Meny

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
18
av 25 innen
forsikringsselskap
50%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
134
38
34
39
131
Sorter omtaler etter
Viser av 376 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"

Synes reiseforsikringen var dyr, men tenkte det fikk være. Reiste på ferie til Phuket Thailand i feb./mars 2019. Her fikk jeg matforgiftning og lungebetennelse etter 5 dager. Høy feber og oppkast. Sengeliggende. Skulle være her i 16 dg. Etter hjemkomst blei det innleggelse på norsk sykehus og behandlet her. Etter kontakt med forsikringen, fikk jeg dekt medisiner og drosjeregning som jeg hadde kvittering på + tapt ferie på til sammen 6800 kroner.(medisiner, drosje og sykehus kostet 2900kroner) Turen kostet 33000 kroner. Dette er for dårlig dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lite hyggelig kundeservice"

Har blitt påkjørt bakfra og de bruker uforholdsmessig lang tid på å ta ansvar. Opptrer som lite konstruktive og lite hyggelige når en kontakter dem.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Mye rot"

Mye rot, mye forsnakkelser, lover gull og grønne skoger, sender ikke ut regninger som de skal og kommer med påstand om du ikke har betalt og sender så krav til namsmannen.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God sørvis og bra pris"

God sørvis og bra pris. Har ikke hatt noen skader i disse årene jeg har vært forsikret, så kunne ikke gi karakter på skadeoppgjør.

Liselotte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Advarer på det sterkeste!"

Ser i andre omtaler de nærmest har blitt sidestilt med svindel, der ble vår opplevelse også! Dette er et fullstendig useriøst selskap, styr unna!! De billige prisene er ikke verdt det når du får ingenting når uhellet først er ute. Heldigvis i vårt tilfelle fikk vi fult medhold i finansklagenemda og pengene vi hadde krav på til slutt. Men mye styr, fortvilelse og timer til klageskriving gikk med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ekstra regninger og gratis som ble til kostnader"

Fikk bilforsikring regninger som jeg hadde betalt hvor de mente de ikke hadde fått inn noe. Sa derfor opp forsikringen og trodde det var det, men fant ut 1 år senere at jeg har betalt skade og innbo som jeg fikk med GRATIS på bilforsikring. Nå betaler jeg vist på denne. Tenkte når jeg sa opp så kom dette også til og forsvinne siden jeg fikk det kun for det var gratis med bilforsikringen. Pluss det er et j#%la mareritt og få tak i dem og når du får tak i dem, så sier de du må ringe noen andre eller sende en forbanna mail. NO GO for dette selskapet!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Katastrofal kundebehandling!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg flyttet mine forsikringer fra SB1 til Tide i mai -19 via salgskonsulent ved kontoret i Sandefjord. Da denne konsulenten ble sykemeldt p.g.a. konflikter innad i firmaet viste det seg umulig å få kontakt med noen i det hele tatt, og det tok 5 dager å komme igjennom på kontortelefonen. Da ble jeg møtt av en sur representant helt uten serviceinstilling. Jeg ønsket bl.a. å få endret en skrivefeil i etternavnet mitt. Denne er pr. medio oktober -19 ikke rettet, selv etter gjentatte oppfordringer fra min side! Jeg trengte igjen å ta kontakt med Tide nå i oktober p.g.a. en personskade. Da jeg ringte kontoret i Sandefjord ble telefonen tatt ved kontoret i Kragerø. Det viste seg at Sandefjordskontoret har vært nedlagt i flere måneder, uten at vi som kunder har blitt informert om dette. Fremdeles kommer det opp både telefonnummer og veibeskrivelse når man søker på nettet. I Kragerø traff jeg på en hyggelig mann som ikke kunne svare på spørsmålet mitt, men ba meg kontakte skadeavdelingen. Når du ringer dit får du en telefonmeny med 5 valg, ingen av dem omhandler personforsikring. Jeg valgte derfor "Reiseforsikring", siden det var det eneste som omhandlet mennesker. Der ble jeg møtt av en hyggelig representant som ikke kunne hjelpe meg, men lovet å legge beskjed om at riktig person skulle ringe meg tilbake. Etter 3 dager hadde jeg fremdeles ikke hørt noe og ringte igjen. Da jeg hadde prøvd 4 ganger fordelt over 2 timer fikk jeg endelig kontakt. Vedkommende hadde ikke fått noen beskjed om å ringe meg, og hadde heller ingen kompetanse på spørsmålet jeg ønsket hjelp med. Jeg ble dermed bedt om å ringe et annet nummer, og da det svarte viste det seg å være den samme salgsrepresentanten som i utgangspunktet ba meg kontakte skade! Han var nå blitt min kontaktperson, og klarte i løpet av dagen å gi meg et svar på det jeg lurte på. Jeg glemte dessverre å opplyse om at jeg også hadde en glasskade på bilen, og valgte derfor å sende en mail til adressen Tide oppgir på sin side. Det har nå gått 8 dager og 4 mailer uten at jeg har mottatt et svar! Jeg har nå fått nok og krøpet tilbake til SB1. Der har de ihvertfall kundeservice, og jeg har i tillegg fått presset prisene ned på samme nivå som hos Tide ;o) Takk for meg!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Søppelforsikring!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde skade på bil tide nekter gjøre opp full etterforskning og umulig og få tak i tide kundeservice. Råder alle til og holde seg langt vekk!!! Betal heller litt ekstra og føl deg trygg med det du betaler for.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr langt unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet dekning på reiseforsikring av et telt. Når uhellet skjedde var det ikke dekning allikevel. Saksbehandler husker ikke at hun hadde garantert dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lettvint å kontakte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Den jeg forholder meg til sjekker raskt og greit opp i ting jeg lurer på enten via telefon eller e-post. Veldig god service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Særdeles god kundebehandling og gode priser"
3 syns denne omtalen er nyttig

I Tide forsikring er kundebehandler alltid tilgjengelig og dermed slipper man å sitte timesvis i telefonkø for å få kontakt. Rask behandling med skadeoppgjør. Jeg anbefaler alle Tide forsikring, Stokke.

Tor J. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Prisen på kasko økte fra 12000 til 31799 etter en skade uten bonus tap!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en skade på bilen og så økte prisen til 31799 etter en skade, eg hadde 75% 5 året og skulle dermed ikke få reduksjon i bonus. Selgeren sa at han ikke kunne gjøre noe, og med bare 5000 km i kjørelengde så ville prisen bli over 15000. Det har også vært vanskelig å få svar og kontakt med selskapet underveis i prosessen, forsikring i selskapet anbefales ikke til andre.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Søppel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Var på ferie 13.08.2019 i Latvia Riga bilen ble frastjålet fra parkeringen. Anmeldte til politiet saken. Ringte Tide dem har ikke vakt telefon. Dem kunne ikke hjelpe! Dagen etter ringte dem.. Snakket med en som sier han du må betale selv billetter hjem... Spurte ikke engang om det går bra med meg. Men sendte på meg sine hunder fra alle kanter. Etterforskningen startet. Når jeg kom hjem til Gardemoen. Siden jeg hadde premiumforsikringen så skule jeg ha en leiebil. Så fant jeg ut at dem dekker 550kr pr dag! På Gardemoen hadde ikke dem bil for disse pengene en gang!!! Måtte reise med toget til Oslo... Fikk en bil på Ensjø Avis, en søpel Skoda Fabia som hadde flere skader. For sammenligning bilen jeg hadde forsikret hos Tide var en BMW X6 som kostet over 700 000. Søppel selskap, elendig service. Aldri mer.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tide er bra, helt til de vrir seg unna skadeoppgjør"
3 syns denne omtalen er nyttig

Utvendig avløpsrør var stoppet til. Rørlegger påviste at plastrøret var bøyd ned. Dette gir oversvømmelse i hus og må utbedres. I følge rørlegger dekker forsikringsselskapene utbedring. Men Tide avviste å dekke reparasjon. Når betingelsene tilsier at avløp dekkes så antar man at de faktisk gjør det. Man har forsikring for å dekke seg. Også dersom denne type skader oppstår. Man sitter igjen og føler seg lurt. Årsak: som privatperson har man ikke forutsetninger for å kunne vite alle type skader som kan oppstå på eiendom og kontrollere at alle sammen er listet opp i forsikringspapirene. Og er de ikke listet så får du ingen erstatning...

Ole F. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Satt opp bilen med 7200kr uten bonustap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna tide! De brukte 2016 på å hanke inn kunder for så og sette opp alle prisene nå. Sjekket regnskap og diverse og har bevis på at de lurer kundene sine. Dette vet jeg fra tidligere samarbeid...

Tjolla B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Meldte inn en skade på en søndag. De tok telefonen kjapt. Takstmann på besøk dagen etter. Sak avklart innen ca 2,5 uker. Godt fornøyd med hele prosessen. Kan anbefales!

Karina B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Utmerket service før og etter skade"

Desidert billigst. Bra hus, bil, båt, innbo og ulykkesforsikring. Enkelt og raskt skadeoppgjør. Anbefales på det sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Svarer ikke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har sendt dem epost på mandag, fortsatt ikke svar. Så sier dem at de skal ringe tilbake innen 24 timer. Det skjer heller ikke. Så tror jeg styrer unna dem.

Martin P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"skade på bil kjapp og enkelt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skrapet opp bilen og det tok en dag å få time på verksted. deretter veldig ryddig og fint. det skal nevnes at det ikke var noen motpart innvolvert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ringt dem i flere uker, men får bare en SMS om at de skal ringe meg opp når de har tid! Har ikke hørt noe fra dem enda.. det kan vel ikke være opptatt hele tiden på fellesnummeret?? Ikke svarer de skriftlig heller. Og prisen var kun bra første året, så gikk de opp med 3500 uten å gi beskjed.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Useriøs"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna sier jeg bare. Useriøs og elendig service. 1. De økte forsikringspremie midt i avtalens perioden. Ihenhold til lov om forsikringsavtalen har de ikke lov til å endre vilkåren midt forsikringsperioden. § 3-8. Jeg påpekte dette til dem og dem. De ba meg bare betaler fakturaen så skal de kreditere. 2. Fornyelse av forsikring og endringer av vilkåren skal selskapet varsler kunder minst 1 måned før avtalen går ut. Hvis ikke forsetter/løper avtalen på samme vilkår som tidligere. De varslet om endringer 2 uker, noe som er under 1 måned ihenhold til loven. Etter at jeg flyttet forsikringen, sendte de inkasso krav på premiebeløp som de økte i avtalens perioden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Useriøs forsikringselskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna Tide forsikring, vi har hatt skade på bilen vår, vi måtte ringe 3-4 i uka for å mase på dem for å høre sakens fremgang. Stadig nye Saksbehandler på saken vår å folk som ikke kan jobben sin som jobber der. De lover å ringe eller kontakte deg men aldri gjør det i det hele tatt. For å lokke nye kunder holder de prisene ganske lave men etter 1 år uten noe skade osv går prisen opp. Så nå bytta vi til en seriøs forsikringsselskap som gir oss den hjelpen vi trenger når det trengs.

Ingmar M
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst"

Opplagte skader blir dreid til fordel for dem. Selv om Tide kan gå ut med regresskrav mot tredje part. Uryddige forsikringsavtaler og ingen kontakt er mulig (ingen svar på spørsmål- skiftlig eller muntlig)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Voldsomt prishopp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Greit nok selskap men mye rot og dårlig oppgjør på tyveri av båthenger. Enormt prishopp ved hovedforfall, økte med nesten 10.000,- pr år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig god oppfølging ved skade/hendelser. Er blitt betydeliger dyrere de siste årene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig god oppfølging ved skade/hendelser. Det negative er at de er blitt betydeliger dyrere de siste årene

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR