Meny

Elekt omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Elekt
4,3/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Bra
3
av 110 innen
strømselskap
85%
anbefaler
Elekt
Filtrer omtaler
231
43
13
11
16
Sorter omtaler etter
Viser av 314 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Elekt?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
"Veldig fornøyd"

God pris, litt kjipt at appen koster penger. Men man klarer seg fint uten app😀

Kundetilfredshet
App
Vurderer å bytte selskap
"Betaling for app :("
1 syns denne omtalen er nyttig

Latterlig måte å skjule at de begynner å ta inn fast månedsbeløp på. Bytt!

Morten L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
"Fornøyd"

Byttet fra Tibber til Elekt da Tibber startet med a-konto…. Elekt viser også nettleie kostnader (energiledd, effektledd & avgifter). Kunne ikke vært mer fornøyd! Vel verdt de 39kr de tar for appen sin. Rask kundeservice å.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"14 millioner pr år for å vedlikeholde en app!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet hevder at de nå må ta seg betalt for å vedlikeholde den app'en som var gratis når man tegnet abonnementet. Jeg kjenner ikke antall kunder, men hvis de har 30.000 kunder, så blir det 14 millioner i året! Hvordan i alle verden kan den summen forsvares? 39*12*30.000= 14.040.000 Og de reklamerte for at det ikke var noen skjulte kostnader...juks og bedrag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"Betale for app? Da sier vi goodbye"
1 syns denne omtalen er nyttig

Du vil at folk skal betale for appen? Veldig fornøyd frem til nå men kunde og alt. Men når dere begynner med sånn tulle ting så sier folk opp. Har ikke hørt at andre populære leverandører tar betaling for appen sin. Jeg bytter leverandør med engang!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"Endrede vilkår med betaling for App er ikke OK!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Å profilere seg med gode priser og enkle vilkår som gir nye og fornøyde kunder, gode anmeldelser og kundevekst var nok bra for Elekt i konkurranse med Tibber som mistet mange kunder på plutselige og upopulære vilkårsendringer. Nå går Elekt i samme felle med betaling for App'en sin!? Uholdbart! Og kom ikke med standards svaret jeg ser alle lignende innlegg besvares med! Blir nok ny strømleverandør på meg om dette ikke reverseres. Har vært fornøyd med Elekt, men ratingen under reflekterer misnøye med endret vilkår med betaling for bruk av app.

Svar fra Elekt
30.01.2023 23:18
Hei Dag, Takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at er misfornøyd med at vi nå begynner å ta betalt for appen vår. Vi i Elekt streber for å gi våre kunder en enkel og ærlig avtale og det er dumt at dette ikke imøtekommer dine forventninger. Om det er noe vi kan gjøre for å bedre dette for deg, kan du gjerne kontakte kundeservice. Her er noen tips dersom du ikke vil ha appen, men kun strøm fra oss: Dersom du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser", som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no for å følge med. Uten app vil fakturaen sendes som normalt på e-post eller som eFaktura. Der får man se spesifisert faktura med forbruk i kWh, samt i kroner og øre. Hilsen gjengen i Elekt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"Betaling for app"

Var veldig fornøyd, helt til de skulle ha betalt for app. Synes veldig lite om dette og føler dette er snik innføring av "månedsavgift"som blir kamuflert slik at den ikke skal synes så godt når du sjekker selskaper opp mot hverandre. De promoterte veldig ved innmelding at det fulgte med gratis app. Kommer til å bytte, da jeg ønsker ett selskap som holder det de reklamerte med. Når en kjøper en tjeneste bør en kunne se hva en betaler for, enten via app eller din side på på selskapets side på nettet uten at dette skal koste noe ekstra. Og til Elekt: Dere trenger ikke å svare/ skrive standard svar/ tilbakemelding som dere har gjort til alle deres kunder som har klaget på nettopp dette. Selv om dere skriver det nok ganger betyr ikke at det virker mere troverdig, heller tvert i mot! Det er helt umulig at det koster så mye å holde å vedlikeholde denne appen. Dere får kalle en spade for en spade! Da forventer jeg at gebyret blir fjernet når kostnaden er betalt inn. Og ett spørsmål: hvordan har dere tenkt til å spesifisere månedens forbruk på faktura slik at kunden kan se at sluttsummen dere har kommet fram og fakturert stemmer med faktisk forbruk og kroner? Kunden må få tilgang og har krav på disse opplysningene mener jeg. Hvordan har dere tenkt til å løse dette når dere hevder at appen er frivillig og dere ikke har noen min side på nett der en kan finne slike opplysninger???

Svar fra Elekt
30.01.2023 11:38
Hei Nina, Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no for å følge med. Fakturaen sendes som normalt på e-post eller som eFaktura. Der får man se spesifisert faktura med forbruk i kWh, samt i kroner. Hilsen gjengen i Elekt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Veldig bra avtale, men savner at de ikke har avtale med Elvia. Ellers synes jeg ikke noe om at det garanteres null tillegg når avtalen inngås, også skal "gratisappen" nå plutselig betales for..

Svar fra Elekt
30.01.2023 11:35
Hei Ac, Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger (vi har altså ingen inntekter på selve strømavtalen, og påslaget på 1 øre går til bl.a. elsertifikater). Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen gjengen i Elekt
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"Betaling for bruk av appen"

Var veldig fornøyd til de bestemte seg for å ta betalt for bruk av appen. Kan gjerne betale noe, men 39kr pr mnd blir nesten 500kr i året. Vil se meg om etter en annen leverandør på grunn av dette.

Svar fra Elekt
23.01.2023 10:11
Hei Stig, Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger (vi har altså ingen inntekter på selve strømavtalen, og påslaget på 1 øre går til bl.a. elsertifikater). Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen gjengen i Elekt
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig strøm - men tar betalt for app (ikke bare ekstra funksjonalitet)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rimelig strøm - helt ihht avtale. Men da jeg inngikk avtalen forstod jeg det slik at det skulle komme ekstra funksjonaliteter i appen som ville koste penger. Derimot blir det slik at man må betale for app. Jeg forventer av et selskap som leverer daglige varer at de også har en gratis app, hvor man kan se hva man har kjøpt. Det at appen er valgfri er en dårlig unnskyldning for å prøve å legge en grunnpris på strømavtalen! Jeg kommer ihvertfall ikke til å betale for noen app, og håper at ingen andre som er kunder gjør det!

Svar fra Elekt
13.01.2023 10:19
Hei Erlend, Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger (vi har altså ingen inntekter på selve strømavtalen, og påslaget på 1 øre går til bl.a. elsertifikater). Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen gjengen i Elekt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Betaling for bruk av app"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var veldig fornøyd med avtalen, men innføringen av 39,- pr. måned fra 1.1.23 for apputviklingen synes jeg er en klønete forklaring på hvorfor de ønsket å innføre et "standard gebyr". Skjønner at det kan koste å utvikle en app, men hva skjer når appen er "nedbetalt"? Forsvinner gebyret da eller må forbrukerne fortsette å betale for appen? Begrunnelsen for prisøkningen var at utviklingskostnader.

Svar fra Elekt
13.01.2023 10:18
Hei Lene, Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger (vi har altså ingen inntekter på selve strømavtalen, og påslaget på 1 øre går til bl.a. elsertifikater). Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen gjengen i Elekt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bra til dei begynte å ta betalt for appen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Greit abonnement med låg pris og ein app som ga heilt tilstrekkelig oversikt over forbruk i form av antal kwh og kostnad per dag/time. Det var før, no må ein betale for denne appen, og da finn eg meg heller eit anna firma.

Svar fra Elekt
09.01.2023 08:33
Hei Kjell, Appen er valgfri og denne må du selv aktivt velge å abonnere på. Det betyr at du ikke kommer til å måtte betale for den om du ikke har behov for den - eller velger det aktivt selv. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Det er kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger. Derfor valgte vi å gjøre den valgfri. Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke har behov for den eller ikke ønsker den. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen hele gjengen i Elekt
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd"

Er ganske fornøyd med Elekt. Sparte en del på å skifte over til de. Eneste negative jeg kan komme på er at de nå krever 39 kr i mnd for appen. Dette er frivillig da, hvis man ikke ønsker betale 39 kr for appen så slipper man, men da får man kun se strømprisen, ikke prisen for det man har brukt og andre goder ved appen. Men burde vært gratis for alle slik som før nyttår. Og en annen ting, det burde vært en annen ting man kunne gjøre for å få en egen side, man kunne få et valg, vil man ikke ha en app burde det vært en side der man kan logge inn, altså som ikke er en app.

Svar fra Elekt
09.01.2023 08:46
Hei Tanja, Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger. Derfor valgte vi å gjøre den valgfri. Mulighet for å logge inn på Min Side uten en app var et godt innspill og vi tar med oss det videre. Ønsker deg en fin dag! Hilsen gjengen i Elekt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ingen tilgang til faktura uten påtvungen vipps+app."

Umulig å få tilgang til faktura uten påtvungen app. Må logge inn via vipps. I utgangspunktet tungvint, men videre ubrukelig fordi det ikkje virker heller.

Svar fra Elekt
09.01.2023 09:02
Hei Frede, Du vil få faktura på e-post eller direkte i nettbanken din dersom du ikke velger å ha appen. Dersom den kommer på eFaktura i nettbanken automatisk kan man se hele fakturaen før man betaler den i nettbanken. Etter den er betalt kan man finne den i fakturaarkivet i nettbanken. Dersom du har problemer med å logge inn med Vipps anbefaler vi deg å ta kontakt med oss på telefon 73 93 73 73 eller e-post: [email protected] Så skal vi hjelpe deg :) Hilsen hele gjengen i Elekt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"holder sine ord."

har bare positive erfaringer med Elekt. Fakturaen er grei og oversiktlig, det har aldrig vært noe rot i avtalen. Eneste minus er att du må ha Vips for og se min side.

Svar fra Elekt
09.01.2023 08:42
Hei Viva, Vi er veldig glade for å ha deg med på laget! Det er godt å høre at du er fornøyd med oss, og vi setter utrolig stor pris på at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding :) Vi jobber med å få på plass alternativ til Vipps for å logge inn. Håper dette er på plass om ikke lenge. Hilsen hele gjengen i Elekt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"FORNØYD"

Oversiktelig strømforbruk, god informasjon om valgfrie tilleggstjenester. Håper dere lykkes:))

Svar fra Elekt
09.01.2023 08:41
Hei Karin, Vi er veldig glade for å ha deg med på laget! Det er godt å høre at du er fornøyd med oss, og vi setter utrolig stor pris på at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding :) Hilsen hele gjengen i Elekt
Steinar T
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Avtalebrudd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Avtale på 24 mnd. med gratis app og 1 øre påslag. Appen var gratis i avtalen. Dette er brudd på avtalen. Pristilsynet bør se på dette.

Svar fra Elekt
09.01.2023 09:03
Hei Steinar, Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger. Derfor valgte vi å gjøre den valgfri. Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen gjengen i Elekt
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

vanskelig å komme i kontakt med kundeservice, faktura lite transparent,

Svar fra Elekt
09.01.2023 08:37
Hei Ada, Takk for din tilbakemelding! Vi er alltid tilgjengelige på kundeservice mellom 08-16 mandag til fredag. Ring oss gjerne på telefonen, så skal vi hjelpe deg: 73 93 73 73. Du kan også sende en mail til [email protected] eller kontakte oss på chat via nettsiden vår. Send oss gjerne en mail om hva du savner på fakturaen annet enn spotpris og påslag. Så kan det hende vi får på plass det du savner. Hilsen oss i Elekt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"App-kostnad"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er fornøyd på det meste. Men at de nå tar 39kr per mnd for å ha tilgang til appen er jo bare ein ny måte å fakturere ekstra på. Det bør tas med i Bytt.no sin sammenligning av avtaler. For app, det vil de fleste ha for å følge med.

Svar fra Elekt
09.01.2023 08:33
Hei Per, Appen er valgfri og denne må du selv aktivt velge å abonnere på. Det betyr at du ikke kommer til å måtte betale for den om du ikke har behov for den - eller velger det aktivt selv. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Det er kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger. Derfor valgte vi å gjøre den valgfri. Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke har behov for den eller ikke ønsker den. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen hele gjengen i Elekt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"De var best. Helt til de brøt sine løfter."
4 syns denne omtalen er nyttig

De startet med 24 måneders garanti, og lovet at appen med grunnfunksjonalitet (dette var sommeren 2022), skulle være gratis, men at de skulle komme med nye, avanserte funksjoner som ville bli betaling via Elekt+. Innen desember er garantien 12 mnd. for nye kunder, og appen blir borte hvis man ikke betaler kr. 39. Her er det da en halvering av garantitid og et brudd på sin egen markedsføring og lovnader brutt, som gjør at det er vanskelig å stole på dem. Bortforklaringer med at det finnes andre apper og at appen er valgfri er bare svada, nesten som politikerenes løfter, og sviket føles dermed enda større og det blir en snikinnføring av månedsbeløp. Anbefaler da heller Vibb, som er samme konseptet, men man har en enkel app gratis og kan betale om man ønsker mer, i motsetning til å bli tvunget til å betale for avanserte funksjoner og utviklingen av disse selv om man selv ikke trenger eller ønsker det. Det er rett og slett dårlig kundeservice. Alle stjerner er basert på Elekt 2023 pga endringene de gjør, da de i 2022 hadde vært i andre enden av skalaen.

Svar fra Elekt
09.01.2023 08:32
Hei Kenneth, Appen er valgfri og denne må du selv aktivt velge å abonnere på. Det betyr at du ikke kommer til å måtte betale for den om du ikke har behov for den - eller velger det aktivt selv. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Det er kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger. Derfor valgte vi å gjøre den valgfri. Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke har behov for den eller ikke ønsker den. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen hele gjengen i Elekt
Rita T. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skuffa"

Synes appen er veldig bra og brukarvenleg, men føler meg lurt når eg no må byrja å betale 39,- kr mnd. for å bruke den…

Svar fra Elekt
02.01.2023 08:45
Hei Rita, Appen er valgfri og denne må du selv aktivt velge å abonnere på. Det betyr at du ikke kommer til å måtte betale for den om du ikke har behov for den - eller velger det aktivt selv. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger. Derfor valgte vi å gjøre den valgfri. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen hele gjengen i Elekt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Elekt"

Rimelig strøm, samt veldig bra vilkår. De har også en veldig bra app, både mtp innhold samt brukervennlighet.

Svar fra Elekt
02.01.2023 08:38
Hei Key, Vi er veldig glade for å ha deg med på laget! Det er godt å høre at du er fornøyd med oss, og vi setter utrolig stor pris på at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding :) Hilsen hele gjengen i Elekt
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Luringer"

Veldig fornøyd helt til appen plutselig koster penger. Smart måte å unngå faste påslag på strøm i utregningen deres. Likevel presses nok de fleste til å betale 39 kr i mnd. Jeg bytter tvert.

Svar fra Elekt
02.01.2023 08:38
Hei Eldar, Appen er valgfri og denne må du selv aktivt velge å abonnere på. Det betyr at du ikke kommer til å måtte betale for den om du ikke har behov for den - eller velger det aktivt selv. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen hele gjengen i Elekt
Bjarne G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svært rimelig og pålitelig strømleverandør."

Svært konkurransedyktig pris. Oversiktlig, enkel og servicevennlig app. Prisen har holdt seg konkurransedyktig siden vi byttet til Elekt i august 2022. God oppdatering.

Svar fra Elekt
28.12.2022 22:12
Hei Bjarne, Vi er veldig glade for å ha deg med på laget! Det er godt å høre at du er fornøyd med oss, og vi setter utrolig stor pris på at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Slike tilbakemeldinger varmer godt og motiverer oss til å stå på videre. Vi gleder oss til å vise dere hva vi har jobbet med bak kulissene - flere oppdateringer av appen kommer på nyåret :) Hilsen hele gjengen i Elekt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Tar betalt for app bruk"

Skal bytte så snart om mulig. Helt ubrukelig uten apptilgang som matcher påslaget til tibber som jeg byttet vekk i october. Trodde elekt var det riktige valget. Tok feil!

Svar fra Elekt
28.12.2022 22:04
Hei Lars, Appen er valgfri og denne må du selv aktivt velge å abonnere på. Det betyr at du ikke kommer til å måtte betale for den om du ikke har behov for den - eller velger det aktivt selv. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Det er kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen hele gjengen i Elekt
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR