Meny

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 23 innen
forsikringsselskap
52%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
123
36
26
38
113
Sorter omtaler etter
Viser av 336 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Grei saksbehandling - oppgjør"

God hjelp med reiseskade i utlandet. Benbrudd med sykehusbesøk. Ombooking av flyseter pga. gipset ben.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig første gang,men!!"

Billig når du tegner første forsikring men veldig dyre ved tegning av ny etter at du har blitt kunde. Treg/dårlig oppfølging ved skadesak.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Personlig og god oppfølgning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra personlig service av egen kundebehandler og hyggelig skadeavdeling. Bilen ble stjålet på søndag og ferdig oppgjort på fredag. Prisgunstig helhetpakke når jeg byttet til Tide.

Torill S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kjempe service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var på Gran Canaria og min mann ble alvorlig syk og døde. Kontakt, oppfølging og service var meget flott og respektfull, spesielt etter dødsfallet. SOS internasjonal var enestående og veldig god som organisator og samtalepartner i denne akutte og sjokkartede opplevelsen. En stor takk for konstruktiv hjelp i situasjonen og etterpå.

Josefine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Aldri mer Tide forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bilforsikring (kun delkasko) på en gammel bil ble plutselig økt med over kr 3.000 pr år fra hovedforfall, med samme kjørelengde, og til og med med 10 % høyere bonusopptjening! I tillegg hadde de lagt til en slags "grunnpremie" på kr 298. Byttet straks forsikringsselskap hvor tilbudet ble halve forsikringspremien av Tides forsikring. Styr unna Tide forsikring! Det er et godt råd hvis du ikke vil betale for over 30 % premieøkning etter et år som forsikringstaker!

Odd A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Begynte så bra,men det er jo forsikring vi har å gjøre med"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var veldig fornøyd,men vår kontakt slutta uten at vi viste noe, våre forsikringer steg med 40% fra ifjor til iår. 😡😡😡 Så vi er garantert på vei videre. 💰

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Billig... til og begynne med"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk et veldig bra forsikringstilbud på biler, hus, innbo, scooter. Det var et par lapper billigere enn hva jeg fikk tilbud om fra et annet selskap. Jeg spurte selgeren om at han kunne love at dette ikke var noe lokketilbud, og det forsikret(catchy) han meg om at det ikke var. Jeg valgte da å hoppe på. Nå på nyåret fikk jeg tilsendt avtalefornyelse med oversikt over forsikringer. Jeg tenkte at dette var helt ok og at det ikke var større justeringer, men åpnet likevel oversikten for å sjekke. Og glad er jeg for det. De hadde justert opp prisene med 40%!!! Jeg hadde ikke fått noe varsel om at jeg skulle få en prisoppgang. Jeg har heller ikke hatt noen skader. De regnet vel med/håpet på at jeg ikke skulle sjekke oversikten. Ringte sporenstreks selger og han kom med diverse bortforklaringer om at de hadde byttet system ved nyttår bla bla bla. Det ble ikke noen endring. Bytta samme uke. Men for all del, de kan være billige til å begynne med. Husk bare på å følge med

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Drastisk prisøkning uten noen beskjed. Elendig kundeservice som aldri svarer. Hvis du er heldig med å komme gjennom så blir du møtt av noen som ikke vet hva kundeservice betyr og er uhøflige.

Rajinder S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke avtaler og settes pris opp 100%"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har kjøpte Verdigjenstandforsikring hos Tide. Premien var 2904 kr. hvert år, etter 2 år var premien 5400 kr. Nå fikk jeg ny faktura premie er 6720 kr. De setter opp prisen 132% uten å si ifra. Jeg har aldri meldt noen som helst skade uansett så setter de opp prisen. Jeg ringte dem for å snakke om dette og de ba meg om å bytte forsikringen men de ville ikke endre på prisen.

Knut E. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Smålige med oppgjør"

De brukte selskapet forsikringstakst ved skade på bil for å beregne oppgjøret til meg og det virket som at det var mest om å gjøre at taksten var så lav som mulig for at motpartens forsikringsselsap skulle være fornøyde selv om jeg ikke hadde noen skyld i skaden, det tok i tillegg over 3 mnd. å få oppgjør!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lang behandlingstid og min kundekontakt svarer aldri eller gir tilbakemelding de få gangen jeg har vært i kontakt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

De er vanskelig. Unngå. De gjør livet vanskelig for folk som opplever skader i hjemmet. Man betaler forsikring hele livet og så skal den lage problem. Håper de går konkurs

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Drastisk prisendring"

Tide forsikring endret prisen på vår forsikring med 25% fra en måned til den neste uten noen forklaring. Når vi forsøkte å høre med de hvorfor det var så drastisk økning (mye høyere enn det som stod i tilbud fra de at de kom til å kunne øke) ble det bare avblåst kontant med at det hadde de rett til å gjøre så da gjorde de det. Det var ingen mulighet til å diskutere eller se på hvordan vi kunne få en noe rimeligere løsning. Totalt fra vi inngikk avtalen for to år siden og til nå er prisen økt med over 50%. Før dette har vi vært middels fornøyd med Tide. De er trege på tilbakemeldinger og det virker som de ikke er så opptatt av kundebehandling der, kun når de skal selge inn forsikringen. Virket som et veldig prisgunstig alternativ, men er ikke så konkurransedyktige når prisene øker såpass mye per år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Utrolig behandling!"
1 syns denne omtalen er nyttig

I Tide er det profesjonelle agenter som er ute etter og hjelpe meg. Hadde en rekke skader og de har alltid hjulpet meg ut av det med kort behandlingstid! De har ordnet opp i saker som tidligere selskaper IKKE har en gang giddet se på. Tide er vennlige og hjelpsomme alt i alt. Prisene er også gode for alle og en hver! Anbefales om du er ny i forsikringsmarkedet eller bare ønsker et bedre selskap enn du har i dag. Ville gitt tide en sjans :-)

Adrian F. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Utmerket"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt suveren kundeservice, en kjapp telefonsamtale og en melding med litt info og forsikring var ordnet👌🏻

Unnar Ø. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"

Hatt bilforsikring, så i år laget dem ny avtale som er 3500kr høyer en 2018 avtalen, vet ikke hvorfor dem gjør det.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig, men dårlig"

Best på pris, dårligst på resten.. Over 1 time intervju med saksbehandler etter skade.. Bare "flaks" saken gikk gjennom..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøs prisøkning"

I 2019 økte årspremie fra ca 30 - 42'000 uten noe form for forvarsel. Kundeservice derimot har vært veldig imøtekommende og høflige. Har ikke hatt behov for å bruke noen av forsikringene, så hvordan de er iforhold til skadeoppgjør har jeg ingen formening om.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mye kluss med innbetalinger, flere fakturaer"

Negativt er at dem ikke klarer og få alt på en regning, kjøper man noe etter avtaleinngåelse, så kommer det på egen regning, og ikke bare lagt til der alle andre forsikringene er

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ingenting stemmer"

Tide Forsikring endrer beløp på avtalegiroen hver måned, slik at man aldri betaler samme beløp, og selv må legge sammen og regne ut for å se at man ikke betaler for mye per år. Ofte overskrider de maksbeløpet for avtalegiroen, slik at beløpet ikke trekkes. Dette varsles man ikke om, saken bare ruller og går av seg selv. Jeg opplevde å bli oppmerksom på manglende betaling etter over et år. Da hadde de uten forvarsel skrudd opp prisen den måneden, passert maksbeløpet for avtalegiroen og ikke kunnet trekke det de skulle. Kundeservice bruker gjerne uker eller måneder på å svare, og har sjelden spesielt gode forklaringer. Dette selskapet er ikke til å stole på, og bør unngås. Ja, det er billig, men man får det man betaler for. Ingenting!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisen har plutselig økt med 500 kr ekstra i mnd fordi jeg har hatt en vei hjelp"

Har forsikring hos Tide og prisen har plutselig økt med 500 kr ekstra i mnd fordi jeg har hatt en vei hjelp. Da jeg kontaktet tide forsikring Sandefjord og han jeg snakket med var så uhøflig at ble satt ut! Kommer aldri til å bruke Tide forsikring og anbefaler heller ikke til noen.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Eksploderende priser i 2018, men har vært god på å behandle 2 skader ( Hus og bil )"
1 syns denne omtalen er nyttig

Useriøs høy premieøkning på enkelte forsikringer, spes bilene. Så da er det bare å finne noen som er rimeligere. Har hatt skade på bil og vannskade i hus, her har de ordnet opp eksemplarisk. Veldig bra. Men er ikke konkurransedyktig lengre..

Rebekka E. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God, trygg og rask hjelp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er kjempe fornøyd med servicen og oppfølgingen jeg fikk da jeg var uheldig på glatta med bilen. Alt ble ordnet best mulig, på kjempe kort tid og jeg fikk alt jeg trengte av informasjon raskt og enkelt forklart. Er i utgangspunktet kjempe fornøyd med tide, håndteringen dems her plusser bare på!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Trenering og modifisering av mine uttalelser."
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble frastjålet bil i slutten av oktober 2018, fikk beskjed om at jeg ville få et tilbud etter en mnd, dersom bilen ikke kom til rette. Bilen har jeg ikke sett noe til, og beskjedene fra Tide lot vente på seg. Ringte Tide og fikk beskjed om at saken var sendt til takstmann. Ringer noen dager etterpå, samme beskjed, og fikk beskjed om at det ikke nyttet å mase. Fortsatte å mase noen dager etter, fikk da beskjed om at saken var sendt til FaVer, for faktasjekk. Greit nok, hadde et møte med en representant fra FaVer, hvor lyd ble tatt opp fra deres side. Fikk så et referat fra dem, hvor de hadde "tolket" mine uttalelser litt annerledes, og forsøker å mistenkeliggjøre meg. Sender en mail tilbake, med mine kommentarer til dette referatet, samt kommentarer til hva vitner har sagt. Sier at det kanskje ikke er så rart at folk ikke husker hvilket klokkeslett de var på do, SEKS uker tidligere. Det varte og rakk, til midten av januar, da fikk jeg et varselbrev, hvor tide mener at på bakgrunn av FaVers avhandling, som forøvrig var sendt Tide med de samme opprinnelige feilene, at de mente at jeg hadde noe med dette å gjøre selv. Skriver nye kommentarer til saken, for å rette opp i feilene FaVer har konkludert med. Får beskjed fra FaVers representant etter at jeg har prøvd å ringe ham (uten svar), om at saken og mine kommentarer var sendt videre til Tide. En uke etterpå ringer jeg til Tide, og får snakke med saksbehandler. Får beskjed om å se ut vinduet og vise forståelse for været som er ute, og at de følgelig har mye å gjøre. Jeg argumenterer med at været faktisk ikke var så ille når min bil ble stjålet, ei heller en mnd eller seks uker etter. Jeg mener at selv om det kommer nye skader inn, så bør ikke eldre saker bortprioriteres. Etter dette har jeg vært I kontakt med to andre kundebehandlere, som viser forståelse og medfølelse, og lover å gi beskjed til saksbehandler om å prioritere saken. Har fortsatt ikke hørt noe. Jeg har byttet selskap...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skrekkelig dårlig service og useriøse fakturaer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjempe dårlig service, useriøse folk ljuger og dobble regninger krangla masse med de. Alltid no styr med fakturaer som jeg som kunde fikk svi får, fikk ikke svar på spørsmål en ansatt der i fjor fikk sparken på grunn av helt forferdelig dårlig oppførsel i tlf til meg, STYR UNNA!!!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR