Telia TV opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
TV går i svart flere ganger i minuttet. Startet for et par uker siden og er jæv……..irriterende 😡
Ikke på chat eller på telefon er det noen som svarer. Dekoderen sluttet å kunne vise annet enn sanntid. I utgangspunktet håpløst tregt å skifte mellom kanaler. Ikke muli å kjøre i "sakte film".
Ett eller annet på fjernkontrollen for Telia boks feiler. Vi aner ikke hva vi er borti, men tydeligvis trykker vi på noe på kontrollen som gjør at TV blir svart, mens lyd fungerer. Vi kan bytte kanaler (hører på lyden) osv, men altså ikke noe bilde. Lar vi TV være avslått over natten, så er alt ok igjen til morgenen. Altså er det noe som nullstiller seg ved å være avslått i timesvis. Har forsøkt å søke overalt for å finne svar, men ikke noe leder til resultat. Noen som vet? På Telia hjemmesiden/support er det ikke mulig å finne noe svar. Og kundeservice er stengt nå lørdag kveld :-(
Boksen er treg og ustabil. Alt er bedre enn denne. Det er mye lurere å bruke appen hvis man først har dette.
Vi byttet fra altibox til Telia tv. Vi ble ovet beste dekning, høy fart og bra tv-pakke. Dekning er ok (varierer fra 30mbps til 100) Tv pakken og appene er kjempebra, intuitivt og nytenkende. Så svikter det TOTALT på hard ware. De bruker en udatert get boks. Denne er så treg at det kan ta opp til 30 sekund å bytte kanal eller mellom apper. Den blinker stadig fullt minne selv om ingenting er lagret utover kanaler og apper. Den hopper ut, glitcher og rebooter til stadighet. Og om mulig enda verre er det at det er UMULIG å få tak i noen fra Telia. Timesvis i chattekø, for så å bli kicket ut like før det er min tur. Mailer uten svar osv. Det verste kjøpet og leverandørbyttet jeg har gjort noen gang tror jeg.
Null kundeservice. Null. Ikke mulig å komme gjennom på telefon, mail eller chat. Eneste mulige måte å kommunisere på er å bruke klage skjema... Og det har blitt brukt mye.
Etter siste oppdatering har det gått enda mere gærli med Telia tv. Lyden på tv er veldig svak og ustabil. Ikke noe feil på selve tv'n. Skjermen, før programmet starter, viser ofte blankt. Så kommer lyden og da bilde. 🤔 Menyen er endret..hvorfor??. Jeg likte, at menyen sto på øverste delen av skjermen. Hvorfor Telia tar ikke noen hint av disse negative tilbakemeldinger? Savner GET.
Hver gang jeg slår på telia smartdekoder, må jeg ta ut kontakten for å restarte dekoderen før den sender bilde til min laserprojektor.. Hvordan fikse dette?
Det er forbudt å kritisere Telia ellers du vil bli ubesvart på telefonen betal faktura og holdt kjeft. Otelia vil hjelpe deg
Generelt treg. Jeg er vant til vanlig chromecast med fjernkontroll og den er betydelig raskere og 1/5 av størrelsen. Etter siste oppdatering igår, fungerer det ikke å vaste fra telefon da firmware er utdatert.. dårlig da jeg håpet en oppdatering vil gjøre den litt kvikkere
Hakker og er treg, låser seg, må koble den ut flere ganger i uken, kommer ikke igjenom til kundeservice, tidligere har vi brukt Telenor som er en helt annen divisjon, Telia anbefales ikke.
Boks er et kapittel for seg. Stadig vekk bugs og problemer. Men det som er skikkelig dårlig, er tilgjengeligheten til kundeservice. Eller rettere sagt mangel på dette. Å få tak i flyselskapene i begynnelsen av pandemien var jo en lek i forhold.
De burde investert litt mer for å få en boks som faktisk fungerer skikkelig. Den er treig og krasjer ofte. Uakseptabelt
Uskarpt bilde til tider. Programmer henger stort sett.
Elendig kundeservice! Har ventet 1,5 timer i telefonen, men ingen kundebehandler ledig på en insdag!
Netter er tregt selv om jeg betaler for oppgradert hastighet. UMULIG å komme igjennom på kundeservice!!!