Forsikring
Skjul meny
Forsikring

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

573 verifiserte omtaler
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Bra
16
av 22 innen
forsikringsselskap
55%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
159
140
105
68
101
Sorter omtaler etter
Viser av 573 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For dyr"

Veit det finnes forsikringsselskaper som er billigere men hvor seriøs disse er vet jeg ikke, Tryg er ihvertfall seriøs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hjelper ikke når du trenger det"

Dette selskapet presterte å gi meg skylden og utgiftene da jeg sto parkert i gaten hjemme, og en tenåring satte fra seg sin moped på samme avmerkede plass. Denne hadde så veltet slik at styret gikk tvers gjennom grillen på min bil, noe som førte til en dyr reparasjon. Tryg mente den måtte ha blåst over ende (det var regn, men vindstille) og at jeg uansett skulle refundere dem regningen for reparasjonen. Jeg protesterte og sendte inn fotos tatt på stedet som viste klart hva som var skjedd, men intet hjalp. Fikk også meget lite imøtekommende svar på e-post..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Null info om utestående"
2 syns denne omtalen er nyttig

Slettet en avtale i mars og trodde alt var betalt på denne. I desember fikk jeg en faktura med purring på et tidligere beløp. På faktura stod det at beløpet gjaldt et "tidligere varslet beløp". Jeg hadde ikke fått et eneste varsel, og ingen info om at denne skulle betales. Kom i kontakt med kundeservice, og de ga meg det totale utestående beløpet. Jeg betalte inn dette under tvil. 2 måneder senere fikk jeg enda en purring på et "tidligere varslet beløp", selv om alt utestående skulle vært betalt. Står fremdeles ingenting på "min side". Finnes ingen spor på at jeg skylder de noe annet enn de purringene som kommer på løpende bånd. Elendig service.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Meget lang saksbehandlingstid på 3 mnd. eller mer"

Utrolig lang saksbehandlingstid på 3 mnd. Eller mer, etter å ha innsendt helseopplysninger vedr min sønn. Er også svært missfornøyd med å måtte betale for et produkt i tre mnd. Hvor barnet ikke er dekket av forsikringen. Meget mulig dette er alminnelig prosedyre, men like fullt er dette svært dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tryg er alright - men ikke godt nok"

Har ikke interessert meg for forsikring og skjønner nå at jeg ikke har hatt alt jeg burde, kanskje noen burde ha ringt for å foreslå eventuelt redegjort innimellom. Har tross alt vært der i 10 år. I tillegg er prisen veldig dyr!

Service ved skade er ok, men lite kunnskap og svarer feil i forhold til den forsikringen man har.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Bedriftsforsikring"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt Tryg forsikring i mange år på min lille bedrift. Så ble det innbrudd. Verktøy ble borte med verdi 300,000,- Når jeg ringte Tryg for støtte og hjelp med glass og inventar etter innbrudd over alt. Da fikk jeg vite at nei da min forsikring var sagt opp. De kjente meg ikke en gang. Jeg var ikke kunde så jeg fikk ikke direkte telefon til saksbehandler. Tror det var 040 jeg måtte ringe. Så etter ca en uke. Jo da jeg hadde vist forsikring hos dem. Etter en måned fikk jeg tilbud om 160,000 - 15,000 - egenandel. Jeg bare aksepterte da jeg ikke orket mere fra det selskapet. Jeg ville bli ferdig med hele saken.

Kundetilfredshet
"Forsikringa"

Har alle mine forsikringa hos Tryg Som 3 bila, hytte og reise forsikring. Har ikkje hatt noen skade pr dags dato på den bakgrunn er eg godt fornøgd. Hilsen Rolf

Stig P. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For høy forsikring etter andre år"
1 syns denne omtalen er nyttig

God oversikt, men veldig skuffet over at forsikringen er såpass høy etter 1 år med total kunde status.
Er ikke fornøyd med prisutviklingen, på blant annet bil - som går opp kr. 1500,- på ett år.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Vet ikke, ikke brukt enda"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vet ikke da jeg ikke har benyttet meg av noen forsikringer, men bare betalt de årlige fakturaer. Liker IKKE at økningene fra år til år er såpass høye, derfor vil jeg igjen sjekke markedet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Premien opp med 6-14% hvert år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært hos Trygg (tidligere Vesta) I snart 15 år og fortsatt går forsikringspremien opp med 6-14% hvert år. Jeg har prøvd å stoppe dette ved å ringe og klage men det hjalp ikke.
Jeg har nesten aldri brukt forsikringen (utbetaling) og har en helt vanlig bil og en helt middels innboforsikring.
I de få tilfelle jeg trengte forsikringen var oppfølgingen greit nok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Utilgjengelige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utilgjengelig lokalt, da lokalkontoret i steinkjer ble nedlagt og jeg må ta med mappa mi og reise/kjøre til levanger for å få vurdert forsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fint selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lite medgjørlig ved nytegning av forsikring, solgte et kjøretøy for å kjøpe et likens, det nye fikk over 50% økning i premie.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde skade med vannrør som sprang lekk - skjult vannlekkasje som ikke var mulig å oppdage. Ble av Tryg definert som en råteskade og stod dermed uten hjelp fra Tryg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ufulstendig superforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg trodde jeg hadde forsikring med fri leiebil for motorhavari slik jeg tidligere hadde i IF, men det var det vist ikke viste det seg når motorhavari skjedde. Hvis det ikke er mulig å få dette på Trygg, vil jeg flytte til et selskap som har dette igjen.

Ragnar E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Effektiv og god saksbehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi er generelt sett godt tilfreds med Tryg, men økningen i forsikringspremien for hytter og hus bekymrer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hjelp når man trenger det"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er bra at dem har gode vilkår, men dessverre varierende og korrekt oppførsel fra alle saksbehandlere. Jeg hadde karroseriskade på bilen, som jeg både opplevde negativ oppførsel og til slutt positiv hjelp. Det bør være lik behandling og positivitet når vi har skade. Det skal jo være hjelp når vi har behov. Det er fordel for oss at det ikke oppstår sure og arrogante saksbehandlere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Gi poengdeling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kan ikke gi omtale når jeg gjennom alle tider har vært fri for skade. Kontakt med dem tegne forsikring svært hyggelige personer.
Forsikring gjennom dem fra tider tilbake som må vel være 20 år er det vel sunt vurdere andre også. Årsak er nok påplusset en del på bilene, forsikring ut over det som jeg ser normalt.
Kjørt skadefritt som burde belønnes mer.

John A. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tryg Forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt har fungert bra i samarbeidet så langt, ønsker nå å sjekke prisen fordi total premie har blitt høy.

Ken H. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ved skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved bilskade i helgene i utlandet er det umulig og få fatt i noen i tryg, fikk bare tak i veg hjelp og de kunne ingenting og bare feilinnformerte oss. Mye borkastet tid den helgen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Opplever at det er mye ufullstendig rot som jeg må ordne opp i"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettsiden deres er oversiktlig og enkel å finne frem i. Men jeg har flere ganger opplevd at forsikringer jeg har påbegynt eller avsluttet pr. tlf ikke har blitt registrert. Noe jeg ofte har oppdaget selv mye senere. Når jeg henvender meg til dem for å oppklare så blir det alltid skyldt på at de har dataproblemer. Jeg ønsker bare å betale forsikringene mine og være trygg på at alt er i orden uten å måtte ettersjekke ofte. Jeg kan referere tilbake til minst fem slike tilfeller i løpet av de få årene jeg har vært kunde.
Men de har alltid vært imøtekommende og hjulpet meg når jeg har tatt kontakt.
Jeg har ikke hatt noen skadeoppgjør med selskapet.

Raymond H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trygg forsikring lover deg gull og grønne skoger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Noe av det dummeste forsikringselskapet jeg har vært borti. Byttet fra If til Tryg. Flere av forsikringene gikk ikke igjennom hos Tryg... Bla. fordi guttungen hadde pollen allergi og at vannstopper ikke hadde det rette dokumentet som If allerede hadde godkjent. Tapte all bonus fra If og brukte masse penger for ingenting. Styr unna. Byttet tilbake til If.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rotete gjeng"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt forsikring hos dem via utdanningsforbundet.. Og ja det har vært ett sabla rør hele greiene.. Sender ut faktura i hytt og gevær.. Og så får man tilbake pengene.. Så en ny runde.. Og så forsvinner enkelt forsikringer og avtaler.. Så her må man følge med på dem at ting er på stell.. For det greier dem ikke selv.. Når det gjelder kundeservice er dem jo alltid hyggelige i telefonen. Og når dem lover å gi svar på spørsmålet ditt og ringe deg tilbake.. Ja det kan du ta med STOR ro.. For dem gjør det nesten ALDRI.. DU må ringe dem og purre.. Når det gjelder skade osv. så er dem helt greie, så lenge du gjør alt selv på nett.. Så totalt sett er dem en helt grei gjeng der borte i Bergen.. Billig og du får det du betaler for, men jeg tror jeg bytter nå.. For 2 år med rot.. Det holder...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd, men blir dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig fornøyd med Tryg. Har alltid vært god og rask service hvis det har vært noe. Men, forsikringen øker med ca 2000,- for hvert år, og da blir det VELDIG dyrt å beholde de i flere år.

Øystein L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vurderer å bytte selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prisene er for høye i forhold til andre selskap. Båt og bilforsikring er for høye da jeg har samlet mange enheter der. Jeg er også medlem av lederne som jeg synes gir meg for lite rabatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Spesielt"

Har vært bra, begynner og bli en del rot.
Har startet firma og veldig usikker på hva de kan om firma forsikringer.

Søk Bytt.no