Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
17
av 29 innen
forsikringsselskap
48%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
245
219
177
126
258
Sorter omtaler etter
Viser av 1025 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Petter T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Horribelt dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tryg kjører på filosofien at kunden er skyldig i uregelmessigheter inntil det motsatte er bevist. Problemet for Tryg er at det går bare en gang, så innser kunden at han faktisk kan kreve å bli behandlet med hjelpsomhet og støtte når han faktisk trenger det; og vipps enda en kunde er borte for alltid. Lærte på mine økonomistudier at renome er av større betydning enn noe annet. Brent barn skyr ilden. Farvel Tryg - føler meg allerede tryggere.

Magnus F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Når man kommer ut for en skadesak, er de ikke behjelpelige og holder ikke hva de lover. Man blir sendt i øst og vest, og må ta flere telefoner til ulike avdelinger når man skal ha en sak løst. Når man endelig kommer fram til riktig avdeling, bes man om å sende en mail. Det loves ut (muntlig) erstatning- og kompensasjonssummer som til syvende og sist viser seg å være feil.

Mann-60-År
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisøkning på 12% og 13% de siste 2 årene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tryg har en rask behandling av små skader. Tegning av personforsikringer hvor det kreves helseattest tar laaaaang tid å få svar på. Skyldes nok litt manglende tilbakemelding fra fastlege. Dette kan bli bedre. Prisøkning de siste årene og når du har vært kunde i mange år, gir premier som er på høyde med eller høyere enn "ekstra-utgaven" av produktet. Her burde forsikringstaker vært flyttet inn i den beste dekningen når prisen stiger (gulerot) Samlerabatten var tidligere 20%. Har kjøpt flere forsikringsprodukter og nå er rabatten satt ned til 15 %. Det er dårlig det !!!

Svar fra Tryg Forsikring
27.02.2020 09.58
Hei,

Kjekt å høre at du er fornøyd med vår raske behandling :-) Det høres ut som at det kan ha skjedd en feil når det gjelder samlerabatten, du må gjerne ta kontakt med oss på tlf eller chat, så skal vi sørge for at det blir helt riktig rabatt som du har krav på her.

Med vennlig hilsen,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig saksbehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selvom jeg har dokumenteret at jeg eier mine stjålne eiendeler, med bildebevis. Tar de meg for å lyve.

Svar fra Tryg Forsikring
12.02.2020 14.32
Hei Sofia!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg. Du må gjerne ta kontakt med oss, slik at vi kan få sett på saken din på nytt om du ønsker.

Mvh
Tryg Forsikring
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Nikoleta L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke så veldig behjelpelige"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vert kunde i Tryg i mange år og er ikke så fornøgd med service og hjelpe får etter alle dei åra.

Svar fra Tryg Forsikring
07.02.2020 12.26
Hei Nikoleta,

Takk for omtalen din! Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss dersom du har noen gode innspill til hvordan du kunne blitt mer fornøyd i Tryg.

Med vennlig hilsen,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Forstyrredne og irriterende innsalgs-forsøk"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av Tryg som forsøkte å selge meg forsikringer. Så ber jeg om tilbud, og de vil ikke gi meg noe skriftlig. Dette synes jeg var veldig useriøst, ble oppringt via Borg Forsikring AS. I tillegg bombarderer de meg med SMS fra deres CRM-system, og en masse oppringninger og videre oppfølging. Nei - jeg vil ikke være kunde i et selskap hvor første møte skal være så useriøst og masete - da sverger jeg heller til Storebrand som aldri ville oppføre seg på denne svært useriøse måten.

Svar fra Tryg Forsikring
12.02.2020 15.23
Hei Kalle!

Det er ikke noe kjekt å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss i Tryg. Vi jobber hver dag med å tilby kundene våre gode forsikringer og rådgivning, og er åpen for forslag om det er noe vi kunne gjort annerledes for deg.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig erfaring med reiseforsikring og husforsikring"

En knust telefon etter ett uhell på reise ble ikke dekket. En vannskade fikk latterlig lav takst, så vi endte opp med å betale hele jobben pluss en del av egenandelen.

Svar fra Tryg Forsikring
07.02.2020 12.26
Hei Stian,

Dette var ikke så kjekt å høre, kontakt oss gjerne om du har noen innspill til hvordan vi kunne gjort ting annerledes.

Mvh,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk oppfølging"

Så utrolig fornøyd med oppfølgingen og all tilrettelegging. De ordner absolutt alt. Jeg har vært utsatt for et uhell, operasjon og sykehusinnleggelse her i Tyrkia i 9 døgn.

Svar fra Tryg Forsikring
04.02.2020 16.46
Hei Liv,

Dette var en ekstra hyggelig tilbakemelding å få, tusen takk for at du deler din opplevelse som kunde i Tryg! :-) Og ikke minst godt å høre at alt løste seg på godt vis.

Mvh,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Altfor dyrt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ingen forferdelig erfaring, selskapet er bare rett og slett for dyrt.. Har konferert med flere venner, og de ble sjokkert over hvor mye jeg betaler i måneden sammenlignet med hva de selv betaler for lignende forsikringer i andre selskap.

Svar fra Tryg Forsikring
04.02.2020 16.44
Hei Ingrid,

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg, det er ikke dette vi ønsker for kundene våre. Du må gjerne ta kontakt med oss, slik at vi kan få tatt en gjennomgang av avtalen din, og se på hvilke muligheter det er for å få redusert månedsprisen.

Mvh,
Tryg Forsikring
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging, lang ventetid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved byggesak er Tryg tilnærmet umulig å få tak i. Brukte 1 år for å få etablert advokatskadeforsikringen som er i innboforsikringen (dette med hjelp av advokat), tok nesten 2 år å få reparere bad fra kontakt med Tryg til badet (nesten) var ferdig. Gav opp!!

Svar fra Tryg Forsikring
04.02.2020 16.43
Hei,

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg, det er ikke dette vi ønsker for kundene våre. Du må gjerne ta kontakt med oss, slik at vi kan få sett på saken din på nytt her.

Mvh,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Grei å samarbeidsvillig forsikring"

Samarbeidvillig forsikring. Hver nøye med avtalen du kjøper å se over en par ganger, ellers heilt fornøyd.

Svar fra Tryg Forsikring
04.02.2020 16.42
Hei Jon,

Dette var en veldig hyggelig tilbakemelding å få, godt å høre at du er fornøyd som kunde i Tryg! :-)

Mvh,
Tryg Forsikring
Tor J. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tryg lyver så det griner!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha ventet ett år på utbetaling av rettshjelpforsikringsdekning, hvor TRYG har sagt de vil vurdere kravet på nytt, at de vil oversende skaden på nytt til skadeavdelingen og intet skjer, må vi bare konkludere med at dette selskapet er en NOTORISK løgner!! Styr unna!

Svar fra Tryg Forsikring
04.02.2020 16.40
Hei Tor,

Dette er ikke noe kjekt å høre, og selvfølgelig ikke en slik opplevelse vi ønsker for kundene våre. Vi ser gjerne på saken din med nye øyne om du kontakter oss på enten telefon eller chat frem til kl. 17.

Mvh,
Tryg Forsikring
Abradubra
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ett langt og rufsete forhold"

Priser som øker med 60% fra ifjor til i år. Har hatt en skade på 5 år, og den ble det bare rot med og det var en så enkel sak som noen solbriller til 2500,- Så takk for meg Tryg.

Svar fra Tryg Forsikring
04.02.2020 16.31
Hei,

Dette er ikke noe kjekt å høre, og selvfølgelig ikke en slik opplevelse vi ønsker for kundene våre. Du må gjerne kontakte oss om det er noe vi kan gjøre for deg, og vi er åpen for innspill dersom noe kunne vært gjort annerledes i ditt tilfelle.

Med vennlig hilsen,
Tryg Forsikring
Amanuel O
Kundetilfredshet
"Jeg vil gjerne å fortsette med dere"

Det er billigere enn det andre bedrifter som selger bilforsikring. Da er begrunnen til å være med din bedrift.

Svar fra Tryg Forsikring
29.01.2020 14.38
Hei Amanuel!

Tusen takk for en hyggelig omtale av oss - det setter vi stor pris på! :-)

Mvh,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Jeg har aldri vært borte i noe verre"

Jeg er ekstremt skuffet og sjokkert over kundebehandlingen i Tryg. Jeg har aldri opplevd så dårlig kundeservice.

Svar fra Tryg Forsikring
24.01.2020 09.50
Hei K,

Dette er ikke noe kjekt å høre, og selvfølgelig ikke en slik opplevelse vi ønsker for kundene våre. Du må gjerne kontakte oss om det er noe vi kan gjøre for deg, og vi er åpen for innspill dersom noe kunne vært gjort annerledes.

Med vennlig hilsen,
Tryg Forsikring
Jan T. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen dekning på fullkasko med tilleggsforsikring «Bil Extra»"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fullkasko med bil ekstra forsikring med høy premie. Men ingen hadde nevn en liten tilleggsforsikring «maskinskade» som ble fjernet fra forrige forsikring IF (for å få lavere premie hos Tryg) Så vår bil fikk motorhavari, og de dekker da null og niks.. Så ikke bli lurt av Tryg forsikring selgere og ikke få med «maskinskade» som vi ble.. For da står man uten bil når uhellet er ute! Må kjøpe ny bil eller motor!! Vi har forsikring på hus, 2 hytter, 2 båter og bil. Vi kommer nå til å flytte alt til et forsikringsselskap vi kan stole på!

Svar fra Tryg Forsikring
23.01.2020 11.52
Hei Jan.

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg, det er ikke dette vi ønsker for kundene våre. Du må gjerne ta kontakt med oss, slik at vi kan få sett på saken din på nytt her.

Mvh,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Syns de er dyre"

Jeg har ikke hatt behov for hjelp, men har fått høre at de er dyre. Derfor prøver jeg å se hos andre forsikringselskaper

Svar fra Tryg Forsikring
21.01.2020 14.46
Hei Wenche,

Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss om du ønsker at vi skal se på hvilke muligheter som finnes til å forbedre prisen, som dekninger, samlerabatt eller rabatt via en av våre mange samarbeidspartnere.

Med vennlig hilsen,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hurtigt og enkelt skadeoppgjør, rimelige priser på forsikring"

Rimelige priser på forsikring, god dekning, fin saksbehandling, hurtigt skadeoppgjør og særdeles god kundeservice- Jeg er kjempefornøyd

Svar fra Tryg Forsikring
21.01.2020 14.46
Hei Lene,

Tusen takk for en veldig hyggelig omtale av oss - det setter vi stor pris på! :-)

Mvh,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig reiseforsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tryg har en elendig håndtering av sine kunder. Lang svar tid, mye beklagelser men ingen progresjon. Fikk ikke dekket tapte reisedager pga feil ordlyd. Selv gjorde de mange feil med håndtering av å arrangere hjemreise osv. Anbefaler ingen å kjøpe reiseforsikring gjennom Tryg. Kjappe til å ta penga, men overhodet ikke villig til å betale ut igjen ved sykdom/skade!! Styr unna dette selskapet!

Svar fra Tryg Forsikring
21.01.2020 14.45
Hei Anette,

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg. Du må gjerne ta kontakt med oss, slik at vi kan få sett på saken din på nytt om du ønsker.

Mvh,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Høye premier"

Unormal høy bilforsikring, har undersøkt med andre bileiere at jeg har nesten dobbel så høy forsikring i forhold til andre.

Svar fra Tryg Forsikring
16.01.2020 13.58
Hei Noralf!

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Ove A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Mange løfter, flere løftebrudd"

Totalt amatørmessig behandling. Klarte ikke å holde seg til avtaler og egenandeler som vi hadde bestemt. Greide ikke engang å fakturere på avtalt måte og avtalt intervall.

Svar fra Tryg Forsikring
16.01.2020 13.58
Hei Ove A.N

Det er leit å høre at du ikke hadde den beste opplevelsen i kontakt med oss Tryg. Vi er alltid åpen for forbedringsforslag som kan skape en bedre opplevelse for kundene våre.

Mvh
Tryg forsikring
Benedicte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mest uprofesjonelle behandling jeg har opplevd"

Etter vannlekkasjen i sameiet har prosessen nå tatt 10 mnd og er fortsatt ikke ferdigstillt. Det eksisterer ikke kommunikasjon mellom kunde, tryg og håndtverkere de benytter og man må mase for å få månedlig kompensasjon. Enorm belastning. Styr unna.

Svar fra Tryg Forsikring
16.01.2020 13.57
Hei Benedicte!

Det er ikke noe kjekt å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss i Tryg. Vi jobber hver dag med å tilby kundene våre gode forsikringer og rådgivning, og er åpen for forslag om det er noe vi kunne gjort annerledes for deg.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ingen service når uhellet er ute!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Føler seg veldig lite ivaretatt, vil ikke informere om annet en hva du ikke har krav på, venter fortsatt på oppgjør 1 år senere, sa jeg hadde merutgifter på over 150 000 i midlertidig bolig mens de drenerer seg fram. Fikk forslag tilbake fra Tryg de skjønte jeg hadde hatt utlegg og tilbød meg 30 000. Og nektet meg deler av merutgifter pga «i normal reperasjonstid» Alt må kjempes for og Tryg er ute etter å servere skambud med egne takstmenn som gir deg takst i Trygs favør. Visste at folk kalte forsikringsselskap kjeltringer men ALT HAR VERT FEIL FRA TRYG. Sender du inn opplysninger til dem i forhold til krav så utelater de punkter da du får svar og sakte men sikkert over tid glemmer du ting du skulle hatt med på totalen. Denne saken er fortsatt ikke over så det er bare å ta kontakt om dere ønsker en ny sjanse til og vise meg at jeg tar feil. Skadenummer 198****7 Bård

Svar fra Tryg Forsikring
21.01.2020 14.28
Hei Bård,

Det er ikke noe kjekt å høre at du har opplevd skadeoppgjøret hos oss slik. Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss om du ønsker at vi skal få sett på saken med nye øyne, eller om det er noe annet vi kan gjøre for deg her.

Med vennlig hilsen,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Driver med lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Unngå for en hver pris! Vi hadde for noen år siden innbrudd på butikken vår. Etter at vi hadde blant annet gått igjennom låssystemene våre, med informasjon om at låsene nettopp hadde blitt skiftet, så vi hadde kontroll på alle nøklene, konkluderte representanten fra Tryg at vi ikke kunne få noen erstatning på grunn av at vi ikke hadde lås på butikken. 🤪🤣 For litt siden ble min kjæreste overtalt av sin far til å bytte våre personlige forsikringer, gjennom hans bekjent, til Tryg. Lite trygg følte jeg meg. Når If endelig ringte oss for å få oss tilbake, har det bare vært lureri med oppsigelsen av forsikringene. Vi har måttet ringe menge ganger over tid før vi endelig fikk avsluttet forholdet. Nå driver de å sender purregebyr på nesten 400kr på purringer som ikke er sendt ut fakturaer på. Lete beløp det siste, men det faller inn i rekken av lureri fra Tryg.

Svar fra Tryg Forsikring
16.01.2020 13.55
Hei Tom R.

Det er ikke noe kjekt å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss i Tryg. Vi jobber hver dag med å tilby kundene våre gode forsikringer og rådgivning, og er åpen for forslag om det er noe vi kunne gjort annerledes for deg.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brukbar service lett og få tak i👍Tenker dei er seriøse og enkle og forholde seg til viss eg får en skade på bilen. Synest dei er litt dyre men fornøyd.

Svar fra Tryg Forsikring
08.01.2020 15.47
Hei Frode!

Takk for hyggelig tilbakemelding:)

Mvh
Tryg forsikring
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR