Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
14
av 23 innen
forsikringsselskap
51%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
186
161
128
89
162
Sorter omtaler etter
Viser av 726 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De lover mye mer enn de klarer å håndtere, ikke forsikr hunden deres hos Tryg"

Vi ble lovet en kjapp prosess, i forbindelse med at vår hund måtte avlives pga nyresvikt i juli.
Det var traumatisk nok å miste hunden, da er det veldig trist at rutinene deres ikke fungerer.
Det har nå gått nesten en måned, vi har ennå ikke fått tilbakebetalt noe av de 15000 vi måtte legge ut til veterinær og avlivning for vår kjære hund i sommer.
Da er jeg flyttet mine forsikringer til Tryg, ble jeg lovet en personlig kontakt, denne personen har jeg bare pratet med i salgssamtalen, etter den tid er det alltid opptatt eller intet svar, har heller fått noe navn på en ny personlig kontakt. Ikke lag forventninger til noe dere ikke kan holde.:-((

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Høyst forunderlig og uTryg saksbehandling"

Jeg har klaget på en jobb Takstforum, som er forsikret hos Tryg, har gjort.
Selskapet har åpenbart ingen tradisjon for å svare på skriftlige henvendelser. Da jeg ringte advokaten kunne han medele at de allerede hadde behandlet saken, og konkludert med at feil ikke var gjort.
Siden jeg forventer et skriftlig og begrunnet svar, har jeg oversendte nye, relevante dokumenter. Nå svarer de ikke igjen. Forstår godt at Takstforum bruker Tryg.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Får noe annet enn det en bestiller"

Fikk tilbud om forsikring, etter hvert oppdager jeg at kjørelengden var halvert.
Da kan prisen være lav .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uventede prisendringer"

Totalsummen på forsikringene endres til tider uten forvarsel, slik at man blir liggende etter på betalingen opptil flere ganger. Ved samtale med selskapet forklarer de heller ikke grunnen til dette, men bare mener på at man skal betale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Barnehage"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en overraskende høy regning som ikke stemmer, ringer inn til en små uhøflig kundebehandler, jeg spør om han kan sjekke at regninga var riktig, kort fortalt sier han at det ikke var vits i å sjekke, bare betal den. Fikk da en måned senere et brev om at 2/3 deler av beløpet skulle tilbakebetales fordi regningen var feil, det tok lang tid før pengene kom tilbake også. Dette har gjentatt seg flere ganger. Så fikk jeg plutselig en dag melding om at den ene regninga jeg fikk på rundt 1000 kr var feil, og jeg skulle heller betale 3000 kr, noen dager etter fikk jeg et brev om at jeg ikke hadde betalt forsikringen (som jeg hadde) og de avlyste forsikringsavtalen.. nå sender de masse forskjellig surr... forskjellig kundebehandler hver gang man ringer og bare noe surr, styr unna! Hodepine ++

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig selskap."
5 syns denne omtalen er nyttig

Tryg er elendig på kundebehandling. Bruker lang tid som virkemiddel i skadeoppgjør. Vær obs på takstmenn som Tryg mener er veldig dyktige. Håpløst at forsikringsselskap får holde på på denne måten. Bytt forsikringsselskap er mitt beste råd til Tryg-kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service og behandlingstid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna dette selskapet. De holder ikke det de lover. Bare så synd at det blir merkbart først når du trenger de. Det minste jeg forventer av et forsikringsselskap, er et enkelt svar på min hendvendelse over mail. Men ikke forvent dette her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billig, rask og imøtekommende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde heldigvis vår barneforsikring i Tryg. Meldte inn skade som ikke dekkes av alle forsikringsselskap, dokumenterte skaden og vipps... Sånn skal et forsikringsselskap være👍🏻

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Mye rot og holdt ikke det som ble lovet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mye rot for å få alt på plass. Ble lovet alt av forsikringer hos en partner. Men endte opp med Livsforsikringer hos Nordea.
Ble 5000-6000 kroner dyrere enn det som ble tilbudt under møte med Agent.

2 mnd, etter oppsigelse så kom det regning på 4000 kroner som dem sliter med å forklare meg hvorfor.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billige og seriøse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tryg har vært raske med utbetalinger før. Er usikker på om de har strammet inn. Slitsomt å dokumentere de få gangene jeg har bruk for forsikringen min. Ønsker at selskapet skal stole på meg slik de gjorde før. Vurderer å bytte selskap.
Stikkord: Tillit!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra nok"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dem er veldig flinke og hjelpsomme på kundeservice. Null trøbbel i flere år. Veldig flink med utbetaling av dyreforsikrings sak. Jeg vil bare få en bedre pris

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vann/dampesaken tok 16 måneder med ekstremt sein saksbehandling som var nedverdigende og respektløs"
2 syns denne omtalen er nyttig

BRA: Det kom raskt hjelp med å sette inn vifter og avtrekk, samt ulike typer takstmenn.
De bør utvise vanlig høflighet og respekt ved å ringe tilbake når vi ber om det og svare på eposter uten at jeg må purre to -tre ganger og det går to måneder før de svarer. De bør betale ut fakturaene straks, ikke la det gå to måneder. Jeg følte meg nærmest trakassert, oversett, ikke trodd og ikke hørt hørt. Etter 16 måneder er jeg psykisk og mentalt utslitt av den seine saksbehandlingen og oppførselen deres overfor meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap med rask og god oppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kraftig økning av premier uten god begrunnelse. Forøvrig alltid god service. Vil sjekke andre priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs, når man først får et problem"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ringt Tryg pga skadedyr. (jeg ha super hus og innboforsikring som jeg betale Tryg får) fikk beskjed at det var ikke dem som håndteret det, men norsk hussopp forsikring, men de skulle få de til og ringe meg... noen uker etterpå ringer jeg tilbake og de skulle ta tak i det... noen uke senere ringer jeg direkt til Norsk hussopp, og fikk beskjed at det var ikke de som håndterte det med rentokil. Men de skulle gi beskjed videre.... ingen ting skjer jeg ringer tilbake til Tryg....ingen ting skjer.. jeg ringer til rentokil selv... ingen ting skjer.

Til slutt ringer jeg Anticimex, problem løst, men hva betale jeg skadedyr forsikring får....

Rentokil ringt meg etterpå og spurt om de skulle avtale et besøk siden jeg hadde ringt med et problem som de glemte litt... er nei takk

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Jon P. Y
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig faktura avdeling, de har ikke kontroll på betalte og ubetalte regninger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mer useriøst forsikring selskap skal du lete lenge etter, de sender purringer i tid og utid samtidig som de legger ved "en regning som har blitt liggende" denne sender de purring på uten at vi har fått den tilsendt eller sett den tidligere. Dette har skjedd flere ganger, hver gang har vi vært i kontakt med Tryg som forteller oss at dette bare er noe som er blitt "liggende". Hver gang har vi spurt om vi har noe mer ubetalt etter at vi har betalt denne regningen, og hver gang er svaret nei. Etter å ha fortalt om mine erfaringer med Tryg til venner og bekjente så er jeg absolutt ikke alene om å ha disse erfaringene. Jeg har nå sagt mine forsikringer hos dere å kommer til å melde saken min inn til forsikringsskadenemnda om dere ikke fikser opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Grusomt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fullstendig kaos, håpløs kundeservice og en vilje uten sidestykke til å kreve mer penger av deg.
Gikk fra 300 kr i måneden til 800 på 3 måneder.
Skulle virkelig ønske at det var mulig og gi 0/5 men 1/5 er så lavt det går, dessverre!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lite profesjonelt firma"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hadde det vært rettferdighet i verden så hadde jeg sendt faktura til Tryg for all den tid jeg har måttet brukt på å ringe og skrive for å forsøke å ordne opp i ting. Har aldri meldt en skade til selskapet, har ingenting med det å gjøre. Men de på kundeservice har gjort feil på feil når det kommer til forsikringsavtalene som har gjort at jeg har måttet ringe inn, de er veldig søte og høflige både på telefon og skriftlig og søker bot og bedring - men ingenting skjer. Må være vanntette skott mellom kundeservice og fakturaavdeling for det eneste som er sikkert når det gjelder Tryg, er at fakturaene fortsette å komme

Har kvittet meg med alle forsikringer, bortsett fra en, som kun de tilbyr. Likevel mener de at jeg fortsatt skylder de penger så i morgen må jeg nok atter en gang ringe de.

Styr unna folkens, stort selskap, del av Nordea og kjekke folk på Kundeservice men tror de må være mangelfullt utviklet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Upålitelig forsikringsselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke kundens beste i fokus. Dårlig kundebehandling og elendige på å ta rett avgjørelse på saker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Et nett-system som ikke fungerer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettsidene forteller meg at jeg ikke er kunde når jeg har vært kunde i over to år. Dette gjør at man ikke kan se informasjon om sin forsikring på "mine sider". Dersom man ringer kundeservice og forklarer problemet forteller de deg at de jobber med å fikse det. Dette har de gjort i over 3 måneder.

I tillegg kommer fakturaer som to separate fakturaer og du får purringer på fakturaer du allerede har betalt to-tre uker før forfallsdato.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"TRAGISK selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble frastjålet verdisaker.. Det ble politianmeldt.
Fikk beskjed om at de mente at det ikke gikk annt å bli frastjålet verdisaker enn har på seg.
Som totalkunde blir mann forbanna!!!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lurt av Tryg som nekter å forholde seg til egne feil."
6 syns denne omtalen er nyttig

Tidlig sommer 2017 skulle jeg kjøpe en ny-gammel bil. Ved overtagelsen ringte vi forsikringsselskapet og ba den opprette en forsikring på den "nye"-bilen, samme type forsikring som den "gamle" bilen. Samme mal som den forrige, men delkasko og veihjelp.
Dessverre så stoppet den "nye bilen" etter bare 1 mnd. Den døde bare på vei ut av gårdsplassen og ble stående utenfor hos naboen, død som ei sild.

Vi ble så opptatte med reklamasjonen til tidligere eier, så bilen ble bare stående der i ca 10 dager. Da ringte vi Trygg forsikring for veihjelp for å få bilen på verksted.
Trygg kunne da opplyse at NEI VEIHJELP har dere ikke (normalt kr 500). Det ville bli noe dyrere å flytte den. Men siden den bare skulle 5 km bort, så ble dette godtatt.(Dette var en torsdag)
Men vi måtte få bilen på verksted, så Tryg tilbød seg å sette opp henting på bilen på lørdag. Jeg hadde egentlig en avtale da, men de kunne komme tidlig å flytte bilen.
Falken kommer lørdag og flytter bilen. Og som hilsen får vi en regning i posten på kr 4000, i stedet for de normalt 500 kr.
Vi var klar over at det var noe mer å flytte bilen uten veihjelp (som vi jo selv trodde var den avtalen vi hadde), men at de skulle lure oss å hente på lørdag som doblet prisen var det ingen som sa til oss. Bilen sto ikke på en akutt plass, så hadde vi vist om denne doblingen av prisen, så ville vi jo bare ventet til
1. Den korrekte forsikringen var opprettet.
2. Ventet til en ukedag uten dobbelt påslag.

Tryg bare blånekter for noe som helst feil. Falken vil naturlig vis ha pengene sine.
Dessverre fulgte vi bare med på lasset da OBOS byttet avtalepartner.
Vi har nå SELVFØLGELIG byttet forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Betalingskrøll"
4 syns denne omtalen er nyttig

De tuller mye med betalinger og purringer som allerede er innbetalt.
Fikk oppgitt feil pris av forsikringsagent som var på besøk med meg, som førte til at jeg sa opp forsikringen. Ingen svarte på henvendelsen til tross for flere purringer. Fakturaene kom, purringene kom, men ingen tok tak i saken. Etter å ha maset mye på chat fikk jeg sagt opp avtalen. Tre måneder etterpå får jeg fortsatt purringer og regninger jeg ikke skal ha.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kritikkverdig kundebehandling"
6 syns denne omtalen er nyttig

Opplevde service og kundebehandling hos skadeavdeling hos Tryg som totalt uakseptabelt.
Til tross for flere oppfordringer på epost fra min side fikk jeg ingen tilbakemelding fra skadeavdelingen. Saken gjaldt skade/behandling på vår hund forsikret gjennom Tryg. Det tok nesten 1 mnd før jeg fikk svar, uten noen som helst form for beklagelse. Svar kom etter sterkt press via chat. Har også opplevd laaaang ventetid på å nå frem på telefon, tilbakering har heller ikke fungert. Elendig kundeservice/behandling fra skadeavdelingens side er den direkte årsaken til at vi nå kommer til å bytte selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trist opplevelse når uhellet var ute"
9 syns denne omtalen er nyttig

Som medlem i Utdanningsforbundet har jeg hatt mine forsikringer i Tryg i over 20 år. Jeg har alltid trodd at jeg som medlem i Utdanningsforbundet hadde en ekstra trygghet. Det viste seg å være veldig feil. Da uhellet var ute og jeg fikk en vannskade til 150.000 på badet, fikk jeg utbetalt kr 5.000 til "følgeskadene".
De prøvde seg først med at det manglet klemring ved sluk og at lekkasjen kom av vannsprut fra dusjen. Ved hjelp av egen fagmann, motbeviste jeg dette. Han bevitnet at badet er fagmessig utført på alle måter. Jeg ble likevel avvist. Da ble forklaringen at jeg ikke hadde dusjkabinett og derfor hadde det oppstått en lekkasje ved toalettet. Hvem skulle trodd at slikt ikke dekkes?
Har du ikke dusjkabinett, bør vurdere å bytte forsikringsselskap. Hvis ikke, kan det bli veldig dyrt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Faktura utsendt på papir istedenfor via e faktura som avtalt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fakturaene var utsendt på papir istedenfor via e faktura som tidligere. Siden eg var opptatt utenlands så blei det som det blei.

Har spurt hvorfor? De hadde til og med e faktura nr på papir regningene.

Ingen svar å få

Og det etter å ha blitt skadefri kunde hos Tryg / Enter i nesten 30 år.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR