Meny

Ishavskraft omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
76
av 104 innen
strømselskap
35%
anbefaler
Ishavskraft
Filtrer omtaler
11
0
1
6
14
Sorter omtaler etter
Viser av 32 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Ishavskraft?
Torleif D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"En av de få ærlige aktørene, som i tillegg er rimelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ønsker du et redelig strømselskap som lar deg slippe å måtte sjekke fakturaen flere ganger i året for å sikre at du ikke blir lurt? Da er Ishavskraft selskapet. Prisen er nøyaktig den samme som da avtalen ble inngått for 2 år siden: Spotpris pluss 49 kroner per måned. Unner selskapet hver eneste krone, herlig å slippe sammenlikningshelvetet man sitter fast i når man velger et "billig" og uredelig strømselskap. Det er det ikke verdt.

Svar fra Ishavskraft
11.01.2021 13:50
Tusen takk for topp tilbakemelding Torleif D. :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Må betale gebyr for selv om du ikke har startet å bruke strømmen fra dem."
2 syns denne omtalen er nyttig

Avtale trer i kraft i det du sier JA til dem og 14 dager og ikke fra du skal bruke strømmen. Dette er informasjon du ikke får vite på forhånd. Hold unna ishavskraft bindings avtaler samt alle andre hvis regel er det samme hos alle. Hvis du har planer om å godta andre gode tilbud fra din gamle leverandør eller andre.

Svar fra Ishavskraft
09.11.2020 09:41
Vi beklager at du er misfornøyd med dette, men vi følger forbrukermyndighetenes anbefalinger, og avtalen starter derfor ikke før angrerettsperioden er passert. Dersom du inngikk en avtale med bindingstid vil det derfor naturlig nok medføre et gebyr hvis du velger å avslutte denne umiddelbart.
Thomas H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dobbel pris på spott en hva jeg kunne fått av andre. Føler meg lurt da jeg fikk beskjed om at de holder best pris.

Svar fra Ishavskraft
04.11.2020 08:46
Hei Thomas, og beklager at dette ikke ble som du forventet. Vi er veldig opptatt av ryddighet og at våre kunder skal få den avtalen som ble bestilt, uten andre overraskelser eller tilleggsprodukter. I alle våre tilbud og bestillingsbekreftelser fremgår det tydelig hvilken avtale du får. Fint hvis du kontakter oss på kunde@ishavskraft.no så sjekker vi gjerne saken nærmere.
Bjarne L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimelig og forståelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Ishavskraft i snart et halvt år, og jeg er meget fornøyd. Nå skiller det ikke mye på de ulike strømtilbydere, må innrømmes, men jeg har fått nettopp den avtalen jeg inngikk, og det har jeg inntrykk av at ikke alle strømkunder kan påstå, dessverre. Nettleien derimot, er rett og slett provoserende. Du har brukt 27 kr i strøm, likevel er regningen på 450-500 kr.

Svar fra Ishavskraft
26.10.2020 10:00
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Bjarne L :-) Det er godt å høre at vi har levert det vi lovet, og at du er fornøyd med oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og trygt"

Fantastisk flink selger. Enkelt, trygt og sikkert er stikkordene etter en meget hyggelig samtale. Alt på stell og tydelig at det er et stort fokus på kvalitet hos Ishavskraft. Min anbefaling: bytt til ishavskraft.

Svar fra Ishavskraft
12.10.2020 08:18
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Fredrik :-)
Nicolai H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig og bra!"

God kundeservice, ble ringt opp per telefon og ble møtt av en hyggelig selger i andre enden av tråden. Sparte meg ca rundt 3-4000kr iløpet av et år når jeg skiftet til ishavskraft, fornøyd!

Svar fra Ishavskraft
12.10.2020 08:18
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Nicolai H :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Glimrende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt Ishavskraft i snart 6 måneder. De gjennomfakturerer nettleien og påslaget er -8 øre pr. kWh. Ingen fastavgift. Ingen gebyrer. Helt fantastisk. Dessverre er tilbudsperioden snart over og jeg bytter nå til en av de andre som har negativt påslag. Synd egentlig for dette selskapet har ryddige fakturaer og god kundeservice.

Svar fra Ishavskraft
11.09.2020 14:27
Hei Tom, og takk for hyggelig tilbakemelding. Dessverre kan vi ikke stå med minuspåslaget over lengre tid siden dette kun er et velkomsttilbud for nye kunder. Avtalen er imidlertid svært konkurransedyktig også etter tilbudsperioden, og vi håper du vurderer å fortsette som kunde hos oss. Uansett godt å høre at du er fornøyd med både ryddige fakturaer og vår kundeservice :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Helt latterlig useriøse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sender ikke ut faktura, men senter i stedet kravene sine til inkasso. Truer også med opphør av avtale (en avtale jeg har havnet i ufrivillig) og ringer og plager meg med disse scam-avtalene for bedrift der man skal sammenlikne prisen med og uten MVA og havne i en avtale uten forbrukerrettigheter. HOLD DERE LANGT UNNA!

Svar fra Ishavskraft
08.09.2020 19:37
Hei Jørn. Dette var leit å høre og vi kjenner oss ikke igjen i det du skriver. Vi er svært opptatt av ryddighet og håper du kan kontakte oss på kunde@ishavskraft.no slik at vi kan gjennomgå saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Uærlig selger som ikke innrømmet at det var fast påslag i innkjøpspris"

Jeg ble i dag oppringt av strømselger som jobbet på vegne av Ishavskraft. Jeg ble fortalt at det KUN var påslag på 5, 79 øre pr kWh på innkjøpspris Jeg spurte om det var et fast påslag også, noe som ble avkreftet med en gang. På nettsiden fikk jeg se at det VAR et fast påslag på 49 kr i mnd. STYR unna...

Svar fra Ishavskraft
03.09.2020 11:43
Hei Geir. Du har nok fått et kampanjetilbud fra en av våre selgere. Ofte går dette på at du slipper det månedlige fastbeløpet en periode. Flott hvis du kan ta kontakt med oss på kunde@ishavskraft.no slik at vi får ryddet opp i denne saken.
Alf I. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Topp Service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med bytte av strømleverandør. Halve regninga passer utmerket. Ryddig og greit firma å bytte til. Lett å få tak i kundeservice på telefon.

Svar fra Ishavskraft
31.08.2020 08:28
Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss en så hyggelig tilbakemelding :-)
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fast ledd"
3 syns denne omtalen er nyttig

hei jeg fikk tre eller fire ganger telefon samtale fra samme person at han skal gi meg billigere tilbud ikke minst uten fastledd 100 kr hver måned , så jeg har en app som tar opp alle samtalene mine hverdag så kanskje det er på tiden at jeg skal den med dem på alvor siden jeg har sett i første fakturaen veldig tidelig 100 kr i fast ledd også .

Svar fra Ishavskraft
24.08.2020 08:50
Hei Raouf. Her må det ha oppstått en misforståelse, for dette høres helt klart ut som om det er fastleddet fra netteier, og derfor ikke noe vi som strømleverandør kan påvirke. Vi har ingen avtaler med fastledd på kr. 100,- hver måned. Håper du kan kontakte oss på kunde@ishavskraft.no eller ringe oss på 77612000 slik at vi kan finne ut hva som har skjedd. Ha en fin dag.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Luringer. Hadde mindre strønforbruk enn forrige mnd, ble over 200 kr dyrere. Luendreier"

Hold dere unna. Jeg har min fast avg gjennom Eidsiva og med ishavskraft ble denne på over 200 kr mer for mindre brukt strøm enn forrige mnd? Dem er ikke ærlige når dem tilbye strøm. Jeg ble lovet mye billigere strøm enn hva jeg hadde når jeg byttet. JEG SKAL IKKE HA DEM

Svar fra Ishavskraft
18.06.2020 09:56
Hei Tove I. Det hørtes svært merkelig ut at din faste avgift gjennom Eidsiva skulle bli dyrere med oss som strømleverandør og vi er sikre på at dette må være en misforståelse. Håper du kontakter oss på kunde@ishavskraft.no slik at vi får en mulighet til å sjekke dette nærmere.
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Avtalebrudd. Ved bestilling vart eg låva berre ein faktura på brukt kwt, nettleige og fast avgift."
1 syns denne omtalen er nyttig

Men det kom egen faktura fra Lyse på nettleige og fast avgift. Derfor nytta eg min angreretten eg fekk når avtalen vart oppretta.

Svar fra Ishavskraft
22.05.2020 09:18
Hei Magne. Beklager at dette ikke ble helt som forventet. Vi har dessverre ingen avtale med din netteier om å videreformidle deres nettleie helt ennå, men håper på å få det på plass i framtiden. Fint om du har muligheten til å sende oss en e-post angående dette til kunde@ishavskraft.no så kan vi ta saken videre internt, for å sørge for at det ikke oppstår slike tilfeller i framtiden.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Gode priser"
4 syns denne omtalen er nyttig

Veldig gode priser, ble godt fornøyd med avtalen jeg fikk. Jeg hadde vært mange år hos en annen leverandør, men der ble jeg rett og slett lurt med masse ekstra tilleggstjenester jeg ikke hadde bruk for.

Svar fra Ishavskraft
11.05.2020 14:32
Hei Lise, og tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er opptatt av at det skal være enkelt og greit med strøm, uten unødvendige tilleggsprodukter, og håper du fortsetter å være fornøyd med dette. :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ryddig og greit bytte av strøm."
5 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med bytte av strømleverandør. Halve regninga passer utmerket. Ryddig og greit firma å bytte til. Lett å få tak i kundeservice på telefon.

Svar fra Ishavskraft
14.04.2020 10:44
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Anne :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Min Spotpris strømavtale ble til FellesKraft avtale med høyere strømpris"

Selger kontaktet meg per telefon og overtalte meg til å gå over til dem. Jeg ba da spesifikk om Spotpris avtale og trodde jeg hadde det før jeg etter en periode sjekket nøye gjennom efaktura i detalj og var veldig overrasket over dette. Vil anbefale alle som bytte til nye strømleverandører å sjekk nøye faktura og sammenligne tidligere strømselskaper. Det er altfor mange useriøse aktører som ikke har livets rett. Er det mulig at lille Norge kan ha over 1000 ulike strømselskaper? Helt unødvendig og misbruk av arbeidsressurser vi kan ha andre steder.

Svar fra Ishavskraft
14.04.2020 11:01
Hei Johnny, og beklager at dette ikke ble som du forventet. Vi er veldig opptatt av ryddighet og at våre kunder skal få den avtalen som ble bestilte, uten andre overraskelser eller tilleggsprodukter. I alle våre tilbud og bestillingsbekreftelser fremgår det tydelig hvilken avtale du får - og hvis du har bekreftet at du skulle ha spotpris er det helt klart det du skulle fått. Fint hvis du kontakter oss på kunde@ishavskraft.no så sjekker vi gjerne saken nærmere.
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Selger lovet meg vel 5 % rabatt på strøm."
3 syns denne omtalen er nyttig

Hei, byttet til Ishafskraft da de var rimelig på Forbruker oversikten. Selger lovte meg vel 5 % rabatt på strøm hvis jeg byttet selskap. Har nå fått første faktura, men den viser ingen rabatt??

Svar fra Ishavskraft
24.03.2020 15:35
Hei Erik J, og beklager hvis det har oppstått en misforståelse i forbindelse med salget. Hvis du kan sende oss en epost til kunde@ishavskraft.no med din kontaktinformasjon og kort beskjed hva det gjelder følger vi gjerne opp denne saken med våre selgere. Håper å høre fra deg.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Topp pris"
3 syns denne omtalen er nyttig

Føler oss lurt inn i en avtale der vi ender opp med max pris Mens "resten av Norge" feirer laveste pris på strøm, endte vi opp med høyeste pris.

Svar fra Ishavskraft
20.02.2020 10:41
Hei Bjørn og beklager opplevelsen du har hatt. Ut fra det du skriver kan det høres ut som om du på et tidspunkt har tegnet en fastprisavtale hos oss. Fastpris innebærer at du får samme pris i ett eller tre år uavhengig av hva som skjer i strømmarkedet. Fastpris kombinert med en historisk prisnedgang er dessverre en dårlig kombinasjon. Det å tegne fastpris kan sammenlignes med å binde renta på et lån, hvor et ønske om forutsigbarhet bør veie tyngst. Man kan imidlertid ikke vite om det var et smart økonomisk valg før avtaleperioden er over. Hvis du har spørsmål, eller dette ikke var tilfelle med din avtale ber vi deg kontakte oss på kunde@ishavskraft.no for nærmere avklaring.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Klarer ikke ta nei for ett nei"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har blitt oppringt daglig der de spørr om dette er Berit sin telefon, kjenner ingen Berit svarer eg, men når eg først er på tråden kan eg vel høre på ett tilbud om strøm. Takker nei, dagen etter er det samme leksen igjen... trodde det var svindel frem til eg googlet nr de ringer fra.

Svar fra Ishavskraft
18.10.2019 08:34
Hei Berit, det var synd at Tommy hadde fått tak i telefonen din slik at vi ikke fikk tak i deg. Tommy: fint hvis du gir den tilbake til Berit ved første anledning. Neida ;-) vi beklager selvsagt dette Tommy, hvis du kan sende oss en kort epost med mobilnummeret du blir ringt på og henvisning til melding på bytt.no så skal vi sørge for at det umiddelbart fjernes fra listene våre.
Kundetilfredshet
"Telefonselger"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en selger som var hyggelig og forklarte greit priser, men sa æ ville se tilbudet å lese gjennom først, noe han lovde å sende på mail. Noen mail har jeg enda ikke mottatt etter 2 uker. Har sett litt på hjemmesiden å finner ikke noe tilsvarende tilbud som jeg ble lovet på telefon.

Svar fra Ishavskraft
24.09.2019 13:56
Hei Bjørn, og beklager at du ikke har fått god oppfølging fra oss. Hvis du kan sende oss epost til kunde@ishavskraft.no med din kontaktinformasjon følger vi gjerne opp dette med våre selgere. Håper å høre fra deg.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Rot med fakturaer og avtaler hos Ishavskraft"
12 syns denne omtalen er nyttig

Er ikke akkurat så fornøyd. Først kommer det to selgere på døren som jeg opplever at presser seg på. Deretter får jeg doble fakturaer, har ikke sjekket opp disse så nøye, men vet at jeg betalte mye mindre med den leverandøren jeg hadde. Når jeg på nytt sier opp avtalen, ringer det opp en selger som garanterer for at alt skal bli så flott og fint med lavere regninger. Men for å få den avtalen må jeg binde meg i 6 mnd. Har fortsatt mye høyere regninger enn det jeg hadde med forrige strømleverandør. Det har i tillegg vært rot med at de ikke har sendt ut alle efakturaene og jeg har fått varselgebyr etterpå. Dette opplever jeg på grensen til ren svindel og advarer folk mot å inngå noen som helst form for avtale med dette selskapet, med mindre man har masse penger til overs man vil kaste ut av vinduet.

Svar fra Ishavskraft
19.08.2019 11:02
Hei Petter, og takk for at du melder fra om dette. Vi ønsker svært gjerne at du sender oss en epost til kunde@ishavskraft.no med flere detaljer slik at vi får gjennomgått saken nærmere. Håper å høre fra deg.
Christine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare rot..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi ringte inn og lagde avtale med de, men de glemte å registrere oss som kunder. Dermed gikk vi to måneder uten strømavtale. Ringte for å høre hva som skjedde, da var vi ikke i systemene deres i det hele tatt. Lagde ny avtale og forsikret oss om at vi nå er kunder der. Sendte bilde av måleravleser med måler nummer for å forsikre oss om at vi sendte riktig nummer, dette klarte de da å skrive inn feil. BKK bekreftet at vi fortsatt ikke står som kunder hos ishavskraft. Så nå holder vi oss langt unna.

Svar fra Ishavskraft
19.08.2019 10:32
Hei Christine. Vi beklager at det ikke gikk som det skulle da du skulle bli kunde hos oss. Her vil det være svært nyttig hvis du kan sende oss detaljer om saken på kunde@ishavskraft.no slik at vi får undersøkt saken nærmere for å finne ut hva som gikk galt og hvorfor du ikke fikk bedre oppfølging fra oss. Håper å høre fra deg.
Christoffer H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Opprettholder ikke avtalen"
3 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk avtale med ishavskraft med binding på 6 måneder, hvor de 3 første månedene skulle vare med 50% på kwh priset. Når første regningen kom så var det fullpris på denne. Ringte de opp å får høre at selgeren har blitt lit fanga opp i salget å inngått en avtale som de ikke har å tilby. Han virket heller ikke så satt ut av det jeg fortalte å sa fort at de fjerner bindingstiden. Dette fremstår som en svært useriøs leverandør, med ansatte som ikke har peiling på hva de driver med å gjør alt før å få salg.

Svar fra Ishavskraft
13.06.2019 12:28
Hei Christoffer. Dette var ikke bra, og det er slettes ikke slik vi skal behandle våre kunder. Her vil det være svært nyttig hvis du kan sende oss detaljer om saken på kunde@ishavskraft.no slik at vi får tatt opp saken med denne selgeren. Håper å høre fra deg.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindyrt og lyger i sin markedsføring"
5 syns denne omtalen er nyttig

Unner kun mine aller, aller verste fiender å ha avtalen Felleskraft fra Ishavskraft. Alle andre anbefaler jeg å heller bruke pengene på triveligere ting enn å sponse dette.

Svar fra Ishavskraft
20.05.2019 15:51
Hei Egil. Det var ikke bra å høre at du er misfornøyd med vår avtale Felleskraft. Avtalen har vist seg å være konkurransedyktig over tid. Hvis du kontakter oss på kunde@ishavskraft.no eller 77612000 ser vi gjerne nærmere over saken for å få avklart hva du er misfornøyd med. Ha en fin dag.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Random invoices"
2 syns denne omtalen er nyttig

Invoices come as they please. Sometimes they skip a month and you receive a double invoice later. Sometimes you receive a varselgebyr without ever having received the invoice. It took me 5 contacts with customer service to get them to confirm a change of tenant. I asked for a callback. They never called.

Svar fra Ishavskraft
15.05.2019 10:07
Hello Jørgen. We're sorry to hear of your experience with us, and hope that you received an answer regarding the problems with the invoices. If not, please send us a message on kunde@ishavskraft.no, call us, or contact us on Facebook and we'll try to resolve this problem.
Ishavskraft strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Ishavskraft
SJEKK OM ISHAVSKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
MIDTRE GAULDAL
Ishavskraft leverer strøm til MIDTRE GAULDAL
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Innkjøpspris
Timespot - Ishavskraft
32 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
475 kr /mnd
35,62 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Innkjøpspris
Timespot - Ishavskraft
32 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
484 kr /mnd
36,36 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Felleskraft
Andre prismodeller - Ishavskraft
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
485 kr /mnd
36,38 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fastpris 3 år Nord-Norge
Fastpris - Ishavskraft
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 år bindingstid
Ingen betalingskrav
581 kr /mnd
43,62 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fastpris 1 år Nord-Norge
Fastpris - Ishavskraft
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Ingen betalingskrav
644 kr /mnd
48,28 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fastpris 1 år
Fastpris - Ishavskraft
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Ingen betalingskrav
683 kr /mnd
51,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fastpris 3 år
Fastpris - Ishavskraft
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 år bindingstid
Ingen betalingskrav
698 kr /mnd
52,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR