Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Tryg Forsikring
2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
17
av 31 innen
forsikringsselskap
48%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
268
236
188
141
289
Sorter omtaler etter
Viser av 1122 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vær på vakt når rådgiver «anbefaler»"
2 syns denne omtalen er nyttig

I mitt tilfelle gjelder dette utenlandsreise som for så mange andre ble stoppet av pandemi. Vi kunne avbestilt reisen og vært dekket av forsikringen men fikk følgende anbefaling av rådgiver: «Vi anbefaler deg å ikke avbestille reisen hos flyselskapet/turoperatøren før avreisedatoen er passert. Hvis reisen blir kansellert av flyselskapet/reiseoperatøren vil du normalt ha rett til å få igjen pengene derfra.». Det som i praksis skjer er at flyselskapet kansellerer flygningen og Tryg slipper erstatningsansvar. For meg betyr der 6–7 måneders ventetid mens saken behandles i transportklagenemnda. Til sammenligning har reisefølget med forsikring i IF fått hele beløpet dekket ved første henvendelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Alltid god service"

Har alltid fått god service og hurtige oppgjør.Har selv oppbevart kvitteringene etter oppgjør, noe som lettere arbeidet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Tryg forsikring/ Utryg forsikring rette navn"
3 syns denne omtalen er nyttig

Aldri opplevd så dårlig behandlet som i tryg. For guds skyld hold dere langt unna dem. Værre en dem fins det ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God pris i starten!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk kjempetilbud på forsikringer på grunn av OBOS medlemskap, Men så økte prisene på bilene med 60%.

Barham F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Saksbehandlingstid,kundeservice."
2 syns denne omtalen er nyttig

Det hjelper ikke å ha grei pris, det har dem faktisk heller ikke det, men men. i løpet av 25år har jeg hatt tre saker hos dem, og har da dårlig opplevelse av dem tre. Det er ikke tilfeldigheter. Elendig på service .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tolking av rettshjelpsdekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi er 4 hytteeiere som har hatt felles sak mot grunneier. 3 av hytteeierne har fått rettshjelpsdekning via sine forsikringsselskap. Vi fikk ikke. Dette er for dårlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Høye priser. Jeg kan legge inn ny Alcatel å spare 8500 kr i året i samme selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kan lage ny avtale i trygg å spare over 8000 kr i året. Dere gir ikke kundene deres de beste avtalene automatisk. Jeg føler meg lurt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask og god kundeservice"

I forbindelse med Covid—19 fikk jeg ikke refundert beløpet for hotellet jeg hadde booket siden hotels.com tilbydde voucher som måtte brukes på samme hotell innen 6 måneder- dette var ikke et alternativ å benytte seg av, men fikk likevel ikke støtte fra forsikringsselskapet (KLP). Heldigvis hadde jeg også rettigheter gjennom Eurocard og fikk hjelp av Tryg. Her fikk jeg kjempegod service og pengene tilbakebetalt innen få dager.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig med hjelp."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har opplevd gjentatte ganger og ikke få hjelp fra dem jeg har kommet til. Har ikke mottatt heller noe betalings påminnelser før jeg har fått purring brev 2. De har gitt beskjed om at det er mitt problem at jeg ikke har mottatt dette.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ufulstendige opplysninger vedr egenandel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å forstå vilkår og komplisert produkt. Umulig å vite verdien av og omfanget av tilleggs forsikringer som man får etter at man bestilt forsikring

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke til å stole på når man trenger dem"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er veldig skremmende å tenke på at man tror man har alt i orden angående forsikringer og så viser det seg at dette kun gjelder innbetalingene, og ikke forsikringene, trenger man hjelp så kan man ikke forvente at dette useriøse selskapet med det svært så misvisende navnet " Tryg" stiller opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gjør ikke det de sier de skal"
2 syns denne omtalen er nyttig

De har brukt uendelig lang tid på å rette en skade som i utgangspunktet tar 2 dager. Har purret så og si hver dag i tre måneder og det skjer ingenting.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Greit selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Grei nettside og hyggelige saksbehandlere. Innholdsrike poliser med mye detaljer. Skal du printe ut total polisen blir det en komplett bok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"god service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er bra Service hos de ansatte, og selgere er heller ikke for påtrengende. Du får det du ber om, og tips til hva som kan være lurt å ikke lurt å gjøre som ung bilfører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"30% økning pris på bil"

Har vært lojal kunde i mange år, men må diskutere prisoppgangen hvert bidige år. I år økte de bilforsikringen med 30% uten at de kunne forklare hvorfor når jeg ringte. De var heller ikke villig til å redusere noe på prisen. Har aldri hatt skade på bil eller krevd dem for noe oppgjør. Ergo de mister meg som kunde.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gir meg erstattningssummen som gavekort hos en mye dyrere forhandler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gir meg erstattningssummen som gavekort hos en mye dyrere forhandler, men hvis jeg vil ha pengene utbetalt til konto, da må jeg ta til takke med en lavere sum. Useriøst. Lange telefonkøer uten mulighet for å bli ringt tilbake.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Reiseforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna Tryg, forskningen er null verdt.Innleggelse epikrise i fra sykehus er ikke god nok dokumentasjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Har byttet forsikringsselskap, men Tryg fortsetter å skuffe"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet forsikringsselskap for noen mnd. siden etter svært dårlig erfaring med Tryg (har skrevet en omtale her inne tidligere). I denne overgangen har Tryg oppgitt feil prosenttall for opptjent bonus på bil til vårt nye selskap Fremtind. Opplysninger som medførte at vår nye bilforsikring ble fire ganger så høy som først antatt. Vi fikk heldigvis ryddet opp i dette ved god hjelp av saksbehandler i vårt nye selskap. Tryg har videre "glemt" å slette en forsikring og fortsetter å sende fakturaer på denne. Selv etter gjentatte purringer fra saksbehandler i Fremtind har det ikke lyktes Tryg å annullere hverken forsikring eller fakturaer. Jeg stiller meg selv spørsmål ved hvordan så enkle rutiner ikke ivaretas av Tryg og er glad vi snart (forhåpentligvis) er ferdige med dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Trist att ett av Nordens største selskap skal bli uthengt pga inkompetente forsikringstakere."
8 syns denne omtalen er nyttig

I alle mine år som forsikringstager har jeg aldri vært borti ett selskap med bedre kunderådgivning og skadeoppgjør enn Tryg. Det gjør meg rett og slett trist att inkompetente forsikringstakere som ikke evner og lese sin egen avtale skal kunne uttale seg fritt på nett, og skape dårlig omdømme som folk svelger straks dem leser det. Men så er jo også trenden her inne att det er om og gjøre og spare mest mulig penger.. Hadde folk lest hva avtalen inneholder, og faktisk hatt mere enn luft mellom øra så hadde di nok sett hvor bra Tryg er for kundene sine. Jeg har vært kunde hos Tryg i til sammen 16år, har prøvd andre selskaper i perioder men ingen når dem til knærne. Men så kan det jo hende att jeg faktisk bryr meg om hva jeg får igjen for mine 42.000,- i året. Har fått tilbud fra selskaper som Storebrand & Gjensidige som er billigere enn dette, men og betale 4.000,- mindre i året for dårligere dekning og miste min personlige rådgiver med direkte nummer er for faktisk uaktuelt. Derfor synest jeg det er trist att folk med 0 peiling på dekning og tror att en billig pris er bra forsikring får uttale seg fritt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"(U) Tryg slettet alle mine forsikringer etter Ulykke."

Det værste er Risiko/Død ble slettet og jeg kunne dødd fra Barna og hus med enorm gjeld, imens Tryg kunne fordele overskuddet imellom seg og sine advokater. Tryg slettet også barneforsikring på min hjertesyke datter da de måtte utbetale invaliditets% utbetaling. Regress firmaet bør ingen ha.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke det beste."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fått avslag på vannskade på tak på hytta og tett kloakk. De gjorde opp en mini skade på bil jeg kjørte på, jeg tok bilde og kunne ikke se skaden. Den kom på kr 33.000 det er antall skader du blir vurdert etter så jeg er også opptatt av utlegget de har på meg. Forsøkte og få endret premien ca kr 40.000 fikk en lang mail at jeg hadde det beste, sjekket Gjensidige gjennom NAF de hadde jeg spart kr 2500 bare på bil. 🤔

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på kommunikasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig på komunikasjon og tilbakemelding, etter gjentatte purringer og telefoner. Alltid en ny saksbehandler og det samme opp igjen på nytt.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Manglende oppfølging og dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Du får billigere forsikring, bedre vilkår, bedre kundeservice og ikke minst mye bedre skadeoppfølging hos andre norske aktører. Og det er vel grunnen til at du har forsikring, at du skal føle deg trygg på å bli ivaretatt når uhellet er ute? De er gode på å selge forsikring, men der stopper det. Styr unna, vi har så mange gode, norske forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Juks og tull"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bittet min forsikring til andre selskaper. Etter den ringte meg tryg kundeservice og han gi meg bedre tilbud og han sa til meg at jeg må slutte med den nye selskapet og tilbake til tryg til å få den tilbud og han bare juks og tull med meg og jeg fikk ikke noe tilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Jeg er fornøyd med Tryg Forsikring"

Hjelpsom og grei betjening når jeg har hat kontakt med Tryg Forsikring. Ikke bestandig de har vært enig med meg da en frost skade hadde oppstått på Alden i min gamle " Bobil".

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR