Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Allente TV
1.4
878 verifiserte omtaler

Allente TV omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Allente TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
878 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
#5
Forferdelig
Allente TV er rangert
#5 av 5 tv-selskaper
14%
Dårlig
14% anbefaler Allente TV
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 878 omtaler om Allente TV

FILTRER OMTALER
58
47
53
90
630
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Allente TV?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig kundebehandling, falske lovnader

Omtale av  Renate

Ble lovd gratis installasjon og et mnd beløp på 978 kr ,til alt var nedbetalt.(basic tv-pakke og 10 mph internett.) Det ble montert helt noe annet enn det som avtalt ,får deretter en kjemperegning . Dårlig kundebehandling og vanskelig å få tak i de, bortforklarer. Styr unna

Lureri rett og slett

Omtale av  Chris

Vår datter på 21 år ble lurt av selgere til å bli pakket på et abonnement igjennom Allente. Hun fikk en prøveperiode og kunne si opp innen prøveperioden gikk ut. Vår datter ringte å avsluttet dette muntlig, men fikk ingen bekreftelse på avsluttet abonnement, og regningene bare renner inn som vår datter i utgangspunktet ikke har råd til. Verre leverandør enn allente, har vi aldri vært borti, og kommer til å advare alle våre bekjente om. De bør skamme seg.

Allente satser på krumkaker (Chromecaster) de liker ikke TV'er.

Omtale av  Arvid M

Vi kommer fra "parabolmottak i den gamle Canal Digital-verdenen" og ser programmene på en Samsung Smart TV. Det har funket greit nok i mange år. Men så plutselig har Canal Digital slått seg sammen med ViaSat under nytt alias Allente og alt skal bli så mye bedre. Men streaming av det vi har betalt for funker likevel ikke. Allente har satset på at "alle" ser TV på sine knøttsmå mobiler eller nettbrett. For oss som har kjempestor skjerm (TV eller videokanon på lerret) med kino lydanlegg har Allente ingen app som funker tilstår de etter timer på support-telefonen. De tar altså betalt for noe de ikke kan levere. Etter mye mas foreslår de at vi kan streame fra vår mobil eller data til TV-skjermen. Vårt TV-abonnement altså funker ikke lenger selv på en ganske ny Samsung flatskjerm? Allente gidder ikke tilrettelegge for at kundene skal kunne se noe. Bare vi betaler abonnementet, står det oss fritt om vi finner en plattform vi kan bruke abonnementet på. Dette blir som å selge en biler uten hjul. "Nei, hjul må dere skaffe selv, vi selger biler, ikke hjul". Flere av folkene som jobber på Allente-support har liten peiling på hva de skal si til kundene. Deres ansatte blir ofret til ulvene. ChromCasting foreslår en hyggelig support- medarbeider. Om vi kjøper enda en digital enhet, en såkalt Chromcaster for 379,- (hos Elkjøp) skal det gå lett å få se det Allente tilbyr. Dingsen settes inn i en ledig HDMI-inngang på TV'n og den vil da kunne koble seg opp mot vår Laptop eller telefon og kunne streame. Men tror vi på denne nødløsningen? En annen nødløsning er å ha en lang HDMI ledningen liggende og slenge på gulvet foran TV'n. Den kan vi koble oss til skjermen med fra alle våre andre digitale dingser. Dette prøvde jeg idag, men TV'n og parabolmottageren og surround-anlegget gikk sammen om å sabotere dette. Det eneste de lagde var surr ikke surround og bilde. Finnes det andre SELSKAP som kan gi oss, uten digitale fiber, noe å se på? Og ikke foreslå kikkert. Hvor kan vi melde oss på i Folkeaksjonen mot Allente?

Søppel

Omtale av  Jørgen S

Aldri gå for allente dårligste nettet å servicen jeg har vært borti å må betale full pris for noe som fungerer 3/31 dager i måneden

HELT FORFERDELIG

Omtale av  Chenduran S

grusomt service, Treig, svindel, dårlig, ubrukelig internett. Mine foreldre ble svindlet til å skifte fra GET til dette Uutholdelige internett. Mine foreldre fikk et telefon samtale, så da dette hjerteløse selskapet, at de lovet oss for et bedre internett. Men det fikk vi ikke i det heletatt. Hvis vi hadde muligheten til å skifte tilbake til GET. Hadde jeg tatt tilbudet med en eneste gang, ingen hesitation. Betaler for 60 mbps, jeg kan ikke se på youtube videor på 1080p engang, jeg kan ikke se på engang, hakker hver 5 sekunder. Det tar flere minuttet til å koble til dette internettet fra alle enheter. Jeg er seriøst deprimert av dette internettet. Jeg kan ikke spille på Xbox spill utenom å bli sparke ut av et game fordi internett er så dårlig. La oss sei vi betalte for 30 mbps i starten. så hva det absolutt ubrukelig så derfor skiftet vi til 60 mbps så nå er det fortsatt absolutt ubrukelig. Hvordan gir det mening!? Jeg vet ingenting om loven, men jeg vurderer virkelig å sagsøke dette skammeløse selskapet. Jeg vet ikke hvordan dere ansatte sover inatt ved å vite at du jobber for dette forferdelige selksapet. nå må familien min lide i de neste årene. Fordi vi har 1 år forbindelse. Jeg vet ikke engang om jeg kan klare det neste året med denne internett. Hvis du ser at 'Chenduran 18 år' kommer på nyhetene. Så vet dere hvorfor? Dette forbannelses internettet. jeg krever å si opp denne 1-års forbindelsen. det er ingen måte jeg kan klare enda et år med dette forferdelige forferdelige internettet!!!

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

ubrukelig

Omtale av  Stein I. L

Jeg har ringt utallige ganger og blitt lovet svar innen en dag, nå har det godt 4 måneder uten at vi har fått hjelp og uten svar. Program stopper opp, hakker og blir helt borte... Vi har mistet interessen for å se.. helheten er borte.. Hva gjør vi ?? Vi ble lovet ny tuner i års skiftet, det var bare en løgn.. Det er kun Sverige som har fått den nye tuneren som fungerer.. I Norge må vi vente til over sommeren. Til Allente ... skjerp Dere. eller kutt ut ..Canal Digital og parabolen har vært uten problemer for oss i mer enn 40 år, mens allente har vært en stor fiasko. Vi har Allente trådløst bredbånd med 60 MBit og programpakke..

Helt elendig kundebehandling.

Omtale av  Cato I

Leier inn folk som ikke har myndighet til vite noe. Kundesenteret bør være mer oppdatert på hva som skjer. Umulig å få flyttet en forfallsdato. Dette burde være kurant.

Elendig kundeservice på grensen til svindel

Omtale av  Roger

Vi har vært kunde hos Viasat i mange år, faktisk nærmere 20. De siste årene har vi gått over til å streame alt innhold her hjemme og som følge av dette kuttet vi ut parabol og dekoder. Viasat gav oss derfor et hyggelig tilbud med halv pris for abbonementet det neste året, noe vi var svært fornøyd med ettersom vi ønsket å beholde viaplay ( strømme tjenesten ), samt noen få kanaler. Dette gikk helt fint inntill desember 2021. På dette tidspunktet var Viasat og Canal Digital slått sammen til Allente. Som vi har gjort de siste årene ringte vi inn for å binde oss for enda et år med halv pris ettersom vi fortsatt strømmet alt innhold og synes tilbudet var godt. Kundebehandler registrerte ting på sin side av telefonen og bekreftet at alt var ok. Vi ble veldig forundret da Allente ringte oss i slutten av Februar 2022 for å inngå en etårig avtale med halv pris lik den vi allerede ble enige om i Desember 2021. Kontakt med kundeservice var nytteløst. De insisterte på at datoen da ville gjelde fra Februar og ikke Desember 2021 når avtalen faktisk ble inngått. Kundeservice i Februar kunne bekrefte at vi var i kontakt med dem i Desember for å bestille forlengelse av abbonementet vi allerede hadde ( Et løpende abbonement med full pris ). Noe vi egentlig ikke trengte å ringe for, ettersom dette var noe som gikk av seg selv. Vi valgte da å sende en klage pr epost samme dag hvor vi forlangte at datoen skulle gjelde fra Desember 2021 når avtalen faktisk ble inngått, og at for mye innbetalt i Januar og Februar derfor skulle komme oss til gode. Vi er nå i slutten av Mars 2022, 4 uker senere. Allente bekrefter at de har mottat en klage, men har ikke gitt oss svar på denne. Tipper de venter til April ettersom oppsigelsesfristene deres er inneværende måned + 2 måneder. Oppsigelsen er nå ringt inn og vi venter på bekreftelse av denne. Aldri mer Allente. Kundeservicen suger, og pengene er alt de bryr seg om.

Dårlig internett og t

Omtale av  Jorunn M

Dekoder hakker og er treg. Bredbånd hopper ut, er også utrolig tregt. Elendig!

Dyrt og lite kundevennlg

Omtale av  Ba

Allente har ikke gjort annet enn å legge på prisen uten at tilbudet er blitt bedre. Når en så velger å si opp å flytte til en annen leverandør er de helt desperate etter å beholde deg som kunde. De kunne med fordel ha vist kunden litt mer omtanke mes en fortsatt var kunde.

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Misfornøyd

Omtale av  Anne

Har forsøkt å si opp tjenester over lengre tid. Allente gjør seg utilgjengelig ved å tilby ikke-fungerende «min side». De utnytter at folk ikke har tid til alt maset med å logge inn - på nytt. «Vennligst prøv igjen seinere» - er sjargongen.

Superfornøyd med Allente

Omtale av  Sjur

Først og fremst, er ekstremt fornøyd!!!! Appen er fantastisk, lett å se gjennom hvilke tillegstjenester du vil ha og hva du har på ditt abonnement. De har også gjort det veldig lett og oversiktlig å legge til andre streaming tjenester som viaplay etc hos de. Gjør det ekstremt mye lettere å ha oversikt! Dekoderen er litt treg i appene som netflix etc, men tror jeg har en av de første de sendte ut. Mulig dette er endret. Lite minus at en telefonselger hadde lagt til en del tjenester jeg trodde var inkludert, detter er jo ikke Allente sin feil. MEN ett kjempepluss at kundeservice fikset dette fort.

Helt forferdelig!!!

Omtale av  Sidsel F. D

Slutter meg til all kritikk skrevet her,opplever alt sjøl hele tiden!!! Er meget oppgitt over alt dette. Har fått ny dekoder uten bedring.

Vanskelig å pytte mellom parabol og internett på one place dekoder

Omtale av  Gunhild

Bilde forsvinner ,og låser seg ,må ta strømmen ,og da begynner den på bytt å søke .

Kunne ikke koble dekoder opp mot forsterkeren

Omtale av  Kjellarne L

OnePlace dekoderen er bare dritt. MÅ oppgradere forsterkeren for filmleie og ukesarkiv. STYR UNNA. Dessuten har de svensker som ikke forstår vanlig NORSK.

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Vanskelig å få kontakt på telefon eller mail/melding.(kundeservice etc.

Omtale av  Kat

Oneplace dekoder fungerer ikke like bra som eldre modeller. Flere jeg kjenner får fryst bilde på skjermen samt uklare bilder. Plutselig så blir kanalskifte tregt og feilmelding med parabol kommer opp. Bilde dukker deretter opp etter en stund venting.Feilen kunne enkelt vært formidlet med en avviksmelding utfylt direkte til Allente. I steden må man bruke lang tid på å få hjelp på telefon (hvis de svarer).

Allente TV

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR