Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Tryg Forsikring
2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
17
av 31 innen
forsikringsselskap
48%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
267
232
188
141
287
Sorter omtaler etter
Viser av 1115 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Det ble en kamp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vannlekasje i vårt hjem. All tid gikk med på å bli trodd. De ville sette inn et hybekjøkken til en familie med en katt i en totalskadd leilighet. Skadebehandler gjorde kankje en for god jobb for Tryg.

Robert A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"En bra trygghet när du reser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jag har varit nöjd med trygg reseforsikkring. Jag fick t.ex ersättning direkt, utan problem, när min kamera blev stulen på en resa.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs selskap som er lite forbrukervennlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skuffende service. Aldri opplevd slik utydelig og uryddig selskap. På grunn av dem måtte jeg selge bilene og bytte fordi det var utrygt å være forsikret i tryg

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har kun gode erfaringer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rask behandling. Hadde kjørt over kilometerstanden eg hadde på bilen. Fikk ikke innkorting av skadebeløpet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig håndtering ved kjøp av verdiforsikring"

Vært i kontakt med forsikringen 4 ganger vedrørende kjøpe av forsikring, men uten hell i å få startet med forsikringen.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De er gode på å ta i mot penger, ikke mye annet."
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha hatt boligforsikring plus i flere år, hadde jeg plutselig bruk for dem, da jeg havnet i en boligtvist på en bolig jeg hadde kjøpt. Jeg forklarte situasjonen til dem, og de sa at jeg måtte få et avslag fra motparten, før deres jurister ville hjelpe. Dette tenkte jeg var fair nok, jeg har forståelse for at de ikke kan bygge saken fra bunn. Men etter avslaget fra motpartens forsikringsselskap, og etter jeg har brukt mye tid på å samle og sendt dem all dokumentasjon, så har de ikke respondert på flere uker. I går sjekket jeg på "min side", og så at de har lukket saken min. Dette uten en gang å ta kontakt med meg. De svarer meg heller ikke på mail, og det er vanskelig å nå gjennom på telefon. Det irriterer meg at jeg har betalt dem alle disse pengene, når de ikke vil hjelpe meg når jeg trenger det. På høy tid å bytte til et annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har etterhvert endel erfaring med Tryg og deres husdyrforsikring, og kunne ikke vært mer fornøyd. De stiller opp, kjapp saksbehandling, direkteoppgjør ved behov. God egenandelsordning med fast egenandel uavhengig av utgift på skadetilfellet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Verste forsikring jeg har hatt, lurerig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjorde ikke jobben som burde gjorde gjorde en veldig dårlig jobb hos meg måtte også betale en del penger fra min lomma, tok lån. Anbefales ikke i det hele tatt, mine venner og familie har byttet forsikringen hos trygg siden

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mange kokker og mye søl"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har en pågående sak angående vannskader, som ingen i Tryg virker å ha oversikt over. Saken gjelder både bygg og innbo. Tryg har benyttet en ekstern takstmann, et eksternt firma til å rive og tørke vegger og gulv og et tredje firma til å rive og bygge opp igjen bad. Vi har ingen kontaktperson i Tryg å kontakte når noe stopper opp. Og vi må høre på at de eksterne firmaene diskuterer riving og regninger til elektrikere seg imellom. Vi får ingen svar på det vi legger inn i portalen. Vi har mange naboer med tilsvarende skader som er ferdig eller nesten ferdig med oppbyggingen igjen. Alle disse benytter andre forsikringsselskap. Hos oss er det mange uker med jobb igjen, og ikke engang rivingen er ferdig utført. Eneste grunnen til at jeg ga 2 stjerner og ikke en er at vi har fått oppgjøret på innboet. Der hadde vi en annen innleid takstmann som gjorde en grundig jobb og holdt oss informert hele veien.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"BEDRITENT SELSKAP. SVINDLERE"
3 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna Tryg!! De er helt ræva på oppgjør og kundeservice Jag har holdt på i over 2År med å få oppgjør på reiseforsikring etter dødsfall i nærmeste familie. De svarer ikke på mail engang. Tryg... Gir ny betydning på forsikringssvindel. Det er svindel det de driver med. Jeg leverer nå anmeldelse til økokrim.

Astrid B. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bør ikke være førstevalget"
2 syns denne omtalen er nyttig

Di er bra så lenge man ikke trenger hjelp av dem...når alt bare blir trekt automatisk og alt går sin gang....men den dagen man trenger hjelp så har man plutselig ikke forsikring for akkuratt det .....det slår aldri feil.....vanskelige er dem også

Toremagnus B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"utmerket."
1 syns denne omtalen er nyttig

bare positiv. Jeg fikk fin hjelp helt fra starten av. Det var viktig for meg i den situasjonene jeg var i.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et råttent forsikringsselskap!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har reise ekstra i Tryg. Dette inkluderer rettshjelp og det gjelder utenfor Norden i inntil 70 dager. Jeg hadde en tvist med min sør-afrikanske nabo på Filippinene i 2018. Tvisten ble behandlet i det lokale forliksrådet. Etter 3 runder der kan saken føres for de alminnelige domstoler. Jeg engasjerte Manila`s beste advokatfirma, de er også juridiske rådgivere for Regjeringen Duterte. Saken endte med at min sør-afrikanske nabo ble svartelistet fra Filippinene. Vel hjemme i Oslo innmeldte jeg saken til mitt forsikringsselskap Tryg. Jeg hadde hele min forsikringsportefølje på 11 objekter hos dem. Jeg betalte årlig 24.000 kr. i premie. Tross omfattende dokumentasjon, opplever jeg at de stadig fremmer vikarierende motiver for ytterligere dokumentasjon. Jeg har dokumentasjon fra min advokat, dokumentasjon fra Immigration på Filippinene, forhandlingene i forliksrådet foregikk på tagalog, et språk jeg ikke forstår, så min filippinske kone og mine vitner var mine stedfortredere. Dokumentasjon på dette er lagt frem. Likevel sår Tryg tvil om fakta og stiller stadig nye krav! Jeg har nå redusert min portefølje i Tryg til 2 objekter og kommer til å terminere disse i nærmeste fremtid. Jeg har aldri i mitt lange liv opplevd maken til trenering og uvilje til å utbetale erstatning. Erstatningsbeløpet etter egenandel utgjør ca. 8.000 kr. Tryg mister 24.000 kr. i årlige premieinntekter. Det er nå så mange nye selskaper som har god kundetilfredshet; Frende, Fremtind etc, så hvorfor velge Tryg som bare har 50 % kundetilfredshet? Jeg anbefaler alle OBOS medlemmer og andre impliserte; styr unna dette selskapet. Tryg har kastet bort halvannet år av mitt liv med viss vass snakk og vikarierende motiver!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"RØMM, ELLER HOLD DERE LANGT UNNA!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig og useriøst skadeoppgjør, ikke bruk tryg, du kan komme til å angre, og bli deprimert av de. Saksbehandler er vanskelig les umulig å gå tak i. Ringer aldri opp igjen, selv om lover dette. Treg saksbehandlingstid ved skade, jeg måtte vente så lenge at bilen fikk følgeskader av vann, dette dekket de selvfølgelig ikke.det var mitt ansvar å unngå, selv om bilen sto på verksted

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svindel, prismessig."
1 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk en ok avtale for ca ett år siden, og var greit fornøyd med den. De fikk meg blant annet til å flytte person/Liv-forsikringen min fra Nordea, som jeg hadde hatt der i nesten 20 år. Dette fordi de kom noen tusen bedre ut. Fikk sjokk når nye priser for nytt år kom nå, hvor nesten alle forsikringene var oppjustert med i hvert fall(!) 25%. Så etter ett års forsikringsforhold, økte altså årspremien med 7.000,- . Forstår ikke at dette kan være lov?!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Forferdelig kundekonsulent"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sendte inn informasjon om alle mine forsikringer på tjenestetorget.no for å se hvilke tilbud de kunne komme med. Tryg forsikring ringte etter ett minutt, men nektet å prate med meg hvis jeg ikke ville si hva jeg betalt fra før, med dokumentasjonen fremme. Jeg hadde ingen intensjon om å vise tilbudene Tryg eventuellt hadde kommet med til andre forsikringselskaper, det er råttent og under min verdighet. Men da skal heller ikke de penkledde kreve at jeg nevner hva jeg betaler fra før. Ønsket kun tilbud, og ville svart ja eller nei. En stjerne er det sjeldent jeg gir, som regel er det fem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Try sniker seg unna."
2 syns denne omtalen er nyttig

Hei, Byttet til Tryg for ca 1 år siden og opplever ikke at de forsikkrer noe som helst. Egenandeler er så höga at hvis man knuser skjermen på mobilen så er det null dekkning. Har en skade i ryggen som de i en eveighet oröver og komme seg unna. Salgskonsulenten sier en sak, saksbehandler en anen. Håll er unna o-tryg!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Problemer i skade sak"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt en pågående skadesak på ett kjøretøy siden mars 2020 med innbrudd og skadeverk og eneste Tryg vil dekke er ny rute og min egenandel, men eg sitter igjen med en bil som ikke er fungsjonibel pga fuktskade

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Flykter fra Tryg snrarest. Forsikring agent sa noe annet når de selger, men når man havnet i ulykke så sier kundebehandler noe annet. Det er ikke trygg i Tryg !

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tar kontakt på chat angående faktura, fordi den er over dobbelt så stor som vanlig. Den inneholder prisen for den gamle forsikringen, I TILLEGG til ny forhøyet pris. De skal se på det og lover å svare neste dag. Hører ingenting. Tar deretter kontakt etter tre dager, og de kan fortsatt ikke svare meg. Kan ikke se at det er vanskelig å svare på et enkelt spørsmål angående en faktura (vet de ikke hva de fakturerer?). Tar kontakt på telefon, og hun lover å finne ut av det i løpet av dagen. Hører ingenting. Neste dag får jeg mail, hvor de heller ikke kan svare på spørsmålet, og ber meg vente. Der ble det nok for meg, og de mistet meg som kunde. Jeg tør ikke tenke på hvordan man blir behandlet, hvis man skulle ha reelt behov for hjelp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"God forsikring helt til ulykken inntreffer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter en måned med krangling sitter jeg igjen med følelsen av å ha blitt lurt gang på gang. Forsikringsselskapet kondemnerte bilen vår og ville ikke gi denne tilbake grunnet at dette ikke var forsvarlig for økonomiske og sikkerhetsmessige årsaker. Jeg finner nå ut etter å ha måtte legge ut egne penger for ny bil, at Tryg ikke skal vrake bilen allikevel. Kjempehyggelig å ha vært kunde så lenge jeg ikke har vært utfor noen ulykker

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vær på vakt når rådgiver «anbefaler»"
2 syns denne omtalen er nyttig

I mitt tilfelle gjelder dette utenlandsreise som for så mange andre ble stoppet av pandemi. Vi kunne avbestilt reisen og vært dekket av forsikringen men fikk følgende anbefaling av rådgiver: «Vi anbefaler deg å ikke avbestille reisen hos flyselskapet/turoperatøren før avreisedatoen er passert. Hvis reisen blir kansellert av flyselskapet/reiseoperatøren vil du normalt ha rett til å få igjen pengene derfra.». Det som i praksis skjer er at flyselskapet kansellerer flygningen og Tryg slipper erstatningsansvar. For meg betyr der 6–7 måneders ventetid mens saken behandles i transportklagenemnda. Til sammenligning har reisefølget med forsikring i IF fått hele beløpet dekket ved første henvendelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Alltid god service"

Har alltid fått god service og hurtige oppgjør.Har selv oppbevart kvitteringene etter oppgjør, noe som lettere arbeidet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Tryg forsikring/ Utryg forsikring rette navn"
3 syns denne omtalen er nyttig

Aldri opplevd så dårlig behandlet som i tryg. For guds skyld hold dere langt unna dem. Værre en dem fins det ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God pris i starten!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk kjempetilbud på forsikringer på grunn av OBOS medlemskap, Men så økte prisene på bilene med 60%.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR