Meny
Tide forsikring har opphørt
Tide forsikring har opphørt, og er nå en del av Storebrand. Kunder av Tide Forsikring vil få forsikringene sine overført til Storebrand. Gå til Storebrand Forsikring.

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Tide Forsikring
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
0
av 31 innen
forsikringsselskap
50%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
166
50
44
51
158
Sorter omtaler etter
Viser av 469 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tide i oppløsning"

Vært fornøyd med pris og tilgjengelighet på kundeservice.

Atle J. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Er veldig fornøyd , men ønsker tilbud fra andre aktører i bransjen

Steinar P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Hurtig svar og rask oppfølging"

Er godt fornøyd med min kontaktperson, som gir greie svar på mine forespørsel

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Supert!"

Veldig fornøyd med både pris og service. Veldig hyggelige og behjelpelige damer på sentralbord

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Falskt selskap - styr LANGT unna!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Var forsikret i Tide - og takket ja til å jobbe der da jeg skjønte de kunne tilby pris- og vilkårsgaranti. Jeg fikk en skade på boligen og var 100% sikker på at jeg hadde vilkårsgaranti da jeg byttet selskap fra Gjensidige til Tide. I Gjensidige hadde jeg toppdekning og trodde jeg fikk de samme i Tide, slik jeg ble lovet og slik jeg ble opplært til å fortelle nye kunder. Det jeg ikke var klar over var at selskapet kjøpte husforsikringene av et selskap i Bulgaria som heter Lev Ins. Da skaden skjedde, sendte de en takstmann som konkluderte med store skader og at boligen er ubeboelig. Skadene anslås til 400.000 kroner. Tide nektet å dekke de opplagte skadene (hærverk og vandalisering av leieboer) og ba meg klage til Finansklagenemda. Saken ble avvist med EN setning: Selskapet er ikke registrert og da har jeg ingen rettigheter! Jeg sa selvsagt opp på dagen for et slikt selskap skal ingen være i! I dag har jeg brukt 60.000 på advokat og er på vei til retten. Boligen er fortsatt ubeboelig - siden 1.6. Det er seks måneder og husleietapet er på 66.000 kroner(!) til nå. Jeg har tidligere jobbet i et annet selskap i 11 år og kan forsikring meget godt. HOLD DERE UNNA TIDE FORSIKRING!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rot og vanskelig"

Tok meg mange forsøk å bli kunde. 6 måneder brukte jeg på å ordne en form for forskningsavtele

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Et veldig greit forsikringsselskap med personlig og god hjelp!"

Personlig hjelp. Veldig mye enklere å forholde seg til enn et stort selskap.

Hans O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"

Finans situasjon er noe uklar, mangler litt informasjon fra selskapet

Bjarne L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sånn passe"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å få tak i når jeg trenger dem. Mye fram og tilbake for å få riktige vilkår og pris ved hvert hovedforfall

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billig og god dekning"

Billigste forsikring jeg fant med de avtalene jeg trengte

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig informasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selve forsikringsdelen er ok,. Men ga ingen informasjon til kunder om at de ikke har lov å tegne nye forsikringer. Dette burde selvsagt vært kommunisert ut til alle eksisterende kunder med en gang!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice"

Har hatt bilforsikring gjennom Tide i flere år nå. alltid kjappe til å svare på telefon og hyggelige ansatte. Dessverre er bilforsikringen blitt for dyr, så jeg jakter ny forsikring andre steder, men kommer tilbake så fort prisen er konkkurransedyktig igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"God pris, men så"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en god pris da jeg tegnet forsikringer, men så gav de meg fingen, økte premie med 500,- måneden og ble plutselig veldig vanskelig å få tak i. Viser seg at de er noen småkriminelle kjeltringer :/

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt grei"

Helt grei selskap,har ikke hadd noen problemer med de,dem er utrulig hyggelig Eneste hver sikker på hva du får i egenandel så man ikke får seg en overraskelse

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Begrenset med hva du får lov å forsikre..."

Kjempebra kundebehandler som jeg kjenner personlig,null problem å raskt å få hjelp og forsikret bilene opp igjennom årene. Desverre kan ikke Tide tilby forsikringer til biler med litt ekstra HK (250hk+) under panseret til godt voksne sjåfører som har kjørt skadefritt hele livet ( 37år ). Må derfor bytte til ett mer seriøst selskap👍

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringsagenten er ikke å få tak i lenger"

Jeg har fått vite at selskapet er under begjæring om opphør

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"rask økning i avtalen"

snik økning i avtalen etter at jeg uheldig hvis har hatt skade

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Om du verdsetter deg selv, finn noe annet."
1 syns denne omtalen er nyttig

Tide verdsetter deg hvertfall ikke. Jeg har ikke fått noen informasjon av Tide angående alt det trøbbelet de har egga på seg fra Finanstilsynet. Meget skuffet. Jeg får fremdeles regninger. De har ikke lov å drive. De burde sagt meg opp.

Svar fra Tide Forsikring
13.09.2020 14:21
Hei , vi beklager hvis du har fått lite informasjon i den vanskelige situasjon vi har hatt i sommer . Finanstilsynet har gitt oss lov å drive videre , da dette dreier seg om en 2,5 år gammel sak som Tide har ordnet opp i og alle dine forsikringer er trygge , derfor får du dine fakturaer . De må du betale hvis forsikring skal være gyldig . Det kommer snart ny info . Ring din rådgiver eller Tide kundeservice 35985800 hverdager .
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alltid tilgjengelig når jeg trenger informasjon fra de"

Gode på pris. Har brukt de i flere år med bare gode erfaringer, hyggelige folk.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig/ingen info"

Null info om at selskapet skal avsluttes. Har ikke alle forsikringspapirer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kommunikasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å få tak i. Bytter selgere hele tiden, og man får ikke beskjed hvem man skal forholde seg til.

Kjell Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Færre forsikringer"

Barna har overtatt hytte med innbo og vi har en bil mindre. Derfor vil vi innhente nye pristilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Trygt og bra forsikringsselskap."
1 syns denne omtalen er nyttig

+Rask og enkel saksbehandling og oppgjør. +hyggelig og dyktig kontaktperson +god dekning med superforsikring

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"ustabilt selskap"

de var nok ikke ment å overleve. Men jeg fikk gode priser og god oppfølging for noen år siden - oppfølgingen gikk nedover deretter.

Øyvind B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God erfaring"

Alltid hyggelige svar og tilb.meldinger.Rimelige priser.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR