringsskade.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no