Tide Forsikring omtaler og erfaringer

127 verifiserte omtaler
3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
19
av 22 innen
forsikringsselskap
63%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
52
22
7
17
29
Sorter omtaler etter
Viser av 127 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Utrolig bra rådgivning og service"

Bestilte reiseforsinkring fra Tide forsinkring, alt ble ordnet kjapt og fikk utrolig god service og rådgivning. Anbefales på det sterkeste!

Fornøyd-Tidekunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bedre og billigere"

Fikk redusert prisen betydelig og ikke minst fikk vi bedre dekninger hos tide forsikring. God oppfølging og får alltid rask hjelp ved spørsmål eller endringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Flott start dårlig oppfølging ved endringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjempeflott og hyggelig ved nytegning av forsikringene. Heller dårlig oppfølging ved endring og ønske om nytt tilbud. Fikk da mangelfullt tilbud og da vi kontaktet dem med ønske om et skikkelig tilbud beregnet på endringene, så fikk vi beskjed om at det ikke var så enkelt å endre, men skulle kontaktet oss i løpet av uke. Ikke fått nytt tilbud og e-post kommunikasjonen er knapp og utilfredsstillende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Useriøst og dårlig kundebehandling. STYR UNNA.
Etter påkjørsel (motpartens skyld) i nov16 fikk vi endelig oppgjøret nå i sep17. Etter lang kamp i FINKN. (Finansklagenemda)
I tillegg rot med de betalte fakturaene og nekte å overføre bonus. Umulig å få tak i da de sjeldent svarer på tlf og mail.
Merker først useriøsiteten når du må bruke forsikringen, og ved oppsigelse/bytte.

Fornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt fantastisk service. Fikk en jovial trønder som min personlige forsikringsrådgiver som tok telefonen sent fredags kveld. Jeg følte meg ikke til bry i det heletatt, og han var nesten mer ivrig enn meg på å prate. Etter innbrudd i bil på Gardermoen (ødelagt tenningsystem), så ordnet han med leiebil på under en time. I tillegg lå det en dress i bilen, så min kontaktperson sa jeg bare kunne sende kvittering på kjøp av dress (hvis jeg trengte den umiddelbart), så skulle han trekke det fra egenandelen. Jeg trengte ikke dressen så fort, men topp service!

Fornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget god service og hyggelig kundebehandler"

Jeg har byttet til Tide forsikring etter å ha vært på et møte i Mysen, jeg opplevde meget god service og ble overrasket over den lave prisen.. Jeg anbefaler Tide på det varmeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna, tok lang tid før det reageres på henvendelse min. Tror ikke selskapet vil hjelpe til, bare tjene penger. Fikk oppgjør til slutt, tok ca 7 uker behandlingstid.

Hans C. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kunderådgiver"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kunderådgivere min sluttet i tide forsikring. Jeg fikk ikke beskjed. Prøvd flere ganger og få ny kunderådgiver, men han som jeg er blitt tildelt tar ikke telefonen. Etter og ha ringt inn og klaget flere ganger er jeg fortsatt uten kunderådgiver og jeg får heller ikke endret eller kjøpt nye forsikringer. Helt talentløst!

Ole H. N. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Alltid god service og skikkelig god behandling ved skader"
1 syns denne omtalen er nyttig

Personlig service. Bra på pris og dekning.
Brukt de i flere år og anbefalt til mange andre og alle er meget fornøyde!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ikke anbefalelsesverdig!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig mye rot, og lite oversikt innad i firmaet. Det gjelder alt jeg har spurt om!
Ved kjøp av bil, skulle det være i orden med forsikring fra overtakelsen. Selvsagt ikke i orden! Bilforhandleren ringte og etterlyste dette.
Reduserte bilens kjørelengde, og det tok 1. måned før vi fikk svar om at min datter selv måtte melde dette skriftlig selv!

Spørsmål om innboforsikring, og at de meldte fra til forrige forsikringsselskap og sa opp den forsikringen. Selvsagt ikke i orden!

Ved spørsmål relatert til forsikringene og gebyrene, så kommer utidige svar tilbake.
Jeg betaler heller mere for å få ordentlig kundeservice, og oppleve at firmaet er seriøst.
Her oppleves det som om det meste er "kjøkkenbordsløsninger". Rot i fakturaer, og ennå sender de faktura til meg for et forsikringsforhold som har opphørt!!
Hold dere langt unna dette selskapet!!

Tesla-Eier
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tide anbefaler meg å bytte forsikring"
5 syns denne omtalen er nyttig

For dårlig! Når man har en kunde som har vært kunde i 1 år så bør man gi dem gode tilbud på forsikring. Men Tide sier til meg selv at jeg bør bytte forsikring. De har gjort forsikring på Tesla dyrere og mener de har tapt masse penger på Tesla lol.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Svarer aldri mail og surr med fakturaer"
6 syns denne omtalen er nyttig

Er vel kanskje det mest useriøse firmaet jeg har vært borti. Masse surr med oppstart. Måtte faktisk søke økonomiavdelingen om å få delt opp fakturaen i 12 terminer. Er det vanlig? Sendt mail for over en måned siden om en enkel endring. Sendt til 3 forskjellige mailer inkludert han som skulle være kontaktperson. Enda ikke fått svar. Nei styr unna. Glad jeg snart er ferdig der. Makan til useriøs bedrift.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd!"
4 syns denne omtalen er nyttig

God og proff oppfølging fra rådgiver. Svarte på alle mine spørsmål. Sparte meg for penger og var i tillegg veldig hjelpsom med tips om bedre brannsikring.
Anbefales!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greit!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er greie priser men veldig treg å svare på henvendelsene.
Erfarer kanskje litt mer individuell med dårlig kontaktperson.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging"
8 syns denne omtalen er nyttig

Feil opplysninger og prisstigning som var så høy. Ja mange små ting som gjør at jeg ikke er fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringspremien øker dramatisk"
10 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk en forståelse av at jeg kunne vente bare mindre endringer i forsikringspremien da jeg tegnet forsikringen. Men nå vil de øke den med over 100%.

Andr T. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra hjelp på skadesak"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundebehandler (anonymisert) var behjelpelig på alle mulig måter og tok seg tid utover arbeidstiden med å bistå da utleie selskapet Hertz behandlet meg dårlig. En fantastisk kar som også svarer veldig raskt og gir meg kundefølelsen i alle spekter ved andre problemstillinger eller spørsmål jeg måtte ha. Anbefaler på det sterkeste å kontakte han ved opprettelse av nye forsikringer. Kjempe fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra pris på mc forsikring"

Beste pris jeg har fått på mc forsikring hittil, skadeoppgjør vet jeg ikke noe om. Har kjørt skadefritt i 14 år. 😊

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig"
12 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde å gjøre opp en enkel sak på reisforsikring. Det tok 1 måned før jeg fikk svar. Så ble jeg sendt videre til en agent. Det framsto veldig kryptisk og upersonlig. Han hyggelig selgeren var helt forsvunnet og oppgjørs gjengen var veldig vanskelig å snakke med og få tak i. Hele prosessen tok 3 mnd. Og de greide å spa fram en paragraf som gjorde at det ikke ble noen utbetaling. Jeg dro tilbake til Gjensidige. De er dyrere men har en HELT annen service og oppgjørs strategi.

Kundetilfredshet
"Treige, useriøse og amatøre"
12 syns denne omtalen er nyttig

Har vært i en kollisjon med en av Tides kunder.
Etter 2 måneder uten svar fra Tide ringer jeg direkte til dem og får vite at de mangler side 2 av skadeskjemaet. Sender både bildene av kollisjonen + side1 og 2 av skadeskjemaet til dem og får bekreftelse både på mail og telefon.
Tredje måneden får jeg vite at de har snakket med min forsikringselskap og hevder at de mangler side 2 igjen og i tillegg uten noe begrunnelse eller dokumentasjon og bare ut fra det deres part har sagt spør de om vi erkjenner skylden? Er det mulig? Hvis dere ikke gidder å lese skadeskjemaet, ikke orker å svare andre forsikringsselskaper som purrer på svar i flere måneder og ikke kan dokumentere det dere hevder, hvorfor har dere etablert et forsikringselskap? Kan ikke tenke meg hvor useriøse og amatøre dere er.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Treig!!!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

20 dager før takst på kaskoskade var klar, og verkstedet kunne begynne reparasjoner. 15 dager leigebil inkl i forsikringen, så dette blir styr....

Navnonym
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikring, rotete fakturering"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er egentlig veldig fornøyd med Tide, de har veldig bra priser og vilkår, men faktureringer er rotete, får regninger fra forskjellige aktører, samt 2 stk i mnd pg mye rot..
Samt 2000 i egenandel for glass-skade på bil, mens så og si alle andre kjører med 1500 egenandel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok dette"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke hørt så mye fra de eller brukt de.. Men ellers er de vel greie. Går rykter om meget forhøyde prisendringer fremover desv.

Wigdis W. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig men..."
16 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Tide og sendte over mine poliser fra det gamle selskapet, skulle få like god eller bedre dekning hos dem i følge agenten. Tilbudet som kom så bra ut, men var noe uoversiktelig da agenten sendte med papirer som gjelder all dekning, ikke bare den han la inn på de ulike kjøretøy og boliger. Etter 8 mnd som kunde fikk jeg så en skade, dette var på en eldre snøskuter å jeg sendte inn skadeskjema. Ingen tok kontakt, jeg purret på via e-post, ingen svarte. Etter ei uke ringte jeg, de skulle da sende takstmann, nå er det gått 7 uker, ingen takstmann er kommet, ingen saksbehandler har tatt kontakt (jeg har ringt utallige ganger og sendt mange mail for å purre på). Fikk lovnader om utbetaling fra en agent før påske, men fire dager etter da utbetalingen fortsatt ikke var kommet, benektet han å ha gitt meg denne opplysningen. Ingen sier det samme, de man får tak i på lokalkontoret skylder på de på skade, de på skade skylder på lokalkontoret, og slik står saken.

Øivind K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget bra oppgjør etter skade på bil"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært involvert i en frontkollisjon, opplevde jeg god service og rask behandling av skade.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no