Forsikring

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 23 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
108
30
15
27
76
Sorter omtaler etter
Viser av 256 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk service"

Når ting virkelig er vanskelig så er Tide bare en tlf unna for å gjøre hverdagen lettere. Forståelsesfull rådgiver som kjapt ordner opp der det trengs. Tusen takk for all hjelp. Kan virkelig anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig dårlig dekning"

Fikk tilbudene lav premie. Fikk ikke vilkårene. Måtte få dem fra en som allerede var kunde. 30 sider med veldig mange avkortninger i dekningen - i praksis null dekning ved vannskade. Veldig dyr forsikring gitt den elendige dekningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De er bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vet ikke så mye. Betalt faktura hver mnd å ser alltid etter tilbud.. Fikk bra tilbud av de når jeg ble kunde der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"

Ikke bra, dårlig nettside, "min side" fungerer ikke ordentlig, går ikke an å logge inn, de tar ikke telefonen når man ringer. Dårlig informasjon om vilkår.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tide Forsikring og skade"

Jeg har vært uheldig med en del skader siste årene. Så lang ser det ut som alt ordner seg.
Det har tatt litt tid, men delvis min feil for dette. Hvis skadebehandlingen blir videre behandlet som første skade, vil det bli 5 stjerner istedet for 4.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dårlig kommunikasjon Inad. Sen utbetaling"
1 syns denne omtalen er nyttig

De samarbeider ikke godt nok Inad. Dårlig kommunikasjon. Det tar altfor lang tid også med utbetaling. Det skal ikke ta 10 dager fra oppgjør til utbetaling skjer.

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Unnlater å forandre premien"
1 syns denne omtalen er nyttig

Unnskylder seg med at prisen på bilforsikringen vil gå opp, men viser ikke til noen form for dokumentasjon på dette.

Jostein F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Sen til å svare, plutselig prisøkning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig lang behandlingstid på innmeldt skade. Ved fornying av forsikring gikk prisen kraftig opp. Hadde meldt inn skade

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig og totalt mangel på kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tide har gode priser - men pris og service har normalt sammenheng.
Mistet baggasje på reise for snart 3 uker siden og fortsatt ikke fått en bekreftelse på at saken er mottatt. Ringte inn og spurte om behandlingstid - eneste svar var at det ble kortere en 3 mnd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"På tide å skifte selskap ..."
5 syns denne omtalen er nyttig

Alvorlig skade på bilen, Tide nær ved å kondemnere - men neida, de helt klare følgeskadene "kunne absolutt ikke knyttes til den opprinnelige skaden" ... Så nå sitter jeg med en så vidt kjørbar, men helt ubrukelig bil. Trodde faktisk man betalte forsikring for enten å få reparert bilen etter skade til omtrent tilsvarende tilstand eller å få den kondemnert - nå står jeg midt imellom med en ubrukelig bil de ikke vil gjøre mer med. Og det er jo da først når man får tak i dem: Helt ufattelig hvor lang tid de bruker på å respondere, skulle tro at de som jobbet der kun var innom i hytt og pine ... De presterer til og med å påpeke at man som kunde har egen personlig rådgiver: Min "personlige rådgiver" var svært ivrig i begynnelsen for å få meg inn som kunde - siden dess har det vært nesten umulig å få tak i ham. Så dessuten at noen her nevnte disse eksterne takstmennene i litt negative ordelag: Kan ikke si meg annet enn helt enig. Har aldri vært borti mer inkompetanse og rotete saksbehandling - jeg måtte purre selv etter fire uker, og da måtte takstmannen ta vurderingen "på husken" siden han ikke hadde peiling på hvor bildene jeg hadde sendt på e-post var blitt av ... Tide forsikring er etter min mening noe av det verste man kan ta i med tang. Hold dere langt unna - her er man ikke kunde, men melkeku!

Andreas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Totalt ubrukelig kundebehandling!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Slagordet burde være "bytt til oss vi litt billigere i året fordi vi ikke har folk svarer, hjelper eller fungerer eller holder det vi lover!

"Aldri igjen" e blitt mitt slagord.

Byttet rask tilbake til gjensidige, som faktisk er et utrolig kompetent og effektivt firma som er noe få skarve kroner dyrere.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Martin B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig, tregt, dårlig dekninger og nektet av verksteder."
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har 8 forskjellige forsikringer i selskapet og betaler tilsammen 23.000,- utenom trafikkavigfter til staten. Jeg har veldig sjeldent skader, men denne sommeren har jeg blitt frastjålet lommebok og mobil. Dette for at det ikke skulle bli dekket under deres "premium reiseforsikring" mente de var gjenglemming selv om dette var et tyveri. De er gode på priser, men når det skjer noe så blir det ikke dekket nesten uansett hva det gjelder. Min bil ble også erklært kondemnert i fjor, pga. Påkjørsel av annen bil. Når vi koblet inn verkstedet for å takstere bilen hadde de ikke hørt om tide forsikring og tides eksterne takstselskap som de kaller det som er tre av tides ansatte som har startet noe som de kaller forsikringstakst.com. Uansett I denne saken så endte de å krangle med verkstedet og prøvde å påpeke at skaden ikke var så stor som verkstedet skulle ha det til. Slik at prisen skulle bli presset ned og det ikke skulle bli en kondemneringssak. Verkstedet ville ikke ha noe med mitt forsikringsselskap å gjøre lenger, så de avviste meg som kunde og mente mitt selskap var kriminelle og svindlere. Jeg ble jo da selvfølgelig sendt videre av forsikringsselskapet mitt til et neste takst og denne taksten ble veldig lik forrige takst selvfølgelig så selskapet mitt prøvde igjen alle mulige måter for å prøve og presse prisen ned slik at det kunne repareres billigst mulig. De ville at verkstedet skulle gjøre denne reparasjonen på fastpris og var ikke interessert i å høre hva slags pris bilen ble takstert til. Dette nye verkstedet var veldig enige med det forrige verkstedet og begge disse verkstedene er veldig store verksteder like i nærheten av hverandre. Så de påstod også at jeg burde å bytte selskap og at de aldri hadde opplevd makan til forsikringsselskap og prosedyrer. De ville ikke heller ta min bil på reparasjon siden mitt selskap var helt annerledes fra alle selskap og de hadde aldri opplevd lignende. Jeg har vært i dette selskapet i 3 år nå med 4 forskjellige biler og aldri hatt en skade før dette. Eneste grunnen til at jeg har holdt meg såpass lenge i selskapet er grunnet pris og at de har flinke forsikringsråsgivere. Men god pris har ingenting å si når alt av skader som skjer blir nektet eller prøvd å bli tvistet i den grad at man skal få mindre erstatning eller ingen erstatning...

Jeg anbefaler aldri dette selskapet til noen og jeg har nå flyttet fra dette selskapet med alle mine forsikringer, skal aldri tilbake uansett om jeg hadde fått halv pris på alle mine forsikringer. Min anbefaling til alle som er interessert i pris og forsikringer er, ikke spør om pris her og aldri meld dere inn i selskapet for det vil du uansett angre på i fremtiden og det er uten tvil!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Vi trenger heldigvis ikke forsikring ofte"

Jeg har ingen ting å utsette på Tide forsikring, bortsett fra økning i forsikringene fra ett til ett annet er for stor etter min mening. Dette har jeg ikke tatt opp med Tide enda.
Venter på tilbud fra dere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Trå varsomt med Tide forsikring."
4 syns denne omtalen er nyttig

Tide forsikring selger skikkelig billig forsikring, det kan jeg ikke nekte for.
Men hva er du egentlig forsikret for??
Hvis du er av typen som liker å kaste penger ut vinduet og tror du har et greit forsikringsselskap i ryggen, da er du som meg. Rett å slett på bærtur:-)
Vær OBS her...Selgeren var veldig trivelig type og lett å prate med.. Skulle nå ønske samtalen vår var tatt opp på bånd, da videre omtale av Tide kunne blir bedre verifisert.
Opplevde nå i sommer (på campingferie) en forsikringssak som var en relativt klinkende klar maskinskade på bil. Tok kontakt med forsikringselskap og ba om hjelp. Samtalen startet bra, men etter 6 timer og 4 saksbehandlere senere begynte jeg å se tråden. Tide brukte i starten tiden til å være behjelpelig, men det tok ikke lang tid før jeg følte meg som en svindler. De prøvde å villede meg (m/familien på autobahn i tyskland) med dokumentasjonskrav og "beviser" som vi måtte fremlegge, mens i mellomtiden fant Tide også noen korte tekster i de 2 kg forsikringspapirene som gjorde hele vår sak til et spørsmål som kunne diskuteres. De valgte derfor å avslå å hjelpe oss videre + valgte å legge hele bevisbyrde på oss. Takk Tide forsikring.. Veldig irriterende at det der å da føltes som om dere sparker oss mens vi lå nede på bakken og trengte dere mest. Godt råd til mange... Hold dere langt unna og spar heller pengene enn å sende dem til Tide forsikring. De tar kun imot vederlag, og stiller advokatsterke ikke med, men imot sine kunder når uhell først er ute.
Min anbefaling er å bruke noen tusenlapper ekstra, hos et større og velrenomert selskap. Da er man ihvertfall forsikret.

Har fått et godt råd fra bekjent som arbeider i et velrenomert bank og forsikringsselskap. Hans anbefaling i generelt alle forsikringsaker hvor en ikke er enig, om å sende skriftlig klage. Da må forsikringselskapet enten godta/gå med på klagen eller betale ca 18-20 000,- pr.skriftlig klage for at saken skal gå til en tredjepart som skal vurdere saken på ny.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Pris og omtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha blitt anbefalt selskapet sparte jeg 30 000 kr i forsikring. Ser en masse sure oppstøt på dårlig reaksjon fra selskapet. Hva er det med din reaksjon/relasjon? selskapet reagerer på relevant hendelse når du ber om at du må ha hjelp. Med all den svindel som finnes, og de klagene på selskapet jeg har lest, klarer jeg ikke å se at dette var en dårlig investering. DU må investere i ett selskap der seriøse kunder blir tatt alvorlig. Vurder sjøl.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et problem hjemme med et bordtennisbord som var blitt vandalisert, sendte inn skademelding og oppgjøret var inne 4 dager etterpå - uten mye kluss og treghet.
Enn så lenge er jeg fornøyd med forsikringsselskapet og kan gledelig anbefale det videre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mye rot internt i firma"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk god hjelp fra personelig rådgiver, frem ti at vi fikk en skade på bil.
Etter dette har vi vært frem og tilbake med skade avdelingen, samt at prisen gikk i været uten at noen virker til å kunne hjelpe oss med den, når vår rådgiver har tatt ferie. Vi brukte motor og drivverk forsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Tegner avtaler når man ringer for å høre om pris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig forsikringsselskap som tegner avtaler når man ringer for å høre om pris og i tillegg sender de ut betalingspåmindelser på epost som ikke eksisterer. Har ringt og spurt om hvorfor jeg får betalingspåmindelser når jeg verken har eller har hatt noe forsikret hos dem, men får aldri svar på det. Det eneste de sier er at jeg må ta kontakt med en rådgiveren som ikke svare. Anbefale å styre unna detta selskapet!

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kjempe fornøyd!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Er svært fornøyd med Tide Forsikring Trondheim.

Har vært kunde i 2 år og er veldig fornøyd med min rådgiver som alltid er tilgjengelig dag og kveld.

Fått rask hjelp de 2 gangene jeg har sendt inn skademelding.

Har allerede anbefalt Tide til venner og familie som har spart mye penger på å bytte.

Hilsen Haider.

Wigdis W. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De har ikke penger"
8 syns denne omtalen er nyttig

Stort sett umulig å få svar, saksbehandlere som ikke gjør jobben sin. Skade i nov 2017 etter stormen Ylva er fortsatt ikke avklart, fra dag en ønsket selskapet skjønn i stede for normal saksgang. Til tross for dette holdtes ikke skjønner før mai 18, 7 måneder etter skaden. Juli 18 og ingenting er ennå avklart, skulle få utbetaling på 200.000 i mai ( merverdi av bygget) fortsatt ikke fått 1 kr, får bare beskjed at de samler sammen penger i England. Hvordan de skal klare å erstatte bygget i sin helhet skjønner ikke jeg når de ikke har "småpenger" å betale med engang. Regning for utkobling av strøm og ny varmepumpe etter stormen gikk til inkasso før de omsider klarte å få de betalt. Entreprenør som tok rive jobben i januar 18 venter fortsatt på betaling, ikke fungerer saksbehandlerne og ikke har de penger, styr unna !!!! Skifter selv så snart min sak er over.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Et forsikringsselskap for deg som liker å krangle"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen er ikke tilstedeværende! Det er umulig å få kontakt med de - til og med finansklagenemda sleit med å få tak i de. Etter 5 svarpurring klarte de å lirke noe ut av seg, og det var definitivt ikke godt nok eller dekkende for sakens omfang. De tar tydeligvis ikke selvkritikk, og har heller ikke ønsker om å forbedre seg ettersom jeg har klaget på responstiden og måten jeg får svar på fra første fakturering.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler ikke å ha forsikringen hos Tide.
Fikk et bra tilbud fra Tide hvor vi kunne spare ca 5000kr i året. Byttet så forsikring til Tide og fikk som avtalt første faktura med avtalt sum. Når vi mottar den andre fakturaen fra Tide har de økt den årlige betalingen med 14000kr i året. Etter å ha sendt inn klage fikk vi beskjed at de manglet noen papirer fra forsikringsselskapet vi hadde hatt tidligere og at så snart papirene var i orden skulle vi få kreditert beløpet. Godtroende gikk vi med på dette og betalte. Fra perioden februar til mai 2018 var vi jevnlig i kontakt med Tide som forsikret oss om at dette skulle ordne seg straks. Når vi i mai følte at det ikke skjedde noe og fakturaene fortsatte å komme bestemte vi oss for å sende en siste mail hvor vi forlangte at de måtte ordne opp innen slutten av mai måned hvis ikke måtte vi bytte forsikringsselskap. Vi fikk ikke noe mer svar fra Tide og har nå byttet forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Anbefales IKKE!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Forsikringsagenten var svært behjelpelig og svarte fort på alle henvendelser før jeg signerte avtale, men etter den var signert så har han vært nesten umulig å få tak på. Fikk feil faktura og så fikk jeg inkassovarsel på feil faktura. Etter jeg klaget så har jeg ikke fått en eneste faktura. Kun trøbbel! Skal bytte tilbake til forrige selskap så fort jeg får mulighet! Billig er ikke alltid bra. Grøsser over tanken på å måtte ha et skadeoppgjør med de.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig behandling"
8 syns denne omtalen er nyttig

Avviste forsikringssak før de hadde sett/undersøkt skadegrunn/omfang. De sa opp avtalen med meg og merket saken som forsikringssvindel. Har en sak gående mot de nå! HOLD AVSTAND FRA DETTE SELSKAPET!

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget dårlig service"
10 syns denne omtalen er nyttig

Tide svarer aldri på mail, skadeoppgjør tar flere måneder og du må gjøre all jobben selv. Jeg sendte inn skademeldingsskjema, hørte ingen ting, tok kontakt på mail og hørte fortsatt ingen ting. Etter dette ringer jeg og får beskjed om at jeg skulle ha mottatt et brev fra dem, det har jeg ikke gjort. Tide forsikring er et greit forsikringsselskap helt til det skjer noe, som da mister hele verdien i et forsikringsselskap. Verksted får heller ikke tak i dem, og når jeg fortalte mitt verksted at jeg hadde Tide kom det bare ett sukk fra reparatør og takstmann. Ingen har god erfaring med dette selskapet.

Søk Bytt.no