Meny
Elekt slutter å selge strøm
Elekt slutter å selge strøm og eksisterende strømkunder blir flyttet til Vibb fra og med 01. april 2023. Klikk her for å gå til Vibb.

Elekt omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Elekt
4,2/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Bra
3
av 111 innen
strømselskap
84%
anbefaler
Elekt

"Billig og enkelt"

Omtale om Elekt skrevet av Mona for 08.02.2023 18:31

Elekt har totalt 316 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Elekt?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
"Billig og enkelt"

Elekt har ingen skjulte kostnader og driver ikke med a-kontofakturering. Veldig enkel og brukervennlig app som gir full oversikt over forbruk, nettleie og strømstøtte.

Svar fra Elekt
11.02.2023 22:57
Hei Mona, Tusen takk for hyggelig omtale! Vi setter stor pris på tilbakemeldingen, og vi er superglade for at du er fornøyd. Forenkling er noe vi har jobbet mye med og virkelig fokusert på - da er det ekstra fint å se at du synes det både er enkelt og oversiktlig. Vi er heldige som har deg med på laget! Hilsen hele gjengen i Elekt
Bytt.no
"Billig og enkelt" skrev Mona om Elekt

Har du en tilsvarende erfaring med Elekt?
Gjør som Mona og over 60 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Elekt du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
"Veldig fornøyd"

God pris, litt kjipt at appen koster penger. Men man klarer seg fint uten app😀

Svar fra Elekt
11.02.2023 22:58
Hei Morten, Vi er veldig glade for å ha deg med på laget! Det er godt å høre at du er fornøyd med oss, og vi setter utrolig stor pris på at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding :) Hilsen hele gjengen i Elekt
Kundetilfredshet
App
Vurderer å bytte selskap
"Betaling for app :("
1 syns denne omtalen er nyttig

Latterlig måte å skjule at de begynner å ta inn fast månedsbeløp på. Bytt!

Svar fra Elekt
11.02.2023 22:59
Hei Andreas, Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger (vi har altså ingen inntekter på selve strømavtalen, og påslaget på 1 øre går til bl.a. elsertifikater). Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen gjengen i Elekt
Morten L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
"Fornøyd"

Byttet fra Tibber til Elekt da Tibber startet med a-konto…. Elekt viser også nettleie kostnader (energiledd, effektledd & avgifter). Kunne ikke vært mer fornøyd! Vel verdt de 39kr de tar for appen sin. Rask kundeservice å.

Svar fra Elekt
11.02.2023 22:56
Hei Morten, Tusen takk for fin omtale. Slike tilbakemeldinger varmer hjertet og motiverer oss til å fortsette å stå på videre! Det varmer ekstra mye når vi hører du også er fornøyd med kundeservicen :) Det er ikke bare, bare å skulle endre en hel bransje. Men, det er det vi skal og det er det vi gjør - Vi er utrolig glade for å ha deg med på laget! Hilsen hele gjengen i Elekt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"14 millioner pr år for å vedlikeholde en app!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet hevder at de nå må ta seg betalt for å vedlikeholde den app'en som var gratis når man tegnet abonnementet. Jeg kjenner ikke antall kunder, men hvis de har 30.000 kunder, så blir det 14 millioner i året! Hvordan i alle verden kan den summen forsvares? 39*12*30.000= 14.040.000 Og de reklamerte for at det ikke var noen skjulte kostnader...juks og bedrag.

Svar fra Elekt
11.02.2023 19:51
Hei Tretten, Det er trist å høre at du opplever det slik. Vi ønsket å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger (vi har altså ingen inntekter på selve strømavtalen, og påslaget på 1 øre går til bl.a. elsertifikater). Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Hilsen gjengen i Elekt
Elekt har totalt 316 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR