Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Noe av det verste man kan komme borti. Må stadig ringe til dem fordi jeg av en eller annen grunn stadig "detter ut". Bruker Apple tv for å se på tv men må stadig vekk ta kontakt fordi jeg ikke er innlogget. Prøver å logge inn på nytt, men det virker ikke. Kommer inn på min side på nett, men det hjelper heller ikke. Kan se via pc eller nettbrett, men ikke på fjernsyn ia apple tv. Får stadig beskjed om at dette skal fikses, men som forventet skjer det ingenting. Senest i begynnelsen av denne uken fikk jeg fortalt at noen skulle kontakte meg,,,,, Og dette betaler jeg over 900 pr. måned for!!!
Allente er dårligste firma jeg vårt i kontakt med. De driver å lurer folk. Når du ønsker å avslutte er det umulig å få til, du får ikke hjelp, ikke kontakt og får kontakt forsetter de bare lyge og fortelle at de ordne opp. Ingen ting skjer du mottar bare nye nye fakura/betalings krav. Du kan blir sittende i telefonen i timevis for kontakt og det neste umulig å komme forbi en ubrukelig Digitale Assistent.
Holder dere langt unna Allente! Jeg installerte en ny Apple-TV boks 8. mars, og benyttet meg da av prøveabonnement på Allente som ble tilbudt. Jeg sa opp prøveabonnement 1. april, men Allente krever meg likevel for betaling ut hele mai måned. Det er helt klart ulovlig.
Tilbyr abonnement med gode tilbud med 12 mndr bindingstid og halv pri , men tilbudene fungerer ikke som lovet. Htter 8 mndr. var det full pris uten noe informasjon om dette, verken ved inngåelse av avtalen eller siden.
Kanalene henger seg opp noen ganger, ellers greit.
Allente tjener penger på å lure folk ved å gjøre det umulig å si opp abonnementet. Sa opp abonnementet via chat med en gang jeg hadde innngått avtale. Fikk likevel regning på dobbel pris neste måned. Prøvde å si opp via chat en gang til, men fikk igjen en regning måneden etter. Ringte deretter kundeservice, og etter å ha stått lenge i kø får jeg først en chatbot som vil prate og få meg til å forklare problemet. Når jeg omsider kommer til et menneske bruker også dette mennesket lang tid på å prøve å selge meg abonnement. Sier dessuten at det ikke er noen tegn til at jeg har prøvd å si opp via chat. Han sier også at det ikke er mulig å si opp på internett. På Allentes sider står det "Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på telefonnummer 915 06 070 for raskest mulig behandling av din oppsigelse. Du kan også si opp skriftelig via vår chat her". Til slutt får jeg sagt opp, og tvinger også gjennom at jeg får en mail med bekreftelse på oppsigelse før jeg legger på. Det er ikke vanskelig å si opp et abonnement digitalt, og det tar ikke lang tid. For meg er dette et åpenbart forsøk på å lure folk og få dem til å betale selv om de ønsker å si opp. Det overrasker meg at dette er lov.
Allente fortjener egentlig ingen stjerne. Min opplevelse er at forretningsmodellen Allente praktiserer er "uærlighet varer lengst". Jeg gikk i tilbudsfellen 789 kr/mnd. Brukte angreretten/angrefristen i god tid før utløpsdato med telefon, Mail og sms. Ble likevel fullstendig ignorert. Montør tok kontakt for avtale vedr. Installasjon. Jeg besvarte sms og gjorde uttrykkelig oppmerksom på kansellering/avbestilling og at jeg var bortreist uansett. Flere runder med telefoner og chat hvor jeg til stadighet blir "satt over" for så å få samtalen brutt. Faktura pålydende utsyr/montering pålydende kr. 5.422,-, inkl. Parabol. Vanvittig ettersom ingenting er mottatt/ installert. Forøvrig bor jeg i leilighet med fiber. Ny runde med telefon og chat. Nye løfter om at de skal se på saken…..så skjer det ingenting. Nærmere svindel er det ikke mulig å komme. Til slutt, mottatt faktura på abonnement pålydende kr. 1.071,- for en tjeneste jeg ikke har installert. Forresten, hvor ble det av tilbudet på kr. 789,-? Konklusjon, jeg sitter altså med pålagte utgifter fra Allente på en tjeneste jeg ikke ønsker og har avbestilt, og som heller ikke er levert/ installert men som Allente krever betaling for.