Meny

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
19
av 28 innen
forsikringsselskap
48%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
136
41
37
43
143
Sorter omtaler etter
Viser av 400 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot"

Tide klarte ikke å si opp mine forsikringsavtaler hos tidligere selskaper. Betalte dobbelt opp i flere år. De nektet å betale meg for deres dårlige system.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringsoppgjør"

Tide er ett elendig selskap. De behandler sine kunder forferdelig. Trekker seg unna når skader oppstår for å slippe utbetalinger til tross for at takstmann skriver i rapport at skade er en forsikringssak. De lyver en midt i fleisen og frister med billige forsikringer. Men hva hjelper det når de ikke betaler ut forsikringsoppgjør? De bare sender avslag pr mail på tydelige forsikringssaker. Ble advart mot Tide. Og dessverre måtte jeg oppleve skade selv før jeg våknet. Og nå sitter jeg med en skade de ikke vil dekke som de faktisk skal dekke kommer til å bytte selskap nå om to dager pga dette. Anbefaler ikke Tide til noen andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold unna!!"

Hadde bilulykke! Privat egen bil! Etter 2 år de id%#tene begynt å kreve fra meg vinterhjul og nøkkel nr 2 som jeg har ikke engang! Fikk regning på 10500kr for tingene jeg har ikke! De er anmeldt nå og advokaten min skal ta resten i retten! Største svindlere som finnes!! Helt ekelt!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Karl J. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"

Jeg skulle foreta en enkel forandring av kjørelengden i bilforsikringen. Ikke mulig i "Min side" på nettet. Oppgitt kundeveileder var ikke å få tak i på telefon, og han har etter flere uker heller ikke svart på mail. Jeg måtte ta kontakt med hovedkontoret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling!"

Ingen svarer på telefon. Dette er et gjentagende problem. Har ikke hatt skade og er veldig glad for det. Blir å bytte selskap!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Litt stor økning på forsikringen for hvert år"

Økning på 3-5000 per år er litt mye så pass på, men etter noen telefoner så ordner det seg til det bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Høy prisstigning og lite proff min side"
1 syns denne omtalen er nyttig

Startet med gode priser som økte veldig raskt senere. Finner ikke vilkår i mine sider da jeg har en bedriftsforsikring. De klarer ikke lage to kontoer med samme personnummer.

Per G. S. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Økning av premie på 56 % fra første til andre forsikringsår"

Min mor på 88 år endret alle forsikringene på hus, hytte, innbo, pluss reiseforsikring fra Tryg til Tide og fikk redusert forsikringspremie med 5000 kroner for 2019. 16. desember 2019 kommer fornyelsen av forsikringsavtalen kun på email hvor premieøkningen var på hele 11 304 kroner som utgør 56 %. Ingen skade eller andre endringer på forutsetningene hadde inntrådt under forsikringsåret. Da min mor ikke har datamaskin med e-mail og er nesten døv og blind er hun avhengig at jeg som sønn som bor i utlandet logger meg inn på hennes e-mailkonto ved visse mellomrom. Da Tide kun hadde sendt fornyelsen på email og ikke i posten og jeg var bortreist over jul og nyåret ble ikke fornyelsen mottatt før 13. januar 2020 da jeg gikk inn og sjekket min mors e-mailkonto på nettet. Jeg har søkt representanten/kontaktpersonen for Tide som etablerte forsikringen for 2019 på telefon, men får bare automatmelding om at han er ikke tilgjengelig. Personlig synes jeg dette er så grovt at det kan sammenlignes med bondefangeri. Saken skal følges opp herfra hvor jeg vil forlange en forklaring på denne ekstreme forhøyningen. Om Tide ikke endrer premiebeløpene til akseptabelt nivå vil de anmeldes til forsikringsklagenemda da dette ikke kan være en seriøs måte å "fange" nye kunder på for så å "kline til" med en ekstrem økning av premiene når første avtaleåret er over. Også at en fornyelse IKKE sendes ut som normal brevpost er anmerkningverd.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Sämsta jag vet"

Dålig service. Svåra att få tag i. Ger dålig information till sina nya kunder. De försöker allt dom kan för att slippa hjälpa dig med din försäkring. Til mig sa de att jag bjöd in tjuvarna till att sno och förstöra min bil efter som ja lämnade min väska med vädesaker i bilen. Så fick ej ut något på försäkringen.. så rekomenderar ej dom.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Katastrofalt dårlig kunde opplevelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får ok tilbud fra Tide agent, bestiller forsikringer og oppdager at tilbud stemmer ikkje med faktura. Tide har da endra avtale uten å gi beskjed, prøver uttal ganger å kontakte på kundeservice og på mail uten å få noe svar. Tar kontakt med Tide agent og ber han om å ordne opp, deretter så blir bare alt mye verre, så eg sier opp avtalen og går tilbake til tidligere selskap, får da muntlig beskjed om at alt er oppgjort etter oppsigelse, men det var det jaggu meg ikkje, innkassovarsel 2 år etterpå, tar kontakt med Tide og får bare til svar at en må bestride innkassoen, slik at dei kan behandle saken, noe eg selvsagt gjør, det går da under 2 timer fra eg har bestridt til Tide har avvist dette (då va dei kjappe å behandle gitt) vel lang historie kort, styr klar dette selskapet om en vil ha ett ryddig forsikrings forhold..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget fornøyd med skadehåndtering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde tett avløpsrør og kloakk som kom opp av sluk i kjelleren. Dette skjedde selvsagt sent på kvelden. Kl. 23.30 ringte vi Tide, kl. 00.50 sto suge-/spylebil på døra, og kl. 02.00 var rengjøringsfirma klare til å rydde opp. Takk for imponerende respons og oppfølging.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fin pris på første året så øker det"
1 syns denne omtalen er nyttig

God inngangspris. Ble flere tusen dyrere hvert år. Har aldri brukt det så aner ikke noe om dekningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Endrer årspremien totalt på ca 25%"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har nesten alle våre forsikringer hos Tide. Ved hovedforfall ble premien for hele "pakka" økt med ca. 25%. Ingen av 9 forsikringer er brukt i løpet av året, og likevel økes premien uten noen nærmere forklaring. Utrolig!! Klaget, og fikk et nytt tilbud som resulterte i at hovedforfallet likevel økte med nesten 20%. Kjempetilbud:)

Melanie E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ikke bruk Tide, ingen utbetaling ved skade"
2 syns denne omtalen er nyttig

For det første hørte vi ingenting på 6 mnd!!! Etter innbrudd i et hus vi leide ble det stjålet masse, de forlanger kvitteringer på den minste ting. Totalt useriøst som kun trenerer for å trøtte ut kunden. Hold dere unna "tide forsikring".

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"

Synes reiseforsikringen var dyr, men tenkte det fikk være. Reiste på ferie til Phuket Thailand i feb./mars 2019. Her fikk jeg matforgiftning og lungebetennelse etter 5 dager. Høy feber og oppkast. Sengeliggende. Skulle være her i 16 dg. Etter hjemkomst blei det innleggelse på norsk sykehus og behandlet her. Etter kontakt med forsikringen, fikk jeg dekt medisiner og drosjeregning som jeg hadde kvittering på + tapt ferie på til sammen 6800 kroner.(medisiner, drosje og sykehus kostet 2900kroner) Turen kostet 33000 kroner. Dette er for dårlig dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lite hyggelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har blitt påkjørt bakfra og de bruker uforholdsmessig lang tid på å ta ansvar. Opptrer som lite konstruktive og lite hyggelige når en kontakter dem.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Mye rot"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mye rot, mye forsnakkelser, lover gull og grønne skoger, sender ikke ut regninger som de skal og kommer med påstand om du ikke har betalt og sender så krav til namsmannen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God sørvis og bra pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

God sørvis og bra pris. Har ikke hatt noen skader i disse årene jeg har vært forsikret, så kunne ikke gi karakter på skadeoppgjør.

Liselotte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Advarer på det sterkeste!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ser i andre omtaler de nærmest har blitt sidestilt med svindel, der ble vår opplevelse også! Dette er et fullstendig useriøst selskap, styr unna!! De billige prisene er ikke verdt det når du får ingenting når uhellet først er ute. Heldigvis i vårt tilfelle fikk vi fult medhold i finansklagenemda og pengene vi hadde krav på til slutt. Men mye styr, fortvilelse og timer til klageskriving gikk med.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ekstra regninger og gratis som ble til kostnader"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk bilforsikring regninger som jeg hadde betalt hvor de mente de ikke hadde fått inn noe. Sa derfor opp forsikringen og trodde det var det, men fant ut 1 år senere at jeg har betalt skade og innbo som jeg fikk med GRATIS på bilforsikring. Nå betaler jeg vist på denne. Tenkte når jeg sa opp så kom dette også til og forsvinne siden jeg fikk det kun for det var gratis med bilforsikringen. Pluss det er et j#%la mareritt og få tak i dem og når du får tak i dem, så sier de du må ringe noen andre eller sende en forbanna mail. NO GO for dette selskapet!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Katastrofal kundebehandling!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg flyttet mine forsikringer fra SB1 til Tide i mai -19 via salgskonsulent ved kontoret i Sandefjord. Da denne konsulenten ble sykemeldt p.g.a. konflikter innad i firmaet viste det seg umulig å få kontakt med noen i det hele tatt, og det tok 5 dager å komme igjennom på kontortelefonen. Da ble jeg møtt av en sur representant helt uten serviceinstilling. Jeg ønsket bl.a. å få endret en skrivefeil i etternavnet mitt. Denne er pr. medio oktober -19 ikke rettet, selv etter gjentatte oppfordringer fra min side! Jeg trengte igjen å ta kontakt med Tide nå i oktober p.g.a. en personskade. Da jeg ringte kontoret i Sandefjord ble telefonen tatt ved kontoret i Kragerø. Det viste seg at Sandefjordskontoret har vært nedlagt i flere måneder, uten at vi som kunder har blitt informert om dette. Fremdeles kommer det opp både telefonnummer og veibeskrivelse når man søker på nettet. I Kragerø traff jeg på en hyggelig mann som ikke kunne svare på spørsmålet mitt, men ba meg kontakte skadeavdelingen. Når du ringer dit får du en telefonmeny med 5 valg, ingen av dem omhandler personforsikring. Jeg valgte derfor "Reiseforsikring", siden det var det eneste som omhandlet mennesker. Der ble jeg møtt av en hyggelig representant som ikke kunne hjelpe meg, men lovet å legge beskjed om at riktig person skulle ringe meg tilbake. Etter 3 dager hadde jeg fremdeles ikke hørt noe og ringte igjen. Da jeg hadde prøvd 4 ganger fordelt over 2 timer fikk jeg endelig kontakt. Vedkommende hadde ikke fått noen beskjed om å ringe meg, og hadde heller ingen kompetanse på spørsmålet jeg ønsket hjelp med. Jeg ble dermed bedt om å ringe et annet nummer, og da det svarte viste det seg å være den samme salgsrepresentanten som i utgangspunktet ba meg kontakte skade! Han var nå blitt min kontaktperson, og klarte i løpet av dagen å gi meg et svar på det jeg lurte på. Jeg glemte dessverre å opplyse om at jeg også hadde en glasskade på bilen, og valgte derfor å sende en mail til adressen Tide oppgir på sin side. Det har nå gått 8 dager og 4 mailer uten at jeg har mottatt et svar! Jeg har nå fått nok og krøpet tilbake til SB1. Der har de ihvertfall kundeservice, og jeg har i tillegg fått presset prisene ned på samme nivå som hos Tide ;o) Takk for meg!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Søppelforsikring!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde skade på bil tide nekter gjøre opp full etterforskning og umulig og få tak i tide kundeservice. Råder alle til og holde seg langt vekk!!! Betal heller litt ekstra og føl deg trygg med det du betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr langt unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet dekning på reiseforsikring av et telt. Når uhellet skjedde var det ikke dekning allikevel. Saksbehandler husker ikke at hun hadde garantert dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lettvint å kontakte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Den jeg forholder meg til sjekker raskt og greit opp i ting jeg lurer på enten via telefon eller e-post. Veldig god service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Særdeles god kundebehandling og gode priser"
4 syns denne omtalen er nyttig

I Tide forsikring er kundebehandler alltid tilgjengelig og dermed slipper man å sitte timesvis i telefonkø for å få kontakt. Rask behandling med skadeoppgjør. Jeg anbefaler alle Tide forsikring, Stokke.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR