Meny

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
20
av 29 innen
forsikringsselskap
47%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
138
41
39
45
153
Sorter omtaler etter
Viser av 416 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Aleksander S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice og lureri med pris"

Styr unna Tide Forsikring! Kunderådgiveren jeg hadde sluttet i selskapet også la jeg merke til at månedsprisen plutselig hadde økt over 20% da beløpet på fakturaen var for høyt. Ble ikke trodd av kundeservice og de ville ikke gjøre noe siden kunderådgiveren hadde sluttet. Ble blankt avvist og nærmest stemplet som en løgner. Ikke la deg lure av lokketilbud av dette selskapet. Gå heller for et annet forsikringsselskap selv om du kanskje får en ørliten høyere pris hos de. I tillegg er Tide Forsikring ganske vanskelig å komme i kontakt med. De har ikke noe ordentlig kundeservice-telefon, men et telefonnummer som går til mobilsvar.... Det eneste positive jeg kan si er at forsikringsrådgiveren jeg hadde, som nå har sluttet, var veldig hyggelig og hjelpsom. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Først billig og så dyrere"

Første året sparte jeg 6000kr ved å skifte selskap. 2 året var prisen nesten lik. 3 året steg prisen med 7200kr. Jeg har hatt ingen skader. Flere jeg jobber med har opplevd det samme med Tide forsikring.

Christoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raske, pålitlige og tilgjengelige"

Jeg må skryte litt av Tide forsikring både når det gjelder skaden jeg hadde på hus og reise. Det var ikke noe problem. Vannskade og tyveri. Fikk full dekning. Rådgiveren jeg har er også veldig enkel å nå. Også må jeg jo si at prisene er meget gode.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"

Det dårligste selskapet jeg noen gang har vært borti - rett og slett frustrert. Har dessverre hatt to skader, ett hærverk og en motorskade. Hærverksaken er ikke ferdig og oppgjort etter ett år. Motorskadesaken begynner å bli interessant den også.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"PremieØKNING"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ser ikke noen grunner for at våre forsikringer skal øke med over 11% fra forrige forsikringsperiode. Har ikke hatt noen skader i perioden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kjøp aldri forsikring med disse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Først tok det mer enn 8 UKER for å få pris på en bil som ble kondemnert pga skade, så kommer dem med en pris som ikke tilsvarer markedet på langt nær. Også så klart nekter de å justere på prisen. Leiebil fikk vi også, som det sto i avtalen, ulempen var bare at den fikk vi ha i 2 uker. Vil herved fraråde alle fra å velge dette larveselskapet som det 100% er. Måtte nesten le når jeg leste igjennom hva andre skrev om dem for vi kjenner oss igjen i ALT som står.

Kim D. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Største møkka selskap du kan komme bort i. Hold deg langt unna."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en skade på bil der bilen er ubrukelig etter skade og de skylder på alt og alle andre. Bare krangling. Og etter det enda det var påkjørsel av dyr. Dobbler forsikringen seg. Tross jeg ikke har bonus tap. Så går det noen mnd da dobbler de nesten alle andre forsikringer også. Hadde 65% påslag på forsikringene totalt også nå i 2020 når fornyingen kom.. Er helt sykt. hadde byttet en del av forsikringene nå skal alle byttes derfra. Hold dere langt unna. Billig og bra til det skjer noe og da dekker de jo plutselig ikke ting de hår sagt en gang. Det er ingenting som er bra der. Alt kan bli bedre. Bare dårlige erfaringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask service og kjapt oppgjør"
5 syns denne omtalen er nyttig

Måtte avbestille en reise vi hadde planlagt, meget hyggelig skadebahandler og pengene kom raskt på konto, tipp topp :) Meget fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dette er er ikke et forsikringsselskap..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er er ikke et forsikringsselskap, eller de er forsikringsselskap frem til du får en skade når det skjer så er det totalt ansvars fraskrivelse, elendig på kundeservice , men skjønner at de ansetter frekke folk da de sikkert får klager hver eneste dag. Ble solgt inn på vilkårsgarantien noe selskapet ikke forholder seg til når du blir kunde, da prøver de heller å finne en vei ut saken

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Helt forferdelig forsikringsselskap!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna! Øker plutselig prisen uten å gi beskjed til kunden og tok ut mopedforsikring vi hadde også får vi en regning 1 år seinere om å etterbetale på en forsikring vi tydeligvis ikke har hatt... Håper virkelig det selskapet går konkurs for de bare lurer kunder og er ubrukelig når du ringer kundeservice!

Oddrichard
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Man er like godt sikret UTEN forsikring. Å ha tro på hva selskapet selv lover, er som å tro på nissen. Elendig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke å anbefale"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig ok første året, deretter smelte de på bilforsikring med 2000 pr år, for deretter å legge til ytterligere 3600,- pr år for fører under 23 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Billig, men for en grunn"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nekter å gjøre opp for seg etter at de utbetalte forskringspenger ved en feil til et verksted som gikk konkurs. Sitter igjen med en bil med skader for 100.000

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Never choice this company !"
2 syns denne omtalen er nyttig

I have accident from other person fault. Tide forsikring is dont do anything to help me. Other company doing more than my company. I will never choice Tide forsikring again!!

Martin F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

De er billige men det er det flere som er. Men kundeservice og svar på spørsmål når man lurer på noe er ikke bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tide klarte ikke å si opp mine forsikringsavtaler hos tidligere selskaper. Betalte dobbelt opp i flere år. De nektet å betale meg for deres dårlige system.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringsoppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tide er ett elendig selskap. De behandler sine kunder forferdelig. Trekker seg unna når skader oppstår for å slippe utbetalinger til tross for at takstmann skriver i rapport at skade er en forsikringssak. De lyver en midt i fleisen og frister med billige forsikringer. Men hva hjelper det når de ikke betaler ut forsikringsoppgjør? De bare sender avslag pr mail på tydelige forsikringssaker. Ble advart mot Tide. Og dessverre måtte jeg oppleve skade selv før jeg våknet. Og nå sitter jeg med en skade de ikke vil dekke som de faktisk skal dekke kommer til å bytte selskap nå om to dager pga dette. Anbefaler ikke Tide til noen andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold unna!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde bilulykke! Privat egen bil! Etter 2 år de id%#tene begynt å kreve fra meg vinterhjul og nøkkel nr 2 som jeg har ikke engang! Fikk regning på 10500kr for tingene jeg har ikke! De er anmeldt nå og advokaten min skal ta resten i retten! Største svindlere som finnes!! Helt ekelt!

Karl J. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle foreta en enkel forandring av kjørelengden i bilforsikringen. Ikke mulig i "Min side" på nettet. Oppgitt kundeveileder var ikke å få tak i på telefon, og han har etter flere uker heller ikke svart på mail. Jeg måtte ta kontakt med hovedkontoret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingen svarer på telefon. Dette er et gjentagende problem. Har ikke hatt skade og er veldig glad for det. Blir å bytte selskap!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Litt stor økning på forsikringen for hvert år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Økning på 3-5000 per år er litt mye så pass på, men etter noen telefoner så ordner det seg til det bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Høy prisstigning og lite proff min side"
3 syns denne omtalen er nyttig

Startet med gode priser som økte veldig raskt senere. Finner ikke vilkår i mine sider da jeg har en bedriftsforsikring. De klarer ikke lage to kontoer med samme personnummer.

Per G. S. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Økning av premie på 56 % fra første til andre forsikringsår"
4 syns denne omtalen er nyttig

Min mor på 88 år endret alle forsikringene på hus, hytte, innbo, pluss reiseforsikring fra Tryg til Tide og fikk redusert forsikringspremie med 5000 kroner for 2019. 16. desember 2019 kommer fornyelsen av forsikringsavtalen kun på email hvor premieøkningen var på hele 11 304 kroner som utgør 56 %. Ingen skade eller andre endringer på forutsetningene hadde inntrådt under forsikringsåret. Da min mor ikke har datamaskin med e-mail og er nesten døv og blind er hun avhengig at jeg som sønn som bor i utlandet logger meg inn på hennes e-mailkonto ved visse mellomrom. Da Tide kun hadde sendt fornyelsen på email og ikke i posten og jeg var bortreist over jul og nyåret ble ikke fornyelsen mottatt før 13. januar 2020 da jeg gikk inn og sjekket min mors e-mailkonto på nettet. Jeg har søkt representanten/kontaktpersonen for Tide som etablerte forsikringen for 2019 på telefon, men får bare automatmelding om at han er ikke tilgjengelig. Personlig synes jeg dette er så grovt at det kan sammenlignes med bondefangeri. Saken skal følges opp herfra hvor jeg vil forlange en forklaring på denne ekstreme forhøyningen. Om Tide ikke endrer premiebeløpene til akseptabelt nivå vil de anmeldes til forsikringsklagenemda da dette ikke kan være en seriøs måte å "fange" nye kunder på for så å "kline til" med en ekstrem økning av premiene når første avtaleåret er over. Også at en fornyelse IKKE sendes ut som normal brevpost er anmerkningverd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Sämsta jag vet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dålig service. Svåra att få tag i. Ger dålig information till sina nya kunder. De försöker allt dom kan för att slippa hjälpa dig med din försäkring. Til mig sa de att jag bjöd in tjuvarna till att sno och förstöra min bil efter som ja lämnade min väska med vädesaker i bilen. Så fick ej ut något på försäkringen.. så rekomenderar ej dom.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Katastrofalt dårlig kunde opplevelse"
4 syns denne omtalen er nyttig

Får ok tilbud fra Tide agent, bestiller forsikringer og oppdager at tilbud stemmer ikkje med faktura. Tide har da endra avtale uten å gi beskjed, prøver uttal ganger å kontakte på kundeservice og på mail uten å få noe svar. Tar kontakt med Tide agent og ber han om å ordne opp, deretter så blir bare alt mye verre, så eg sier opp avtalen og går tilbake til tidligere selskap, får da muntlig beskjed om at alt er oppgjort etter oppsigelse, men det var det jaggu meg ikkje, innkassovarsel 2 år etterpå, tar kontakt med Tide og får bare til svar at en må bestride innkassoen, slik at dei kan behandle saken, noe eg selvsagt gjør, det går da under 2 timer fra eg har bestridt til Tide har avvist dette (då va dei kjappe å behandle gitt) vel lang historie kort, styr klar dette selskapet om en vil ha ett ryddig forsikrings forhold..

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR