Meny

Ishavskraft omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Ishavskraft
3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
19
av 111 innen
strømselskap
49%
anbefaler
Ishavskraft
Filtrer omtaler
40
8
6
10
34
Sorter omtaler etter
Viser av 98 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Ishavskraft?
Åsbjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
"Avtalen er prisgaranti i 12 månder og fastbeløpet på måned er satt til kr 00,00"

Veldig godt fornøyd med servicen og alltid bejhelpelig

Svar fra Ishavskraft
15.02.2023 09:55
Hei Åsbjørn! Tusen takk for god omtale, ingenting gleder oss mer enn fornøyde kunder 😊 Ønsker deg en fin dag! Mvh, Marie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Håper på å få bra priser om jeg fortsetter hos Dem"

Har levert bra priser bortsett fra meget dyr faktura for Desember og Januar blir visst også dyr. Vil fortsette 2 par måneder fremover og se om jeg skifter dersom prisene blir dyre i forhold til eventuelle andre leverandører.

Svar fra Ishavskraft
19.01.2023 13:33
Hei Kjell, Tusen takk for god omtale. Vi verdsetter deg som kunde, og vi vil gjøre vårt ytterste for at alle våre kunder er fornøyde med oss som kraftleverandør. Vi har kun gode langsiktige avtaler, og ingen overraskelser. Vi jobber alltid for å kunne tilby så gode priser som mulig. Om du har spørsmål, kan du alltid kontakte oss på kundeservice på e-post: [email protected] eller telefon: 776 12 000. Ønsker deg en flott dag videre :-) Mvh, Marie
Thomas A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel, falsk kampanje om bonuspoeng hos Choice"

Byttet strømleverandør for å få Choice poeng, skulle få poeng ved start pluss poeng for hver regning. Har nå vært kunde siden 25.10 og enda ikke mottatt et eneste poeng. Har fått lovnader pr mail flere ganger om at disse skal være meldt inn manuelt, men dette ser fortsatt ikke ut til å stemme. Vil fraråde andre å benytte seg av denne kampenjen med "Choice poeng", da man tydeligvis ikke mottar disse.

Svar fra Ishavskraft
19.01.2023 13:33
Hei Thomas, Vi beklager dette på det sterkeste. Du skal automatisk få poengene dine inn på konto, men i dette tilfellet har det skjedd en systemfeil. Dette er nå rettet opp i, og du vil motta alle dine bonuspoeng innen kort tid. Vi synes det er meget leit om våre kunder har en negativ opplevelse av våre produkter, men vi vil alltid gjøre vårt ytterste for at du skal bli fornøyd. Jeg ønsker deg en flott dag videre :-) Mvh, Marie
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Andrea F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurer kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av Ishavskraft når jeg byttet til annet strømselskap. Selger sa at den nye avtalen var mye dårligere enn avtalen jeg kunne få hos Ishavskraft, og selger sa han visste hvilken avtale jeg hadde fått hos mitt nye selskap. Selger sa «Har du fått avtale gjennom Elkjøp nå, for denne avtalen er elendig, kom heller tilbake til Ishavskraft». Byttet derfor tilbake til ishavskraft. Fant ut noen dager senere at selger hadde løyet for meg, han kan verken se hvilken avtale jeg hadde, i tillegg var ny avtale hos ishavskraft mye dårligere. Skjønner at priser er ulike for forskjellige strømselskap, men da må de i alle fall kompensere med god kundeservice, noe løgn og lureri IKKE er.

Svar fra Ishavskraft
09.01.2023 07:48
Hei Andrea Takk for tilbakemelding. Dette kjenner vi oss ikke igjen i og slik skal det absolutt ikke være. Vi håper du kan ta kontakt med oss på [email protected] slik at vi kan se på saken din og hvilken avtale som ble inngått. Du skal få den avtalen du er tilbudt, uten noen overraskelser underveis. Vennlig hilsen Marie
Janarne J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Oversiktlig faktura"

Grei oversikt. Fungerer bra for min husstand. Hadde kanskje vært greit med prisgaranti?

Svar fra Ishavskraft
09.01.2023 07:48
Hei Janarne! Tusen takk for god omtale. Vi tilbyr langsiktig gode avtaler, og vi har derfor ikke prisgaranti. Ønsker deg en flott dag videre. Vennlig hilsen, Marie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Det e hælvetes selskap når det gjelder betjeningsvenlig for innlogging og betaling av fakturaer."

Må igjennom en hælvets masse drit og reklame bare for betaling av en faktura

Svar fra Ishavskraft
05.01.2023 13:36
Hei Egil Vi gikk nylig over til nye systemer, og på grunn av en systemfeil i januar har ikke betalte fakturaer blitt registrert i Ishavskraft-appen og på Min Side. Vi jobber iherdig med å rette opp i denne feilen, og vi forventer at det er rettet opp i i løpet av et par dager. Vi beklager sterkt ulempene dette måtte medføre, og takker våre kunder for tålmodigheten. Vennlig hilsen Marie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyr nettleie."

Liker dårlig den nye nettleie modulen. Er jo bare lureri der det finnes opp div avgifter på nettleie. Før var det bare 1 punkt på nettleie. Nå er det så mye tillegg at det er dyrt når man ikke bruker strøm.

Svar fra Ishavskraft
09.01.2023 07:48
Hei Jan! Dette må du ta opp med din netteier, da Ishavskraft kun leverer strøm til din bolig. Vennlig hilsen Marie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Charged twice for same apartment"

I moved out of my apartment and canceled my contract for the end of the month, but the new tenants moved in earlier than expected, and Ishavskraft charged us both for electricity and will not refund me the amount even though I didn't live there.

Svar fra Ishavskraft
09.01.2023 07:48
Hi Silvia! We would kindly like to ask you to send us en email at [email protected] with some more details revolving your case, and we will assist you with this issue as best we can. Thank you for being a valued customer with Ishavskraft. Kind regards, Marie
Har du spørsmål om strøm?
NYHET!
Har du spørsmål om strøm?
JEG VIL HA HJELP
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Så langt fornøyd med stabil avtale."

Så langt er jeg fornøyd med ishavskraft , Nettleie og strøm på samme faktura + strømstøtten beregnes på samme regning . . Oversiktelig og grei å forstå . Ingen forskuddsbetaling av strøm eller etterbetaling av strømstøtte . (Men endrer de plutselig avtalen på kort varsel uten å si fra , vil jeg bytte leverandør kjapt ) 😉

Svar fra Ishavskraft
06.12.2022 10:45
Hei Silje, Takk for god omtale.Hos oss kan du være trygg på at vi ikke vil gjøre noen endringer på din avtale som ikke er varslet eller er avtalt med deg. Ha en fortsatt fin dag videre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Null fakturagebyr"

Lavt påslag på spotpris. Oversiktlige fakturaer. Informative nettsider.

Svar fra Ishavskraft
23.11.2022 15:17
Hei Geir, Takk for god omtale. Ha en fortsatt fin dag videre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hevder at avtalen jeg har er spotpris, mens forbrukerrådet mener noe annet"

En test via bytt.no viste at det jeg trodde var spotprisavtale (og det var det som ble solgt inn) faktisk egentlig ikke er det (selv om avtalen er vesentlig bedre enn variabel pris som Fjordkraft plutselig endret min avtale til før jeg byttet leverandør. Synd at strømselskapene ikke har mer ens betegnelse på forskjellige avtaler.

Svar fra Ishavskraft
21.11.2022 12:17
Hei Finn, Ishavskraft tilbyr kun spotprisavtaler, så det er nok spotprisavtale du har fått. Kontakt oss gjerne på tlf. 77612000 mellom kl 09-1530 hvis du har spørsmål om din avtale, så hjelper vi deg.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjempefornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hatt de i 4 år og de ringer deg ikke for å selge masse tull. Kjøpte elbil lader av de og betaler den over strømregningen uten påslag. App enkel og grei.

Christoffer H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Gode priser som varer, fin app"

Byttet i fjor høst - veldig fornøyd så langt. Prisene endrer seg ikke over tid, og appen dem har uten ekstra kostnad gir god oversikt over forbruk og kostnader underveis i måneden - blir ingen uhyggelige overraskelser når faktura kommer.

Har du spørsmål om strøm?
NYHET!
Har du spørsmål om strøm?
JEG VIL HA HJELP
Tar kun 2 minutter
Jorunn H. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Seniorspot"

Hei. Jeg lurer veldig på en ting. Har seniorstrøm fra dere. Når jeg sammenligner min avtale med vennen min sin avtale fra et annet selskap, så er alltid min, uten inntak, ca 5 øre dyrere. Har dette påslag på spotprisen?

Svar fra Ishavskraft
21.09.2022 07:58
Hei Jorunn. Vi kan ikke gå inn på din strømavtale i detalj her, men du kan kontakte oss på kundeservice på tlf 77612000 hvis du har spørsmål om avtalen. Men vår avtale via pensjonistforbundet kan man lese mer om her https://www.pensjonistforbundet.no/om-pensjonistforbundet/medlemsfordeler/seniorstrom-fra-ishavskraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget bra"

Den strømavtalen som jeg har med Ishavskraft stemmer ikke med den dere har funnet fram. På min faktura fra Ishavskraft står det Spot + 4,5, og dette er innbefattet 2,5 for grønn energi.

Svar fra Ishavskraft
01.09.2022 08:59
Hei Håkon. Tusen takk for god omtale. Ha en fortsatt fin sommer.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ishavkraft er bra"

Alt har hvert helt bra. De holder det de lover med priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"lokal strøm"

lokalt selskap som har levert meg strøm i 55 år. er ikke grønnere på andre siden av kraftlinja 😊

Svar fra Ishavskraft
13.07.2022 10:07
Hei, og takk for hyggelige ord! Ha en flott sommer! :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Verste dritt selskapet jeg har vært borti"

Får komplett kundeservice til og virke som himmelen. De sender deg ikke regninger og lar det gå til inkasso. Frekke på telefon. Ekte nordlendinger som ikke liker oss fra sør. Alså dem er stort sett så sleipe som et firma kan være. Håper hele greia brenner ned.

Svar fra Ishavskraft
29.06.2022 12:55
Hei og takk for beskjed. Dette kjenner vi oss virkelig ikke igjen i, og må bare beklage at du sitter igjen med et så dårlig inntrykk av oss. Vi sender selvfølgelig ut regninger på den måten kundene våre ønsker, hvis vi hadde sendt noen direkte til inkasso uten å følge reglene hadde vi ikke vart lenge som selskap, så her må det nok ha oppstått en misforståelse. Det var leit å høre at du ønsker at vi brenner ned, det var en veldig heftig variant som vi heldigvis ikke har fått før. Vi håper at dette ønsket ditt ikke går i oppfyllelse :-) Vi var tydeligvis ikke en god match for deg, og får bare ønske deg masse lykke til videre med dine framtidige leverandører.
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Usikker"

Selskapet hiver deg ut av avtaler som du vil beholde for å tjene mest mulig penger på avtaler du ikke vil ha uten videre uff uff

Svar fra Ishavskraft
17.06.2022 09:45
Hei, og beklager at du opplever dette slik. Kjenner ikke til din sak, men kontakt oss gjerne på e-post [email protected] så kan vi se på saken din og svare deg. Ha en fortsatt fin dag.
Rønnaug L. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"ishavkraft er super"

Ishavkraft -lokalt og lett å få kontakt med og kommer ofte med info ang strømmen

Svar fra Ishavskraft
28.04.2022 09:26
Hei Rønnaug, Tusen takk for god omtale, det setter vi veldig pris på.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk kundeservice!"

Har hatt Ishavskraft over lengre tid (3-4 år) og hatt et distansert forhold til dem - har betalt dem for strøm og thats it. Det siste året har jeg flyttet ut av landsdelen med mye krøll med utleier og strømavtaler. Ishavskraft har hver gang stilt opp med gode løsninger og ikke minst LYNRASK responstid!! I tillegg har min mor nylig gått bort, hun brukte Ishavskraft og de har vært en drøm å ha med å gjøre i denne prosessen.

Svar fra Ishavskraft
27.04.2022 08:42
Hei Bendik. Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss en fin tilbakemelding. Det setter vi pris på. Godt å høre at du er fornøyd med oss. Ha en fortsatt fin dag videre.
Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God strømleverandør"

Gir ryddig informasjon og kjøper fra 1.5.22 strøm fra mitt solpanel til spotpris - det blir noen kroner av det, selv om påslaget er høyere enn hos andre.

Svar fra Ishavskraft
12.04.2022 12:42
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, og riktig god påske :-)
Janove P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"God Service"

De få gangene æ har hatt kontakt har æ opplevd en god og hyggelig service. Bare synd at AGVA e ett par tusen billigere i året. Må nok dessverre vurdere å bytte strømleverandør.

Svar fra Ishavskraft
28.03.2022 15:47
Hei, og takk for hyggelig tilbakemelding. Det vil alltid være billigere aktører der ute, og vi kan dessverre ikke konkurrere med disse på pris, men for at differansen skal bli så stor som du skisserer må forbruket være veldig høyt. Hos oss skal du alltid bli møtt med respekt av en serviceinnstilt gjeng på kundeservice, uten å måtte vente lenge på svar. I tillegg sponser vi en lang rekke lag og foreninger. Via vår app tilbyr vi god oversikt over strømforbruk og kostnader, og her vil det stadig komme ny funksjonalitet. Vi håper du vurderer å fortsette hos oss til tross for at vi ikke er billigst. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] for en ærlig sammenligning av tilbudet du har fått fra konkurrenten.
Svein F. F
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble dyrere for meg og bytte til Ishavskraft"

Byttet til Ishavskraft fra Hafslund i desember 2021. Ble lovet en billig avtale i 2 år uten et fastbeløp pr. måned med kun et påslag på 5.94 øre pr. kwh. Dette hørtes billig ut men når en regner på dette blir det mye dyrere. Ved et forbruk på 2000 kwh i måneden blir dette et påslag på kr.118,80 Med Hafslund sitt faste påslag på kr.29.90 uansett hvor mange kwh du bruker i måneden så blir det betydelig forskjell. Ishavskraft sitt på påslag etter 2 år er kr.49,00 pr. måned så her ble jeg veldig skuffet og lei meg. Bytter tilbake til Hafslund jeg.

Svar fra Ishavskraft
17.01.2022 08:59
Hei, og takk for tilbakemelding. Det er mange forskjellige prismodeller i denne bransjen, noen med månedlig fastbeløp, og andre uten. Noen avtaler som webspot har spesielle betingelser man må være oppmerksomme på. Meningen med å bytte leverandør er som oftest å spare penger, eller å få tjenester andre ikke tilbyr. Vi beklager at byttet til oss ikke ble som forventet, og oppfordrer deg til å kontakte oss på [email protected] hvis du ønsker en nærmere sammenligning.
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God avtale og god service"

Bestilte fasprisavtale, fikk bekreftelsesmail neste dag, da med annen pris, bare svarte de på mailen at jeg ønsket prisen sol var på det aktuelle tidspunktet, og det var ingen problem. Hyggelige og imøtekommende folk :)

Svar fra Ishavskraft
29.12.2021 22:19
Hei Werner. Takk for din tilbakemelding. Det var fint å høre at du er fornøyd, selv om det oppsto en liten feil i første omgang. Ha en fin dag videre og godt nytt år :-)
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR