Forsikring

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
15
av 22 innen
forsikringsselskap
59%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
99
26
13
23
64
Sorter omtaler etter
Viser av 225 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Anbefales IKKE!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forsikringsagenten var svært behjelpelig og svarte fort på alle henvendelser før jeg signerte avtale, men etter den var signert så har han vært nesten umulig å få tak på. Fikk feil faktura og så fikk jeg inkassovarsel på feil faktura. Etter jeg klaget så har jeg ikke fått en eneste faktura. Kun trøbbel! Skal bytte tilbake til forrige selskap så fort jeg får mulighet! Billig er ikke alltid bra. Grøsser over tanken på å måtte ha et skadeoppgjør med de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig behandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Avviste forsikringssak før de hadde sett/undersøkt skadegrunn/omfang. De sa opp avtalen med meg og merket saken som forsikringssvindel. Har en sak gående mot de nå! HOLD AVSTAND FRA DETTE SELSKAPET!

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget dårlig service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tide svarer aldri på mail, skadeoppgjør tar flere måneder og du må gjøre all jobben selv. Jeg sendte inn skademeldingsskjema, hørte ingen ting, tok kontakt på mail og hørte fortsatt ingen ting. Etter dette ringer jeg og får beskjed om at jeg skulle ha mottatt et brev fra dem, det har jeg ikke gjort. Tide forsikring er et greit forsikringsselskap helt til det skjer noe, som da mister hele verdien i et forsikringsselskap. Verksted får heller ikke tak i dem, og når jeg fortalte mitt verksted at jeg hadde Tide kom det bare ett sukk fra reparatør og takstmann. Ingen har god erfaring med dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tregt system"
4 syns denne omtalen er nyttig

Min kontaktperson i Alta er veldig flink, trivelig og meget hjelpsom.
Resten av systemet er utrolig tregt, oppgjør osv har tatt altfor lang tid og kundebehandlere på det sentrale kundesenteret virket ikke som at de hadde peiling på noe som helst. Generelt har jeg hatt meget dårlig opplevelser når jeg har blitt påkjørt og frastjålet kjøretøy.
Bortsett fra det lokale kontoret i Alta da, som har gjort det de kan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Den beste jeg har funnet på reiseforsikring - 75 dager"
4 syns denne omtalen er nyttig

Meget bra, spesielt fornøyd med reiseforsikring på kr 1400,- hvor jeg kan oppholde meg i utlandet i 75 dager uten å utvide forsikringen

Missfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Upålitelig og useriøst selskap"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dette er noe av det mest useriøse forsikringsselskapet jeg har vært borti, ble lokket med billige priser med høye egenandeler og byttet tilbake til lavere pris og bedre vilkår

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Værste selskapet"
7 syns denne omtalen er nyttig

De er utrolig vanskelig å samarbeide med, de har ikke systemet sitt i orden og overholder ikke avtaler med kundene sine. Jeg har skiftet forsikring, de ønsker ikke en gang å opplyse det nye forsikringsselskapet om min bonus.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Tillit mellom kunde og Tide."
9 syns denne omtalen er nyttig

Etter å hadd mine forsikringer i flere av de store selskapene som IF,Gjensidige så må æ bare si at Tide er utrolig,for det første så er dem billig.Etter frossen kloakk med oppkom i kjeller etter tining gjorde æ jobben selv med vaskins, kloring, bortkjøring med godkjenning av Tide, dette skjedde 21/4-18 og i dag ble oppgjøret overført min konto. Viktig med god dokumentasjon som bilder, faktura fra Kommunen og ikke minst normalt med timer hva æ brukte til jobben, 👍opp for Tide.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice hva er det??"
10 syns denne omtalen er nyttig

Ubrukeli kundeservice. 6 mnd fra skade til utbetaling.
14 dager til en mnd fra du leverer skademelding til du får svar om at de skal se på saken. Så må du nok vente en måned til før de gjør det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Manglende respons"
10 syns denne omtalen er nyttig

Her har vi av solid erfaring intet positivt i det hele tatt å komme med. En simpel, uproblematisk sak drar ut i måneder uten noen form for respons av Tide kundeservice. Vi har 9 forskjellige forsikringer hos Tide og må avslutte samtlige pga manglende respons eller hjelp. Direkte skremmende begredelig premium forsikring og kundesupport. Kan beklageligvis ikke nevne 1 eneste positiv ting om Tide. Man er bare rett og slett skremt bort som kunde med solid grunn

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanvittig økning av forsikringspremie"
5 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vart fornøyd kunde i 4 år må jeg si at denne følelsen er over, forsikringpremie på bil økte med 100% og på huset med 50% uten noen form for varsel.
Kontaktet både lokalkontoret og kundeservice uten å få svar på hvorfor!
Sorry Tide forholdet våres er over

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Venter enda på skadeoppgjør"
9 syns denne omtalen er nyttig

Min bil ble rygget på av noen som er forsikret i Tide Forsikring, dette er 3 måneder siden. Venter enda på skadeoppgjør fra Tide, de svarer ikke på henvendelser hverken fra meg eller mitt forsikringsselskap. Ville ikke brukt Tide Forsikring som mitt forsikringsselskap, om de så "dekka" meg gratis.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Venter enda"
9 syns denne omtalen er nyttig

Venter enda på oppgjør på båtskade.
9 mnd siden skaden ble rapportert inn.
Dem svarer meg ikke på e-post eller tlf.

Skygg unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hadde byttet selskap hadde det ikke vert for forsikringsrådgiveren i Tromsø."
6 syns denne omtalen er nyttig

Når man melder skade så går det veeeeldig lang tid for man får tilbakemelding. eller avslag på noe man har krav på og betaler for.
Ting skjer ikke før man kontakter sin faste rådgiver. 2 av 2 skader har jeg måttet fått ting fikset via min fantastiske rådgiver i Tromsø

Tide sentralt bør skjerpe seg og bør sendes på opplæring mtp lesing av forsikringsavtaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig oppfølging"
10 syns denne omtalen er nyttig

Etter bilbrann har jeg nå ventet over 7 uker på oppgjør, til tross 25 purringer. Tide benytter et eksternt firma for skadebehandling, Forsikringstakst AS. De gjør sikkert sitt beste, men får heller ikke svar fra Tide, derfor går ukene. Tide har gode priser, men hva hjelper det når det tar uendelig tid og ufattelig frustrasjon for å få oppgjør. Til sammenligning så brukte If to dager og en telefonsamtale på et forsikringsoppgjør. Jeg har derfor flyttet alle mine 22 forsikringer til If.
Mitt råd til andre er: STYR UNNA TIDE FORSIKRING

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Gjør alt i sin makt for å slippe utbetaling"
8 syns denne omtalen er nyttig

Bra på pris. Dårlig når uhellet er ute. Bruker konsulent firmaer, veldig misfornøyd med oppgjør, endte opp med å totalt betale over 30% av reperasjonskostnader selv, dette var med kaskoforsikring. Byttet forsikringselskap etter dette. Skal sies at dette er eneste gang i mitt liv jeg har benyttet forsikring.

Idiris A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Jeg er fornøyd med Tide Forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

jeg var medlem hos tide forsikring, nesten et år siden, fordi jeg kastet min bil. men jeg skal bli kunde hos Tide forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"STYR UNNA!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et selskap du bør styre langt unna, og jeg kommer til å operere som motstander av dette forsikringsselskapet i mange år! Man kommer ingen vei da de bruker alle midler og betingelser for å slippe å tilbakebetale. En enkel sak hvor flere andre aktører hadde innvilget saken men hos Tide Forsikring virker det som om de ikke er interessert i og ha fornøyde kunder og utnytter alt med liten skrift i kontrakt. Noe som er fjølspikkeri spør du meg! og dette er første gang jeg har meldt forsikringsskade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadeoppgjør"
7 syns denne omtalen er nyttig

Helt totalt meningsløst å knytte forsikring mot dette selskapet. Var god på pris, men fullstendig håpløst å få tak i dem for å skrive ny forsikring. Ringte 12 ganger hvor vi tilslutt fikk tak i en regionsjef eller noe. Skadeoppgjøret tar ukesvis og du må hele tiden mase og ingen kan gi det deg ett godt svar. Selskapet oppleves som scam og er direkte useriøse overfor sine kunder

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig på pris, men utrolig dårlig ved skadeoppgjør/behandling."
7 syns denne omtalen er nyttig

Når en skade på hus blir innrapportert den 8 november 2017 og saksbehandler skylder på at de kun er 3 ansatte på over 1000 saker og det er derfor at det tar så lang tid, begynner man å spekulerer man om det er rett selskap å være i. Har ringt skadeavdelingen mange ganger uten at jeg fikk snakke med vedkommende saksbehandler, men fikk til slutt direkte nr til skadebehandleren. Etter å ha latt det ringe helt ut 37 ganger tok hun til slutt telefonen (vet det høres mye ut, men har logg på telefonen) hun sa at det hadde vært et sant kaos hos dem med alt for mange saker men at hun skulle ta tak i saken min og se på den, dette var på en onsdag og hun lovet å gi meg en tilbakemelding før fredag ettermiddag. Dette skjedde ikke og jeg kontaktet dem på nytt igjen på mandag, fikk heller ikke da tak i saksbehandler for saken, men en annen som skulle varsle henne på nytt og han mente at hun hadde begynt å se på saken. Jeg ba ham om å gi henne beskjed om å kontakte meg for å gi meg en oppdatering på saken. Ringte igjen på torsdag, fikk heller ikke da tak i saksbehandler men samme mann som på mandag. En veldig hyggelig kar og han beklaget å sa at han forsto min fustrasjon og sa at jeg var absolutt ikke alene om å være sint og skuffet over behandlingen jeg hadde fått, men at de som jobbet som skadebehandlere gjorde bare sitt beste og sa at de var alt for få til å takle så mange skader som de hadde. Han var også svært fustrert over at de ikke hadde ansatt flere til å behandle skadesaker, men han hadde varslet oppover i systemet flere ganger uten at noe skjedde.
Det jag da lurer på er om ikke ledelsen i selskapet bryr seg noe om tilbakemeldinger fra kunder og ansatte, er det bare om å gi en lav pris på forsikringene og satse på at ingen skader blir rapportert inn?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God service, god dekning og gode priser!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Rådgiveren min hos tide forsikring har virkelig gjort en innsats for å hjelpe meg med en bedre og billigere forsikring.
Det er veldig godt å ha en god kontaktperson så tilgjengelig, det gjør slik at det er enkelt å forholde seg til en person!
De har klart å gi meg en god og rimelig totaldekning på alle mine forsikringer. Anbefaler tide forsikring på det sterkeste!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Uproffesjonelle rådgivere og dårlig kundeservice"
9 syns denne omtalen er nyttig

Det finnes ingen kommunikasjon mellom rådgivere/agenter og kundeservice. Anbefaler alle med vettet i behold og holde seg unna. Ja de er bra på pris, men ikke verd det. Betaler heller 500-1000 mer i året til et annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kunnskapsrik og hyggelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble møtt av en hyggelig forsikringsrådgiver fra Tide på hjemmebesøk. Vi gikk igjennom mine forsikringsbehov og fikk en løsning som jeg ble veldig fornøyd med. Bedre dekkninger til en billigere penge en der jeg var.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs og uproffesjonel ved skade"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble varslet i forkant mitt forsikringsbytte fra Tryg til Tide av Tesla gruppen spesielt. Jeg valgte å gi Tide en sjanse. Det var ikke lurt. Nå har fastligger campingvogna en 2012 Mod Hobby 780 WLU fått en lekkasje og vann trekker inn i konstruksjon ved bad. En skade som ble oppdaget umiddelbart og varslet Tide Forsikring. Siden det har dette vært sirkus fra Tide og useriøsitet. En dag er skade innvilget, neste runde avvist. Så skal alt sjekkes for dette kunne ikke stemme. Det var ikke notert noe her nei. Skal sette deg over. Jeg skal få noen til å kontakte deg. Dette kan ikke være rett. Åja, javel nei. Person med flere hatter.

Sånn går uker siden nyåret og vann trekker inn i vogn. I mellomtiden fylles campingvogn verksteder for sesongen og skaden utvikler seg. Hvem skal dekke senskade?

Har hatt forsikringer ulike steder som MA, IF, TRYG, Gjensidige og alle har oppført seg profesjonelt og ryddig. To ord og begrep som er helt fjernt for TIDE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"I do not recommend this company. They did not pay me back my compensation. They do not reply to emai"
3 syns denne omtalen er nyttig

I do not recommend this company. They did not pay me back my compensation. They do not reply to emails. They do not want to make an appointment. They stole my 79,000 nok !!!

Søk Bytt.no