Meny

Ishavskraft omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Ishavskraft
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
31
av 100 innen
strømselskap
47%
anbefaler
Ishavskraft
Filtrer omtaler
32
5
4
9
31
Sorter omtaler etter
Viser av 81 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Ishavskraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Verste dritt selskapet jeg har vært borti"

Får komplett kundeservice til og virke som himmelen. De sender deg ikke regninger og lar det gå til inkasso. Frekke på telefon. Ekte nordlendinger som ikke liker oss fra sør. Alså dem er stort sett så sleipe som et firma kan være. Håper hele greia brenner ned.

Svar fra Ishavskraft
29.06.2022 12:55
Hei og takk for beskjed. Dette kjenner vi oss virkelig ikke igjen i, og må bare beklage at du sitter igjen med et så dårlig inntrykk av oss. Vi sender selvfølgelig ut regninger på den måten kundene våre ønsker, hvis vi hadde sendt noen direkte til inkasso uten å følge reglene hadde vi ikke vart lenge som selskap, så her må det nok ha oppstått en misforståelse. Det var leit å høre at du ønsker at vi brenner ned, det var en veldig heftig variant som vi heldigvis ikke har fått før. Vi håper at dette ønsket ditt ikke går i oppfyllelse :-) Vi var tydeligvis ikke en god match for deg, og får bare ønske deg masse lykke til videre med dine framtidige leverandører.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Usikker"

Selskapet hiver deg ut av avtaler som du vil beholde for å tjene mest mulig penger på avtaler du ikke vil ha uten videre uff uff

Svar fra Ishavskraft
17.06.2022 09:45
Hei, og beklager at du opplever dette slik. Kjenner ikke til din sak, men kontakt oss gjerne på e-post [email protected] så kan vi se på saken din og svare deg. Ha en fortsatt fin dag.
Rønnaug L. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"ishavkraft er super"

Ishavkraft -lokalt og lett å få kontakt med og kommer ofte med info ang strømmen

Svar fra Ishavskraft
28.04.2022 09:26
Hei Rønnaug, Tusen takk for god omtale, det setter vi veldig pris på.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk kundeservice!"

Har hatt Ishavskraft over lengre tid (3-4 år) og hatt et distansert forhold til dem - har betalt dem for strøm og thats it. Det siste året har jeg flyttet ut av landsdelen med mye krøll med utleier og strømavtaler. Ishavskraft har hver gang stilt opp med gode løsninger og ikke minst LYNRASK responstid!! I tillegg har min mor nylig gått bort, hun brukte Ishavskraft og de har vært en drøm å ha med å gjøre i denne prosessen.

Svar fra Ishavskraft
27.04.2022 08:42
Hei Bendik. Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss en fin tilbakemelding. Det setter vi pris på. Godt å høre at du er fornøyd med oss. Ha en fortsatt fin dag videre.
Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God strømleverandør"

Gir ryddig informasjon og kjøper fra 1.5.22 strøm fra mitt solpanel til spotpris - det blir noen kroner av det, selv om påslaget er høyere enn hos andre.

Svar fra Ishavskraft
12.04.2022 12:42
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, og riktig god påske :-)
Janove P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"God Service"

De få gangene æ har hatt kontakt har æ opplevd en god og hyggelig service. Bare synd at AGVA e ett par tusen billigere i året. Må nok dessverre vurdere å bytte strømleverandør.

Svar fra Ishavskraft
28.03.2022 15:47
Hei, og takk for hyggelig tilbakemelding. Det vil alltid være billigere aktører der ute, og vi kan dessverre ikke konkurrere med disse på pris, men for at differansen skal bli så stor som du skisserer må forbruket være veldig høyt. Hos oss skal du alltid bli møtt med respekt av en serviceinnstilt gjeng på kundeservice, uten å måtte vente lenge på svar. I tillegg sponser vi en lang rekke lag og foreninger. Via vår app tilbyr vi god oversikt over strømforbruk og kostnader, og her vil det stadig komme ny funksjonalitet. Vi håper du vurderer å fortsette hos oss til tross for at vi ikke er billigst. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] for en ærlig sammenligning av tilbudet du har fått fra konkurrenten.
Svein F. F
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble dyrere for meg og bytte til Ishavskraft"

Byttet til Ishavskraft fra Hafslund i desember 2021. Ble lovet en billig avtale i 2 år uten et fastbeløp pr. måned med kun et påslag på 5.94 øre pr. kwh. Dette hørtes billig ut men når en regner på dette blir det mye dyrere. Ved et forbruk på 2000 kwh i måneden blir dette et påslag på kr.118,80 Med Hafslund sitt faste påslag på kr.29.90 uansett hvor mange kwh du bruker i måneden så blir det betydelig forskjell. Ishavskraft sitt på påslag etter 2 år er kr.49,00 pr. måned så her ble jeg veldig skuffet og lei meg. Bytter tilbake til Hafslund jeg.

Svar fra Ishavskraft
17.01.2022 08:59
Hei, og takk for tilbakemelding. Det er mange forskjellige prismodeller i denne bransjen, noen med månedlig fastbeløp, og andre uten. Noen avtaler som webspot har spesielle betingelser man må være oppmerksomme på. Meningen med å bytte leverandør er som oftest å spare penger, eller å få tjenester andre ikke tilbyr. Vi beklager at byttet til oss ikke ble som forventet, og oppfordrer deg til å kontakte oss på [email protected] hvis du ønsker en nærmere sammenligning.
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God avtale og god service"

Bestilte fasprisavtale, fikk bekreftelsesmail neste dag, da med annen pris, bare svarte de på mailen at jeg ønsket prisen sol var på det aktuelle tidspunktet, og det var ingen problem. Hyggelige og imøtekommende folk :)

Svar fra Ishavskraft
29.12.2021 22:19
Hei Werner. Takk for din tilbakemelding. Det var fint å høre at du er fornøyd, selv om det oppsto en liten feil i første omgang. Ha en fin dag videre og godt nytt år :-)
Sortland
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ishavskraft"

Meget fornøyd med Ishavskraft fikk en 3 års fastpris avtale på 33 øre.Ishavskraft har en meget bra app med full oversikt av strømforbruket.

Svar fra Ishavskraft
20.12.2021 21:38
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi setter pris på å høre at du er fornøyd med vår pris og vår nye APP. Ha en fin dag :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"supert"

gode avtaler, ingen lureri, god kundeservice, ingen klager på forbruker rådet=)

Svar fra Ishavskraft
20.12.2021 21:38
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Alex :-)
Margrethe
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Avslutter avtale uten å informere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nyinnflyttet nabo meldte inn endring på strømmåleren min og betalte i en lengre periode for min strøm. Fikk aldri noe varsel om at avtalen min var avsluttet. Og merket dessverre ikke at jeg ikke lenger fikk autogiro fra Ishavskraft i banken. Etterhvert fikk jeg en regning på akkumulerte utgifter til strøm. Fikk nedbetale over tid, men de fikk ikke laget autogiro på avdragene. Ble mye styr for min del. Og en situasjon som kunne vært oppdaget med en gang dersom jeg fikk varsel når strømmåleren min ble "kidnappet". Det burde koste lite å lage en løsning som informerer kunder et varsel om opphør av avtale. Ikke fornøyd!

Svar fra Ishavskraft
13.12.2021 10:38
Hei Margrethe, slik skal det ikke være. Vi har per i dag en løsning som sender beskjed når en avtale blir avsluttet på grunn av overtakelse, så det var rart at du ikke har fått dette varselet, ta gjerne kontakt med oss på kundeservice så kan vi sjekke om det er en grunn til at du ikke har fått det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kunde i 6 år"

Har ingen dårlig erfaring med Ishavskraft. Alt ok så langt

Svar fra Ishavskraft
08.12.2021 19:08
Hei, og tusen takk for god omtale og langvarig kundeforhold :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Stabil og lokal leverandør 👍👍"

Så lenge de har konkurransedyktige vilkår, så forblir jeg kunde. Lokalt er bra for næringslivet.👍🎅🎅

Svar fra Ishavskraft
08.12.2021 19:08
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er lokale og konkurransedyktige, og glade for at du er fornøyd med dette. 😀
Sebastian H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri og svindel! Styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble ringt opp av en selger som skulle gi meg varmepumpe som jeg kunne betale månedlig gjennom strømfakturaen. I tillegg garanterte selgeren meg at jeg kom til å betale like mye som jeg gjør for tibber avtalen jeg hadde på det tidspunktet. Nå 3 mnd. Senere er det enda ikke kommet en eneste varmepumpe i hus. Jeg har snakket med selger flere ganger som har sagt at de kommer snart, de kommer snart…. Å nå har selger sluttet å svare meg og ignorerer både mailer og telefoner. Og som om ikke det var nokk så er strømrekninga jeg betaler nå vesentlig dyrere en hva jeg betalte med tibber. Ja strøm prisene har gått kraftig opp, men avtalen er blitt dyrere uansett hvis du tar det med i betrakning! Sak er meldt til forbrukerrådet da jeg har mye av dette skriftelig. Skal aldri tilbake, å fraråder alle til å styre unna!

Svar fra Ishavskraft
03.12.2021 12:41
Hei Sebastian. Først og fremst vil vi beklage at du opplever det slik. Nå har det dessverre vært slik at det har vært forsinkelse i levering av varmepumper i det siste, samtidig har det vært et veldig populært produkt, så installatørene har vært veldig opptatte. Når det gjelder størrelsen på regningen har strømprisen økt dramatisk for alle i det siste. Vi kjøper strømmen fra samme børs som alle andre kraftselskap, så det skal ikke være så store forskjeller. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice via e-post dersom du ønsker vi skal se nærmere på saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble tvunget til å betale bruddgebyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en selger, sa jeg kunne vurdere å prøve i en kort periode. Fant noe annet jeg heller ville prøve, da mottok jeg bruddgebyr. Sa til selgeren at jeg kun ønsket å prøve i kort tid. Sendte Mail til kundeservice også, men fikk aldri svar.

Svar fra Ishavskraft
02.12.2021 13:21
Takk for tilbakemelding Mathias. I alle våre salg opereres det med skriftlig og muntlig aksept hvor det klart fremgår hvis en avtale er bindende. I tillegg sender vi varsel på sms hvis det er aktuelt med et bruddgebyr for å gjøre kunder ekstra oppmerksomme på dette. Sikker på at du ikke forveksler oss med en annen aktør? Ta uansett kontakt med oss hvis det er noe vi ikke har svart på i saken, så følger vi opp. Alle e-poster til [email protected] blir besvart, selv om det av og til kan ta noen dager.
Torbjorn H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Seriøst og god kundebehandling"

Jeg har hatt Ishavskraft i nesten 30 år unntatt 3 mnd. med Agva, et lureselskap, var snar å bytte tilbake. Nå fikk jeg tilbud om seniorstrøm som jeg takket ja til. Jeg er meget godt fornøyd med Ishavskraft, det eneste lille kritiske jeg har å bemerke er at man sender papirfaktura som standard hvis man ikke sjøl velger epostfakuktura, og da får man det hersens miljøgebyret. Det burde være unødvendig i den digitale verden vi lever i nå. Når man har epostadressen kan man vel anvende denne for faktura.

Svar fra Ishavskraft
25.11.2021 13:24
Hei Torbjørn. Takk for en fin tilbakemelding, det er godt å høre at du er fornøyd. Det setter vi pris på å få høre :-) Det er ikke alle som bruker e-post like aktivt som deg, men vi har vært inne på tanken. Vi skal ta tilbakemeldingen din videre og se på muligheter for hvordan vi kan finne en løsning for dette i framtiden. Ha en fin dag :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Brukbart"

Manglet forutsigbarhet da ingen garanti var gitt at Ishavskraft ikke ville komme med påslag/heving av pris når som helst.

Bjørn H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Omtale Ishavskraft"

Har verken positive eller negative erfaringer. Funker ok.

Svar fra Ishavskraft
16.11.2021 11:17
Hei Bjørn H. Takk for din tilbakemelding. Dersom du har noen spørsmål eller om det skulle være noe vi kan hjelpe deg med er det bare å kontakte oss på [email protected] eller telefon 776 12 000. Ha en fin dag :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Rotete opphør."

Har mottatt 4 fakturaer merket Opphør på samme måler. Byttet til annen leverandør. Mere rot har jeg aldri sett. Hilsen Morten

Svar fra Ishavskraft
16.11.2021 11:17
Hei Morten. Det var svært leit å høre om dette tilfellet. Her har det tydeligvis skjedd en feil som ikke skal skje. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] eller telefon 776 12 000 om du ønsker å se nærmere på saken sammen med oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bruker så lite, så det betyr så å si ingenting i kroner"

De kunne sikkert ha oppgradert, informert meg mere på tlf eller e-post

Svar fra Ishavskraft
27.10.2021 18:27
Hei Eirik, og takk for tilbakemelding. Vi kan alltid bli bedre på informasjon og kommunikasjon, dette er noe vi jobber kontinuerlig med. Hvis du ikke har prøvd appen vår ennå anbefaler vi deg å teste den ut. I den finner du god informasjon om både strømpriser og kostnader, samt forbrukshistorikk og fakturaoversikt: https://www.ishavskraft.no/privat/app/ Her jobber vi også med å få på plass mulighet for varslinger ved for eksempel høye timepriser på strøm. Ta gjerne kontakt med oss på 776 12 000 eller [email protected] hvis du har andre innspill eller kommentarer.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke sett noen økonomiske fordeler ennå ved å ha byttet til Ishavskraft.Bor i feil (sør)landsdel.!"

Ved å flytte til Ishavskraft ble antydet fra konsulentselskap å skulle spare årlig kr 4-5000. Ser ennå ingen umiddelbar gevinst fra å ha byttet fra Norgesenergi. Uholdbar og usosial profil på nasjonal strømpris. Nord og Sør Norge må kunne linkes bedre sammens med felles strømforsyning,pris og regulering. Nok kabler ut av landet....!!!

Svar fra Ishavskraft
25.10.2021 15:37
Heisann. Takk for at du kom med tilbakemelding om din opplevelse hos oss. Vi ønsker jo selvsagt å etterleve det du har blitt lovet. Om du føler at du er misfornøyd eller ønsker å ta opp kontakten i henhold til avtalen setter vi pris på om du gir oss et lite vink på [email protected] eller telefon 776 12 000.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd så langt, dog litt lite brukervennlig app. Skulle gjerne hatt pushvarsler om når strømprisen er lavest.

Svar fra Ishavskraft
13.10.2021 14:42
Tusen takk for god tilbakemelding Gro, og at du tok deg tid til å kommentere på appen vår. Den ble lansert tidligere i år og er egenutviklet, og vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger vi får på den. Vi tar innspillet om pushvarslene videre internt, og ser om vi får til noe lurt her.
Tidligere K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skuffet og ført bak lyset"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg overførte fra Hafslund etter elendig kundebehandling der og trodde jeg inngikk en spotprisavtale med Ishavskraft og en god avtale. To ganger i vinter sendte jeg epost med spørsmål etter svært høye strømregninger i en 70kvm leilighet. Det viser seg nå etter seg ar dette var en innkjøpsavtale som var langt dyrere enn spotpris. Jeg har regelrett blitt ført bak lyset og ikke anbefalt å bytte tross spørsmål. Svært skuffet og anbefaler ikke dette selskapet.

Svar fra Ishavskraft
05.10.2021 12:46
Hei. Det var svært leit å høre om din opplevelse. Vi vil gjerne se nærmere på saken sammen med deg for å eventuelt rette opp det som har blitt feil. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected]
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Billigere strømavtale"

Har god erfaring med Ishavkraft, veldig oversiktlige faktura og pålitelige. Ettersom strømmen har blitt dyr, får jeg tilbud om billigere strømavtaler fra andre leverandører. Håper Ishavkraft kan matche dette

Svar fra Ishavskraft
22.09.2021 16:16
Hei, vi håper å kunne ha en så god avtale at du fortsatt ønsker å være kunde hos oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjeltring selskap"

Svindel. Styr unna. De rotet med fakturaen. Sendte fakturaen til meg for sent. Så kom det purre gebyr for den fakturaen som de sendte for sent, på neste fakturaen jeg motokk. Jeg ringte og forklarte situasjonen, det gikk bra. Men én mnd senere kom det inkassovarsel på purre gebyret. Og når jeg byttet kraftselskap, så gikk regningene betraktelig ned, uten at strømforbruket sank tilsvarende.

Svar fra Ishavskraft
20.09.2021 15:43
Hei Ola, dette var leit å høre. Så lenge vi har lovet deg å ordne opp i en sak så skal vi stå for det. Hvis du ikke har fått ordnet opp i det inkassovarselet ennå er det fint hvis du kontakter oss på [email protected] slik at vi får sjekket dette.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR