Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Tryg Forsikring
2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
17
av 31 innen
forsikringsselskap
48%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
269
236
188
141
291
Sorter omtaler etter
Viser av 1125 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bare holde seg unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kunde service. Dyre. Purringer og regninger på forsikringer som jeg ikke lenger har. Ringer dem gang på gang, men hjelper lite. Dere finner garantert et bedre selskap en Tryg.

Kjell M. Y
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold dere unna"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna, disse svindlerne prøver å lure dere over telefon ved å si at de skal gi dere kjempetilbud på forsikring. Om dem ringer er det bare å legge på om dere ikke har lyst til å angre senere. Fikk en annen pris over telefon også fikk jeg dobbelt så mye når de sendte eposten. Svindlere!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"De er ikke der når du trenger dem - feil handling av prosess"
2 syns denne omtalen er nyttig

Var i kontakt med Tryg ifm. med sjekker hvis de dekker den nye garasje som jeg bygget, og de bekrefte at garasje er dekket ( skriftlig også), og etter garasje døra var påkjørte de vil ikke betale reparasjon. Det er alvorlig, ikke pga total sum for reparere skaden, men pga de bekrefte at garasje var dekket og nå sier at garasje var ikke en del av huset.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikringskrav på 500-600kr? - 3 mnd behandlingstid and still counting!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Som flere har nevnt nedenfor, opplever jeg selskapets behandlingstider er uakseptable, og at saksbehandlere oppfører seg arrogant og generelt dårlig kundeoppfølging. I min situasjon hadde jeg en skademelding på knappe 500-600kr da flere av mine flyreiser til Europa ble kansellert på kort varsel grunnet COVID-19. Jeg ble "påtvunget" Tryg reiseforsikring gjennom ANSA under mitt utvekslingssemester i København. Jeg planla en tur til Mannheim i mars, hvor jeg skulle fly Køben-Køln til med Ryanair, og Køln-Berlin-Køben fra med EasyJet. Etter en måned fikk jeg et copy-paste svar (hvorfor kunne de ikke bare sendt denne med en gang?) hvor de ba meg sende inn et kraterlass av dokumentasjon, som flybilletter i mitt navn, kanselleringsnotifikasjon, og bevis på at jeg har vært i kontakt med selskapene for å prøve å motta refusjon. Etter all dokumentasjonen var sendt, mottok jeg ikke svar før etter nok en måned. Da ringte jeg dem opp for status. Personen jeg snakket med kunne umiddelbart avslå skademeldingen som gjaldt Ryanair da de mente dette var Ryanairs ansvar – problemet er bare at Ryanair krever jeg står i 2 timer chat/telefonkø, men Tryg mente dette var rimelig og stod på sitt. Han skulle dog ta kontakt med saksbehandler for å fremskynde resten av mitt krav. Jeg fikk så uken senere SAMME COPY-PASTE svar som nevnt ovenfor. Saksbehandler ba meg sende inn dokumentasjon som jeg alt hadde sendt inn. Og tradisjon tro regner jeg med det sikkert vil være over en måned behandlingstid på 1 mnd igjen. Jeg sitter nå i 3. mnd med et nedhøvlet krav på 400kr, og Tryg skal være like gnitne, upersonlige, sta og arrogante. Skal gjøre alt for å unngå selskapet fra nå. Selskaper har mulighet til å besvare tilbakemeldinger på Bytt.no. Sier litt at Tryg ikke engang tar seg tid til dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rimeligere premie"

Selskapet burde ha en lavere årlig premie særlig på bilforsikring og innbo. Egenandel ved skadet elektronisk utstyr burde være lavere.

Trygkunde
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forsikringene ble noe dyrere enn det jeg ble forespeilet, og når jeg sa opp kom de med et nytt og bedre tilbud.... Selvsagt for sent.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig kundeoppfølging"
3 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler ingen å gjøre avtaler med dette selskapet. Vert kunde i mange år. Fikk en skade. Og det tar 3 mnder før de greier å forstå at de må svare. Videre tar det minst 3\4 uker hver gang de tar kontakt og det skjer ikke noe i saken. Purret daglig nå i 2 uker selv da uten kontakt. Finn noen som snakker med kundene sine.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt denne avtalen lenge. Har ikke opplevd å få kontakt eller bli kontaktet tilbake. Opplevde at de byttet på premien rett etter vi lagde avtale og ga beskjed en mnd senere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tryg forsikring er useriøse/arrogante og total mangel på forståelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke til å stole på. Fikk maskin havari på nesten ny bil. De kom omsider opp med et tibud om brukt motor fra Sverige som de ikke kunne fremskaffe noe dokumentasjon på. Dette kalte de for likeverdi av motoren som sto der som var gått 30000km. Takstmann svarte ikke, d gjorde ikke Tryg heller. Ut fra dette tar man ikke sjansen å bruke så useriøse selskaper. Skift om du har Tryg.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Sender e-poster med feil informasjon og leter med lupe etter grunner til å ikke utbetale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Velg et annet forsikringselskap. Skulle du være så uheldig at du treng forsikringsutbetaling, så er tryg forsikring noe av det værste jeg har vært borti. Eller meld de til politiet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig behandling av skade"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tryg må ha den mest hårreisende dårlige skadebehandlingen jeg har vært borti. Det går sakte og de dekker vel strengt tatt ingenting så jeg tror jeg heller fortsetter uten forsikring som er like bra som Tryg. Betaler heller dobbel pris hos ett seriøst selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dårlig opplevelse hos Tryg"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det skjer et ran med meg og hvatt på sykehus. PGA ikke betalt siste Regning. Når jeg kom tilbake fra sykehus og betalt regning, selskap vil ikke akseptere en riktig sak. Mitt Ran sak 2 ganger viste Adresseavisen og politi anmeldte papir, akseptere ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Manglende oppfølging - agendadrevet - forsøk på lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tryg kan bli bedre på å følge opp sakene sine, gi riktig informasjon, være tilgjengelige, og opptre som om de har lest saken din når de ringer.

Christoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God kontakt, men noe dyr"

Litt tull når jeg skulle få på plass avtale. Presset veldig på Ulykke og Kritisk sykdomsforsikring, selvom jeg flere ganger sa nei. Antar at dette er en slags bonusforsikring. Avtalene med forsikringene jeg valgte ble god og har godt forhold til kundekontakten.

Daarsgarden
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Behandlingstid forsikringsaker"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hvis du ønsker fortgang i behandling av forsikringsoppgjøret ditt bør du nok velge ett annet selskap. De lover 5 uker behandlingstid, som skyves til 7 uker og etter 7 uker er det fremdeles ingen som har ringt deg eller prøvd å kommunisere at de i det hele tatt jobber med saken. Ikke er de billigst heller.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig oversikt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Reiseskade/corona-sak hadde ikke blitt avklart uten at jeg brukte timer på telefonen. Innsendt dokumentasjon var "ikke tilgjengelig" for saksbehandler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oversikt på web over mine forskjellige avtaler/forsikringsobjekter"

Dårlig oversikt på web over mine forskjellige avtaler/forsikringsobjekter - Dette vanskeliggjør min egen jobb med å holde oversikt, og kunne lett vært forbedret fra Tryg sin side. Som ett resultat er det vanskeligere å følge opp eventuelle prisendringer ifra år til år. - Hyggelige kundebehandlere. - Lite informasjon om "valgmuligheter" ifht å benytte forsikring eller ei ved uhell, og eventuelle konsekvenser ifht. kostnader. - Ok skadeoppgjør, men egenkost ifht. økt premie er ikke tydelig forklart eller lett tilgjengelig på nettsiden/kontoen min.

Christian W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra på erstatning men elendig på service"

Har siden 2019 høst, prøvd at få et bra tilbud på bilforsikring. våre kjørelengde var feil og ville endre den og ble lovet en forhøyning av km lengde til en gunstig pris. Dette skjedde aldri og oppfølgning har vært helt elendig. Der ble sendt dokumenter som var tomme så ingen ny avtale kom på plass. Da jeg så ringer inn for at sjekke det, skjer der igjen ingen oppfølgning. Det er på tide at finne et nytt og bedre selskap, som gir bedre service til sine betalende kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisoppfølging"

God dialog, og god oppfølging, men savner uoppfordret tilbakemelding på årlig pris. Det kan se ut som om rimeligere pris er mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svarer ikke på mail og telefon"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kan forstå at det er hektisk for alle nå i disse koronatider men når de ikke klarer å svare på hverken mail eller telefon er det ikke aktuelt å forsette å være kunde der. De har også klart å komplisere en forsikringssak som var plankekjøring og ble meldt før koronatiden til å handle om korona pågrunn av at det ikke leser vedlagt dokumenter. De etterspør dokumentasjon de har mottatt når saken ble meldt og svarer ikke når på mailen når du sender dokumentasjonen på nytt. Opplever at de har null kundebehandling.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Ingunn G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sjelden følt meg så utrygg"
7 syns denne omtalen er nyttig

Da vi trengte hjelp i forbindelse med vannlekkasje var de først veldig behjelpelige. Takstmann var raskt plass og vi fikk bekreftet at dette skulle vi få dekket. Noen uker senere trakk de denne avgjørelsen og etter mye trenering og gjentatte avslag måtte vi ty til advokat for å få satt i gang prosessen igjen. I disse ukene hadde vi i mellomtiden ikke kjøkken, åpent gulv og ikke varmtvann. Videre tok arbeidet lang tid og forsikringsselskapet brukte uker og mange purringer for å svare på absolutt alle henvendelser. Vi fikk også minimalt med oppgjør og har hatt hundretusener i utgifter selv. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lovnader som ikke holdes"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kort sagt var jeg uheldig og skadet en gjenstand, derfor meldte jeg dette på min innbo. Jeg fikk muntlige lovnader om at skaden ble dekket. Men så ble den avslått skriftlig. Makan til dårlig selskap som ikke holder det de lover.

Kjell-Hermann H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Med et påslag på forsikringer på ca. 20 % uten at det har vært skader. Urimelig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært fornøyd, og fikk en gjennomgang av forsikringer i Januar. Men i april kommer nye tall etter årlig endring, og disse var ca. 20% dyrere enn forrige år, uten at vi har hatt noen skade!! Jeg blir forbannet, og føler at tiden jeg og ansatt hos Tryg har brukt på gjennomgang av forsikringer fra 31. januar er bortkastet!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lite interesserte i eksisterende kunder"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble fortalt at dersom barna stod som medeier på bil, så ville de opparbeide seg en bonus de kunne starte på når de fikk egen bil. Da dette ble aktuelt for datteren min på 25 år, fikk hun tilbud om bilforsikring i Tryg til 18500.- kroner i året. Hun valgte selvfølgelig et annet selskap med samme forsikring hvor det kostet 7500.- kroner. Samme historie for min sønn som også valgte et selskap hvor han sparte 7000.- kroner i året i forhold til Tryg. Det som irriterer meg nå, er at jeg har betalt ekstra i alle år for å ha medeier under 23 år, uten at dette har kommet noen av barna mine tilgode.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Advarer mot Tryg Forsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tryg forsikring er OK helt til en har bruk for forsikringen. De trenerer saksbehandlingen og unngår reell dialog med kunden.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR