God pris, litt kjipt at appen koster penger. Men man klarer seg fint uten app😀
Latterlig måte å skjule at de begynner å ta inn fast månedsbeløp på. Bytt!
Byttet fra Tibber til Elekt da Tibber startet med a-konto…. Elekt viser også nettleie kostnader (energiledd, effektledd & avgifter). Kunne ikke vært mer fornøyd! Vel verdt de 39kr de tar for appen sin. Rask kundeservice å.
Selskapet hevder at de nå må ta seg betalt for å vedlikeholde den app'en som var gratis når man tegnet abonnementet. Jeg kjenner ikke antall kunder, men hvis de har 30.000 kunder, så blir det 14 millioner i året! Hvordan i alle verden kan den summen forsvares? 39*12*30.000= 14.040.000 Og de reklamerte for at det ikke var noen skjulte kostnader...juks og bedrag.
Du vil at folk skal betale for appen? Veldig fornøyd frem til nå men kunde og alt. Men når dere begynner med sånn tulle ting så sier folk opp. Har ikke hørt at andre populære leverandører tar betaling for appen sin. Jeg bytter leverandør med engang!
Å profilere seg med gode priser og enkle vilkår som gir nye og fornøyde kunder, gode anmeldelser og kundevekst var nok bra for Elekt i konkurranse med Tibber som mistet mange kunder på plutselige og upopulære vilkårsendringer. Nå går Elekt i samme felle med betaling for App'en sin!? Uholdbart! Og kom ikke med standards svaret jeg ser alle lignende innlegg besvares med! Blir nok ny strømleverandør på meg om dette ikke reverseres. Har vært fornøyd med Elekt, men ratingen under reflekterer misnøye med endret vilkår med betaling for bruk av app.

Var veldig fornøyd, helt til de skulle ha betalt for app. Synes veldig lite om dette og føler dette er snik innføring av "månedsavgift"som blir kamuflert slik at den ikke skal synes så godt når du sjekker selskaper opp mot hverandre. De promoterte veldig ved innmelding at det fulgte med gratis app. Kommer til å bytte, da jeg ønsker ett selskap som holder det de reklamerte med. Når en kjøper en tjeneste bør en kunne se hva en betaler for, enten via app eller din side på på selskapets side på nettet uten at dette skal koste noe ekstra. Og til Elekt: Dere trenger ikke å svare/ skrive standard svar/ tilbakemelding som dere har gjort til alle deres kunder som har klaget på nettopp dette. Selv om dere skriver det nok ganger betyr ikke at det virker mere troverdig, heller tvert i mot! Det er helt umulig at det koster så mye å holde å vedlikeholde denne appen. Dere får kalle en spade for en spade! Da forventer jeg at gebyret blir fjernet når kostnaden er betalt inn. Og ett spørsmål: hvordan har dere tenkt til å spesifisere månedens forbruk på faktura slik at kunden kan se at sluttsummen dere har kommet fram og fakturert stemmer med faktisk forbruk og kroner? Kunden må få tilgang og har krav på disse opplysningene mener jeg. Hvordan har dere tenkt til å løse dette når dere hevder at appen er frivillig og dere ikke har noen min side på nett der en kan finne slike opplysninger???

Veldig bra avtale, men savner at de ikke har avtale med Elvia. Ellers synes jeg ikke noe om at det garanteres null tillegg når avtalen inngås, også skal "gratisappen" nå plutselig betales for..

Var veldig fornøyd til de bestemte seg for å ta betalt for bruk av appen. Kan gjerne betale noe, men 39kr pr mnd blir nesten 500kr i året. Vil se meg om etter en annen leverandør på grunn av dette.

Rimelig strøm - helt ihht avtale. Men da jeg inngikk avtalen forstod jeg det slik at det skulle komme ekstra funksjonaliteter i appen som ville koste penger. Derimot blir det slik at man må betale for app. Jeg forventer av et selskap som leverer daglige varer at de også har en gratis app, hvor man kan se hva man har kjøpt. Det at appen er valgfri er en dårlig unnskyldning for å prøve å legge en grunnpris på strømavtalen! Jeg kommer ihvertfall ikke til å betale for noen app, og håper at ingen andre som er kunder gjør det!

Var veldig fornøyd med avtalen, men innføringen av 39,- pr. måned fra 1.1.23 for apputviklingen synes jeg er en klønete forklaring på hvorfor de ønsket å innføre et "standard gebyr". Skjønner at det kan koste å utvikle en app, men hva skjer når appen er "nedbetalt"? Forsvinner gebyret da eller må forbrukerne fortsette å betale for appen? Begrunnelsen for prisøkningen var at utviklingskostnader.

Greit abonnement med låg pris og ein app som ga heilt tilstrekkelig oversikt over forbruk i form av antal kwh og kostnad per dag/time. Det var før, no må ein betale for denne appen, og da finn eg meg heller eit anna firma.

Er ganske fornøyd med Elekt. Sparte en del på å skifte over til de. Eneste negative jeg kan komme på er at de nå krever 39 kr i mnd for appen. Dette er frivillig da, hvis man ikke ønsker betale 39 kr for appen så slipper man, men da får man kun se strømprisen, ikke prisen for det man har brukt og andre goder ved appen. Men burde vært gratis for alle slik som før nyttår. Og en annen ting, det burde vært en annen ting man kunne gjøre for å få en egen side, man kunne få et valg, vil man ikke ha en app burde det vært en side der man kan logge inn, altså som ikke er en app.

Umulig å få tilgang til faktura uten påtvungen app. Må logge inn via vipps. I utgangspunktet tungvint, men videre ubrukelig fordi det ikkje virker heller.

har bare positive erfaringer med Elekt. Fakturaen er grei og oversiktlig, det har aldrig vært noe rot i avtalen. Eneste minus er att du må ha Vips for og se min side.

Oversiktelig strømforbruk, god informasjon om valgfrie tilleggstjenester. Håper dere lykkes:))

Avtale på 24 mnd. med gratis app og 1 øre påslag. Appen var gratis i avtalen. Dette er brudd på avtalen. Pristilsynet bør se på dette.

vanskelig å komme i kontakt med kundeservice, faktura lite transparent,

Er fornøyd på det meste. Men at de nå tar 39kr per mnd for å ha tilgang til appen er jo bare ein ny måte å fakturere ekstra på. Det bør tas med i Bytt.no sin sammenligning av avtaler. For app, det vil de fleste ha for å følge med.

De startet med 24 måneders garanti, og lovet at appen med grunnfunksjonalitet (dette var sommeren 2022), skulle være gratis, men at de skulle komme med nye, avanserte funksjoner som ville bli betaling via Elekt+. Innen desember er garantien 12 mnd. for nye kunder, og appen blir borte hvis man ikke betaler kr. 39. Her er det da en halvering av garantitid og et brudd på sin egen markedsføring og lovnader brutt, som gjør at det er vanskelig å stole på dem. Bortforklaringer med at det finnes andre apper og at appen er valgfri er bare svada, nesten som politikerenes løfter, og sviket føles dermed enda større og det blir en snikinnføring av månedsbeløp. Anbefaler da heller Vibb, som er samme konseptet, men man har en enkel app gratis og kan betale om man ønsker mer, i motsetning til å bli tvunget til å betale for avanserte funksjoner og utviklingen av disse selv om man selv ikke trenger eller ønsker det. Det er rett og slett dårlig kundeservice. Alle stjerner er basert på Elekt 2023 pga endringene de gjør, da de i 2022 hadde vært i andre enden av skalaen.

Synes appen er veldig bra og brukarvenleg, men føler meg lurt når eg no må byrja å betale 39,- kr mnd. for å bruke den…

Rimelig strøm, samt veldig bra vilkår. De har også en veldig bra app, både mtp innhold samt brukervennlighet.

Veldig fornøyd helt til appen plutselig koster penger. Smart måte å unngå faste påslag på strøm i utregningen deres. Likevel presses nok de fleste til å betale 39 kr i mnd. Jeg bytter tvert.

Svært konkurransedyktig pris. Oversiktlig, enkel og servicevennlig app. Prisen har holdt seg konkurransedyktig siden vi byttet til Elekt i august 2022. God oppdatering.

Skal bytte så snart om mulig. Helt ubrukelig uten apptilgang som matcher påslaget til tibber som jeg byttet vekk i october. Trodde elekt var det riktige valget. Tok feil!
