Meny

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 24 innen
forsikringsselskap
51%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
127
37
29
38
120
Sorter omtaler etter
Viser av 351 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Martin P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"skade på bil kjapp og enkelt"

Skrapet opp bilen og det tok en dag å få time på verksted. deretter veldig ryddig og fint. det skal nevnes at det ikke var noen motpart innvolvert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice!"

Har ringt dem i flere uker, men får bare en SMS om at de skal ringe meg opp når de har tid! Har ikke hørt noe fra dem enda.. det kan vel ikke være opptatt hele tiden på fellesnummeret?? Ikke svarer de skriftlig heller. Og prisen var kun bra første året, så gikk de opp med 3500 uten å gi beskjed.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Useriøs"

Styr unna sier jeg bare. Useriøs og elendig service. 1. De økte forsikringspremie midt i avtalens perioden. Ihenhold til lov om forsikringsavtalen har de ikke lov til å endre vilkåren midt forsikringsperioden. § 3-8. Jeg påpekte dette til dem og dem. De ba meg bare betaler fakturaen så skal de kreditere. 2. Fornyelse av forsikring og endringer av vilkåren skal selskapet varsler kunder minst 1 måned før avtalen går ut. Hvis ikke forsetter/løper avtalen på samme vilkår som tidligere. De varslet om endringer 2 uker, noe som er under 1 måned ihenhold til loven. Etter at jeg flyttet forsikringen, sendte de inkasso krav på premiebeløp som de økte i avtalens perioden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Useriøs forsikringselskap"

Hold dere unna Tide forsikring, vi har hatt skade på bilen vår, vi måtte ringe 3-4 i uka for å mase på dem for å høre sakens fremgang. Stadig nye Saksbehandler på saken vår å folk som ikke kan jobben sin som jobber der. De lover å ringe eller kontakte deg men aldri gjør det i det hele tatt. For å lokke nye kunder holder de prisene ganske lave men etter 1 år uten noe skade osv går prisen opp. Så nå bytta vi til en seriøs forsikringsselskap som gir oss den hjelpen vi trenger når det trengs.

Ingmar M
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst"

Opplagte skader blir dreid til fordel for dem. Selv om Tide kan gå ut med regresskrav mot tredje part. Uryddige forsikringsavtaler og ingen kontakt er mulig (ingen svar på spørsmål- skiftlig eller muntlig)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Voldsomt prishopp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Greit nok selskap men mye rot og dårlig oppgjør på tyveri av båthenger. Enormt prishopp ved hovedforfall, økte med nesten 10.000,- pr år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få kontakt med agent"

Etter godt over 1 måned med forsøk på å kontakte agent via SMS og telefon har jeg ennå ikke fått noen tilbakemelding!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig god oppfølging ved skade/hendelser. Er blitt betydeliger dyrere de siste årene"

Veldig god oppfølging ved skade/hendelser. Det negative er at de er blitt betydeliger dyrere de siste årene

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Vært lojal kunde i flere år, helt til avtale skal fornyes. Kontaktet agent flere ganger, uten å få hjelp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Konkurransedyktige priser og rask service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært fornøyd Tide kunde i flere år, god oppfølging og rask service fra kundeservice. Flere andre selskaper har gitt meg pristilbud, men ingen er i nærheten av prisen til Tide.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Erfaringer etter vannskade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk vannlekkasje i vegg mellom vaskerom og kjøkken, med en god del vann i omløp. Erfaringen med Tide og deres samarbeidspartner Frøyland Bygg er ubetinget positiv. Jobben med utbedring av skaden og oppgjøret i etterkant har vært meget profesjonelt godt utført.

Arnfinn A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Erfaring Tide Forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har nå erfart Tide Forsikring i alle vinkler : Gode priser - derfor skiftet jeg til dem. Meget god oppfølging. Lett å finne frem på "mine sider" Har også brukt min reiseforsikring, da jeg måtte ha legehjelp på cruisetur. Absolutt alt fungerte 100 prosent fra Tide. Ja, fikk utbetalt mine legeutgifter fra dem før jeg måtte innbetale utlegget med mitt Eurocard.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kjempeenkelt helt til du ikke skal betale noe ekstra"

Super service og det meste av endringer og kontakt ble gjort men en enkel sms til forsikringsrådgiver. Helt til det var tid for å nedgradere en forsikring. da var det plutselig ikke svar å få... rar policy men okei I`m out! aldri mere

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Grei saksbehandling - oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

God hjelp med reiseskade i utlandet. Benbrudd med sykehusbesøk. Ombooking av flyseter pga. gipset ben.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig første gang,men!!"

Billig når du tegner første forsikring men veldig dyre ved tegning av ny etter at du har blitt kunde. Treg/dårlig oppfølging ved skadesak.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Personlig og god oppfølgning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bra personlig service av egen kundebehandler og hyggelig skadeavdeling. Bilen ble stjålet på søndag og ferdig oppgjort på fredag. Prisgunstig helhetpakke når jeg byttet til Tide.

Torill S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kjempe service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Var på Gran Canaria og min mann ble alvorlig syk og døde. Kontakt, oppfølging og service var meget flott og respektfull, spesielt etter dødsfallet. SOS internasjonal var enestående og veldig god som organisator og samtalepartner i denne akutte og sjokkartede opplevelsen. En stor takk for konstruktiv hjelp i situasjonen og etterpå.

Josefine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Aldri mer Tide forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bilforsikring (kun delkasko) på en gammel bil ble plutselig økt med over kr 3.000 pr år fra hovedforfall, med samme kjørelengde, og til og med med 10 % høyere bonusopptjening! I tillegg hadde de lagt til en slags "grunnpremie" på kr 298. Byttet straks forsikringsselskap hvor tilbudet ble halve forsikringspremien av Tides forsikring. Styr unna Tide forsikring! Det er et godt råd hvis du ikke vil betale for over 30 % premieøkning etter et år som forsikringstaker!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Odd A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Begynte så bra,men det er jo forsikring vi har å gjøre med"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var veldig fornøyd,men vår kontakt slutta uten at vi viste noe, våre forsikringer steg med 40% fra ifjor til iår. 😡😡😡 Så vi er garantert på vei videre. 💰

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Billig... til og begynne med"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk et veldig bra forsikringstilbud på biler, hus, innbo, scooter. Det var et par lapper billigere enn hva jeg fikk tilbud om fra et annet selskap. Jeg spurte selgeren om at han kunne love at dette ikke var noe lokketilbud, og det forsikret(catchy) han meg om at det ikke var. Jeg valgte da å hoppe på. Nå på nyåret fikk jeg tilsendt avtalefornyelse med oversikt over forsikringer. Jeg tenkte at dette var helt ok og at det ikke var større justeringer, men åpnet likevel oversikten for å sjekke. Og glad er jeg for det. De hadde justert opp prisene med 40%!!! Jeg hadde ikke fått noe varsel om at jeg skulle få en prisoppgang. Jeg har heller ikke hatt noen skader. De regnet vel med/håpet på at jeg ikke skulle sjekke oversikten. Ringte sporenstreks selger og han kom med diverse bortforklaringer om at de hadde byttet system ved nyttår bla bla bla. Det ble ikke noen endring. Bytta samme uke. Men for all del, de kan være billige til å begynne med. Husk bare på å følge med

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Drastisk prisøkning uten noen beskjed. Elendig kundeservice som aldri svarer. Hvis du er heldig med å komme gjennom så blir du møtt av noen som ikke vet hva kundeservice betyr og er uhøflige.

Rajinder S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke avtaler og settes pris opp 100%"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har kjøpte Verdigjenstandforsikring hos Tide. Premien var 2904 kr. hvert år, etter 2 år var premien 5400 kr. Nå fikk jeg ny faktura premie er 6720 kr. De setter opp prisen 132% uten å si ifra. Jeg har aldri meldt noen som helst skade uansett så setter de opp prisen. Jeg ringte dem for å snakke om dette og de ba meg om å bytte forsikringen men de ville ikke endre på prisen.

Knut E. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Smålige med oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

De brukte selskapet forsikringstakst ved skade på bil for å beregne oppgjøret til meg og det virket som at det var mest om å gjøre at taksten var så lav som mulig for at motpartens forsikringsselsap skulle være fornøyde selv om jeg ikke hadde noen skyld i skaden, det tok i tillegg over 3 mnd. å få oppgjør!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lang behandlingstid og min kundekontakt svarer aldri eller gir tilbakemelding de få gangen jeg har vært i kontakt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig selskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

De er vanskelig. Unngå. De gjør livet vanskelig for folk som opplever skader i hjemmet. Man betaler forsikring hele livet og så skal den lage problem. Håper de går konkurs

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR