Meny

Ishavskraft omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Ishavskraft
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
47
av 107 innen
strømselskap
44%
anbefaler
Ishavskraft
Filtrer omtaler
23
3
2
7
26
Sorter omtaler etter
Viser av 61 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Ishavskraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke sett noen økonomiske fordeler ennå ved å ha byttet til Ishavskraft.Bor i feil (sør)landsdel.!"

Ved å flytte til Ishavskraft ble antydet fra konsulentselskap å skulle spare årlig kr 4-5000. Ser ennå ingen umiddelbar gevinst fra å ha byttet fra Norgesenergi. Uholdbar og usosial profil på nasjonal strømpris. Nord og Sør Norge må kunne linkes bedre sammens med felles strømforsyning,pris og regulering. Nok kabler ut av landet....!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd så langt, dog litt lite brukervennlig app. Skulle gjerne hatt pushvarsler om når strømprisen er lavest.

Svar fra Ishavskraft
13.10.2021 14:42
Tusen takk for god tilbakemelding Gro, og at du tok deg tid til å kommentere på appen vår. Den ble lansert tidligere i år og er egenutviklet, og vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger vi får på den. Vi tar innspillet om pushvarslene videre internt, og ser om vi får til noe lurt her.
Tidligere K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skuffet og ført bak lyset"

Jeg overførte fra Hafslund etter elendig kundebehandling der og trodde jeg inngikk en spotprisavtale med Ishavskraft og en god avtale. To ganger i vinter sendte jeg epost med spørsmål etter svært høye strømregninger i en 70kvm leilighet. Det viser seg nå etter seg ar dette var en innkjøpsavtale som var langt dyrere enn spotpris. Jeg har regelrett blitt ført bak lyset og ikke anbefalt å bytte tross spørsmål. Svært skuffet og anbefaler ikke dette selskapet.

Svar fra Ishavskraft
05.10.2021 12:46
Hei. Det var svært leit å høre om din opplevelse. Vi vil gjerne se nærmere på saken sammen med deg for å eventuelt rette opp det som har blitt feil. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected]
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Billigere strømavtale"

Har god erfaring med Ishavkraft, veldig oversiktlige faktura og pålitelige. Ettersom strømmen har blitt dyr, får jeg tilbud om billigere strømavtaler fra andre leverandører. Håper Ishavkraft kan matche dette

Svar fra Ishavskraft
22.09.2021 16:16
Hei, vi håper å kunne ha en så god avtale at du fortsatt ønsker å være kunde hos oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjeltring selskap"

Svindel. Styr unna. De rotet med fakturaen. Sendte fakturaen til meg for sent. Så kom det purre gebyr for den fakturaen som de sendte for sent, på neste fakturaen jeg motokk. Jeg ringte og forklarte situasjonen, det gikk bra. Men én mnd senere kom det inkassovarsel på purre gebyret. Og når jeg byttet kraftselskap, så gikk regningene betraktelig ned, uten at strømforbruket sank tilsvarende.

Svar fra Ishavskraft
20.09.2021 15:43
Hei Ola, dette var leit å høre. Så lenge vi har lovet deg å ordne opp i en sak så skal vi stå for det. Hvis du ikke har fått ordnet opp i det inkassovarselet ennå er det fint hvis du kontakter oss på [email protected] slik at vi får sjekket dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Seriøsitet! Kan ikke finne noe mer dekkende."

Det er det mest seriøse selskap jeg har hatt. Jeg har ikke mer og si.Mvh Knut S.

Svar fra Ishavskraft
20.09.2021 15:43
Hei, og takk for gode ord. Vi skal være seriøse og behandle våre kunder ordentlig, og vi er glade for å høre at du har gode erfaringer med oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Ishavskraft i rundt 2 år. Før det har jeg hoppet på tilbud gjennom kjøp av elektroniske duppeditter, og har fått meg strømsjokk, økonomisk. Jeg har et nytt hus, og strømleverandøren jeg hadde sendte meg like høye regninger som da jeg hadde byggestrøm. Husker ikke hvordan jeg fant Ishavskraft, men det var ryddig. God service, alt på en regning, du får ikke nettleien fra et annet selskap. Idag ringte jeg Ishavskraft igjen, for jeg har jo fått med meg strømsjokk nummer 2, skyhøye priser. Jeg har nå fått avtale om fastpris på strøm med binding på 3 år. Det skremmer meg ikke, for jeg har ikke tenkt å bytte, om de ikke finner på noe tull da! 😂Sender en hilsen til dama på kundesenteret deres. Hun var hjelpsom og ga meg en god deal. 👍

Svar fra Ishavskraft
13.09.2021 09:42
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Inger 😊 det er veldig godt å høre at du er fornøyd med oss som leverandør.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Har en meget god strømmavtale, er meget godt fornøyd med den."
1 syns denne omtalen er nyttig

En bra app med fine detaljer om forbruk og kostnad. JEG ER MEGET GODT FORNØYD.

Svar fra Ishavskraft
06.09.2021 15:17
Takk for hyggelige ord Jan. Det er veldig fint å høre at du er meget godt fornøyd med oss som din strømleverandør.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Di leverer sammenlignbare priser hver mnd."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen overraskelser, avtale om markedsstyrt priser

Svar fra Ishavskraft
23.08.2021 14:34
Tusen takk for god tilbakemelding Magnar. Vi presenterer et ærlig regnestykke på regningen hver måned, hvor det klart fremgår hva råvareprisen er, og hva vårt påslag utgjør. Godt å høre at du er fornøyd med dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Det var dyrt å betale strøm for leilighet på 15 kvadratmeter mer enn 1000 kroner i Mai"

Kort sagt, blir det en annen leverandør. Ishavskraft er en av de dyreste leverandører, dessverre.

Svar fra Ishavskraft
09.08.2021 08:37
Hei Karina. Dette var leit å høre, og vi kjenner oss ikke igjen at vi skal være en av de dyreste strømleverandørene. Det er vanskelig å si noe om årsaken til at du skal ha fått en større regning enn normalt uten at vi har mer informasjon, derfor håper vi at du kan kontakte oss på [email protected] eller telefon 776 12 000 slik at vi får undersøkt saken nærmere.
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Utrolig frekke og freidig, melker deg økonomisk!! Styr unna!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle inngå en betalingsavtale og får et påslag på kr 4000, kun for denne avtalen ene og alene.. Når sluttfakturaen i utgangspunktet lød på svimlende kr 28.000.. Er dette virkelig lov?? Jeg skal ta dette videre...

Svar fra Ishavskraft
03.08.2021 14:21
Hei Linn. Vi har ingen påslag for å opprette en betalingsavtale, så dette høres veldig rart ut. Håper du kan kontakte oss på [email protected] eller 77612000 slik at vi får sett nærmere på saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"God informasjon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk et godt tilbud som varer i 2 år. God informasjon om hva tilbudet gikk ut på.

Svar fra Ishavskraft
29.06.2021 15:28
Godt å høre at du er fornøyd med oss så langt og at du har fått god informasjon om avtalen :-) Skulle det dukke opp spørsmål underveis kommer du lett i kontakt med oss på [email protected] eller 776 12 000.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ble lovet gull og grønne skoger, men er litt usikker nå?"
3 syns denne omtalen er nyttig

veldig imøtekommende, men er usikker på om det er så billig som de lovet.

Svar fra Ishavskraft
22.06.2021 19:58
Hei Ole. Vi håper at vi lever opp til dine forventninger. Dersom det skulle være noe uklart eller du har noen spørsmål er det bare å kontakte oss på [email protected] eller 77612000. Ha en fin dag!
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forsiktig omtale, men nå forlater jeg Ishavskraft!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Spotpris, er det som er avtalt. Etter at jeg skulle skifte selskap ble jeg oppringt av selger fra Ishavskraft. Dersom jeg unnlot å skifte strømleverandør så skulle jeg slippe å betale det faste beløpet på kr 49. Da regninga kom var jeg overført fra spotpris til innkjøpspris som er dyrere enn spot. Følger med på Appen daglig, og har stilt spørsmål om den viser korrekt. Ishavskraft svarer: Den skal være riktig. Innkjøpsprisen er høyere enn spotpris. Ikke bra det jeg ser, dårlig magefølelse.

Svar fra Ishavskraft
25.05.2021 08:41
Hei, og takk for tilbakemelding. Vår spotprisavtale heter foreløpig innkjøpspris, men den bytter vi navn på i løpet av kort tid for å gjenspeile at det er en spotprisavtale. Spotpris er selve råvareprisen på strømmen vi strømleverandører videreselger til kunder. På toppen av spotprisen kommer det et påslag og ofte et månedlig fastbeløp. På regningen fra oss vil du tydelig se hva som er selve råvareprisen, og hva som er vårt påslag. Vi beklager at du ikke har fått god nok informasjon fra oss om dette, og håper du kan kontakte oss på [email protected] eller 77612000 slik at vi får ryddet opp i dette. Ha en fin dag :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og billig"

Jeg liker Ishavskraft og syns ikke de er dyrere enn andre for mitt bruk.

Svar fra Ishavskraft
04.05.2021 09:19
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Så lenge man har en god spotprisavtale vil det være små forskjeller mellom leverandørene, og vi er glade for å høre at du er fornøyd med oss. Test også gjerne ut vår app hvis du ikke allerede har gjort det. Den er under kontinuerlig utvikling og finnes der du normalt sett laster ned apper :-)
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"ikke fornøyd med service med ishavkraft"
1 syns denne omtalen er nyttig

bytt strømleverandør så fort som mulig. jeg har 35 m2 leilighet. jeg har ikke oppvaskmaskin ikke vaskemaskin og bare en varmeovn, har ikke varmtvannsbredder heller men jeg fikk regningen på mars mnd 2,393 NOK. jeg ringte kundeservice men de kan ikke forklare hvorfor jeg fikk himmel høy regning. så hva er vitsen å ringe kundeservice, bare kastet bort av tiden man må bare betale ishavkraft mafia. skal bytte strømleverandør asap.

Svar fra Ishavskraft
26.04.2021 15:45
Hei Rona og takk for at du melder fra om dette. Vi som strømleverandør må sende deg regning for det strømforbruket netteier melder at du har hatt i leiligheten din, og så lenge du har en spotprisavtale er det markedsprisen (som er lik hos alle leverandører) som utgjør mesteparten av kravet. Vi vil uansett gjerne at du kontakter oss slik at vi får sett grundigere over dette, og håper at du kan ringe oss på 77612000 eller sende oss en e-post til [email protected] :-)
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Er dette virkelig lov?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble oppringt av en selger fra selskapet som lovet en moderat makspris for vinterstrøm. Det hørtes bra, og jeg slo til. Så gjør altså Ishavskraft det som desverre mange andre tilsvarende selskap har gjort til glansnummer: ved første anledning settes jeg over til på en av de dyreste avtalene i bransjen! Og uten at jeg har inngått noen ny avtale eller har tillatt avtalen. Nå har jeg betalt for mye for lenge, og har forlatt Ishavskraft. Men er en slik virksomhet virkelig lov?

Svar fra Ishavskraft
14.04.2021 10:41
Hei Odd, og takk for at du gir beskjed. Dette kjenner vi oss ikke igjen i, siden vi ikke tilbyr avtaler med maksprisgaranti siden dette som oftest bare et fordyrende tilleggsprodukt. Vi selger kun spotprisavtaler, så vi får det heller ikke til å stemme at du er blitt satt over til en av de dyreste avtalene i bransjen. Vi håper at du kan kontakte oss på [email protected] eller 77612000 slik at vi får undersøkt denne saken og gitt deg en forklaring på hva som har skjedd.
Ove A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lokal og løsningsorientert"

Løssningsorientert og lokalt eid og tilfører lokalsamfunnene mye.

Svar fra Ishavskraft
14.04.2021 10:40
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Ove :-) Det er viktig for oss å finne gode kundeorienterte løsninger uansett hva vi blir kontaktet om. Godt å høre at din erfaring med oss støtter opp om dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Tipp topp"
3 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt og best. Flinke selgere, holder det de lover og god pris. Skjønner meg ikke på de dårlige omtalene, er nok kun fordi folk ikke forstår seg på spotprismarkedet. Jeg elsker ishavskraft.

Svar fra Ishavskraft
28.03.2021 16:37
Hei Eivind. Det var en veldig fin melding å få :-) Strømmarkedet er komplisert nok slik det er og vi prøver å forklare det så enkelt og greit som det går, samt presentere det på en ryddig måte på strømregningen. Det gleder våre kundeservicehjerter å høre at du er så fornøyd med oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel og bredrag"
3 syns denne omtalen er nyttig

Finnes ikke noenting som er bra med dette. Selger selger en god avtale men som viser seg å være en helt annen. Dyr strøm og dobbel nettleie. Styr unna dette selskapet. Dette selskapet ville jeg ikke anbefalt til min værste fiende engang. Dette selskapet burde vært meldt inn til Forbrukerrådet. Sånn som dette går det ikke Ann å drive

Svar fra Ishavskraft
28.03.2021 16:35
Hei og takk for tilbakemelding. Dette kjenner vi oss ikke igjen i, og vi håper du kan ta kontakt med oss på [email protected] slik at vi får oppklart dette. Du skal få den avtalen du er tilbudt, uten noen overraskelser underveis. Når det gjelder nettleie er det ikke vårt bord, men netteier som bestemmer dette. Du skal uansett ikke få dobbel nettleie uansett hvilken strømleverandør du bruker. Håper å høre fra deg så vi får sett nærmere på saken :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Vesentlig dyrere enn avtalt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når fakturaen kom så viste det seg at prisen var en helt annen enn det selger hadde presentert. Dette ble et kort kundeforhold for meg!

Svar fra Ishavskraft
17.03.2021 09:59
Hei Glenn, og takk for tilbakemelding. Selgerne våre skal gi korrekt informasjon om spotpris og påslag, og det er derfor leit for oss å høre om din opplevelse med oss. Vi håper du kan ta deg tid til å sende oss noen ord på [email protected] slik at vi får undersøkt denne saken nærmere.
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Selger løy om avtale"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble kontaktet av selger som lovde Norges billigste strøm. Var ute etter spotprisavtale og fikk vite av selger, at prisen på spott var lik uansett leverandør. I tillegg fikk eg 6mnd med 0kr i påslag, så bedre avtale kunne ingen levere. I tillegg kalte selger min tidligere leverandør kjeltringer. Nå viser det seg i etterkant at ishavskraft ligger jevnt over 6 øre kWh høyere på spott enn fjordkraft, altså dyrere pr måned. Aldri meir ishavskraft her.

Svar fra Ishavskraft
17.03.2021 09:56
Hei Bjarne, og takk for at du gir beskjed om dette. Vi skal drive med salg på ærlige premisser, så dette er ikke godt å høre. Vi håper du kan ta deg tid til å sende oss en e-post til [email protected] slik at vi får undersøkt denne saken nærmere, og ryddet opp i dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ca dobbel pris av det jeg hadde fra før. Enkelt å bytte tilbake da. Høres veldig bra ut, men stemmer ikke når faktura kommer

Svar fra Ishavskraft
17.03.2021 09:41
Hei, og takk for tilbakemelding. Vi liker ikke å bli anklaget for lureri, så dette var leit å høre. Vi gjetter på at vi var uheldige med timingen, og fikk deg over som kunde fra januar, og spotprisen doblet seg som kjent fra desember til januar, noe alle norske strømkunder uten fastprisavtaler merket godt. Trøsten får være at spotprisen er lik for alle leverandører, og at påslagene ikke utgjør store forskjellen. Flott hvis du tar deg tid til å sende oss en e-post på [email protected] slik at vi får undersøkt denne saken nærmere og gitt deg en skikkelig forklaring på hvorfor det ble slik i denne saken. Håper å høre fra deg :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Jeg betaler nå dyrere strøm hos Ishavskraft"
2 syns denne omtalen er nyttig

En selger fra Ishavskraft ringte meg en dag. Ha solgte den beste tilbudet ever.... jeg byttet leverandøren til Ishavskraft favør. I dag har jeg fått den første faktura... og den er betydelig dyrere enn før. Føler meg lurt rett og slett.

Svar fra Ishavskraft
17.03.2021 09:41
Hei Maria, og beklager opplevelsen du har hatt med oss. Spotprisen i Norge doblet seg fra desember 2020 til januar 2021, noe som påvirket alle strømleverandører siden vi alle må kjøpe strømmen til samme pris. Vi håper du kan kontakte oss på [email protected] slik at vi kan få sett nærmere på saken. Håper å høre fra deg :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Utmerket"

En av Norges billigste strømavtaler, har spotpris. Veldig gode vilkår.

Svar fra Ishavskraft
11.03.2021 09:50
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Kristin :-)
Ishavskraft strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Ishavskraft
SJEKK OM ISHAVSKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Ishavskraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Spotpris med 24 måneder fritt fastbeløp
Andre prismodeller - Ishavskraft
61 omtaler
Andre prismodeller
Etterskuddsvis fakturering
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
79 kr /mnd
5,94 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Seniorstrøm
Andre prismodeller - Ishavskraft
61 omtaler
Andre prismodeller
Etterskuddsvis fakturering
9 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
99 kr /mnd
7,44 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
NCC Spotpris
Andre prismodeller - Ishavskraft
61 omtaler
Andre prismodeller
Etterskuddsvis fakturering
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
128 kr /mnd
9,62 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Kraft Garanti med tak
Andre prismodeller - Ishavskraft
61 omtaler
Andre prismodeller
Etterskuddsvis fakturering
1 måned bindingstid
Ingen betalingskrav
174 kr /mnd
13,07 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Felleskraft
Andre prismodeller - Ishavskraft
61 omtaler
Andre prismodeller
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 550 kr /mnd
116,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Spotpris med 6 måneder fritt fastbeløp
Timespot - Ishavskraft
61 omtaler
Obs! Ingen varighet
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 578 kr /mnd
118,39 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Salmarstrøm
Innkjøpspris - Ishavskraft
61 omtaler
Innkjøpspris
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 598 kr /mnd
119,83 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ishavsspot Time
Timespot - Ishavskraft
61 omtaler
Obs! Ingen varighet
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 599 kr /mnd
119,89 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
BoNord Spotpris
Timespot - Ishavskraft
61 omtaler
Obs! Ingen varighet
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 602 kr /mnd
120,17 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Pbl ansatt-spot
Timespot - Ishavskraft
61 omtaler
Obs! Ingen varighet
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 613 kr /mnd
120,98 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Kraft innkjøpspris spot
Spotpris - Ishavskraft
61 omtaler
Obs! Ingen varighet
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 613 kr /mnd
120,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Spotpris
Timespot - Ishavskraft
61 omtaler
Obs! Ingen varighet
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 627 kr /mnd
122,06 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR