Forsikring
Skjul meny
Forsikring

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

582 verifiserte omtaler
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Bra
15
av 22 innen
forsikringsselskap
55%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
162
142
106
69
103
Sorter omtaler etter
Viser av 582 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ved flere anledninger kontaktet kundeservice... Der opplevde jeg lange køer og ringes ikke opp tilbake heller.

Pensjonisten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Trekker bevisst ut tiden på trafikkulykker - for å spare penger"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tryg er et danskeiet forsikringsselskap som for tiden nedbemanner staben kraftig. Det har sin bakgrunn i at eierne ønsker større utbytte og at de saksbehandlere som blir igjen får
mer å gjøre - og at saksbehandlingen tar lenger tid.
Tryg spekulerer bevisst i at folk etter hvert resignerer, at advokater blir lei av å purre og at man til slutt - i beste fall - tar til takke med en lavere erstatning.
Jeg ble påkjørt bakfra i min bil av en Tryg-kunde. Min bil ble totalvrak - jeg våknet opp på sykehus og har i ettertid hatt konstante nakke og ryggplager. Tryg har i løpet av 15 måneder utbetalt meg hele 10.000 kroner. Noen oppnevnt nevrolog til undersøkelse har jeg ikke hørt fra.
LIGG UNNA DETTE FORSIKRINGSSELSKAPET!

Geir Å. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ønsket ikke å reforhandle"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har mange forsikringer med de og de har øket kraftig fra i fjor å ønsker å si opp da jeg snakket med var meget arogant, ikke fikk jeg snakket med noen andre. Derfor ønsker å si opp alle mine forsikringer med tryg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Klarer ikke å sende faktura på e-post"
2 syns denne omtalen er nyttig

Da sa opp mine forsikringer når jeg var til sjøs. Kunne ikke få betalt når jeg ikke får faktura på e-post og purringer kommer som brev. Har flere ganger bedt om å få alt på e-post for det er det eneste som fungerer for meg. Når jeg kommer hjem fra sjøen er ingen forsikringer gyldige. Håpløst!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

De snyter deg på opptjent bonus år, hvis de orker å se igjennom kundens forsikringsforhold så hadde det blitt bedre.

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Sparte 12.000 i året på å bytte selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter over 20 år som kunde forventet vi et godt tilbud når vi ba om det. Vi måtte imidlertid vente 35 dager til hovedforfall. I mellomtiden sjekket vi andre selskap. Når vi kontaktet dem igjen skulle vi få et tilbud raskt. Vi hadde gitt dem beskjed om at vi undersøkte priser hos andre. Etter ytterligere to dagers treghet fikk vi et tilbud.
Man kan ikke annet enn å le. Det var over 1000. - dyrere enn det vi hadde. Her trygler nesten andre selskaper om å få oss som kunder. Vi kunne spart 15.000.- i året ved å velge det billigste. Etter at vi hadde valgt vårt nye selskap "Frende" kom der et nytt tilbud fra Tryg, men stadig ikke godt nok. I tillegg har Tryg mistet vår tillit så vi hadde ikke gått tilbake uansett tilbud. Det kom for sent.
Kanskje en idé å prøve å ta vare på kunder som ligger i gruppen "svært lav risiko"?
Uansett... Treghet når man skal ha ordnet noe (greencard) og høye premier spesielt på biler gjør Tryg etterhvert til et dårlig valg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mangelfulle opplysninger ved tegning av bilforsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ved tegning av bilforsikring blir jeg av selskapet anbefalt delkasko pga gammel bil, men blir ikke opplyst om at det ikke dekker viltpåkjørsel selv om de av postnummer ser at jeg er bosatt på landet. Viltpåkjørsel i juni 2016 koster meg 30000kr. Vesta mener de har overholdt opplysningsplikten siden de hvert år har gjort meg oppmerksom på at jeg alltid er velkommen til bedre dekning. Under dekning står brann, tyveri +++ og ingenting om viltpåkjørsel. Men hvem tenker på viltpåkjørsel?? Jeg mener selskapet aktivt må opplyse om dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde vannlekkasje i utleieleiligheten vår. Super skadebehandler som informerte oss om videre saksbehandling hele veien. Fått mye mer tilbake i erstatning enn forventet!
Tips: Ta bilder av eiendelene dine FØR skaden skjer, så får du dekker alt du trenger og litt til!

Tjostolf
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundehåndtering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjempehyggelig med en egen person å forholde seg til i forhold til forsikringer, men så fort det blir en skade; da blir det stopp. Ventet i en måned på svar. Kundebehandler tar ferie, og ingen tar saken. Ringer, og får halvkjipe svar tilbake. Kommer alltid til forskjellige kundebehandlere fordi jeg ikke får kontakt med personen som har saken min.

Kundetilfredshet
"Bra selskap"

Må passast på med tanke på "snikøkning " på forsikringspremien. Gjelder nok fleire selskap.
Har personleg ingen saker som gjer at Tryg kan målast i forhold til forsikringsoppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fungerte ok ved flomskade men dyrt og veldig forskjellig info da vi ringte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fungerte bra ved flomskade i august 2016 da innbo ble ødelagt men måtte gjøre mye selv og veldig forskjellig informasjon da vi ringte :( men dyre forsikringer, forskjellig informasjon via telefon og ikke fulgt opp henvendelser....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Priser opp når verdi går ned!!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk et godt tilbud på mc forsikring og byttet til Tryg.
Siden har prisene bare steget og steget mens verdien på mine mc`r bare blir lavere og lavere. Hvorfor kan de tilby forsikring på en 5 år gammel sykkel til 250.000 til drøye 2.500 og når sykkelen har blitt 10 år gammel krever di 4.000!!?? Jeg får jo bare mindre igjen pga alder på gjenstand etc. men må betale mere!!! PS. Aldri vært utsatt for skader eller benyttet meg av forsikringen. STRAX takk for meg Tryg!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mye surr og upålitelige ansatte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra er prisen. Det dårlige er mye surr. Munlige avtaler holdes ikke av tryg. Feil forsikring opprettet.

Per A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Trygt og greit.. Men ønsker å presse på pris"

Ingen problemer med Tryg, men det handler om å få prisen ned.. Har brukt forsikringen på bilberging og 2 frontruter de siste åra..

Anita L. U
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra dyreforsikring"

Hadde skade på hunden som måtte operere, og det var ingen problem.
De utbetalte med en gang. :) Veldig fornøyd med dyreforsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice, og billig mc forsikring"

Tryg gir gode tilbud på MC forsikring til unge sjåfører, når andere selskap kommer med tilbud opp mot 30000 i året, tilbyr tryg det samme for 6000.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har fått purring på betalt regning flere ganger, forsåvidt å få beskjed om at vi har betalt inn for mye, og pengene har så blitt refundert, også starter en ny runde med purring og refusjon, sånn har det vært siden september. Da betalte vi inn for 12 mnd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Trikser med kundene sine"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært kunde her noen år skjønner jeg at alle forsikringstagere hos Tryg no får så høy forsikring som mulig som ligger så nært i pris som den dyreste i markedet tilbyr (På nivå med f. eks. IF). Er ikke kundene på denne fiktive prisen, øker man premiebeløpene litt hvert år inntil man ligger akkurat på "overprisen". Forskjellen mellom det de betaler for mye og det de skulle ha hatt i forsikringssum betaler "redningen", dvs. Et slags redningsbuffer, slik at når kunder klager og vil bytte til selskap setter man ned premien (overpris minus redningsbuffer). Den slags praksis synes jeg er litt vanskelig å forstå. Tilbudene er mange, og praksisen rundt denne kundebehandlingen er spekulativ.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Litt vanskelig å kommunisere med"

Har vært greie når uhell har vært ute.. Reiseforsikring spesielt bra. Ringer pr telefon og sier de skal ringe deg opp: Skjer ikke.

Småbarnsfamilie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Tryg svikter når man virkelig trenger dem!"

Styr unna Tryg forsikring. Etter boligbrann så har de vært svært vanskelig absolutt hele veien! Det har vært en enorm stor belastning på vår familie på 4. Det sies fra flere hold at vi dessverre ikke er de eneste som har hatt en kamp med Tryg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Utmerket"

Har bare positive opplevelser med Tryg. Har hatt flere skadeoppgjør med Tryg, Dette har gått utmerket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt selskap"

Godt forsikringsselskap, med god service om uhellet er ute. Ser at prisen er stigende år for år, ønsker derfor å sjekke priser andre plasser.

Maj-Britt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ansvarsforsikring"

Tide forsikring (som vi byttet til fra Tryg) Stilte garanti fra 15. januar. Så har Tryg fjernet vår garanti den 2. feb og lagt seg selv inn igjen. Og så har de fjernet sin garanti den 21. feb. Uten å gi noen beskjed.
Dette har medført at vi fikk brev fra statens veivesen om avskilting.

Tor O. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Er bra fornøyd, men premien har tatt helt av"

Jeg har kun en gang i hele mitt liv påført forsikringsselskapene utgifter pga skade på hus og bil. Dette skjedde på bilen som var gammel, men som hadde kasko. Det ble brukt uorginale deler som senere som skapte trøbbel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Nekter å utbetale tilgodehavende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skylder på nytt fakturasystem som ikke virker. HAHA! Tatt 5 uker nå... Plutselig sier de at det er JEG som skylder de noe! SKURKESELSKAP! Hold dere unna!!!

Søk Bytt.no