Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

535 verifiserte omtaler
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
16
av 22 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
152
132
100
65
86
Sorter omtaler etter
Viser av 535 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Øystein L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vurderer å bytte selskap"

Prisene er for høye i forhold til andre selskap. Båt og bilforsikring er for høye da jeg har samlet mange enheter der. Jeg er også medlem av lederne som jeg synes gir meg for lite rabatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Spesielt"

Har vært bra, begynner og bli en del rot.
Har startet firma og veldig usikker på hva de kan om firma forsikringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ordnet og grei"

Jeg har et avslappet forhold til Tryg, ingen "opplevelser" av noen art, synes bilforsikringen er i overkant kostbar.

John E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

Veldig bra kundeservice, kort ventetid på telefon, eventuelt ringer tilbake, bra pris eller usikker.. Anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God forsikring"

Enkel nettside og greit å få hjelp. Benyttet Tryg ifm. sykkeltyveri og forsinket bagasje. Fikk raskt hjelp.

Per A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raske og enkle oppgjør"

Små skader, som bagasje, avlyst reise og lyn/torden ordnes enkelt og kjapt over telefon. Penger på konto dagen etter.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Lite kundevenlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Informasjon selskapet gir i skadesammenheng kan virke direkte missvisende. Lite villig til å hjelpe kunde der og da, mer ivrig til å forevise forsikringsdetaljer. Kan bli mye bedre på å følge kunde opp i første skadesamtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Om Tryg"

Vår erfaring som kunde hos Tryg gjennom en god del år, er god. For mange år siden hadde vi en mindre skade som ble meldt til selskapet. Det økonomiske oppgjøret ble gjennomført til vår fulle tilfredshet. Saksbehandleren hos Tryg var veldig hyggelig og ordnet opp raskt for oss.

Men vi synes den samlede premien vi betaler nå, er for høy. Den har faktisk steget med mer enn 12 prosent fra 2016 til 2017.

J.

Daniel K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"'lovlig' svindel!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

For et forferdelig selskap! Tapte masse penger da huset mitt fikk vannskade. Selv med den dyreste forsikringen hjalp det svært lite! Behandlingen jeg fikk som kunde er stikk i strid med hva jeg forventer!

I tillegg så fikk jeg oversikten over forsikringene mine for neste periode. I oversikten kunne jeg se at prisen plutselig hadde doblet seg fra forrige år!

Det hadde vært fint med et forsikringsselskap som faktisk også var behjelpelig etter at en skade har inntruffet!

Bernt I. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig pris"

Dårlig opplysninger om prisberegningen. For forskjellige månedsummer. Forstår ikke oppbyggingen av forsikring. Hadde Terrasse før. De hadde et logisk oppbygd prissammensetning, og samme forfallsfristen mellom eventuelle prisøkninger, som ble behørlig annonsert.

Walter P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rotselskap uten skrupler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Klarte ikke gjennom måneder i fjor og kreve forsikringsavdragene gjennom autogiro, beklaget, beklaget og atter beklaget i mailer men holdt et helvetes liv med innkreving gjennom renter og renters rente. Massevis med krav som kom med forskjellige summer hver gang, totalt uoversiktlig. Kom ajour med de før jul, men nå starter de opp med nye kravrunder for allerede forlengst betalte forsikringer, de gjelder nå tidlig i 2016. Dårlig hjemmeside med vanskelig linker for henvendelse. Har gitt de sjansen i flere år nå, nå får de sparken også fordi de er 1000 nok dyrere pr mnd en alternativene.

Daylin P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig tilbud"

For dyrt bilforsikring. Har en bil fra 2013 og betaler 9000 kr i år. Synes det er veldig mye penger for forsikring. Håper jeg kan få en bedre tilbud.

Henriette
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett bra"

God på skadebehandling. Snar utbetaling. Problemer med fakturering sist sommer. Regning enda man har autogiro.

Øivind Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greit, har hatt et godt forhold i snart 20 år"

Jeg har alltid hatt et ryddig forhold til Tryg forsikring. Denne henvendelsen er bare for å sjekke om de opprettholder konkurransedyktige priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra, men også kostbart"

Grei hjelp ved behov. Grei diskusjon og greit oppgjør. Eventuelt skifte vil bare skje ved en betydelig prisreduksjon.

Tom S. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dobbler nesten forsikringspremien fra 2016 til 2017 (30 bonustap), ingen logisk forklaring"
1 syns denne omtalen er nyttig

I tillegg til uforståelig økning av premien, tar det lang tid å få svar på mail, har ikke registrert/svarer ikke på flere av mine spørsmål på "Mine sider". Premieøkningen blir forklart med "ei samla vurdering" i sept. 2016, som jeg ikke får innsikt i. Lite intr. i å gi noe nytt tilbud. Mangelfull skadestatistikk.
Har vært totalkunde i minst 10 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Styr langt unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har ikke oversikt. Melder du en endring blir det aldri mer riktig. Elendig kundeservice. Lokkepriser og dårlige på oppgjør. Vært kunde 10 år. Har hatt null skader. Men likevel opplevd veldig mye rot. Du bør ikke velge Tryg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok"

Helt Ok, er hørselshemmede, og blir ofte kontaktet via tlf og får ikke svar/informasjon som jeg trenger.

Bjørn F. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kverulerer og bløffer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde brann på loftet 20/4-2014, oppgjør ennå ikke ferdig.
Tryg satte ut jobben på anbud, og svarer ikke på klager over det elendige arbeidet.
Oppvaskmaskin, utslagsvask og stekeovn hadde fabrikasjons-feil (ev. monterings-feil), men Tryg svarer ikke på disse klagene heller. Jeg har ingen kvitteringer, vet ikke om de er kjøpt "som meg" eller av et firma, så jeg får ikke reklamert selv.
Godtar ikke uttalelser fra fagfolk og kverulerer på småting.
Skygg unna Tryg, og alle som bruker "anbud".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Extremt mye rot og dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skaffade försikkring i februar på avtalegiro. De lyckades aldrig starta avtalegiron o sa att de hade problem med uppdatering i sina system och skulle starta försikkringen på nytt. Frågade så fölgeligt vad som skulle ske med betalningar och fick till svar att jag betalar på den nya.
10 månader senare (i december) får jag påminnelse med flera hundra i purring för den gamla försäkringen som de valde att avsluta.

Har varit i kontakt med kundeservice 8 ggr och de säger varje gång att purringen ska fjernas, men nästa gång jag ringer ligger den där. När jag sa att jag ville ha faktura för att se vad jag tycker det ör konatigt att få faktura 10 månader senare hon det var jobbigt och sa att hon kunde lösa upp de. De sa också att det är helt normalt att senda faktura 10 månader senare...

Tänker om att är så här mye problem med att betala vill jag inte veta hur vanskligt de skulle vara om något faktiskt skjer.

Jag har inte en enda gång fått en ursäkt. Helt värdelöst. Och måste fortsatt ringa igen för att checka så att purringen blir slettad då de bara säger att de ska sletta den men sedan sender ut flera fakturor med purring...

Mai-Britt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Et mer rotete forsikringselskap skal man lete lenge etter"
2 syns denne omtalen er nyttig

Et mer rotete forsikringselskap skal man lete lenge etter. Over en periode på 3 måneder har jeg bare mottat purregebyrer og varsler om forsikringsopphør, uten engang å ha mottatt faktura! Purregebyrene kommer tilsendt i uorden (purregebyr nr. 2 blir utsendt før betalingsfrist for purregebyr nr. 1 o.l.) Hver bidige måned må jeg bruke tid på å ringe, forklare og dokumentere betalinger og annet. Trygg skylder på bytte av fakturerings-system, men dette har kostet meg i ekstra i gebyrer og renter. Nå mottok jeg akkurat et brev med mer uorden og det fikk begeret til å renne over. ALDRI mer TRYG!!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Opptjent prosent på bilforsikring"

Har ikke hatt bilforsikring siden 2002. Hadde 75% og aldri skade. De gir ikke noe forkorting! Har ikke bil nå.

Liv K. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God og rask kundeservice"

De er lett tilgjengelig både på telefon og chat. Fått igjen på det jeg har krav på både på reiseforsikring og skadeforsikring.

Trond V. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Relativt fornøyd"

Hadde fra september 2012 til desember 2013 nedgradert bilforsikringa fra full kasko til ansvar. Januar 2014 hadde jeg telefon kontakt og oppgraderte til full kasko igjen.
Så regner jeg med at alt er vel.
August 2016 oppstår problemer og jeg tar kontakt med Tryg for leiebil i forbindelse med verkstedopphold. De sier jeg ikke har kasko. De finner så et notat i sin "kontakt logg" som bekrefter samtale i januar 2014, men oppgraderinga var ikke blitt "effektuert. " Dette skal vi ordne sies det og leiebil ordner seg. I desember 2016 åpner jeg forsikrings dokumentet på "min side" og finner at jeg fortsatt står med ansvar forsikring. Etter en chat kontakt blir det innrømmet feil fra Tryg sin side. Min avtale var fortsatt ikke oppgradert i papirene.

Dette er for dårlig!
Jeg er sjeleglad for denne "loggen "som dokumenterte min henvendelse i januar - 14 og at det var gjort et notat som bekreftet en bestilling på oppgradering.
At dette ikke kommer i orden etter at jeg har benyttet meg av rettigheter innenfor kasko dekningen skjønner ikke jeg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Opplysninger"

Når det er eldre folk som har forsikringer så syntes jeg at forssikringsselskaper generelt sett bør se etter om forsikringsummene er reelle.

Søk Bytt.no