Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Allente TV
1.4
878 verifiserte omtaler

Allente TV omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Allente TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
878 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
#5
Forferdelig
Allente TV er rangert
#5 av 5 tv-selskaper
14%
Dårlig
14% anbefaler Allente TV
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 878 omtaler om Allente TV

FILTRER OMTALER
58
47
53
90
630
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Allente TV
Allente TV har 878 verifiserte omtaler på Bytt.no

Trakassering

Omtale av  Lill

Blir oppringt fra nye nummere 15-20 ganger pr dag.. Prøver å blokkere, men Canal Digital har tydeligvis ubegrenset med nummere å ringe fra. Håper teleoperatørene tar tak i saken og nekter dem å bruke deres tjenester.

Svar fra Allente TV
17.11.2019 21:03

Hei Lill! Ofte kan man bli ringt pga. at man har deltatt i konkurranser eller undersøkelser, da vil det komme opp alternativ om vedkommende ønsker tilbud fra samarbeidspartnere. Dette må fysisk hukes av. Eventuelt kan vilkårene til eventuelle konkurranser inkludere samtykke i å bli kontaktet av samarbeidspartnere. Da vil vedkommende bli ringt opp. På grunn av dette kan det bli vanskelig å få fjernet nummeret individuelt fra våre lister da det er mulig at nummeret vil bli lagt inn igjen ved senere tidspunkt, så det tryggeste vil være å registrere seg i Brønnøysundregistrene for å reservere seg mot telefonsalg generelt. Man kan registrere seg i Brønnøysundregistrene her: https://www.brreg.no/. Om du kontakter oss direkte på kundeservice kan vi imidlertidig notere oss telefonnummeret ditt og overbringe dette til de eksterne salgsselskapene vi har et samarbeid med, så skal du slippe å bli oppringt fra dem igjen her. Hilsen Canal Digital

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Allente TV?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Utrolig bra bilde

Omtale av  Fredrik A

Canal Digital er jo først og fremst markedsledene på bildekvalitet. Jeg elsker den nye dekoderen med den kan jeg få alt jeg lekser med telefonen min på tven. Trenger ikke noe form for en ekstra enhet for underholdning. Android gjør det lett og få google home med i en sammensveiset pakke. Jeg sier ok google skru på tv.

Dårlig... og utmerket service.

Omtale av  Marit

Mistet kanalene på TV. Prøvde alle mulige forslag på nett til ingen nytte... prøvde chat... hjalp ikke. Ringte så kundeservice å ble møtt av en utrolig kortfattet nordmann med dialekt, som tydeligvis ville ha meg vekk fra tråden så fort som mulig. Hans forslag funka hvertfall ikke. Ringte så kundeservice igjen... der svarte ei utrolig hyggelig svensk dame. Hun gikk inn på adressen min å sjekka, å problemet var løst på 5 minutter. Så kundeservice... lær de ansatte å lytte på kundene, så sparer vi oss for mye frustrasjon.

Svar fra Allente TV
13.11.2019 14:01

Hei Marit! Beklager at vi benyttet lengre tid enn nødvendig før du fikk løsningen din på problemet, men veldig bra at den da ble løst såpass fort når du kom til en person med spisskompetanse her. Vi har kontinuerlig opptrening og gjenoppfriskningskurs på våre systemer og utstyr blant våre kundebehandlere, så får vi håpe at vi kan huke tak i de personene du snakket med først og gå litt igjennom rutinene som ble fulgt når du kontaktet oss i første omgang. Hilsen Canal Digital

OPPSIGELSE

Omtale av  May B. W

Jeg ringte og skulle si opp mitt abonnement i mai - fortalte at jeg flytter 1.6. De sa det var 2 måneder oppsigelsestid! Ok! Da sa behandler at jeg kunne slippe det om jeg fikk ny eier til å ta over - ny eier var ikke interessert! Jeg forsto ikke hva dette innebar, var i en stresset situasjon med salg av hus kjøp av leilighet! De har nå trukket meg hver måned samt nå sendt regning for nov. Ny oppsigelstid 1.12. Det spørsmålet om jeg ville få kjøper til å overta abonnement vil koste meg flere 1000 kr. Det føles som et ran!! De som leier på min nye adresse har Canal Digital - bruker min parabol, men de kunne ikke bruke boksen iflg. Canal Digital! Men de har ikke overtatt mitt kundeforhold iflg Canal Digital!! Altså betaler jeg på en tjeneste jeg ikke har et halvt år etter flytting fra adressen! Kan ikke være lovlig!! Ingen forståelse å få med kontakt med kundeservice - føler at det fra Canal Digital side er bevisst vanskeliggjøring av oppsigelse - jeg ringte oppsigelsen i mai og ble pådyttet et salgsprodukt som jeg i utgangspunktet ikke var interessert i - som kostet meg dyrt - hilsen 73 år som har vært kunde i 20 år og aldri klaget før!

Svar fra Allente TV
13.11.2019 13:26

Hei May! Ettersom vi ikke har direkte innsyn til saken din og loggføringen som er blitt utført på ditt abonnement for øyeblikket her via denne siden, kan vi ikke uttale oss om denne situasjonen spesifikt, men om grunnen til oppsigelse var fraflytting kan det ha blitt tilbudt eierskifte til ny eier av bolig istedenfor oppsigelse, i tilfelle tilflytter vil overta abonnementet. Da tilbyr vi gjerne at abonnementet fryses ned i mellomtiden, da dette er noe vi har tilbudt til flere kunder som er usikre på om de som overtar stedet da vil ha TV fra oss eller en annen leverandør, men da får litt tid til å finne ut av dette. Om det derimot ikke er blitt tilbudt frys må vi beklage dette, og ved enhver samtale med oss via telefon skal det loggføres hva som har blitt gått igjennom i samtalen såfremt vi får utgitt personalia til å identifisere abonnementet. Du kan gjerne sende oss en forespørsel via vårt kontaktskjema som du finner her: https://satellitt.canaldigital.no/min-side/#/contact/contactform (krever innlogging) så kan vi se nærmere på utfordringene du har hatt i forbindelse med oppsigelsen May, slikt skal ikke skje. Hilsen Canal Digital

Juksemakere, kjeltringer, løgnhalser

Omtale av  Ståle H

Canal Digital er en forferdelig bedrift. Den er bygget på fjusk og fanteri og beveger seg mot mafia virksomhet. De jakter signaturer og kun det så etterpå gjemmer de seg bak det de kaller SINE rettigheter. Jeg har alltid hatt problemer med Canal Digital. For 7 år siden sa jeg til de at mitt kundeforhold til de er dødt og kan ikke lenger gjennopptas. Men når man er frekke som flatlus på jakt etter signaturer og når snart alle er oppbrukt, blir man desperat. Selgeren ringte og skulle gi 8 mnd gratis, glem det sa jeg jeg hater dere og har nok med Viasat, men idioten ga seg ikke. Til slutt var jeg dum nok til å gi etter. Dette var i oktober mnd. Jeg sa at betingelsen er at signalene ikke forsvinner så man blir uten kanaler i julen. Nei, det skulle aldri skje sa han. Tiden gikk og utstyret kom omsider. Men montør kom ikke. Så måtte man ringe, forsøkte finne en post men det har de fjernet grunnet alle de skriftlige klagene de fikk tidligere. Så til slutt kom en montør, jeg hadde B&O Tv med kun start, dette kunne ikke montøren fikse så han bare reiste uten hverken signaler eller bilde. Det ble sendt en klage, og vipps så ble Viasat kanalene kuttet fordi Canal Digital ikke klarte å holde sin avtale, montøren kom ikke tilbake og det mest utrolige skjedde, jeg ble uten TV i hele julen. Canal Digital ga fullstendig f#%n, de hadde oppnådd de de ville ha nemlig signaturen. Og i og med at man ikke kan sende skriftlig klage på e post, så har de en liten fordel. Alt blir påstand mot påstand. Så, jeg sendte Canal Digital et skriftlig brev om at avtalen ikke lenger var gyldig å det var ikke jeg som hadde brutt avtalen men de selv. Men, det ga de seg ikke på og det var ingen som tenkte på at de hadde en rasende kunde som ikke hadde fått de han var lovet og behandlet som dritt etterpå. Neida, det er kun hva de har krav på, oss!! Så begynte kravene å komme, å dette er sant, de ga seg ikke og de visste at de ikke hadde levert noen kanaler til meg men kjørte på med kravet uansett. Dette er bare frekke flatlus som gjør, altså Canal Digital. Grusomme mennesker som man er omgitt av, folk som er så herdet og ikke tar en femøring for å lyve folk rett i fleisen for å oppnå din signatur. Så glatt på ryggen at de sklir ned sluken i badekaret. Jeg sendte de nye brev men de svarte ikke, og sa etterpå at de aldri hadde fått brev med meg. De fortsatte bare fakturere. Så gikk til de mafiabedriften kredinor som er så useriøse at de tar oppdrag fra de, tror det er en del som ikke vil ta oppdrag fra Canal Digital. Isåfall klarer de ikke å få til betalingsanmerkning på deg om det kun er Canal Digital det gjelder for de er å regne som er useriøs bedrift som har masse problemer med sine kunder. Det sier ikke bare litt men ganske mye om hva vi egentlig har med å gjøre her. Plutselig sa Canal Digital at alt var greit om jeg returnerte utstyret jeg hadde fått, de skulle sende meg en postlapp så kunne jeg sende i retur og saken ute av verden. Jeg pakket utstyret i en fart men lappen kom ikke, så ble jeg drittlei å returnerte for min regning, men da påsto de at de ikke hadde mottatt dette og skulle ha betaling for dette. Det var ikke sant, nærmere hel#%te kan man ikke komme. Så nå er Norges største taper involvert, nemlig namsmannen, men jeg har bedt han dra dit pepper gror å bedt de begynne å gjøre noe fornuftig men dette er enkle oppdrag fordi for de ser at vedkommende tjener 5 ganger mere enn de å da er det utrolig enkelt oppdrag for namsmannen, eller damen. Så folkens, detter er skrekkens eksempel. Ikke signer en eneste signatur for Canal Digital, bare ikke gjør det. Du signerer med djevelen rett og slett!

Svar fra Allente TV
08.11.2019 09:06

Hei Ståle! Vi ser du har vært i kontakt med oss via kundeservice der vi har fortsatt dialogen med info rundt denne saken. Hilsen Canal Digital

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Repriser, gamle programmer, spillreklame og alt for dyrt abonnement

Omtale av  Arve A

Det er irriterende å se at prisene økes i takt med at antall repriser og lange reklamepauser preger sendingene 22 timer i døgnet. I tillegg er vi bundet til å måtte velge to pakkeløsninger for i det hele tatt å kunne ha noe som helst av interesse å se på. Jeg kan ikke fatte at selskapet har særlige utgifter på tv serier og andre programmer som tilsier at kundene må betale mer. Det aller meste som sendes er lavkostnadsprogrammer og reklame..

Svar fra Allente TV
04.11.2019 14:36

Hei Arve! Prisene endres i et naturlig nivå i takt med andre distributører på markedet, men også som følge av at f.eks Norgespakken vår nå gir deg mulighet til å strømme innhold via appen vår, eller på nettlesere på 4 forskjellige steder. Dette kostet tidligere 109 kroner per måned for å få med på strømmetjenesten, samt at Mat-kanalen nå er å finne i Norgespakken som tidligere befant seg i underholdning (tidligere kalt Familiepakken). Når det kommer til repriser og innhold som vi distribuerer, så er det kanaleier som bestemmer dette samt dikterer innholdet og det er da de som setter grunnlaget for prisnivået som kreves når dette leies ut til oss for videre distribuering. Vi oppdaterer oss hele tiden i takt med markedet rundt oss, og basert på kundeundersøkelser og generell opinion rundt vårt innhold og det som er tilgjengelig forsøker vi å anskaffe materiale som befolkningen generelt ønsker i sitt utvalg, samt nisje utvalg for spesielt interesserte så langt det er mulig. Hilsen Canal Digital

Kundeservice???

Omtale av  Anders S

Avsluttet parabolabonnement for 7 måneder siden. Greit nok. Plutselig har Canal Digital begynt å sende regninger igjen, helt ut av det blå. Ringer "kundeservice" og første gang blir jeg brutt etter cirka 10 minutter ventetid. Andre gang tok det 14 minutter. Møter da en som ikke kan hjelpe, til tross for at jeg har tastet meg gjennom til fakturaspørsmål. Han kobler videre, og nye 17 minutter ventetid følger. Ny herremann. Han forsøker å hjelpe, men Canal Digitals Policy er da at jeg må bevise at jeg har sagt opp abonnement. Så. I Mars ringte jeg og sa opp abonnement. Jeg skulle da ha mottatt en bekreftelse på epost på dette. Men det ble det ikke informert om når jeg ringte. At de ikke har sendt meg regninger siden mars (påfallende at det var samme måned jeg mener å ha sagt opp?) er da en glitch i Canal Digital sine øyne.. Så det er bare å betale, eller så blir det purring og videre gang... Da er abonnement sagt opp IGJEN. Håper jeg mottar epost denne gangen, ellers er det ny runde med venting for å håpe at man når frem til det som skulle være service hos Canal Digital...

Svar fra Allente TV
29.10.2019 09:31

Hei Anders! Vi hadde i forrige uke litt problemer med våre telefonlinjer som da skapte litt ekstra kø og tekniske problemer med å komme igjennom, og vi beklager dette. Ettersom vi ikke har direkte innsyn til saken din og loggføringen som er blitt utført på ditt abonnement for øyeblikket her via denne siden, kan vi ikke uttale oss om denne situasjonen spesifikt, men om grunnen til oppsigelse var fraflytting kan det ha blitt tilbudt frys på abonnementet i motsetning til oppsigelse, i tilfelle tilflytter vil overta abonnementet. Dette er noe vi har tilbudt til flere kunder som er usikre på om de som overtar stedet da vil ha TV fra oss eller en annen leverandør, men da får litt tid til å finne ut av dette. Om det derimot ikke er en slik situasjon må vi bare legge oss flate her, og ved enhver samtale med oss via telefon skal det loggføres hva som har blitt gått igjennom i samtalen såfremt vi får utgitt personalia til å identifisere abonnementet. Du kan gjerne sende oss en forespørsel via vårt kontaktskjema som du finner her: https://satellitt.canaldigital.no/min-side/#/contact/contactform så kan vi se nærmere på utfordringene du har hatt i forbindelse med oppsigelsen Anders, slikt skal ikke skje. Hilsen Canal Digital

Allente TV har 878 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Allente TV mener

Allente TV

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR