Meny

Lyse omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Lyse
3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
14
av 106 innen
strømselskap
59%
anbefaler
Lyse
Filtrer omtaler
21
9
6
1
14
Sorter omtaler etter
Viser av 51 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Lyse?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lyse er topp"

Bruker Lyse som strømleverandør. De er proffe og aldri noe tull. Samarbeider med Elvia og får derav kun 1 faktura. Kundeservice svarer når jeg vil ha svar på et spørsmål og slipper å vente timesvis. Topp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ok service, så langt ikke overaskelserdekker"

Dekker strø m altibox og nå ice. Får alt jeg ttenger på en plass

Sigrid C. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"De ringer ikke tilbake"

Ordner ikke opp i problemene. Vsnskelige å få tak i. Elendig service. Gjør noe med det!

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Innholdsrik app og god kundeservice"

Etter at de endelig fikk skikk på appen sin i våres ble det fornøyelse og følge med på strømbruk, strømpris og -kostnad. Med fastprisavtale er kanskje ikke prisen så interessant...jo, for å se hvor mye jeg sparer sammenlignet med spotpris :) Kundeservice på Facebook er kjapt ute med greie svar. Lyse var for øvrig en av de leverandørene som holdt ut lengst med fastpris selv da de fleste andre sluttet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Faktura. "Grønn Kraft""

Etter mange år med klaging og krangling klarte omsider også Lyse å produsere forståelige regninger for "alminnelige folk / folk flest". Om det ble styrt fra Forbrukerrådet eller Lyse sine egne beslutninger, vet jeg ikke. Fortsatt annonserer de at jeg får grønn kraft i min stikkontakt bare ved å betale ekstra; Tull og svindel! Dersom de hadde rett i en slik påstand, ville Lyse automatisk ha mottatt Nobels pris for fysikk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Supert!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har spart store beløp ved å binde meg til fastpris tidlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hold dere så mye unna som muligt"

Har tilbakeholdt informasjon! Fikk plutselig en faktura på over 4000kr som jeg ikke en gang har tilgang til! Har heller ikke fått tildelt det jeg betaler for

Morten B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ærlig og til og stole på."
3 syns denne omtalen er nyttig

Inngåtte avtaler blir holdt. Enkel og grei oversikt.

Bertil L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fornøyd!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Lyse fra avtale desember 2021 etter 20 år i annet selskap. Til nå så fornøyd at jeg nesten ikke kan tro det. Sover godt ang. strømregning nå. Anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig bra service.strøm til kr 0.95øre og har bundet den i 3år🙂

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

De gangene jeg har hatt behov for kontakt, så har jeg alltid fått god hjelp. Synes også det er greit å få alt fra en leverandør, selv om jeg kan tjene litt på å bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"For dyre"
1 syns denne omtalen er nyttig

For dyre og tar ikke hensyn til oss som sliter med å betale regningene.Jeg er lei av å fryse for at de skal tjene seg rike.Gi oss tilbake en akseptabel pris.Kundeservice er bra når du får dem i tale.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde å si opp avtalen. Hver gang man kontakte via chat eller messenger, ga de ikke konkrete svar eller de flytte deg bare på annen avdeling hele tiden. Man kan ikke heller sende angreskjemaet på epost fordi det står at det er feil med epost. Å ringe dem heller tok lannnnng tid til å vente.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lange telefonkøer, man får lite ut av å kontakte Lyse via Facebook messenger annet enn nye telefonnummer å ringe til. Ringer man nummerne blir man henvist til en av deres datterselskaper for så å bli henvist tilbake dit man kommer til. Skiftet til Tibber som strømleverandør, men kommer ikke fra dem grunnet nettleia og fjernvarmen. Ved fjernvarmen mener de at man ikke har rett på strømstøtte kompensasjon, enda til at NVE mener noe annet. Svært lite behjelpelige da jeg hadde vannlekkasje på deres fjernvarme system, da de bare pekte fingeren mot rørlegger i det nye huset. Svært dårlig erfaring jevnt over hele linja. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyr og dårlig strømavtale hos Lyse"
2 syns denne omtalen er nyttig

I følge bytt.no har jeg både en dyr og dårlig strømavtale på spotpris. Hele 31 strømselskaper kan tilby meg en billigere og bedre avtale enn Lyse, noe som jeg kommer til å benytte meg av. Har vært i kontakt med Lyse om de kan tilby meg bedre avtale enn den dyre og dårlige avtalen jeg har, men henviser kun til de mange rare og forvirrende avtalene de kan tilby på nettsiden. Det er takken for å være trofast kunde i over 20 år. Grådige og lite hjelpsom er min erfaring med Lyse. Er ikke bare misfornøyd hvor lite de bryr seg og tar vare på trofaste langvarige kunder, men også utrolig skuffet. Utrolig kjipt at ikke Lyse kan hjelpe trofaste strømkunder med bedre avtaler eller at de tar en bit av "kaka" (= strømregningen) til kundene sine. Føler rett og slett jeg ikke har tillit til Lyse lenger, så nå bytter jeg! Aldri mer Lyse!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst og elendig på kommunikasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blitt påtvunget bindingstid og skyhøy pris på elbillader som tok 6mnd å få montert Alltid lang ventetid til kunde service og svarer sjeldent henvendelser som de lover å svare

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig! Og god kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kan virkelig anbefale lyse. God kundeservice! Og billige priser 😁😁

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bruker appen flere ganger i uka. Eneste jeg savner er å kunne se nå-pris på strømmen i appen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst strømselskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Strømselskap som setter useriøse høye garantipriser på spotavtaler. Er egentlig ingen garanti som er reelt oppnåelig som gjennomsnittspris.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
"Hyttestrøm"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lyse tilbyr også hyttestrøm uten påslag som er avgjørende for mitt valg. Totalt forbruk er også under 20.00 KW da vi har varmepumpe og bruker mye gratis ved Jeg kan ikke uttale meg om andre faktorer da jeg byttet til Lyse i desember 2021

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Utbytte til eierkommunene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Store deler av utbyttet til Lyse går tilbake til eierkommunene, som igjen bruker det på bedre tilbud i kommunen.

Harald L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å vite hva strømforbruket er"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å orientere seg i priser på døgnet. Vil ha en ap der eg lett kan sjekke forbruket akkurat nå .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Altibox service is very bad"
1 syns denne omtalen er nyttig

I have a terrible experience with Altibox service. TVBOX is not working for 2 weeks. When I am ringing 51809080 it's like running into the wall. You are asked same questions by different operators and the only answer you get is that previous times the operator was not the one you are speaking to now. I wonder if they can install properly altibox products at all. It's very hard to get contact with them and sometimes you have to wait for 3 hours before they answer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Usikker Prisgaranti"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har prisgaranti men taket bare heves etter som prisen stiger, blr ikke kalles garanti.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"førutsigbar"
3 syns denne omtalen er nyttig

ganske bra tilbakemelding ved spørsmål, hjelpsommme kunde og faktura behandlere

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR