Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Elekt
4.2
316 verifiserte omtaler
Elekt slutter å selge strøm
Elekt slutter å selge strøm og eksisterende strømkunder blir flyttet til Vibb fra og med 01. april 2023. Klikk her for å gå til Vibb.

Elekt omtaler og erfaringer

Ingen trend

Elekt har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

4.2
Bra
316 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Elekt trenger minimum 10 omtaler.
84%
Utmerket
84% anbefaler Elekt
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 316 omtaler om Elekt

FILTRER OMTALER
232
43
13
11
17
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Elekt
Elekt har 316 verifiserte omtaler på Bytt.no

Betale for app? Da sier vi goodbye

Omtale av  Javad

Du vil at folk skal betale for appen? Veldig fornøyd frem til nå men kunde og alt. Men når dere begynner med sånn tulle ting så sier folk opp. Har ikke hørt at andre populære leverandører tar betaling for appen sin. Jeg bytter leverandør med engang!

Svar fra Elekt
11.02.2023 19:52

Hei Javad, Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger (vi har altså ingen inntekter på selve strømavtalen, og påslaget på 1 øre går til bl.a. elsertifikater). Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen gjengen i Elekt

Nyttig (1)

Endrede vilkår med betaling for App er ikke OK!

Omtale av  Dag

Å profilere seg med gode priser og enkle vilkår som gir nye og fornøyde kunder, gode anmeldelser og kundevekst var nok bra for Elekt i konkurranse med Tibber som mistet mange kunder på plutselige og upopulære vilkårsendringer. Nå går Elekt i samme felle med betaling for App'en sin!? Uholdbart! Og kom ikke med standards svaret jeg ser alle lignende innlegg besvares med! Blir nok ny strømleverandør på meg om dette ikke reverseres. Har vært fornøyd med Elekt, men ratingen under reflekterer misnøye med endret vilkår med betaling for bruk av app.

Svar fra Elekt
30.01.2023 23:18

Hei Dag, Takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at er misfornøyd med at vi nå begynner å ta betalt for appen vår. Vi i Elekt streber for å gi våre kunder en enkel og ærlig avtale og det er dumt at dette ikke imøtekommer dine forventninger. Om det er noe vi kan gjøre for å bedre dette for deg, kan du gjerne kontakte kundeservice. Her er noen tips dersom du ikke vil ha appen, men kun strøm fra oss: Dersom du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser", som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no for å følge med. Uten app vil fakturaen sendes som normalt på e-post eller som eFaktura. Der får man se spesifisert faktura med forbruk i kWh, samt i kroner og øre. Hilsen gjengen i Elekt

Nyttig (1)

Betaling for app

Omtale av  Nina

Var veldig fornøyd, helt til de skulle ha betalt for app. Synes veldig lite om dette og føler dette er snik innføring av "månedsavgift"som blir kamuflert slik at den ikke skal synes så godt når du sjekker selskaper opp mot hverandre. De promoterte veldig ved innmelding at det fulgte med gratis app. Kommer til å bytte, da jeg ønsker ett selskap som holder det de reklamerte med. Når en kjøper en tjeneste bør en kunne se hva en betaler for, enten via app eller din side på på selskapets side på nettet uten at dette skal koste noe ekstra. Og til Elekt: Dere trenger ikke å svare/ skrive standard svar/ tilbakemelding som dere har gjort til alle deres kunder som har klaget på nettopp dette. Selv om dere skriver det nok ganger betyr ikke at det virker mere troverdig, heller tvert i mot! Det er helt umulig at det koster så mye å holde å vedlikeholde denne appen. Dere får kalle en spade for en spade! Da forventer jeg at gebyret blir fjernet når kostnaden er betalt inn. Og ett spørsmål: hvordan har dere tenkt til å spesifisere månedens forbruk på faktura slik at kunden kan se at sluttsummen dere har kommet fram og fakturert stemmer med faktisk forbruk og kroner? Kunden må få tilgang og har krav på disse opplysningene mener jeg. Hvordan har dere tenkt til å løse dette når dere hevder at appen er frivillig og dere ikke har noen min side på nett der en kan finne slike opplysninger???

Svar fra Elekt
30.01.2023 11:38

Hei Nina, Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no for å følge med. Fakturaen sendes som normalt på e-post eller som eFaktura. Der får man se spesifisert faktura med forbruk i kWh, samt i kroner. Hilsen gjengen i Elekt

Nyttig (0)

Fornøyd

Omtale av  Ac

Veldig bra avtale, men savner at de ikke har avtale med Elvia. Ellers synes jeg ikke noe om at det garanteres null tillegg når avtalen inngås, også skal "gratisappen" nå plutselig betales for..

Svar fra Elekt
30.01.2023 11:35

Hei Ac, Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger (vi har altså ingen inntekter på selve strømavtalen, og påslaget på 1 øre går til bl.a. elsertifikater). Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen gjengen i Elekt

Nyttig (0)

Betaling for bruk av appen

Omtale av  Stig

Var veldig fornøyd til de bestemte seg for å ta betalt for bruk av appen. Kan gjerne betale noe, men 39kr pr mnd blir nesten 500kr i året. Vil se meg om etter en annen leverandør på grunn av dette.

Svar fra Elekt
23.01.2023 10:11

Hei Stig, Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger (vi har altså ingen inntekter på selve strømavtalen, og påslaget på 1 øre går til bl.a. elsertifikater). Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen gjengen i Elekt

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Rimelig strøm - men tar betalt for app (ikke bare ekstra funksjonalitet)

Omtale av  Erlend

Rimelig strøm - helt ihht avtale. Men da jeg inngikk avtalen forstod jeg det slik at det skulle komme ekstra funksjonaliteter i appen som ville koste penger. Derimot blir det slik at man må betale for app. Jeg forventer av et selskap som leverer daglige varer at de også har en gratis app, hvor man kan se hva man har kjøpt. Det at appen er valgfri er en dårlig unnskyldning for å prøve å legge en grunnpris på strømavtalen! Jeg kommer ihvertfall ikke til å betale for noen app, og håper at ingen andre som er kunder gjør det!

Svar fra Elekt
13.01.2023 10:19

Hei Erlend, Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger (vi har altså ingen inntekter på selve strømavtalen, og påslaget på 1 øre går til bl.a. elsertifikater). Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen gjengen i Elekt

Nyttig (1)

Betaling for bruk av app

Omtale av  Lene

Var veldig fornøyd med avtalen, men innføringen av 39,- pr. måned fra 1.1.23 for apputviklingen synes jeg er en klønete forklaring på hvorfor de ønsket å innføre et "standard gebyr". Skjønner at det kan koste å utvikle en app, men hva skjer når appen er "nedbetalt"? Forsvinner gebyret da eller må forbrukerne fortsette å betale for appen? Begrunnelsen for prisøkningen var at utviklingskostnader.

Svar fra Elekt
13.01.2023 10:18

Hei Lene, Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger (vi har altså ingen inntekter på selve strømavtalen, og påslaget på 1 øre går til bl.a. elsertifikater). Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen gjengen i Elekt

Nyttig (1)
Elekt har 316 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Elekt mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR