Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Tryg Forsikring
2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
17
av 31 innen
forsikringsselskap
48%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
276
241
193
144
298
Sorter omtaler etter
Viser av 1152 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig forsikringsselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt bilforsikring og har den dag i dag husforsikring hos Tryg. Da jeg hadde bilforsikring fikk jeg flere fakturaer hver måned, og beløpene var betydelig høyere enn det som var fastslått i kontrakt. Tok veldig lang tid før Tryg betalte tilbake pengene som de hadde trukket fra min konto. Dette selv om jeg ringte og fortalte hva som hadde skjedd. Ble heller ikke møtt vennlig på noen som helst måte hos kundebehandlere. Var utsatt for skade på eiendom for 3 mnd siden. Ringte da og meldte skade. Skadesak ble opprettet. Fikk beskjed om at takstmann skulle komme, og han kom etter ca 1 uke. Fikk da spørsmål om jeg ønsket pengene for å utbrede skaden selv, eller at Tryg skulle utbedre. Jeg gikk for alternativet at Tryg skulle utbedre. Dette da jeg synes summen for å fikse skaden på garasjen etter en storm var for lite. Dette også i dialog med andre erfarne fagfolk som jeg hadde samtale med. Da jeg sendte melding til taksmann og fortalte at jeg ønsket at Tryg skulle fikse skaden, fikk jeg aldri noe svar. Jeg tok da kontakt med takstmann etter 3 uker, der han plutselig forteller at skaden er avsluttet og at jeg hadde fått utbetalt pengene på min konto. Noe som ikke stemte. Jeg ringte da Tryg og fikk beskjed at de bare ventet på kontonummeret mitt. Jeg ga beskjed at jeg ønsket at Tryg skulle ordne skaden. Fikk da beskjed at de skulle ringe en entreprenør og ordne dette og at jeg skulle høre fra entreprenøren ila 3-4 dager. Jeg hørte ingenting og ringte da Tryg på nytt. Fikk samme beskjed, at de skulle ringe meg tilbake ila dagen jeg ringte. Dette er nå 1 uke siden, og jeg har enda ikke hørt noe. Det virker som Tryg skulle ønske jeg tok i mot betaling istedenfor at de må betale, da det koster de mer penger å utbrede skaden.

Jonatan N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service"

Bra de har rask tilbakeringing på service telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"STOR ØKNING I FORSIKRINGSAVTALEN"

Fikk over 7000 kroner i økning uten noen form for informasjon. Ble lovet en sum....men den ble 600 kr over denne summen pr, måned. Dem er dårlig på kundeservice. Får forskjellige svar og lovnader hver gang jeg ringer inn, Mye rot i faktura de dem sender i hytt og pine.....har hatt problemer med dem siden starten. På tide å skifte forsikring nå..... Tryg er heller ikke interessert i å møte kunden her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"syke priser på kunder som har di beste vilkår"
1 syns denne omtalen er nyttig

lure kunder med og sette opp prisen sakte men sikkert, jeg hadde 75 prosent bonus og kjørt skadefritt over 10 år men prisen på en Land cruiser gjekk opp fra 8000til 20000kr

Michael H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Høynet forsikringsum"

Fikk plutselig veldig høy forsikringssum...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"DÅRLIGE MED TILBAKEMELDINGER"

er stort sett fornøyd med tryg, men er utrolig sene med tilbakemeldinger

Gunnar E
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uryddig forsikringsoversikt"

Ikke oppdatert på nye bilmodeller. Vanskelig å finne eksisterende avtaler. Må åpne mange dokumenter før du finner den du er ute etter

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Øker pris på polise uten å konsultere forsikringskunde, lite reaktiv ved henvendelser"

Tettere kommunikasjon med kunder, diskutere, ikke diktere. Fra 2020 til 2021 fikk vi nærmere 15% økning av polise uten å bli kontaktet

Annebrit
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"bra forsikringsselskap"

aldri hatt noe problemer. Alltid god og hyggelig hjelp om man skulle være uheldig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tok noe tid i anledning vurdering av teppe skift i anledning lekkasje"

Opplever 20% prisøkning på et år på alle forsikrede objekter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mangelfullt er en underdrivelse"

Etter husbrann for noen år siden var oppgjøret / oppbyggingen ekstremt forsinket og støtte og hjelp fra tryg var umulig å få i møte med byggefirma. Opplevelsen av å måtte ta ansvar for å sette seg inn i bustad oppføringsloven var en ekstrem tillegsbelastning. Kan ikke anbefale Tryg på noen som helst måte ifht store oppgjør

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"De lot som vi hadde tegnet forsikring hos dem"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg sa meg aldri enig i tilbudet de ga. Snakket med dem i anbudsrunden. Etter det sendte de regninger i månedsvis på tross av kommunikasjon om det motsatte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Best pris"

Ok, har ingen erfaringer. Har kun betalt premie, det er min eneste erfaring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke kast bort tiden din på å ringe til Tryg. Her er det ingen hjelp å få. Du må selv finne løsningen på ditt problem.

Halvor R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig erfaring ved behandling av meldt skade."

Jeg har svært dårlig erfaring med selskapets behandling av meldt skade. Efaringen er at selskapet gjerne vil ha deg som kunde og motta forsikringspremie. Jeg opplever at selskapet ikke vil følge Finansklagenemndas sekretæriats konklusjon, med det formål at forsikringskunden må anlegge sivil rettsak mot selskapet, dersom de vil forfølge sekretæriatets innstilling, der det fastslås at Tryg Forsikring AS har ansvar etter forsikringen. Jeg er skuffet over selskapets langdryge behandling av skaden og fraråder å tegne forsikring hos selskapet,

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billig og bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Profesjonelle selgere som ikke lurer deg til å kjøpe unødvendige forsikringer. Gode priser og god dekning. Etter et uhell fikk jeg raskt hjelp og kundebehandleren viste god forståelse. Ryddig og bra selskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God oppfølging, men dyrt"

Så langt fornøyd med selskapet, har ikke noe som tilsier annet enn at det er totale prisen på forsikringene som kan synes å ha blitt for høye. Ved lik pris fra andre selskaper er det ingen grunn til å skifte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billige første året, så kommer overraskelsen...."

Jeg opplevde at Tryg var svært konkurransedyktige på pris, men når året var omme og fornyelsen kom, så hadde de økt forsikringspremien med 6600,- for alle forsikringene totalt, tilsvarende en økning på nesten 40%. Det beste var at forsikringskonsulenten hos Tryg ikke kunne gi et godt svar på hvorfor, og måtte be om hjelp fra en kollega. Jeg ba om hjelp fra et annet selskap så nå blir det bytte!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helseforsikring. Dårlig spredning av klinikkene som Tryg har avtale med."

Hvis du vurderer helseforsikring fra Tryg bør du sjekke først hvor de sender deg hvis du trenger spesialist. Svært van vanlige spesialister har de ikke i f.e. Haugesund, da mA du reise til Stavanger eller Bergen. Dårlig tilbud!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Mohammad Z
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God saksbehandling"

Hver gang jeg ringer kommer jeg fort fram til en ledig konsulent.

Chrisremi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"bra forsikkringselskap"

god erfaring med trygforsikkring.. Dem gjør en flott jobb og holder ord

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service og billig forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

God service når Tryg kontaktes f.eks. via chate eller mail. Er også fornøyd med prisen på forsikringene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kjempe fornøyd med Tryg forsikring"

Jeg har fått veldig god rådgiving da jeg kjøpte forsikring hos Tryg. De er alltid hyggelig og behjelpelige når man tar kontakt. Tryg hjelp meg og familien når vi trengte å avbestille reisen vår på grunn av corona. Jeg anbefaler Tryg til alle mine venner og bekjente.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på oppfølging"

Fikk ikke noe hjelp av Tryg etter at jeg måtte kansellere turen min til Thailand måte klage til Reiseforum og gjøre alt sjøl. det er derfor at jeg vil skifte forsikring selskap.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gavekort på skadeerstatning"

Ved innmeldt skade var prisvurderingen av skaden forsåvidt grei og forståelig. Men jeg fikk under halvparten av prisvurderingen som kontant, resten blir stående som gavekort. Det er en elendig løsning når man blir bundet opp til deres system og hva de vurderer er best valuta for pengene. Jeg meldte inn skade via innboforsikring. Man kan jo undres hva som hadde hendt om huset hadde brent ned og man skulle fått en drøss med gavekort for å erstatte innbo. Ikke aktuelt!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR