Meny

Lyse omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Lyse
3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
21
av 101 innen
strømselskap
58%
anbefaler
Lyse
Filtrer omtaler
17
8
6
1
13
Sorter omtaler etter
Viser av 45 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Lyse?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hold dere så mye unna som muligt"

Har tilbakeholdt informasjon! Fikk plutselig en faktura på over 4000kr som jeg ikke en gang har tilgang til! Har heller ikke fått tildelt det jeg betaler for

Morten B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ærlig og til og stole på."

Inngåtte avtaler blir holdt. Enkel og grei oversikt.

Bertil L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fornøyd!"

Byttet til Lyse fra avtale desember 2021 etter 20 år i annet selskap. Til nå så fornøyd at jeg nesten ikke kan tro det. Sover godt ang. strømregning nå. Anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk"

Veldig bra service.strøm til kr 0.95øre og har bundet den i 3år🙂

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"

De gangene jeg har hatt behov for kontakt, så har jeg alltid fått god hjelp. Synes også det er greit å få alt fra en leverandør, selv om jeg kan tjene litt på å bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"For dyre"

For dyre og tar ikke hensyn til oss som sliter med å betale regningene.Jeg er lei av å fryse for at de skal tjene seg rike.Gi oss tilbake en akseptabel pris.Kundeservice er bra når du får dem i tale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde å si opp avtalen. Hver gang man kontakte via chat eller messenger, ga de ikke konkrete svar eller de flytte deg bare på annen avdeling hele tiden. Man kan ikke heller sende angreskjemaet på epost fordi det står at det er feil med epost. Å ringe dem heller tok lannnnng tid til å vente.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lange telefonkøer, man får lite ut av å kontakte Lyse via Facebook messenger annet enn nye telefonnummer å ringe til. Ringer man nummerne blir man henvist til en av deres datterselskaper for så å bli henvist tilbake dit man kommer til. Skiftet til Tibber som strømleverandør, men kommer ikke fra dem grunnet nettleia og fjernvarmen. Ved fjernvarmen mener de at man ikke har rett på strømstøtte kompensasjon, enda til at NVE mener noe annet. Svært lite behjelpelige da jeg hadde vannlekkasje på deres fjernvarme system, da de bare pekte fingeren mot rørlegger i det nye huset. Svært dårlig erfaring jevnt over hele linja. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyr og dårlig strømavtale hos Lyse"
2 syns denne omtalen er nyttig

I følge bytt.no har jeg både en dyr og dårlig strømavtale på spotpris. Hele 31 strømselskaper kan tilby meg en billigere og bedre avtale enn Lyse, noe som jeg kommer til å benytte meg av. Har vært i kontakt med Lyse om de kan tilby meg bedre avtale enn den dyre og dårlige avtalen jeg har, men henviser kun til de mange rare og forvirrende avtalene de kan tilby på nettsiden. Det er takken for å være trofast kunde i over 20 år. Grådige og lite hjelpsom er min erfaring med Lyse. Er ikke bare misfornøyd hvor lite de bryr seg og tar vare på trofaste langvarige kunder, men også utrolig skuffet. Utrolig kjipt at ikke Lyse kan hjelpe trofaste strømkunder med bedre avtaler eller at de tar en bit av "kaka" (= strømregningen) til kundene sine. Føler rett og slett jeg ikke har tillit til Lyse lenger, så nå bytter jeg! Aldri mer Lyse!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst og elendig på kommunikasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blitt påtvunget bindingstid og skyhøy pris på elbillader som tok 6mnd å få montert Alltid lang ventetid til kunde service og svarer sjeldent henvendelser som de lover å svare

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig! Og god kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kan virkelig anbefale lyse. God kundeservice! Og billige priser 😁😁

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bruker appen flere ganger i uka. Eneste jeg savner er å kunne se nå-pris på strømmen i appen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst strømselskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Strømselskap som setter useriøse høye garantipriser på spotavtaler. Er egentlig ingen garanti som er reelt oppnåelig som gjennomsnittspris.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
"Hyttestrøm"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lyse tilbyr også hyttestrøm uten påslag som er avgjørende for mitt valg. Totalt forbruk er også under 20.00 KW da vi har varmepumpe og bruker mye gratis ved Jeg kan ikke uttale meg om andre faktorer da jeg byttet til Lyse i desember 2021

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Utbytte til eierkommunene"

Store deler av utbyttet til Lyse går tilbake til eierkommunene, som igjen bruker det på bedre tilbud i kommunen.

Harald L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å vite hva strømforbruket er"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å orientere seg i priser på døgnet. Vil ha en ap der eg lett kan sjekke forbruket akkurat nå .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Altibox service is very bad"
1 syns denne omtalen er nyttig

I have a terrible experience with Altibox service. TVBOX is not working for 2 weeks. When I am ringing 51809080 it's like running into the wall. You are asked same questions by different operators and the only answer you get is that previous times the operator was not the one you are speaking to now. I wonder if they can install properly altibox products at all. It's very hard to get contact with them and sometimes you have to wait for 3 hours before they answer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Usikker Prisgaranti"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har prisgaranti men taket bare heves etter som prisen stiger, blr ikke kalles garanti.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"førutsigbar"
2 syns denne omtalen er nyttig

ganske bra tilbakemelding ved spørsmål, hjelpsommme kunde og faktura behandlere

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God fastprisavtale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet fastprisavtale for 1 år med Lyse både hjemme og for hytte ca 1 okt til en pris på ca 90 øre/kwt. Avtalen har lik pris hele døgnet så jeg slipper å tenke på når jeg dusjer, lager mat, vasker og tørker klær eller lader bilen! Så langt har avtalen vært gunstig, så får vi se hva 2022 fører til!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Rundlurt!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telefontilbud som bare var bløff, lar meg ikke lure to ganger! Lovet max pris for neste kvartal, gebyrfritt i 6 mndr. bare bløff!

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og forståelig"

Ryddig, tilgjengelig og lokal tilhørighet. Forøvrig har jeg ikke stor tro på det evige konkurransedagen mellom leverandører, som endrer forutsetninger og avtaler til stadighet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd helhetlig."

Lettere at man får både strøm og forbruksleie på en regning, min side på hjemmesiden deres er oversiktelig og enkel. Forutsigbarhet, og prisen som skiller lyse mot den billigste avtalen hos agva kfrat er kun 1100kr i året 🤷‍♀️

Jan E. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Topp kundeservice leverer det de lover"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kan på det sterkeste anbefale lyse, det er mange som vil selge strøm med skjulte kostnader liten skrift på papirene , men her har jeg vært kunde i flere år aldri hatt noe tull, Spottpris er jo de alle kjøper prisen for ingen kan selge deg rimelige strøm enn det, da er det jafall noe med liten skrift. det som er litt morsomt i dette er at jeg uten og vite det hadde en forsikring inne hos meg som jeg betaler ca 29kr hvor jeg betalte 90øre når andre betalte 240øre pr kwt, Tar telefonen og svarer raskt, kunne sikkert spart 50kr mnd 1mnd vis jeg ville men betaler heller 50kr mer jeg for gode kundeservice:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Stort sett fornøyd"

Får den informasjonen jeg trenger på e-post. Lett å finne det jeg lurer på på min side.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR