Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Allente TV
1.4
878 verifiserte omtaler

Allente TV omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Allente TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
878 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
#5
Forferdelig
Allente TV er rangert
#5 av 5 tv-selskaper
14%
Dårlig
14% anbefaler Allente TV
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 878 omtaler om Allente TV

FILTRER OMTALER
58
47
53
90
630
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Allente TV
Allente TV har 878 verifiserte omtaler på Bytt.no

Juksemakere, kjeltringer, løgnhalser

Omtale av  Ståle H

Canal Digital er en forferdelig bedrift. Den er bygget på fjusk og fanteri og beveger seg mot mafia virksomhet. De jakter signaturer og kun det så etterpå gjemmer de seg bak det de kaller SINE rettigheter. Jeg har alltid hatt problemer med Canal Digital. For 7 år siden sa jeg til de at mitt kundeforhold til de er dødt og kan ikke lenger gjennopptas. Men når man er frekke som flatlus på jakt etter signaturer og når snart alle er oppbrukt, blir man desperat. Selgeren ringte og skulle gi 8 mnd gratis, glem det sa jeg jeg hater dere og har nok med Viasat, men idioten ga seg ikke. Til slutt var jeg dum nok til å gi etter. Dette var i oktober mnd. Jeg sa at betingelsen er at signalene ikke forsvinner så man blir uten kanaler i julen. Nei, det skulle aldri skje sa han. Tiden gikk og utstyret kom omsider. Men montør kom ikke. Så måtte man ringe, forsøkte finne en post men det har de fjernet grunnet alle de skriftlige klagene de fikk tidligere. Så til slutt kom en montør, jeg hadde B&O Tv med kun start, dette kunne ikke montøren fikse så han bare reiste uten hverken signaler eller bilde. Det ble sendt en klage, og vipps så ble Viasat kanalene kuttet fordi Canal Digital ikke klarte å holde sin avtale, montøren kom ikke tilbake og det mest utrolige skjedde, jeg ble uten TV i hele julen. Canal Digital ga fullstendig f#%n, de hadde oppnådd de de ville ha nemlig signaturen. Og i og med at man ikke kan sende skriftlig klage på e post, så har de en liten fordel. Alt blir påstand mot påstand. Så, jeg sendte Canal Digital et skriftlig brev om at avtalen ikke lenger var gyldig å det var ikke jeg som hadde brutt avtalen men de selv. Men, det ga de seg ikke på og det var ingen som tenkte på at de hadde en rasende kunde som ikke hadde fått de han var lovet og behandlet som dritt etterpå. Neida, det er kun hva de har krav på, oss!! Så begynte kravene å komme, å dette er sant, de ga seg ikke og de visste at de ikke hadde levert noen kanaler til meg men kjørte på med kravet uansett. Dette er bare frekke flatlus som gjør, altså Canal Digital. Grusomme mennesker som man er omgitt av, folk som er så herdet og ikke tar en femøring for å lyve folk rett i fleisen for å oppnå din signatur. Så glatt på ryggen at de sklir ned sluken i badekaret. Jeg sendte de nye brev men de svarte ikke, og sa etterpå at de aldri hadde fått brev med meg. De fortsatte bare fakturere. Så gikk til de mafiabedriften kredinor som er så useriøse at de tar oppdrag fra de, tror det er en del som ikke vil ta oppdrag fra Canal Digital. Isåfall klarer de ikke å få til betalingsanmerkning på deg om det kun er Canal Digital det gjelder for de er å regne som er useriøs bedrift som har masse problemer med sine kunder. Det sier ikke bare litt men ganske mye om hva vi egentlig har med å gjøre her. Plutselig sa Canal Digital at alt var greit om jeg returnerte utstyret jeg hadde fått, de skulle sende meg en postlapp så kunne jeg sende i retur og saken ute av verden. Jeg pakket utstyret i en fart men lappen kom ikke, så ble jeg drittlei å returnerte for min regning, men da påsto de at de ikke hadde mottatt dette og skulle ha betaling for dette. Det var ikke sant, nærmere hel#%te kan man ikke komme. Så nå er Norges største taper involvert, nemlig namsmannen, men jeg har bedt han dra dit pepper gror å bedt de begynne å gjøre noe fornuftig men dette er enkle oppdrag fordi for de ser at vedkommende tjener 5 ganger mere enn de å da er det utrolig enkelt oppdrag for namsmannen, eller damen. Så folkens, detter er skrekkens eksempel. Ikke signer en eneste signatur for Canal Digital, bare ikke gjør det. Du signerer med djevelen rett og slett!

Svar fra Allente TV
08.11.2019 09:06

Hei Ståle! Vi ser du har vært i kontakt med oss via kundeservice der vi har fortsatt dialogen med info rundt denne saken. Hilsen Canal Digital

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Allente TV?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Repriser, gamle programmer, spillreklame og alt for dyrt abonnement

Omtale av  Arve A

Det er irriterende å se at prisene økes i takt med at antall repriser og lange reklamepauser preger sendingene 22 timer i døgnet. I tillegg er vi bundet til å måtte velge to pakkeløsninger for i det hele tatt å kunne ha noe som helst av interesse å se på. Jeg kan ikke fatte at selskapet har særlige utgifter på tv serier og andre programmer som tilsier at kundene må betale mer. Det aller meste som sendes er lavkostnadsprogrammer og reklame..

Svar fra Allente TV
04.11.2019 14:36

Hei Arve! Prisene endres i et naturlig nivå i takt med andre distributører på markedet, men også som følge av at f.eks Norgespakken vår nå gir deg mulighet til å strømme innhold via appen vår, eller på nettlesere på 4 forskjellige steder. Dette kostet tidligere 109 kroner per måned for å få med på strømmetjenesten, samt at Mat-kanalen nå er å finne i Norgespakken som tidligere befant seg i underholdning (tidligere kalt Familiepakken). Når det kommer til repriser og innhold som vi distribuerer, så er det kanaleier som bestemmer dette samt dikterer innholdet og det er da de som setter grunnlaget for prisnivået som kreves når dette leies ut til oss for videre distribuering. Vi oppdaterer oss hele tiden i takt med markedet rundt oss, og basert på kundeundersøkelser og generell opinion rundt vårt innhold og det som er tilgjengelig forsøker vi å anskaffe materiale som befolkningen generelt ønsker i sitt utvalg, samt nisje utvalg for spesielt interesserte så langt det er mulig. Hilsen Canal Digital

Kundeservice???

Omtale av  Anders S

Avsluttet parabolabonnement for 7 måneder siden. Greit nok. Plutselig har Canal Digital begynt å sende regninger igjen, helt ut av det blå. Ringer "kundeservice" og første gang blir jeg brutt etter cirka 10 minutter ventetid. Andre gang tok det 14 minutter. Møter da en som ikke kan hjelpe, til tross for at jeg har tastet meg gjennom til fakturaspørsmål. Han kobler videre, og nye 17 minutter ventetid følger. Ny herremann. Han forsøker å hjelpe, men Canal Digitals Policy er da at jeg må bevise at jeg har sagt opp abonnement. Så. I Mars ringte jeg og sa opp abonnement. Jeg skulle da ha mottatt en bekreftelse på epost på dette. Men det ble det ikke informert om når jeg ringte. At de ikke har sendt meg regninger siden mars (påfallende at det var samme måned jeg mener å ha sagt opp?) er da en glitch i Canal Digital sine øyne.. Så det er bare å betale, eller så blir det purring og videre gang... Da er abonnement sagt opp IGJEN. Håper jeg mottar epost denne gangen, ellers er det ny runde med venting for å håpe at man når frem til det som skulle være service hos Canal Digital...

Svar fra Allente TV
29.10.2019 09:31

Hei Anders! Vi hadde i forrige uke litt problemer med våre telefonlinjer som da skapte litt ekstra kø og tekniske problemer med å komme igjennom, og vi beklager dette. Ettersom vi ikke har direkte innsyn til saken din og loggføringen som er blitt utført på ditt abonnement for øyeblikket her via denne siden, kan vi ikke uttale oss om denne situasjonen spesifikt, men om grunnen til oppsigelse var fraflytting kan det ha blitt tilbudt frys på abonnementet i motsetning til oppsigelse, i tilfelle tilflytter vil overta abonnementet. Dette er noe vi har tilbudt til flere kunder som er usikre på om de som overtar stedet da vil ha TV fra oss eller en annen leverandør, men da får litt tid til å finne ut av dette. Om det derimot ikke er en slik situasjon må vi bare legge oss flate her, og ved enhver samtale med oss via telefon skal det loggføres hva som har blitt gått igjennom i samtalen såfremt vi får utgitt personalia til å identifisere abonnementet. Du kan gjerne sende oss en forespørsel via vårt kontaktskjema som du finner her: https://satellitt.canaldigital.no/min-side/#/contact/contactform så kan vi se nærmere på utfordringene du har hatt i forbindelse med oppsigelsen Anders, slikt skal ikke skje. Hilsen Canal Digital

Håpløs kundeservice

Omtale av  Egil H. C

Vært Canal Digital kunde i alle år. Når jeg plutselig trenger hjelp er de helt nådeløse på at kunden selv skal betale for tekniker selv om det er tydelig at teknikeren som har vært der har gjort en slett jobb. De er likgyldig til at du står uten TV-signal. Anbefales ikke!

Svar fra Allente TV
25.10.2019 09:48

Hei Egil! Vi har 1 års reklamasjonsrett på installasjon eller feilretting utført fra montørselskaper med et samarbeid hos oss, og det er viktig at du kontakter oss så raskt som mulig om du opplever problemer med signalene. Om dette er en nylig installasjon/feilretting på utstyret ditt anbefaler vi deg å kontakte oss på kundeservice igjen så vi får sjekket opp i hva som kan har skjedd her og om kravene ovenfor oppfylles for reklamasjon på installasjonen. Hilsen Canal Digital

Kundeservice

Omtale av  Heine K

Ok kundeservice, svarer ok på spørsmål. Alltid vært bra tilbakemelding på mail eller telefon. Lite eller ingen nedetid, alltid bra signaler både til tv og Internett..

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Mye å betale

Omtale av  Tom

Dette er et selskap som bare tenker penger. Nå har TV pakken steget i pris.

Ligg unna: De er kun interessert i pengene dine

Omtale av  Terje

Et hendelsesforløp: 1) Overtar hytte med CanalDigital parabol 1. oktober. Får mail 25 september om kundeforhold og forsøker å logge inn på min side. Virker ikke. Antar at abonnementet ikke er åpnet. Siden jeg ikke har overtatt hytta, kan jeg jo ikke sjekke om det virker. 2) Prøver igjen 1. oktober. Virker fortsatt ikke. Skriver til dem. Venter en uke. Får abrakadabra svar. CanalDigital hevder de har nullstilt passordet. Men det virker fortsatt ikke. 3) Så sier jeg opp. Og nå vil de ha betaling for to måneder -- for et abonnement som jeg altså ikke har kunnet bruke. 4) Deretter hevder de månedsprisen. Ifølge forbrukerloven har jeg da rett til å si opp fra det tidspunkt de hever prisen. 5) Så jeg skriver til kunde-"service" og sier at jeg vil si opp fra 1. november. Svar: Du må ringe i telefonen for å få lov til å si opp. Når jeg ringer, må jeg naturligvis vente i et kvarter. Og så får jeg snakke med det som trolig er den samme mannen som skrev mail. Han er svært overrasket over at jeg vil si opp, og tar ikke imot oppsigelsen før jeg blir meget tydelig i telefonen. Til sist aksepterer han og sender meg en mail med bekreftelse på at abonnementet stoppes 1. november. 6) Dagen etterpå får jeg en ny mail, som fastslår at abonnementet løper til 1. desember. Min konklusjon: CanalDigital er kun ute etter pengene, har ingen intensjoner om å ordne opp i feil, men de er gode til å hale ut tiden så kundene må betale for noe de ikke får, eller ikke ønsker.

Svar fra Allente TV
15.10.2019 10:32

Hei Terje. Først ønsker jeg å beklage for dine negative opplevelser med oss. Når man overtar et abonnement overtar man det akkurat slik forrige eier har abonnementet, dermed blir det ordinære oppsigelsesregler som gjelder. Om du skulle ønske kan du ta direkte kontakt med oss på telefon, chat eller skrive inn til oss på vår Facebook side så hjelper vi deg mer enn hjelpe med innloggingen til min side. Hilsen Canal Digital

Allente TV har 878 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Allente TV mener

Allente TV

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR