Forsikring
Skjul meny
Forsikring

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

559 verifiserte omtaler
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Bra
16
av 22 innen
forsikringsselskap
56%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
157
137
103
68
94
Sorter omtaler etter
Viser av 559 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Anita L. U
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra dyreforsikring"

Hadde skade på hunden som måtte operere, og det var ingen problem.
De utbetalte med en gang. :) Veldig fornøyd med dyreforsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice, og billig mc forsikring"

Tryg gir gode tilbud på MC forsikring til unge sjåfører, når andere selskap kommer med tilbud opp mot 30000 i året, tilbyr tryg det samme for 6000.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har fått purring på betalt regning flere ganger, forsåvidt å få beskjed om at vi har betalt inn for mye, og pengene har så blitt refundert, også starter en ny runde med purring og refusjon, sånn har det vært siden september. Da betalte vi inn for 12 mnd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Trikser med kundene sine"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært kunde her noen år skjønner jeg at alle forsikringstagere hos Tryg no får så høy forsikring som mulig som ligger så nært i pris som den dyreste i markedet tilbyr (På nivå med f. eks. IF). Er ikke kundene på denne fiktive prisen, øker man premiebeløpene litt hvert år inntil man ligger akkurat på "overprisen". Forskjellen mellom det de betaler for mye og det de skulle ha hatt i forsikringssum betaler "redningen", dvs. Et slags redningsbuffer, slik at når kunder klager og vil bytte til selskap setter man ned premien (overpris minus redningsbuffer). Den slags praksis synes jeg er litt vanskelig å forstå. Tilbudene er mange, og praksisen rundt denne kundebehandlingen er spekulativ.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Litt vanskelig å kommunisere med"

Har vært greie når uhell har vært ute.. Reiseforsikring spesielt bra. Ringer pr telefon og sier de skal ringe deg opp: Skjer ikke.

Småbarnsfamilie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Tryg svikter når man virkelig trenger dem!"

Styr unna Tryg forsikring. Etter boligbrann så har de vært svært vanskelig absolutt hele veien! Det har vært en enorm stor belastning på vår familie på 4. Det sies fra flere hold at vi dessverre ikke er de eneste som har hatt en kamp med Tryg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Utmerket"

Har bare positive opplevelser med Tryg. Har hatt flere skadeoppgjør med Tryg, Dette har gått utmerket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt selskap"

Godt forsikringsselskap, med god service om uhellet er ute. Ser at prisen er stigende år for år, ønsker derfor å sjekke priser andre plasser.

Maj-Britt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ansvarsforsikring"

Tide forsikring (som vi byttet til fra Tryg) Stilte garanti fra 15. januar. Så har Tryg fjernet vår garanti den 2. feb og lagt seg selv inn igjen. Og så har de fjernet sin garanti den 21. feb. Uten å gi noen beskjed.
Dette har medført at vi fikk brev fra statens veivesen om avskilting.

Tor O. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Er bra fornøyd, men premien har tatt helt av"

Jeg har kun en gang i hele mitt liv påført forsikringsselskapene utgifter pga skade på hus og bil. Dette skjedde på bilen som var gammel, men som hadde kasko. Det ble brukt uorginale deler som senere som skapte trøbbel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Nekter å utbetale tilgodehavende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skylder på nytt fakturasystem som ikke virker. HAHA! Tatt 5 uker nå... Plutselig sier de at det er JEG som skylder de noe! SKURKESELSKAP! Hold dere unna!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greit selskap med god pris"

Jeg har ikke hatt så mye bruk for forsikringen, men så langt er jeg delvis fornøyd. Litt mye prisstigning siste år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"God kundebehandling"

Rask respons, hatt samme rådgiver i mange år som ordner opp på minuttet ved bytte av bil og lignende.

Kjell E. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig god sørvis"

Lett å oppnå kontakt. Hyggelege folk og rask behandling. Møter kunden med respekt, forståing og vilje til å hjelpe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Tryg krangler på alt, absolutt alt, bruk advokat, det forstår de"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde nesten gitt opp, fikk hjelp av en nabo som hadde vært igjennom det samme med Tryg, han ordnet samme advokat og da ordnet mye seg fort. Tryg er bare seg selv først hele tiden, jeg fikk oppgjør og byttet selskap asap. Bedre å bruke et norsk forsikringsselskap, gjensidige, som kan kundeservice.
Er fornøyd nå, Trygve.

Tom E. B. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Voldsom prisvekst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dei aukar prisen noko voldsomt. Eine bilen min(2010mod MB) Har faktisk stege med over 100% på dei to åra eg har hatt den, og det er heilt uakseptabelt. Husforsikringa steig med over 28% ifrå i fjord... Ikkje bra i det heile..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For dyr"

Veit det finnes forsikringsselskaper som er billigere men hvor seriøs disse er vet jeg ikke, Tryg er ihvertfall seriøs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hjelper ikke når du trenger det"

Dette selskapet presterte å gi meg skylden og utgiftene da jeg sto parkert i gaten hjemme, og en tenåring satte fra seg sin moped på samme avmerkede plass. Denne hadde så veltet slik at styret gikk tvers gjennom grillen på min bil, noe som førte til en dyr reparasjon. Tryg mente den måtte ha blåst over ende (det var regn, men vindstille) og at jeg uansett skulle refundere dem regningen for reparasjonen. Jeg protesterte og sendte inn fotos tatt på stedet som viste klart hva som var skjedd, men intet hjalp. Fikk også meget lite imøtekommende svar på e-post..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Null info om utestående"
2 syns denne omtalen er nyttig

Slettet en avtale i mars og trodde alt var betalt på denne. I desember fikk jeg en faktura med purring på et tidligere beløp. På faktura stod det at beløpet gjaldt et "tidligere varslet beløp". Jeg hadde ikke fått et eneste varsel, og ingen info om at denne skulle betales. Kom i kontakt med kundeservice, og de ga meg det totale utestående beløpet. Jeg betalte inn dette under tvil. 2 måneder senere fikk jeg enda en purring på et "tidligere varslet beløp", selv om alt utestående skulle vært betalt. Står fremdeles ingenting på "min side". Finnes ingen spor på at jeg skylder de noe annet enn de purringene som kommer på løpende bånd. Elendig service.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Meget lang saksbehandlingstid på 3 mnd. eller mer"

Utrolig lang saksbehandlingstid på 3 mnd. Eller mer, etter å ha innsendt helseopplysninger vedr min sønn. Er også svært missfornøyd med å måtte betale for et produkt i tre mnd. Hvor barnet ikke er dekket av forsikringen. Meget mulig dette er alminnelig prosedyre, men like fullt er dette svært dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tryg er alright - men ikke godt nok"

Har ikke interessert meg for forsikring og skjønner nå at jeg ikke har hatt alt jeg burde, kanskje noen burde ha ringt for å foreslå eventuelt redegjort innimellom. Har tross alt vært der i 10 år. I tillegg er prisen veldig dyr!

Service ved skade er ok, men lite kunnskap og svarer feil i forhold til den forsikringen man har.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Bedriftsforsikring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt Tryg forsikring i mange år på min lille bedrift. Så ble det innbrudd. Verktøy ble borte med verdi 300,000,- Når jeg ringte Tryg for støtte og hjelp med glass og inventar etter innbrudd over alt. Da fikk jeg vite at nei da min forsikring var sagt opp. De kjente meg ikke en gang. Jeg var ikke kunde så jeg fikk ikke direkte telefon til saksbehandler. Tror det var 040 jeg måtte ringe. Så etter ca en uke. Jo da jeg hadde vist forsikring hos dem. Etter en måned fikk jeg tilbud om 160,000 - 15,000 - egenandel. Jeg bare aksepterte da jeg ikke orket mere fra det selskapet. Jeg ville bli ferdig med hele saken.

Kundetilfredshet
"Forsikringa"

Har alle mine forsikringa hos Tryg Som 3 bila, hytte og reise forsikring. Har ikkje hatt noen skade pr dags dato på den bakgrunn er eg godt fornøgd. Hilsen Rolf

Stig P. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For høy forsikring etter andre år"

God oversikt, men veldig skuffet over at forsikringen er såpass høy etter 1 år med total kunde status.
Er ikke fornøyd med prisutviklingen, på blant annet bil - som går opp kr. 1500,- på ett år.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Vet ikke, ikke brukt enda"

Vet ikke da jeg ikke har benyttet meg av noen forsikringer, men bare betalt de årlige fakturaer. Liker IKKE at økningene fra år til år er såpass høye, derfor vil jeg igjen sjekke markedet.

Søk Bytt.no