Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 307 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 307 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no

Frekke dørselgere

Omtale av  Jan A

To selgere med ID-kort fra Fjordkraft kom på døra i går kveld. De spurte først om jeg var oppmerksom på at det var lovpålagt å bytte strømmåleren. Mens jeg lurte på om de var sendt ut for å bytte den spurte de om jeg visste hva påslag var - noe jeg bekreftet at jeg visste. Jeg sa videre at jeg var kunde hos Hafslund og at jeg ønsket å forholde meg til dem. De sa da at jeg ville beholde mitt kundeforhold der og at de også representerte Hafslund. Da de som konkurrenter fortalte at de også representerte Hafslund ble jeg mistenksom. Jeg sier da at Hafslund får kontakte meg via telefon, post eller mail om de vil meg noe. Jeg gjorde det igjen klart at jeg ikke ville kjøpe noe på døra. De spurte da om jeg var sånn mot alle dørselgere og beskyldte meg for å ha en rasistisk holdning (faktum er at jeg da ikke hadde lagt merke til om de var etnisk norske eller ikke). Jeg opplevde episoden som ubehagelig. Sure gikk de videre og klaget på at det var ubehagelig å være dørselgere. Her bør Fjordkraft rydde opp!

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Billig!

Omtale av  Janne C. B

Forrige måneds forbruk ga meg ei strømregning på bare 134 kr. Kjempebillig. Jeg har spotpris og er kjempefornøyd. Hører andre snakker om dårlig kundeservice men jeg fikk god hjelp når jeg kontaktet kundeservice pga en misforståelse, alt ble ordnet opp i.

Feil på faktura

Omtale av  Torbjørn

Faktura viste et forbruk på 2400 kwh på 4 dager. Da jeg har automatisk måler nylig installert som viste totalt forbruk siste måneden på 700 kwh var dette åpenbart feil. Kontakt med kundeservice gav ikke svar på lang tid. Til slutt kunne de vedkjenne at det var skjedd en feil. Jeg har en følelse av at dette ikke var en feil, men en bevisst handling. Et vilkår for å få spotpris hos fjordkraft er avtalegiro. Regningen blir da betalt automatisk og mange sjekker da gjerne ikke detaljene. Dette har sikkert skjedd med andre uten at det er blitt oppdaget.

Bra priser, bra kundeservice og kjekt med fordelsprogram

Omtale av  Martin P

Har hatt fjordkraft i flere år nå (spotpris), aldri vært noe tull. Kjekt med fordelsprogrammet deres også :) Ble på et tidspunkt forsøk lurt over til NorgesEnergi på en helt elendig avtale av en sleip selger. Fjordkraft hjalp meg å ordnet opp når jeg fant ut at jeg hadde blitt lurt.

Uoversiktlige strømpriser, dyrt, treig behandling

Omtale av  Stine

Ikke velg fast avtale på strøm. Jeg tok i litt ekstra i min avtale, og trodde det ville gå greit. Oppdaget at det ble en saldo med minus på fjordkraft-"kontoen" min. Klarte ikke helt å forstå hvordan det ble minus, byttet avtale. Det er ikke rimeligere enn noe annet. Hva mobil angår så brukte de en uke på å sende ut et sim-kort. Da det kom var det ikke aktivert fra deres side. Måtte kontakte dem to ganger slik at det ble mulig å sende sms/ringe og bruke mobildata. Hyggelig, men treig kundeservice. I siste samtale sa vedkommende at de ikke visste hvorfor det ikke var ordnet slik at jeg hadde 3G/4G, men det var jo i orden nå så det var jo bra.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

DÅRLIG

Omtale av  Silje

Aldri velg fjordkraft. Aldri opplevd dårligere kundeservice og mer rot. Bestilte strømavtale til ny leilighet i januar, de klarte å starte den i juni etter x antall telefoner. Fikk feil strømavtale, de svarer ikke på mail sendt fra hjemmesiden, å kun en eneste kundebehandler har klart å fikse problemet og gi meg 200kr i avslag på 5 måneder med skyhøye strømregninger pga feilen til fjordkraft.

Bare lureri med Fjordkraft?

Omtale av  Pensjonist

Jeg har ikke funnet noe bra ved Fjordkraft. For meg virker det som selskapet gir deg en god avtale på telefon. De lover innkjøpspris, nesten ingen tillegg pr. Kwh, og ingen faste månedstillegg. Dette lover kundebehandleren hos Fjordkraft på tro og ære i telefonen, men det varer ikke lenge før Fjordkraft legger på prisene, uten varsel til abonnenten. Da må en ha lov til å stille spørsmål til Fjordkraft om hvorfor. Men det er ikke så enkelt, Fjordkraft er flinke til å vanskeliggjøre kontakt pr. E-post. Den adresse jeg fant, svarte ikke på mine spørsmål. Så sa jeg opp avtalen gjennom en annen kraftleverandør, men da ringte en person og lurte på hvorfor jeg sa opp avtalen? Jeg forklarte hvorfor, men han sa de hadde endret avtalen fordi jeg ikke hadde ordnet avtalegiro. Dette er bare tøys, de ser sikkert at de har fått pengene via min avtalegiro. Jeg tror ikke et seriøst selskap handler på denne måten. Dersom en endring av avtale skal skje, må vel en ny avtale gjennomføres sammen med kunden. Det virker useriøst å ikke svare på e-post, eller endre avtalen, uten kundens samtykke. Jeg vil anbefale å styre unna Fjordkraft.

Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR