Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
19
av 29 innen
forsikringsselskap
49%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
242
215
173
119
247
Sorter omtaler etter
Viser av 996 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Syns de er dyre"

Jeg har ikke hatt behov for hjelp, men har fått høre at de er dyre. Derfor prøver jeg å se hos andre forsikringselskaper

Svar fra Tryg Forsikring
21.01.2020 14.46
Hei Wenche,

Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss om du ønsker at vi skal se på hvilke muligheter som finnes til å forbedre prisen, som dekninger, samlerabatt eller rabatt via en av våre mange samarbeidspartnere.

Med vennlig hilsen,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hurtigt og enkelt skadeoppgjør, rimelige priser på forsikring"

Rimelige priser på forsikring, god dekning, fin saksbehandling, hurtigt skadeoppgjør og særdeles god kundeservice- Jeg er kjempefornøyd

Svar fra Tryg Forsikring
21.01.2020 14.46
Hei Lene,

Tusen takk for en veldig hyggelig omtale av oss - det setter vi stor pris på! :-)

Mvh,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig reiseforsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tryg har en elendig håndtering av sine kunder. Lang svar tid, mye beklagelser men ingen progresjon. Fikk ikke dekket tapte reisedager pga feil ordlyd. Selv gjorde de mange feil med håndtering av å arrangere hjemreise osv. Anbefaler ingen å kjøpe reiseforsikring gjennom Tryg. Kjappe til å ta penga, men overhodet ikke villig til å betale ut igjen ved sykdom/skade!! Styr unna dette selskapet!

Svar fra Tryg Forsikring
21.01.2020 14.45
Hei Anette,

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg. Du må gjerne ta kontakt med oss, slik at vi kan få sett på saken din på nytt om du ønsker.

Mvh,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Høye premier"

Unormal høy bilforsikring, har undersøkt med andre bileiere at jeg har nesten dobbel så høy forsikring i forhold til andre.

Svar fra Tryg Forsikring
16.01.2020 13.58
Hei Noralf!

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Ove A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Mange løfter, flere løftebrudd"

Totalt amatørmessig behandling. Klarte ikke å holde seg til avtaler og egenandeler som vi hadde bestemt. Greide ikke engang å fakturere på avtalt måte og avtalt intervall.

Svar fra Tryg Forsikring
16.01.2020 13.58
Hei Ove A.N

Det er leit å høre at du ikke hadde den beste opplevelsen i kontakt med oss Tryg. Vi er alltid åpen for forbedringsforslag som kan skape en bedre opplevelse for kundene våre.

Mvh
Tryg forsikring
Benedicte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mest uprofesjonelle behandling jeg har opplevd"

Etter vannlekkasjen i sameiet har prosessen nå tatt 10 mnd og er fortsatt ikke ferdigstillt. Det eksisterer ikke kommunikasjon mellom kunde, tryg og håndtverkere de benytter og man må mase for å få månedlig kompensasjon. Enorm belastning. Styr unna.

Svar fra Tryg Forsikring
16.01.2020 13.57
Hei Benedicte!

Det er ikke noe kjekt å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss i Tryg. Vi jobber hver dag med å tilby kundene våre gode forsikringer og rådgivning, og er åpen for forslag om det er noe vi kunne gjort annerledes for deg.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ingen service når uhellet er ute!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Føler seg veldig lite ivaretatt, vil ikke informere om annet en hva du ikke har krav på, venter fortsatt på oppgjør 1 år senere, sa jeg hadde merutgifter på over 150 000 i midlertidig bolig mens de drenerer seg fram. Fikk forslag tilbake fra Tryg de skjønte jeg hadde hatt utlegg og tilbød meg 30 000. Og nektet meg deler av merutgifter pga «i normal reperasjonstid» Alt må kjempes for og Tryg er ute etter å servere skambud med egne takstmenn som gir deg takst i Trygs favør. Visste at folk kalte forsikringsselskap kjeltringer men ALT HAR VERT FEIL FRA TRYG. Sender du inn opplysninger til dem i forhold til krav så utelater de punkter da du får svar og sakte men sikkert over tid glemmer du ting du skulle hatt med på totalen. Denne saken er fortsatt ikke over så det er bare å ta kontakt om dere ønsker en ny sjanse til og vise meg at jeg tar feil. Skadenummer 198****7 Bård

Svar fra Tryg Forsikring
21.01.2020 14.28
Hei Bård,

Det er ikke noe kjekt å høre at du har opplevd skadeoppgjøret hos oss slik. Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss om du ønsker at vi skal få sett på saken med nye øyne, eller om det er noe annet vi kan gjøre for deg her.

Med vennlig hilsen,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Driver med lureri"

Unngå for en hver pris! Vi hadde for noen år siden innbrudd på butikken vår. Etter at vi hadde blant annet gått igjennom låssystemene våre, med informasjon om at låsene nettopp hadde blitt skiftet, så vi hadde kontroll på alle nøklene, konkluderte representanten fra Tryg at vi ikke kunne få noen erstatning på grunn av at vi ikke hadde lås på butikken. 🤪🤣 For litt siden ble min kjæreste overtalt av sin far til å bytte våre personlige forsikringer, gjennom hans bekjent, til Tryg. Lite trygg følte jeg meg. Når If endelig ringte oss for å få oss tilbake, har det bare vært lureri med oppsigelsen av forsikringene. Vi har måttet ringe menge ganger over tid før vi endelig fikk avsluttet forholdet. Nå driver de å sender purregebyr på nesten 400kr på purringer som ikke er sendt ut fakturaer på. Lete beløp det siste, men det faller inn i rekken av lureri fra Tryg.

Svar fra Tryg Forsikring
16.01.2020 13.55
Hei Tom R.

Det er ikke noe kjekt å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss i Tryg. Vi jobber hver dag med å tilby kundene våre gode forsikringer og rådgivning, og er åpen for forslag om det er noe vi kunne gjort annerledes for deg.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brukbar service lett og få tak i👍Tenker dei er seriøse og enkle og forholde seg til viss eg får en skade på bilen. Synest dei er litt dyre men fornøyd.

Svar fra Tryg Forsikring
08.01.2020 15.47
Hei Frode!

Takk for hyggelig tilbakemelding:)

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"

Ba om tilbud på ny hytteforsikring. Ble en del dyrere enn nåværende eier som har forsikring i samme selskap.

Svar fra Tryg Forsikring
16.01.2020 13.54
Hei Lars!

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen på fritidshuset.

Mvh
Tryg forsikring
Birgitte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke så TRYGG, med TRYG!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tidlig vinter opplevde jeg alle bileiers mareritt! Bilen sklei og jeg kræsjet i autovern på glatt føre, FELGEN SPRAKK! Og hele siden ble ripet, bulket. Jeg skjønte det var hardt når jeg så felgen hadde sprukket enda jeg kjørte sakt, pga glatt føre. TRYG reparerte: Bil markedsverdi 130.000kr for 110.750kr (85% av bilens markedsverdi!) samt Utgifter til leiebil 12512,50kr og tauing av bil. Jeg kjører ut av verksted, turbo ryker. Tryg sin konklusjon: det har ingenting med kræsj å gjøre. DET VAR TILFELDIG, smell ikke hard nok! Jeg klør meg i hodet, har truffet fortauskant før, FELGEN SPREKKER IKKE SÅ LETT!! Tryg tok ikke diagnose, sjekket IKKE turbo før reparasjon. Ikke prøvekjørt før utlevering! De begynte rett og slett å reparere ytre synlige skader uten å sjekke innsiden/motor. Nå sitter jeg alenemor en mil fra nærmeste butikk, ikke bussforbindelse og uten bil. Jeg lever på andres gavmildhet med hensyn til lån av bil! Jeg har en hestehenger som fikk nye bremser hele veien rundt i sommer, pris ca 10.000kr som blir stående og muligens ruste pga manglende bruk. Skjønner ikke regnestykket til TRYG og deres manglende vilje til å rydde opp i eget surr og rot! STYR UNNA! IKKE SÅ TRYGG, med tryg!

Svar fra Tryg Forsikring
08.01.2020 15.29
Hei Birgitte!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg. Du må gjerne ta kontakt med oss, slik at vi kan få sett på saken din på nytt.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig og greit, god dekning, gode priser."
1 syns denne omtalen er nyttig

God service, rask kontakt, gode priser. Har ikke erfaring med skadeoppgjør men kjenner til andre som har hatt skade og det har gått fint.

Svar fra Tryg Forsikring
02.01.2020 12.15
Hei!

Tusen takk for en veldig fin tilbakemelding, det er veldig kjekt å høre at du har hatt gode opplevelser med oss i Tryg :-)

Ønsker deg et riktig godt nyttår, og velkommen til å ta kontakt om vi kan gjøre noe for deg!

Med vennlig hilsen,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Store prisendringer"

Under forsikrings kontrakt så sier de en ting men, når det skal gjennomføres så er det en annen ting som gjelder

Svar fra Tryg Forsikring
18.12.2019 09.19
Hei Paul!

Det er ikke noe kjekt å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss i Tryg. Vi jobber hver dag med å tilby kundene våre gode forsikringer og rådgivning, og er åpen for forslag om det er noe vi kunne gjort annerledes for deg.

Ta gjerne kontakt med oss for en ny gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tryg rådgiver prøvde og lure meg, beregne Max pris og mindre fordeler. Jeg følte med samtale rådgiver er ikke interessert i kundene sine bare interessert i penger.

Svar fra Tryg Forsikring
17.12.2019 13.55
Hei Azhar!

Det er ikke noe kjekt å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss i Tryg. Vi jobber hver dag med å tilby kundene våre gode forsikringer og rådgivning, og er åpen for forslag om det er noe vi kunne gjort annerledes for deg.

Mvh
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kjekke folk!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får det jeg trenger i tillegg til gode råd! Har bil, båt, mc, reise, innbo og husforsikring hos Tryg, og har ennå ikke opplevd at de har justert opp prisene sine.

Svar fra Tryg Forsikring
17.12.2019 13.55
Hei Sander!

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding, det er kjekt å høre at du er fornøyd med både forsikringene og rådgivningen du har fått hos oss! :-)

Ikke nøl med å ta kontakt dersom det er noe mer vi kan gjøre for deg, eller om det er annet du lurer på.

Mvh
Tryg Forsikring
Håvard O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tryg er ok det altså..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt jeg har gjort er å betale en forsikringspremie hvert år. Har ikke erfaring med skade i stor grad annet enn en mistet koffert på reise. Skadeoppgjøret gikk sånn passe....

Svar fra Tryg Forsikring
12.12.2019 12.51
Hei Håvard!

Takk for tilbakemelding, vi jobber kontinuerlig for å skape gode opplevelser for kundene våre, og du må gjerne ta kontakt om du har noen gode innspill.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Krise for Tryg forsikring!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hvor skal jeg starte? Det har ikke vært annet en surr og manglende kommuniukasjon fra dag en. Regninger som skulle vært sendt pr post har ikke kommet frem og det sendes inkasso. Det tas ikke kontakt med kunde, og i tillegg er det en svært utilgjengelig kundeservice, du må belage deg på å vente lenge for å snakke med en ansatt og chattetjenesten ligger ofte nede da det ikke er "ledige agenter". Gjør deg selv en tjenste, spar tid og penger, finn et forsikringsselskap som faktisk har tid til å bry seg om kundene sine fremfor å bruke masse penger på fjonge reklamefilmer.

Svar fra Tryg Forsikring
12.12.2019 12.51
Hei Om!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg. Vi gjør vårt beste hver dag for å gi kundene best mulig opplevelse, og vi er alltid åpen for forslag til hvordan vi kan bli bedre.
Edward C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tryg is difficult to deal with..."

Tryg does not communicate. Their chat function does not work, and they do not answer written requests and inquiries.

Svar fra Tryg Forsikring
18.12.2019 09.16
Hi Edward,

Last week we unfortunately had some technical difficulties with our chat one of the days. We do apologize for the inconvenience, and feel free to reach out if there is anything we can help you with, either on phone on 91504040 or chat (which is now working).

Best regards,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forsikringsselskap gjør forsikringssvindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Da busselskapet vårt fikk en buss rygget ned av en lokalbuss, avskrev tryg seg ansvaret for å kreve reparasjoner for det fulle ansvaret av skadene. Vi tapte 200 000kr. Alle de hundre tusen kronene jeg har betalt i forsikring, og årene vi har kjørt skadefritt er forgjeves. Forsikring tilsvarer tilsynelatende organisert svindel, jeg anbefaler alle å redusere forsikringene sine til lovens minimum, for dere får ikke skader dekket på et rimelig vis.

Svar fra Tryg Forsikring
12.12.2019 12.50
Hei Jarle!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg. Vi gjør vårt beste hver dag for å gi kundene best mulig opplevelse, og vi er alltid åpen for forslag til hvordan vi kan bli bedre.

Mvh
Tryg forsikring
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Store prisøkninger hvert år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Trygg øker prisen hvert eneste år med relativt store summer. På to år har forsikringssummen økt med ca 1000 kroner.

Svar fra Tryg Forsikring
12.12.2019 12.50
Hei Tom!

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Urimelig prisøkning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skiftet til Tryg for 1 år siden pga et godt tilbud. Nå etter et år gikk porteføljen totalt opp med 12,4%. Bilen isolert sett la de på 18 %. Dette til tross for at KPI økning siste 12 måneder var på 1,5 %. De hadde ingen gode argumenter. Jeg mistenker at jeg har blitt utsett for et lokke-tilbud, og ser meg om etter et nytt selskap nå.

Svar fra Tryg Forsikring
28.11.2019 22.38
Hei Lars!

Ta gjerne kontakt med oss for en ny gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.


Mvh
Tryg forsikring.
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Valgte pga obosbank kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vet ikke da jeg ikke har brukt den, bare betalt regningene. Ingen erfaring, kun fått billig forsikring gjennom Obosbank

Svar fra Tryg Forsikring
04.12.2019 21.22
Hei Eva!

Tusen takk for tilbakemelding, og godt å høre at du har fått en god avtale via Obosbank :-) Gi oss gjerne en lyd på telefon om det er noe du ønsker å gå gjennom, eller om vi kan gjøre noe mer for deg.

Med vennlig hilsen,
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Opplever litt vanskeligheter"

Et eksempel. I en soleklar skadesak, hvor motparten har innrømmet skyld. Og tryg tviler på skyldsspørsmålet. Helt idiotisk. Tror grunn var at motpart var et stor konsern. Og også hadde Tryg.

Svar fra Tryg Forsikring
28.11.2019 22.13
Hei Nils!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg. Vi gjør vårt beste hver dag for å gi kundene best mulig opplevelse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse"

Har prøvd Tryg både privat og firma. De klarer ikke selv med liste å skille hva som er privat og firma. For deres avdelinger klarer ikke å snakke sammen. De klarer å sende ut flere faktura på samme vare. Så de har ikke oversikt. De har kun gitt grå hår. Er de virkelig verd lav pris. Nei

Svar fra Tryg Forsikring
24.11.2019 20.46
Hei Mariann!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg.
Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God hjelp ved skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk god hjelp da vi måtte bruke boligforsikring vår, så veldig fornøyd med den da. Men de var litt dyre på bilforsikringen.

Svar fra Tryg Forsikring
24.11.2019 20.45
Hei Åse!

Takk for fin tilbakemelding! Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR