Meny

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
15
av 23 innen
forsikringsselskap
53%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
117
34
22
33
103
Sorter omtaler etter
Viser av 309 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøs prisøkning"

I 2019 økte årspremie fra ca 30 - 42'000 uten noe form for forvarsel. Kundeservice derimot har vært veldig imøtekommende og høflige. Har ikke hatt behov for å bruke noen av forsikringene, så hvordan de er iforhold til skadeoppgjør har jeg ingen formening om.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mye kluss med innbetalinger, flere fakturaer"

Negativt er at dem ikke klarer og få alt på en regning, kjøper man noe etter avtaleinngåelse, så kommer det på egen regning, og ikke bare lagt til der alle andre forsikringene er

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ingenting stemmer"

Tide Forsikring endrer beløp på avtalegiroen hver måned, slik at man aldri betaler samme beløp, og selv må legge sammen og regne ut for å se at man ikke betaler for mye per år. Ofte overskrider de maksbeløpet for avtalegiroen, slik at beløpet ikke trekkes. Dette varsles man ikke om, saken bare ruller og går av seg selv. Jeg opplevde å bli oppmerksom på manglende betaling etter over et år. Da hadde de uten forvarsel skrudd opp prisen den måneden, passert maksbeløpet for avtalegiroen og ikke kunnet trekke det de skulle. Kundeservice bruker gjerne uker eller måneder på å svare, og har sjelden spesielt gode forklaringer. Dette selskapet er ikke til å stole på, og bør unngås. Ja, det er billig, men man får det man betaler for. Ingenting!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Eksploderende priser i 2018, men har vært god på å behandle 2 skader ( Hus og bil )"
1 syns denne omtalen er nyttig

Useriøs høy premieøkning på enkelte forsikringer, spes bilene. Så da er det bare å finne noen som er rimeligere. Har hatt skade på bil og vannskade i hus, her har de ordnet opp eksemplarisk. Veldig bra. Men er ikke konkurransedyktig lengre..

Rebekka E. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God, trygg og rask hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er kjempe fornøyd med servicen og oppfølgingen jeg fikk da jeg var uheldig på glatta med bilen. Alt ble ordnet best mulig, på kjempe kort tid og jeg fikk alt jeg trengte av informasjon raskt og enkelt forklart. Er i utgangspunktet kjempe fornøyd med tide, håndteringen dems her plusser bare på!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Trenering og modifisering av mine uttalelser."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble frastjålet bil i slutten av oktober 2018, fikk beskjed om at jeg ville få et tilbud etter en mnd, dersom bilen ikke kom til rette. Bilen har jeg ikke sett noe til, og beskjedene fra Tide lot vente på seg. Ringte Tide og fikk beskjed om at saken var sendt til takstmann. Ringer noen dager etterpå, samme beskjed, og fikk beskjed om at det ikke nyttet å mase. Fortsatte å mase noen dager etter, fikk da beskjed om at saken var sendt til FaVer, for faktasjekk. Greit nok, hadde et møte med en representant fra FaVer, hvor lyd ble tatt opp fra deres side. Fikk så et referat fra dem, hvor de hadde "tolket" mine uttalelser litt annerledes, og forsøker å mistenkeliggjøre meg. Sender en mail tilbake, med mine kommentarer til dette referatet, samt kommentarer til hva vitner har sagt. Sier at det kanskje ikke er så rart at folk ikke husker hvilket klokkeslett de var på do, SEKS uker tidligere. Det varte og rakk, til midten av januar, da fikk jeg et varselbrev, hvor tide mener at på bakgrunn av FaVers avhandling, som forøvrig var sendt Tide med de samme opprinnelige feilene, at de mente at jeg hadde noe med dette å gjøre selv. Skriver nye kommentarer til saken, for å rette opp i feilene FaVer har konkludert med. Får beskjed fra FaVers representant etter at jeg har prøvd å ringe ham (uten svar), om at saken og mine kommentarer var sendt videre til Tide. En uke etterpå ringer jeg til Tide, og får snakke med saksbehandler. Får beskjed om å se ut vinduet og vise forståelse for været som er ute, og at de følgelig har mye å gjøre. Jeg argumenterer med at været faktisk ikke var så ille når min bil ble stjålet, ei heller en mnd eller seks uker etter. Jeg mener at selv om det kommer nye skader inn, så bør ikke eldre saker bortprioriteres. Etter dette har jeg vært I kontakt med to andre kundebehandlere, som viser forståelse og medfølelse, og lover å gi beskjed til saksbehandler om å prioritere saken. Har fortsatt ikke hørt noe. Jeg har byttet selskap...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skrekkelig dårlig service og useriøse fakturaer"

Kjempe dårlig service, useriøse folk ljuger og dobble regninger krangla masse med de. Alltid no styr med fakturaer som jeg som kunde fikk svi får, fikk ikke svar på spørsmål en ansatt der i fjor fikk sparken på grunn av helt forferdelig dårlig oppførsel i tlf til meg, STYR UNNA!!!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelige"

Ting tar tid... Vanskelige å få tak i... prøvd flere ganger å besøke de uten hell.. ringer på, men ingen svar

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Uakseptabelt og STYR UNNA"

Etter å ha vært kunde hos Tide forsikring i stort sett hele 2018, fikk jeg sjokk når de er så frekke og sende med en faktura med ett såkalt fornyelses gebyr på 298.00 kr??? Tok da kontakt med en håndfull andre selskap, for og høre om dette er vanlig prosedyre, men ett slikt gebyr var det ingen andre som hadde hørt om. Deretter har de økt premien fra ca 900.00 kr til ca 1400.00 kr. En økning på ca 55%. 55%........Halloooo. Etter ett par telefoner til kundeservice hvor de lovet å ta tak i saken, har jeg ennå ikke hørt noe. Får all del folkens. Styr unna. Nå blir det flytting i expressfart Hilsen En rimelig pist exkunde

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Obs! Stay away fra dette selskapet! Norges dårligste og mest useriøse"

Helt forferdelig, useriøst og på grensen til det kriminelle! Helt siden øyeulykken i Brasil i jan 2018 har de ikke betalt meg for mine utgifter!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Talentløs!"

Har ikke vært borti værre forsikringselskap. Useriøst, dårlig kundebehandling, følger ikke opp saker, bryter avtaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisøkning"

Hei, hold deg unna dette selskapet. Ved årsskifte 2018/2019 så hadde mine forsikringer økt med ca 40% uten noen god begrunnelse annet en at slik var bransjen etter høye skadetall den siste tiden. Ren bløff, andre jeg har snakket med har ikke fått økt sine forsikringer hos andre selskaper. Et eksempel er at den ene bilen min økte fra 6800,- til 14 200,- uten noen begrunnelse. Dette er ikke annet enn useriøst fra et selskap som TIDE. De oppførte seg OK i ca. 2 år, så var det tydeligvis slutt. Har ikke hatt skader eller noe i denne 2 års perioden, men det betyr visst ingen ting. Jeg skifter selskap NÅ!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Holder ikke avtaler og lyver om hvorfor pris settes opp"

Har hatt Tide i to år og det første året så fikk jeg kjempepris på mine forsikringer. Når år 2 begynte så la de på prisen med 20% uten at det var varslet om dette. Jeg ringte og sa at hvis denne prisen ble opprettholdt så byttet jeg selskap. Dette førte til at de satt ned prisen igjen. Når 2019 startet så fikk jeg en ny økning på nesten 40% !!! Jeg ga dem muligheten til å redusere prisen og fortalte også at dette hadde skjedd året før. Fikk den ned endel og de fortalte at økningen gjaldt hele bransjen. Dette sjekket jeg ut og til min overraskelse så stemte ikke dette. I tillegg er det mye rot med regninger og forsikringsdokumenter så hold dere unna dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lett tilgjengelig"

Kjøpte nettopp en ny bil og trengte bare sende mld til min saksbehandler og forsikring var ordnet! Syntes de har god dyreforsikring og fikk en knall god bonus! Ikke hatt noen skader enda på verken hus, bil eller hund så er veldig fornøyd forløpig!:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Det har nå gått ett år siden jeg sendte inn skademelding til Tide forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det har nå gått ett år siden jeg sendte inn skademelding til Tide forsikring. Jeg har ved flere anledninger forsøkt å kontakte de uten hell. Kun fått mail om at motparten er uenig. Sist jeg skrev her så svarte Tide at de ikke kjente til saken, derfor legger jeg nå til at dette gjelder saksnr. 54***08,1. Styr unna dette totalt useriøse selskapet!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Charlotte B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Måtte betale egenandel på frontrute - til tross for at jeg er premiumkunde"

Måtte betale egenandel på frontrute - til tross for at jeg er premiumkunde... Saksbehandler "kan ikke gjøre noe" må ta saken videre til skadeavd.... Bytter til noe mere seriøst før jeg (forhåpentlig IKKE) får bruk for forsikringen. Tide kan man visst ikke stole på...

Khozha J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Tideforsikring er "Tidensluringer". Anbefaler å holde deg lang unna dette forsikringsselskapet"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hold deg langt borte fra dette blodsugende og uærlige forsikringsselskapet. Fikk bilskade ved kollisjon med dyr. Hadde en stor bulk på baksjermen, en lite bulk på bagasje, en skrape på baksidedør og frontdør. Verkstedet anslo takst til reparasjonen på ca. 64 000 kroner, og etter hadde jeg lang ventetid på svar/bekreftelse fra forsikringselskapet (fra 10.12.18 til 01/07/19). Jeg ringte mange ganger, og fikk mye stress for å få noe svar. Til slutt fikk jeg svaret! Svaret jeg fikk føltes nesten som mocking. De vil dekke kun lakkpolering på ca. kr 4000. Da ble jeg enda mer frustrert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Gode Priser, Dårlig Service, Håpløs fakturering"

Hei, Jeg har hatt dem i ca 18 mnd, med mye trøbbel med fakturaer så må holde kontroll på dem, prisen økte med 5-10% etter det første året. Sentralt er det ikke noe galt med kundeservicen, men min lokale agent har mye å bedre seg på (F.eks: ikke glemme ting, følge opp ting, svare ordentlig & svare i det hele tatt). Det er stort sett din lokale agent du prater med hos Tide Forsikring. Jeg har ikke hatt noe skadeoppgjør enda, og setter pris på om alle som har hatt dette gir tilbakemelding, BÅDE gode og dårlige opplevelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lokketilbud"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg flyttet alle mine forsikringer til Tide. Det var noen feil i oppstarten, men min representant ryddet opp. Han sluttet dessverre ca et år etter at jeg ble kunde. Noen mnd senere får jeg en økning på ca 40% på mine forsikringer. Tok dette opp med min nye kontakt person og svaret jeg fikk var "på denne kunden er det ikke noe mer vi kan utføre. Denne fornyelsen er etter våre retningslinjer. Sa derfor opp mine forsikringer skriftlig med umiddelbar virkning. Dette jobber jeg fortsatt med da de ikke klarer å rydde opp i oppsigelsen. Styr unna dette selskapet.

Grethe L
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Kontakter tidligere kunder 2. og 3. juledag!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Tide forsikring, og fikk overført kr 43,- to ganger før jul 2018, totalt kroner 86,-. Tenkte det var oppgjør etter å ha byttet forsikringsselskap, i 2017. Fikk sms og e-post 2. og 3.juledag, der jeg ble bedt om å tilbakeføre kr 43,- da det var utbetalt ved en feil. At et forsikringsselskap kan opptre på en slik måte, for kroner 43,- , sier mye om hvor useriøst dette forsikringsselskapet er. Skrekk og advarsel!!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisendring"

En ryddig forsikringskontakt. Men å plutselig nesten doble prisen på ett år, uten forvarsel er drøyt. Hadde forventet en normal indeksregulert stigning.

Misfornøyd B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lover masse, holder ingenting."
3 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Tide med lovnader om vilkårsgaranti i alle bauger og kanter. Når det kom til stykket gjaldt visst ikke disse likevel og tilbakemeldingene tok evigheter. Med andre ord, Tide er fryktelig glad i pengene dine men gjør alt for å ikke gi noe i retur. Bortkastede penger med andre ord. Hold dere langt unna og velg et forsikringsselskap, ikke disse gribbene som minner mer om et inkassobyrå. Regninger og purringer er de gode på, det skal de ha! Spesielt siden de sender regningene på epost til en adresse du aldri har brukt og ilegger purregebyr dagen etter forfall.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisøkning 2019 på bilforsikring - over 70%."
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i vel et år, og fikk nå over 70% prisstigning på bilforsikringen for 2019. Klassisk strategi blandt useriøse selskaper for å kapre nye kunder. Helt uakseptabelt, setter igang bytteprosess umiddelbart!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig saksbehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen som har kontroll på sakene. Dårlige kunde behandling. De har lang saksbehandling og jeg har fått pengene etter 3 måneder. Jeg måtte ringe fiskere ganger.

Alexandra H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice og inkompetent innbo skade behandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det har tatt mer den tre måneder til å fa en riktig svar. Når jeg ringer, saks behandler er sykemeldt eller «ute av kontoret». Bytt bytt bytt!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR