Meny

Canal Digital omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
5
av 7 innen
tv-selskap
34%
anbefaler
Canal Digital

"Salg og kundeservice snakker ikke sammen"

Omtale om Canal Digital skrevet av Torgeir E for 27.04.2020 21.02

Canal Digital har totalt 244 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Canal Digital?
Torgeir E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Salg og kundeservice snakker ikke sammen"
3 syns denne omtalen er nyttig

Snakket med salg og fikk godt tilbud på ekstra antenne. Ventet en stund uten at den kom, ringte kundeservice som skulle sjekke og ta kontakt. Hørte ikke mer. Ringte på nytt etter en uke, fikk beskjed om at de skulle sjekke og ringe tilbake. Hørte ikke mer. Ringte på nytt etter en drøy uke, fikk beskjed om at de fortsatt ikke fant ordren og skulle sjekke opp.... Uholdbart... Vurderer nå å skifte til Viasat, kanskje de er bedre på kundeservice?

Svar fra Canal Digital
04.05.2020 07.42
Hei Torgeir E

Dette beklager vi veldig for. Da har vi i disse tider opplevd noe forsinkelser i prosesser mellom avdelinger, men selvfølgelig skal du få tilbake melding om du er lovet dette og få den hjelpen du etterlyser. Kontakt oss gjerne via chat eller på telefon slik at vi kan finne frem tilbudet med det samme og registrere det.

Vi forstår godt din frustrasjon og håper du kontakter oss slik at vi kan få ordnet opp i dette.

Hilsen Canal Digital
Bytt.no
"Salg og kundeservice snakker ikke sammen" skrev Torgeir E om Canal Digital

Har du en tilsvarende erfaring med Canal Digital?
Gjør som Torgeir E og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Canal Digital du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Dekoder
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice holder ikke mål"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fakturerer til tross for friperiode. Ikke aksepter gratis prøve på kanaler, det blir bare rot. Sier en ting og skjønner ikke det de sier selv. Frustrerende opplevelse. Treg boks også.

Svar fra Canal Digital
16.04.2020 10.07
Hei Jan!

Vi benytter forhåndsfakturering, så om du for eksempel fikk gratis periode inn i til en dato i mai, vil du ha mottatt en faktura med forfall mot slutten av april for resterende periode i mai etter gratisperioden er over. Forøvrig har vi ikke gratis prøve på kanaler med et abonnement hos oss, alle opprettelser av abonnement fra oss med gratisperioder eller gratis utstyr (med unntak av kompensasjon som blir gitt i visse tilfeller), følger med seg en 12 måneders bindingstid i likhet med resten av Norges TV-distributører. Ekstra kanalpakker har imidlertidig ingen bindingstid, kommer med 14 dagers angrerett samt har oppsigelsestid med inneværende måned. De kan altså sies opp fra den 1. datoen i påfølgende måed.

Om du imidlertidig har opplevd at en dekoder er treg så må vi bare beklage dette og slik skal det jo ikke være. Om du kontakter oss igjen på kundeservice kan vi se over saken din en gang til og se på ditt utstyr, så kan vi sjekke at innstillingene til dekoderen det gjelder er korrekt lagt inn, f.eks at den har lett standby (begrenset dvalemodus), og at den har fått inn alle oppdateringer.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Dekoder
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skygg banen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Canal 📟Digital er Norges mest elendige firma. De har en kundeservice som er totalt ubrukelig. Der sitter ungdommer og studenter med minimal opplæring og som ikke kan hjelpe deg med noenting. Firmaet må ha en ledelse som er fullstendig inkompetent. Det jeg har erfart er at de ikke makter å sende ut en riktig faktura. Fra februar 2019 har jeg fått tilsendt e-faktura med forskjellig sum hver eneste måned!! Vil du unngå trøbbel for deg selv -- skygg banen og velg en annen leverandør

Svar fra Canal Digital
30.04.2020 07.24
Hei!

Vi har i likhet med andre firmaer, så har vi fra tid til annen personer som er nye i jobben. De går igjennom grunding opptrenging og har direkte oppfølging i samtalene de mottar fra våre kunder samt at vi har egne personer som kvalitetssjekker henvendelsene til oss. Om du har opplevd at du har fått utilstrekkelig hjelp i kontakt med oss må vi bare beklage dette, og slikt skal jo ikke skje. Du må gjerne kontakte oss igjen på kundeservice om du ønsker at vi ser over saken din en gang til.

Når det kommer til fakturering kan det ved endringer i abonnementet ved at man f.eks kansellerer en kanalpakke, bli tilbakekredittert et beløp som allerede er innebetalt for måneden du befinner deg i (vi benytter forhåndsfakturering). Om dette beløpet trekkes ifra og det ikke endres på et allerede opprettet forfall i nettbanken (om du benytter avtalegiro eller e-faktura) så vil det legge seg et tilgodebeløp på ditt abonnement.

Om du i motsatt tilfelle legger til en kanalpakke f.eks 15. juni, vil den løpe fra dags dato. Fakturering som da gjelder for Juni periode er allerede opprettet på foregående faktura med forfall mot slutten av mai, samt fakturaen med forfall i juni for juli periode, når denne kanalpakken legges til. Neste faktura med forfall mot slutten av Juli for august periode som da opprettes i etterkant av tilleggelsen av kanalpakken, vil da bli litt høyere ved at kanalpakken legges til med perioden fra den 15. juni (da den ble lagt til i abonnementet) og ut august periode som da er litt over 2 måneder. Etter dette går du ned til vanlig fakturering for kanalpakken som er lagt til. Ved hyppige endringer i abonnementet vil du nok da oppleve endel måneder på rad med litt forskjellige fakturabeløp.

Vi håper dette var litt oppklarende ang. spørsmålet rundt fakturering.

Hilsen Canal Digital
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Canal Digital Satellitt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vil gjerne advare folk mot å etablere autogiro hos Canal Digital Satellitt. Bare siden nyttår er vi på ulike fakturaer belastet et betydelig antall tusenlapper feilaktig for montørarbeid og for kjøpt av dekodere (flertall) som vi ALDRI har bestilt som som vi selvfølgelig aldri skal betale for. Noen telefoner, og CD beklaget raskt misforståelsene, men fra nå av holder vi oss til vanlig eFaktura. Har vært kunde hos CD Satellitt siden 90-tallet, og de seneste 2-3 årene har holdningen hos selskapet merkbart endret seg til det verre. Vi hopper av ved neste årsforfall.

Svar fra Canal Digital
31.03.2020 14.47
Hei Stein!

Om man benytter avtalegiro eller e-faktura er selvfølgelig opp til hver og en, og om du har faste trekk og sjelden utfører endringer på abonnementet, så vil avtalegiro fungere veldig bra, samme som med e-faktura. Normalt er det slik at en faktura med f.eks forfall den 24.03.2020, blir opprettet ca. en måned i forveien, og legges inn som forfall i nettbanken. Om du da kontakter oss f.eks den 28.02.2020 og sier opp en ekstra kanalpakke, så er dette allerede opprettet i nettbanken. Etter opprettelse har ikke vi juridisk hjemmel til å endre på beløpet inne hos kunder, og dette må da gjøres manuelt fra din side.

Det du beskriver her høres imidlertidig ut som en feilfakturering fra vår side og ville ha fulgt med på om det var avtalegiro eller e-faktura, og dette skal jo ikke skje og vi beklager dette Stein. Inne på minside https://satellitt.canaldigital.no/min-side/ har du full oversikt over de forskjellige fakturaene og hva som det er blitt fakturert for på abonnementet ditt. Vi håper at du gir oss en sjangse til videre her hos oss på Canal Digital Norge, så er det bare å kontakte oss på kundeservice om du har noen spørsmål rundt ditt fakturabilde, rutinene og hvordan det fungerer eller generelle spørsmål rundt ditt.

Hilsen Canal Digital
Janne H. R. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg syns selve tv-pakken var bra. Jeg kan dessverre ikke si det samme om kundeservicen. Jeg fikk en regning etter avsluttet medlemskap, som jeg over tlf fikk beskjed om at jeg ikke trengte å betale. Fikk nettopp inkassokrav på denne regningen, hvor den nesten er fire ganger så høy som utgangspunktet uten å ha fått noen form for purring eller varsel. Dette er på en regning som jeg i utgangspunktet ikke skulle betale en gang!!! Kundeservice var ikke behjelpelige i det hele tatt og sa at når denne er gått til inkasso, så var det ikke lenger noe de kunne gjøre med det, og at det var bare å betale så kom betalingsanmerkningen til å forsvinne. Det er faktisk snakk om penger jeg i utgangspunktet ikke skulle betale engang! Elendig kundeservice!

Svar fra Canal Digital
09.03.2020 13.49
Hei Janne!

Jeg kan ikke kommentere saken uten innsyn i denne, men noe som kan ha skjedd er at abonnementet var i frys når det ble levert oppsigelse. I slike tilfeller vil abonnementet åpnes da det ikke er mulig å ha abonnementet i frys under oppsigelsestiden vår. Da vil det komme en ektra faktura for perioden abonnementet er åpent i oppsigelsestiden. Om dette ikke er tilfellet, må du gjerne kontakte oss igjen så skal vi selvfølgelig se på saken en gang til og sjekke hva denne fakturaen gjaldt om det er usikkerhet rundt dette. Om det er feilfakturering fra vår side skal vi selvfølgelig rette opp i dette og vi har da en egen inkassoavdeling som håndterer slike saker spesifikt.

Hilsen Canal Digital
Canal Digital har totalt 244 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR